← Alle dagbøker
diarist.Alias

levvel

77 år158 cm10 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start69,1 kg
Sist65,7 kg
Endring−3,4 kg
BMI nå26,3
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. november 200115. februar 2002
65,7 kg

nedover

nå er det lenge siden jeg var inne på denne siden. Har slutta og veie meg så ofte, bruker heller målbåndet litt oftere. Spiser like deler protein, karbohydrater og fett. Sistnevnte i form av nøtter, oliven eller mandler. Litt margarin også i blandt. Skal gå ned sakte med dette opplegget for det forbrenner fettet. Ikke så mye væsketap.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.17. februar 2002
Hei på deg!

Gratulerer med nedgang i vekt.
Blir spennede å følge opplegget ditt og se hvordan det går.

Lykke til!
c.AuthorAlias tutu15. februar 2002
Heisann

Ville bare ønske deg en flott helg.

Hva slags diett er det du går på?

Klemmer fra Trude
66,3 kg

første uka gikk da greit

noe av dette programmet går ut på å ta vare på seg selv som man er til man blir som man vil være. Kjøpt meg nye briller og hengt fram et fint antrekk jeg fikk til jul som jeg skal inn i. Satt meg som mål 2,5 uker fra i dag. Har startet nye året med å drikke mere vann og gå turer. Var smart det med lydbok da jeg går. Mye mer motivert og det blir lengre turer.
68,1 kg

naturlig slank

nå skal jeg prøve noe nytt. Finne ut hvorfor jeg er så tykk. Det skal jeg bruke 18 uker på. Jeg slanker meg ikke, men spiser fornuftig og rører mer på meg så får jeg se da.
68,1 kg

1.dagen i det nye året

Dette var ikke mye oppløftende. Men nytt år og nye muligheter. fra i morgen er det full fart på riktig vei igjen. Har virkelig kost meg julehelga med alt for mye drikke og mat. Absolutt ingen aktivitet. Sittet bare inne. I morgen skal jeg ut å gå tur.
66,3 kg

opp og ned

Ja nå er det lenge siden jeg har vært innom her. Jeg har mista brillene mine og da ser jeg ikke stort. Kjøpt nye på nille til så lenge. Bruker progressive.alt for dyrt akkurat no. Derfor har jeg ikke tenkt så mye kg i de siste ukene heller. Alt for ofte hodepine. Men det går i hvert fall ikke oppover med vekta.
--- så får det heller være med at det går litt tregt.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola13. desember 2001
Det er da noe å glede seg over at man ikke har gått opp! Det gjør ihvertfall jeg! Små gleder er også gleder!
ellers håper jeg du får fiksa brillene, å gå rundt med hodepine er jo ikke til å holde ut.
Stå på!
Klem, Viola.
66,3 kg

begynner på 3.uka

Ser fram til å se 5 tallet etter 6. Men det er tungt. Jeg er ikke så tålmodig ....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola27. november 2001
Du er kjempeflink! Nå må jeg jammen skjerpe meg så du ikke fyker forbi meg!
Klem, VIola.
66,8 kg

1 mnd, til jul .... hjelp

Det går i allfall nedover om enn litt tregt. Jobbehelg så det blir ikke de store fristelsene til stor fordel. Har slutta med å ha med smågodt som sjokolade og potetgull på natta. Og ellers har jeg ikke spist så mye mat som jeg bør heller. Ca. to måltider pr. dag. Litt lite til å få fart på forbrenninga med. Trim har det også blitt lite med denne uka. Så alt tatt i betraktning er jeg ganske fornøyd likevel.
67,9 kg

2.sl.uka

Den 1.ste uka begynte bra. Men så kommer en venninne med nybakt kringle.. bare kjempedeilig. Da jeg er sånn enten eller mennesketype, gikk resten av uka med ytterligere tillegg av tollmat. Jeg tar epleciddertabl. og CLA i tillegg 2-3 gngr. dgl. Ser ut som det hjelper. Denne uka skal jeg begynne og fullf. uten noe tull. Takk for tips om lydbok da jeg går tur. Passer godt da jeg liker å lese.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda19. november 2001
Hei på deg! Det har da gått ganske bra med deg? Men du, det med å fortsette med "tull" når man først har begynt, det kjenner jeg godt igjen - og sikkert de fleste andre her - og det er der problemet ligger, i hvert fall for meg! Hvis du greier å tenke "gjort er gjort og spist er spist" og så fortsette som om ingenting var skjedd, dvs. begynne neste dag som en vanlig slankedag og bare fortsette etter planen, så går det bra! For du ødelegger jo ikke slankekuren din med å spise kringle EN dag. I verste fall utsetter du målet ditt med en dag, og det er jo ikke så farlig. Det som er "farlig" er å tenke at søren, da kan jeg like godt fortsette sånn hele uken.

