← Alle dagbøker
lilje
53 år170 cm67 innlegg
2002
0 følgere
Start103,8 kg
Sist94,0 kg
Endring−9,8 kg
BMI nå32,5
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka ÅÅÅÅÅ...........?
Dette var da voldsomt...? Måtte sjekke vekten flere ganger idag, men det stemte! Hm... Hadde bare det løsnet nå, så skulle jeg ikke sagt noe :)
Det er jo litt morsomt da. Da jeg stod og såg på vekten idag, ville jeg bare skynte meg til kontoret, og skrive i dagboken min :) Skal innrømme at jeg har ikke helt samme følelsen når vekten har gått opp *s*
Syklet i gårkveld. Det er så godt å kjenne at kroppen jobber og at man blir fysisk sliten! I kveld er det aerobic som står på timeplanen, og jeg ser frem til det allerede!
Dette er en bra dag!!!
Oi, jeg har jo -20kg jubileum for andre gang jeg nå :)
Ha en kjemefin dag, alle sammen!
ÅÅÅÅÅÅ, nei...
Helgen gikk ikke så bra...
Merkelig hvor vanskelig helgene kan være! Ukene går forholdsvis greit, og så kommer den vanskelige helgen...
Både fredag og lørdag ble vi sittende utenfor med gode naboer til seint på kveld, med vin og snaks... Det er jo så varmt og fint ;)
Sukk... Men idag er det på''an igjen. Jeg vil, jeg vil, jeg vil, men jeg strever så fælt med å få det til :) (er i det poetiske hjørnet idag :)
Takk for mange hyggelige kommentarer!
23. august 2002
☹️94,4 kgVekten sniiiiiiker seg nedover...
Og stort mer enn det er det vel ikke å si. Skulle egentlig på en step time igår, men det ble til at jeg dro på shopping med svigermor i stedet... Bra erstatning det, vel? :)
Men jeg spiste nå ikke noe særlig med usunt iallefall! Det er det viktigste nå disse dagene. Jeg må kjempe for å få tilbake viljestyrken min!
Mange kollegaer og venner som kommenterer vekten min da! Og det er jo utrolig motiverende! Selv nå i sommer, da jeg har lagt på med istedenfor, tror enkelte at jeg har gått ned... he, he...
22. august 2002
☹️94,6 kgKommer ikke helt igang...
Har smuglest litt i dagbøkene et par dager... :) Det er så mange flinke her inne!
Jeg har problemer med å komme igang igjen etter sommerens utskeielser! Ikke det at vekten har gått opp så mye, men jeg klarer ikke å ta av. En positiv ting med det hele er jo at jeg kan faktisk klare å holde vekten med et normalt kosthold. Litt betryggende! Men jeg føler at jeg må gå på vekten regelmessig, og ta evt. vektøkninger i startfasen. Vil IKKE oppleve en gang til at vekten "plutselig" har blitt 20 kg mer...
Ellers så er dette nå 4 dagen uten at jeg har rørt så mye som en sjokolade eller annet snop for den saks skyld. Tror jeg er avhengig av snop, på samme måte som andre er avhengig av røyk, kanskje? :) Så totalt avhold er nok det beste! Og fra tidligere erfaringer vet jeg at dette KAN jeg faktisk klare!
Hvis jeg kommer meg ned 10 kg til innen julebordtider, så skal jeg spandere på meg en lekker ny kjole! Og den skal være i str. 42 :)
En annen ting jeg tanker veldig på for tiden, er at det muligens er på tide å tenke på å planlegge barn nr. 3. Vi har 2 fra før, og er enige om at vi vil ha 3. (Det er ikke snakk om nå med en gang, men bli gravid på nyåret kanskje? :) Men saken er det at de 2 første gangene så har det å gå på vekten vært det værste med graviditetene. La på meg 30 kg. første gang og 20 kg andre gang... Men nå har jeg en mulighet til å gjøre noe med det! Tatt i betraktning hvor mye jeg en gang veide, så tror jeg at jeg ville faktisk følt meg komfortabel med 80 og noe :) Og nå når jeg er mye mer bevisst på hva jeg spiser, så kunne jeg kanskje klart å legge på meg normalt... he, he... Ja, sånn ca. 12 kg... *drømmer*
Ja, ja... Bare noen tanker...
Sånn ja!
Nå kommer det seg! Mye å gjøre på jobben, så jeg rekker ikke å skrive så mye.
Blir så godt humør av at vekten går nedover igjen!!! :)
Hei, hei, alle sammen!!!
Vel overstått ferie!
Jeg har nok ikke tenkt særlig på slanking disse ukene, og det viser også vekten... Men jeg tar det ikke så tungt, for jeg har bygget opp lageret med motivasjon (tror jeg...) så nå skal vekten bare gå en vei, og det er nedover :)
Jeg har invistert i et treningskort på treningsstudio også! Tidligere har jeg bare trent gjennom jobben, men nå skal musklene virkelig få kjenne det! Prøvde et par timer i forrige uke, og hjelpe meg så gangsperr jeg fikk! Men så godt likevel, å virkelig kjenne at kroppen jobber!!!
