← Alle dagbøker
diarist.Alias

mobbeoffer

43 år163 cm2 innlegg 2001 0 følgere

Start150,0 kg
Sist129,0 kg
Endring−21,0 kg
BMI nå48,6
📉 Ned 20+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. november 200122. november 2001
129,0 kg

Veide meg på ny vekt

Heisann alle sammen!!
Ble nesten rørt over alle innleggene mine. Tusen takk for at dere gidder å bry dere. Dere aner ikke hvor mye jeg sliter med slankinga om dagen. Har vært hos en ernæringsfysiolog og hun har satt opp en matplan til meg + at jeg skal gå en halvtimes tur to ganger i uka!

Første gangen jeg veide meg på vekta hennes veide jeg 139, så det betyr at jeg har gått ned 10kg. Er fornøyd for all nedgang jeg kan få. Tenk om jeg kan gå i bikini til sommeren. kan jo greie å gå ned 30-40 kg til juli. ????

Tusen takk for at dere er til!!
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa2927. januar 2002
Hei på deg!

Er kjempeglad for deg! :o) Du har jo hatt en kjempenedgang allerede. Og veien blir kortere.
Veier selv en del, og VET hva du sliter med.
Men siden jeg begynte her inne, har motivasjoen vært hos meg konstant. Bruker disse sidene hver dag. Får jeg sug på noe godt, ja da går jeg inn her og søker trøst. Og gjett om det hjelper.
Det som er lurt, er å sette seg små delmål underveis, f.eks 5 -10 kilo om gangen. Gi deg selv en liten premie underveis.
Det er bra du har kommet inn her. For her er en fantastisk gjeng! Må bare få sagt det. De har hjulpet meg enormt!

Tenk sommer, sol og mindre klær. :)

DETTE SKAL VI KLARE!!!!!!!!
Vi er så mange som sliter med denne ekstra belastningen. Og det er godt å vite at en ikke er alene om det.
Og når andre klarer det, skal jammen vi også!

STÅ PÅ!!!!!

Slankeklemmer fra Elisa28

c.AuthorAlias Vimsa3. januar 2002
Hei! Ville bare gi deg en klem og si at du har jo vært kjempeflink!!!

Klem fra Vimsa...
c.AuthorAlias villemo14. desember 2001
Hei!
Jeg er kjempestolt av deg, selv om jeg ikke kjenner deg.
Du er modig, og det virker som om du er sta nå.
Jeg vet veldig godt hvordan det er å slite med overvekt! Jeg er 131 kilo selv, så jeg er ikke akkurat liten nei.
Det der med blikkene du skrev om..... Vet akkurat hva du mener. Det er helt forferdelig. Man føler seg uglesett, og at folk iler av oss. Grusomt, og så går man hjem og spsier enda mer. Men det er det slutt på for både deg og meg, ikke sant?!?!
Hvis du vil kan vi godt skrive mail eller noe sånt til hverandre også. Bli enda bedre kjente... HVis du vil altså. Jeg skal være der for deg!!
Ta en titt på min side, og se hva du synes.
Klem i massevis fra meg... Villemo :)
c.AuthorAlias Måne11. desember 2001
Hadde egentlig tenkt å skrive noe lurt som var veldig oppmuntrende, men jeg komm liksom ikke på noe. Ville vel egentlig bare si at det virker som om du er på rett vei, og at du har tatt tak i problemet på den rette måten. Du må fortsette å komme inn her, en får utrolig mye oppbacking i tunge stunder.

Lykke til videre!!

Klem Måne
c.AuthorAlias bidronninga27. november 2001
Hei,Forstår godt du sliter og så er du så ung...jeg veide det samme som deg da jeg var 15 og har vært overvektig hele mitt liv vet hvordan du sliter.Ikke lett å bli mobbet og føle seg utafor....og det å føle seg ensom og venneløs gjør ikke ting noe bedre.Om du vil maile meg så gjør gjerne det kan godt hende det kan være godt å prate litt med noen som er i samme situasjon.bidronning@hotmail.com lykke til videre.
c.AuthorAlias kikki23. november 2001
Hei

Velkommen hit, og gratulerer med flott vektnedgang.
Sikkert veldig lurt å få hjelp til kostholdsprogram.
Er sikker på at du kan greie å gå ned 30-40 kilo til juli. Bare stå på, og ikke gi deg om det er tunge dager i blandt.
Klem Kikki
c.AuthorAlias skilpadda23. november 2001
Hei igjen! Hyggelig at du er her fremdeles. :-)

Så flott at du har gått ned 10 kilo allerede! Du er jo kjempeflink! Veldig lurt å gå til en ernæringsfysiolog, da vet du at du får riktig beskjed om hva du skal spise og hva du ikke bør spise. Jeg er sikker på at det skal gå bra med deg!

