← Alle dagbøker
mailen
48 år153 cm37 innlegg
2002
0 følgere
Start90,0 kg
Sist87,2 kg
Endring−2,8 kg
BMI nå37,3
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Huff og huff!
Allerede i dag gikk slankingen til h...... igjen. Ble invitert på middag, kaffe og kaker i forbindelse med en bursdag. skulle nok ha sagt nei takk til invitasjonen. Jeg tenker alt for ofte: "Det blir bare i dag, jeg kan jo slanke meg i morgen.". Uansett har jeg ikke gitt opp! Det gjør jeg aldri! Og jeg har ikke tenkt å prøve noe hurtigkurer. Skal jeg ned i vekt skal det være en varig endring i livsstilen og ikke en forbigående periode som f. eks. Nutrilett er.
Kommer innom i morgen kveld for å fortelle hvordan dagen har gått, skal planlegge menyen i kveld.
Lykke til alle flinke (og mindre flinke) slankevenner! Dette skal vi greie, det tar bare litt tid.
Har visst spist min dose søtsaker ja!
Vekten var selvfølgelig ikke gått ned. Har levd "herrens glade dager". Null trim, god og usunn middag, kaker, godteri osv. osv. Har bare meg selv å takke!
I dag har jeg begynt på ny med denne slankingen. Jeg vil jo bli tynn og da må jeg gjøre noe for det òg! Følger GR opplegget igjen. Har ikke trimmet i dag. Mulig det er en dårlig unnskyldning, men det regnet og jeg har hatt besøk i ettermiddag.
Litt ned igjen:)
Jeg er glad for hvert gram jeg går ned nå for tiden. Etter at jeg begynte i jobb igjen har jeg vært så sliten på ettermiddagen og kvelden at det kun er det viktigste som blir gjort, d.v.s. leke med sønnen min og husarbeid. Trim blir meget nedprioritert. Mulig det blir bedre etter hvert som jeg blir vant å jobbe. Har tross alt vært hjemme i over ett år. Allerede nå er energien blitt bedre iallefall, mulig det snart blir trilletur på ettermiddagstid. Må motivere meg selv først.
Når det gjelder maten tenker jeg over hva jeg spiser, men teller ikke kalorier lengere. Skal ha en pause til neste Grete Roede kurs begynner (Tror jeg, hvis ikke motivasjonen kommer for fullt!).
Lykke til alle mine slankevenner!
Det går sakte...
Så lenge jeg ikke går opp er jeg fornøyd. Har satt som mål å gå ned til 80 kg før Grete Roede kurset begynner igjen til høsten. Jeg tror ikke jeg klarer det, men skal forsøke. Etter at jeg har begynt å jobbe igjen etter ett års permisjon er dagene blitt så hektiske. Jeg synes ikke jeg får tid til noe annet enn det nødvendige. Trim kan jeg bare glemme i ukene, men i helgene skal det trimmes. Jeg teller ikke kalorier, men tenker over hva jeg spiser. Har ikke skeiet ut med godteri på lenge. Behovet for snop er blitt borte. Istedet er jeg blitt veldig glad i Vitalinea kjeks/kaker og dream is med blåbær. Jeg unner meg enten 5 kjeks, en kake eller en is om dagen. I tillegg drikker jeg light brus.
Veiedag
Jeg hadde gått ned 0,4 siden sist. Har ikke fulgt matopplegget, men har vært flink å trimme.
Målet mitt nå er å gå ned 5,9 kg til neste Grete Roede kurs begynner 28. august. Hvis jeg klarer det skal jeg kjøpe meg en ny treningsdress.
En travel uke!
Har ikke tid og overskudd til å oppdatere og lese andres slankedagbøker hver dag nå for tiden. Etter et års permisjon har jeg begynt å jobbe og min sønn har begynt i barnehagen. Dvs han har vært der en dag. Selvfølgelig ble han syk og har vært det i en uke nå. Høy feber, ørebetennelse, hoste og utslett over hele kroppen. Legene finner ikke ut hva det er.
Når det gjelder slankingen min går det ganske bra. Teller ikke kalorier for tiden, men tenker over hva jeg putter i munnen og trimmer. Har 7 trimpoeng denne uken (1=25 min spasertur). I morgen er det veiedag og siste Grete Roede kursdag før sommeren. Skal være flink i sommer selv om det ikke er kurs og til høsten er det nytt kurs. Målet mitt skal nås, men det kommer til å ta tid.
Opp 0,3 kg!
Var ikke annet å forvente heller:(
I morgen er det veiedag igjen:(
Det skulle egentlig være kurs i dag, men ble utsatt til i morgen. I dag har jeg endelig greid å være flink igjen, selv om jeg byttet ut noe av den sunne maten med is. Var nødt til å gjøre det slik da jeg er veldig godtesyk for tiden. (Kan det være p-sprøyta jeg nettopp har tatt?) Trim har det ikke blitt noe av den siste uka, har tusen unnskyldninger...
Her er dagens meny:
Frokost: 3 knekkebrød
30 g mager skinkeost
agurk
Lunsj: 3 knekkebrød
35 g krydderskinke
agurk
Mellommåltid: 1 fiskekake
Middag: 100 g potet
100 g makaroni
200 g fiskekake
100 g brunsaus
100 g grønnsaker
Kvelds: 3 knekkebrød
30 g leverpostei
agurk
Litt kos: Daim is
Lollipop
Fruktrasjon: 2 dl appelsinjuice
Kaloriinnhold i dagens meny er 1385 kcal.
