← Alle dagbøker
mi
43 år167 cm118 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start88,0 kg
Sist90,4 kg
Endring+2,4 kg
BMI nå32,4
📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Finfint
Lenge siden sist!
Dette går bra!! Noen sprekker har jeg hatt, men for det meste har jeg vært flink.
Kjapp vektinfo
Hei!!
Har hatt det ravelt i det siste, så det har blitt dårlig med dagbokskriving. Skriver mer siden.
Litt saktere ned denne uka..
JA.. det går nedover, men saktere enn forrige uka, som jeg hadde regnet med. Har blitt lite trim pga glatt føre og andre tilfeldigheter.
ned ned ned
Virker som om jeg går ned ca 200g pr dag, det er isåfall kjempefint!!!!!!!!!!! HAr ikke fått trimmet hverken igår eller idag, det er så glatte veier her for tiden. Skal prøve allikevel ikveld, håper jeg ikke brekker armer og bein. I morgen og fredag er det fotballtrening, så da får jeg ihvertfall trening.
Ned 200g
Idag er det veiedag på GR-nettkurset, og jeg kan vise til en nedgang på 2,4kg på en uke, det er jeg kjempefornøyd med. Men det er vel ganske vanlig at man går ned mye i starten.
Er hjemme idag fordi jeg kastet opp frokosten, trodde det var farang for det går det for tiden, men nå kjenner jeg ikke mer.
Nå har jeg gjort det. Jeg har spist sjokolade! Det blir 5 av 14 kosemerker på GR. JEG MÅ IKKE SPISE SJOKOLADE I DET HELE TATT, FOR JEG BLIR AVHENGIG AV DET!!!!!!!!!!
NOEN SOM KAN GI MEG LITT SKJENN??????????????
Ha en fin slankedag alle sammen!
Dette går så det suser!!
Måtte bare stå på vekta idag å, enda jeg egentlig hadde en dårlig følelse, men der tok jeg feil. Skituren igår var kjempefin, men litt slitsom(sånn skal det være).
Nå sitter jeg og spiser deilig frokost: 40g frokostblanding m/et beger 0,1% fett-yoghurt og biter av 1eple. KJEMPEGODT og sunt. Og te. Imorgen er det veiedag på GR.
Masse søndagshilsener til alle medslankere!!!!!!!
Ny vektoppføring!
Tenkte egentlig jeg skulle vente til mandag med å føre opp ny vekt siden det er det som er rapporteringsdagen på GR, men jeg måtte bare skrive opp vekta med en gang siden den var så bra!!!
Hold for ørene: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jeg er flink:):):) Jeg har gått ned 1,8kg på ei lita uke!!!!
Det jeg har gjort er er å følge GR, 1200kcal for dagen,og trimmet endel, ikke så kjempemye, men gått endel turer.
Idag skal jeg, sambo og bikkja gå på ski til setra(2x7,5km) Kjempeartig å gå på ski med hund i sele, det går fort!
Helgekos igår: 2dl rødvin, 2 glass pepsi max
Helgekos ikveld: 1dl vin, pepesi max, litt popcorn
Ha en fin helg alle slankere!!
Dette går bra
Nå har jeg gått GR i tre dager og det går fint!! Har lurkikket litt på vekta, men kommer med ny vekt på mandag(som er rapporteringsdag på kurset).
Hilser til bla minelli, lille meg og beate29, takk for hyggelig chat!!
Lykke til videre med strevet alle medslankere!!:)
Gleder meg til kurset
Har fortsatt med sunt kosthold idag også, men spist meg mett.
Gym(90min): styrke og spinning
Matinntak:
Frokost: 2 grove m/cottage cheese, skinke, tomat og agurk, juice, appelsin
Lunsj: 3 grove m/skinke, lettost, tomat og agurk, vann
MM: 2m/cottage cheese, skinke, tomat og agurk, juice
Middag: wok m/svinekjøtt og ris, vann, vin
Kvelds: 250g(halvt glass) sweet and sour-gryte, 1 skive m/cottage cheese, vann
God følelse
Jeg har forsåvidt spist ganske mye idag, men bare sunt! Jeg føler meg sunn og frisk, godt med skikkelig mat etter jula.
Dette spiste jeg igår:
Frokost: 2 grove m/skinke, lettost, tomat og agurk, te
Lunsj: det samme
MM: en julakakedings
MM: en grov m/det sammme som frokost
Middag: pasta m/kjøtt/pastasaus, salat, vann og vin
Kvelds: appelsin, te
Idag:
Frokost: 3grove m/lettost, skinke, tomat og agurk, 1/2 yoghurt(0,1% fett)
Lunsj: samme minus yoghurt, vann
MM: to grove m/cottage cheese, skinke, tomat og agurk
Middag: 2,5 pannekaker m/lettsyltetøy
Kvelds: appelsin og te
Gikk nesten en time igår, skal gjøre det samme idag, imorgen har jeg gym. GR-kurset starter mandag så det er greit å "varme opp litt", trappe ned spisinga litt/gå over til sunnere mat, så blir ikke overgangen så brå.