Hvis du greier dette - hvis du greier å skeie ut, men begynne på ny frisk dagen etter - så garanterer jeg at dette går bra. Helt sikkert! For det er det som er "hemmeligheten"!

Lykke til med en ny uke!

hilsen skilpadda
68,8 kg

LANG TUR

I dag gikk jeg en lang tur på en og enhalv time. Nydelig vær, men litt kjedlig å gå alene. Hadde det ikke vært for støtten jeg fikk i går, hadde jeg helt sikkert utsatt den turen...

Ellers har jeg spist 4 måltider som jeg ble tipset og spist en frukt.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias meiret13. november 2001
Hei, velkommen til disse flotte sidene! Jeg har et tips som har virkaet kjempefint for meg, for jeg trimmer også med å gå tur. Det var litt kjedelig i begynnelsen, og litt tungt å komme seg ut. Jeg fant frem walkmanen til en av ungene, gikk på biblioteket og lånte meg en lydbok! Jeg lovte meg selv at det bare var lov til å høre på den når jeg gikk tur, og det klarte jeg å holde. Dermed ble det en ekstra dragning til å ut og gå, dessuten gikk tida så fort mens jeg gikk. Istedenfor å gå og tenke at-huff dette var kjedelig, eller det er så langt hjem igjen, så var det nesten synd å plutselig stå på trappa hjemme igjen, for da måtte jeg slå av historien! Anbefales virkelig. Hvis du ikke har en walkman i huset, finnes det sikkert greie billige utgaver å få tak i. Lykke til, en god start er halve jobben!
69,1 kg

god start.Helt tilfeldig fant jeg denne siden.

I dag har jeg ikke gjort noe annet enn å tenke ut hvordan jeg skal få fjernet noen kg og denne gangen for godt. Er regelrett overvektig. Vondt i ryggen og dårlig humør da jeg ikke får på meg klær. Syns dette virker veldig motiverende. Har sett på en del av dere andres dagbøker og syns dere er veldig flinke.
Spesielt at man kan kose seg uten at alt blir ødelagt. Mitt problem er at jeg spiser helt feil. Jobber natta, noe som ikke gjør det lettere. Sover alt for mye og er i for lite aktivitet ellers også. I morgen skal jeg begynne for alvor.Har drukket rødvin og spist pizza i dag,og kost meg veldig resten av helga også.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola11. november 2001
Hei, Levvel! Og velkommen hit! La merke til en morsom liten detalj: Du starter på nøyaktig samme BMI som jeg hadde da jeg begynte her...nå gjelder det at du ikke raser forbi meg som en rakett, da! Jeg får sannelig henge i! Det gjør jeg forsåvidt også, men uten at det hjelper så mye som jeg skulle ønske...Men som du sier, her inne er det motivasjon å hente. Stappfullt av hyggelige og oppmuntrende mennesker i samme båt. Så stå på, Levvel, skal nok følge med deg!
Hilsen Viola.
c.AuthorAlias Afrodite11. november 2001
Hei Levvel!!

Velkommen til disse fantastiske slankesidene, du har kommet til rett sted nå. Har selv vært her i litt over en uke, og jeg må si at makan til opppmuntring og motivasjon har jeg aldri fått før!! Her inne finner du en unik gjeng med slankere, som virkelig vet hvordan det er å slite med overvekt.

Kjenner igjen problemstillingen med dårlig humør pga klær, det er ingen god følelse. Det første du bør tenke på nå er å gå gjennom kostholdet ditt, finn ut hva som kan være et sunnere alternativ. Oppskriften min er 5 sunne måltider per dag, med ca 4 timers mellomrom. Det er veldig viktig at du ikke hopper over noen måltider for å holde forbrenningen din oppe. Ser du det blir for mange timer mellom hver gang, så ta litt frukt, knas en gulerot, lett yoghurt, eller noe annet magert og lettvint. Det viktigste av alt er VANN, drikk på litersvis med vann, minimum 3 liter pr. dag.

Når det gjelder nattvaktjobbing, så har jeg ikke mye erfaring med det, men det skulle vel la seg gjøre og gjennomføre det på denne måten allikavel - du får prøve å justere måltidene i forhold til døgnrytmen din.

Les de andre dagbøkene og få masse gode tips der, og bruk dagboken din hver dag - inspirerende med oppmuntring vet du! Litt trening er jo også fint, et liten gåtur, sykkel......det som passer best for deg.

Lykke til - sammen er vi sterke her inne!! Og i morgen begynner alvoret :-)
Motiveringsklem fra Afrodite
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.