26. august 2002
☹️65,0 kgJeg prøver igjen
Sommeren er på hell, det har sneket seg på et par-tre kilo, og centimetrene er på rask vei tilbake. Vi har hatt deilig vær her i Trøndelag i år og da blir ihvertfall jeg forferdelig lat!
Nå er det på''n igjen med gåturer, og litt innstramning på kostsida, så kommer resultatene, tenker jeg! I fjor høst ammet jeg i tilleg, så det er om å gjøre å psyke seg opp på at dette kan litt tregere enn den gang!
Mål:62 kilo, 95 rundt rumpa og bedre selvbilde!
Opp og ned
På vei til senga fant jeg ut at jeg måtte kløne ned noen ord. Mensen er på tilbaketog, så nå er vekta tilbake der jeg håpet å være. Denne vekta er etpar dager gammel, men imorgen skal jeg på vekta igjen, det blir spennend å se, kanskj best å forberede meg på skuffelse.... Det har blitt for dårlig med aktiviteten i det siste, får ikke tid til å ut å gå!!!''
Vel, imorgen en ny dag! M
Ut på tur
Idag skal det bli en skikkelig gåtur. Nå må jeg først få unna litt husvask mens litja sover, så bærer det ut på en skikkelig lang trilletur.Vi ha fått oss joggevogn, som er kjempegod å trille.
Spist idag:
to knekkebrød(fine)med vanlig hvitost (dette ser dårlig ut, men det var altså helt brødtomt i huset)
et glass skumma
kaffe + en Tom&Jerry kjeks
OK- til senere- Ha en fin dag!
M
Jeg begynner på "nytt"
Jeg har nå forandret startvekta mi, fordi hver gang jeg ser hvor mange kilo jeg har gått ned, blir jeg så fornøyd med meg selv at motivasjonene for å ta de siste 3-4 kiloene blir borte!
Nå må jeg ta meg i nakken, må klare de siste, i disse dagen holder også mensen på å returnere, så kanskje det er et ekstra kilo eller to der...?
Det var det for idag
Margrethe
Sintemamman
Jeg er av den typen som er litt humørsyk om morgenen, uheldigvis er mine to eldste barn også av den typen, og ihvertfall når mamma er det. Dermed fikk denne dagen en litt humpete start, men jeg får prøve å ta meg inn igjen. Jeg trenger sårt litt egentid, det har jeg tenkt å få til i ettermiddag. Gå meg en halvtimes tur, det gjør underverker.
Ellers er det litt vanskelig å komme inn i "slanketanke" igjen. Jeg har nå vært vant til at det er greit med en liten kjeks til morgenkaffen, men nå må det bli slutt. Det har vært og blir intensiv bursdagsfeiringer her fremover, så det er om å gjøre å vandre på det smale vei, bokstavelig talt.
Her er dagens kroppsmål:
Midje:83
Hofter:97
Rumpe:98
hø.lår:54,5
hø.kne:38
u. bryst:84
bryst:96
Altså lagt meg ut litt, men nå er det ny frisk!
Det var alt for i dag, kommer tilbake med vektoppdatering i morgen, kanskje!
M
På tide å ta seg litt i nakken!
Ja, nå er jeg tilbake igjen.Påska satte et forløpig punktum for all tilbakeholdenhet, og jeg kjenner det på buksene. Ammeperioden går mot slutten for denne gang, og det som har krympet i høyden har lagt seg rundt hofene. Vekta er nemlig ganske stabil, men nå har jeg bestemt meg, jeg skal ned og være stabil mellom 60 og 62. Jeg vil ha god margin mot 65, ikke være redd for i bikke over den grensa igjen. Litt dårlig med den målretta treninga de siste månedene, aerobic har jeg ikke hatt tid til. Det blir noen småturer med barnevogn, men nå er det på tide å begynne å trim-gå for min egen del attåt.
Jeg tro det blir cluet nå fremover.Pluss å styre klar av kaffegodtet, som min sønn kaller det...Tidligere i vinter hadde jeg som mål å jobbe med magen, det har vel i grunnen falt litt i fisk, vi får se når formen ellers tar seg opp.
