← Alle dagbøker
mannpåslankern
60 år182 cm23 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start138,0 kg
Sist126,2 kg
Endring−11,8 kg
BMI nå38,1
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Noen småting
Jeg ser i slankedagbækene til mange av dere her inne, noen er ivrige og noen er mindre aktive. Jeg skulle gjerne vært en av dere som er flinkest å slanke seg her inne, men slik er det nå engang ikke. Jeg er nesten veteran i slankedagboka, men jeg har ikke tatt av så mange kilo hvis jeg deler på antall måneder jeg har holdt på. Det er helt greit, jeg går jo ikke opp :)
Prøver å spise mat med lav GI i ukene , helgene er det verre med, hehe.
Blir inspirert til å yte en ekstra innsats når jeg ser hvor flinke noen av dere er. Skal kutte sjokoladespisingen til et minimum (kanskje jeg burde gå over til nutrilett barer), og skjerpe matinntaket i helgene.
det går jo rette veien, men sakte
legger bare inn vekta
greit at den går litt ned :)
Sakte men sikkert
Hei igjen til de som er innom. Som dere ser så er jeg ikke så veldig aktiv her inne på slankedagboka, men jeg må innom av og til for å bygge opp motivasjonen. Jeg har trent noenlunde bra den siste mnd, og har nok økt muskelmassen ganske mye.
Selv om vekta ikke har gått så hurtig nedover, så merker jeg at jeg blir strammere og i bedre form.
livmålet mitt har gått fra 116 cm til 104cm
magemålet har gått fra 136 cm (!) til 107 cm, det er ganske mye synes jeg!
Jeg ser jo at jeg fremdeles er tykk, men jeg gjør i hvertfall noe med det.
snakkes :)
jajja...
legger inn samme vekt IGJEN!
blir litt lei, men har ikke klart å følge dietten , så da kan jeg vel ikke vente noe mer.
Nesten samme vekt i hvertfall...
I dag skal jeg på trening igjen etter to relativt slappe uker, har bare trent 4 ganger de siste to ukene. Det er vel nok til å holde vekta, men ikke til å gå ned. Nå skal det bli andre boller!
Det er vanskelig å variere kosten med slik lav-karbohydrat diett som jeg følger, og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle få så lyst på brød.
Leser litt i andres dagbøker, det er fortsatt motiverende, men jeg syns jo de fleste er mye flinkere enn meg for tida, det går i bølger dette her.
Jeg høres kanskje litt sur og lei ut, men jeg skal ta meg selv i nakken igjen nå, det er mandag og en ny uke med nye muligheter. Jeg skal ikke gi opp, ikke nå igjen.
Treningssenteret der jeg går har en slik "doktorvekt" som viser et par kilo mindre enn den elektroniske jeg har hjemme. Kanskje jeg bare bør veie meg ett sted, jeg blir veldig fokusert på vekta.
Kommer innom igjen senere, snakkes!
ai ai ai
Gikk opp litt denne uka. Ikke så vanskelig å forstå, har vært skikkelig forkjøla så jeg har ikke fått trent som vanlig. Har ikke vært like flink med maten heller :(
Men jeg har fortsatt motivasjonen, og jeg begynner å bli frisk.
Snakkes senere folkens.
Litt etter litt etter litt
Bare innom å registrerer vekta nå, kommer innom senere for å lese kommentarer(og skrive noen). Jeg var gått litt ned til i dag, så skål for den!
Snakkes senere ;)
Så er jeg tilbake.
Jeg tenkte jeg skulle si litt om hva jeg spiser gjennom en dag, kanskje andre også vil prøve en lav-karbohydrat kur.
Morgen: 2 Gulrøtter, 1 eple (har aldri vært noen frokost mann)
Lunsj : Kylling(lite stk), pesto, soltørkede tomater og grønnsalat (Vi har en fin kantine)
Middag: Stekt fisk, wok gulrøtter og løk (salat av og til)
Kvelds: Salat med skinke og egg
Jeg spiser frukt eller grønnsaker dersom jeg må ha et eller to mellommåltider.
Forholdet mellom matsortene er som følger: 1 tredjedel protein og 2 tredjedeler grønnsaker/frukt
Denne kuren gjør i hvertfall at jeg ikke er sulten, i motsetning til alle de andre slankekurene jeg har prøvd.
det finnes en ganske god side på engelsk om denne typen diett:
dietlowcarb.com
tusen takk for all oppmuntring, det er veldig motiverende!
back in bissniss!!
Jeg har ikke registrert noe siden juni 2001. Jeg ble så lei av den slankekuren jeg holdt på med at jeg bare sluttet tvert. Big mistake! Jeg gikk opp til 135,6 på to uker.
Jeg har nå gått en tur til fastlegen min, og bedt om hjelp. Jeg har heldigvis en hyggelig lege som jeg kan snakke med, han har hjulpet meg med et nytt opplegg der jeg legger om hele kostholdet. Det baserer seg litt på boken: Naturlig slank, men er ikke like strengt.
I all hovedsak går det ut på å slutte å spise karbohydrater.
Ikke brød, ikke pasta, ikke ris og ikke poteter. Trodde det skulle bli kjempevanskelig, men heldigvis tok jeg feil.
