← Alle dagbøker
diarist.Alias

marte

44 år162 cm18 innlegg 2001 0 følgere

Start54,5 kg
Sist54,5 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå20,8
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
17. november 200114. desember 2001
54,5 kg

En uke nå....

Hallo hallo!

En uke nå, til jeg skal hjem! Nå skal jeg være skikkelig streng med meg selv! Har solt meg litt nå, for det var så deilig ute, noe det ikke har vært på flere uker!
Men jeg måtte inn å vaske litt klær og begynne å planlegge hvordan jeg skal få plass til alt på vei hjem. Har kjøpt så mye at jeg har dobbelt så mye som når jeg kom! Pluss alle julegaver.... Må nok kjøpe meg en ny bag kan jeg tenke.

Men uansett, denne uken skal bli bra. Jeg vet ikke hvor lett det blir med godtelov fordi kjæresten maser om at vi skal bake jule greier, og ut på middag osv. Men streng skal jeg være! Uansett ikke over 1200 om dagen!
I dag eller i morgen skal vi dra å trene på sånn klubb der han er medlem, det blir litt deilig med en noe annen trenings enn den samme kjipe joggerunden.

Ha det fint alle sammen!

Marte!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie14. desember 2001
Heisann Marte!!
Ja nå skal vi være flinke helt til jul.
Føler at motivasjonen min har kommet seg litt igjen nå, så nå skal jeg klare meg frem til jul. Satser på å veie 46.5 på julaften, og det målet SKAL jeg klare. Har 10 dager på meg, altså må jeg gå ned 0.5 kg hver 3 dag. Satser på å veie 47.5 på mandag for skal trene både idag og imorgen. De neste dagene skal jeg satse på å spise større lunsj og mindre middag..tror det fungerer best for meg. Skal holde meg på matta denne helgen når det gjelder alkohol, for nå skal jeg skjerpe meg..

Vi har nok de samme problemene når det gjelder slankinga, og det er godt å vite at det ikke bare er jeg som er sånn. Beundrer de som greier å spise sunt lenge om gangen. Problemet mitt er at når jeg sprekker, så sprekker jeg skikkelig, og det kan ta flere dager før jeg greier å skjerpe meg, og da har jeg som regel gått opp over 1 kg. Slike ting blir jeg irritert over..

Jeg tenker også mange ganger at jeg skal jo ikke slanke meg så mange kilo, så jeg har jo ikke dårlig tid, men det som skjer istedet er at vekta går oppover. Det er derfor jeg må være så streng med meg selv.
Vet jo selv at hvis jeg hadde spist alt jeg ville hele tiden så ville jeg være kraftig overvektig..

Ja, nå får vi være flinke frem til jul, ikke sant?
ingen sprekker...
Du må ha en kjempefin slankehelg.
Mange klememr fra Emilie!!
54,5 kg

Helveis, ikke halveis....

Hallo!

Er det en ting jeg har funnet ut med denne slankingen, så er det at jeg kan ikke holde på å slanke meg halveis. Jeg tror jeg må være litt mer konsekvent, jeg kan ikke bar plutselig ta et par dager med alt jeg vil spise, å når jeg syns magen er blitt for stor igjen så setter jeg meg ned å sturer. Men problemet mitt er at jeg er ikke så langt fra målet mitt, det er ikke akkurat som at jeg skal ned 50 kilo... Så da tenker jeg hva skader vel denne hamburgeren, jeg fortsetter jo bare med slankingen i morgen.
Velidig dårlig innstilling!Den må bort!Bort, bort!

I dag skal jeg hvertfal trene, har ikke noe lyst men det må jo gjøres! Hadde jeg kunnet dratt på s.a.t.s og trenet hadde det vært noe annet ja. Jogge og styrke for meg selv er liksom ikke juhu!!! Men det blir uansett til 1 1/2 - 2 timer, så det hjelper vel på slankingen.

Mat- dagen min i dag er skikkelig gørr! Men man spiser jo for å overleve, ikke for å kose seg. Jeg må si det til meg selv, for ellers spiser jeg meg i hjel! Dere aner ikke hvor mye jeg spiser hvis jeg har sjangsen! Mer enn kjæresten min! Og han er stor! Dårlig uvane!

Vel, i dag er det ikke noen form for kos på matfronten. Frokostblanding og maiskolber!

Lykke vidre alle sammen!