Ønsk meg lykke til! Meiret
Ja, sånn går no dagan
Ja, jeg tikker nedover, jeg. Det er vel amming+ mosjon som holder nedgangen. Det er helt greit for meg! Sjokkerte mannen min med å vise han hvor mange cm jeg hadde gått sammen, han ble mildest talt overrasket! Jeg tror han er på randen til å begynne selvnå. Han spekulerer til og med på å slutte å røyke, jeg er nesten målløs!
Idag har jeg kjøpt meg en sjokolade, men jeg har bare tatt en liten bit, tenkte den skulle få ligge i veska og godgjøre seg til etter tannlegetimen imorra!
Jeg skjønner ikke dette
Ja, hva er det egentlig som har skjedd med kroppen min. Forbrenninga mi må ha blitt helt utrolig! Jeg spiser det jeg vil, til og med endel marsipan har det blitt den siste uka- på tilbud, sjø.... Likevel fortsetter jeg å gå ned. Treninga har det heller vært så som så med, men det nye er å gjøre ting med ungene, ute, ikke så mye å gå tur alene i høyt tempo. Jeg satt og fundert på dette igår kveld, kom til at forbrenninga mi må ha kommet på en annen kurs. I tillegg ammer jeg mye, det er en viktig faktor, men det har jeg jo gjort hele tida mens jeg har slanket meg. Det er kanskje om å gjøre å bli kvitt de siste kiloene før jeg slutter med amming? Jenta har begynt å få fast føde såvidt nå, så etterhvert blir det jo mindre av morsmelka.
Vel, det er jo helt greit at vekta går ned "av seg selv", men det er jo litt rart når en tenker på slitet som slanking egentlig er, ihvertfall til å begynne med!
Idag var jeg ute og akte på akebrett med ungene, målet for resten av uka er : en kveld på aerobic + gå en tur, med eller uten barnevogn.
Ja,dette går jo strålende, fortsetter det slik blir det bare en strek igjen av meg! Arbeidet med magen står litt istampe- huff det er så kjedelig med sit-ups!
Ha en fin slankeuke alle sammen!
Nye mål, tanker omkring slankeprosessen
Vekta står der den står, jeg begynner å lure på om den er iorden...? Nei, jeg kjenner det jo på klærne at den må stemme. Var på januarsalg denne uka, kjøpte to bukser i str 40!! Husker ikke sist jeg gjorde det. Sist jeg var på kleshandel var jeg glad at jeg kom inn i 44! Herrlig. Plukket med meg en bukse i 42, av gammel vane, nesten. Gjett om smilet gikk nesten rundt da den var alt, alt, altfor stor!!!!
Målet for vekta er nå to kilo unna, 63 er det gyldne målet, har jeg nå bestemt. Jeg vil ikke være "hun lille runde", men jeg vil heller ikke at folk skal si at jeg "er penere med litt kjøtt på beina". Må bare erkjenne at ungdomsfasongen er en saga blott, ergo kan jeg heller ikke tro at vekta kan være som da. Både rundt hofter og brystparti er det mer polstring nå enn da, og det er greit. Min store "sorg" er magen, alt det slappe mageskinnet som tre svangerskap har etterlatt seg. Jeg har skrevet det før, men jeg skulle ønske jeg hadde råd til bukplastikk! Da jeg veide 80 kilo tenkte jeg at uansett måtte jeg ned 15 kilo før jeg i det hele tatt tenkte på det, ja nå er det hinderet tilbakelagt. Nå er målet å få stramma opp litt-nei MYE! Rygg og mageøvelser er denne vårens mantra. Begynner ikveld, med ny aerobicrunde.
Magemålet er omtrent 98cm. Noen dager mindre, noen dager mer Det må bli mye mindre! Jeg er mest glad i oppnåelig mål, så her skal jeg ikke være altfor ambisiøs.