Ble ingen gåtur idag allikevel, var sliten av første skoledag, vondti hodet, sovnet på sofaen.
Lenge siden sist!
I neste uke skal jeg begynne på grete roedes nettkurs!! Og denne gangen skal jeg klare det!!!!!:):):)
Har foresten bare gått opp 1-1,5kg i jula og det synes jeg er bra!! Særlig med tanke på at rekorden er 5kg opp i jula..... Grunnen til at jeg har gått opp såpass lite er kanskje fordi jeg og samboeren har gått endel turer...
Jeg skal sette meg noen mål, noe jeg har gjort en del ganger før uten at jeg har klart det. Men jeg kan jo ikke gi opp..
Men føler meg til dels patetisk som sitter her og skriver nye nyttårsforsetter og mål som jeg sikkert ikke klarer.... jo jeg skal klare det... SKAL-SKAL-SKAL!!!!!!!!!!!!
Jeg vil gå ned 1kg i uka, både på GR-kurset og etter det. Må foresten kanskje vurdere å ta et nytt kurs etterpå, for det blir "bare" 7kg ned på selve kurset(hvis alt går som planlagt).
Nå er jeg 95kg og jeg vil ned til 70kg, da er jeg fornøyd. Det blir 25kg ned. Satser på å være 94kg når kurset starter, en liten uke til.
VEIEDAG: mandager
14/1: 93kg
4/2: 90kg
4/3: 86kg
1/4: 82kg
29/4: 78kg
27/5: 74kg
24/6: 70kg Klarer jeg dette fortjener jeg en skikkelig
ferietur til sommeren!!! Helst et sted hvor det er
mye sol så jeg kan gå i bikini:)
Fotballtrening
Fotballtrening: ca. 90min. Har foresten også spilt litt fotball hjemme siste helg og dagene fram til nå.
Fotballtrening
Fotballtrening-60min.
..........................
Sto på vekta imorges: Den viste 89kg, altså ca. 90kg-herregud jeg veier 90kg- det er sykt. Ihvertfall ble jeg så deppa at jeg ble liggende i senga til 12.00- istedet for å dra til skolen. Sultet meg til kl 01.00, var så sulten at jeg ble kvalm, spiste en tallerken salat m/dressing(dessverre). Skal ha torsk, råstekte poteter og grønnsaker til middag, er egentlig ikke sulten, ikke ennå ihvertfall. Rødvinskos til kvelds.
Kom meg omsider opp, og har gjort følgende: vasket klær to omganger, tørket støv, vatnet blomster, støvsuget, vasket, vasket bad, kjørt oppvaskmaskina, ryddet, reparet noe greier.
Har bestillt time hos lege: Skal sjekke om jeg har beinhinnebetennelse(har en mistanke om det, for det føles som om jeg er støl hver gang jeg løper-på innsiden av leggen-på en rar plass hvor ikke engang gymlæreren min fant noen måte å strekke ut på.) Skal bytte fra p-sprøyte til p-piller ant. yasmin etter som jeg mistenker sprøyta for å ha negativ virkning på vekta. Skal også¨forhøre meg om slankpillen xenical som må skrives på resept(man på ha BMI på over 30-og det har jeg-ingen fare.
GO HELG TIL ALLE MEDSLANKERE!!!!!!!!!!!!!!!
Fotballkamp
Fotballkamp på bortebane: tapte 5-2:( Trøster oss med at vi er nyoppstartet og det andre laget var rutinerte. Men vi hang på og gjorde egentlig en bra kamp. Spiste salat til middag og salat etter kampen da vi var og spiste sammen.
Foreløpig er jeg fornøyd i alle fall. Kanskje det "endelig" lykkes nå!
Det skal bli kjekt når våren kommer, da blir det nok en del mer turgåing!
Lykke til videre!
Kjenner meg veldig igjen i det derre med at ulike tilfeldigheter "hindrer" trimmen.... Men jeg synes du gjør god fremgang! Nå går det mot lysere tider også, så da blir det mange muligheter til å komme seg mer ut! (Det er i alle fall motivasjon for meg) Ser i dagboka di at du følger GR-kurs - kunne du gi meg en kort info som forteller hva såkalte "kosemerker" går ut på???? Og hva er anbefalt kaloriinntak pr. dag i følge GR?
Lykke til videre på veien nedover (i vekt)!
Maxihilsen fra MAXIMAXI
Synes du er flink,jeg. Det når jo bare nedover...og nedover..
Det vil jo gå litt saktere i perioder, men bare stå på videre så får du resultater!
Klem fra Trultemor.
Litt ned er da også ned! Selv om jeg vet at man lett blir utålmodig når man går ned under en kilo i uka. Men det er da mye bedre å vite at sånn du går ned nå kanskje får deg til å klare å holde vekta nede denne gangen?
Jeg synes du er flink, jeg! Stå på videre!
Klem, Minelli