← Alle dagbøker
diarist.Alias

milla_18

43 år152 cm29 innlegg 2002 0 følgere

Start50,0 kg
Sist49,6 kg
Endring−0,4 kg
BMI nå21,5
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. januar 20029. mars 2002
49,6 kg

HJELP

har vært skikkelig dårlig på slankefronten i det siste. Har spist så mye uten å tenke over det.. Mye god mat, men ikke så mye sjokolade og sånt. Nå må jeg virkelig sette inn før bikini sesongen. Jeg skal ned ca5 kilo og om 2 måneder skal jeg være i mål. Nå får jeg bare sette igang..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias anner^^12. mars 2002
Hei!!
Ser vi har samme problem... Tror jeg også har fått mer matlyst av p-pillene! Herk... ;/
skjønner godt at det med kjæresten har gjort deg usikker. Kanskje det er litt av grunnen til at slankinga går dårlig også..? Håper at alt blir bare fint mellom dere to igjen jeg...

Jeg synes også at vi skal ta en vindunderuke!!!:) Jeg går gjennom dagene og stapper i meg mat. Akkurat som deg så har jeg begynt å spise mye mat.. særlig brødskiver, men ikke så mye godteri.

Jeg får bare til å oppdatere på fredag og søndag i denne uka, pga kjærestebesøk... (han skal jo ikke vite noe om dette, og er hos meg hele uka..) Så når vil du at uka skal starte?? Det er egentlig det samme for meg, men litt dumt hvis den starter nå, og jeg liksom ikke får til å se hvordan det går med deg, eller oppdatere selv. Hva om vi starter den på mandag? Frisk ny start etter helga:) Og en begynnende oppkjøring mot påska?=)

Selv skal jeg være nede på 62 den 1. juni.. Det SKAl jeg!!!:) Håper du når målet ditt også..det er jo fullt oppnåelig på 2 mnd, hvis du står på litt! Skal hjelpe deg jeg så mye jeg kan jeg:)

Klemmer fra anner^^ :)
47,9 kg

samme vekt

Spist igår..
to grove brødskiver med leverpostei, 1 izzastykke, 3 kokosboller og 100gram smågodt..ingen trening.
I dag har jeg spist to brødskiver til frokost, to til lunsj, oxo blir det god middag=)

Skal ut å gå en kveldstur med en venninne klokken 21, så før det skal jeg vel gjøre en haug med lekser..

Ha en fin søndag alle sammen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Freya3. mars 2002
Heisann Milla!

Selv om du ikke "trenger" å slanke deg, synes jeg du skal fokusere mest på å spise normalt og sunt, det gjør jeg nå, og satser på at kroppen min finner idealvekten av seg selv. Det er viktig både å spise ofte og unne seg litt ekstra av og til.
Klem fra Freya
47,9 kg

3 måneder til målet skal være nådd..

om tre måneder skal vekten vise 44/45..det er målet.
Går bedre nå for tiden. Spiser mye frukt, og trener litt, så er fornøyd med innsatsen. Spiser ikke supersunt, men mindre godis enn før i allefall, og jeg trener mer enn før, så det har blitt en forbedring.

Spist idag: 2 1/2 brødskive med leverpostei, 1 banan, 1 eple, 1 appelsin, 1 liten sjokoladebit (33gram) noen druer, 2 passe store pizzastykker med pizzasaus, 4 kornmo kjeks..

trente 1 time styrke, 1 1/2 time aerobic..

synes dagen i dag har vært grei. Nå skal jeg slappe av å se på tv med kjæresten min. Ha en fin helg alle sammen.
48,0 kg

det går bedre

Går bedre nå for tiden. Spiser endel frukt og det hjelper mot sukkersuget..

Spist idag: 2 tykke brødskiver med leverpostei og salatblader. 2 burritos og et halvt tacoskjell med litt kjøttdeig, salat, agurk, litt ost og tacosaus.. Et eple.. masse vann og te.

skal ut å jogge 20 minutter og ta masse mageøvelser. Skal trene imorgen og på fredag også.

Ha en fin uke.
Klem Milla
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette27. februar 2002
Heisann!
Så bra det går med deg for tiden da!!! Gratulerer med nedgangen i dag!!!! Flink er du!!
Har du noen gode råd eller litt motivasjon til overs til meg eller? har virkelig bruk for det!!!!!!!!
Syns du er kjempe flink som trener så mye, og spiser så bra!!
Skulle ønske jeg klarte det jeg også!!!
Lykke til! Dette klarer du med glans!!!
KLemmer fra Anette
48,4 kg

ferien er over, og nå skal jeg klare det

Rekker ikke skrive så mye her i dag. Har en haug med lekser som venter=).. Kom hjem fra fjellet i går, og etter mange dager med junkfood, alkohol og sene matbiter, så var vekten 48,4 i dag morges, og det sier jeg meg fornøyd med.. Spiste endel usunt, men fylte opp med noen sunne ting også da, slik at jeg ikke fikk for dårlig samvittighet..

