← Alle dagbøker
diarist.Alias

monsen

52 år184 cm10 innlegg 2002 0 følgere

Start86,7 kg
Sist81,9 kg
Endring−4,8 kg
BMI nå24,2
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. januar 20021. februar 2002
81,9 kg

på rett vei

sprekker og er flink - sprekker og er flink.
Ergo er jeg ikke flink i det hele tatt. Møkka lei hele sulamitten.
Men fornøyd i dag egentlig.. likevel
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat741. februar 2002
Hei!
Jeg synes nå det ser ut som det går bra, likevel, jeg. Du har jo tatt av 5 kg på en måned. Det er jo 1 kg i uken? Du vet vel allerede at man ikke bør gå ned mer... fordi det blir så vanskelig å holde etterpå? Så ikke klag... jeg er misunnelig. ;)
Men dersom det er så tungt så kanskje du stiller for store krav til deg selv? Du må ikke legge målene så høyt at du er dømt til å mislykkes, vet du. Kanskje er det lettere å prøve å bevege seg mer? (Uten at jeg vet hvor mye du trimmer nå...) Kanskje passer det ikke å være så bestemt med hva som er 'ja' og hva som som er 'fy'? prøv å finn ut hvilke situasjoner det er som du sprekker i og hvorfor du gjør det. (Jeg vet at det er vanskelig...)
Husk også at det kommer en dag etter slankingen... og det er da jobben virkelig begynner. (Og det er her jeg feiler... *frust*)
Oppmuntringsklem.
84,4 kg

huff :(

motivasjonen er borte. nettopp sittet og proppet i meg.
møkk
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Avmedkilo25. januar 2002
Men lille vennen da...ikke trist nå
Opp igjen. Glem sprekken. Begynn på nytt med en gang. Jeg vet at du klarer det! Du får ikke lov å gi opp på halvveien!! :) Ta deg en spasertur i kulda og unn deg selv noen planlagte små-sprekker innimellom.

Hilsen Avmedkilo
80,6 kg

Siste dag

Fortsatte ikke med dagboken, da den nok ikke var interessant for så mange andre enn meg selv. Er fornøyd med over 6 kilo på 14 dager. Neste delmål er å komme under 80. Har egentlig ikke tro på det i det hele tatt. Umotivert og deppa av tanken.
Disse to ukene har gått overraskende greit. Innerst inne trodde jeg ikke jeg skulle greie det i det hele tatt.
Veldig stolt :).
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli16. januar 2002
Hei monsen!

Så klart dagboka er interessant for andre enn deg selv! Det går opp og ned med kommentarene. Av og til er jeg flink til å kommentere andres dagbøker, da får jeg gjerne masse respons tilbake, og det er hyggelig.

Jeg beklager at jeg ikke har skrevet kommentar til deg tidligere, men jeg har lest noen av innleggene dine, blant annet at du har brukt en kur (grapefrukt?) for å gå ned såpass. I årenes løp har jeg blitt motstander av sånne kurer, for det er nemlig ikke mange jeg har prøvd. Men hver gang har resultatet vært det samme, mer opp enn jeg gikk ned!

Jeg aner ikke hvor mye du kjenner til om kosthold og vektnedgang generelt, uansett er det ikke mulig for en kropp samme hvor stor den er å gå ned mer enn 0,5-1 kilo fett i uka. Resten av nedgangen er dermed vann og muskler. Trist å måtte fortelle det, men jeg sier det bare til ditt eget beste. Hvis du har tenkt til å fortsette å slanke deg, vil jeg anbefale å gjøre det ved "naturmetoden", dvs riktig kosthold og trening! Det er nemlig det eneste som holder i det lange løp!

Lykke til videre!

Minelli
82,5 kg

Dag 7 møkk!

Opp 300 gram, enda jeg fulgte kuren til punkt og prikke. Mensen selvfølgelig. Dette går dit høna sparker, tenker bare på kokosboller og sjokoladesauser. møkk!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fett nok.9. januar 2002
Hei igjen!!!

