← Alle dagbøker
monsen
52 år184 cm10 innlegg
2002
0 følgere
Start86,7 kg
Sist81,9 kg
Endring−4,8 kg
BMI nå24,2
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka på rett vei
sprekker og er flink - sprekker og er flink.
Ergo er jeg ikke flink i det hele tatt. Møkka lei hele sulamitten.
Men fornøyd i dag egentlig.. likevel
huff :(
motivasjonen er borte. nettopp sittet og proppet i meg.
møkk
Siste dag
Fortsatte ikke med dagboken, da den nok ikke var interessant for så mange andre enn meg selv. Er fornøyd med over 6 kilo på 14 dager. Neste delmål er å komme under 80. Har egentlig ikke tro på det i det hele tatt. Umotivert og deppa av tanken.
Disse to ukene har gått overraskende greit. Innerst inne trodde jeg ikke jeg skulle greie det i det hele tatt.
Veldig stolt :).
Dag 7 møkk!
Opp 300 gram, enda jeg fulgte kuren til punkt og prikke. Mensen selvfølgelig. Dette går dit høna sparker, tenker bare på kokosboller og sjokoladesauser. møkk!
Dag 6 - og jeg lurer på noe..
Er nok helt på bærtur, skjønner jo det nå.. det eneste som funker er å gå sakte ned - men det går jo ikke!!! Skrev uansett dette..
Dag seks allerede, går unna dette! Ned en halv kilo også i dag. Er ved godt mot, veldig fornøyd faktisk. Sov godt i natt, med tre dyner. Fryser som en hund om natta altså, og bruker et par timer på å sovne. Må være forbrenningen som gjør det, kanskje jeg ikke har nok energi til å holde meg varm? Frokosten var god, et egg og en grapefrukt. Har tenkt til å prøve det frem til påsken (som et del-mål) - egg, grapefrukt og litt kornblanding til frokost. Det begynner å bli godt! jeg liker grapefrukt nå! Tenker mye på dette med jo-jo. Er livredd for å gå opp igjen. Fornuften sier at jeg gjør det. Skal melde meg på Grete Roede og stabiliseringskurs.
Det jeg lurer på... Føler meg på en side veldig flink. på en annen side plager det meg fryktelig at jeg nok raser opp igjen om et par uker. Tenker på det hele tiden nå. Da er jo denne selvpiningen helt bortkastet! Jeg vet jo "egentlig" at det lureste er å gå sakte ned i vekt, men får å få motivasjon trenger jeg en liten pangstart.
Dag 5
Ned bare en halv kilo til i dag. Bør være fornøyd, men.. Frokost - som alltid: ett egg, en grapefrukt. Lunsj: to egg, spinat, kaffe. Middag: halen på en sei jeg fisket i sommer - kokt og fæl, en skive ristet brød, tynn te. Ser frem til middag i morgen "mye oksekjøtt" - gleder meg som en unge. Mistet litt motivasjonen etter å ha lest at jeg jo blir tykkere enn utgangspunktet om noen uker. Håper ikke det. Håper det så veldig!! Er ikke så mye å si om dagen i dag, er deppa og lei. Er premenstruell tenker jeg, lurer på hvordan det blir å stå imot fristelsene. I morgen kommer opptimismen og tar meg - kjenner det på liktåa :).
Dag 4
Våknet og kjente meg ganske slapp. Tuslet til vekta - 83.2, det er ned 1.2 siden i går det. Dette går bedre enn jeg hadde trodd på forhånd, utrolig motiverende! Frokosten var helt gørr i dag, håper jeg ikke er lei egg for godt. Grapefrukten smaker ikke stort lenger, har skjønt hvordan jeg skal spise den for å slippe å smake noe. Lunsjen er litt råsalat og nok en grapefrukt, ganske lei. Gleder meg til middag, skal spise cottage cheese, spinat, en brødskive og et egg. Et vennepar ringer, vil komme på besøk. Jeg lager vaffelrøre og hiver i meg maten jeg skulle kose meg med på null komma niks. Skikkelig nedtur, men veldig godt med cottage cheese - det jeg rekker å få i meg. Vil ikke spise det mens jeg serverer vafler. Har egentlig bestemt meg for å servere det hver gang det kommer noen, er vant til den fristelsen nå. Heldigvis glemmer Jon at vi har delfiakake i kjøleskapet. Vi går litt på skøyter, både voksne og barn, for å få fullt utbytte av vaflene (stønn) og ovnskosen. Jeg drikker en kopp kokt vann, det går greit. Er ganske stolt, ikke en eneste liten sprekk. Ikke snev av en sprekk heller. Bare ti dager igjen (og bare 6.5 kilo). Skal jobbe noen timer nå, men er trøtt. Klokka er snart ni, men jeg må bli ferdig med noe, skulle egentlig jobbe på dagen i dag. Får litt vondt i hodet, og blir svimmel når jeg reiser meg. Må bli flinkere til å drikke vann. Sove godt til de som virkelig har lest alt dette. Motiverende det også!
