← Alle dagbøker
diarist.Alias

mannpåslankern

60 år182 cm23 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start138,0 kg
Sist126,2 kg
Endring−11,8 kg
BMI nå38,1
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
14. mai 20014. juni 2002
126,2 kg

Noen småting

Jeg ser i slankedagbækene til mange av dere her inne, noen er ivrige og noen er mindre aktive. Jeg skulle gjerne vært en av dere som er flinkest å slanke seg her inne, men slik er det nå engang ikke. Jeg er nesten veteran i slankedagboka, men jeg har ikke tatt av så mange kilo hvis jeg deler på antall måneder jeg har holdt på. Det er helt greit, jeg går jo ikke opp :)
Prøver å spise mat med lav GI i ukene , helgene er det verre med, hehe.
Blir inspirert til å yte en ekstra innsats når jeg ser hvor flinke noen av dere er. Skal kutte sjokoladespisingen til et minimum (kanskje jeg burde gå over til nutrilett barer), og skjerpe matinntaket i helgene.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias bidronninga😄24. september 2002
Er det ikke flott vi har dagboka tror bestemt jeg hadde gitt opp for lengst om jeg ikke hadde fått støtte fra alle de fantasiske personene som er her inne.
😑126,2 kg

det går jo rette veien, men sakte

legger bare inn vekta
greit at den går litt ned :)
127,4 kg

Sakte men sikkert

Hei igjen til de som er innom. Som dere ser så er jeg ikke så veldig aktiv her inne på slankedagboka, men jeg må innom av og til for å bygge opp motivasjonen. Jeg har trent noenlunde bra den siste mnd, og har nok økt muskelmassen ganske mye.
Selv om vekta ikke har gått så hurtig nedover, så merker jeg at jeg blir strammere og i bedre form.

livmålet mitt har gått fra 116 cm til 104cm
magemålet har gått fra 136 cm (!) til 107 cm, det er ganske mye synes jeg!
Jeg ser jo at jeg fremdeles er tykk, men jeg gjør i hvertfall noe med det.
snakkes :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alven16. april 2002
Hei.
Synes det er fint at menn er med på dette også. Du har jo vært kjempeflink så langt, og du greier helt sikkert å fortsette å gå ned også. Lykke til.
Alven
c.AuthorAlias cat7416. april 2002
...og du har 10 kg mindre å bære på når du går... Vedder på at det kjennes også. Spesielt dersom du er av dem som har lett for å få kneproblemer. ;)
Lykke til videre.
128,4 kg

jajja...

legger inn samme vekt IGJEN!
blir litt lei, men har ikke klart å følge dietten , så da kan jeg vel ikke vente noe mer.
Nesten samme vekt i hvertfall...

I dag skal jeg på trening igjen etter to relativt slappe uker, har bare trent 4 ganger de siste to ukene. Det er vel nok til å holde vekta, men ikke til å gå ned. Nå skal det bli andre boller!

Det er vanskelig å variere kosten med slik lav-karbohydrat diett som jeg følger, og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle få så lyst på brød.

Leser litt i andres dagbøker, det er fortsatt motiverende, men jeg syns jo de fleste er mye flinkere enn meg for tida, det går i bølger dette her.

Jeg høres kanskje litt sur og lei ut, men jeg skal ta meg selv i nakken igjen nå, det er mandag og en ny uke med nye muligheter. Jeg skal ikke gi opp, ikke nå igjen.

Treningssenteret der jeg går har en slik "doktorvekt" som viser et par kilo mindre enn den elektroniske jeg har hjemme. Kanskje jeg bare bør veie meg ett sted, jeg blir veldig fokusert på vekta.

