← Alle dagbøker
millie
50 år163 cm10 innlegg
2002
0 følgere
Start65,0 kg
Sist64,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå24,1
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka motivasjonssvikt og dårlig samvittighet
Har falt helt av i det siste. Blir så lei meg og trist, og føler meg nesten som et dårlig menneske. I allefall et meget svakt og viljeløst et. Det er ikke så mye som skal til: røre seg litt en gang i blandt, spise litt mindre usunt og litt mer sunt. Men ikke en gang det klarer jeg altså. Nå må jeg begynne på nytt. Samle ny motivasjon, sette meg nye mål og få en ny start. Så dette er altså dag en.
Mål:
-6 kg. til sommeren.
Bli aktiv i hverdagen, ikke i skippertak.
Legge om kosthold og matvaner for å holde på ny vekt
Ta litt sol så jeg kan se litt bedre ut til sommeren
Det er bare å ta seg selv i nakken og innse at ingenting kommer til å skje med mindrfe jeg går inn for det selv. Jeg er muligens bedagelig anlagt, og liker å få ting servert. Men denne gangen går ikke det. Dette må jeg ordne selv.
Vi skal flytte til høsten. Det ville jo vært deilig å starte der med et bedre ytre! Jeg har i grunnen mange motivasjonsfaktorer. Det er bare å "aktivere" dem.
Så nå er jeg altså i gang...
som det måtte gå...
Det gikk som det måtte gå. Ikke så ille som jeg fryktet, men allikevel. Å gå opp igjen er en gedigen nedtur, selv om jeg var mentalt forberedt. Neste uke skal jeg holde meg på matta, og ta meg kraftig sammen. Når jeg jobber senuke, er det lettere å holde seg, fordi gjør yoga på morgenen, og det gir meg puff videre i dagen. Dessuten får jeg ikke tid til å bli så sulten. Tidligukene er verre, fordi jeg er skrubbsulten etter jobb hver dag og da er det vanskellig å være viljesterk!
Handler ikke på tom mage, men sytter i meg mat når jeg kommer hjem. Samvittigheten setter inn akkurat litt sent. Veiingen er er god motivasjonsfaktor. En på jobben har gått ned ni kilo på en mnd. Det inspirerer også!
Neste uke, altså, senuke... da håper jeg på bedre resultat enn denne begredelige!
ingen veiing
Føler meg motivert for tiden, og spiser veldig sunt og bra. Men innimellom skulle jeg ønske at resultatene ville synes litt mer. På baken, for eksempel, og lårene og magen. På avstand, i rett lys, kan jeg plutselig føle at jeg ser bra ut. Men så går jeg litt nærmere, og alt faller tilbake til det "normale". Men det går vel rette veien, får jeg håpe. Har vært så opptatt denne uken, jobbet tidlig, hentet unger i barnehage og dagmamma osv. Slitsomt! Neste uke blir bedre, da jobber jeg sent og har mer tid om formiddagen til å trene og være flink.
Ingen veiing før i morgen, i skrekk for dårlige veieopplevelser. Litt fornektende, men dog...
oops
Dro det litt langt i går, med sjokolade:(
Derfor ingen veiing i dag. Tror det er lurt å vente til fredag med ny veiing, for å slippe en stor nedtur. Æsj, for en svak viljestyrke jeg har. Mannen min spiser godsaker, og jeg holdt meg lenge. Men etter at han dro frem nøtter og is, og broren hans kom fra sverige med hvit sjokolade, ja da holdt det ikke mer. Angrer eterpå så jeg blir kvalm av meg selv, og det er det verste. Men på ny frisk i dag, med fornyet styrke. Føler meg svak og "feig", men skal komme over det. Antar at sterkere utholdenhet vil styrke selvfølelsen.
Beklager om dette var negativt, men det er det beste jeg har å gi idag. En æsj-dag.