Gir meg ikke så lett, jeg er heller ikke så veldig kjent her inne ennå, men jeg er VELDIG sulten.
Spurte typen om vi ikke kunne dra innom burger'n og kjøpe burger på vei hjem i sta, men han sa heldigvis bestemt nei. Og jeg som ikke liker hamburger noe sæelig......(men gi meg en kebab, og jeg sluker det rått).
Typen er ikke liten han heller faktisk, 1,86 og 120 kg, men han er ikke tykk, godt trent med pubmuskel pleier jeg å si.
han kunne fint ta av 15-20 kg, men det tror han ikke selv.......kan det komme av at han ikke klarer presset når han går forbi sjokoladehylla tro;o)
Egentlig ville jeg ingenting med innlegget, bare slå ihjel litt sultetid, skal på jobb i morgen så da får jeg noe annet å tenke på. Heldigvis.

God natt og sov godt!
c.AuthorAlias monsen9. januar 2002
Åh! Tusen takk! En positiv tilbakemelding!!! :)
Ble kjempeglad jeg! Har også tro på grapefrukt. Det gjør noe med stoffskiftet, dum som jeg er har jeg ikke undersøkt det så veldig. Kuren jeg tar er anbefalt på Riksen, og jeg vet fler med god erfaring. Ingen med motsatt. Har ei venninne som spiser grapefrukt hver eneste morgen, rett og slett for å holde seg slank (hun ER slank). Liker det ikke jeg heller, men man blir sprø av å ligge natt etter natt og tenke "hvordan få bort de låra???" Skal finne noe stoff om dette jeg altså, MÅ være noe i det. Legge det inne under Gjesteboken kanskje? Er så ny her at jeg ikke vet hva som høre hjemme hvor. Tusen takk igjen :)
c.AuthorAlias Fett nok.9. januar 2002
Hei flinkis!

Dette med grapefrukt tror jeg det er noe i.
Fikk beskjed fra legen min at hvis jeg la inn en halv grapefrukt til frokost HVER dag ville vekten gå nedover, selv uten sultekur. "spis det du pleier, men begynn dagen med en halv grapefrukt etterfulgt av frokosten" var det han fortalte.

MEN JEG KLARER IKKE GRAPEFRUKT, FÅR DET IKKE NED (EH, FÅR DET IKKE I MUNNEN ER VEL DET RIKTIGE).

lykke til videre, er det en uke igjen??

Hilsen fett nok.
82,2 kg

Dag 6 - og jeg lurer på noe..

Er nok helt på bærtur, skjønner jo det nå.. det eneste som funker er å gå sakte ned - men det går jo ikke!!! Skrev uansett dette..

Dag seks allerede, går unna dette! Ned en halv kilo også i dag. Er ved godt mot, veldig fornøyd faktisk. Sov godt i natt, med tre dyner. Fryser som en hund om natta altså, og bruker et par timer på å sovne. Må være forbrenningen som gjør det, kanskje jeg ikke har nok energi til å holde meg varm? Frokosten var god, et egg og en grapefrukt. Har tenkt til å prøve det frem til påsken (som et del-mål) - egg, grapefrukt og litt kornblanding til frokost. Det begynner å bli godt! jeg liker grapefrukt nå! Tenker mye på dette med jo-jo. Er livredd for å gå opp igjen. Fornuften sier at jeg gjør det. Skal melde meg på Grete Roede og stabiliseringskurs.