Nå skal jeg få litt fart på sakene, så har godtestopp i ukedagene nå. har inngått en avtale med en venninne på skolen..Håper jeg klarer å holde meg da=)

Mat idag:
frokost: en loffskive med leverpostei, te, kaffe
lunsj: glemt matpakke.ble til at jeg spiste et eple + drakk 1 liter vann..
1 brødskive, te, fun light da jeg kom hjem fra skolen.
Middag blir 1 posjon pasta, laks og grønnsaker. Skal prøve å ikke spise spess mye..

Skal trene i morgen, onsdag og fredag..gleder meg=)
Ha en fin dag!
48,5 kg

mensen på vei, og føler meg som en feit ku.

Ja, dette var ingen positiv overraskelse, men jeg har seriøst spist for mye de siste dagene, spessielt havrekjeks. Fikk liksom helt dilla på kornmo, og det har blitt endel av dem i det siste. Bedre enn sjokolade, men alikevell..alt med måte!!!

I dag reiser jeg på fjellet med venner og kjæreste. Skal bli megagøy, men nå må jeg virkelig passe vekten. Skal prøve å gå ned litt, men det blir vanskelig. Satser å begynne på blanke ark når jeg kommer tilbake fra fjellet. Nå må jeg skjerpe meg, for om 4 måneder er sommeren her, og hvis jeg skal gå ned de kiloene jeg vil, må jeg begynne å jobbe litt.. Målet er 45 kilo, men jeg er jo treig av meg, og å gå ned 3,5 kg tar vell 4 måneder for meg..

I går spiste jeg alt dette: 5 brødskiver med ost og paprika, 1 posjon risgrøt, 3 epler, 1 pakke kornmo, 2 stykker pizza og 2 glass cola light..som sagt er mensen på vei, og da spiser jeg "hellofalot!
Ha en fin ferie alle sammen. kommer tilbake med bedre motivasjon etter ferien. Skal holde meg til røyken på fjellet. det fjerner noe av suget i alle fall=)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias anner^^22. februar 2002
Hei...
Mensen er noe herk! Synes jeg i hvert fall, og du er sikkert enig:)
Det at du har spist mye i noen dager legger du bak deg, og så starter du på nytt. Du vet jo hvor flink du har vært før, og du klarer det igjen!
På fjellet kommer du sikkert til å røre deg mye... og da kan du spise _litt_ ekstra med god samvittighet. Håper du får en kjempefin tur!!

hilsen anner^^...som har siste skoledag før 10 dager fri i dag:)
c.AuthorAlias tulipanen21. februar 2002
Ser ut som du er inne i en "bad" uke, men ikke tenk på det. Kos deg på fjellet og kom tilbake med nytt mot!

Kos fra Line
47,4 kg

Intensiv dag1

Skal ha tre intensive slankedager nå fremover. Mandag, tirsdag og onsdag, og da skal jeg love å være flink jente=)
I dag blir det rett og slett ikke tid til trening, men imorgen skal jeg jobbe meg en lang tur. I dag skal jeg ta mange mageøvelser og litt annen styrketrening.''

Mat idag:
Frokost: to loffskiver med grov leverpostei, 1 kopp grønn te, 1 glass fun light. Resten av dagen vet jeg ikke ennå, men den skal i alle fall bli sunn=)

I dag skal jeg til frisøren og fixe håret og etterpå skal jeg være sammen med kjæresten=)

Håper dere alle får en glimrende slankedag.
Klem Milla
47,4 kg

Nå er jeg flink jente=)

Føler at jeg er flink for tiden, selv om det ble endel alkohol denne helgen.. Men det er tross alt vinterferie og all ting, så noe må jeg jo unne meg..
I går spiste jeg greit. 10 brødskiver gjennom dagen.
Ble litt teit uten noe middagsmat, men det går greit for en dag.

I går så fikk jeg marsvin av kjæresten min=) Fortalte han at jeg ønsket meg et kjæledyr, så i dag kom han til meg, og da hadde han med seg et marsvin. Gjett hvem som ble glad da?
Marsvinet heter Turbo og er kjempesøtt=)

På onsdag drar jeg til geilo, der jeg skal være resten av ferien. Skal stå på snowboard og telemark, og det er jo bra mosjon, men jeg skal trene både mandag, tirsdag og onsdag.
Har som mål å veie 47 kg før jeg reiser, og det skal jeg klare. Blir vel til at jeg går litt opp i vekt mens jeg er på fjellet. Blir mye ute på restaurant, masse alkohol og sikkert en haug med junk food i ski kroa..bad,bad,bad....dårlige fremtidsutsikter når det gjelder slankinga:(Men skal prøve å være flink jente=) Var flink både i går og idag når det gjelder mageøvelser. Har vell tilsammen takk 500 mageøvelser denne helgen, så magen har fått seg litt mosjon i allefall..!

