← Alle dagbøker
diarist.Alias

maia

72 år163 cm85 innlegg 2002 0 følgere

Start70,4 kg
Sist65,8 kg
Endring−4,6 kg
BMI nå24,8
📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. januar 200226. august 2002
65,8 kg

Mer filosofi ved bruk av ord.....

-Gå ikke foran meg, for det er ikke sikkert at jeg vil følge i dine spor.
-Gå ikke bak meg, for mine spor er ikke din vei.
-Gå ved siden av meg og vær min venn...........

Hilsen maia
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna❤️30. august 2002
Jeg går gjerne ved siden av deg. Kanskje vi blir mange i lag og kan leke: "lang, lang rekke. Maia ut av rekka går"

Dypsindige ord du hadde der. Skal legge meg de på minnet. Håper du har det bra og fortsatt har inspirasjon til å nå dine mål. Tror ikke jeg blir med til Sjursjøen. Det er flere grunner til det. For det første blir det en egotripp og det har jeg nesten ikke samvittighet til overfor mann og barn. Jeg jobber ganske mye og driver på med hobby og trimmer. Dernest vet jeg ikke om jeg har lyst til å oppgi min anonymitet sånn som deg. Kanskje det blir litt for mange og lurer da på hvordan opplegget rundt det skal bli. Tilslutt har jeg følelsen av at jeg egentlig ikke passer inn siden jeg nå har gått ned en del kilo og skammer meg nesten for at jeg vil ned ennå flere kilo. Sammenliknet med mange andre her inne har jeg jo ikke noen grunn til å slanke meg mer og vil kanskje falle litt igjennom på et slanketreff. For øvrig synes jeg det er et veldig positivt tiltak og håper de som drar får det hyggelig og knytter nye kontakter.

God helg da Maia og hør gjerne av deg igjen.
c.AuthorAlias Viola27. august 2002
Takk for hilsen, Maia!
Og for gode ord her på siden din.

Klem, Viola
c.AuthorAlias Sussi❤️27. august 2002
Nydelige ord og flott eventyr!

Ja nå er det blitt mange ord og ikke bare pene ord i dagboken, men enig med moralen i eventyret ditt, vi må tåle at andre mener noe annet enn oss selv uten å bli fornærmet og gå til personangrep.
Ha det bra!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei igjen!
Nei du har helt rett. Ikke sikkert du tenkte på noen spesielt. Kanskje var det jeg som gjorde det da jeg leste det!!
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei!
Dette var fine ord. Skal notere dem.
Har lest hva du skrev på lørdag. Jeg synes ikke alltid det er så greit å vite hvordan andre oppfatter meg. Var det meg du hadde i tankene da du skrev eventyret, så gi meg et hint om det.
😀65,6 kg

Det var en gang........

et samfunn hvor mange personer møttes. Noen var tykke, noen var tynnere og noen syntes de var overvektige uten å være det. Alle hadde felles mål: Å gå ned i vekt for å føle seg bedre, enten av helsemessige grunner eller av kosmetiske årsaker - eller kanskje en kombinasjon. Alle oppmuntret hverandre og prøvde å ta vare på hverandre så godt de kunne.
Så en dag skjedde det noe uventet. Det dukket opp en ny samfunnsborger som i utgangspunktet hadde de samme målene og de samme innstillingene som de andre. Det var bare det at denne personen hadde alle de rette svarene og de gode løsningene. Alt lyktes for denne nye medborgeren. I tillegg hadde borgeren utrolig god tid til å bli kjent med de andre personene. Ordet var i denne borgerens makt.
Denne nye medborgeren ble kjempepopulær på kort tid. Hoffet vokste for hver dag. Etter hvert var det ikke bare slankeideer som ble delt ut. Vedkommende hadde mange tanker om andre emner også og visste å dele disse med sine venner.

Det er ikke så greit å stille opp mot dette. Det er ikke så enkelt å bare ha hverdagslige tanker å dele, når andre kan dele dype filosofiske tanker og psykologiske råd.

Det er viktig for et samfunn at alle varianter og alle tanker kan deles og respekteres. Det er lov å være uenig og si fra på en ordentlig måte uten at noen skal føle seg ille berørt eller angrepet av det.
Det er nødvendig å huske at alle synspunkter er like verdifulle. Hadde alle sett like ut eller ment det samme, hadde det vært et kjedelig samfunn å være en del av. Det er mangfoldet som gjør man får nye impulser og blir kjent med andre tanker og andre personer.

Så selv om jeg har "ligget lavt" i en periode, har jeg fulgt med i diskusjoner og innlegg fra gamle og nye venner.
Det er fint at dere er der - både dere som skriver daglige, lange, filosofiske innlegg og dere som stikker innom av og til.

Hilsen maia
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias HelenaX27. august 2002
Må bare si meg så enig så enig! I at å være uenig ikke har noe med manglende respekt å gjøre!