Klem Marte!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie13. desember 2001
Heisann Martemor!!!
Intensivslanking er vist ikke noe for meg. Istedet for å slanke meg så har jeg heller gått opp i vekt, og det var jo ikke meningen:-( er litt små irritert over meg selv nå.
Synes det er veldig hard med slanking til tider, for jeg er innerst inne et veldig matglad menneske. Har alltid vært glad i mat, og jeg vet med meg selv at når jeg når mitt endelige mål, så må jeg kjempe en daglig kamp mot mat og fristelser. Men dette er snakk om prioriteringer. jeg vil føle meg vel med meg selv, og den eneste måten er å gå ned i vekt. Selv om det er et slit, så er det verdt det.

kjenner meg veldig igjen i mye av det su skriver om å til tider spise masse mat og hente seg inn igjen med intensiv slanking. Gjør det ofte selv, og vet hvordan du har det. Problemet er jo at dette er direkte usunt. Jeg vil så gjerne ha en stabilt og sunt kosthold, men jeg får det ikke til. er altfor glad i mat, og det er svært lite jeg kan gjøre med det. Kan jo ikke bare plutselig slutte å sære glad i mat..

Men,men. Vi skal nok må våre mål vi også en gang. Det er bare å holde vekta nede som er et stort problem for meg. Det er faktisk vanskeligere for eg å hode vekta nede enn å slanke meg..

Du må stå på videre !!!
mange klemmer fra Emilie!!
54,5 kg

Veiedag.

Hei!

I dag var det veie dag, hadde egentlig gruet meg fordi jeg sprakk jo nesten hver dag i forige uke, var sikker på at jeg hadde gått opp. Men vekten har ikke rikket seg av flekken. Hverken ned eller opp. Det er jeg egentlig ganske fornøyd med. Det vil jo si at jeg kanskje kan tillate meg selv en dag med sprekk uten å gå opp!Så jeg er jo der jeg var en uke siden, men det kunne vært så mye værre.Satser på 53 neste tirsdag. Så får jeg veie meg på Lørdag etter det igjen, det er dagen jeg drar. Får håpe på en halv- en kilo til da. Så skal jeg spise det jeg vil en uke, også er det tilbake på 1200 kcal om dagen dietten. Syns egentlig 1200 om dagen går veldig greit. Hvis man spiser riktig er man jo ikke så ofte sulten.

Vet ikke om det blir noe trenings i dag, skal prøve å få meg litt styrke, men orker ikke jogge fordi det er skikkelig dritt-vær!

Må gå å spise lunch, kommer tilbake senere med litt oppdat og slikt tror jeg.

God slankedag alle sammen!

Kos Marte!

Er tilbake vedig fort, fordi jeg er så skuffet over meg selv. Jeg eier altså ikke vilje-styrke! Greide ikke dagen, har vel fått 1500 kanskje. Dritt! ÅÅÅÅÅ! Er så sur på meg selv! Nå skal jeg hvertfal trene litt styrke, så får vi se.
I morgen skal jeg på verdens lengste jogge-tur enten det regner eller blåser eller begge deler!

Jaja, nå var det bare å legge seg på matta å ta sit-ups!

Klem.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie11. desember 2001
Heisann Martemor!!!
Synd at du ikke så noen nedgang idag, men det er tross alt bedre å holde vekta enn å gå opp da.-)
Går det bra med intensivslankinga di da?? Går sånn passe med meg, men sliter å finne den supergode motivasjonen. vet ikke hvorfor jeg ikke er så motivert, men jeg er kanskje en smule lei av slankinga nå. Har iallefall funnet ut at jeg ikke kommer til å drite i slankinga i jula. Skal prøve å spise litt sunt da også, for jeg vil nødig gå så mye opp i vekt pga juletiden. det går jo ann å spise sunt og kose seg med maten samtidig da..

Idag skal jeg på trening igjen, men er en smule støl etter gårsdagens treningsøkt. Fikk mensen idag også, så formen er ikke helt på topp!!

Ønsker deg en videre fin slankeuka, og stå på videre!!
Dette klarer du Marte!!
Mange klemmer fra Emilie!!!
54,5 kg

Dag 1!!!!!!

Ja hallo!

I dag har jeg altså begynt min lille intensiv greie. Nå er det fult kjør til 24!Som jeg skrev til Anette det er jo ikke værre enn å bare tenke på all den gode maten vi kan spise til jul, hvis vi er flinke nå!Jeg er døds-seriøs når jeg går inn for dette, nå gidder jeg ikke mer sprekker og dritt. Er jo veldig glad for at dere andre ville være med meg, for da har man liksom noen til å holde litt igjen, hvis jeg får lyst til å sprekke å tenker at jeg driter i hele greia. Så er det jo liksom noen andre som blir skuffet over meg også, og ikke bare meg selv! Skjønner?