I dag har jeg spist dette:
2brødskiver med syltetøy og banan, 1 eple, 1 kopp kakao med krem, 2 poteter, 2 karbonader, grønnsaker, 1 brødskive med leverpostei, 1 glass skummet melk.

ha en fin vinterferie alle sammen. Kommer innom en tur til uka for å oppdatere vekt og hvordan det går.
Klem Milla
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias anner^^18. februar 2002
Hei!
Så fint at du og kjæresten har blitt sammen igjen!:)
Merker at du er mye gladere nå ja, og det er jo ikke så rart.
Du må jo ha vært skikkelig flink siden du har gått ned såpass. Du har passert meg der jah;) Du klarer nok 47 før du skal på fjellet! det må du være innstilt på!:)

Ønsker deg lykke til videre!
koz anner^^
48,0 kg

Valentines dag, og sammen med kjæresten igjen=)

Ja, idag er jeg egentlig ganske så fornøyd. Har vært noen depresive dager nå for tiden, men igår snudde alt seg. Meg og kjæresten hadde en alvorsprat sammen, og fant ut at vi skulle prøve på nytt igjen. begge to ble helt gale uten hverandre=)
De siste dagene har jeg spist ganske greit, utenom at to av dagene spiste jeg ikke en dritt, og igår spiste jeg dødsmye for når jeg kom hjem fra kjæresten var jeg så lykkelig at jeg spiste en hel grandiosa for meg selv..hihi.. men nå er det nok. I dag begynte jeg på slankekuren igjen, og det har vell gått passe greit, men så er det denne sjokoladen da.. Er elevrådsleder, så snart skal jeg ta opp om vi kan stenge ned kantina..neida=) Men jeg synes alikvell det er tåpelig at de selger masse sjokolade, brus og usunn mat der. Vi har ikke engang grove baguetter, så det er ikke lett å være sunn, men i dag smørte jeg med meg matpakke og det ble to skiver med leverpostei, men jeg drakk 1 kopp kakao og spiste en liten sjokolade på skolen oxo, og det er IKKE bra. Skal ta igjen imorgen, for da skal jeg trene dødsmy. 2 1/2 time har jeg bestemt meg for. Eøøers idag har jeg spist to brøskiver til frokost, og middagen ble pasta, kjøttsaus, og salat. Ikveld blir det kanskje et glass brus eller noe, for jeg skal til kjæresten min og se på film. Han var så søt idag da han kom med valentines kort, roser og bamse på skolen, og det er bare til å smelte for. Noen gutter er bare så enormt romantiske.

Er glad for at humøret er bedre for tiden. Er glad at det ordnet seg med kjærligheten, men nå opplevde jeg i alle fall hvordan det er å ha ordenlig kjærlighetssorg, og den følelsen var ikke god.

Skal prøve å være litt flink på slankefronten fremover. Drar på vinterferie til geilo nå på onsdag, så jeg vil veie 47.5 før jeg reiser eller noe sånt..Det er iallefall målet. Jeg synes nesten alle rundt meg går ned i vekt for tiden, og de jobber ikke for det engang. venninnen min har kyssesyken og hun har gått ned 10 kg, og ser sykelig tynn ut, Mammaen min har slanket seg 5 kg, og til og med naturfagslæreren min begynner å bli mye tynnere. Er i alle fall noen som klarer nyttårsløftene sine=)

Ha en fin Valentines dag alle sammen.
Klemmer fra Milla!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias baloo14. februar 2002
GRATULERER med at det ordnet seg igjen!

Og ha en fin og koselig Valentinsdag=)Glem nä slankinga litt, og nyt livet og kjärligheten!
48,3 kg

er ikke på god humør..

Ting går meg i mot nå for tiden..
Slankingen går ikke noe bra, kjæresten min har gjort det slutt, og jeg er utbrent. Trøstespiser fordi kjæresten min gjorde det slutt..har bare ligget i sengen min og grått i hele dag, og spist masse potetgull og sjokolade.. orker ikke skrive noen kommentarer til dere andre idag. tror ikke det hadde blitt så mye positivt ut av det uansett..

Ikke det at jeg tenker så enormt mye på slankingen akkurat nå for tiden, men hvis jeg fortsetter med denne trøstespisingen, så blir jeg jo feit..

Ha en fin helg alle dere andre!
har fått lest noen dagbøker, og det ser jo ut til at det går nedover med dere:) bare stå på videre.

