← Alle dagbøker
diarist.Alias

mi

43 år167 cm118 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start88,0 kg
Sist90,4 kg
Endring+2,4 kg
BMI nå32,4
📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
4. januar 20014. februar 2002
90,4 kg

Finfint

Lenge siden sist!
Dette går bra!! Noen sprekker har jeg hatt, men for det meste har jeg vært flink.
91,8 kg

Kjapp vektinfo

Hei!!
Har hatt det ravelt i det siste, så det har blitt dårlig med dagbokskriving. Skriver mer siden.
92,4 kg

Litt saktere ned denne uka..

JA.. det går nedover, men saktere enn forrige uka, som jeg hadde regnet med. Har blitt lite trim pga glatt føre og andre tilfeldigheter.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla23. januar 2002
Hvordan går det med Grete Roede opplegget for deg?

Foreløpig er jeg fornøyd i alle fall. Kanskje det "endelig" lykkes nå!

Det skal bli kjekt når våren kommer, da blir det nok en del mer turgåing!

Lykke til videre!
c.AuthorAlias maximaxi20. januar 2002
Heisann!
Kjenner meg veldig igjen i det derre med at ulike tilfeldigheter "hindrer" trimmen.... Men jeg synes du gjør god fremgang! Nå går det mot lysere tider også, så da blir det mange muligheter til å komme seg mer ut! (Det er i alle fall motivasjon for meg) Ser i dagboka di at du følger GR-kurs - kunne du gi meg en kort info som forteller hva såkalte "kosemerker" går ut på???? Og hva er anbefalt kaloriinntak pr. dag i følge GR?
Lykke til videre på veien nedover (i vekt)!
Maxihilsen fra MAXIMAXI
c.AuthorAlias Trultemor20. januar 2002
Heisann mi!
Synes du er flink,jeg. Det når jo bare nedover...og nedover..
Det vil jo gå litt saktere i perioder, men bare stå på videre så får du resultater!

Klem fra Trultemor.
c.AuthorAlias Minelli20. januar 2002
Hei mi!

Litt ned er da også ned! Selv om jeg vet at man lett blir utålmodig når man går ned under en kilo i uka. Men det er da mye bedre å vite at sånn du går ned nå kanskje får deg til å klare å holde vekta nede denne gangen?

Jeg synes du er flink, jeg! Stå på videre!

Klem, Minelli
93,2 kg

ned ned ned

Virker som om jeg går ned ca 200g pr dag, det er isåfall kjempefint!!!!!!!!!!! HAr ikke fått trimmet hverken igår eller idag, det er så glatte veier her for tiden. Skal prøve allikevel ikveld, håper jeg ikke brekker armer og bein. I morgen og fredag er det fotballtrening, så da får jeg ihvertfall trening.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten17. januar 2002
Hei Mi :) Kjekt å se at det går nedover for deg og igjen :) Det blir lettere med alt når vinteren er over, så ikke ta knekken på deg selv imellomtiden. Det er iallefall ikke is her som eg bor, her er det bare vannplaning, for vi drukner snart :) Ønsker deg lykke til videre, klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias Mumfi16. januar 2002
Hei Mi.
Jeg leste at du er glad i sjokolade du også, har du forsøkt å spise chrom tabletter ? Det hjelper meg. Etter et par dager med chrom så minsker trangen til noe søtt. Ellers så begynte jeg også på GR kurs for en uke siden, og slår gjerne følge på veien nedover. Ha en god uke. Hilsen fra mumfi
93,6 kg

Ned 200g

Idag er det veiedag på GR-nettkurset, og jeg kan vise til en nedgang på 2,4kg på en uke, det er jeg kjempefornøyd med. Men det er vel ganske vanlig at man går ned mye i starten.
Er hjemme idag fordi jeg kastet opp frokosten, trodde det var farang for det går det for tiden, men nå kjenner jeg ikke mer.

Nå har jeg gjort det. Jeg har spist sjokolade! Det blir 5 av 14 kosemerker på GR. JEG MÅ IKKE SPISE SJOKOLADE I DET HELE TATT, FOR JEG BLIR AVHENGIG AV DET!!!!!!!!!!
NOEN SOM KAN GI MEG LITT SKJENN??????????????




Ha en fin slankedag alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby14. januar 2002
Hei mi!
Koselig at du er tilbake igjen nå på nyåret med nye blanke ark.
Det å slanke seg er forferdelig vanskelig. I know!
Derfor laget vi også disse sidene - av ren idealisme!

