← Alle dagbøker
marte
44 år162 cm18 innlegg
2001
0 følgere
Start54,5 kg
Sist54,5 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå20,8
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 14. desember 2001
54,5 kgEn uke nå....
Hallo hallo!
En uke nå, til jeg skal hjem! Nå skal jeg være skikkelig streng med meg selv! Har solt meg litt nå, for det var så deilig ute, noe det ikke har vært på flere uker!
Men jeg måtte inn å vaske litt klær og begynne å planlegge hvordan jeg skal få plass til alt på vei hjem. Har kjøpt så mye at jeg har dobbelt så mye som når jeg kom! Pluss alle julegaver.... Må nok kjøpe meg en ny bag kan jeg tenke.
Men uansett, denne uken skal bli bra. Jeg vet ikke hvor lett det blir med godtelov fordi kjæresten maser om at vi skal bake jule greier, og ut på middag osv. Men streng skal jeg være! Uansett ikke over 1200 om dagen!
I dag eller i morgen skal vi dra å trene på sånn klubb der han er medlem, det blir litt deilig med en noe annen trenings enn den samme kjipe joggerunden.
Ha det fint alle sammen!
Marte!
13. desember 2001
54,5 kgHelveis, ikke halveis....
Hallo!
Er det en ting jeg har funnet ut med denne slankingen, så er det at jeg kan ikke holde på å slanke meg halveis. Jeg tror jeg må være litt mer konsekvent, jeg kan ikke bar plutselig ta et par dager med alt jeg vil spise, å når jeg syns magen er blitt for stor igjen så setter jeg meg ned å sturer. Men problemet mitt er at jeg er ikke så langt fra målet mitt, det er ikke akkurat som at jeg skal ned 50 kilo... Så da tenker jeg hva skader vel denne hamburgeren, jeg fortsetter jo bare med slankingen i morgen.
Velidig dårlig innstilling!Den må bort!Bort, bort!
I dag skal jeg hvertfal trene, har ikke noe lyst men det må jo gjøres! Hadde jeg kunnet dratt på s.a.t.s og trenet hadde det vært noe annet ja. Jogge og styrke for meg selv er liksom ikke juhu!!! Men det blir uansett til 1 1/2 - 2 timer, så det hjelper vel på slankingen.
Mat- dagen min i dag er skikkelig gørr! Men man spiser jo for å overleve, ikke for å kose seg. Jeg må si det til meg selv, for ellers spiser jeg meg i hjel! Dere aner ikke hvor mye jeg spiser hvis jeg har sjangsen! Mer enn kjæresten min! Og han er stor! Dårlig uvane!
Vel, i dag er det ikke noen form for kos på matfronten. Frokostblanding og maiskolber!
Lykke vidre alle sammen!
Klem Marte!
11. desember 2001
54,5 kgVeiedag.
Hei!
I dag var det veie dag, hadde egentlig gruet meg fordi jeg sprakk jo nesten hver dag i forige uke, var sikker på at jeg hadde gått opp. Men vekten har ikke rikket seg av flekken. Hverken ned eller opp. Det er jeg egentlig ganske fornøyd med. Det vil jo si at jeg kanskje kan tillate meg selv en dag med sprekk uten å gå opp!Så jeg er jo der jeg var en uke siden, men det kunne vært så mye værre.Satser på 53 neste tirsdag. Så får jeg veie meg på Lørdag etter det igjen, det er dagen jeg drar. Får håpe på en halv- en kilo til da. Så skal jeg spise det jeg vil en uke, også er det tilbake på 1200 kcal om dagen dietten. Syns egentlig 1200 om dagen går veldig greit. Hvis man spiser riktig er man jo ikke så ofte sulten.
Vet ikke om det blir noe trenings i dag, skal prøve å få meg litt styrke, men orker ikke jogge fordi det er skikkelig dritt-vær!
Må gå å spise lunch, kommer tilbake senere med litt oppdat og slikt tror jeg.
God slankedag alle sammen!
Kos Marte!
Er tilbake vedig fort, fordi jeg er så skuffet over meg selv. Jeg eier altså ikke vilje-styrke! Greide ikke dagen, har vel fått 1500 kanskje. Dritt! ÅÅÅÅÅ! Er så sur på meg selv! Nå skal jeg hvertfal trene litt styrke, så får vi se.
I morgen skal jeg på verdens lengste jogge-tur enten det regner eller blåser eller begge deler!
Jaja, nå var det bare å legge seg på matta å ta sit-ups!
Klem.
10. desember 2001
54,5 kgDag 1!!!!!!
Ja hallo!