Dag 3
På vekta, nesten sikker på at jeg ikke kan ha gått ned noe etter den svære (den var svær!!) koteletten. 84.4. Prøver en gang til - 84.4!! Huurraa! Ned 1.4 kilo fra i går morges! Taster inn for å se BMI: 24.9 - under 25. Finner glede i det også. Jøss så positiv jeg høres ut! Blir sittende og fundere, hvordan skriver man egentlig dagbok? Har aldri i helke mitt liv gjort det før.Frokost! Dagen gikk fint, helt til ei venninne kom på besøk. Lagde vafler til henne og ungene, sniffet inn lukta og hadde Så lyst på. Varmet spinaten min og kokte egget. Sprakk ikke og var stolt! (begynner visst å skrive i presens jeg - er det det det heter forresten? (uff)) Torild ble til kvelden, og mens jeg lagde middag hadde jeg det ikke godt. Det er lørdag og mamma kom innom med sjokolade til ungene. Det oste kjøttsaus og vaflene stod pent pakket inn med gjennomsiktig (!!) plast på kjøkkenbenken. Kunne spist muggent brød på dette stadiet. Kokte dagens middag - lammekotelett. Sleit fælt med å få tak i det! Sylteagurk og en tomat til. Ble nesten mett, men er sulten igjen nå. Mistet egentlig litt motet i kveld. Jeg spurte Jon om han kunne kjøpe litt forskjellig til meg og det endte med at han sa "det er ikke mitt problem at du har valgt å spise grapefrukt i to uker". Hadde trengt litt motivasjon, men fikk det stikk motsatte. Har vært deppa siden, men har sikkert ikke grunn for det. Håper jeg har gått ned noen gram i morgen tidlig, ellers så blir dagen tung tror jeg.
Dag 2
Hopper nesten i taket over mine 85,8. Tusler ned for å spise frokost. Fælt å smøre matpakke til ungene. Falunkorven lukter liksom bedre enn noen gang før. Tenker på de 900 gramene og smiler igjen. Frokost. Igjen en grapefrukt og ett egg. Det går fort til lunsj, gledet meg liksom ikke like mye som i går.
Lunsjen var nok et egg, nok en grapefrukt. Ikke noe annet. Fokuserer på middagen. Utrolig hvor mye jeg har tenkt på mat disse to dagene egentlig. Jeg stekte vafler til ungene. Det luktet vanvittig godt og jeg sprakk nesten da eldstegutten sa "mamma, dette er de beste vaflene du noen gang har laget - mmm". Jeg gikk opp, kledde av meg og gikk på vekta. Måtte se om jeg hadde lov til å sprekke. Ned 700 gram til jo, 85.1!
Middagen er en drøm, oksekotelett, tomat, grønnsaker, sylteagurk (uten sukker). Jeg koker koteletten og den er seig som en såle, men likevel, så godt det smaker. Og det aller beste; METT!
Begynner grapefruktkuren
Har gått opp nesten tre kilo i jula. Var syk før jeg veide meg første gang - så det var nok ikke så langt fra det virkelige utgangspunktet likevel. Fokuserer på de ti kiloene som skal vekk, igjen like blid.
Jeg begynner som planlagt , med godt humør og med bilder av en smekker monsen i hodet. Dette skal gå veien altså. Tre poser (!) grapefrukt er i hus, egg også (det var faktisk ikke lett å få tak i egg uka etter jul). Til frokost står ett egg og en grapefrukt på menyen. Nam! Helt til skallet var av og første bit inne. Grøss! Trodde jo grapefrukt var godt jeg. Var som å spise en stor neve med sure føtter - våte, sure føtter. Altså - godteri-sure-føtter. Det gikk greit - jeg fikk det i meg.
Klokka blir tolv. Lunsjtid!! 3 egg og tomater Ikke noe annet. Koker eggene og blander dem med de kalde tomatene, tenkte alt ble lunkent og godt på den måten jeg. Skrekk og gru! Tomaten rant til bunns i bollen, eggeplommene med. Den rosa væsken som ble liggende igjen - den fikk bikkja. Jaja - bare fire timer til middag.
Middag! 3 egg, gulerot, agurk, 1 skive ristet brød. Det var godt! Ble nesten mett. Fort sulten etterpå. La meg tidlig, merker det ikke så godt da. Ligger i senga og tenker på den posen jeg har med daimkuler som ikke er åpnet. Henter den og legger den på puta til Marius. Blåser i om det ikke er lørdag - den posen må vekk.
Jeg synes nå det ser ut som det går bra, likevel, jeg. Du har jo tatt av 5 kg på en måned. Det er jo 1 kg i uken? Du vet vel allerede at man ikke bør gå ned mer... fordi det blir så vanskelig å holde etterpå? Så ikke klag... jeg er misunnelig. ;)
Men dersom det er så tungt så kanskje du stiller for store krav til deg selv? Du må ikke legge målene så høyt at du er dømt til å mislykkes, vet du. Kanskje er det lettere å prøve å bevege seg mer? (Uten at jeg vet hvor mye du trimmer nå...) Kanskje passer det ikke å være så bestemt med hva som er 'ja' og hva som som er 'fy'? prøv å finn ut hvilke situasjoner det er som du sprekker i og hvorfor du gjør det. (Jeg vet at det er vanskelig...)
Husk også at det kommer en dag etter slankingen... og det er da jobben virkelig begynner. (Og det er her jeg feiler... *frust*)
Oppmuntringsklem.