Kommer innom igjen senere, snakkes!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias abra6. februar 2002
Hei...
Kan godt skjønne at du blir lei av ensidig kost. Personlig spiser jeg både brød og eller allt det en vanligvis spiser. Min erfaring er at det er få som klarer å holde ut slike kurer. Det er nå en gang slik at vi somm bor i Norge er vant med å spise både brød og poteter...så hvorfor prøve seg på kurer som liksom skal utelate disse tingene.
Jeg spiser meg mett fire ganger om dagen på vanlig norsk mat, og går ned sakte men sikkert.
Men - any way - lykke til videre :o)
c.AuthorAlias Leif Per4. februar 2002
Jeg veide meg også på treningstudioet og hjemme i starten og det holdt på å klikke for meg for de var alltid forskjellige.
Men nå har eg kjøpt ny vekt hjemme så nå veier eg meg kun her..er litt bedre det...
Ellers er det bare å stå på!!

LP
128,8 kg

ai ai ai

Gikk opp litt denne uka. Ikke så vanskelig å forstå, har vært skikkelig forkjøla så jeg har ikke fått trent som vanlig. Har ikke vært like flink med maten heller :(

Men jeg har fortsatt motivasjonen, og jeg begynner å bli frisk.
Snakkes senere folkens.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias abra31. januar 2002
Ja, ja...sånn er ivet :o) Det går litt opp og litt ned med oss alle, men det er ingen grunn til å ta det så tungt...selv om det ikke er lett å være tung.
Jeg våger ikke å gå på vekta i dag....hadde den utskjeielsen i går. Vi skulle ha gjester og jeg hadde laget til min favoritt gryte. Den består av kjøtt, bacon, løk, hvitløk, persillerot, selleri og gullerøtter som stekes i masse olje for så å koke i rødvin og til slutt jevnes sausen med kremfløte....ikke helt Grete Rohde klarert akkurat... Men problemet var at gjestene meldte AVBUD....og så god mat kunne jo ikke kastes, så det havnet i magen på en "rørslig kar." Nå blir det knekkebrød og gullerøtter resten av uka.
Lykke til videre.....we have a long way to go - but some day we'll be there.
128,4 kg

Litt etter litt etter litt

Bare innom å registrerer vekta nå, kommer innom senere for å lese kommentarer(og skrive noen). Jeg var gått litt ned til i dag, så skål for den!
Snakkes senere ;)

Så er jeg tilbake.
Jeg tenkte jeg skulle si litt om hva jeg spiser gjennom en dag, kanskje andre også vil prøve en lav-karbohydrat kur.

Morgen: 2 Gulrøtter, 1 eple (har aldri vært noen frokost mann)
Lunsj : Kylling(lite stk), pesto, soltørkede tomater og grønnsalat (Vi har en fin kantine)
Middag: Stekt fisk, wok gulrøtter og løk (salat av og til)
Kvelds: Salat med skinke og egg

Jeg spiser frukt eller grønnsaker dersom jeg må ha et eller to mellommåltider.

Forholdet mellom matsortene er som følger: 1 tredjedel protein og 2 tredjedeler grønnsaker/frukt

Denne kuren gjør i hvertfall at jeg ikke er sulten, i motsetning til alle de andre slankekurene jeg har prøvd.

det finnes en ganske god side på engelsk om denne typen diett:
dietlowcarb.com

tusen takk for all oppmuntring, det er veldig motiverende!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa2924. januar 2002
Hei på deg!

Ja du har rett i det at hver og en må finne sin egen slankemetode. Nytter ikke å sitte å si at "min måte er best".
Bare folk ikke overdriver.
Jeg har selv problemer med å komme meg opp i nok kalorier. Følger ingen spesiell kur, men har gått på Grete Roede-kurs tidligere, og der skal kaloriinntaket være på ca 1100-1200 kcal.
Men jobber med saken!

Høres ganske spennende ut den kuren du går på. Tror nok jeg hadde klart meg uten poteter, men ikke ris eller pasta. Det er for godt til å motstå!

Lykke til videre. Det virker som motivasjonen din er på plass!
Slik skal det være!!!

Klem fra Elisa28! :)
c.AuthorAlias Baby24. januar 2002
Hei mannpåslankern!

Takk for kommentaren. Det er flott å få litt oppmuntring :-)

Dagens meny for deg ser da lekker ut!
Tror jeg må bli flinkere til å variere kosten litt jeg også. Jeg har lett for å spise mye av det samme, og da blir det kjedelig å slanke seg, og dessuten lettere å skeie ut...