Jeg har selv gått et GR-kurs - og gikk ned noen kilo, men vet du hva? Sjekk hvilken blodtype du har, se på matlista bak i boka (Blodtypediett-boka) og spis kun de matvarene du skal ha i hht til din blodtype. Dersom du ikke vet blodtypen din, kan du ta testen selv (helsekosten selger denne testen).

Da trenger ikke veiingen av mat være så på håret nøye, for det er lektinene i maten (som blir gal til din blodtype) som du legger på deg av.
Selv skjønte jeg ingenting da jeg gikk ned 4,6 kg på litt over en uke. (Mesteparten var nok vann)
Et eks. på gal mattype for meg: Kylling!! Tenk så magert det er, men akk så usundt!?
Bare spør Bitten. Hun har gått ned masse ved hjelp av blodtypedietten.
Vel, uansett hva du velger å følge - Lykke til videre, mi:-))
c.AuthorAlias therese14. januar 2002
Heisann,
Går ofte fort ned i starten, men greit d da, gir masse motivasjon! Ønsker deg masse lykke til, har gjort akkurat som deg, vært nede en del i kg her inne og har gått opp igjen. Men denne gangen skal vi klare det! Stå på! går så bra så! =)

klem fra Therese
93,8 kg

Dette går så det suser!!

Måtte bare stå på vekta idag å, enda jeg egentlig hadde en dårlig følelse, men der tok jeg feil. Skituren igår var kjempefin, men litt slitsom(sånn skal det være).
Nå sitter jeg og spiser deilig frokost: 40g frokostblanding m/et beger 0,1% fett-yoghurt og biter av 1eple. KJEMPEGODT og sunt. Og te. Imorgen er det veiedag på GR.

Masse søndagshilsener til alle medslankere!!!!!!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla14. januar 2002
Hei!

Bor du på et sted der de ikke har Grete Roede siden du tar det på nett?

Kanskje vi kan utveksle noen erfaringer om det trengs... Du har jo vært kjempeflink å gå ned!

Hvilken frokostblanding bruker du? Har du funnet en uten sukker?

Lykke til med veiingen i morgen!
c.AuthorAlias Trultemor13. januar 2002
Hei mi! Du er kjempeflink!!! Tenk hvor fine vi blir til sommeren......!

Takk for kommentaren! Det er en god ide med å kopiere de tomme arkene for å kunne fortsette etter endt kurs. Jeg gjorde det etter første gangen jeg gikk på GR-kurs. Men egentlig er det jo etterhvert fint å kunne løsrive seg fra veiingen. Etter en god stund klarer en med øyemål en del ting uten å veie maten. Bare kontrollveie innimellom for å se om porsjonene øker. Men selv har jeg langt igjen før jeg kan komme dit. Å veie maten er foreløpig veldig trygt.

Klem fra Trultemor, og lykke til på veiingen på GR-kurset i morgen :-)
c.AuthorAlias Minelli13. januar 2002
Hei mi!

Jeg synes du er kjempesporty som legger ut på skitur, jeg! Selv har jeg ikke hatt ski på bena siden 1991! Mye av det skyldes at jeg har følt at jeg har vært for tung, dårlig kondis osv. Kanskje jeg skulle prøve igjen nå?

Godt å se forandring på vekta! Spennende å se hvordan det går på GR i morgen, da!

Ha en fin-fin søndag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Bitten13. januar 2002
Hei Mi. Du er jo kjempeflink :) Er det ikke deilig å se hvor vekta går nedover, det er såååååå kjekt :) Eg vet ikke hvordan det gjekk med Kitt og Nin, men Irene begynte på G.R og skulle komme inn og oppdatere seg hver uke, men ho bare forsvant.... trist :( Vel vi er her og vi skal bli smale, lette og lekre til sommeren :) Lykke til med oss :))) Lykkeklemmer fra Bitten :)
94,2 kg

Ny vektoppføring!

Tenkte egentlig jeg skulle vente til mandag med å føre opp ny vekt siden det er det som er rapporteringsdagen på GR, men jeg måtte bare skrive opp vekta med en gang siden den var så bra!!!
Hold for ørene: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jeg er flink:):):) Jeg har gått ned 1,8kg på ei lita uke!!!!

Det jeg har gjort er er å følge GR, 1200kcal for dagen,og trimmet endel, ikke så kjempemye, men gått endel turer.

