← Alle dagbøker
lene
54 år170 cm86 innlegg
2001
0 følgere
Start76,7 kg
Sist73,1 kg
Endring−3,6 kg
BMI nå25,3
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka ja ja litt opp igjen
Opp på 73 tallet igjen. Men jeg kan jo ikke deppe over 300 gram. Helt naturlig med slike svingninger. Og jeg var jo uansett flink i går. Kom meg også avgårde på spinning igjen og det gjorde godt.
Helgen blir tøff. Skal på julebord på lørdag. Men jeg skal forsøke å begrense meg med spisingen.
GOD HELG!
Jippi der kom jammen med 72-tallet.
Dette må jeg si var overraskende. Jeg som var redd for at vekten i går var et kort blaff. Jeg må visst være flinkere enn det jeg selv tror .....Men dette gir i alle fall ekstra motivasjon.
Nå ber jeg bare til gud om at vekten holder seg på 72-tallet i morgen.
Tra la la for en fin dag.
Hilsen Lene
Hei igjen alle sammen
Nå var det jammen med en stund siden jeg har vært her inne. Jeg var egentlig drittlei av alt som hadde med slanking å gjøre. Jeg har fremdeles ikke klart å finne den stor motivasjonen igjen, men det er ikke så aller galt heller. Jeg hadde ikke veid meg på en stund og jeg ble veldig positivt overrasket da jeg gikk på vekta i dag. Nå er det jo veldig fristende å forsøke å være kjempeflink noen dager igjen slik at jeg kommer meg ned på 72-tallet. Ja jeg skal nå i alle fall forsøke........
Ha en god dag alle sammen!
29. november 2001
73,5 kgHeldigvis ned igjen
Nå var jeg i alle fall glad for å være tilbake på 73-tallet. Jeg prøver å motivere meg selv for å gjøre en ekstra innsats før jul nå. Det er jo fremdeles mulig å komme under 70-tallet før jul, men da må jeg jammen med ta meg sammen øyeblikkelig.
Og det skal jeg gjøre, dvs. forsøke i alle fall.....Første delmål er 72-tallet innen onsdag neste uke.
Jeg kan, jeg vil og jeg SKAL...
27. november 2001
74,4 kgKonkurranseoppdatering og mensen
Urgh, urgh, men jeg visste det nok. Venter mensen med det aller første og da går jo vekten alltid opp 1-2 kg. Men herregud så kjedelig uansett - og så i dag da med oppdatering og avslutning av konkurransen. LilleMeg har nemlig vunnet. Stor applaus til LilleMeg. Jeg lager oppsummeringen ut fra siste registrerte vekt så det kan jo hende at resultatet ikke blir helt riktig for alle, men si fra da så skal jeg rette det.
Oppdatering av konkurransen etter 6 uker:
Tarangai: 70.6 - 68.8 = Ned 1.8 kg
Minelli: 79.2 - 75.7 = Ned 3.5 kg
LilleMeg: 77.5 - 72.0 = Ned 5.5 kg ***WINNER***
Aas: 72.4 - 69.2 = Ned 3.2 kg
Viola: 66.1 - 64.1 = Ned 2.0 kg
Emilie: 51.0 - 48.5 = Ned 2.5 kg
Ceci: 75.6 - 73.1 = Ned 2.5 kg
Sola: 68.9 - 67.2 = Ned 1.7 kg
Snirkeline: 74.0 - 70.5 = Ned 3.5 kg
Lene: 73.7 - 74.4 = Opp 0.7 kg - dette er til å grine av
Lala: 78.6 - 78.8 = Opp 0.2 kg
Deprinette: 71.0 - 69.0 = Ned 2 kg
Æsj jeg er så lite motivert for tida at jeg orker ikke skrive noe særlig her inne for tiden. Men dere skal vite at jeg følger med dere alle sammen for det.
23. november 2001
73,3 kgSå var det helg igjen og nye prøvelser
Heisann alle sammen. Så var det helg igjen - alle slankernes mareritt.....Men det er jo deilig og da, kan jo ikke si annet. Som alltid har jeg store planer om å være flink så vi får se hva vekten viser på mandag.
Jeg må le litt. På menyen min i går skrev jeg loffskiver - og det ga umiddelbart fy fy tilbakemeldinger (og takk for det). Jeg vil bare si at jeg er helt enig i dette. Problemet var at det bare fantes loff i huset. Ellers spiser jeg så godt som aldri loff.
Gårdagens meny:
Frokost: 2 skiver med fårepølser
Lunch: 1 skive med fårepølse
Middag: 1/4 del hjemmelaget pizza
M.m.: 1 clementin
Kvelds: 1 baguett med ost, salat, dressing og biffkjøtt
Ikke helt bra med det kveldsmåltidet, men vekta gikk heldigvis ikke oppover i dag. Jeg skal forsøke å ikke spise så mye fårepølse fra nå av da jeg har fått tilbakemelding på at det er så mange kalorier i disse.