Gratulerer med bra nedgang! Skal ta en kikk på den web-siden du anbefaler.

Baby :-)
128,8 kg

back in bissniss!!

Jeg har ikke registrert noe siden juni 2001. Jeg ble så lei av den slankekuren jeg holdt på med at jeg bare sluttet tvert. Big mistake! Jeg gikk opp til 135,6 på to uker.
Jeg har nå gått en tur til fastlegen min, og bedt om hjelp. Jeg har heldigvis en hyggelig lege som jeg kan snakke med, han har hjulpet meg med et nytt opplegg der jeg legger om hele kostholdet. Det baserer seg litt på boken: Naturlig slank, men er ikke like strengt.
I all hovedsak går det ut på å slutte å spise karbohydrater.
Ikke brød, ikke pasta, ikke ris og ikke poteter. Trodde det skulle bli kjempevanskelig, men heldigvis tok jeg feil.

Ellers kan jeg nesten spise så mye jeg vil av grønnskare og frukt (ikke bananer) og en god del kjøtt, fisk eller kylling.
Jeg begynte med dette opplegget 1. januar og har siden da gått ned fra 135.6 til 128.8 kg.
Jeg spiser mye(MYE!) hver dag, men som sagt ingen raske karbohydrater.
Jeg har blitt flink til å trene også ( har kjøpt medlemskap på treningssenter) 3-4 ganger i uka.

Nice to be back!
og stadig like optimist (hehe)!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias abra23. januar 2002
Hei...
Fint å lese at det går bra med deg. personlig har jeg ikke tro på slike "spessielle " kurer, men det får jo bli opp til hver enkelt å finne ut hva som fungerer best. Det jeg er opptatt av er at jeg skal legge meg til en livsstil som jeg kan leve med resten av livet. Derfor er jeg ikke på "slankekur"....det har jeg nemlig vært nesten hele mitt voksne liv...uten at jeg har gjort annet en å legge på meg.
Men en hver må jo finne sin stil...hovedsaken er at vi trives og at vekta går nedover.
c.AuthorAlias Banja23. januar 2002
Velkommen tilbake du også :)
Får håpe vi greier oss bedre denne gangen.
Jeg spiser bare pulver for dagen,men synes at nix karbohydrater høres ganske interessant ut.
Får se om jeg ikke håper på det når jeg er lei av å gurgle fæl milkshake :)

Du får ha lykke til ihvertfall!

Banja
c.AuthorAlias Jenta*S*22. januar 2002
Hei igjen!
Du? Jeg lurer på om du kan gjøre meg en STOR tjeneste? Skrive inn det du spiser om dagen?...fordi dette er noe jeg er ganske nysgjerrig på og har lurt på å teste ut selv....men uten brød,ris,pasta,poteter og sikkert knekkebrød?!...så blir jeg litt motløs*S*! Men kanskje hvis jeg ser hva du gjør så vil det hjelpe! Og nedgangen din er jo super nå da!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Elisa2921. januar 2002
Hei Mannpåslankern!

Tusen takk for gratulasjonen!

Det er godt du er optimist. Det MÅ vi være for å klare dette!
Disse sidene er blitt en terapi for meg. Bare må inn hver dag og skrive noen ord og lese hos andre!
Det gir en enorm motivasjon. Noe jeg ikke har hatt på lenge!

Du er jo godt i gang allerede, ser jeg!
Bare fortsett sånn, du, og stå på!
Vanskelige tider kommer vi til å stå ansikt til ansikt med før eller siden. Men det er viktig å ikke gi opp for det!

VI KLARER DETTE, SANT VEL!!!!!!!!!!!

Ønsker deg lykke til :o)

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Jenta*S*21. januar 2002
Heiii!
SÅKLART jeg husker deg!:0)...var en stund her i sommer jeg lurte på hvor du var blitt av,og derfor er jeg desto gladere for å se deg her igjen!!Høres ut som du er veldig motivert for å klare det denne gangen! Jeg unner deg det virkelig!! Høres ut som et flott opplegg og det at du gjør det i samarbeid med legen din er jo ekstra bra!Nå har jeg virkelig tro på deg! Under 100 til sommeren????*S* YES!!! Høres interessant ut med det å ikke spise karbohydrater,vet at veldig mange har gått bra ned på det!
NICE TO HAVE YOU BACK!!
Bare ikke forsvinn igjen da...! Da tror jeg at jeg må oppsøke deg og si deg noen alvorsord!*S*..hehe...