Det jeg lurer på... Føler meg på en side veldig flink. på en annen side plager det meg fryktelig at jeg nok raser opp igjen om et par uker. Tenker på det hele tiden nå. Da er jo denne selvpiningen helt bortkastet! Jeg vet jo "egentlig" at det lureste er å gå sakte ned i vekt, men får å få motivasjon trenger jeg en liten pangstart.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias monsen9. januar 2002
Jeg har hørt så mye skryt om den jeg, derfor jeg begynte. Tenkte å begynne et stabiliseringskurs for å holde vekten. Har aldri vært noen jojo-slanker før, har alltid veid 10-12 kilo for mye. Greier det rett og slett ikke uten å se resultater. Sikkert en idiotisk måte å gjøre det på, men verdt et forsøk. Det fine med grapefrukt er at man bruker mer kalorier på å fordøye den enn det er i grapefrukten selv. Egget er vel til for å opprettholde kolesterolet. Grapefrukt er visst den beste kilden for å få kolesterolet ned. Vet egentlig ikke stort om kuren jeg altså.
Takk for svar! :)
c.AuthorAlias April9. januar 2002
Det er jo flott at du er i gang hvis du ikke er fornøyd med vekta di, men hvorfor akkurat bruke grapefruktkuren? Du kan jo spise mye annen mat istedet og likevel ikke overskride kaloriene i dietten din. Det finnes ingen vitenskapelig dokumentasjon på at grapefrukt og egg endrer noe som helst på forbrenningen din. Men du gjør som du vil!!! Det har alltid jeg gjort. Jeg har sultet meg ned og spist meg opp annen hver gang. Problemet er bare at jeg har blitt litt tjukkere for hver gang jeg har spist meg opp igjen etter en sultekur!!!! Du må i hvertfall ha lykke til uansett, jeg er sikkert ikke på slankern for siste gang i livet jeg heller!!! April
82,7 kg

Dag 5

Ned bare en halv kilo til i dag. Bør være fornøyd, men.. Frokost - som alltid: ett egg, en grapefrukt. Lunsj: to egg, spinat, kaffe. Middag: halen på en sei jeg fisket i sommer - kokt og fæl, en skive ristet brød, tynn te. Ser frem til middag i morgen "mye oksekjøtt" - gleder meg som en unge. Mistet litt motivasjonen etter å ha lest at jeg jo blir tykkere enn utgangspunktet om noen uker. Håper ikke det. Håper det så veldig!! Er ikke så mye å si om dagen i dag, er deppa og lei. Er premenstruell tenker jeg, lurer på hvordan det blir å stå imot fristelsene. I morgen kommer opptimismen og tar meg - kjenner det på liktåa :).
83,2 kg

Dag 4

Våknet og kjente meg ganske slapp. Tuslet til vekta - 83.2, det er ned 1.2 siden i går det. Dette går bedre enn jeg hadde trodd på forhånd, utrolig motiverende! Frokosten var helt gørr i dag, håper jeg ikke er lei egg for godt. Grapefrukten smaker ikke stort lenger, har skjønt hvordan jeg skal spise den for å slippe å smake noe. Lunsjen er litt råsalat og nok en grapefrukt, ganske lei. Gleder meg til middag, skal spise cottage cheese, spinat, en brødskive og et egg. Et vennepar ringer, vil komme på besøk. Jeg lager vaffelrøre og hiver i meg maten jeg skulle kose meg med på null komma niks. Skikkelig nedtur, men veldig godt med cottage cheese - det jeg rekker å få i meg. Vil ikke spise det mens jeg serverer vafler. Har egentlig bestemt meg for å servere det hver gang det kommer noen, er vant til den fristelsen nå. Heldigvis glemmer Jon at vi har delfiakake i kjøleskapet. Vi går litt på skøyter, både voksne og barn, for å få fullt utbytte av vaflene (stønn) og ovnskosen. Jeg drikker en kopp kokt vann, det går greit. Er ganske stolt, ikke en eneste liten sprekk. Ikke snev av en sprekk heller. Bare ti dager igjen (og bare 6.5 kilo). Skal jobbe noen timer nå, men er trøtt. Klokka er snart ni, men jeg må bli ferdig med noe, skulle egentlig jobbe på dagen i dag. Får litt vondt i hodet, og blir svimmel når jeg reiser meg. Må bli flinkere til å drikke vann. Sove godt til de som virkelig har lest alt dette. Motiverende det også!
84,4 kg