Synes du er modig som tar opp dette i dagboka. Det har jo blitt en litt annerledes dagbok enn det det var tidligere, mer "kjekling" og "skarpe kommentarer". Kanskje det å ta opp saken kan føre til litt hyggeligere stemning her inne!

Lykke til videre, maia!

Helena
c.AuthorAlias ann-merete😌26. august 2002
Hei,og tusen takk for flott innelgg både her i i dagboka mi.
Klart det er rom for alles meninger.
Men jeg har også skjønt at min frimodige stil,kan såre, og da er jeg den første til å beklage det.
Det er aldri min intensjon.
Men jeg har min måte å utrykke meg på, og den kan vel kanskje ikke kalles diskret.
Det er jeg heller ikke som person, og det får bli opp til den enkelte hvorvidt de kan like det,godta det eller ikke.
Jeg tåler litt pepper jeg assa, men jeg er selvsagt veldig glad for støtteerklæringer alla din i min dagbok og også inne på Augustas side.Jeg tar begge deler til meg, og håper jeg ikke blir skviset ut av det gode selskap bare fordi jeg er en kvinne med meningers mot.

Jeg likte personlig eventyret ditt.
Det er mye sannhet i det, og jeg vil bare rope et hurra for flerfoldigheten man finner her ikke.
Tror vi skal velge å sette pris på den.
Vi har alle forskjellig måte å utrykke oss på, men jeg tror ikke man instinktivt skal ta det ille opp, dersom noen har en annen meniing og ikke snakker en etter munnen.
Samtidig skal vi selvsagt respektere hverandre og hverandres grenser.
Jeg er enig med Nite at det er greit å si Au, men noe sensur synes jeg ikke vi skal innføre.
Jeg er veldig glad for ditt syn,Maia.
Jeg føler meg hverken respektløs,sjalu eller aggresiv som er karakteristikker jeg har fått på min person for å ha gått mot strømmen når det gjelder BMI og nedre grenser for denne.
Først ble jeg veldig lei meg, men jeg er en sterk person, og selv om jeg tar mitt fottramp til etterrettning, så betyr ikke det at jeg kommer til å forandre personlighet og bli en som bare jatter med.
Så dere for holde ut med meg.
Dere trenger ikke være enig, dere trenger ikke å like meg, men jeg vil gjerne ha respekt for at jeg er den jeg er.
Så takk ,Maia for din støtte og for at det finnes slike som deg!!!!
Ditt innlegg varmer langt inn i sjelen.
Det skal være rom både for filosofi,hverdagslige problemer.
Alle skal være like velkomne synes jeg.
Og alle er det også i min dagbok.
Glad for at du stakk innom der.
Skal være flink å titte innom deg og heie litt.
For vi trenger innspill både i med og motgang!
Ha en fortsatt god slankeuke.
Og takk!
c.AuthorAlias Viola😃26. august 2002
Hei igjen Maia!
Til innlegget over har jeg bare en ting å si, nemlig det samme som jeg sa til Augustas siste dagboksinnlegg: Du store min! Ord blir fattige...

Med hensyn til ditt spørsmål:
Blir bare mer og mer overbevist om at Sjusjøen ikke er stedet for meg, ihvertfall ikke for slanketreff. Men når det gjelder det andre forslaget du og April kom med tidligere, vurderer jeg det seriøst...eller er toget gått?
Viola.
c.AuthorAlias Eterna❤️25. august 2002
Lenge siden jeg var her hos deg sist. Jeg har også fulgt med i debatten her inne. Jeg må bare si meg helt enig med deg: Vi trenger alle slags meninger og folk. Alle er like verdifulle og alle har sin spesielle livserfaring som kan være fint å dele med andre. Stå på Maia og vær ikke redd for å si hva DU mener.

Klem fra Eterna
c.AuthorAlias Viola🐷25. august 2002
Hei Maia!
Godt å se at du er i live!
Fint lite eventyr det der...og tenk at du klarer å få sagt så mye med så få ord! Ikke alle som klarer det, nei! (fnis!)
Er selvfølgelig enig med deg i at alle må få mene hva de vil. Men synes likevel at dagboka skal brukes med omtanke og en smule forsiktighet når det gjelder meningsytringer. Her ferdes alle slags mennesker, noen har ordet i sin makt, andre ikke. Selv er jeg litt følsom (overfølsom?) for "allviter-stilen", som av og til dukker opp her inne. Jeg synes det er litt pinlig når folk selv synes de er helt forferdelig uimotståelig kloke. Og når det gjelder skriving er det jo noe som heter "kill your darlings", som kan være en fin rettesnor når man blir litt for fornøyd med seg sjøl, jeg mener altså FOR fornøyd! Da ser man ofte ikke det som er overflødig... (Kan det tenkes at undertegnede også kunne brukt det iblant?...rødme)
Nå tror Viola sannelig at Viola skal skrive et lite slankedikt igjen snart! I haiku-form!(fnis igjen)
Stor klem!
😃66,8 kg

Vekten er stabil!