Håper på ny glød i morgen. Millie
syk
Begynner å bli bedre, men jeg har vær syk. Influensa med feber, vondt i kroppen og sår hals. Tåler ikke feber, og ved 38 i feber ligger jeg flatt. Det har vært FORFERDELIG synd på meg denne helga, og jeg har ikke slanket meg et sekund siden fredag. Allikevel gikk jeg ned 0,5 kg. Kan ha noe med feberen å gjøre? Eller kanskje fordi jeg har hatt mensen, som er over nå? Var redd for å gå på vekten, etter sjokolade, ostekake, kakao, kyllingsalat og burger king. Forventet å gå opp igjen den kiloen jeg gikk ned, og kanskje litt ekstra. Men siden jeg i stedet har gått ned litt mer, var det en ekstra oppmuntring. I dag er jeg tilbake i nye vaner, og det blir spennende å se hvordan det går denne uken.
endelig
Endelig fikk jeg bekreftet det som ante meg i går. I dag pekte pilen på 64, ikke stygge 65 lenger. Det er godt å se resultater, om de enda er aldri så små. Det gir meg lyst til å stå på hardt fremover.
venter på helga...
Så bra dette går! Vekten min er uten desimaler, men jeg følte at pilen har bikket over på nedersiden av 65-tallet, og egentlig er på vei mot 64, uten at jeg kan se det. Det er det jeg velger å tro i allefall. :o)
Spist i dag:
En skive m. kaviar
11/2 knekkebrød-grovt- m. ost
te
kaffe
ett grovt rundstykke m. mager leverpostei
en banan
en biolayoghurt
en posjon havregryn m. kefir og rosiner
te
Drakk noe vann, men har ikke fått helt dreisen på det. Synes det er godt, også, og kjenner at jeg trenger det når jeg først drikker. Men det er akkurat som om jeg går og ubevisst tørster meg selv. Blir så kald av å drikke kaldt vann. Varmt vann er ikke det beste heller...
Startet dagen, i dag igjen, med yoga. Ikke så mye, men noen øvelser. Det er den beste starten jeg kan ha. Jobber sent denne uka, og har god tid om morgenen. Etter øvelsene føler jeg meg pigg og våken, magen, blodomløpet og humøret blir på topp. Deilig!!!
Er på godt humør for tiden. Skulle ømske noe av min opptimisme smittet over på min sure mann. Han surmuler over den mindste ting, og når jeg prøver å tøyse litt, gjør det vondt verre. Selv om han prøver å late som ingen ting - være realistisk, som han kaller det. Javel. Ikke noe moro under dyna i kveld heller - selv om det sies å være flott trim. Ja ja. Jeg kan jo håpe på helga.
en tankevekker
I dag startet dagen deilig med noen yogaøvelser. Så oppdaget jeg at eldstejenta var syk, og jeg så for meg en kjedelig dag hjemme, med lett tilgang til kjøleskapet. Men viljestyrken holdt hele dagen gjennom. For en god følelse! Of for en oppmuntring! Akkurat nå sitter min kjære forran tv''en med en isboks. Jeg akter å styre unna. Heldiggrisen kan spise hva han vil, og samtidig holde seg like slank og lekker.
Dagens meny:
En skive med magerost
Te
Eple
Kaffe
En porsjon havregryn m. surmelk og rosiner
1/2 banan
Kyllingwok m. nudler
Har drukket en del vann i løpet av dagen. Kunne nok ha drukket enda mer, men jeg husker det bare ikke. Må antakelig sette en stor flaske i kjøleskapet, og bestemme meg for å drikke den i løpet av dagen. Det blir lettere å holde oversikten også.
Handlet i dag også, masse frukt, knekkebrød og sunne pålegg. Så nå er det bare å holde koken frem til sommeren...
Kjenner en jente som klistret et bilde av en lekker bikinijente på kjøleskapet, og på skapdørene på kjøkkenet. Litt drastisk, kanskje, men i følge henne stoppet det henne hver gang hun fikk lyst til å snoke. Et bedre alternativ til den grisen som grynter hver gang du åpner kjøleskapet?