I dag har jeg enda en gang tvunget kjæresten ut på jogge-tur, så jeg håper han holder sitt løfte og blir med. Det er bedre å løpe to, enn alene. Da prøver jeg å løpe 45 min, og kjører en time styrke etter på (Inkl uttøyning).

Vel må gå, skal lage litt koselig lunch.

Lykke til til alle sammen som tar siste innspurt mot jul nå!

Kos Marte!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette10. desember 2001
Hei!!
Ja,jeg henger meg på jeg vetu..:) Vet ikke om jeg klarer å følge opp dere to med all treninga i disse hektiske dagene,men kaloriene skal jeg klare!!:) Henger med i dag,og det skal jeg klare alle dagene fram til jul!!Dette skal vi klare!!
Jeg har sittet hele dagen å lest matte..har tentamen i morgen..ikke særlig arti.: ) men det får gå som det går…klarer ikke å presse så mye mer inn i hodet mitt nå alikevel..
Av den grunn har det ikke blitt noen trening på meg i dag,men i morgen skal jeg trene volleyball i halvannen time..: ) men jg har nok ikke spist mer enn 700-800 kalorier i dag tenker jeg..ganske fornøyd med det…
Gleder meg til å se resultater nå..tror og håper at det ikke er så lenge før vi får se det heller..
Snakkes mer i morgen…
Klem Anette
c.AuthorAlias emilie10. desember 2001
Heisann Martemor!!!
Ja nå er jeg klar for innsats. det er sikkert og visst. Nå skal jeg ha intensiv slankeuker jeg også, og jeg skal ikke unne meg noe utenom det som er planlagt. Skal også holde meg på 800kcal om dagen, og trene nesten hver dag. målet mitt er ned 2.5 kg, og det vil jeg klare..

det er jo en motivasjon å tenke over at vi kan kose oss litt med julematen , og det hjelper veldig. Jeg vil også komme meg inn i slankebuksa mi, så jeg må ta endel mageøvelser. Det er tross alt magen min jeg er misfornøyd med, men den blir ikke mindre av mageøvelser. Jeg må ned i vekt for at den skal bli mindre.

Tror det beste er å spise vanlig ma. Nutrilett har jeg dårlig erfaring med så det frarråder jeg deg. Spis heller knekkebrød, frukt, pasta og salater. Du blir mye mere mett av det enn av nutrilett. Det er enormt lett å sprekke når dun går på ren pulverkur, så jeg anbefaler deg å spise mat istedet.

Jeg skal trene veldig mye de kommende to ukene. Skal prøve å få trent hver eneste dag. Dette skal vi klare, ikke sant??
Vi snakkes inorgen, og lykke til på joggeturen med kjæresten din. Gutter har godt av litt mosjon de også, ikke sant?
Mange klememr fra Emilie!!
54,5 kg

Intensivuker?????

Hallo!

Nå er jeg dritt lei!Har bare vært helt og holdent ELENDIIG i slankingen de siste dagene!

Nå har jeg veldig lyst til å kjøre full intensiv-slanking, like u-sundt som effektivt, men....
Bare nå de to siste ukene?Ville så gjerne se litt anderledes ut når jeg kommer hjem!Jeg driter egentlig i hva det er jeg mister, vann, fett eller muskler. Vil bare fort ned nå før jeg drar hjem! Tror dere dette er helt utrolig dumt av meg?Eller bare litt dumt?Anette og Emilie, trenger litt råd!
Snakker om kanskje 800 kcal om dagen?

Håper noen har noe lurt å si da....

Ha fin søndag alle sammen!

Klemmer Marte!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie9. desember 2001
heisann Marte!!!
Tror ikke det er så farlig med 800kcal nei. Pleier jo selv å spise ca 800kcal om dagen, og jeg opplever ingen problemer med det, kanskje jeg har en smule dårlig forbrenning, men det får heller bli..

Jeg har tenkt å ha meg to intensivuker nå jeg også. SKAL veie 45 på julaften samme hva. kommer garantert til å veie 47.5 imorgen, fordi jeg sprakk idag. Imorgen skal jeg trene masse + spise 3 frukt + en liten posjon middag. Skal skikkelig trene og atter trene denne uka, for vekta skal vise 45 på julaften samme hva. Vet du hva marte...nå tar vi intensivslanking sammen, og kjører på slik at vi ser noen resultater før jul. ok? hvis vi trener samtidig mens vi går ned, så er det iallefall ikke bare vann og muskler vi mister. Nå skal jeg iallefall holde meg på 800kcal om dagen, og spise mindre.