Lykke til!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Bamse21. januar 2002
Heisann!
Ja vi ligger jo omtrent likt, så det skal bli interessant å følge deg. Lykke til med dietten!
Jeg selv skal prøve å bli flinkere til å lee på meg, så får vi se hvor dette ender hen. Jeg skal i
hvert fall ned til 100 kg, selv om det naturlig nok vil ta litt tid.
Hilsen Bamse
c.AuthorAlias Baby21. januar 2002
Hei mannpåslankern!

Flott at du er tilbake.
Minus 10 kilo er kjempebra, jeg har et godt slanke-tips til deg. Les kommentaren min til 'Bamse'.
Lykke til videre. Skal nok lese dagboka di fremover:-)
Hilsen Baby.
129,6 kg

enda 200 gram opp!!!!

Den der j**** pizzaen i går det der ja!
Dette går ikke slik jeg hadde tenkt, nå må jeg ta meg selv i nakken og skjerpe meg.
Tusen takk til alle som er innom sia mi, både dere som legger inn kommentarer og dere andre som bare kikker.

Tenkte jeg skulle skissere en dag /slankedag slik den er for meg:

Frokost: Frukt (2 stk epler for eksempel) og kaffe
Lunsj: To rundstykker med skinkepålegg
Middag: Varierer veldig (er ikke flink med middagen enda...)
kveldsmat: et par skiver med pålegg

Trening: 50-60 minutt på ergometersykkel (når det er stygt vær)
Tur i marka (ca. 70 minutt) når det er fint vær

Jeg har blitt flink med treningen, så nå må jeg gjøre noe med matinntaket...hehe

Jeg har slanka meg mange ganger før, en gang (nutrilett) gikk jeg ned 25 kg på 4 mnd, og så gikk jeg opp 30 kg de neste 2 mnd. Det jeg lærte av det er at raske kurer er noe en bruker kun for å komme i gang. Denne gangen skal vektnedgangen skyldes riktig mat (tror jeg) trening (tralala) og en forandring av mitt forhold til mat. Gode forsett hæ?

jeg gir ikke opp, så keep de gode råd coming!

Er innom igjen, tenkte jeg skulle si litt om målene mine.
Jeg skal ned 50 kilo før jeg gir meg. Det er mye ja, men jeg har MYE å ta av.
Mine delmål er 130,120,110,100,90
jeg skal veie 95 rundt jul, det vil si at jeg må gå ned 5 kilo i mnd de neste 7 mnd.
Jeg kommer til å klare dette lett de første mnd, men de siste blir tøffe, vinteren er alltid verre å slanke seg på syns jeg.
vi ses senere alle sammen!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola18. juni 2001
Tusen takk for koselig bursdagshilsen!
Og nå må du ikke gi opp, da! Du som har vært så flink!
Kom igjen nå, dette kommer du over, det er jo bare småtterier!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Kitty16. juni 2001
alle har vel stunder der de går opp litt, ikke få panikk for det! jeg synes du er kjempeflink som har gått ned over 8kg på en måned ca! det er beundringsverdig!!! fortsett sånn, så kan du klare hva du vil!!
c.AuthorAlias Isa16. juni 2001
Glem pizzen - ikke gi opp og start på nytt igjen neste dag ! det er ikke noe annet man kan gjøre enn det !!

Lykke til - dette greier du !

Isa
c.AuthorAlias Jenta*S*15. juni 2001
Hei på deg!
Takk for kommentar! Det hjelper!
Men jeg må nok si litt "FY DEG"...denne gangen!
Enig med kanutten om at treningsopplegget ditt er helt topp,men matvanene må jo tydeligvis endres litt..fordi de er grunnen til at du ikke går ned.