Jeg er ganske forundret over meg selv. Jeg har spist normalt i ferien, men ligget unna de verste kaloribombene.
Jeg har trent jevnt, men ikke så ofte som jeg pleier.
Og så viser det seg at vekten faktisk har holdt seg der den var før sommerferien. Jeg har variert med ca en kilo siden mars og må si meg fornøyd med det. Kan det hende at dette faktisk er blitt normalvekten min nå? Jeg skulle fremdeles gjerne ned under 65, men samtidig er det viktigste å stabilisere meg på en vekt jeg kan leve med. Jeg er ikke skapt til å være kjempetynn - det får jeg akseptere.
Derfor sette jeg meg et nytt mål: Under 65 kilo før 1. januar 2003. Klarer jeg ikke det, så slår jeg meg til ro med at det å være lett overvektig er der jeg hører hjemme.
Jamen er det vanskelig med de siste kiloene - umulig egentlig, når det gjelder meg.
Så får vi se da.
Hilsen maia
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😃30. juli 2002
Du er kjemepflink!!!!
Du har nok funnet den vekten som er den rette for deg!!
Flott! April!
c.AuthorAlias Ally😃29. juli 2002
Jeg tror du må være veldig fin med den vekta der! Vet ihvertfall at jeg trives i det samme området. Fantastisk at du har holdt deg stabil i ferien!
Ally
😄67,0 kg

Morgenstemning ved Middelhavet

Klokken er 8 om morgenen. Solen står allerede høyt på himmelen og termometeret viser 25 grader. Noen få mennesker er ute.
Den gamle, spanske damen som lufter sine to små hunder hver morgen og som smiler tannløst. En husmor som spyler det flislagte fortauet foran huset familien bor i. Den engelske bestemoren med sine to barnebarn på besøk på vei til stranden for et morgenbad. Noen ivrige joggere med vannflasker i et belte rundt magen og med stø kurs for strandpromenaden.
Opp i det hele befinner jeg meg - jeg som ikke har jogget på lang, lang tid, men som ikke fikk plass til ergometersykkelen i kofferten og derfor måtte ty til andre treningsmetoder.
Jeg fant en runde som passset meg bra og prøvde å gå/jogge denne et par ganger annenhver morgen, mens mann og barn sov.
Så tilbake til hotellet, en dusj og ferdig frokost med nystekte croissanter, baguetter, ost, skinke, forskjellige fruktjuicer og andre fristelser. Dette var FERIE.
Jeg tror verken treningen eller frokosten har spilt noen rolle for vekten min. Jeg har nok lagt på meg litt, men mitt medbrakte målebånd sier at det ikke er så mye. Har bestemt meg for å veie meg neste mandag. Så vekten over er hva jeg tror den er.

Reiser bort noen dager til, men kommer sterkere tilbake i månedsskifte juli/august.

Ha en fortsatt fin sommer.
Solskinnshilsen fra maia
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias april24. juli 2002
oops!!! beklager Maia, du har ikke et par kilo ekstra, det var visst meg det!! Jeg så feil, Du har jo holdt deg stabil du!! Flott!!! april
c.AuthorAlias april😃24. juli 2002
Herlig rapport fra middelhavet fra oss som har holdt hjulene på gamlelandet i gang, med typisk norsk sommer,- regn, vind, men likevel flott!!
Det skulle vært en sol å legge inn blant symbolene over her!!!!

Du er flink Maia som står på.
Det er vidunderlig at det ikke finnes reise-ergometersykler, er sikker på at morgenrunden din er/var langt finere.
Selv hadde jeg store planer om å ta med meg "stepen" min på hytta, men lot det være.
Tok heller med noen treningsstrikker og noen manualer. De tar mye mindre plass, der de fortsatt ligger støtt og godt (og knaskje litt støvete) på en hylle selv etter at hytta er forlatt, så det var det.
Men nå er det skjerpings!
Ser ut som både du og jeg har et par sommerkiloer vi kan ta fatt på, så da møtes vi både her og der utover høsten, Så får neste mål være julen, der vi stiller opp i lekre små, ettersittende nyinnkjøpte julekjoler i størrelse 36!! Hihihihi!!!!!!!! April!
c.AuthorAlias Bitten😌23. juli 2002
ÅÅÅÅÅåååååååååå dette høres fantastisk deilig ut, gleder meg til sol og varme eg og, her har det vert kaldt og regn nesten hele sommeren.
Nyt ferien i fulle drag, de kiloene som eventuelt kommer på nå har du hel, lang, kald vinter på å ta av igjen :)
KOSSSSSSSSSSSSSSSS DEG; eg er litt misunnelig nå ;)
Masse sommerklemmer fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias Ally23. juli 2002
Du er utrolig, står opp tidlig i ferien for å trene!!! Men det er jo vanvittig deilig også på et sånt sted. Kanskje Slankere skulle ta en gruppereise en vakker dag!

Ha en fortsatt fin ferie!

Ally
😄66,6 kg

GOD SOMMER!