Hvis vi skal greie dette så må vi stå på. Når er det du egentlig reiser hjem til Norge.? vi snakkes imorgen eller noe. Jeg begynner i morgen og i de neste to ukene skal jeg på hardslanking og jeg gleder meg som en gris..

klemmer fra en Emilie som er sur fordi hun sprakk idag..
c.AuthorAlias deprinette9. desember 2001
Hei!
Føler det egentlig på samme måte som deg..jeg er også dritt lei,og vil bare gå ned sånn at det skal syns..Tror vel ikke det er så dumt med 800 om dagen..jeg prøver egentlig å komme rundt der hver dag..men det har jo noe med hvor mye du pleier å spise og da,og hvor mye du trenger…jeg vet ikke så mye om det er lurt eller ikke jeg,men jeg er faktisk litt enig med deg..kunne tenkt meg det selv..tror ikke 800 ca om dagen er noe farlig..men du får jo se om du får noen andre tilbakemeldinger…er det flere som kommer å sier det er kjempe teit,så skal jeg ikke påstå noe annet,men jeg tror vel egentlig ikke det er det….
Føler selv at jeg også har vært elendig i slankinga den siste tiden..føler at det liksom ikke nytter..men jeg skal ikke gi opp!! Dette skal vi klare vetu!!
Lykke til! Vi snakkes imorra! Håper du får noen flere tilbakemeldinger på det,for jeg vet ikke helt..: ) Kanskje emilie har noe fornuftig å si om det???
Klem Anette
54,5 kg

Sjokkoladebollesak...

Hallo hallo!

I dag er jeg tilbake på slanker`n ja. Spiste frokostblanding til frokost, en brødskive med leverpostei til lunch, og skal ha gravlaks til middag.Noen som vet om det er bra? Hvor mye jeg kan spise? Skal uansett ikke spise mye fordi jeg fskal jo veie meg om to dager. Vil at vekten skal ha gått ned litt til! Nå i dag akkurat, er det bare to uker til jeg ser venner og familie igjen. To uker på å gå ned så mye at det syns.
Hvis jeg er flink nå skal jeg nok klare det.I butikken i dag fikk jeg en gratis sjokolade-sak noen sjokoladeboller eller noe... Klarte ikke styre unna å spiste to. Men jeg slang på 120 ekstra kcal på dags-forbruket da.

Etter på skal jeg trene!!!Gleder meg, det er så deilig!Skal løpe 45 min og ha 45 min styrke.

Skriver til dere andre senere i dag eller i morgen!

Ha det fint så lenge!

Marte
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette8. desember 2001
Hei Marte!
Syns du er kjempe flink jeg..:)
Noe godt må man jo kunne få unne seg innimellom da..(det skal jeg også,når godteloven er over..:) )
tror nok helt sikkert at du vil se forskjell på vekta di på mandag...jeg skal også veie meg da..og håper å se 67...hadde vært deilig det...:)
Målet er jo 65 til jul..så skal jeg klare det,bør jeg nok stå på..:) Vi klarer dette vetu..:)
Så blir det ferie etterpå!!
Lykke til!
Klemmer fra anette
c.AuthorAlias emilie8. desember 2001
heisann Martemor.

Synes kostholdet ditt høres veldig greit ut.
Du kommer nok helt sikker til å se resulater på vekta på tirsdag. Leste et innlegg du hadde skrevet hos Deprinette der du skrev at du ikke bodde i Norge. Lurer fælt på hvor du bor hen? Studerer du i utlandet??

Tror nok ikke de sjokoladebollene kommer til å gjøre noe utslag på vekta når du skal jogge i 45 minutter og styrke i 45 minutter. i går trente jeg først 1 1/2 time aerobick og etter det spinning i 1time, og når jeg kom hjem var jeg så sliten at jeg bare la meg på sofaen og sovnet som et barn. Sov 13 timer i strekk, så idag er jeg iallefall utvilt. Nå skal jeg vente til mandag med å trene , for nå føler jeg at jeg vil ha en pause.

Har bestemt meg for å gå ned 2 kg til før jul, og det må jeg klare. 2 kilo på to uker er vel ikke umulig, er det vel?

