← Alle dagbøker
maximaxi
59 år173 cm6 innlegg
2002
0 følgere
Start114,0 kg
Sist110,2 kg
Endring−3,8 kg
BMI nå36,8
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 14. februar 2002
110,2 kgMotløs for tida....
Jeg er så utrolig motløs for tida...! Vekta går så forferdelig sakte nedover :(
Alle typer gode råd mottas med stor takk!
Tenker på å kontakte legen for å få startet på Xenical (?), men føler det er litt flaut....
Leser andres dagbøker, og opplever det som motivasjon helt til jeg selv går på vekta igjen - da mister jeg (nesten) motet. Drikker min. 2 liter vann hver dag og spiser 4 moderate måltider. Spekulerer meg grønn på hvorfor vekta går så tregt nedover...!?! Er det dumt å drikke kaffe? Er det noe poeng i å kaste seg over en pulverkur for en periode? Vet snart ikke min arme råd hva jeg skal trø til med... Vet at jeg bør komme i gang med enda mer trening, men passer i alle fall på at det blir en gåtur hver dag.
Nå høres jeg veldig negativ ut, men saken er at nå er jeg utålmodig på resultater!
Håper noen forbarmer seg over meg med noen tips til hjelp - jeg ville være vedkommende evig takknemlig!!!
MAXIMAXI
Som forventet...
Har faktisk ikke vært på vekta enda i helga... Som nevnt tidligere i uka har vi hatt besøk i helga. Det ble som forventet MYE god mat og MYE godt å drikke... Været har ikke vært helt i godlune, så det har blitt lite bevegelse utendørs.
Det MÅ tas igjen over helga! Liker meg egentlig ute i all slags vær, men en kan ikke vente at tilreisende har sydvesten med når de kommer. Det ble en kjøpesentertur på lørdag, ellers ble det sosialt samvær til langt på natt både fredag og lørdag. Det er gøy mens det står på - men i morgen er det tilbake til gode vaner med 3 liter vann og nydelig (ja faktisk!) rugbrød. Husbonden synes brød tar for lang tid å tygge...sier han blir mett før han er ferdigtygd! Så han holder seg til vanlig "heimbaka kak" og er umåtelig glad for at jeg holder på den ukentlige tradisjonen med 4 hjemmebakte grove brød til tross for min nåværende "rugbrødfeber"!
Ja,ja, det ble noen ord fra meg om ei trivelig helg!
Så er det ei ny uke og nye muligheter like foran nesa på oss allesammen!
MAXIMAXI
Det går da nedover...
Heisann, her er jeg igjen! Snart ei uke siden forrige oppdatering. Dagene flyr avgårde, og godt er jo det nå som det går mot lysere tider... :) Denne uka har vært helt ålreit. Har nok å gjøre både på jobb og i heimen, så da har det ikke blitt så mye tid til å tenke på alt en kunne tenke seg av god mat... Ikke for det; det er jo masse god mat en kan spise når en skal spise sunt også! Er selv veldig glad i fisk i alle varianter, så det har blitt fisk X3 siste uke. Ungene rynker litt på nesa på forhånd, men så langer de innpå og sier at det er kjempegodt! Og når vekta viser ytterligere en kilo i minus, ja da er jeg fornøyd! Ofte er det kveldene og helgene som jeg strever mest med, så det blir litt av en utfordring nå til helga med vennebesøk m/tilhørende god mat og drikke.... Vet bare at jeg har meg selv å takke om jeg ikke greier begrense inntak av vått og tørt. Føler faktisk på meg at jeg skal klare det denne gangen - motivasjonen er i alle fall tilstede!
OK, vi høres igjen
MAXIMAXI
PS! Henter ofte ny inspirasjon og motivasjon i dagbøkene til dere andre - tusen takk!
Non Stop!
Hadde en liten "etter-julen-opprydding" i kjøleskapet akkurat, og der dukket det opp en stor pose (uåpnet) NON STOP.... Den så veldig fristende ut...og noen få kan vel ikke ødelegge så mye tenkte jeg....Gikk deretter over til å si til meg selv at jeg overhodet ikke har godt av hverken noen få eller mange! Enden på visa ble: Posen er nå godt nedpakket i fryseren (fortsatt uåpnet!), til servering sammen med is når ungene skal ha vennebesøk i helga! Unnet meg heller enn saftig god appelsin, og føler nå at det var et meget godt valg :)
Utover NON STOPEN var det faktisk ikke mye som fristet meg i kjøleskapet nå - heldigvis! Har nå skrevet handleliste over hva familien trenger til helga, så da er det bare å motstå fristelsene som ligger på rad og rekke i butikkhyllene. Merkelig hvordan man ser fristelser i det meste når man helst ikke skal ha noe...
Ja,ja, det ble litt pjatt om nesten ingenting det, men det gjør godt å få ut litt av det en tenker på.
MAXIMAXI
PS! Viljestyrke kom til meg! Jeg trenger deg... ;-)
Fortsatt i startgropa...
Er bare inne og leser litt dagbøker... Ser det er mange som er flinke her; HURRA! Selv om jeg vet at det til dels skyldes væsketap, er jeg ganske stolt over 1.5 kilo i minus på disse dagene. Har funnet ut at jeg må fokusere veldig på det som går bra, ellers blir det så lett å gi opp!