Klemmer fra meg:)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias anner^^11. februar 2002
Heisann..
Stakkars deg.. Fikk en liten støkk da jeg leste det! Det hjelper nok ikke så mye at jeg sier at jeg synes synd på deg og sånt, men jeg gjør jo det da..
En ting er i hvert fall sikkert, ikke tenk på slankinga nå! Ta heller litt godt vare på deg selv, og tenk gjennom ting. Nå er det selvsagt kjempetungt, og alt virker umulig. Slik vil det sikkert være en stund framover også... Håper bare det går framover med deg, og at du snart har kommet over det.

Ønsker deg lykke til, og håper at du snart får det bedre!
Mange støttende klemmer fra Ann Elisabeth...
c.AuthorAlias pæreformen10. februar 2002
Hei Milla !
Du får tenke på at det var ikke han du skulle dele livet ditt med. Der ute i landet er det en annen som er ment for deg. Han du var sammen med nå, var bare med på å skaffe deg mer livserfaring. Vi forandrer oss gjennom det vi har vært igjennom. Den som burde vært lei seg, er han. Det er han som ikke vet hva han har gått glipp av. Det er hans tap.
La ikke han få ødelegge noe for deg - han er sikkert ikke vært det. Ta godt vare på deg selv, og la andre få finne ut hvilket fint menneske du er.
Oppmuntrings klem fra Pæra :-)
c.AuthorAlias baloo10. februar 2002
ER veldig leit ä höre at kjäresten din har gjort det slutt.. kom det overraskende pä deg, eller har du merket at noe ikke stemte mellom dere?
unn deg selv litt godt..=) I en sänn situasjon har du rett og krav pä ä kunne pleie deg selv litt ekstra, i og med at man har det veldig vondt..
Slankekuren kan du begynne pä igjen när du föler deg litt bedre=)
Dessuten, när bruddet kommer litt pä avstand, blir du kanskje mer motivert til ä holde slankekuren igjen.. da vil man jo ofte väre attraktiv pä markedet igjen.. men det trenger du ikke tenke pä nä.. det tenker man rett og slett ikke pä rett etter ett brudd, heller i god ettertid..

Stä pä jenta.. det kommer bedre tider..
c.AuthorAlias svalland19. februar 2002
Heisann =)

Beklager bruddet med kjæresten din.. håper det går bra med deg..
Skjønner egentlig også hvorfor du trøstespiser..har gått gjennom et sånt brudd tidligere.. men du må ikke gi opp for det..
Jeg tror ikke du blir feit av det,du er da ganske lett og noe må du nå unne deg i disse stunder.. bare du ikke skeier ut helt..
Håper du ser en ny dag imorgen.... :)

Mange varme klemmer fra silje..
48,5 kg

Skal lage en matplan fremover...

Jeg må prøve å sette meg ned for å lage en fast matplan jeg kan følge. tror det kommer til å fungere best, fordi slik som det er nå, så er det slik at jeg unner meg for mange ting. Slik som idag har jeg spist for mye, men har bare spist sunn mat, men det er jo ikke noe vits å spise så mye alikevell..Går jo ikke ned i vekt når jeg spiser så mye uansett...

Har vært veldig hektisk på skolen de siste dagene, med prøver, innleveringer og prosjekt arbeid, og det er sannelig ikke lett å ha kontroll over alt. Noen dager så husker jeg ikke hva jeg har spist, og det er litt frustrerende, for jeg er tross alt på slankekur, og da må jeg holde orden i hva jeg har spist, og hvor mye jeg har spist.

Denne uken har det ikke blitt noe trening heller, utenom 2 timer gym på skolen..men det er ikke akkurat til å skryte av. på fredag skal jeg og en venninne ha oss en lang treningsøkt på SATS, og da skal de bli fart på sakene:)

Så var det over til denne matplanen da..nå er ikke jeg så altfor flink til å sette sammen en matplan, men dette er i alle fall forslaget:

Frokost kl. 07.30: 1 brødskive med leverpostei.
lunsj kl 12.00 1 brødskive og 2 dl skummet melk
mellom: en frukt( eple, banan, pære.ol)
middag: spis en passe middagsposjon
kveld: en frukt

Denne dietten skal jeg prøve å følge i dagene fremover, men i helgene så er det helt umulig å holde en slik matplan, men jeg skal prøve nå i ukedagene..Starter i morgen:)

Nå skal jeg være sammen med kjæresten min:)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu8. februar 2002
Heisann

Jeg ville ha spist enten en skive eller knekkebrød til både ved lunsj og frokost. Ellers vil kroppen din bare gå på tom gang, og sjansen for at du sprekker er ganske stor.

Ellers så vil jeg ønske deg en flott helg.

Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias baloo7. februar 2002
Hei milla!