Trist at du sliter litt, men det må jo hjelpe litt på motivasjonen å se at du har gått ned så mye allerede? Tenk så flott det blir å komme tilbake og veie deg og se at du har gått ned enda mer! :-)

Tur to ganger i uka høres ut som en veldig bra start. Det er kjempeviktig å legge en plan som du greier å følge og som ikke føles som slit og pes! Det samme gjelder maten - du har sikkert fått en fornuftig oversikt over både hva og hvor mye du skal spise. Jeg gjetter at dersom du er sulten og det er vanskelig å følge mengdene du har fått, så er det bedre å spise litt mer av den sunne maten for å forebygge en ordentlig sprekk.

Håper du har muligheten til å bruke dagboka en del - jeg er spent på hvordan det går med deg, og vil gjerne følge med! Og så er det et godt tips å lese i de andre dagbøkene også, det kan være mye hjelp å få i å se at det er andre som sliter med det samme - og som greier det.

Lykke til med slankingen videre!

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias snirkeline22. november 2001
Smart å få profesjonell hjelp! Da er du helt sikker på at du gjør ting rett!!

Bikini til sommern - ja - helt klart!!! Kjøp den nå og heng den opp, så har du noe å se fram til!!! (+ motivasjon i tunge stunder)

Dette klarer du!
Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias deprinette22. november 2001
Hei!
Har savnet deg her inne..veldig spent på hvordan det går med deg vetu..:) Det går jo veldig bra...også at det er 10kilo borte er jo også flott...:) Kjempe bra er det..da kan du jo begynne fra et helt nytt ståsted da vetu..:) Jeg tror gått du kan klare å gå ned 30-40kilo til juli..krever at du står på,og setter deg mål..syns du skal starte allerede nå å sette deg delmål..det er veldig fornuftig.:) Og det er så motiverende når man får se reultater..:) Syns også ,hvis du har tid,at du skal bruke dagboka her flittig..skriv ned alt som faller deg inn av tanker..:) Tror godt du kan gå i bikini til sommeren hvis du står på slik..stolt av deg som har tatt dette skrittet!! Skal følge med deg jeg..Lykke til!!
Klem deprinette
c.AuthorAlias meiret22. november 2001
Hei, der er du jo! Jeg har tenkt kjempemye på deg, var redd du hadde forsvunnet for oss. Så artig at det går rette veien for deg, dette klarer du vet du. Lurt å få med seg profesjonell hjelp i tillegg, sånn at du får til nedgangen på en regulert måte. Det blir kjempeartig å følge deg fremover, lykke til!!! Slankeklem fra meiret
150,0 kg

Kan dette hjelpe meg??

Hei alle dere her inne!
Jeg heter Pia og veier 150kg.
dere kan jo tenke hvordan jeg føler meg. Føler meg bare så stygg og feit. Blir mobbet. Ikke med ord, men med blikk. Alle unngår meg og jeg har ingen venner. Sitter alltid alene, og trøstespiser. Hva er vitsen for meg med å se forfengelig ut når jeg ikke engang har venner. Det jeg har funnet ut er at jeg ikke har venenr fordi jeg er så feit. Neste år skal jeg jo begynne å studere, og derfor har jeg bestemt meg for å starte ett nytt og bedre liv!

Hvis jeg slanker meg så tror jeg selvtillitten min kommer til å stige noen hakk, for slik som den er nå, så vil jeg ikke vise meg i byen og på utesteder osv.

Trenger veldig hjelp med å komme igang.
Vet ikke hvordan jeg skal spise, og slankemat er et ukjent begrep for meg.

Dette er slik en typisk dag ser ut for meg.

frokost: en stor baguette med ost og skinke + tre glass appelsinjuice.

lunsj: cola og baguette, middagen er ofte stor og usunn.
spiser ofte en pizza alene, masse taco, burritos, pommes frites, pølser, osv..

utpå kvelden kommer trøstespisinga og da spiser jeg pottgull sjokolade, brus osv. er jo ikke rart i at jeg er så feit for jeg spiser jo helt feil. jo feitere jeg har blitt, jo mere har jeg spist.. trener aldri heller, og har sldri harr gym på skolen på videregående.