HEr kommer noen velkjente råd som du sikkert har hørt 1000! ganger,men jeg skriver det nå likevel*S*:
*** Drikk masse vann før du spiser.
***Bra at du drikker en kaffekopp om morgenen,det øker forbrenningen.(men du må jo ikke ha sukker eller fløte i da,he he)Det er også bra for forbrenningen hvis du klarer å trene før frokost faktisk...de dagene du har mulighet til det,men drikk en kaffe først.
*** Mellom lunsj og middag bør du ha et lite mellommåltid ellers blir du sååå sulten til middag og spiser lett for mye.
***Stopp før du blir mett.
***Spis sakte...det tar visstnok 20 minutter før hjernen registrer hva den har spist.
*** Masse frukt og grønt.

Oki*S*

Det var det for nå!

JEg kan bare ønske deg masse masse lykke til og si DETTE KLARER DU!!!
Og ja,50 kilo er mye,jeg skal ned 56 kilo selv...men det blir jo bare verre jo lenger vi utsetter det ikke sant vel???

Joda....men du!!
STÅ PÅ NÅ !!!*S*

Jeg heier på deg jeg!!! Men jobben må du gjøre selv!!

Klemz til deg :0)


c.AuthorAlias Kanutten15. juni 2001
Ja, nå må du SKJERPE DEG!!! Dette går ikke an du!
Men, du har virklig kommet deg når det gjelder treninga, flott. Gåing er jo den beste trimmennår man skal ned i vekt. Og når det gjelder matinntaket ditt så har jeg enda noen gode råd til deg hvis du vil ha dem. Kutt ut den frukta til frokosten din og bytt heller med lunsj. Du har nemlig så lavt blodsukker om morgenen, så for å få kroppen i gang bør du få i den en skikkelig frokost med mye fiber. Da vil du merke at du ikke trenger så mye lunsj. Hva med en lettyoghurt med litt havregryn, det kan du til og med ta med på jobben. Et glass med havregryn kan du jo bare ha liggende i veska, og blir du sulten en dag, på byen el. så kjøp deg en lett yoghurt. Lurt!!
Så prøv å få inn 5 små måltider, og ta det største rett etter at du har trenet for da forbrenner kroppen din mest. Altså middagen rett etter treninga og kun et lett måltid med mye fiber ca. 1 time før leggetid. For det er veldig viktig at du får i gang forbrenninga di hvis du skal ned 5 kilo pr. mnd. Men, kom igjen det greier du!
Kanutten
129,4 kg

det var da som bare f...

Skulle bare innom å logge vekta, og så har jeg jo gått opp 400g!
Er bare innom i 2 minutter, kommer innom senere for å lese i dere andre sine dagbøker.

CUL8R
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias aline14. juni 2001
hei!
de grammene går av til i morgen!!! ;)
tro meg jeg flyr opp og med som en oioi noen ganger og det som går fort på går fort av igjen!!!

lykke til videre
klem aline
c.AuthorAlias Jenta*S*14. juni 2001
Hei!
Det er NÅ du ikke må gi deg! 400 gram er jo ikke så mye! Det klarer du fort med litt ekstra innsatsvilje*S*!!
Jeg sender masse lykke til vibber~~~~~~~~~~~~~...GOT IT??!

Bra!

STÅ PÅ NÅ!!
Klem til deg
129,0 kg

det går jo greit jo

Hallo folkens, lenge siden jeg var innom nå ( i hvertfall lenge siden jeg skrev noe her)
Det går nedover med vekta, er ganske flink med å kontrollere godteri inntaket etterhvert, og det viser på vekta.
Treninga går lettere også, enten går jeg en tur på ca 1 time og 15 minutt i skauen eller så sykler jeg i 50-60 minutt på ergometersykkel. Ikke alltid like lett å komme igang, men alltid moro når jeg er i gang ( og etterpå også!)
Mitt store problem er store middagsporsjoner, jeg klarer meg stort sett fint hele dagen (jobber som regel 12 timer), men så er det middag og da er selvkontrollen minimal. Men men, jeg får ta en ting om gangen, nå er treninga sånn nogenlunde i rute, og søtsakene under kontroll, så da får middags inntaket bli neste steg på veien.
Tusen takk for alle hyggelige og oppmuntrende kommentarer, skal bli flinkere å gi oppmuntringer selv også!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola11. juni 2001
Synes du er superflink! Tur og ergometersykkel gjør nok også susen. Tror jeg må ut og gå i kveld... dårlig med trimmen her om dagen, dessverre.
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Jenta*S*11. juni 2001
hei igjen*S*!
Ville bare svare på spørsmålet ditt om jeg får vondt i hodet osv? Nei jeg gjør ikke det fordi jeg drikker ENORMT mye vann, derfor føler jeg meg også mer mett,pluss at jeg spiser hver 3 time..littegrann...så da holder forbrenningen seg oppe*S*

