← Alle dagbøker
diarist.Alias

mathilde

42 år154 cm15 innlegg 2002 0 følgere

Start48,0 kg
Sist47,4 kg
Endring−0,6 kg
BMI nå20,0
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
4. august 200227. august 2002
47,4 kg

Nå må jeg skjerpe meg..

Hvorfor klarer jeg aldri å si nei til meg selv?
Hvorfor klarer jeg aldri å motstå sjokoladen i kantina på skolen? Noen som har de samme problemene?

Jeg holder på å slutte å røyke nå også, så slankingen er ekstra vanskelig. Når jeg føler meg røyksugen, vil jeg bare ha sjokolade eller no søtt. vet det er smart å spise mye frukt, men jeg får liksom aldri lyst på frukt.

har trent idag da, så har ikke vært skikkelig dårlig på slankefronten, og veide meg idag også. veier mindre enn 47.4kg,, så jeg er happy for det. men målet er jo 44 kilo, og det skal jeg klare. Men ting tar tid. de siste kiloene er alltid verst, men denne gangen skal jeg klare å ikke legge på meg igjen.

føler meg egentlig sinnsykt egoistisk som skriver her inne. her sliter folk med mange kilo, mens jeg sutrer over mine 3 kilo for mye, men grunnen til at jeg ikke er fornøyd er at jeg har spinkel beinbygning, og jeg har faktisk ikke skade av å ta av noen kiloe. Har en venninne som er like høy, og veier det samme, men hun ser slankere ut fordi hun har mere muskler enn meg. Men skal ikke gå ned mere enn 3-4 kilo, for da er jeg fornøyd. har veid 40 kilo for lenge siden, men det var usunt, og vet at en vekt på 44 er passe for meg. Men jeg må også forandre kostholdet mitt. Jeg spiser altfor mye søtt(sjokolade, sukkertøy), for lite frukt og grønnsaker.
er kanksje ikke så rart jeg blir sugen på søtt når jeg nesten aldri spiser frukt?

har trent bort 600 kalorier idag, og skal trene igjen på torsdag. Dagens inntak ble på 1800 kalorier sånn ca, så er glad jeg fikk trent:)
47,4 kg

syk idag

tydeligvis så har ikke helgens fyllekule hatt noen positiv virkning på meg.. pleier som regel alltid å "våkne" opp igjen mandags morgen, men idag har jeg bare vært slapp og sliten. Altså.. ingen trening på meg idag, og har gaflet i meg litt for mye...

frokost: to rundstykker med salami og salatblader
lunsj: 1 sjokolade(stratos) 1 go morgen yoghurt
middag: fisk, poteter, grønnsaker
kvelds: en snickers is(siste dagen idag med is!)

imorgen skal jeg jobbe, altså ikke mye mat, og skal trene på sats etter jobben(2timer) og skal ned i vekt denne uka!

har målt meg rundt hoftene og midjen. det er de to målene jeg er misfornøyd med.

midje: 63cm
hofter: 79cm

mål: midje: 59cm innen jul..
😉47,4 kg

flott overraskelse

Hatt en super helg, og formen er ikke helt på topp idag.
Gikk på vekten igår, og den viste et flott tall. Målet mitt nå er å gå ned 2-3 kilo før jeg drar til Kreta før høstferien.

Har spist endel idag, men imorgen skjerper jeg meg.
lunsj: tre brødskiver med kjøttpålegg
mellom: noen druer, 2 snickers is(hva tenkte jeg på?)
2 knekkebrød med syltetøy, 1 knekkebrød med kalkun
middag: 1/2 svinefilet, 1potet, grønnsaker

imorgen er det pån igjen. 1 brødskive, 1 eple, 2 knekkebrød og middag. Nothing more, nothing less!! skal trene tirsdag&torsdag denne uka. 2 timer begge gangene.

Ha en finfin søndagskveld.
47,4 kg

hvorfor klarer jeg ikke å akseptere meg selv?

Jeg klarer rett og slett ikke akseptere meg selv med den kroppen jeg har. jeg føler meg ikke bra nok, og vet at jeg ikke kommer til å føle meg bedre når jeg veier 44 kilo, for da er jeg fremdeles feit. jeg blir jo faen meg aldri fornøyd!

maten går til helvete for å si det på den måten. jeg spiser og spiser, men har ikke gått opp noe, mye fordi jeg trener masse. idag har jeg jogget 3 timer, i kjempevarmt vær, og har spist som en hest og følt meg forferdelig. Hvorfor overspiser jeg alltid? har nok kanskje noe med at jeg har slitt med bulimi tidligere, og aldri klarer å venne meg av med det å overspise. det er ekstremt irriterende.