I dag har jeg altså begynt min lille intensiv greie. Nå er det fult kjør til 24!Som jeg skrev til Anette det er jo ikke værre enn å bare tenke på all den gode maten vi kan spise til jul, hvis vi er flinke nå!Jeg er døds-seriøs når jeg går inn for dette, nå gidder jeg ikke mer sprekker og dritt. Er jo veldig glad for at dere andre ville være med meg, for da har man liksom noen til å holde litt igjen, hvis jeg får lyst til å sprekke å tenker at jeg driter i hele greia. Så er det jo liksom noen andre som blir skuffet over meg også, og ikke bare meg selv! Skjønner?
I dag har jeg enda en gang tvunget kjæresten ut på jogge-tur, så jeg håper han holder sitt løfte og blir med. Det er bedre å løpe to, enn alene. Da prøver jeg å løpe 45 min, og kjører en time styrke etter på (Inkl uttøyning).
Vel må gå, skal lage litt koselig lunch.
Lykke til til alle sammen som tar siste innspurt mot jul nå!
Kos Marte!
Intensivuker?????
Hallo!
Nå er jeg dritt lei!Har bare vært helt og holdent ELENDIIG i slankingen de siste dagene!
Nå har jeg veldig lyst til å kjøre full intensiv-slanking, like u-sundt som effektivt, men....
Bare nå de to siste ukene?Ville så gjerne se litt anderledes ut når jeg kommer hjem!Jeg driter egentlig i hva det er jeg mister, vann, fett eller muskler. Vil bare fort ned nå før jeg drar hjem! Tror dere dette er helt utrolig dumt av meg?Eller bare litt dumt?Anette og Emilie, trenger litt råd!
Snakker om kanskje 800 kcal om dagen?
Håper noen har noe lurt å si da....
Ha fin søndag alle sammen!
Klemmer Marte!
Sjokkoladebollesak...
Hallo hallo!
I dag er jeg tilbake på slanker`n ja. Spiste frokostblanding til frokost, en brødskive med leverpostei til lunch, og skal ha gravlaks til middag.Noen som vet om det er bra? Hvor mye jeg kan spise? Skal uansett ikke spise mye fordi jeg fskal jo veie meg om to dager. Vil at vekten skal ha gått ned litt til! Nå i dag akkurat, er det bare to uker til jeg ser venner og familie igjen. To uker på å gå ned så mye at det syns.
Hvis jeg er flink nå skal jeg nok klare det.I butikken i dag fikk jeg en gratis sjokolade-sak noen sjokoladeboller eller noe... Klarte ikke styre unna å spiste to. Men jeg slang på 120 ekstra kcal på dags-forbruket da.
Etter på skal jeg trene!!!Gleder meg, det er så deilig!Skal løpe 45 min og ha 45 min styrke.
Skriver til dere andre senere i dag eller i morgen!
Ha det fint så lenge!
Marte
Problemer....
Hallo!
Hva gjør jeg nå da?
Har vært å kjøpt den superfine kjolen i dag, jeg bare elsket den, pluss at jeg ikke så sååå feit ut i den. Det store problemet mitt nå er at i denne kjolen MÅ man ha litt pupper, ellers er den ikke noe fin lenger. Jeg har ikke akkurat alt for store fra før, og går jeg ned det jeg hadde tengt før nyttår så blir vel kjolen bare hengende og slengende der oppe.Sukk.... hva gjør jeg nå da???Har alerede sprukket i dag, så på tirsdag er vel ikke vekten noe særlig å skryte av.
Jeg kan jo bare fortsette slankingen å satse på at jeg finner en bh med 1000 innlegg?
Har mest lyst til det ja, ja det er nok det lureste.... er det ikke??Jo da...
Men fader, da får jeg jo dårlig samvittighet for at jeg sprakk i sted!Spiste alt for mye middag!!problematisk....
NEI!!!!Kan ikke risikere å få tilbake den magen som er på vei bort!
Javel javel da var jeg vel endelig enig med meg selv da!
Får være veldig flink i morgen og helt til tirsdag å håpe at ikke vekten har gått opp!
Ha fin helg da alle sammen!
Kos Marte!
Har vooondt!!!
Hei, hei!
Fikk ikke skrevet i går fordi det vat noe dritt med internett.
Men gårsdagen gikk bare supert!1100 kcal eller så?
Trente ikke da, fodi jeg hadde så vondt i baken etter treningen tirsdag.Har fremdeles vondt da, men i dag er det ut på tur!
Deilig med fri`!!!Sto opp 12 og spiste første gang da.Det er mye bedre enn å spise tidlig for da blir man så sulten til kvelden.