jeg spiser også frukt og grønnsaker innimellom hvis jeg får lyst til det*S*

Bai bai
Jenta*S*
c.AuthorAlias Jenta*S*11. juni 2001
Hei på deg*S*!

Tusen takk for kommentar, jeg er virkelig fornøyd med meg selv i dag ja! Men så er det en ny uke, og det er jo bare til å stå på videre ikke sant*S*? For sånn som dette vil vi ikke ha det lenger, det har vi IKKE fortjent!! SÅnn tenker jeg hver dag, og jeg tror det er det som hjelper meg til å gå den turen og sette meg på trimsykkelen. Jeg VIL klare det!! Og det er jeg SIKKER på at du også kommer til å gjøre! Du har jo vært kjempeflink til nå da! Fortsett sånn så kommer du til å sprade rundt på stranda til neste sommer i tangatruse(?!), med beundrende blikk fra alle jentene, hi hi....*S*!

Hva er målet ditt?
Har du delmål? det er kjempeviktig å unne seg noe på veien ned for husk at veien er også målet*S*!
Jeg ønsker deg iallefall MASSE MASSE lykke til fremover, og jeg skal nok følge med hvordan det går med deg*S*!
Klem til deg
c.AuthorAlias bloody mary11. juni 2001
hei..
long time-no see!!
så gøy å høre st det går bra med deg.. tror nok det er best å ta en ting av gangen.. da er det lettere å tilpasse seg, og ikke sprekke underveis.
enig me deg i at det er vaskeligst å komme i gang med treninga.. når jeg først er kommet meg i skauen kan jeg godt gå meg en tur i noen timer, men det er akkurat det med å komme seg ut av sofan, og inn i treningsklær!! Også er det jo så deilig etterpå!!
har fått gått med et par fjellturer, og noen småturer i den siste uka, så jeg er fornøyd med det, men i halga har jeg jobbet så mye at jeg har ikke hatt tid til å leve!!

kos deg i uka, og lykke til med slankinga!!
c.AuthorAlias Aslaug11. juni 2001
Hei.
9 kg på under en måned er jo kjempebra. Krom-en (bio-chrom) tar jeg fordi at det liksom skal dempe søtsuget og stabilisere blodsukret. Jeg spurte legen min om dette med krom og hun sa at dette var en sånn ukeblad-jippo, men det skader ikke å prøve for det. Det er jo ikke alle leger som er like begeistret for naturmedisin og slikt heller. Jeg skrev at jeg trodde det hjlap, men akkurat nå føles det ikke slik...........

Hilsen Aslaug
c.AuthorAlias Kanutten11. juni 2001
Hei på du, kanutten her.
Takk for hilsenen. Joda, det går sånn passe bra, alt skulle selvsagt ha skjedd i går å ikke i morgen, men, men.
Du et tips ang. store matporsjoner. Der har vi det samme problemet, vi to, tro det eller ei. Jeg er ikke noe brødskive spiser, men jeg spiser mer en kaillen til middag. Men, nå har jeg funnet ut noe lurt, jeg setter frem små tallerkener. Tallerkener som er beregnet på lunsj eller noe sånnt. Dermed så får du ikke fyllt påså mye!!!!! Og du forsyner deg selvsagt kun EN gang, ikke sant?? Og som Tarangai nevnte hell innpå vann, et stor glass 5 min. før middagen er ferdig, da er du mettere.
Flott at det går nedover med deg, og det er bra du ikke stresser mer med det en du gjør, da skal du se at du får en varig nedgang også.
Kommer innom igjen, og det ville selvsagt være veldig koselig om du kikka innom oss med en rapport litt oftere ja.
mange hilsner fra Kanutten
c.AuthorAlias Tarangai11. juni 2001
Hei.
Synes du er godt i gang, jeg.
Husker du å drikke mye vann? Helst 3 liter pr. dag. Ikke så lett å få til kanskje, men ha med deg en flaske overalt...
Dessuten er det jo viktig å spise lite og ofte, men dette vet du sikkert......
Lykke til, stå på ;-D
Tarangai
129,6 kg

