← Alle dagbøker
diarist.Alias

loppa

55 år171 cm4 innlegg 2001 0 følgere

Start82,6 kg
Sist81,0 kg
Endring−1,6 kg
BMI nå27,7
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
19. november 200122. november 2001
81,0 kg

Pang start!

Hei!

Det er veldig spennende å gå på vekta om morgenen ja. Føler at jeg er flink og har kommet godt inn i GR sitt kosthold. Det fungerer kjempefint. Jeg spiser meg god og mett føler jeg.

Vekta har jo gått kjempefint nedover siden mandag og jeg håper og håper på å se 7 tallet innen 1. desember. Det er 9 dager igjen dit. Det burde gå:) Regner jo ikke med å rase videre nedover i denne farten den neste uka, men håper på at 7 tallet kommer. En kilo i uka ned er helt vanlig med GR sitt opplegg.

Jeg gikk på kurs etter at jeg hadde fått barn nr. 2 for 5 år siden. Da gikk jeg ned 3,2 kilo den første uka, 1,8 kilo uke nr. 2 og videre ble det omkring et kilo i uka. Håper på det samme nå!

Nytter ikke å slurve unna med måltider og vann, så jeg tar meg sammen og spiser det jeg skal og drikker mye vann. Det føles helt ok og jeg merker at jeg blir i bedre form! Kroppen reagerer veldig på omlegging av kostholdet nå og det er godt.

Jeg går noen turer med barnevogn og sykler på ergometersykkelen. Det er helt greit.

Herlig!

Er veldig fornøyd jeg!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda22. november 2001
Hei loppa! Du har all grunn til å være fornøyd! Gratulerer med super start på slankingen! :-) 70-tallet til 1. desember klarer du helt sikkert ja. Og du har rett, det er absolutt nok mat i GR-opplegget - og når du er flink og går turer og sykler i tillegg så kommer dette til å gå kjempebra. Flink er du. :-)

Ha en flott slankedag!

klem fra skilpadda
81,5 kg

Dette går bra!

Hei!

Jeg mente selv at jeg spiste mye i går. Frokost, lunsj, mellom, middag og kvelds ble det. God og mett nesten hele dagen. Middagen var seibiff, poteter, gulrot og brokkoli og jeg spiste mye fisk. Tittet på pakken og fant ut at 100gram ga 95 kalorier. Passet på hvor mye potet jeg tok da for det har mye kalorier.

Men men. Spiser knekkebrød istedenfor brødskiver. Kuttet ut lettmargarin og ser ann mengden av pålegg. Velger magre varianter.

Jeg har tatt frem trimsykkelen min og i går var det bare å sette igang. Syklet i 30 minutter og følte at det var en god start.

Er kjempefornøyd jeg! Satser på å komme meg ned til 7 tallet før 1. desmber. Det skal jeg klare!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda21. november 2001
Så flott da loppa! Kjempefin nedgang! :-) Ja visst kan vi spise masse, bare vi velger den riktige maten! Seibiff er jo kjempegodt - det har jeg ikke spist på lenge, kanskje det var en idé for i dag? Og trimsykkelen også, det er virkelig bra. 30 minutter er absolutt en god start, og hvis du fortsetter med en slik tur hver dag vil du raskt merke at det går lettere.

Kjempeflink er du! Jeg er sikker på at du når 70-tallet til 1. desember. :-)

klem fra skilpadda
81,9 kg

Er kjempeglad!

Hei!

Det var morsomt å gå på vekta i morges! 82 tallet var borte vekk allerede. Jeg forstår at denne kroppen er glad for å få faste måltider, vann og trim nå.

SÅ godt å komme igang!

Målet er at vekta stopper på noe med 7 tall først innen 1. desember. Det bør gå. Så er det å satse på et par kilo eller tre før vi ringer julen inn.

Jeg vet at jeg føler meg mye bedre og slankere bare jeg kommer meg noen få kilo ned på 70 tallet. Det skal bli så godt!

Tusen takk for hyggelige kommentarer og velkomst i går. Her virker det å være et hyggelig sted! Tusen takk!

Ha en fin tirsdag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Amorica20. november 2001
Heisann!

Gratulerer med en strålende start! Det var jammen en fin reaksjon fra kroppen din allerede med en gang!

Ønsker deg masse lykke til videre! Stå på! Det virker som om du vet hvordan du skal gjøre dette!!! :)))

Ha en fin slanketirsdag!

Med gode tanker fra Amorica
82,6 kg

Er klar!

Hei!

Nå har jeg lest endel dagbøker og jeg må si at jeg er veldig imponert over mange her inne! Flotte resultater og masse ståpå vilje.

Nå slenger jeg meg på.

Tiden for å begynne med slanking er kanskje ikke den beste, men får la være å tenke sånn. Det er noen uker igjen til jul enda og det er jo ikke det man spiser mellom jul og nyttår man blir fet av. Bare det man får i seg mellom nyttår og jul. På tide å gjøre noe med det.

Mitt mål er 70 kilo. Da passer jeg i klærne mine. Gleder meg til det.

Skal spise faste måltider igjennom dagen og drikke masse vann. Jeg har erfaring fra Grete Roede kurs og vil føle det opplegget. Jeg vet at det fungerer.

Ha en fin dag alle sammen!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias jalla19. november 2001
Mitt mål? Vet ikke. Først skal jeg bli 75. Så er det jul ; )

Før var jeg 67 kilo. Tror ikke det blir lett å nå det igjen.

John are
c.AuthorAlias Marihøne19. november 2001
Hei Loppa,
Føyer meg til rekken av velkomsthilsner. Disse sidene har gitt meg ny inspirasjon. Jeg ser at jeg også har ca. samme BMI som deg. Kanskje det er duket for en konkurranse senere? (Jeg går på nutrilett nå i noen dager, og da er det nok en uskreven regel her inne om at man ikke kan være med i konkurransene:)
Uansett, jeg ønsker deg lykke til!
Marihøne
c.AuthorAlias Bonita19. november 2001
Hei Loppa, og velkommen!!
Du vil finne masse inspirasjon her inne, når min motivasjon butter imot, går jeg inn og leser dagbøker, og på en blunk er den tilbake!! :-)
Er sikker på at du vil nå målene dine, spesielt med hjelp av disse sidene, lykke til og ha en flott første slankeuke,
klem fra Bonita :-)
c.AuthorAlias jalla19. november 2001
Lykke til.- Startet foir en uke siden på samme vekta som deg. Er omtrent like høy også. Vi kan jo oppmuntre hverandre litt....

John aRe
c.AuthorAlias skilpadda19. november 2001
Heisan loppa! Velkommen hit! :-) Det er klart det går an å slanke seg frem mot jul - det er fem uker til julaften i dag, og det er faktisk et tiendedels år, det! Så det er veldig lurt av deg å begynne nå, du kan gå ned minst fem-seks kilo frem til jul, og hvis du er forsiktig i jula og ikke drar juleferien for langt, så trenger du ikke å legge på deg noe særlig da. Og da har du en kjempegod start for å ta resten av kiloene utover vinteren!

Fin plan du har, med faste måltider og drikke vann. Grete Roede-opplegget fungerer ja, det har jeg også masse erfaring med! Det som ofte er problemet er å gjennomføre det man vet er riktig - å følge planen fra dag til dag - og der vil jeg anbefale deg å bruke denne dagboken så mye som mulig. Da kan du få motivasjon samtidig som du er med på å motivere oss andre - det er en vinn-vinn-situasjon for oss alle det!

Ha en kjempefin mandag! Det blir gøy å følge med på vekten din fremover! :-)

hilsen skilpadda
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.