Jeg har hastt det hektisk ogsä, mange eksamener ä läre til, sä jeg beklager at jeg ikke har skrevet.. selv gär jeg igjennom en helvetesuke nä, og jeg tenkte at du kanskje kunne gi meg noen tips? Jeg har spist altfor mye de siste dagene, altfor altfor mye, men ikke noe godteri.. likevel... det er altfor mye til ä gä ned i vekt som du sier..
Jeg trenger räd..

Synes kanskje at spiseplanen din er litt vel hard, du mä huske pä at du trener, og for ä bygge opp muskelmasse mä du ikke spise for lite.. spiser du for lite bygger du opp mindre muskelmasse enn det du kunne ha gjort hvis du spiser nok, og det kan igjen före til at du forbrenner mindre.. jo mer muskelmasse, jo höyere forbrenning! Det har jeg ihvertfall blitt fortalt i treningsstudio.. spiser man for lite, er det negativt for trening og oppbygging av muskulaturen.. under slanking slanker man ofte vekk musklene, og fettet ogsä, men for ä motvirke muskeltapet bör man trene musklene..
Noen tips.. bare..=)

Ikke ta for hardt i med spiseplanen, for det kan slä negativt tilbake. Spis passe, ikke for lite, og heller ikke for mye, sä holder du planen mye lenger og slipper ä fä ekle tilbakefall..
häper at du kan gi meg noen tips ogsä!

Stä pä, Milla.. vi skal klare det.. jeg skal klare ä gä ned i vekt! Og det gjör du ogsä..=)
c.AuthorAlias deprinette6. februar 2002
Hei!
Syns det går fint med deg jeg..:)
Lenge siden jeg har skrevet til deg..sorry..:) Men det har sine grunner...
Jaja..nå har jeg gått opp et skikkelig hakk da...håper det er lette kilo som hopper fort bort...:) tror du ikke???
Har ikke så mye mer å skrive nå jeg...du får ha lykke til!!
Klem Anette
48,1 kg

Fornøyd med resultatet!

veide meg i dag morges klokken 9 oo. Er fornøyd med resultatet selv om jeg ikke var så fornøyd med ukens kosthold, men jeg har faktisk spist veldig sunt i helgen. Ikke noe godis i det hele tatt, og ikke noe alkohol. har jobbet veldig mye med lekser denne helgen. Har rett og slett en haug med dem som jeg må ta igjen, og nå er jeg nesten ferdig. føler meg helt kjørt i huet:)

Ellers har jeg vært sammen med kjæresten min også denne helgen, og det har vært enormt koselig. Han kommenterte faktisk at han syntes magen min var blitt litt mindre i det siste, men han lurte ikke på om jeg slanket meg.. det er ikke så rart da, for det er jo ikke normalt å spise masse godteri når man er på slankekur heller da...

Jeg synes på en måte det er veldig viktig å ikke drive å lage seg sånne ja og nei mat grupper. Synes det er best at alt er ja mat, bare man spiser i små mengder. det er det jeg skal begynne med nå. en sjokoladebit, en neve potetgull, en kjærlighet o.l Jeg har tendenser til å spise så mye når jeg først setter igang!

Denne uken skal jeg være flink. har jo allerede startet nå i helgen, så til uken tror jeg nok at jeg skal klare det:)

Ha en fin slankedag alle sammen!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias anner^^5. februar 2002
Heisann!
Kjempefint at du ikke har gått opp noe! Hvis jeg hadde spist det du spiste her om dagen, så hadde jeg vel gått opp over ett kilo..
Du ordnet det nok ved at du spiste sunt i helgen! Kjempebra!

Er nok enig med ann-merete i det med ja- og nei-mat. Det er veldig greit og ha oversikten, slik at du er klar over hvilke ting som er best når du først skal kose deg. er jo greit at du slipper å sitte å tro at du spiser skikkelig sunt og magert, og samtidig får i deg 350 kcal.. som for eks. med havregryn. Hvis du spiser mye av dette får du i deg mange kalorier, siden det er 316 kcal i 1 dl. Det er jo sunt, men kanskje lurt å unngå i store mengder?

Du klarer å være flink denne uka også! Skal følge med deg og se hvordan det går!:)

Lykke til!