Nå er ferien rett rundt hjørnet og jeg ser frem til noen uker med familien, pent vær og god(og sunn) mat og drikke.
Ha det bra alle sammen og nyt den fine tiden. Vi sees i slutten av juli.
Hilsen maia
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally👻16. juli 2002
Jo, jeg tror jeg er et lite Laban spøkelse. Vil gjerne være en annen. Men jeg aner jo ikke om det hjelper å bli slank, for det har jeg jo aldri vært! Kanskje alt virkelig blir bedre?!? Vel, tviler litt på det da. Hos meg tror jeg maten handler om å skape meg mitt helt eget rom. Enkelte måltider jeg har for meg selv ligger helt innerst i intimsfæren, der jeg gjør akkurat som jeg vil. Hvor ellers gjør jeg det? Kanskje vi skal begynne å gjøre som vi vil på andre områder isteden. Det var bare noe jeg tenkte da jeg leste om Laban.

Ally
c.AuthorAlias augusta❤️2. juli 2002
Hei maia

Takk for din hyggelige hilsen!

Jeg skriver til deg om noe, som jeg veldig gjerne vil ’høre’ dine kommentarer og erfaringer til. Jeg har skrevet noe lignende også til Viola og Sussi i dag.

Er vi flere med sammen problem?

Jeg kaller det ’å bli fanget i karbohydrat-fellen’.

Det er noe med blodsukkeret.

For eksempel: Hvis man spiser brødet først ved et måltid og så egget etterpå, så rekker sukkerstoffet i brødet å gå fort i blodet. Man blir hurtig sulten, trett osv etter måltidet (på grunn av for mye insulin i blodet).

Men hvis man spiser egget først og brødet etterpå så blir sukkerstoffene i brødet ’forsinket’ slik at blodsukkeret stiger langsomt.

Overproduksjon av insulin gir beskjed til kroppen om å lagre – og ikke bruke energi i mange timer etterpå.

Jeg har selv begynt å spise på denne måte – har blitt mye bedre (håper jo å se resultat også på vekten med tiden). Før var jeg så trøtt og slapp og energiløs. Uforklarlig hodepine. Søthunger og sulten etter måltider. Dårlig med energi til å trene. Men tenk om måten vi spiser på rett og slett drar energien ut av oss mens vi sitter ved bordet.

Yngre mennesker har vanskelig for å forestille seg et slikt problem – det kommer snikende med alderen.

Med hilsen og varme tanker
fra Augusta
c.AuthorAlias viola😊29. juni 2002
God ferie, Maia! Jeg har også ferie nå, og det blir mye fram og tilbake helt til første halvdel av august. Ang. eventuelt April/Maia/Viola-treff så tror jeg vi må komme tilbake til det da. (I mellomtiden skal jeg kjenne godt etter om jeg vil slippe anonymiteten min! Hadde jo vært gøy da...)
Klem fra Viola.
c.AuthorAlias April😃26. juni 2002
Ja god ferie til deg!!!!!
Leste på min siste oppdatering at Viola bor nær Aker Brygge og at du foreslo at vi kanksje kunne få til et treff på sensommeren. Jeg har gitt forslaget til Viola, så får vi se, det var en god idè.
Jeg hadde ikke lest dagboken min før nå, så derfor har jeg faktisk gått glipp av dine jobbtilbud/kvaler, men nå vet jeg jo mer om det og jeg tror du gjorde et riktig valg, fordi du lyttet til deg selv!!! April
👻66,4 kg

Lille Laban spøkelse......

var ikke fornøyd med den rollen han hadde fått i livet.
Kanskje flere av oss er som Laban? Er det slik at vi heller ikke er fornøyd med den rollen vi har - som jente eller kvinne, partner, mor, yrkesaktiv........
Kanskje er det slike tanker som ligger bak alt det arbeidet vi legger ned i å miste noen kilo? Tror vi at dersom vi blir tynnere, forsvinner alle andre problemer?
Poenget er vel at dersom vi er på trivselvekt, har vi en ting mindre å bekymre oss om. Det er bra.
Men la oss ikke la hele hjernen fylles med tanker om slankeopplegg, slik 16-år gamle Tuva beskriver. Det finnes så mye annet å konsentrere seg om.

Filosofisk hilsen maia, som fremdeles ikke klarer å gå ned mer i vekt. (siste setning er ment som alibi for å skrive på disse sidene.)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tuva😐25. juni 2002
Det ligger noe bak alt man gjør...

Hilsen 16-år gamle Tuva
🙂66,8 kg

Å bry seg eller å bry seg om?

Hun kom subbende bortover fortauet. Knærne hadde den karakteristiskebøyen som er så typisk for dem som har gått på stoff lenge. Håret var skittent og uflidd. Øynene var livløse.Hun strakk fram hånden og mumlet: "Kan du hjelpe meg med noen småpenger?"
Alle strenet forbi. Noen ofret henne ikke et blikk, andre så på henne med forakt. Jeg valgte det første. Med blikket fast festet på bussen jeg prøvde å nå, løp jeg videre. Først da jeg hadde satt meg ned og bussen begynte å kjøre, husket jeg hvem hun var - en jente jeg hadde kjent i flere år for ca ti år siden.