Idag skal jeg, sambo og bikkja gå på ski til setra(2x7,5km) Kjempeartig å gå på ski med hund i sele, det går fort!

Helgekos igår: 2dl rødvin, 2 glass pepsi max
Helgekos ikveld: 1dl vin, pepesi max, litt popcorn

Ha en fin helg alle slankere!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten13. januar 2002
Hei MI :) Koselig å se deg igjen :) Så du har gått litt feil vei du også. Men eg ser du er i full gang på rett vei igjen og det er kjempeflott :) Vi skal nok klare det, sant?
Alt blir bedre når vi nå går mot lysere tider. Lykke til da :) Lykkeklemmer fra Bitten som må ned igjen de samme 12 kg. som ifjord.
c.AuthorAlias trultemor12. januar 2002
Heisann! Du har jo vært kjempeflink!!!!!!!!! Da blir det spennende å se til mandag når du skal rapportere til G.R. nettkurset.

Jeg følger jo også GR, men går ikke på kurs nå. Bruker bøkene fra siste gang. Ligger på max 1200 kcal. jeg også. Jeg har laget meg en rapporteringsdag til meg selv (onsdager), hvor jeg noterer opp vekten på kurven i boka. Det skal være en ekstra inspirasjon ved siden av denne dagboken.

Lykke til videre!!!!!! Slår gjerne følge med deg. Vi ligger jo så likt i vekt!

Hilsen fra Trultemor :))
96,0 kg

Dette går bra

Nå har jeg gått GR i tre dager og det går fint!! Har lurkikket litt på vekta, men kommer med ny vekt på mandag(som er rapporteringsdag på kurset).

Hilser til bla minelli, lille meg og beate29, takk for hyggelig chat!!

Lykke til videre med strevet alle medslankere!!:)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli10. januar 2002
Hei mi!

Takk for hilsenen!

Godt at du tar i bruk dagboka igjen, da! Det kan jo komme godt med i tillegg til GR-kurset!

Lykke til!

Klem, Minelli
c.AuthorAlias Trultemor9. januar 2002
Hallo mi!

Tusen takk for oppmuntringen!!

Jeg har stor tro på GR-kursene. Har virket svært bra på meg tidligere, selv om jeg har gått opp igjen etterpå. Men det er jo fordi jeg har blitt gravid begge gangene jeg har gått på stabiliseringskurs. Så da har jo ikke varigheten vært så altfor lenge.

Denne gangen derimot har jeg ingen planer om å bli gravid, så derfor har jeg gått på igjen med friskt mot. Lurer på om jeg etterhvert skal melde meg på et kurs når det nærmer seg målet, slik at jeg kan gå på stabiliseringskurs.

Lykke til med ditt GR-kurs!

Klem fra Trultemor!
96,0 kg

Gleder meg til kurset

Har fortsatt med sunt kosthold idag også, men spist meg mett.

Gym(90min): styrke og spinning

Matinntak:
Frokost: 2 grove m/cottage cheese, skinke, tomat og agurk, juice, appelsin

Lunsj: 3 grove m/skinke, lettost, tomat og agurk, vann

MM: 2m/cottage cheese, skinke, tomat og agurk, juice

Middag: wok m/svinekjøtt og ris, vann, vin

Kvelds: 250g(halvt glass) sweet and sour-gryte, 1 skive m/cottage cheese, vann
96,0 kg

God følelse

Jeg har forsåvidt spist ganske mye idag, men bare sunt! Jeg føler meg sunn og frisk, godt med skikkelig mat etter jula.
Dette spiste jeg igår:
Frokost: 2 grove m/skinke, lettost, tomat og agurk, te

Lunsj: det samme

MM: en julakakedings

MM: en grov m/det sammme som frokost

Middag: pasta m/kjøtt/pastasaus, salat, vann og vin

Kvelds: appelsin, te

Idag:
Frokost: 3grove m/lettost, skinke, tomat og agurk, 1/2 yoghurt(0,1% fett)

Lunsj: samme minus yoghurt, vann

MM: to grove m/cottage cheese, skinke, tomat og agurk

Middag: 2,5 pannekaker m/lettsyltetøy

Kvelds: appelsin og te

Gikk nesten en time igår, skal gjøre det samme idag, imorgen har jeg gym. GR-kurset starter mandag så det er greit å "varme opp litt", trappe ned spisinga litt/gå over til sunnere mat, så blir ikke overgangen så brå.

Ble ingen gåtur idag allikevel, var sliten av første skoledag, vondti hodet, sovnet på sofaen.