Takk fpr oppmuntrende ord!
Det varmer å se at noen bryr seg om jeg sliter med slankingen. Den "nye given" gikk veldig fort over. Hadde planlagt dagens meny, men det hjelp ikke. På jobben var det en som hadde bursdag og på bordet sto frukt og godteri. Selvfølgelig var det ikke frukt jeg spiste. Når jeg like godt var i gang har kvelden vært en eneste stor "matorgie"!
I morgen skal jeg bestille time hos lege. Har lyst å prøve xenical. Jeg tror ikke det er noe vidunderpille, men vet om noen som har brukt det med godt resultat. Alt er til for å prøves!
Jeg VIL bli tynn, jeg VIL bli tynn!!!!!!!!!!
Jeg SKAL klare det, jeg SKAL klare det!!!!!!!!!!
Har lyst til å gi opp...
...legge meg ned for å sove...våkne opp og veie 60 kg...og aldri mer ha et vektproblem! Jeg får flere og flere av disse skeie-ut-dagene mine som overhodet ikke er planlagt. Greier bare ikke å slanke meg! Blir så fortvilet! I dag har jeg en dag hvor jeg føler meg fetere enn aldri før. Har det helt grusomt! Skulle ønske godteri og fet mat ble forbudt i hele verden! Når aldri målet mitt som er 6 kg tilsammen på Grete Roede kurset. Har 9 dager igjen og 2 kg til! Tenk å sløse bort 1430 kr på å gå ned kun 4 kg! Æsj og æsj!
Noen minutter senere og en ny giv, slik er morgendagens meny:
Frokost: 100 g brød
40 g lett-leverpostei
agurk
Lunsj: 100 g brød
25 g kalkun krydderskinke
agurk
Middag: 100 g pannekake (Lillebror har bestilt.)
500 g tomatsuppe (Yndlingssuppa mi!)
Kvelds: 100 g brød
40 g mager skinkeost
agurk
Melkerasjon: 1 Dream-is med blåbær
Fruktrasjon: 300 g melon
Tilsammen: 1389 kcal.
I tillegg til dette skal jeg drikke minst 2 liter vann.
(I følge Grete Roede`s anbefalinger skal jeg som er mer enn 20 kg overvektig ha et gjennomsnitt på mellom 1400 og 1500 kcal. per dag.)
Jeg var på party i går...
Og dagen derpå spiser jeg alltid en masse dritt med høyt kaloriinnhold. Det har jeg IKKE gjort i dag. Jeg har holdt meg til GR anbefalingene. Er STOLT! Trim i dag er støvsuging av huset... Orket ikke tanken på å gå tur. Var litt fullesjuk...
ENDA EN DAG MED UTSKEIELSER!!!!!!!!!!
Mer er det vel ikke å si om den saken...
Argh!!!
I dag har jeg hatt en fy-dag igjen! Skjønner ikke at ikke jeg skal klare å styre unna usunn mat. Har vært på handletur i byen i dag, men det er ingen unnskyldning!
Her er dagens meny:
- 2 lyse knekkebrød med brunost
- 1 horn med salami og ost
- 1 skolebolle
- 1 pølse med brød og mos
- litt over 1/2 sportslunsj (Kasta resten!)
- 3 små brødskiver med margarin og salami
- 1 rundstykke med majones og salami
- twix is
Jeg er slik at har jeg først en utskeielse følger det på med flere hele dagen. Blir så IRRITERT på meg selv! ÅH!!!
I morgen SKAL jeg følge opplegget og trimme masse!
Har glemt å skrive inn målet mitt.
Forrige kursdag satt jeg meg som mål å gå ned 6 kg tilsammen på kurset, altså 1,1 kg i uka de 3 ukene vi hadde igjen. Foreløpig går det bra, i går hadde jeg gått ned 0,2 kg mere enn målet. Nå har vi to veiinger igjen og jeg har 2 kg igjen.
HURRA!!!!!!!!!!
Jeg som hadde den dårlige følelsen når jeg skulle veie meg hadde gått ned 1,3 kg. Jeg er kjempefornøyd!
I dag har jeg ikke telt kalorier, men likevel ikke spist så veldig mye. Har ikke trimmet i dag da jeg har vært borte hele dagen.
I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.
For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*
Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)
Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !
Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
Stå på du også - bamseklem fra NasseNøff
Hm... Vanskelig det der med bursdager og sånt. Man kan jo ikke godt si nei til slike sosiale sammenkomster heller, bare for at man prøver å gå ned i vekt. Det er vel en av våre utfordringer, å lære oss til å takle også disse situasjonene, for vi kan jo ikke si nei takk til bursdager osv resten av livet heller... *s* Det som er dumt, som iallfall JEG har fått erfare, er at når vi som er store sier nei takk til kake og lignende, så kommer det "obligatoriske" spørsmålet: "Driver du og slanker deg eller ??"... *grrrrr* Skjønner ikke hvorfor folk skal holde på sånn.... Men, men - vi får bare overse de og le av de *ler*
Det er godt å høre at du aldri gir opp !! Med den innstillingen der, så kommer du til å klare deg helt fint *s*
Ønsker deg en god helg, og lykke til videre !
Klem fra NasseNøff