ja, fra og med i morgen så starter jeg. har satt opp en matplan slik ser den ut:
frokosten blir tre brødskiver med ost + litt yoghurt og et glass melk.
Til lunsj skal jeg spise noen grove brødskiver med ost og drikke melk.
middagen skal jeg spise sunnere.
spise poteter, kjøtt, fisk og litt grønnsaker. hater egentlig grønnsaker,men jeg får trøkke det i meg.
Til kveldsmat blir det noen brødskiver.
skal også gå en tur 2 ganger i uka.
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias meiret12. november 2001
Hei og velkommen! Enig med alle de gode rådene og enig i at du har kommet til rett sted! Når du bare kommer igang og holder deg hard så vil kiloene renne av og det vil være din egen fortjeneste! Hiv deg med på neste 5-kilos konk eller lag din egen. Begynn med små delmål, f.eks de første-3 eller-5. Lykke til, dette kommer du til å greie. Klem meiret
c.AuthorAlias Afrodite12. november 2001
Hei hei!!

Velkommen hit, det var fint du fant veien hit :-) Jeg er ganske ny her selv, men jeg kan love deg at her inne fins det en unik gjeng med mennesker som oppmunterer og støtter deg i gode og onde dager. Ser du har fått en hel mengde gode råd, og jeg støtter dem fullt ut - dette er en sunn å fin måte og slanke seg på. Pulverkurer, vidunderkurer, og piller er ingen god slankemåte - det dreier seg om å forandre livsstilen og få et "normalt" forhold til mat.

Håper du vil bruke denne dagboken ofte, helst hver dag, som andre har skrevet, skriv når du synes du har vært flink, og skriv i hvertfall når du kankje ikke har vært så flink. Her møter du ingen strenge pekefingre, men du kan få et lite spark i rompa :-)) Så kan gjort være gjort, og du starter med blanke ark dagen etter!!

Jeg lover å følge med deg i kampen mot kiloene, sammen er vi sterkere!! Lykke til

Stor motiveringsklem fra Afrodite

PS:jeg synes også du fortjener et koseligere nick :-)))
c.AuthorAlias elli12. november 2001
Heisan!

Jeg ville bare ønske deg velkommen til sidene og si at jeg vil følge deg på veien. Jeg har lest gjennom rådene du har fått fra de andre slankerene og jeg sier bare meg enig med dem.
Lykke til!
Klem fra elli.
c.AuthorAlias Bonita12. november 2001
Hei Pia, og velkommen til slankedagboka :-)
Det ser ut som du har satt opp en fin plan for slankingen din. Dersom jeg kan komme med råd, vil jeg anbefale deg å spise flere måltider, gjerne hver 3-4 time. Dersom du spiser mange små måltider gjennom dagen, øker du forbrenningen samtidig som du ikke sulter deg fullstendig. Du kan feks. spise total mengde slik som du har satt opp, men fordele det utover 4-5 måltider. Dette fungerer bra for meg, og jeg har enda ikke hatt noe behov for å skeie ut :-).
Ellers vil jeg si at du nå har tatt det første skrittet - her inne yrer det med inspirasjon og motivasjon. Vær flink til å bruke dagboka, så skal du se at det gir resultater.
Lurt av deg å begynne med spaserturer. Det er deilig å komme ut i frisk luft - samtidig som man forbrenner kalorier..
Huff, dette ble langt, men må bare si en ting til.
Husk at dersom du skal slanke deg - så skal du gjøre det for DIN skyld og ingen andres!! Dersom det finnes mennesker som mobber andre for hvordan de ser ut, synes jeg det sier mest om dem! Jeg er sikker på at du er en superflott jente uansett hvor mange kilo du har. Ikke glem det, men forsøk å kose deg i hverdagen samtidig som du legger om livsstilen din.. :-)))
Lykke til på veien, og ha en super slankeuke. Du kan klare det!!!
Klem fra Bonita
c.AuthorAlias aslaug12. november 2001
Hei og velkommen hit.
Jeg er enig med Jenta*S* i at du bør finne deg et litt mer positivt navn. For husk det et viktig å prøve å tenke positivt. Du slanker deg ikke for at du må, men fordi du selv velger å gjøre det, husk det er du som er sjefen. Prøv å tenke: " jeg velger å ikke spise sjokolade og potetgull", istedet for:" uff, nå kan jeg ikke spise sjokolade og potetgull."