Ellers kan jeg nesten spise så mye jeg vil av grønnskare og frukt (ikke bananer) og en god del kjøtt, fisk eller kylling.
Jeg begynte med dette opplegget 1. januar og har siden da gått ned fra 135.6 til 128.8 kg.
Jeg spiser mye(MYE!) hver dag, men som sagt ingen raske karbohydrater.
Jeg har blitt flink til å trene også ( har kjøpt medlemskap på treningssenter) 3-4 ganger i uka.
Nice to be back!
og stadig like optimist (hehe)!
enda 200 gram opp!!!!
Den der j**** pizzaen i går det der ja!
Dette går ikke slik jeg hadde tenkt, nå må jeg ta meg selv i nakken og skjerpe meg.
Tusen takk til alle som er innom sia mi, både dere som legger inn kommentarer og dere andre som bare kikker.
Tenkte jeg skulle skissere en dag /slankedag slik den er for meg:
Frokost: Frukt (2 stk epler for eksempel) og kaffe
Lunsj: To rundstykker med skinkepålegg
Middag: Varierer veldig (er ikke flink med middagen enda...)
kveldsmat: et par skiver med pålegg
Trening: 50-60 minutt på ergometersykkel (når det er stygt vær)
Tur i marka (ca. 70 minutt) når det er fint vær
Jeg har blitt flink med treningen, så nå må jeg gjøre noe med matinntaket...hehe
Jeg har slanka meg mange ganger før, en gang (nutrilett) gikk jeg ned 25 kg på 4 mnd, og så gikk jeg opp 30 kg de neste 2 mnd. Det jeg lærte av det er at raske kurer er noe en bruker kun for å komme i gang. Denne gangen skal vektnedgangen skyldes riktig mat (tror jeg) trening (tralala) og en forandring av mitt forhold til mat. Gode forsett hæ?
jeg gir ikke opp, så keep de gode råd coming!
Er innom igjen, tenkte jeg skulle si litt om målene mine.
Jeg skal ned 50 kilo før jeg gir meg. Det er mye ja, men jeg har MYE å ta av.
Mine delmål er 130,120,110,100,90
jeg skal veie 95 rundt jul, det vil si at jeg må gå ned 5 kilo i mnd de neste 7 mnd.
Jeg kommer til å klare dette lett de første mnd, men de siste blir tøffe, vinteren er alltid verre å slanke seg på syns jeg.
vi ses senere alle sammen!
det var da som bare f...
Skulle bare innom å logge vekta, og så har jeg jo gått opp 400g!
Er bare innom i 2 minutter, kommer innom senere for å lese i dere andre sine dagbøker.
CUL8R
det går jo greit jo
Hallo folkens, lenge siden jeg var innom nå ( i hvertfall lenge siden jeg skrev noe her)
Det går nedover med vekta, er ganske flink med å kontrollere godteri inntaket etterhvert, og det viser på vekta.
Treninga går lettere også, enten går jeg en tur på ca 1 time og 15 minutt i skauen eller så sykler jeg i 50-60 minutt på ergometersykkel. Ikke alltid like lett å komme igang, men alltid moro når jeg er i gang ( og etterpå også!)
Mitt store problem er store middagsporsjoner, jeg klarer meg stort sett fint hele dagen (jobber som regel 12 timer), men så er det middag og da er selvkontrollen minimal. Men men, jeg får ta en ting om gangen, nå er treninga sånn nogenlunde i rute, og søtsakene under kontroll, så da får middags inntaket bli neste steg på veien.
Tusen takk for alle hyggelige og oppmuntrende kommentarer, skal bli flinkere å gi oppmuntringer selv også!
litt til
bare logger vekta
bare legger inn vekt
samme som sist.
på rett spor igjen
Hei, jeg har ikke hatt tid å oppdatere dagboka hver dag den siste tiden, men nå er jeg nå her!
Vekta går heldigvis nedover igjen etter et lite hopp oppover, årsaken er nok at jeg har fått bedre kontroll med kveldsmåltidene mine.
Tusen takk for alle kommentarene, de er fortsatt meget nyttige for å holde oppe motivasjonen, så takk!
Tror jeg må jobbe litt, men kommer sikkert innom senere i dag også.
Snakkes!
og så lit opp, jaja
er bare innom et minutt for å legge inn vekta, litt opp igjen i dag, men hvet hvorfor ( hadde en diger sprekk sent i går kveld )
Må gå, snakkes senere.
joo, det går rette veien
Hei igjen folkens!
Var på hyttetur i helgå og skeiet ganske kraftig ut sånn matmessig + pluss en halv rødvin og et par pils i løpet av dagen :(
Men! jeg fikk gått flere lange turer, og det har nok gjort sitt til at vekta alikevel har gått nedover, om enn ikke så mye som jeg håpet på.
I dag SKAL jeg være flink, både med mat og trening.
Jeg reiser bort med jobben et par dager fra i morgen og da er det greit å i alle fall ha en god slanke dag i forkant av reisen.
Jeg må si takk for all støtte, det hjelper virkelig.
Det høres kanskje litt rart ut, men jeg gleder meg til å gå på nettet for å sjekke kommentarer og egen/andres slankebøker.
Håper alle har hatt en god helg, og lykke til videre, spesielt lykke til de som har veie dag i dag eller morgen !