Eldstejenta på 5 har oppfattet morens slanking. Ikke at jeg snakker med henne om det, for all del, men hun har vel hørt meg snakke med andre antakelig. Så i dag ville hun også slanke seg. Hun ville bli slank og lekker til sommeren, og bli kvitt den " store" (barne)magen sin. Jeg ble sjokkert. Heldigvis ba hun om sjokoladepålegg til frokosten, og har nok ikke skjønt hva slanking egentlig er. Men det er jo forferdelig at en femåring sier hun vil slanke seg. Nei, jeg skal i allefall passe munnen min heretter. En tankevekker til andre også, håper jeg, om å skåne barna for slankeprat.
Klem Millie
opptimisme
For å følge mitt program, skal jeg altså føre oversikt over alt jeg spiser denne uka.
mandag
Frokost: kaffe m. ørlite fløte, i mangel av melk - god start... - to skiver m. kaviar.
Lunsj: kyllingburger m. lettsaus
Mellom: bart rundstykke og banan
Kveld: skive m. tunfisk i vann
Denne dagen gikk greit. Har ikke så mye slankemat hjemme, og må nok handle litt. Gleder meg - det er så inspirerende å se dere andre som har gått ned flere kilo.
Jeg må huske å drikke vann. Er ikke flink til det, og var ikke det før heller. Nå blir det ekstra viktig, spesielt fordi jeg skal begymme å røre meg... Ellers er jeg ved godt m,ot, og håper det ikke tar lang til å se de første resultatene. Sommeren nærmer seg med stormskritt. Bare tanken på bikini og strand får meg til å føle meg uvel. Men det er ennå tid...
forberedelser
Dag 1. Dette er egentlig litt juks, siden dag en er i morgen - kan jo ikke begynne slanking på en søndag! Mandag er en god dag for å starte nye prosjekter.
Egentlig er det ikke mer enn 7 kg jeg skal gå ned til sommeren (!), men det er hardt nok for meg som er kommet inn i dårlige matvaner og rutiner.
Hverdagen er stressende, med mann og to små - det er etter svangerskapene jeg har lagt på meg - og trening ute er uaktuelt. Men det er mye en kan gjøre hjemme også. Skal hente powerrideren min, så blir det vel fart på kiloene håper jeg.
Skal forøvrig følge et program jeg fant på internett, et kostholdsomleggingsprogram.
Det blir spennende å se i morgen hvordan oppstarten blir...
Millie
nå blir jeg bekymra for deg :o(
har du sluttet?
sviktet meg?
din medslanker??
ohf! :o)
viss du har gjort det, så synes jeg ikke du skal ha dårlig
samvittighet!!
det aller beste er jo nemlig å trives med den kroppen man
har!! i hvertfal så lenge man ikke er usunt overvektig!! :o)
og DET er IKKE du!!!!! :O)
håper du har det bra i hvertfal!
og at du vet at jeg savner deg her!! :o)
var så koselig til å begynne med!!
lykke til vidre med ALT!!
*stoooor klem*
fra lille meg
skjønner at det er vanskelig!
kjenner det selv!
en idé: da jeg var liten dro hele familien i svømmehallen en til to ganger i uka! VELDIG sundt for hele familien, men mamma hadde nok sine baktanker :o) suupertrim! :o)
skulle ønske vi hadde bodd i nærheten av hverandre (noe jeg tipper vi ikke gjør) fordi begge er litt svake, men begge vil så gjerne, samtidig som vi liker best å ha det gøy :o) (TROR JEG DA) :o)
min trenings/slenkevenn og jeg hadde nok ikke samme stik i det hele tatt... klarer ikke å samkjøre oss og trives samtidig :o)
jaja :o)
tror du klarer det her! bare innse hvor lite som skal til! unn deg litt kos i blandt! :o)
det å ta sol er (i hvertfal for meg) en veldig motiverende ting å gjøre!! :o) folk gir litt komplementer om hvor frisk man ser ut, og så ser man at små ting gir resultater :o) hjalp meg litt i hvertfal :o)tar 25 min 1 gang i uka :o)
kåm igjen!
nå klarer du det!
husk!
i morgen har vi veiedag!
og det betyr ny, frisk og ren start!! :o) ny sjanse!
*klem*