Jeg møtte en annen jente senere på dagen. Velpleid, velkledd, vellykket. Hadde jeg ikke kjent henne, ville jeg ikke ant at disse to jentene hadde noe med hverandre å gjøre. Men de er vokst opp i samme miljø. begge har foreldre som har villet det beste for sine barn og som har stilt opp så godt de har kunnet.

Hva har skjedd?

Spørrende hilsen maia

PS: Hva har dette med slanking å gjøre? Dere har helt rett - ingen ting. Men innimellom blir jeg lei av å skrive at vekten ikke rikker seg og at jeg har mye å gjøre.
Så derfor dere tilgi noen små hjertesukk om andre ting nå og da.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️21. juni 2002
Hmm.....
Underlig hvordan livet farer med noen av oss. Jeg tenker ofte på foreldrene til disse ungdommene som er kommer så galt avgårde.De kan heller ikke ha det så bra. Hadde det vært et av mine barn, jeg vet ikke om jeg hadde klart å leve med det.
Vi har vel alle våre små og store bekymringer, men når det går gale med ungene, det må være det verste.

I en sånn sammenheng så betyr i grunnen ikke kiloene så mye. Til tider så synes jeg at verden er urettferdig som har gitt meg alle disse kiloene å bære på, men egentlig så burde jeg vel heller takke for at ikke det er verre problem som er blitt meg til del.

Forresten, jeg synes at speilene blir snildere og snildere! Og jeg gleder meg tiljeg forhåpentlig kommer i din vektklasse, du har vært flink!!
Fortsatt god slanking!!!
Sussi
c.AuthorAlias nameit😀17. juni 2002
Hei Maia!

Det er godt å kunne skrive om andre ting som opptar en, og ikke bare slanking. Spesielt når man føler at ting står stille, man ikke oppnår resultater.
Jeg måtte le litt av Bittens kommentar der hun skriver at det er ikke vekta som er for mye etter høyden, men det er høyden som er for kort ifht. vekta. Da skulle vi ha sett ut, hva? Rage flere meter over bakken. Bare det ikke ble sterk vind, sier nå jeg.

Ha en strålende dag!

c.AuthorAlias Bitten😊16. juni 2002
Hei maia :)
Kan forstå du får reaksjoner når det gikk opp for deg at du kjendte vedkommende du traff og såg hvordan det hadde gått med henne. Da får du lov å "snakke" om det, for eg kan tenke meg det var et sjokk.
Ellers leste eg boka di igår, og eg følte meg heilt heime altså, eg er også sikker på at de har fusket med speila i butikkane. Problemet vårt er ikke at vekta er for mye etter høyden, det er høyden som er for kort etter vekta :)
Ønsker deg en ny fantastisk slankeuke :)
Lykkeklemmer fra Bitten :)
Bilde
☹️66,6 kg

Jeg skal fortelle dere en hemmelighet....

Skal på sommerfest i morgen og lurer veldig hva jeg skal ha på meg. Alt fra i fjor er for stort(heldigvis) og klær fra lengre
tilbake i tid har liksom ikke den samme sjarmen lenger.
Så i dag har jeg vært i ca 50 butikker, fra typiske ungdomsbutikker som BIK BOK til butikker hvor ingen under 60 år med forfengeligheten i behold setter sin fot!
Jeg har prøvd ca 1000 antrekk og IKKE FUNNET NOEN TING!
I speilet ser jeg fremdeles en tjukk kjerring. Til tross for at det meste i str. 40 passer bra, så blir jeg ikke fornøyd.
Mine to "fordeler" har ikke minsket særlig (C-cup) og magehuden viser preg av alder, vektnedgang og barnefødsler!

Tenk å være så misfornøyd med meg selv. Jeg trenger noen som tar meg i nakken og rister meg. Noen som forteller meg at selv om jeg ikke er 30 år lenger, så er det lov å være fornøyd med seg selv.

Uff, for en deppetur. Jeg trodde at dersom butikkene gjør noe med speilene sine i prøverommene, så er hensikten at man skal se slankere ut. Derfor skal jeg betro dere en hemmelighet:

I dag mellom kl. 10 og 15 hadde alle klesbutikkene i sentrum gått sammen om å forandre på speilene sine, slik at de fikk folk til å se tykkere ut. Jeg er helt sikker!

Hilsen maia
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Frosken😉14. juni 2002
Har alltid vist det var noe muffens med de speilene!