litt til

bare logger vekta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias aline6. juni 2001
hei!!!!
ble så glad når jeg så vekta di i dag!!!
skikkelig flink er du!
stå på videre!!!!!
klem Aline
c.AuthorAlias Kanutten6. juni 2001
Hei på du!
Det går fortsatt rette veien med deg ser jeg, flott. Du er kjempeflink. Jeg har også kommet tilbake, som du ser. Etter noen tøffe uker med elendig motivasjon føler jeg nå at den rette følelsen begynner å komme tilbake igjen, så jeg blir å finne på siden min fremover. Håper du stikker innom i ny og ne.
Du får fortsette i ditt flotte tempo så har du straks bikka 10 KILO, er du klar over det eller?
Lykke til videre.
Hilsen fra Kanutten.
130,4 kg

bare legger inn vekt

samme som sist.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias månestråle2. juni 2001
Hei du!

Jeg synes du har vært superflink som har gått ned nesten 8 kilo allerede! Jeg tror noe av det viktigste er å kunne fortsette også etter man skeier ut. (Er selv tilbake etter en laangvarig sprekk) Når det gjelder kveldene så er jeg enig i at de er vanskeligst.. Det jeg pleier er å pusse tennene med en gang jeg har spist det jeg har planlagt. Da er det ikke SÅ lett å spise igjen :-) Håper du har en fin pinse!
Klem, Månestråle.
130,4 kg

på rett spor igjen

Hei, jeg har ikke hatt tid å oppdatere dagboka hver dag den siste tiden, men nå er jeg nå her!
Vekta går heldigvis nedover igjen etter et lite hopp oppover, årsaken er nok at jeg har fått bedre kontroll med kveldsmåltidene mine.
Tusen takk for alle kommentarene, de er fortsatt meget nyttige for å holde oppe motivasjonen, så takk!
Tror jeg må jobbe litt, men kommer sikkert innom senere i dag også.
Snakkes!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias bloody mary1. juni 2001
hei..
hyggelig å ha deg her igjen..
håper du har hatt det fint på jobbtur.. du ser jo ut til å ha greid deg bra.. ned over ett kilo siden sist, og det er jo bra.. kjempeflott at du har tatt kontrollen over kveldskosen, men husk nå at det er lov å skeie ut en gang i blandt..

håper du får en kjempefin pinse..

klemmer fra meg :o)
c.AuthorAlias jr1. juni 2001
Takk for kommentaren, ja man må gjøre litt selv for å få det til å funke også, jeg er i grunne bare nøye med at maten jeg spiser er lite fettholdig. Du går nedover du også ser, ikke langt igjen til første mål ned å se 129 på vekta.
Lykket til videre
JR
131,6 kg

og så lit opp, jaja

er bare innom et minutt for å legge inn vekta, litt opp igjen i dag, men hvet hvorfor ( hadde en diger sprekk sent i går kveld )
Må gå, snakkes senere.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Josefine30. mai 2001
Ja der har vi nok alle vært. Bytt ut brød med knekkebrød et par dager + drikk masse vann, så skal du se at pilen viser rette vei.
Det skal ikke være helt lett å nå målet. Når en må kjempe litt er det bare så mye bedre når en begynner å nærme seg.
Så stå på
Klem fra Josefine:-)
c.AuthorAlias jr30. mai 2001
Hei.
Jeg hadde en liten sprekk i helga og litt lite nøye med hva jeg spiste, gikk litt opp med engang, har hatt et par tre dager nå hvor jeg har vært nøye da snudde det igjen.
Det er ikke langt igjen for det heller for å nå den milepælen, du snakket om forrige dagen. Stå på så ser du den nok i løpet av de nærmeste dagene.