Altså: rest til endelig vektmål: 2 kg
mål for magemål: 90 cm
første mål for magemål: 95cm
I overskrifta står det tanker rundt slankeprosessen, og det har jeg jo mange av. Jeg trodde det skulle bli vanskelig, men det var det egentlig ikke. Jeg var veldig fokusert på mat og måltider de første månedene, etterhvert ble det mer integrert. Mannen min synes det var godt uti desember, da jeg slapp opp krana litt,HAN syntes det var slitsomt at JEG ikke unnet meg noe ekstra! Trimminga savner jeg nå, det har vært veldig lite av det den siste måneden, er ikke så glad i vinter og kulde, jeg.
Hovedmålet mitt er vel ikke å gå ned så så mye, men å finne en måte å leve på som gjør at jeg kan holde meg på en vekt jeg virkelig er fornøyd med. Jeg prøvde å si til meg selv at jeg var fornøyd da jeg var 75, men det var jeg jo egentlig ikke! Nå blir det spennende å se hvordan jeg klarer meg utover vinteren og våren, jeg kommer ikke til å være så intensivt slankende fremover, men gapet til 63 kilo må ihvertfall ikke øke, da må jeg endre strategi. Jeg vil kjøp meg en bikini til sommeren, og være fornøyd med meg selv i den!
Dette ble langt, får avslutte her, ellers orker vel ingen å lese det. Mer en annen gang! Ha en aldeles fortreffelig kveld alle som kikker inn her!
Nytt år, veien til et nytt og bedre liv fortsetter
Vekta som er registrert er ikke helt ny for å si det sånn, så det er ikke verdt å legge mye vekt på den. Vi får se om jeg får oppdatert den litt senere i uka. Nå er det på tida å komme over på gode vaner igjen, men total godtestopp har jeg ikke lenger. Nå har jeg to unger her som vil bruke dataen, så da må jeg vel gå. Ha det så bra alle sammen !
27. desember 2001
65,0 kgLiten titt før årsskiftet.
Hei og hopp. Oppsummering av slankingen hittil: Veldig bra. Jeg nådde julemålet på 65 og det uten å bedrive uttsrakt slanking i adventstida. Nå om dagen unner jeg meg alt jeg vil ha nesten, og det går fremdeles bra! Tenker jeg blir i god form til å starte på igjen på nyåret!
Godt nyttår alle sammen!
11. desember 2001
66,0 kgDet er ikke til å tro!
Det var nesten så jeg ikke trodde mine egne øyne da vekta viste 66 kilo
, selv om jeg gikk på tre ganger! Nå tror jeg virkelig at det er mulig å nå 65 før julaften. Lett å lure seg til å tro at det er greit å ikke trene, for det har jeg slett ikke gjort denne siste uka, så imorgen må det skje noe på den fronten! Nå senker mørket seg utenfor her, så idag ble det ikke. Må skjerpe litt altså, men det er jo ikke at jeg sitter i sofaen og glaner på tv akkurat, nå om dagen. Baking og vasking, som enhver husmor i disse dager. Ligger godt an også, synes det er koselig å ordne til jul i huset. I morgen derimot skal jeg til med det verste som er før jul, bytur på kjøpesenter for å skaffe til veie de siste gavene. Gruer meg som en hund, men det er bedre å gjøre det denne uka, enn å panikkhandle neste uke! Vel, nå kalle mitt yngste barn på meg, ha en fin kveld alle som titter inn her.
Tilbake for å oppsummere dagen. Har ikke helt klart å oppfylle målsettingen med dagen, nei.
Her er dagens meny:
Frokost: To brødskiver med vanlig leverpostei, et glass skumma
Lunsj: En brødskive med brunost, kaffe, et lite formkakestykke (Var på besøk)
Mellom: En banan
Middag: ca 150 gr medisterpølse (Jaaa, jeg vet, men det er inmari godt), en potet, mye broccoli, surkål, klementin til dessert
Mellom: fem pepperkaker, kaffe
Kvelds:1 knekkebrød med kalkunskinke, 1 knekkebrød med hvitost, vann
OPPSUMMERING: hmm, ikke fullgodt. Skulle sikkert greidd meg med et knekkebrød til kvelds etter denne dagen, men jeg er så sulten idag. Det kommer kanskje av at jeg har hatt i meg endel unyttige kalorier idag (les: formkake og pepperkaker), f. eks til lunsj, jeg spiser vanligvis to skiver da, idag ble det en. Men på plussiden skal jeg ha at jeg ikke kjøpte og spiste den marsipangrisen som lå og ropte på meg ved kassa på butikken. En seier i seg selv. Dumt å handle før frokost.... Men, det gikk bra!