*s*
c.AuthorAlias viola😵14. juni 2002
Takk for opplysningen, Maia, jeg VISSTE det var noe feil der! Prøvde nemlig det samme for 2 uker siden, hadde tenkt å rive i et skikkelig fint antrekk til en 50-årsdag, og endte opp med en overdel fra Design-forum...fin den, men nok en figurkamuflerende kreasjon... Hadde speilene vært i orden hadde det kanskje gått, hvem vet!
Har det på akkurat samme måten, bortsett fra at "fordelene" (de to øverste, ikke den digre nedenfor) har krympa betraktelig, og er ikke superglad for det, nei! Tenk å være så negativt opptatt av hvordan man ser ut! Vi må prøve å lage en vær-glad-i-deg-sjøl-aksjon nå før sommeren er her for fullt! Skal tenke litt mer på det der.
Opp med nebbet!
Klem, Viola.
😑66,6 kg

Jeg er her fremdeles.......

selv om årstiden innbyr til andre aktiviteter enn å sitte foran skjermen.
Vekten står stille, men det gjør ikke jeg. Har mye å gjøre på jobbfronten og hjemmefronten for tiden - men om noen få uker er det ferie!
Kommer sterkere tilbake senere! Hilsen maia
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna❤️13. juni 2002
Tusen takk for hyggelig hilsen!!
Her står vist vekta også stille. Kroppen har kanskje fått sjokk av å miste ti kilo. Du skal nok se at det på litt lengre sikt vil skje saker og ting. Det er vel bare å bite tennene sammen. Har det også travelt for tiden, men prøver å stikke innom her et par ganger i uka hvertfall. Håper du har det bra og kan nyte noe av det fine været. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias april😉11. juni 2002
Ja, vi har helt klart masse annet å bruke den lille fritiden vår til nå, enn å sitte foran PCen.
Men jeg håper du titter innom om ikke så lenge. Her gir jeg deg nemlig en hotmail adresse som skal slettes i løpet av noen dager uansett. Gi meg et livstegn når du har lest den så går jeg inne å sletter denne meldingen. Hvis du sender meg en mail på den adressen skal jeg sende deg min egen mail adresse tilbake. På den mailen er jeg online hele døgnet og da er det lettere å holde "brevkontakt" hvis du ønsker det da.
Her kommer den, nei nå er den slettet her, men fungerer utmerket på mail hvis du noterte rett adresse. Hvis ikke skal du få den på nytt.
Håper du har det bra og at det gikk bra med prosjektet du hadde forberedt så lenge. Jeg har det bra, bra og travelt.
Stå på med alt ditt!!! April
c.AuthorAlias Viola😄10. juni 2002
Og holder vekta gjør du også, til og med litt ned!
Jeg la selvfølgelig på meg på turneen...så jeg er litt sur for det. Men gyver friskt løs på de siste 6 kiloene...igjen!
klem, Viola.
c.AuthorAlias Bambi😊6. juni 2002
Hei og takk for innlegget!!
Ønsker deg lykke til.
Gleder meg til å se åssen det går med deg. Og vær sikker det vil bli bra.
Bambi
😄66,8 kg

To armer rundt halsen.....

er noe av det viktigste og beste jeg vet. Særlig når armene tilhører verdens beste jente som samtidig forteller meg at hun er glad i mammaen sin.
Hvilken rolle spiller noen hekto opp eller ned?
En slik kjærlighetserklæring er mye mer verdt enn å si nei takk til smågodt og andre velmente gaver.
Hilsen maia
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu❤️1. juni 2002
Heisann

Enig med du. Ikke noe kan være bedre enn det. Minste jenta mi på 2 1/2 år så på meg for noen dager siden og sa: eg elske deg mamma...

Litt av en erklæring, og gjett om jeg smelta.

Håper du får en flott dag.
Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias april😊29. mai 2002
Det hørtes herlig ut og det er det også!
Tenker med lett gru på den dagen dette ikke er daglig kost. Det er en stund siden mine var så håndterlige at de fikk plass på fanget, men vi kan alt om klynger i sofaen. Dattern sover best i egen seng, men sønnen er fortsatt fast sidekamerat når mannen ikke er hjemme, og jeg nyter hver natt sammen med han fordi jeg regner med at 4-5 år fram i tid er dette overhodet ikke aktuelt, og det er vel naturlig.
Gikk på vekten i dag og hadde ikke gått opp og det forundret meg, for jeg har ikke rukket og tenke slanking siste uken.
På den andre side har jeg heller ikke rukket å spise så mye.
En chat i juni bør vi få til, vi snakket jo ogå en gang om at vi kanskje mer eller mindre tilfeldig kunne krysse spor på Aker Brygge i løpet av en nydelig sommerettermiddag, sikker på at det ville vært hyggelig. Jeg kan godt legge mailadrssen min hos deg en dag jeg vet når du er inne på nettet slik at jeg kan slette den ned igjen med en gang.
Håper du er i en god fase i forhold til bearbeiding av sorgen din og at du får graven i orden før sommeren, det så mye finere å ha en pen grav å stelle, og besøke.
Ha det bra Maia
😛66,8 kg

En hel boks med smågodt!