I "min nye tilværelse" legger jeg opp til å spise i løpet av en dag: 4(-5) skiver GROVT rug/fiberbrød og en grei middagsporsjon inneholdende masse grønnsaker og litt fisk/kjøtt. Har til nå ikke kjent meg sulten, men strever selvfølgelig med tanken på sjokolade o.l. (Foreløpig har jeg greid meg med tanken!) Drikker mellom 2 og 3 liter vann daglig (og springer stadig på WC...) Prøver også å kutte ned på kaffemengden, da det er blitt meg fortalt at det er meget gunstig i forbindelse med vektreduksjon. Det er visst noe med at kaffe binder salt i kroppen..?
OK, dett var dett for i dag - vi høres igjen!
MAXIMAXI
Oppstart
Ned skal jeg - ned! Mange kilo totalt, men satser på kortsiktige mål med 5kilos-intervall. Nytt år og nye muligheter som det heter. Vet at det koster en hel masse viljestyrke, så dette blir litt av en utfordring for en svak sjel... Men det skal gå! Ser frem til en absolutt lettere sommer i år! Støvet er nå børstet av SATSkortet etter en lang hvil på hylla. Å møte opp i svømmehallen i badedrakt er foreløpig tabu for egen del, selv om jeg elsker svømmig som treningsform. Dertil er selvfølelsen for lav. Håper den øker i takt med at antall kilo minker... Så er det bare å ønske meg selv og dere andre lykke til!
MAXIMAXI
Jeg hadde gruet meg i ukesvis til dagen da jeg skulle til legen var der, for jeg syntes det var litt flaut.
Men når jeg kom der, viste det seg at han hadde andre pasienter som gikk på det, og at det hadde god virkning på kraftig overvekt.
Jeg synes du skal gå til legen din hvis du ønsker det.
For og få denne pillen må du ha en Bmi på over 30.
Og det har jo du. Så i grunnen kan han ikke nekte deg det.
Lykke til videre.
Klem fra Karmøyjente
Bare fortsett som du gjør du - så kommer resultatene. Man trenger ikke å blodslite på tredemølla for å gå ned i vekt, daglige spaserturer er jo glimrende! Dessuten er treningsvideo hjemme på stuegolvet et fint alternativ, da kan man holde på når man vil og slipper også å bekymre seg for hvordan andre ser på en. Mange forskjellige videoer å få i bokhandelen!
Jeg skjønner at du er utålmodig, vi som har mange kg å ta av vil jo gjerne bli ferdige en gang! :) Jeg har nettopp hatt en "standby"-periode der vekta nesten ikke har rørt seg, men jeg måler meg 1 gang i uken, og krympet 20 cm uten at det vistes på vekta. Da gjorde det ikke så mye at vekta ikke gikk ned, målebåndet ble en kjempefin motivasjonsfaktor! Så husk å måle deg!
Når det gjelder Xenical, så prøvde jeg det for noen år siden og det fungerte bra. Men jeg sluttet fordi det var så svindyrt å holde på med i lengden. Du kan jo prøve det, tror det koster ca. 700,- kr månden nå (før var det over 1000,-!!!). Ring legen din i morgen! Det er da ikke det minste flaut, legen er til for å hjelpe deg! Og du trenger jo ikke si det til noen andre hvis du ikke vil!
Kom igjen, jeg har tro på at du vil lykkes!
Motivasjonshilsen fra Molla
Du må ikke gi deg, vet du... Før eller siden må vekta gi seg. Men det er heller ikke noe nederlag å gå til legen og be om hjelp. Det beviser jo bare at du er oppmerksom på problemet og kjenner dine egne svake sider.
Det slår meg at du kanskje spiser for lite. Du skriver ingenting om det i dag iallfall (har ikke sett bakover), men dersom du har mistanke om det bør legen kunne hjelpe deg med å sette opp en diett som gir deg nok mat til at du går ned, samtidig som du holder forbrenningen oppe.
~~~~~~~~~~~~~~
Ah.. nå har jeg sett litt bakover. Dersom du fremdeles holder deg til den menyen du la opp til tror jeg ikke du får i deg for lite mat. Derimot tror jeg at du har hatt litt høye forventninger. Du har gått ned 4 kg på 6 uker. Det er ikke av de raskeste nedgangene. (Ikke av de tregeste heller forøvrig, og mye bedre enn baklengsslanking. Det utgjør litt over 90 gram pr dag, og jeg vedde på at det er mye raskere enn du la de samme kiloene på deg. Det er ikke rart kroppen protesterer litt..) Men med en så rolig slanking har du desto større sjanser til å holde vekten. Kanskje har du i tillegg fått en liten stabilliseringsstopp. De går over bare du er staere enn kroppen.
Jeg håper at du finner viljen til å fortsette - fordi jeg tror du er på vei dit du ønsker deg. Men jeg kan ikke love deg at det vil gå fort. Du må prøve å finne en måte å slanke deg på som du kan leve med i tiden framover. I slutten av mars kan du ha tatt av 4 kg til dersom du fortsetter sånn som nå. Hadde ikke det vært fint?
Kom hit og skriv oftere - og skriv til andre... så får du kommentarer tilbake og slankehverdangen blir lettere. Jeg lover.
Klem fra cat - som forøvrig synes du gjør det bra.