Endelig -tilbake til utgangspunktet
Ja nå er det bare å stå på framover. Det har blitt mye inneliv og lite bevegelse nå i jula pga kaldt vær, men jeg har ikke tenkt å gi meg fordet. Hater kulde, fryser så lett, men det henger nok sammen med de problemene jeg har med stoffskiftet. Lever sunt og nøkternt, spiser regelmessig og har et langtidsperspektiv på det å gå ned i vekt. Stå på alle dere andre som sliter slik som jeg.
25. desember 2001
97,6 kgHjelpes meg (forresten kanskje ikke så rart)
Det har vært mye god mat, men jeg har spist fornuftig. Forskjellen fra det daglige er vel at jeg har spist ganske salt mat, det gjør jeg ikke ellers og det er nok forklaringen på at vekten har økt nå i dag. Har også vært mye i ro pga det kalde været. Har planlagt slanking lenge og gir meg ikke med dette. Har vært på vei langsomt nedover i hele høst. Lykke til alle dere andre som sliter med vekten slik som meg.
17. desember 2001
96,3 kgJoho får prøve å få av meg litt til
Den siste tiden har vært svært travel, men nå er det på tide å ta seg sammen. Har hatt for lavt stoffskifte, men bruker nå thyroxin mot dette så nå er det ingen unnskyldning for å ikke gjøre noe med vekta, - de kiloene jeg har lagt på meg pga. lavt stoffskifte. Starter derfor opp igjen med ny giv.
Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi. Ja, jeg har nok vært flink, men kunne vært flinkere! Det kan man alltid, men jeg skynder meg heller langsomt!
Ingen større vits i å prøve å nislanke seg i jula, bare liksom tenke litt på hva som er passende mengder av alt. Og som du sier, salt mat binder fettet og vannet i kroppen!
Kos deg i jula, nyåret kommer snart nok...
Klem fra Minelli