Var hos legen idag, og veide meg. veide 48 kilo på den vekten, men det var med klær, og mat i magen, så legen sa jeg veide 46.5 kg. han sa jeg var tynn, men jeg mener noe annet. jeg har vært tynnere, og jeg har også vært feitere. Veide faktisk 60 kilo for 2 år siden, men nå det siste året har jeg valset mellom 42-49kilo. ikke sunt nei.. jojo slanking!
men jeg sulter meg ikke. spiser jo endel mat, og vekten går jo ikke så enormt mye nedover.

frokost: to brødskiver med kalkun
lunsj: tre brødskiver med leverpostei
mellom: en brødskive med leverpostei, et knekkebrød med leverpostei
middag: to karbonader, en halv pølse, 1 potet, brokkoli, grønnsaker
mellom: en is
kvelds: et stykke bløtekake, 10 twist, 1 glass brus

trening: 3 timer jogging. 1 time morgen, 1 time i gymmen og 1 time på kvelden.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Imy😑23. august 2002
Kjære deg.
Jeg forstår utfra hvordan du skriver at du ikke har det bra, men som du skriver selv tror du ikke at du vil få det noe bedre på 44 kg. heller. Forsøk å høre på legen. Etter målene dine kan du umulig være feit. På 44 kg vil du være bare skinn og bein. Er det slik du ønsker å se ut? Jeg kjenner/kjente ei jente som fikk bulemi/anoreksi da hun var 17. Nå er hun 22, og hun har vært tvangsinnlagt for tredje gang. Håret hennes som før var kjempefint ser nå bare visset ut. Hun har blitt nektet adgang til treningsstudioer, foreldrene hennes er fortvilte, og han som har vært kjærtsen hennes hele perioden tør ikke gjøre det slutt i frykt over hva som vil skje med henne, enda forholdet har vært helt døtt i et par år. Hun øsnker ikke å bli frisk, for det betyr at hun må legge på seg.

Dette kan nok føles som skremselspropaganda, og det er egentlig meningen. Jeg vet at jeg ikke er verdens beste rådgiver på området, men jeg unner ikke min verste fiende å gå gjennonm det hun og familien + venner har gått gjennom. Jeg tror du trenger noen å snakke med om dette. Vet familien din hvordan det er med deg?

Håper humøret ditt letter! Det er bra at du ikke sulter deg.


Klem fra Imy.
47,4 kg

mat..

Har skjeiet ut litt de siste dagene, men vekten viste 47 kilo idag, så jeg er happy:) har ikke trent noe i det siste heller, men nå skal jeg få rævva i gir..hehe!
Skal trene 2 timer imorgen, fredag og lørdag, og kanskje søndag? skal til kreta om 4 uker, og da skal jeg veie 44 kilo. det er målet!

idag har jeg spist:
frokost: to brødskiver med kalkun, vann
lunsj: to brødskiver med kalkun
middag: en laksefilet, en potet, grønnsaker
kvelds: tre knekkebrød med leverpostei(mager)
47,4 kg

shoppingtur

Har vært på shoppingtur i hele dag, og fikk svidd av 2000 kroner, men er fornøyd. Fikk så mye fint.
maten har gått sånn passe idag. ble syk på slutten av ettermiddagen, så har bare vært hjemme og slappet av ikvled. og jeg som skulle feste og all ting:( får ta det igjen neste helg.