ønsker deg en slankende helg.
vi snakkes igjen snart.
Mange klemmer fra Emilie!
54,5 kg

Problemer....

Hallo!

Hva gjør jeg nå da?
Har vært å kjøpt den superfine kjolen i dag, jeg bare elsket den, pluss at jeg ikke så sååå feit ut i den. Det store problemet mitt nå er at i denne kjolen MÅ man ha litt pupper, ellers er den ikke noe fin lenger. Jeg har ikke akkurat alt for store fra før, og går jeg ned det jeg hadde tengt før nyttår så blir vel kjolen bare hengende og slengende der oppe.Sukk.... hva gjør jeg nå da???Har alerede sprukket i dag, så på tirsdag er vel ikke vekten noe særlig å skryte av.
Jeg kan jo bare fortsette slankingen å satse på at jeg finner en bh med 1000 innlegg?
Har mest lyst til det ja, ja det er nok det lureste.... er det ikke??Jo da...
Men fader, da får jeg jo dårlig samvittighet for at jeg sprakk i sted!Spiste alt for mye middag!!problematisk....
NEI!!!!Kan ikke risikere å få tilbake den magen som er på vei bort!
Javel javel da var jeg vel endelig enig med meg selv da!

Får være veldig flink i morgen og helt til tirsdag å håpe at ikke vekten har gått opp!

Ha fin helg da alle sammen!

Kos Marte!
54,5 kg

Har vooondt!!!

Hei, hei!

Fikk ikke skrevet i går fordi det vat noe dritt med internett.
Men gårsdagen gikk bare supert!1100 kcal eller så?
Trente ikke da, fodi jeg hadde så vondt i baken etter treningen tirsdag.Har fremdeles vondt da, men i dag er det ut på tur!

Deilig med fri`!!!Sto opp 12 og spiste første gang da.Det er mye bedre enn å spise tidlig for da blir man så sulten til kvelden.

Må ta en dusj nå, å så skal jeg ut på lang biltur med kjæresten!Det blir sikkert kos, men stoppe på bensinstasjoner er alltid velig kjipt for der er det så mye godt!!
Men har bevist for meg selv at jeg faktisk har litt viljestyrke....I går sto jeg i kø i butikken,å fikk så sinnsykt sug etter en non stop pose som hang foran meg.Jeg tok den å var helt klar for å kjøpe den, tror dere ikke jeg kalrte å legge den fra meg igjen før jeg skulle betale??Jo da jeg greide det!!!!Var veldig stolt!Og er veldig glad nå for at jeg ikke kjøpte den!!

Fin slankedag alle sammen!

Kos Marte
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie6. desember 2001
heisann martemor!!!
Nå ble jeg skikkelig stolt av deg altså..noe sånt hadde jeg ALDRI klart, så det skal du ha ros for..

ser jo ut til at det går veldig bra med deg om dagen. 1100kcal er jo akkurat passe, så du skal se at du ser enda mere nedgang til tirsdagen..

hehe...støl etter treninga du ja, begynner å bli litt støl i kroppen selv, men egentlig synes jeg det er litt deilig også, for da vet jeg jo at musklene har jobba..

skal på trening igjen idag på aerobick. synes det er så enormt gøy, fodi jeg elsker fart og morro, og aerobicken er jo nesten som dansing. Jeg er helt sikker på at vi kan klare å komme oss ned noen kilo før jul.. Når er det du reiser hjemover forresten???
Jeg har som mål å veie 45-46kg før jeg reiser til England. Skal studerer der en stund, og reiser etter nyttår. Blir veldig spennende, men jeg gruer meg litt i tillegg..
Blir litt trisnt å reise fra alle vennene mine her hjemme, men jeg kommer jo tilbake, så det er ikke verdens undergang.

Nå skal jeg begynne å lage meg middag.
du må ha en fin slankedag, og vi snakkes snart..
stå på martemor, nå er det ikke lenge igjen vettu:-)
mange klemmer fra emilie!!
c.AuthorAlias deprinette6. desember 2001
Hei Marte!
Så flink du er...det er jo kjempe bra at du hang tilbake posen..vet hvordan det er...er litt vanskelig å gå forbi godtehyllene i butikkene ja...men syns vi klarer oss bra jeg..:) Eller hur?
Så fint at du hadde en fin dag i går..og dagen i dag blir sikkert også fin,siden du skal ut på tur med kjæresten,og fordi du har fri..jeg har også fri i dag,og det gjør i hvert fall meg i godt humør..:)
Begynner å glede meg skikkelig til jul nå...går jo så fort..:)
Lykke til,og ha en fin slankedag..
Klemmer fra Anette
54,5 kg

Sånn passe,LITT EKSTRA DAGBOK!