KARAKTER: Hva synes dere, G+?
10. desember 2001
67,0 kgPlanen fremover
Er på et sted nå hvor jeg kjenner at jeg gir mer eller mindre blaffen. Jeg har vært "flink" i flere måneder, ikke skeia ut mye totalt sett, synes jeg. Det er akkurat som hodet mitt synes det ble vel asketisk, men på den annen side vises det jo på vekta også. I det siste har jeg altså ikke vært så flink, driver og baker blant annet, blir jo litt prøvesmaking av deigen og sånn, da...
Det er der svakheten min ligger, SMÅSPISING. Jeg spiser ikke mer til måltidene, det er det samme pålegget og så videre, men hvis jeg nå går opp eller stagnerer er det den mumsinga sin skyld. Ellers har det vært så som så med den fysiske aktiviteten i det siste, har ikke fått gått meg en skikkelig tur på nesten to uker. Det blit bare små trilleturer med ungene på slep, bedre enn å sitte i sofaen selvfølgelig, men jeg synes ikke jeg får brukt kroppen min skikkelig. Motivasjonen er på et lavmål akkurat nå.
Ok, det var sytinga og statusrapporten. Where do I go from here?
Altså er målet for den 24 desember å veie 65 kilo. To uker, to kilo(ja, så langt jeg vet,er det to kilo, den reg. vekta er tre dager gammel.). Det skal være mulig, men da må aktiviteten opp og kosinga ned.
Jeg bestemmer meg for: I morgen skal jeg ikke kosespise annet enn to clementiner, PLUSS gå en times tur alene. Kommer tilbake i morgen kveld med evaluering at det.
OK, ha en fortreffelig kveld!
Tilbake
Jeg er endelig tilbake, etter sykdom og slanketretthet. Har hatt en omgang med skikkelig magesjau, kan hende det vil vise seg på vekta senere idag. Jeg har spist ganske normalt likevel, har unt meg litt nugatti og noen pepperkaker og sånn, så det er ikke sikkert jeg har gått ned så veldig. Nå er den registrert vekta moi to uker gammel, så idag er jeg skikkelig spent. Hvis den står på det samme blir jeg litt deppings, tror jeg... Jeg har ikke trent den siste uka, pga magen og formen, men nå er det full skjerpings, hvis 65 skal måes før jul! Krysser fingrene for vekta idag! Ha en fin adventsdag alle sammen.
Innom og forandrer dagens vekt, den var bra! Nå kunne jeg kjøpt meg badevekt, for 67 er nådd, men det har jeg ikke lyst på lenger.
STATUS:
rest julemål: 2,0 kg
rest til normalvekt: 3,4 kg
rest til reelt mål (63) 4,0 kg PREMIE: Solariumtimer
rest til utopisk mål: 7,0 kg PREMIE: Vet ikke
Nå har jeg slanket meg 13 kg siden jeg begynte, har 4 kilo igjen til det som var det målet jeg satte meg, får prøve å nå det så får vi se hva som skjer etter det. Har lyst til å ligge rundt 60 kg, det er 2 kg over "ungdomsvekta" mi. Kanskje det er mye forlangt, greit å ha noe å strekke seg etter også.
Sånn er det, god helg!
kommer tilbake senere
Egnetlig burde vi vel ikke klage over været vi som bor i Trøndelag, men i sommer har det nesten blitt for mye av det gode for meg. Og som du sier, man blir lat!
Har du noen Plan for hvordan du skal få vekk kiloene?