Må ta en dusj nå, å så skal jeg ut på lang biltur med kjæresten!Det blir sikkert kos, men stoppe på bensinstasjoner er alltid velig kjipt for der er det så mye godt!!
Men har bevist for meg selv at jeg faktisk har litt viljestyrke....I går sto jeg i kø i butikken,å fikk så sinnsykt sug etter en non stop pose som hang foran meg.Jeg tok den å var helt klar for å kjøpe den, tror dere ikke jeg kalrte å legge den fra meg igjen før jeg skulle betale??Jo da jeg greide det!!!!Var veldig stolt!Og er veldig glad nå for at jeg ikke kjøpte den!!
Fin slankedag alle sammen!
Kos Marte
Sånn passe,LITT EKSTRA DAGBOK!
Hei!
Sånn passe fornøyd med vekten.Skulle gjerne gått ned mer, men det er vel ikke bra med mer enn to kilo i uken uansett?
Egentlig kunne jeg ikke vente meg noe bedre, var litt slurvete denne uken, sparte alle kcal til kvelden, ikke bra....
Pluss at to dager var jeg oppe i 2000 kcal.
Nå har jeg hvertfal en ny start og en ny uke, som jeg skal gjøre det beste ut av...
Ser ut som kjæresten er på vei til å bli syk også, så da blir det kanskje ikke så mye fyll i helgen.Greit det med tanke på alt den dritten jeg stapper i meg dagen der på...
Skolen slutter i morgen så da skal jeg bare slappe av og passe på maten jeg putter i meg... Jeg vil at folk skal se forskjel når jeg kommer hjem!!!
Må ta en tur i butikken nå, kjøleskapet er helt tomt.Ikke noe cola light!!!
Lykke vidre alle sammen!
Klemmer, marte.
Måtte bare en liten tur tilbake, etter at jeg leste Emilie sin dagbok i dag ble jeg veldig glad og fikk motivasjonen på topp!
Dro derfor å trente en time styrke og har akkurat kommet hjem. Jeg hadde spist litt for lite i dag, så lagde meg to knekkebrød.Er i topp humør nå!
Men egentlig syns jeg det er så rart at man kan gå ned av å spise så mye!Så egentlig er jeg litt skeptisk å lurer på om jeg skal kutte ned litt.Maten i dag:
1 knekkebrød med skinke. 60 kcal
1 runstykke med lett-ost 150 kcal
1 mr.lee 250 kcal
Stekte grønnsaker 200 kcal
2 knekkebrød 150 kcal
1/4 gul melon 50 kcal
Det er ikke 1000 en gang!Det kan da ikke være så farlig, føler jo at jeg har spist masse!
God natt!
M
Snart på vekten!
Hallo!
Blir bare kort i dag for kjæresten sitter nede, digger ikke hvis han ser at jeg skriver her.Syns sikkert det er teit...
Sammma det, dagen i dag og i går har gått kjempe fint, nå håper jeg bare så inderlig at det har skjedd noe når jeg skal på vekten i morgen!Jeg føler at jeg må være ekstra flink i dag for å kunne gjøre utslag på vekten. Tør egentlig ikke tenke på hvor skuffet jeg blir hvis den er det samme.... Jaja for ta det når det kommer.
Skal trene litt i dag også, føler at jeg har litt energi til overs.
Fortsatt fin dag da alle sammen!
Marte.
så flink jeg er!
Hei, hei!
Har vært så flink i dag, sto opp veldig sent, så har bare spist fokost 250 kcal.
Skal spise kjempe god kylling middag nå!Gleder meg!
I går på resturant gikk veldig bra!Jeg fikk ananas på pizzaen noe jeg absolut ikke liker, å gav derfor mye av den til kjæresten!Alkoholen derimot.... fikk alt alt for mye!Krabbet inn døren kl 7 i dag og er veldig sliten nå, kul i hodet har jeg også....Huffamei!
Skal belønne meg selv me en brus nå, for det har jeg så lyst på...
Fortsatt god helg alle sammen!!
Marte!
30. november 2001
56,0 kgvar så flink!!
Hallo!
Jeg var veldig flink i går og er litt stolt av det!!
Spiste perfekt, vasket klær, trente å alle sånne ting man helst unngår.Hadde masse energi... Det var da...
I dag er jeg veldig streng mot meg selv fordi jeg må ut å spise avsjeds-middag med mange venner.ÅÅÅÅ.... Hva gjør jeg?Vill ikke spise så masse!Bestiller selvfølgelig bare en ting, men når jeg ikke spiser begynner alle å mase.Jeg kunne jo si at jeg ikke syns det var noe godt, men da begynner kelneren å mase å det vil jeg hvertfal ikke!!Får ta det som det kommer...
stiv og støl i dag, men det er litt deilig. Da føler jeg at jeg har trent.