frokost: 2 knekkebrød med leverpostei(mager)
lunsj: en pose knaskerøtter, bittelitt dip.
middag: 2 kopper kakao fra narvesen,
uteover kvelden( syntes litt synd på meg selv som var syk: ) to kopper grethe roede kakao, 2 kjærligheter og to saftis + 5 pakker med lacryl.
i morgen skal jeg til tusenfryd med noen venner. får legge meg nå, slik at jeg blir litt i bedre form.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😌19. august 2002
Hei.
Har lest litt i dagboka di, og bringer på bane et spørsmål du stilte til oss her inne om erfaringer på Gi diett.
For deg med litt magefedme, er det nok helt riktig diett.
Det er heller ingen slankekur i den forstand, hvilket du med din vekt heller ikke trenger.
Det er rett og slett en diett som legger vekt på et kosthold som balanserer hvert måltid på en noe anderledes måte enn vi normalt sett er vant til.Man deler karbohydrat delen av kostholdet inn etter hvor høy eller lav glykemisk indeks den har- på norsk: etter om det er såkalt raske eller langsomme karbohydrater.Brød,ris ,pasta,mel har høy glykemisk indeks, eller inneholder såkalte raske karbohydrater.Dette fører til rask boldsukkerstigning, noe som påvirker isulinet og dermed lagringen av fett i kroppen.Slik mat skal du med andre ord styre unna i størst mulig grad.
Dietten baserer seg på balanserte måltider av proteiner, og legger vekt på de langsomme karbohydratene.Mye fiber i form av kikerter,bønner,grønnsaker ol,mye bruk av kylling,fisk- både mager og fet,mye mat laget fra bunnen av for å unngå usunne tilsettningsstoffer.Litt tidkrevende og en god del å sette seg inn i, men vel verd et forsøk.
Det er ingen kaloritellig,og det er ganske gode porsjoner slik at du kan spise deg mett og likevel redusere livvidden.
Ser at du har lagt deg på et kaloriinntak på 800-900 kalorier om dagen, hvilket jeg håper du er klar over setter ned forbrenningen din og kan ødelegge den.
Da går du på såkalt sparebluss.Det fører til at kroppen setter ned forbrenningen på et minimum for å spare på fettlagrene i kroppen.
Bare et lite tankekors....
Et annet lite tips som kan være nyttig.
jeg ser at du trener en del.
Og du klager over magefedme.
Prøv å trene overkroppen mest mulig slik at den blir bredere,
da blir du langt mer symetrisk med engang.
Mange overfokuserer på mageøvelser, men det er veldig begrenset hvor mye det hjelper i form av en flatere mage.
Men dersom overkroppen blir bredere, vil magen og midjen med ett se snalere ut.
Lykke til videre!

47,4 kg

treningsdag

Skal trene idag. 75 minutter trappemaskin, og 45 minutter styrke. også skal jeg sykle til treningssenteret, og til skolen, og det blir 40 minutter tilsammen, altså blir dette en flott treningsdag:)

mat som jeg har tenkt å spise idag:
frokost: en havrekvikk
lunsj: en kyllingfilet, agurk, salatblader
middag: to stk 0,1 yoghurter

imorgen blir det party.. wee..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias prestige😌16. august 2002
Hei :)
Har du begynnt på skolen allerede? urk, begynner på mandag jeg..men skal ikke legge skul på at d skal bli deilig å komme i rutine igjen..
Kos deg på trening dag, i morgen er det party party på meg også :) hehe..
47,5 kg

skolestart

I dag begynte skolen igjen.. egentlig litt deilig å møte igjen alle folka på skolen. Og fikk de fagene jeg ville ha..(markedsføring, matte, sosial økonomi og aerobic)
Veier 47 kilo nå..har sjekka vekta. Ganske fornøyd med det.
Idag har jeg spist:
frokost: to grove knekkebrød med mager leverpostei
Lunsj: en saftis
Middag: en kylling filet, 300 gram shampinjong og 1/2 agurk
kvelds: to kopper kaffe med to ts sjokoladepulver
trening: bare masse gåing i byen med tunge bæreposer

Imorgen skal jeg trene 2 timer på SATS igjen:)
47,5 kg

glykemisk indeks diett?

Hatt en litt kjip dag sånn når det kommer til matinntaket..
ble 5 vaffelplater til frokost..derfor har jeg bare spist 3 knekkebrød resten av dagen, og gått i hele dag.
Veide meg idag. vekten viste 47kg, men det er ikke digitalvekt, så stoler ikke helt på det.
Bare så det er oppklart så har jeg ingen spiseforstyrrelse. hadde det kanskje før, for da kastet jeg opp maten, men gjør aldri det lenger. 1 år siden sist tror jeg.
Jeg prøver å spise 800-900 kalorier daglig, noe som går greit.
I morgen skal jeg trene 2 timer, for trente ikke på SATS idag.
var veldig varmt, og måtte jobbe, så hadde en god unnskyldning:) I morgen må jeg i butikken å kjøpe kalkun og kylling pålegg, og vurderer litt å kjøpe boka "vekt i balanse" og begynne på en lav GI diett. Noen som har gode erfaringer? jeg er på en måte fornøyd med kroppen min, men ikke magen. det er der alt fettet mitt ligger, og jeg har lest at alle karbohydratene legger seg rundt midjen, så kanskje dette med glykemisk indeks er ganske smart for kroppen min.
ha en fin kveld..nå begynner judging amy:)
47,5 kg