Nå har jeg slanket meg i over et år. En av de tingene som har vært viktig for meg, er at ikke tenåringene mine skal legge merke til dette og få ideer om at de også må gå ned i vekt!
Jeg må ha gjort en god jobb der.
For en time siden kom den yngste at de håpefulle med hen hel boks med smågodt hun hadde kjøpt på nærmeste bensinstasjon og som hun ville gi meg. Hun synes at det var så lenge siden jeg hadde kost meg med noe godt.

Ja, ja, det er ikke alltid lett å være mor til store barn heller..........
Så nå får vi se hvordan lørdagskvelden blir.
Hilsen maia
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally28. mai 2002
Heihei, så utrolig bra at du tenker på barna dine midt i slankinga. En klok mor. Som sikkert er råstilig i rosa piratbukse!

Klem, Ally
c.AuthorAlias Eterna😃27. mai 2002
Så søte barn du har. Tenk å ha slik omtanke for mor at de bruker sine penger på å kjøpe godter til mor. Jeg ville takket og bukket og satt det hele fram i en skål på bordet i håp om at mange vil forsyne seg slik at det ikke ble så mye til meg.

Ellers gikk Danmarksturen fint, men har satt sine spor på vekta. 1 kilo opp var ikke mer enn man kunne forvente. Dessverre ble det litt kluss med måltidene da resten av reisefølget bare ville spise på grillsjapper med hamburgere og pomfrites. Ungene til vårt reisefølge spiste nemlig ikke annen mat. Det førte til at jeg måtte spise alene på restaurant hvor en kunne bestille ala cartmeny. Selvfølgelig ble det litt rødvin og nøtter (som jeg hadde lovet meg selv og ikke spise). Det smakte fortreffelig, men nå er det tilbake i rutinene og se å få av meg den ene kiloen så fort som mulig. Ønsker deg en ny flott slankeuke og titter inn til deg igjen når du oppdaterer. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias Bitten😊26. mai 2002
Hei maia. Du må nok bare kose deg, for det er viktig at du skjuler det for tenåringene dine så de ikke skulle finne på å begynne med det samme. Du klarer nok å gå nedover alikevel, bruker kanskje litt lengre tid. Eg har voksne barn som er flyttet ut for mange år siden, så nå er det barnebarna som må vernes. Ønsker deg lykke til i kommende uke, klem fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias Viola😃26. mai 2002
Godt gjort å skjule slankinga for barne dine...spesielt med tanke på hvor mye du har gått ned! Men det at du har gjort det over tid har vel hjulpet, selvfølgelig. Sønnen min har skjønt det og spurt meg rett ut, og da har jeg svart litt svevende, hvorpå han sier ganske klart fra at han synes jeg er helt teit for jeg er jo ikke tjukk, bare tenk på moren til den og den og den, DE er tjukke de, men IKKE jeg! Da svarte jeg at jeg er helt enig, men at jeg gjerne vil inn i den kjolen som jeg brukte før, og at da må jeg bare passe på å ikke spise så mye smør og godteri og kaker og sånn en stund, men at jeg ikke egentlig slanker meg.... ehhh....
Han så litt skeptisk ut, smartingen. Ikke lett det der! Og særlig ikke når disse barna kommer og er så gavmilde! Da er det bedre å ta imot med glatt ansikt, og kanskje si at man vil spare litt til siden...
Klem, Viola.
😑66,8 kg

Gjett hva jeg gjorde i dag?

Kvinner som nærmer deg 50- årene, men kler seg som om de skulle være 20, kaller jeg patetisk!
Ikke det at jeg synes at alle over 40 skal kle seg som sine egne foreldre, men det finnes en gylden middelvei.
Ungdommen skal få ha sine moter i fred og foreldregenerasjonen, slik som meg, får tåle å være voksen i klesdrakt, språk og oppførsel.

Så gjett hva jeg gjorde idag?

Gikk inn i en typisk ungdomsbutikk og kjøpte TO piratbukser str. 40, en sort og en ROSA!
Jeg må ha fått et alvorlig anfall av et eller annet.
HJELP!!!!!
Hilsen maia
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias blondie😄24. mai 2002
Hei maia!
Tusen takk for innlegg med råd til meg!
Tror nok at du blir fin i piratbuksene dine!
Stå på videre!
hilsen blondie!:)
c.AuthorAlias Viola😄23. mai 2002
VELDIG god ide! Du blir sikkert rålekker i dem! Egntlig så er sånne piratbukser aller finest på sånne som har fylt 40, ja det har nå ihvertfall jeg hørt MANGE si, altså! Særlig rosa! SÅ!
Klem fra Viola.
Bilde
☹️67,0 kg

Har noen sett motivasjonen min???

Nå er pinsen og utskeielsene over, selv om det kunne ha vært verre!
Her ikke vært så flink som jeg burde - motivasjonen min har rømt. Hvis noen har sett den, vær så snill å hjelp den med å finne veien tilbake!