Dag 3

På vekta, nesten sikker på at jeg ikke kan ha gått ned noe etter den svære (den var svær!!) koteletten. 84.4. Prøver en gang til - 84.4!! Huurraa! Ned 1.4 kilo fra i går morges! Taster inn for å se BMI: 24.9 - under 25. Finner glede i det også. Jøss så positiv jeg høres ut! Blir sittende og fundere, hvordan skriver man egentlig dagbok? Har aldri i helke mitt liv gjort det før.Frokost! Dagen gikk fint, helt til ei venninne kom på besøk. Lagde vafler til henne og ungene, sniffet inn lukta og hadde Så lyst på. Varmet spinaten min og kokte egget. Sprakk ikke og var stolt! (begynner visst å skrive i presens jeg - er det det det heter forresten? (uff)) Torild ble til kvelden, og mens jeg lagde middag hadde jeg det ikke godt. Det er lørdag og mamma kom innom med sjokolade til ungene. Det oste kjøttsaus og vaflene stod pent pakket inn med gjennomsiktig (!!) plast på kjøkkenbenken. Kunne spist muggent brød på dette stadiet. Kokte dagens middag - lammekotelett. Sleit fælt med å få tak i det! Sylteagurk og en tomat til. Ble nesten mett, men er sulten igjen nå. Mistet egentlig litt motet i kveld. Jeg spurte Jon om han kunne kjøpe litt forskjellig til meg og det endte med at han sa "det er ikke mitt problem at du har valgt å spise grapefrukt i to uker". Hadde trengt litt motivasjon, men fikk det stikk motsatte. Har vært deppa siden, men har sikkert ikke grunn for det. Håper jeg har gått ned noen gram i morgen tidlig, ellers så blir dagen tung tror jeg.
85,8 kg

Dag 2

Hopper nesten i taket over mine 85,8. Tusler ned for å spise frokost. Fælt å smøre matpakke til ungene. Falunkorven lukter liksom bedre enn noen gang før. Tenker på de 900 gramene og smiler igjen. Frokost. Igjen en grapefrukt og ett egg. Det går fort til lunsj, gledet meg liksom ikke like mye som i går.
Lunsjen var nok et egg, nok en grapefrukt. Ikke noe annet. Fokuserer på middagen. Utrolig hvor mye jeg har tenkt på mat disse to dagene egentlig. Jeg stekte vafler til ungene. Det luktet vanvittig godt og jeg sprakk nesten da eldstegutten sa "mamma, dette er de beste vaflene du noen gang har laget - mmm". Jeg gikk opp, kledde av meg og gikk på vekta. Måtte se om jeg hadde lov til å sprekke. Ned 700 gram til jo, 85.1!
Middagen er en drøm, oksekotelett, tomat, grønnsaker, sylteagurk (uten sukker). Jeg koker koteletten og den er seig som en såle, men likevel, så godt det smaker. Og det aller beste; METT!
86,7 kg

Begynner grapefruktkuren

Har gått opp nesten tre kilo i jula. Var syk før jeg veide meg første gang - så det var nok ikke så langt fra det virkelige utgangspunktet likevel. Fokuserer på de ti kiloene som skal vekk, igjen like blid.
Jeg begynner som planlagt , med godt humør og med bilder av en smekker monsen i hodet. Dette skal gå veien altså. Tre poser (!) grapefrukt er i hus, egg også (det var faktisk ikke lett å få tak i egg uka etter jul). Til frokost står ett egg og en grapefrukt på menyen. Nam! Helt til skallet var av og første bit inne. Grøss! Trodde jo grapefrukt var godt jeg. Var som å spise en stor neve med sure føtter - våte, sure føtter. Altså - godteri-sure-føtter. Det gikk greit - jeg fikk det i meg.
Klokka blir tolv. Lunsjtid!! 3 egg og tomater Ikke noe annet. Koker eggene og blander dem med de kalde tomatene, tenkte alt ble lunkent og godt på den måten jeg. Skrekk og gru! Tomaten rant til bunns i bollen, eggeplommene med. Den rosa væsken som ble liggende igjen - den fikk bikkja. Jaja - bare fire timer til middag.
Middag! 3 egg, gulerot, agurk, 1 skive ristet brød. Det var godt! Ble nesten mett. Fort sulten etterpå. La meg tidlig, merker det ikke så godt da. Ligger i senga og tenker på den posen jeg har med daimkuler som ikke er åpnet. Henter den og legger den på puta til Marius. Blåser i om det ikke er lørdag - den posen må vekk.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.