Hei!

Sånn passe fornøyd med vekten.Skulle gjerne gått ned mer, men det er vel ikke bra med mer enn to kilo i uken uansett?
Egentlig kunne jeg ikke vente meg noe bedre, var litt slurvete denne uken, sparte alle kcal til kvelden, ikke bra....
Pluss at to dager var jeg oppe i 2000 kcal.

Nå har jeg hvertfal en ny start og en ny uke, som jeg skal gjøre det beste ut av...
Ser ut som kjæresten er på vei til å bli syk også, så da blir det kanskje ikke så mye fyll i helgen.Greit det med tanke på alt den dritten jeg stapper i meg dagen der på...

Skolen slutter i morgen så da skal jeg bare slappe av og passe på maten jeg putter i meg... Jeg vil at folk skal se forskjel når jeg kommer hjem!!!

Må ta en tur i butikken nå, kjøleskapet er helt tomt.Ikke noe cola light!!!

Lykke vidre alle sammen!

Klemmer, marte.

Måtte bare en liten tur tilbake, etter at jeg leste Emilie sin dagbok i dag ble jeg veldig glad og fikk motivasjonen på topp!
Dro derfor å trente en time styrke og har akkurat kommet hjem. Jeg hadde spist litt for lite i dag, så lagde meg to knekkebrød.Er i topp humør nå!
Men egentlig syns jeg det er så rart at man kan gå ned av å spise så mye!Så egentlig er jeg litt skeptisk å lurer på om jeg skal kutte ned litt.Maten i dag:

1 knekkebrød med skinke. 60 kcal
1 runstykke med lett-ost 150 kcal
1 mr.lee 250 kcal
Stekte grønnsaker 200 kcal
2 knekkebrød 150 kcal
1/4 gul melon 50 kcal

Det er ikke 1000 en gang!Det kan da ikke være så farlig, føler jo at jeg har spist masse!

God natt!

M
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie4. desember 2001
Heisann Martemor!!!
Gratulerer kjempemye med vekta. Det er jo dødsbra å gå ned 1.5 kilo på en uke. Det er ikke noe vits i å gå ned mere enn det, for kroppen klarer ikke å forbrenne så mye fett i løpet av en uka, så det er ikke smart å gå ned over 2 kilo. Det beste er egentlig 0.5-1kg.

Nå fremover mot jul skal jeg være skikkelig flink. Skal spise mindre, og trene mere. Skal spise 800kcal om dagen, og prøve å få mosjonert hver dag. Vet at dette ikke er helt sunt, men jeg vil gå ned 2kg eller mere før jul. Er så redd for å legge på meg masse i jula, og det vil jeg ikke. Det siste jeg vil er å begynne å slanke meg igjen etter nyttår. Etter nyttår skal jeg bare satse på sunt kosthold + å holde vekta mi.

Hvor mange kilo har du egentlig planer om å gå ned?
hva er målet ditt??

det er ofte lurt å ta kroppsmål, for det er ofte man går ned i cm, og ikke i kilo. Det opplever jeg noen ganger, og det er jo tross alt kroppen man vil at skal minke.

skal holde meg på matta i helgen jeg også når det gjelder alkohol. Ble nok på meg forrige helg, så denne helgen skal jeg ta det medro. Skal spise veldig sunt og få trent masse. Nå skal jeg sannelig få fart på sakene:-)

vi klarer et par kilo til før jul vettu!!!
stå på videre. dette klarer vi!! ikke sant?
mange klemmer fra Emilie!
56,0 kg

Snart på vekten!

Hallo!

Blir bare kort i dag for kjæresten sitter nede, digger ikke hvis han ser at jeg skriver her.Syns sikkert det er teit...

Sammma det, dagen i dag og i går har gått kjempe fint, nå håper jeg bare så inderlig at det har skjedd noe når jeg skal på vekten i morgen!Jeg føler at jeg må være ekstra flink i dag for å kunne gjøre utslag på vekten. Tør egentlig ikke tenke på hvor skuffet jeg blir hvis den er det samme.... Jaja for ta det når det kommer.

Skal trene litt i dag også, føler at jeg har litt energi til overs.

Fortsatt fin dag da alle sammen!