treningsdag

frokost: en brødskive med speilegg uten plomme, en liten bit bacon, ett knekkebrød med leverpostei(mager) og vann
ellers idag har jeg spist to ganske store epler, en god morgen yoghurt, og en havre kjeks.
Har trent veldig hardt idag. Var på SATS og der trente jeg masse styrketrening, og etterpå sto jeg 75 minutter på trappemaskinen og etterlot meg 1000kalorier. Ikke verst etter min mening. har også vært på jobb idag.
I morgen skal jeg trene det samme som idag. Må komme meg i form innen skolestart! skulle ikke ha spist den havrekjeksen med sjokolade, men tar det igjen imorgen. mere trening
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12313. august 2002
Hei!
Nå er du helt på grensen for hva som er normalvekt. ergo er du nok veldig slank. Ser du trener veldig masse også. Sikker på at dette er bare bra for deg? Kanskje du holder på å utvikle en spiseforstyrrelse?
c.AuthorAlias Prestige😉12. august 2002
Hmm, du er virkelig flink synes jeg..men du er jo snart undervektig? Hva er målet ditt ?
47,5 kg

på fylla igår

Ja igår ble det store mengder alkohol, og kastet opp masse. Spiste mye dritt på kvelden også, blandt annet pizza, potetgull og masse sjokolade, så greit å få kaloriene ute av verden. Veide meg igår på treninga, og da veide jeg 47.5kg. veier mindre nå, men det er bare veske tap, pga all oppkasten.

Mat idag: vann, 1 bolle, kjempe lite svinekjøtt, 1 potet og grønnsaker.. ikke store matmengden, men eier ikke matlyst idag, og vil bli tynn igjen!

I morgen skal jeg trene 2 timer. Idag får jeg ikke trent. Er nemlig altfor støl i hele kroppen.

48,0 kg

dette skal bli en topp dag

Klokken er snart 14oo, og jeg har allerede spist frokost og lunsj.
frokost: en middels tykk brødskive med mager leverpostei, vitaminer og vann
lunsj: en bitteliten posjon ris med masse grillkrydder og agurker, cola light
Nå skal jeg på trening. Det blir masse sit ups og 1 time kondis
Etterpå skal jeg på jentekveld. Skal holde meg unna alkohol idag, og ellers skal jeg gi meg selv lov til å spise ett, kanskje to stk pizza og litt snop. Bare jeg begrenser meg. Jeg har så lett for å overspise.
Skal prøve å få trent i morgen også. trening hjelper så enormt.
Har et spørsmål. har lest et sted at krydder øker forbrenningen, gjelder dette også grillkrydder, eller er det bare krydder slik som chilli som øker forbrenningen?
48,0 kg

vaffel-sprekk

idag sprakk jeg.. faen helller!!!
Frokost: to skiver med kalkun+ vitaminer
lunsj: 7 vafler, 4 kuler med is.
etter dette trente jeg 1 time aerobic, 1 time steppemaskin og styrkeprogrammet mitt, veide meg på vekten på treningstudioet etterpå og den viste 48.5 kg og det var med klær, men jeg stoler ikke helt på den vekten. Stoler BARE på digitalvekter, så skal besøke venninnen min om en ukes tid, og da blir det veiing. Må bare gå ned i vekt. Spiste i tillegg en tynn brødskive med kalkun + et wasa sport knekkebrød med lett leverpostei etter treninga, men ellers idag blir det ikke noe mere inntak av mat.. Har bare dritt dårlig samvittighet for all den maten jeg spiste til lunsj..hallo.. 7 vafler..slå den!

mål: 47 innen skolestart, 15 august!
48,0 kg

dag 2

frokost: to wasa sport knekkebrød med mager leverpostei
lunsj: en pose knaskerøtter
to wasa sport med kyllingpålegg
et lite eple
middag: en laksefilet, et liten potet, brokkoli og agurk
kvelds: to middels store biter vannmelon, grønn te

Vet ikke helt hva målet mitt med slankingen er.
Jeg vil bare bli tynn slik som før. Skal iallefall veie mindre før skolestart! Føler meg lat. Har bare gått en times tur idag. I morgen må jeg jogge. Lurer på hva jeg veier. har ikke vekt i huset, men veier meg på digitalvekten til venninnen min, og veier meg neste gang jeg er der, og det blir om ca 1 uke. Skal se på tv nå.
48,0 kg

dag 1

Frokost: to fine rundstykker med salami og ett med nugatti.
Lunsj: en pose knaskerøtter og 1 bit vannmelon
middag: 2/3 kotelett, litt ris, salat og vann

Gikk tur i 30 minutter.
Er ganske fornøyd med dagen idag.
Søndag er neste veiedag.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.