Når det gjelder matinntaket ditt så er det viktig med mange måltider om dagen. Selv spiser jeg

* 3 brødmåltider ( hver på 2 brødskiver ,3 grove knekkebrød eller 40 g frokostblanding med magert pålegg)
* Middag 125 gram pasta/ris/potet + kjøtt/fisk + grønnsaker
* 5 dl melk, 0,1% Yoghurt eller 100 g Yoghurt is
* 1 eple, en pære og en banan

Dette blir ca 1400 - 1500 kcal pr.dag
Når du veier såpass mye er det viktig at du spiser så mye for at forbrenningen ikke skal gå ned. Det kan være lurt å spise frukt for å få i seg litt fruktsukker og unngå å få så lyst på godteri og selvsagt få i seg mange gode vitaminer. Det kan ogå være lurt å bytte ut osten med annet pålegg for ost inneholder MYE fett. Jeg er veldig glad i å bruke et tynt lag med philadelfia ligth med rent kjøttpålegg oppå.

Det kan også være lurt å følge med når på dagen det er vanskeligst å følge mat-planen og sette inn noe ekstra der, feks flytte en frukt dit.

I tillegg så har jeg 350 kcal pr uke som jeg kan plassere der jeg vil. De bruker jeg hvis jeg vet jeg skal i selskap eller så bruker jeg de på akkurat det jeg har lyst på feks 2 new energi

Dette ble mye på en gang, men jeg håper du finner noe nyttig her.

Mange klemmer fra Aslaug
c.AuthorAlias Jenta*S*12. november 2001
Hei og velkommen hit!
Kjempelurt av deg å starte dagbok her! Det er 1.steg på veien det vet du!
Kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver om trøstespising, og bare "trøkke innpå" mest mulig liksom,om så bare for å få tankene over på noe annet enn hvor mange vonde følelser man selv sliter med.
Ta utgangspunkt i den planen du har satt opp for deg selv du, og gjør heller endringer underveis hvis du føler for det:0)
Men bruk denne dagboka OFTE,helst hver dag! Det er da du kommer til å føle hvor mye støtte du vil få, og så er det godt å gi litt støtte også av og til:0)! Det aller viktigste er at du har tatt avgjørelsen! Og jeg har stor tro på deg!
Men hva med å endre navnet ditt? *mobbeoffer*...Syns du skulle finne deg et litt mer "positivt" navn jeg:0)!
Uansett,stå på videre,nå er du i gang ikke sant da????
Stor klem
Jenta*S*
c.AuthorAlias tutu12. november 2001
Heisann.

Velkommen hit. Du har funnet de rette sidene.
Det er som de andre har skrevet inn her, en får støtte og hjelp.Og gode råd.
Så lykke til, her skal vi følge med deg, støtte deg og hjelpe deg.

Mange store klemmer og mange goe tanker fra tutu
c.AuthorAlias Candy12. november 2001
Hei!!

heg er også ny her, og jeg sier meg enig, det er IKKE lett å holde seg unna godteri og cola. men jentene her inne er helt supre, jeg lover deg at bruker du dagboka her flittig, så kommer du til å få så utrolig mye oppmuntring og hjelp, og det vil bli mye lettere å komme i mål.
jeg tror også du kan gå ned en hel del bare ved å ta en liten trim-tur hver dag, på ca en halv time, som en av de andre skrev her. Selv har jeg en slik trim-video med cindy crawford (det måtte jo vare henne) og av og til trekker jeg for stue-gardinene og trimmer i veg :) kan anbefales, selv om jeg ikke kan si jeg identifiserer meg med frk.cindy....tror de selger den i ellos-katalogen, ihvertfall har de noe lignende!
Du har helt rett, selvtillitten vil stige manfoldige hakk ved å gå ned i vekt, men jeg tror også den vil stige når du ser at du klarer dette, at du har viljstyrke til å legge vekk godterier og brus.
Lykke til, og stå på, jeg skal kikke innom deg og se hvordan det går!
Stor klem fra Candy
c.AuthorAlias snirkeline12. november 2001
Hei! Velkommen hit! Jeg hiver meg bare på Deprinettes kommentar om at du bør bruke dagboken din flittig! Skriv inn ALT du spiser i løpet av en dag - du får da gode kommentarer fra gjengen her inne - forøvrig et kjempekoselig gjeng med MYE kunnskap rundt mat og kosthold. Dersom du får "problemer" med å kutte ut godteri og slike ting, så anbefaler jeg på det varmeste å begynne med Kromtilskudd. Dette gjør at godtesuget forsvinner. Gå deg også en liten tur hver kveld - det trenger ikke være mer en en halv time. Dette skal gå serru!!! :)

Stor klem fra snirkeline
c.AuthorAlias skilpadda12. november 2001
Hei og velkommen hit! Her går det an å få masse hjelp og tips, og det er veldig mange flotte og støttende mennesker her, så det er veldig fint at du har kommet hit! :-) Mange her som vet mye om hva du sliter med og har hatt de samme problemene.