Kommer til å sulte i hjel før middag men....Er bare en dag.
ha det fint alle sammen, skriver i morgen hvordan dette gikk....
MARTE!
28. november 2001
56,0 kghar skrevet liste...
Hallo!
Nå har jeg skrevet en liste som henger på kjøkkenet, der står dag og dato for hele desember så skal jeg føre inn kcal hver eneste dag pluss en liten hake ved de dagene jeg trener, enten jeg vil eller ikke!
Men jeg tror jeg skal greie det , har alt for mange gode grunner til at jeg bare kan droppe ut.
Jeg fant ut at en sånn liste på kjøkkenet er bedre enn å skrive det her, fordi jeg blir minnet på hvor mange kcal, jeg har spist og har igjen hele tiden.
Har også bestemt meg for å veie meg hver tirsdag, og det er det!Blir bare deppa og mister motet av for mange ganger på vekten!
Etter på skal jeg dra å spille litt tennis og løpe litt å sånn gleder meg, treningen i går fikk fart på sakene igjen.
Er litt forkjølet, men....
Ha en fin dag da dere!
Klemmer marte-mor!
27. november 2001
56,0 kgTilbake...
Hallo!Nå er jeg tilbake!
Venninne besøk gikk jo som forventet, litt for mye mat....
Men etter som jeg ikke har gåt opp alt for mye er jeg klar for å stå på nå!Skal til og med være flink å trene!!!
Rensekuren dropper jeg,etter gode råd fra Emilie!
Jeg skal faktisk ut å trene i dag!!
Det som driver meg til å være flink nå er to ting!
1: Jeg skal ikke se familie, venner eller noen andre jeg kjenner hjemme fra før jul.Da er det store sjangser for at noen ser å kanskje komenterer min vekt-nedgang.Det hjelper jo alltid på motivasjonen!
2: Har kjøpt en ny bukse, som jeg vil , skal , MÅ inn i til jul!!!!Er litt trange over baken å sånn....
Så, ønsk meg lykke til!
Fin dag!!!Alle sammen, nå skal jeg se på det dårligste programmet som er laget....Days of our lives!!
KLEMMER!!!!!
21. november 2001
55,0 kgSpy!!!!
Dette var riktig ille!Jeg spyr av å se meg selv i speilet...
Utslaget kom da jeg tok på meg vanlige klær igjen.
Pleier som regel bare gå rundt i jogge-bukser å sånn og nå skulle jeg ha på meg vanlige klær, jeg ser værre ut enn noen gang før!!!!
Det som er rart er at jeg har vært ganske flink.Så jeg trodde ikke magen skulle henge like langt over bukse-kanten.Men det gjorde den altså!Jeg vet ikke om det gjør at jeg får lyst til å gi opp eller bare stå på mer, men jeg vet hvertfal at jeg er sur.
Neste tirsdag begynner jeg rense-kuren til Jenta *S*.
Håper det setter sving på sakene!
Ha fin dag alle sammen.
Sukk.... Marte.
Ja nå skal vi være flinke helt til jul.
Føler at motivasjonen min har kommet seg litt igjen nå, så nå skal jeg klare meg frem til jul. Satser på å veie 46.5 på julaften, og det målet SKAL jeg klare. Har 10 dager på meg, altså må jeg gå ned 0.5 kg hver 3 dag. Satser på å veie 47.5 på mandag for skal trene både idag og imorgen. De neste dagene skal jeg satse på å spise større lunsj og mindre middag..tror det fungerer best for meg. Skal holde meg på matta denne helgen når det gjelder alkohol, for nå skal jeg skjerpe meg..
Vi har nok de samme problemene når det gjelder slankinga, og det er godt å vite at det ikke bare er jeg som er sånn. Beundrer de som greier å spise sunt lenge om gangen. Problemet mitt er at når jeg sprekker, så sprekker jeg skikkelig, og det kan ta flere dager før jeg greier å skjerpe meg, og da har jeg som regel gått opp over 1 kg. Slike ting blir jeg irritert over..
Jeg tenker også mange ganger at jeg skal jo ikke slanke meg så mange kilo, så jeg har jo ikke dårlig tid, men det som skjer istedet er at vekta går oppover. Det er derfor jeg må være så streng med meg selv.
Vet jo selv at hvis jeg hadde spist alt jeg ville hele tiden så ville jeg være kraftig overvektig..
Ja, nå får vi være flinke frem til jul, ikke sant?
ingen sprekker...
Du må ha en kjempefin slankehelg.
Mange klememr fra Emilie!!