-anner^^
c.AuthorAlias ann-merete4. februar 2002
Hei!
Ja og nei mat er nok ment som en hjelp for å vise hvilke matgrupper som inneholder mange kalorier, og hvilke man bør spise mer av.Det er ikke ment som en lov som forteller deg at du ikke kan spise visse matsorter, eller som noen pekefinger.
Selv om alle vet at sjokolade er en kaloribombe, så er jeg ikke like sikker på at like mange vet at mais også er veldig rikt på kalorier.Matvaretabellene med ja og nei mat er en rettesnor til hvordan du best setter sammen sunn,mager kost- og hvilke mengder dukan unne deg av tja mat, eller også nei-mat.
Det er ment at du skal styre mest mulig unna nei-maten,nettopp fordi den inneholder mange kalorier,men det fungerer altså også som en veileder til hva du kan unne deg av den når du først skal kose deg.
Jeg er enig i at man ikke skal fokusere for negativt på ting vi liker å kose oss med, men for oss med litt betydligere vektproblemer enn deg helt ned på grensen til BMI for normalvekt,er det greit å telle kalorier på denne måten, samt få hjelp til å sette sammen et variert og sunt kosthold med hovedtyngde på JA-mat.
Lykke til med den sunne linje!!!!!
c.AuthorAlias Prestige4. februar 2002
ååhhrr...heldigin! jeg klare ikke å gå ned noen ting. Skal lære meg å gjøre mer lekser...en fin måte å holde seg vekke fra godterier å sånn...
Holder på å få migrene i dag eg pga. jeg ikke får sjokolade :((( væææ...
Du er sååååååååå flink..
c.AuthorAlias cassandra4. februar 2002
hei milla..
hvis du har lest inlegget mitt, så vet du at jeg forstår hvor lett det er å gi etter for litt ekstra i helgene om man er aldri så sta!! men noen ganger må vi jo få lov til å kose oss ikke sant!!
Nå er det jo en ny uke, og vi er i gang igjenn for fullt!!
Nå skal vi virkelig stå på, og få belønning ved neste veiedag!!
koz
c.AuthorAlias Arwen3. februar 2002
Hei! Tusen takk for hyggelig komentar i dagboka mi! ;)

Det har ikke gått bra i helgen nå heller for meg, men jeg MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skjerpe meg!!!

Lykke til videre!!

Mange klemmer fra Arwen!
c.AuthorAlias tulipanen3. februar 2002
Hei Milla
Så flott du har gått ned!

Vel jeg skal veie meg i morgen tidlig. 58? Vel... holdt på å veie meg i dag, men lot være, skriver mer i morgen tidlig

Denne uken skal jeg skjerpe meg. Det nytter ikke å lure seg selv...
48,5 kg

slankere.com dårligste slanker!

Jeg kårer meg selv til det jeg!
De siste dagene har gått rett til...
har ikke skrevet her på noen dager pga altfor mye stress, og fordi jeg er litt flau over meg selv når det gjelder slankingen, men sannheten må vel frem. leste i en annen dagbok at man kunne jo ikke bare skrive slankedagbok de dagene man var flinke, og det er jeg helt enig i..Alle har jo sine dårlige dager..bare synd at jeg har mange av dem:)Men jeg tar det med et smil.

De siste dagene har vært så stressende at jeg nesten ikke har rukket å spise. Jeg er en veldig engasjert person og er med i ditt og datt. er engasjert i politikk, elevråd, russestyret og elev organisasjoner, og det krever sitt.. dessuten har jeg en kjæreste og ta hånd om, venner og skolearbeid, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få tiden til å strekke til.

ikveld må jeg faktisk være hjemme å gjøre skolearbeid for jeg henger såpass etter nå for tiden..så nå har jeg en liten pause, og skriver litt her inne..
Tror ikke jeg skal skrive akkurat hva jeg har spist og sånn, for det blir altfor flaut, men jeg kan bare fortelle at i går spiste jeg sjokolade til frokost, kakao og smågodt til lunsj, sjokolade til middag og potetgull til kveld, men jeg har gått ned og det er det verste..skjønner ikke hvorfor jeg går ned når jeg spiser alt dette godteriet. I dag har jeg faktisk spist en stor snickers, en stratos, smågodt, drukket brus, kakao, spise litt potetgull, og spist to grove brødskiver, men har heldigvis fått trent 2 timer da:) Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg har gått ned. veide meg i dag morges og da veide jeg 48,1 men jeg venter med å føre vekten inn før til mandag. Kan jo hende jeg går opp i helgen?
Netse uke skal jeg skikkelig konsentrere meg for å spise sunnere og ta meg tid til å spise sunn mat. det skjer altfor ofte at jeg bare putter i meg noe godis i farta fordi jeg ikke har tid til å spise ordentlig mat. Men neste uke skal jeg skerpe meg..

Håper det står bra til med dere andre, og jeg håper på noen kommentarer selv om jeg har vært virkelig ille når det gjelder slankingen i det siste, men jeg lover å forbedre meg. i morgen skal jeg i alle fall trene på sats, og det gleder jeg meg til!

Ha en flott helg alle sammen!
Slankeklem fra Milla!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu3. februar 2002
Hei og hopp

Det er ikke alltid like enkelt å være flink. Jeg klarer det i hvertfall ikke.
Men vi får ta oss selv i nakken, og skjerpe oss. Vi klarer dette!!!!!!!!

Håper du har hatt en fin helg, og at vekta di har bevegd seg litt ned til mandag.
Klemmer fra tutu
48,5 kg

er veldig sulten i dag..