Marte.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie3. desember 2001
heisann martemor!!!
tusen takk for kommentar i dagboka:-)
går litt bedre med meg idag selv om jege r litt deppa.
du skjønner at jeg drar til england etter nyttår for å studere der, og da er jo dette et feil tidspunkt å bli forelska.
er derfor ikke i så godt humør for tiden.
med vekta går det sånn passe.skal veie meg imorgen, og vet at jeg kommer til å bli skuffa hvis jeg har gått opp. har vært rimelig flink idag, men ikke flink nok!!!

du har jo vært kjempeflink denne uka. du kommer helt sikkert til å se resultater imorgen. gleder meg til å komme innom her å skjekke imorgen.

skal begynne med en fast veiedag i uka jeg også, men jeg skal være sikker på at jeg veier 48kg først..

skjønner godt at du ikke vil at typen din skal vite om denne dagboka her..alle gutter hater jo når jenter snakker om slanking, spessielt når man ikke er overvektig heller.

nå må jeg få gjort unna litt skolearbeid. vi snakkes imorgen da.
klemmer fra emilie!!!
56,0 kg

så flink jeg er!

Hei, hei!

Har vært så flink i dag, sto opp veldig sent, så har bare spist fokost 250 kcal.
Skal spise kjempe god kylling middag nå!Gleder meg!

I går på resturant gikk veldig bra!Jeg fikk ananas på pizzaen noe jeg absolut ikke liker, å gav derfor mye av den til kjæresten!Alkoholen derimot.... fikk alt alt for mye!Krabbet inn døren kl 7 i dag og er veldig sliten nå, kul i hodet har jeg også....Huffamei!

Skal belønne meg selv me en brus nå, for det har jeg så lyst på...

Fortsatt god helg alle sammen!!

Marte!
56,0 kg

var så flink!!

Hallo!

Jeg var veldig flink i går og er litt stolt av det!!
Spiste perfekt, vasket klær, trente å alle sånne ting man helst unngår.Hadde masse energi... Det var da...

I dag er jeg veldig streng mot meg selv fordi jeg må ut å spise avsjeds-middag med mange venner.ÅÅÅÅ.... Hva gjør jeg?Vill ikke spise så masse!Bestiller selvfølgelig bare en ting, men når jeg ikke spiser begynner alle å mase.Jeg kunne jo si at jeg ikke syns det var noe godt, men da begynner kelneren å mase å det vil jeg hvertfal ikke!!Får ta det som det kommer...

stiv og støl i dag, men det er litt deilig. Da føler jeg at jeg har trent.

Kommer til å sulte i hjel før middag men....Er bare en dag.

ha det fint alle sammen, skriver i morgen hvordan dette gikk....

MARTE!

56,0 kg

har skrevet liste...

Hallo!

Nå har jeg skrevet en liste som henger på kjøkkenet, der står dag og dato for hele desember så skal jeg føre inn kcal hver eneste dag pluss en liten hake ved de dagene jeg trener, enten jeg vil eller ikke!
Men jeg tror jeg skal greie det , har alt for mange gode grunner til at jeg bare kan droppe ut.
Jeg fant ut at en sånn liste på kjøkkenet er bedre enn å skrive det her, fordi jeg blir minnet på hvor mange kcal, jeg har spist og har igjen hele tiden.

Har også bestemt meg for å veie meg hver tirsdag, og det er det!Blir bare deppa og mister motet av for mange ganger på vekten!

Etter på skal jeg dra å spille litt tennis og løpe litt å sånn gleder meg, treningen i går fikk fart på sakene igjen.
Er litt forkjølet, men....

Ha en fin dag da dere!

Klemmer marte-mor!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie28. november 2001
heisann Marte!!!
Så smart med sånn liste. Vurdere å gjøre det samme selv. Det er jo ofte man kommer til kvelden og så begynenr man å regne ut hvor mye man har spist også finner man ut at man egentlig har spist litt for mye.

Det å ha en fast veiedag i uka er også veldig fint. Skal snart begynne å innføre det jeg også, men først vil jeg veie 48kg..

idag skal faktisk jeg også på trening..har ikke trent på lenge nå, så det skal bli skikkelig deilig. Du spiller tennis du ja..
Det drev jeg aktivt med for 2 år siden, og det var kjempegøy. har egentlig litt lyst til å begynne igjen. Det er jo kjempegøy+ at det er veldig god mosjon.
Du må ha en videre fin slankedag.
klemmer fra Emilie!!
56,0 kg

Tilbake...