Vil vente noen dager med å veie meg, orker ikke en ny vektoppgang nå. Torsdag er en god dag, tror jeg!
Hilsen maia
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😌23. mai 2002
Kjære Maia!!!!
Jeg er ikke borte og jeg savner deg og den reglemessige kontakten med deg!!!!!
Ble kjempeglad da jeg så at du slett ikke har sviktet.
Jeg har ikke hatt timer eller minutter i døgnet til å følge opp dagboka hverken som leser eller bidragsyter, men jeg tenker på deg hver dag, og jeg hadde virkelig trengt en lang prat med deg nå for å høre hvordan du har det, for å fortelle om meg og fordi det skjer så mye med dattern min nå, synes hun opplever så mange svik og er alt for selvoppofrende til å forstå at hun må være mye tøffere tilbake.

Håper jeg får mer tid snart og inntil det får du ha det så bra, håper du finner motivasjon, jeg skal lese igjennom dagboka di og det du har skrevet siden sist så snart jeg har anledning.
Dette ble rene kjærlighetsbrevet, men jeg setter virkelig pris på kontakten med deg!!!!!!! April
c.AuthorAlias Viola21. mai 2002
Den lille fyren kom ikke med, han var visst for stor...
Får prøve å hypnotisere deg litt i stedet, SE MEG NÅ DYPT INN I ØYNENE; DU VIL IKKE HA MASSE MAT; BARE LITT; DU KLARER Å STRAMME INN NÅ; DU GLEDER DEG TIL Å GÅ NED LITT MER; DET ER LETT; DET ER LETT:::osv. osv.
(Merker du noen forskjell?:)))
Bilde
c.AuthorAlias Viola21. mai 2002
Hei Maia!
Uffda, den der motivasjonen på vi finne igjen! Kanskje han lille fyren her kan hjelpe deg?:)
Ellers synes jeg Eternas forslag er meget bra. Selv er jeg hypermotivert idag, kan godt sende over en klump til deg!
Kom igjen nå, maia, dette klarer du!
Klem fra Viola.
c.AuthorAlias Eterna🐷21. mai 2002
Tror jeg vet hvor motivasjonen din er. Den kan forresten være flere steder. Har du ikke et grusomt bilde av deg selv fra tiden før du startet å slanke deg? Jeg lover ny motivasjon. Kanskje har du et lekkert plagg som ikke helt passer ennå? Ta et mål på vor mange cm det er igjen. Ellers så forsvant min motivasjon på vekta da den gjode et hopp oppover uten at det skulle være noen grunn til det. Jeg leter blant bilder og klær jeg også og synes jeg kjenner at motivasjonen er her et eller annet sted. Lykke til med letingen. Du finner den sikkert.
c.AuthorAlias Line M21. mai 2002
Heisann.
Skal vi gå på lete tur sammen ??
Veide meg i dag, men anbefaller å vente til litt uti uken.
Ikke akkurat noen pang start på uken, har gått opp litt.
Men i forhold til det jeg har dytta i trynet, er det ikke så galt alikevel !!??!! Klem Line
😄67,0 kg

Ha en fin 17. mai og en god pinse!

Ønsker alle mine slankevenner på nettet en hyggelig 17. mai-feiring med pent vær, god mat og god drikke. Kos dere og nyt fridagene!
Hilsen maia.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna❤️16. mai 2002
Ønsker deg en riktig flott nasjonaldag med strålende sol og glade barnefjes. Selv skal jeg spille så det blir nok en slitsom dag. Lite tid til spising og masse trim. Det har jeg nok bare godt av. Har laget gele til ungene og det blir vel en is også vil jeg tro. Ellers holder jeg meg til dietten som vanlig. Det er best slik. Jeg kikker innom dagboken din igjen på mandag vil jeg tro. Ha en god pinse også. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias Bitten😊16. mai 2002
Hei :) Ønsker deg også en riktig fin 17.mai og pinsehelg :) Vi skal nyte disse fridagene for fulle :)
Klem fra Bitten :)
Bilde
😐67,0 kg

vektregistrering

Vel, vel. Har ikke gått opp mer!
Får si meg fornøyd med det slik situasjonen er .
Hilsen maia
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola14. mai 2002
Hei Maia!
Har ikke vært så flink til å skrive kommentarer i det siste, har det travelt, men sneier innom og leser litt, så jeg følger da med!
Leste det forrige innlegget ditt også. Ja, sorgen kommer i bølger. Plutselig er alt så normalt, så med ett er uvirkeligheten der igjen, og så plutselig smerten , ofte når man minst venter det, sånn har ihvertfall jeg opplevd det. Når tiden går mildnes det jo, nå er det 13år siden for meg, men av og til kan jeg få sånne " anfall" stadig, og opplever at det er fint, det er en slags nærhet til den man savner som ligger i sorgen. Dette ble veldig rotete men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Jeg lurer også på hvor det er blitt av april. Nå er det jo riktignok ikke "april" lenger... Håper vi hører fra henne snart!

Ha det bra og hold ut!
Klem, VIola.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.