I dag har jeg vært sulten nesten dagen lang. Lurer på hvorfor jeg har slik enormt appetitt altså..??

Startet dagen med en solid frokost: 2 ganske tykke grovbrødskiver med leverpostei.
Lunsj ble det samme som frokost og sånn i 3 tiden spiste jeg enda en brødskive med leverpostei.
klokken 1700 spiste jeg en solid middagsposjon som bestod av svinekjøtt, ris, champinjonger, agurk og salatblader. Burde blitt god og mett av denne posjonen, men neida..nå er jeg dødssulten igjen..Har jeg spist for lite i dag? Jeg selv synes nemlig dette virker ganske ok, men skjønner ikke helt dette med apetitten min altså..Håper det går over etterhvert..Kommer den til å gjøre det?

Er forresten ganske hardt når det gjelder sjokoladen nå.. Har bare s¨å lyst på en stratos, men SKAL klare å holde meg. Må bevise for meg selv at jeg kan klare det. Og dessuten er det så vanskelig å gjøre lekser når man har lyst på sjokolade. Dårlig kombinasjon..

Får ikke trent nå før fredag. Litt kjedelig, men har rett og slett ikke tid. På fredag skal jeg i alle fall trene 2 timer aerobic, og det gleder jeg meg til.

Ha en videre fin uke alle sammen!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias baloo30. januar 2002
Jeg veit!Sultfölelsen kommer.. finnes sä utrolig mange grunner til det, det kan väre at man fär mensen snart, at man trener masse ( da trenger jo kroppen mer), at man har gätt ned i vekt, at man ikke fär stabilt nok blodsukker.. Det sliter jeg med. Blir blodsukkeret for lavt, kommer en kjempesult!!
Spis frukt ogsä, det skal dekke litt av "sukkerbehovet"..

Bortsett fra det, er det ikke noe galt ä spise litt mer,synes du var kjempeflink som ikke spiste Stratos! Og du kommer til ä holde ut.. ingen tvil.. bare stä pä, og ikke overbevis deg selv om at en liten sjokolade ikke kan skade.. okei? Den mä du väre sterk og fast bestemt pä, og sä gjör jo vi alle alt vi kan for ä stötte...

Selv mä jeg spise kake pä fredag, for jeg har bursdag! Kjäresten min krever at jeg pä bursdagen min tar et kakestykke.. häper det er iorden...wäääh.. har egentlig ikke lyst..er sä godt igang liksom!

Nok en gang, stä pä!
c.AuthorAlias Cassandra30. januar 2002
Hei vennen..
Takk for kommentaren...
Vet hvor ille det kan være å holde seg til en fornuftig diett..spesiellt når man ikke får tid til å trene!! Men vi skal vel klare å si nei til den hersens sjokoladen!!NEI! sånn(hehe)Vet ikke om det er noen trøst, men du får tenke på at du ikke er alene med å gå sulten! Drikk masse vann, og litt frukt mellom måltidene skal du se det hjelper på sulten, men sjokoladesug..der får det bare gå på viljestyrke!!
Men jeg er her for å støtte! Klarer jeg det så klarer du det!!
Ha en fin kveld hilsen cassandra
c.AuthorAlias anner^^30. januar 2002
hei!
dette går jo fint! Det at du klarer å ikke spise den sjokoladen skjønner ikke jeg.. Hadde gitt etter for lenge siden jeg:)
vet hvordan det er å være sulten! PÅ mandag var jeg forferdelig sulten, og spiste mye mat. Tror det er lurt å spise så du blir mett (selvfølgelig med visse begrensninger), så blir det mye bedre dagen etterpå. Noen ganger trenger kanskje kroppen et påfyll? Og så lenge du holder deg unna tomme kalorier, så går det greit.

har dårlig tid, så jeg rekker ikke å skrive mer! Kommer ikke igjen før mandag.. (grunnen finner du i dagboka mi:), så jeg ønsker deg lykke til med superuka di! Husk at det viktigste er egentlig innstillingen din!:)

Klemmer fra anner^^
c.AuthorAlias Arwen29. januar 2002
Hei!
Takk for hyggelig komentar i dagboka mi! Og jeg vil gjerne være med på den superuka di, selvom (hvis du tar en titt i dagmoken min) så har det ikke gått så bra inntil nå....