96,0 kg

Lenge siden sist!

I neste uke skal jeg begynne på grete roedes nettkurs!! Og denne gangen skal jeg klare det!!!!!:):):)

Har foresten bare gått opp 1-1,5kg i jula og det synes jeg er bra!! Særlig med tanke på at rekorden er 5kg opp i jula..... Grunnen til at jeg har gått opp såpass lite er kanskje fordi jeg og samboeren har gått endel turer...

Jeg skal sette meg noen mål, noe jeg har gjort en del ganger før uten at jeg har klart det. Men jeg kan jo ikke gi opp..
Men føler meg til dels patetisk som sitter her og skriver nye nyttårsforsetter og mål som jeg sikkert ikke klarer.... jo jeg skal klare det... SKAL-SKAL-SKAL!!!!!!!!!!!!

Jeg vil gå ned 1kg i uka, både på GR-kurset og etter det. Må foresten kanskje vurdere å ta et nytt kurs etterpå, for det blir "bare" 7kg ned på selve kurset(hvis alt går som planlagt).
Nå er jeg 95kg og jeg vil ned til 70kg, da er jeg fornøyd. Det blir 25kg ned. Satser på å være 94kg når kurset starter, en liten uke til.
VEIEDAG: mandager
14/1: 93kg
4/2: 90kg
4/3: 86kg
1/4: 82kg
29/4: 78kg
27/5: 74kg
24/6: 70kg Klarer jeg dette fortjener jeg en skikkelig
ferietur til sommeren!!! Helst et sted hvor det er
mye sol så jeg kan gå i bikini:)
89,0 kg

Fotballtrening

Fotballtrening: ca. 90min. Har foresten også spilt litt fotball hjemme siste helg og dagene fram til nå.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias månestråle13. juni 2001
Hei mi! :-)

Hvordan gikk det hos legen din? Fikk du skrevet ut xenical ? (Eller, du har kanskje ikke vært der ennå?)Jeg bruker yasmin p-piller selv, og gikk faktisk ned et par kilo når jeg begynte med dem, uten annen innsats. Håper det ordner seg for deg, det hørtes ikke ut som du hadde det så greit på fredagen. Å slanke seg er jammen vanskelig, man blir sliten og lei når det ikke går i riktig retning. Selv har jeg gått opp alt jeg hadde gått ned også. (skrev som victoria før :-) Men det er ikke annet å gjøre enn å håpe at det går denne gangen!! Ønsker deg masse lykke til!

Klem, Månestråle :-)
89,0 kg

Fotballtrening

Fotballtrening-60min.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias susanne12. juni 2001
heisann. fotball er gøy det, og det er jo bra mosjon. håper det går bra med deg. klem fra susanne
89,0 kg

..........................

Sto på vekta imorges: Den viste 89kg, altså ca. 90kg-herregud jeg veier 90kg- det er sykt. Ihvertfall ble jeg så deppa at jeg ble liggende i senga til 12.00- istedet for å dra til skolen. Sultet meg til kl 01.00, var så sulten at jeg ble kvalm, spiste en tallerken salat m/dressing(dessverre). Skal ha torsk, råstekte poteter og grønnsaker til middag, er egentlig ikke sulten, ikke ennå ihvertfall. Rødvinskos til kvelds.

Kom meg omsider opp, og har gjort følgende: vasket klær to omganger, tørket støv, vatnet blomster, støvsuget, vasket, vasket bad, kjørt oppvaskmaskina, ryddet, reparet noe greier.

Har bestillt time hos lege: Skal sjekke om jeg har beinhinnebetennelse(har en mistanke om det, for det føles som om jeg er støl hver gang jeg løper-på innsiden av leggen-på en rar plass hvor ikke engang gymlæreren min fant noen måte å strekke ut på.) Skal bytte fra p-sprøyte til p-piller ant. yasmin etter som jeg mistenker sprøyta for å ha negativ virkning på vekta. Skal også¨forhøre meg om slankpillen xenical som må skrives på resept(man på ha BMI på over 30-og det har jeg-ingen fare.

GO HELG TIL ALLE MEDSLANKERE!!!!!!!!!!!!!!!
88,0 kg

Fotballkamp

Fotballkamp på bortebane: tapte 5-2:( Trøster oss med at vi er nyoppstartet og det andre laget var rutinerte. Men vi hang på og gjorde egentlig en bra kamp. Spiste salat til middag og salat etter kampen da vi var og spiste sammen.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.