22. november 2001
129,0 kgVeide meg på ny vekt
Heisann alle sammen!!
Ble nesten rørt over alle innleggene mine. Tusen takk for at dere gidder å bry dere. Dere aner ikke hvor mye jeg sliter med slankinga om dagen. Har vært hos en ernæringsfysiolog og hun har satt opp en matplan til meg + at jeg skal gå en halvtimes tur to ganger i uka!
Første gangen jeg veide meg på vekta hennes veide jeg 139, så det betyr at jeg har gått ned 10kg. Er fornøyd for all nedgang jeg kan få. Tenk om jeg kan gå i bikini til sommeren. kan jo greie å gå ned 30-40 kg til juli. ????
Tusen takk for at dere er til!!
11. november 2001
150,0 kgKan dette hjelpe meg??
Hei alle dere her inne!
Jeg heter Pia og veier 150kg.
dere kan jo tenke hvordan jeg føler meg. Føler meg bare så stygg og feit. Blir mobbet. Ikke med ord, men med blikk. Alle unngår meg og jeg har ingen venner. Sitter alltid alene, og trøstespiser. Hva er vitsen for meg med å se forfengelig ut når jeg ikke engang har venner. Det jeg har funnet ut er at jeg ikke har venenr fordi jeg er så feit. Neste år skal jeg jo begynne å studere, og derfor har jeg bestemt meg for å starte ett nytt og bedre liv!
Hvis jeg slanker meg så tror jeg selvtillitten min kommer til å stige noen hakk, for slik som den er nå, så vil jeg ikke vise meg i byen og på utesteder osv.
Trenger veldig hjelp med å komme igang.
Vet ikke hvordan jeg skal spise, og slankemat er et ukjent begrep for meg.
Dette er slik en typisk dag ser ut for meg.
frokost: en stor baguette med ost og skinke + tre glass appelsinjuice.
lunsj: cola og baguette, middagen er ofte stor og usunn.
spiser ofte en pizza alene, masse taco, burritos, pommes frites, pølser, osv..
utpå kvelden kommer trøstespisinga og da spiser jeg pottgull sjokolade, brus osv. er jo ikke rart i at jeg er så feit for jeg spiser jo helt feil. jo feitere jeg har blitt, jo mere har jeg spist.. trener aldri heller, og har sldri harr gym på skolen på videregående.
ja, fra og med i morgen så starter jeg. har satt opp en matplan slik ser den ut:
frokosten blir tre brødskiver med ost + litt yoghurt og et glass melk.
Til lunsj skal jeg spise noen grove brødskiver med ost og drikke melk.
middagen skal jeg spise sunnere.
spise poteter, kjøtt, fisk og litt grønnsaker. hater egentlig grønnsaker,men jeg får trøkke det i meg.
Til kveldsmat blir det noen brødskiver.
skal også gå en tur 2 ganger i uka.
Er kjempeglad for deg! :o) Du har jo hatt en kjempenedgang allerede. Og veien blir kortere.
Veier selv en del, og VET hva du sliter med.
Men siden jeg begynte her inne, har motivasjoen vært hos meg konstant. Bruker disse sidene hver dag. Får jeg sug på noe godt, ja da går jeg inn her og søker trøst. Og gjett om det hjelper.
Det som er lurt, er å sette seg små delmål underveis, f.eks 5 -10 kilo om gangen. Gi deg selv en liten premie underveis.
Det er bra du har kommet inn her. For her er en fantastisk gjeng! Må bare få sagt det. De har hjulpet meg enormt!
Tenk sommer, sol og mindre klær. :)
DETTE SKAL VI KLARE!!!!!!!!
Vi er så mange som sliter med denne ekstra belastningen. Og det er godt å vite at en ikke er alene om det.
Og når andre klarer det, skal jammen vi også!
STÅ PÅ!!!!!
Slankeklemmer fra Elisa28
Klem fra Vimsa...
Jeg er kjempestolt av deg, selv om jeg ikke kjenner deg.
Du er modig, og det virker som om du er sta nå.
Jeg vet veldig godt hvordan det er å slite med overvekt! Jeg er 131 kilo selv, så jeg er ikke akkurat liten nei.
Det der med blikkene du skrev om..... Vet akkurat hva du mener. Det er helt forferdelig. Man føler seg uglesett, og at folk iler av oss. Grusomt, og så går man hjem og spsier enda mer. Men det er det slutt på for både deg og meg, ikke sant?!?!
Hvis du vil kan vi godt skrive mail eller noe sånt til hverandre også. Bli enda bedre kjente... HVis du vil altså. Jeg skal være der for deg!!
Ta en titt på min side, og se hva du synes.
Klem i massevis fra meg... Villemo :)
Lykke til videre!!
Klem Måne
Velkommen hit, og gratulerer med flott vektnedgang.
Sikkert veldig lurt å få hjelp til kostholdsprogram.
Er sikker på at du kan greie å gå ned 30-40 kilo til juli. Bare stå på, og ikke gi deg om det er tunge dager i blandt.
Klem Kikki
Så flott at du har gått ned 10 kilo allerede! Du er jo kjempeflink! Veldig lurt å gå til en ernæringsfysiolog, da vet du at du får riktig beskjed om hva du skal spise og hva du ikke bør spise. Jeg er sikker på at det skal gå bra med deg!
Trist at du sliter litt, men det må jo hjelpe litt på motivasjonen å se at du har gått ned så mye allerede? Tenk så flott det blir å komme tilbake og veie deg og se at du har gått ned enda mer! :-)
Tur to ganger i uka høres ut som en veldig bra start. Det er kjempeviktig å legge en plan som du greier å følge og som ikke føles som slit og pes! Det samme gjelder maten - du har sikkert fått en fornuftig oversikt over både hva og hvor mye du skal spise. Jeg gjetter at dersom du er sulten og det er vanskelig å følge mengdene du har fått, så er det bedre å spise litt mer av den sunne maten for å forebygge en ordentlig sprekk.
Håper du har muligheten til å bruke dagboka en del - jeg er spent på hvordan det går med deg, og vil gjerne følge med! Og så er det et godt tips å lese i de andre dagbøkene også, det kan være mye hjelp å få i å se at det er andre som sliter med det samme - og som greier det.
Lykke til med slankingen videre!
klem fra skilpadda
Bikini til sommern - ja - helt klart!!! Kjøp den nå og heng den opp, så har du noe å se fram til!!! (+ motivasjon i tunge stunder)
Dette klarer du!
Klem fra snirkeline
Har savnet deg her inne..veldig spent på hvordan det går med deg vetu..:) Det går jo veldig bra...også at det er 10kilo borte er jo også flott...:) Kjempe bra er det..da kan du jo begynne fra et helt nytt ståsted da vetu..:) Jeg tror gått du kan klare å gå ned 30-40kilo til juli..krever at du står på,og setter deg mål..syns du skal starte allerede nå å sette deg delmål..det er veldig fornuftig.:) Og det er så motiverende når man får se reultater..:) Syns også ,hvis du har tid,at du skal bruke dagboka her flittig..skriv ned alt som faller deg inn av tanker..:) Tror godt du kan gå i bikini til sommeren hvis du står på slik..stolt av deg som har tatt dette skrittet!! Skal følge med deg jeg..Lykke til!!
Klem deprinette