Hallo!Nå er jeg tilbake!

Venninne besøk gikk jo som forventet, litt for mye mat....
Men etter som jeg ikke har gåt opp alt for mye er jeg klar for å stå på nå!Skal til og med være flink å trene!!!

Rensekuren dropper jeg,etter gode råd fra Emilie!
Jeg skal faktisk ut å trene i dag!!

Det som driver meg til å være flink nå er to ting!
1: Jeg skal ikke se familie, venner eller noen andre jeg kjenner hjemme fra før jul.Da er det store sjangser for at noen ser å kanskje komenterer min vekt-nedgang.Det hjelper jo alltid på motivasjonen!

2: Har kjøpt en ny bukse, som jeg vil , skal , MÅ inn i til jul!!!!Er litt trange over baken å sånn....

Så, ønsk meg lykke til!

Fin dag!!!Alle sammen, nå skal jeg se på det dårligste programmet som er laget....Days of our lives!!

KLEMMER!!!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie27. november 2001
heisann Marte!!!
det var smart av deg å droppe den rensekuren..
det er nok sunnest å slanke seg på den vanlige måten..
Jeg vil også gå ned endel før jul..helst 3 kg.
men jeg sliter litt med vekta. den vil liksom ikke gå ned like mye som jeg ønsker. tror nok jeg setter litt for høye krav, for det er litt uvanlig å gå ned 1 kg i uka når man ikke veier så mye i utganspunktet. men fram til jul nå så skal jeg være superflink. skal trene mer en jeg har gjort, for det har begynt å daffe av litt i det siste.
Smart å kjøpe seg en slankebukse. har en slik selv, men må nok ned endel for å passe inn i den..

tror det motiverer veldig å ikke se familie og sånt på en stund. det er jo alltid gøy når folk kommenterer at man har mistet noen kilo.

du må ha en videre fin slankedag, og vi snakkes sikkert snart.
stå på videre!!
dette klarer du marte!!
stor klem fra Emilie!!
55,0 kg

Spy!!!!

Dette var riktig ille!Jeg spyr av å se meg selv i speilet...
Utslaget kom da jeg tok på meg vanlige klær igjen.
Pleier som regel bare gå rundt i jogge-bukser å sånn og nå skulle jeg ha på meg vanlige klær, jeg ser værre ut enn noen gang før!!!!

Det som er rart er at jeg har vært ganske flink.Så jeg trodde ikke magen skulle henge like langt over bukse-kanten.Men det gjorde den altså!Jeg vet ikke om det gjør at jeg får lyst til å gi opp eller bare stå på mer, men jeg vet hvertfal at jeg er sur.

Neste tirsdag begynner jeg rense-kuren til Jenta *S*.
Håper det setter sving på sakene!

Ha fin dag alle sammen.

Sukk.... Marte.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias emilie21. november 2001
heisann Marte!!
Skjønner hvordan du har det.
Har det akkurat slik til tider noen ganger.
Men at du er feit, det er du ikke, for bmi en din er jo ikke noe høy i det hele tatt. Det er nok helst hvordan du selv oppfatter din kropp, men jeg er helt sikker på at andre mennesker oppfatter deg som ei slank jente.
Sliter med dette selv også. Vet jo at jeg ikke er feit, men føler meg apsolutt ikke tynn heller. <egentlig synes jeg denne bmi skalaen er helt tåpelig for den tar jo ikke hensyn til kroppsbyggningen i det hele tatt. Jeg er jo nesten undervektig, men ser jo apsolutt ikke slik ut.

Anngående den rensekuren så advarer jeg deg mot slik slanking. Tror ikke det er så smart av deg å prøve den.Har hørt om så mange mislykkede tilfeller der personen heller har gått opp i vekt av slike rensekurer. Men hvis du skal prøve den, så er det kjempeviktig at du spiser lite rett etter kuren er feridg, og øker kaloriinntaket etterhvert, men prøv å gjør dette sakte.
Det som er en ulempe med slike rensekurer er jo at du mister muskler istedet for fett. Kroppen greier jo bare å forbrenne 0.5-1 kg i uka, så hvis jeg var deg ville jeg satset på den gamledagse måten. Har selv prøvd en rensekur for lenge siden, og den ble veldig islykka. La faktisk på meg 2 kg..
Men jeg ønsker dge iallefall lykke til.
Du må skrive om hvordan den går iallefall.
Er jo spent!
Du må ha en fin slankeuke!
stor klem fra Emilie!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.