Stå på videre!
c.AuthorAlias deprinette29. januar 2002
Hei!
Brødskiver er det jo helt greit å spise da..spis heller en hel haug av dem enn en liten sjokolade..bare for å minne deg på det,så går det mange brødskiver på en stratos..:)
Jeg vet det er vanskelig med sjokoladen..har slitt en del med det etter jul igjen..og før jeg begynte å slanke meg var det grusomt..jeg spiste sjokolade HVER dag....og klarte ikke la være..men når jeg hadde bestemt meg for å slutte,og kutta det ut et par ukers tid,så gikk det faktisk veldig bra...spis heller en ekstra brødskive til lunsj eller lignende..for det er mye bedre enn sjokoladen..:)
Matlysta ja...kjenner til den..og det er det jeg sliter mest med nå...men,faktisk..det går overr!!! jeg merket det etter å ha slanket meg en stund,at plutselig ble jeg veldig fort mett av ting jeg før kunne hive inn på med...vet ikke helt hvorfor..men jeg har hørt fra andre også,at det pleier å være slik...:)
Men,dagen etter jeg har hatt nedgang,har jeg av en merkelig grunn alltid hatt veldig stor matlyst å vært sulten hele dagen...'
Men,det hjelper mye å hive inn på med vann når man er sulten også...man blir veldig mett av det,og føler man har spist masse..men så har man jo ikke fått i seg noen kalorier i det hele tatt…men,jeg er fullt klar over at det er hardt å kaste i seg massevis av vann når man mest har lyst på en myk, god sjokolade..:)
Men,som du vet,noe må vi jo ofre for skjønnheten..right??
Jeg føler nå at jeg er mye mer tilbake til gamle takter..og det er moro!! Jeg har som mål å gå ned til i hvert fall 57..men 60 i første omgang…til sommeren har jeg som mål å få masse sol og stranddager,for da skal jeg sprade rundt i bikini å slikke sol…føle meg vel i kroppen min..håper inderlig jeg kan det da!!!
Og jeg vet at om jeg gidder,så kan jeg klare det!! Er bare viljestyrken det går på..og jeg har jo vist for meg selv at jeg har det før…
Nå skal vi stå på,og så skal vi se at det blir nedgang på oss begge..har bestemt meg for å veie meg fredag..og håper inderlig vekta viser mindre enn 67 da…tror nemlig at den er litt over 67 nå..og da kan det bli vanskelig..men,jeg tar sjansen..:)
Du får ha en kjempe fin slankedag,og jeg er sikker på at det med matlysten kommer seg..går litt opp å ned vetu..og du er jo flink til å trene også..så da blir det bra!!
Klemmer fra Anette
48,5 kg

Superuke dag 1

Dette er 1 dagen i super uken min!!
Den skal være super folkens, og nå skal jeg ikke skjeie ut..Skjønner ikke helt vekten da..Merkelig at jeg ikke hadde gått noe opp, men jeg ser meg fornøyd med resultatet. Netse mål er å gå ned 1 kg på de neste 2 ukene eller noe sånt..Får se hvordan det går fremover. Har jo ikke dårlig tid da:)

I dag har dagen min bestått av dette:
Frokost: 2 brødskiver med philadelfia
Lunsj: To brødskiver med leverpostei.
Middag: laks, poteter og grønnsaker
Kvelds: 1 appelsin.

Trening: Trente styrke for bein, lær, mage og rygg..Etterpå jogget jeg 30 minutter..Er stolt av meg selv altså:)

I morgen har vi gym på skolen, så det blir dagens mosjon..

Nå får vi prøve å holde motivasjonen oppe denne uken..
Ikke noen utskjeielser nå folkens!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias baloo29. januar 2002
Hei milla!

Ser du, ikke noe ä väre redd for.. kroppen din taklet helgens utskeielser.. den kan klare det av og til, uten ä legge pä seg, men det teite er at hvis det skjer for ofte sä blir det bare sänn at du alltid mä gä ned den vekta du leger pä deg, i stedet for ä närme deg den vekta du gjerne vil ha..
Sjokolade er ikke sunt, du mä kjempe kampen mot Stratos! Du skal se, du fär lönn for strevet..

Synes forresten du er kjempeflink, og jeg tror at superuka kommer til ä gä helt bra, jeg=) Dessuten har du mange som motiverer deg denne uka..
Stä pä! Det skal gä bra.. bare pass pä ä ikke spise for lite, da kommer Stratos-behovet mye raskere!

c.AuthorAlias Katrine29. januar 2002
Heisann....
ser ut til att det går bra med deg???
du har nå hvertfall gått ned, og det er mer enn det jeg kan skryte av...helgen var for meg virkelig en kaloribombe..
Men nå er det sjerpings:)
Virkelig imponert over att du greier deg en dag uten sjokolade nå???
det er supert
Og ha fortsatt fin vidundelig uke...
Klemmer fra meg

c.AuthorAlias anner^^28. januar 2002
heisann!
Da var superuka i gang!:)
Ser jo ut til at du starter riktig bra... Men.. Ikke spis for lite, for da får du igjen for det om noen dager.. ( Er bare ment som et råd..)

Fint at du trente i dag, og at du ikke spiste sjokolade! Gratulerer med en vel overstått dag:) Smil og vær glad;)

Klem fra anner^^
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.