Hilsen
JR
c.AuthorAlias bloody mary30. mai 2001
ja det går mye opp og ned her i livet.. he-he!
det går sikkert bedre i retsen av uka..

lykke til..
c.AuthorAlias Isa29. mai 2001
det er bare til å begynne på nytt igjen - vi har alle vært der !!!
Du er kjempeflink !

Isa
c.AuthorAlias Tarangai29. mai 2001
Det var nok matinntaket sent i går, ja. Men du tar det magert i dag, så er du der du slapp.
Synes du er flink jeg.
Lykke til videre.
Tarangai
130,8 kg

joo, det går rette veien

Hei igjen folkens!
Var på hyttetur i helgå og skeiet ganske kraftig ut sånn matmessig + pluss en halv rødvin og et par pils i løpet av dagen :(
Men! jeg fikk gått flere lange turer, og det har nok gjort sitt til at vekta alikevel har gått nedover, om enn ikke så mye som jeg håpet på.
I dag SKAL jeg være flink, både med mat og trening.
Jeg reiser bort med jobben et par dager fra i morgen og da er det greit å i alle fall ha en god slanke dag i forkant av reisen.
Jeg må si takk for all støtte, det hjelper virkelig.
Det høres kanskje litt rart ut, men jeg gleder meg til å gå på nettet for å sjekke kommentarer og egen/andres slankebøker.
Håper alle har hatt en god helg, og lykke til videre, spesielt lykke til de som har veie dag i dag eller morgen !
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias aline28. mai 2001
hei!

det hjelper virkelig å ha noen sunne dager før du skal på tur å møte fristelser!! jeg merket det på meg selv at hvis jeg hadde vært flink noen dager så hadde jeg mindre lyst til å spise "ulovelig" etterpå. hadde ikke så lyst på sjokolade eller mye middag.

men det er lov å kose swg innimellom også!! :)
ha en fin tur!!

klem aline
c.AuthorAlias bloody mary28. mai 2001
hei på deg..
kost deg på hytta i helga?
jeg gleder meg også til å lese komentarer, og følge med andre.. noen ganger er jeg inne flere ganger om dagen.. syntes det er spennende å følge med..

ja, som sagt så har jeg prøvd ut disse nutrilettbarene i denne uka (har ikke vært så flink som jeg hadde tenkt, men jeg byttet ut måltider hver dag)
men de hjelper meg på en annen måte.. i løpet av 9 dager, har jeg spist en halv melkerull.. det er alt jeg har spist av snop.. og det er jo bra.. tror nok det har gitt litt utslag!! så det virker i hvertfall for meg.. jeg har jo gått ned ett kilo på denne uka.. (JIPPI!!)

ellers får du ha en fin tur med jobben.. kos deg!!
lykke til med treninga!!
klem fra meg :o)
c.AuthorAlias VÅr28. mai 2001
Hei
Jeg syns også det er moro å sjekke kommentarer i dagboka, og blir veldig oppmundtret av det. Veldig!! Du er jo godt i gang, ser det ut til, så dette kommer til å gå bra.

Hilsen Vår
c.AuthorAlias Isa28. mai 2001
Ja, jeg og gleder meg til å sjekke kommentarer ! Og gleder meg til å kunne skrive en bra vekt i min egen dagbok ! Og det er helt klart at det hjelper med kommentarene og det at man ikke føler seg så aleine! Godt å vite at vi er flere !! :)

Lykke til på jobbreise - jeg har prøvd et par sånne Nutrilettbarer de siste dagene når jeg ikke har vært i nærheten av mat ( og man kan jo ikke la være å spise ) , og det har funka bra synes jeg. Man blir passe mett, og man slipper å spise noe utfornuftig. Det er ca. 200 kalorier i hver sånn "bar" !

Lykke til !

Isa
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.