Så nå skal jeg prøve å få trent iallefall 3 ganger pr. uke!
Håper alle har hatt en fin ferie!
- 20 kg!
Endelig!!!
Og kanskje det beste av alt...? Jeg skal ha ferie nå! Bare et par timer igjen, så er det 3 uker med fri!!!
Så nå vil jeg ønske alle en kjempefin sommer! Vi "sees" i august!
Ja, ja...
Noen dager siden sist. Og på lørdag viste faktisk vekten 94.0!!! Men så var det denne helgen da... Og nå er vekten gått litt opp igjen. Men det er nå heldigvis ikke så mye! Men jeg sliter litt med motivasjonen! Har jo lyst til å fortsette å slanke meg, men samtidig har jeg ikke lyst... Så jeg er rett og slett litt frustrert idag ;o) Men i morgen er sikkert motivasjonen tilbake!
Ha en fin slankedag, alle medslankere!!!
Bedre i dag!
Hadde sånn grusom hodepine igår. Det varte hele dagen og da jeg kom hjem var vi selvfølgelig tom for Paracet... Tenkte jeg skulle klare meg uten, men måtte krype til korset i går kveld, og låne et par av min søster. Det er ikke ofte hodepinen er så intens, men i går var det bare helt forferdelig! Men idag er den borte! Merkelige greier!
Vekten gikk ikke nedover idag, men det har nok sine naturlige grunner... Bakte en kake igårkveld, og jeg måtte prøvesmake litt... Men jeg tok bare en bitte liten bit, så jeg er vel forholdsvis fornøyd!
Fredag igjen! Skal bli godt med helg! 1 uke igjen til ferie!
Ha en fin dag, alle medslankere!

Vondt i magen...
Ja for "tante rød" kom idag... Ikke noe kjekt... Føler meg oppblåst...
Uff...
Nærmer seg!
Ja, det nærmer seg -20! Delmålet mitt om 92 innen mandag, klarer jeg nok ikke, men kanskje jeg kan klare å se 93 tallet? I så fall er jeg forbi den magiske -20 grensen! Og i terorien er det jo bare 0.8 kg som skal til, og jeg har 5 dager, så...
Er inne i en periode hvor det er sinnsykt vanskelig å stå opp om morningen... Kroppen omtrent roper høyt, NEI! når vekkerklokken kimer... Men det er ikke noe å gjøre med det, må på jobb, så sånn er det med den saken...
Men nedtellingen er jo igang da. Bare 7 arb. dager igjen utenom i dag... Og så er det ferie!!! FERIE!!!
Håper alle flinke medslankere får en fin dag!
Helt i ro...
Ikke så mye å si. Vekten har satt seg litt fast, men jeg regner med at det kommer på bedre tanker snart... :o)
Spiser greit og trener greit.
Mye å gjøre på jobben!!! Gleder meg til jeg kan låse kontordøren og si "God ferie, alle sammen"... Men det er bare et par uker igjen, så er det min tur!
Ha en fin dag!
Hepp, hepp...!
Bedre og bedre dag for dag...la, la, la...
Ser jo riktig så bra ut dette!
Kjenner ikke helt kroppen min igjen! Igår prøvde jeg den nyinnkjøpte kjolen, og med en hold inn strømpebukse, så såg jeg slett ikke verst ut! Hm... Joda, jeg har jo mange kilo igjen, men jeg er blitt mye strammere i fisken, etter all treningen! Jeg blir bare så inderlig glad for at jeg har klart nesten 20 kilo! Ja for nå er det bare 0.8 kg igjen til et stort 20 kg jubileum! Og jeg har allerede funnet ut hva belønningen skal være... :o) Micropop! ÅÅÅÅ, jeg har så lyst på micropop! Vet jeg burde belønne meg med noe annet enn mat, men...
Ha en fortsatt fin helg, alle sammen!
Lukter neeeeesten på 94...
Nærmere har jeg ikke vært...
Jeg har kjøpt med en ny kjole. Kunne gå rett inn på butikken (B-young) og finne en som passet! Joda, det var den største størrelsen, men det var likevel en normal butikk, og ikke en slik som har litt romslige størrelser. Så jeg er fornøyd med det! Skal bruke den neste helg, og derfor denne innspurten nå :o) Den passer jo, men den hadde sittet litt finere om jeg hadde fått bort et par gram til ;o)
Ellers så er skatte norge veldig ok for tiden! Gav meg til og med litt igjen! Er utrolig glad for at det ikke ble restskatt!
Håper alle dere medslankere får en fin helg, og en fin st. Hans feiring! Vi skal grille med nabolaget, så barna kommer vel til å være helt i hundre! Får bare håpe at vi får opplett, i det minste! :o)
Ikke så kjapp nedgang, men...
Satser på å se 94 tallet like over helgen! Hadde vært fint, iallefall!
Det ser nesten ut som om sommeren har dukket frem igjen, og ingenting er bedre!!! Blir så glad når jeg våkner og det er sol ute!
Have a nice day!
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Det er jo veldig motiverende å ha en dagbok på nett.
klem lealea
Det er jo veldig motiverende å ha en dagbok på nett.
klem lealea
Klem fra
Trulte