Jeg kjenner til det med selvtillit og vekt - du vet, jeg er sikker på at du kan finne venner selv om du veier 150 kilo, men det er noe med at man må like seg selv før man kan la andre like seg. Og det vil helt sikkert hjelpe på selvbildet ditt å få litt mer kontroll over matinntaket og bli lettere. Dessuten er det sunnere og du vil føle deg gladere og i bedre form - helt sikkert!

Jeg syns det er flott at du vil prøve å spise sunnere! Det er det eneste lure, tror jeg - ikke finne på å slutte å spise, eller hoppe over måltider eller bytte dem ut med pulverkurer. Det er faktisk veldig viktig å spise _nok_ når du slanker deg! Du bør spise ganske ofte - oftere enn du gjør nå - og heller spise litt mindre hver gang. Ikke spis deg stappmett altså, bare et lite måltid, og så et nytt etter 3-4 timer. 5 måltider om dagen i stedet for 3 er bra. Det er fint at du spiser frokost, forresten, for det er viktig for forbrenningen.

Planen din ser fin ut som et utgangspunkt. Hvis du syns det er vanskelig å gjøre mange store endringer på en gang, så begynn med noen ting og få til dem - det er så frustrerende å ikke få til det man prøver på, men så hyggelig og oppløftende når man greier å gjennomføre ting! Så bestem deg for et par gjennomførbare ting, slike som du har satt opp allerede: Spis grovt brød i stedet for baguette. Kutt ut smør og fete sauser (hvis du bruker det). Spis ordentlig kveldsmat i stedet for godteri. Prøv forresten så godt du kan å finne sunn middagsmat som du syns er godt - det er ikke "liv laga" å prøve å spise ting man ikke liker, i lengden..! Er det noen typer grønnsaker du liker bedre enn andre? Liker du salater, eller tolererer du bare kokte grønnsaker? Hva med f.eks. wok med grønnsaker og kyllingfilet? Gulrotstaver og blomkålbuketter med dip? Reven råkost? Det er jo mye forskjellig man kan spise.

Men altså, først og fremst: velkommen hit! Jeg ønsker deg masse pågangsmot, så skal dette gå veldig bra, skal du se! Bruk dagboken og skriv her så ofte du kan, og les hva vi andre skriver, det er bra for å holde fokus på det du driver med. Og jo mer du forteller, jo lettere er det for oss å gi deg tilbakemeldinger og gode råd. Jeg skal følge med deg på veien, jeg - jeg skal ned ganske mange kilo jeg også!

Stå på! Ha en flott slankedag i morgen! :-) Og kom inn her og fortell oss hvordan det går (det gjelder enten du syns det går bra eller dårlig). Husk, du fortjener å ha det bedre med deg selv, og det er bare du selv som kan gjøre noe med det!

lykke til fra skilpadda
c.AuthorAlias deprinette11. november 2001
Hei!
Jeg tror virkelig dette kan hjelpe deg..du får en utrolig medgang her inne og masse motivasjon...det er helt ubeskrivelig egentlig...det må bare oppleves..så det er bare å starte...
Jeg syns menyen din hørs ok ut,men jeg syns du bør bytte ut melka med vann,eller i hvert fall drikk mye vann..helst tre liter om dagen..dette renser kroppen,og du blir mett av det..hjelper mot godtesug osv...syns i alle fall jeg..
Det kan være lurt å regne kalorier..jeg tror det idealet er å ligge på rundt 1000kalorier om dagen..
Delmål er også noe du bør lage deg..og premier deg selv..ikke nødvendigvis med mat eller godteri,men med nye ting du har ønsket deg...
Hvis du leser noen av dagbøkene her inne,så vil du finne at det er MASSE flinke mennesker her inne,som faktisk har gjort enkjempejobb når det gjelder slanking..les litt om dem..det motiverer skikkelig..
Et annet tips er at du bør bruke denne boka flittig..skriv hver dag,om tanker,mat,opplevelser..og ja faktisk alt du kommer over og alt som faller deg inn..jeg skal love deg at du vil få oppmuntring av mange av de snille menneskene her inne,og dette motiverer også skikkelig...
Jeg ønsker deg lykke til!! og jeg skal følge med deg framover..sikker på at du kan klare dette!!!
Vi snakkes!
Klemmer fra deprinette
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.