Ønsker alle sammen en superduper fin og slankende helg.
22. november 2001
73,4 kgStabil opp - ned - opp - ned på 73-tallet
Hei igjen. Jeg er ganske flink for tiden, men tydeligvis ikke flink nok. Men jeg manner meg opp til å bli KJEMPEFLINK igjen. Takk for oppmuntringene fra dere - det hjelper godt i denne litt tunge perioden.
Gårsdagens meny:
Frokost: 2 små loffskiver med fårepølse
m.m.: 1 clementin
Lunch: 2 små loffskiver med fårepølse
Middag: 1/3 boks brun lapskaus, 2 små loffskiver
m.m.: salatblanding med skalldyr (ikke dressing e.l. til)
Kvelds: 1 skive med makrell i tomat, 1 cafe au lait
21. november 2001
73,2 kgOppdatering av konkurranse etter 5 uker
Hei igjen alle sammen. Jeg beklager at jeg ikke har fått skrevet her inne på lenge. Men jeg har ikke hatt internettilknytning da jeg har hatt fri fra jobb og stresset som en gal en med flytting.
Men her kommer i alle fall en oppdatering av konkurransen. Jeg har lagt til grunn sist notert vekt.
Tarangai: 70.6 - 68.8 = Ned 1.8 kg
Minelli: 79.2 - 76.0 = Ned 3.2 kg
LilleMeg: 77.5 - 73.0 = Ned 4.5 kg
Aas: 72.4 - 69.4 = Ned 3.0 kg
Viola: 66.1 - 63.5 = Ned 2.6 kg
Emilie: 51.0 - 49.0 = Ned 2.0 kg
Ceci: 75.6 - 73.6 = Ned 2.0 kg
Sola: 68.9 - 67.2 = Ned 1.7 kg
Snirkeline: 74.0 - 70.5 = Ned 3.5 kg
Lene: 73.7 - 73.2 = Ned 0.5 kg
Lala: 78.6 - 78.8 = Opp 0.2 kg
Deprinette: 71.0 - 70.0 = Ned 1 kg
Mange bra resultater her. Jeg venter fremdeles på at den store motivasjonen skal komme og ta meg igjen.......
16. november 2001
73,3 kgUrettferdig vekt
Opp 200 gram det var urettferdig. Jeg synes jo at jeg hadde en bra dag i går også jeg. Men en ting har jeg i alle fall lært av denne slankekuren og det er hva jeg kan spise for å holde meg stabil mht. vekten.
Men det er jo liten trøst nå for jeg vil NED. Men da er det jo bare en ting å gjøre - stå på videre og gjennomfør nå en virkelig bra slankehelg (små mål av gangen har jeg også lært at er lurt).
Gårsdagens meny:
Frokost: 1 skive med makrell i tomat
Lunch: 2 skiver med magerost og fårepølser
Middag: 1 ostesnitzel, 1 porsjon ris, søtsur saus
Kvelds: 2 små skiver med lett jordbærsylt
Annet: 3 clementiner, 2 drops, 1 karamell, 1 cafe au lait
Jeg synes dette var en bra dag (bortsett fra annet), men jeg begynner jo å lure. Er det slik at jeg bare beholder vekten min med en slik meny??? Eller bør jeg over sikt ta av meg med en slik meny. Fra mandag tror jeg at jeg må redusere matinntaket drastisk i forhold til dette for å få litt fortgang igjen.....
Vel , vel, alle sammen - nå vil vi se en nedgang etter helgen.
Ønsker alle god helg og lykke til med slankingen i helgen.
Klem fra Lene
15. november 2001
73,1 kgBra slankedag i går
I går ble det heldigvis en bra slankedag og det helper heldigvis både på vekten og motivasjonen.
Spiste følgende:
Frokost: 1 skive med magerost og fårepølse
M.M: 1 clementin
Lunch: 2 skiver med magerost og fårepølse
M.M: 1 clementin
Middag: Fiskepudding, poteter, gulrøtter og brekkbønner
Kvelds: 2 skiver med makrell i tomat, 1/2 pære, cafe au lait
Kom meg også på trening igjen i går og det er jeg strålende fornøyd med. Trening: 45 min styrke i sal, 45 min spinning.
En flink dag i dag også så ser jeg kanskje 72-tallet i morgen?
Håper alle sammen får en strålende bra slankedag i dag.
Hilsen Lene
14. november 2001
73,4 kgNå er det NOK
Nå er jeg dritlei av å se 73-tallet og jo - jo slanking så nå er det nok. Nå skal 72-tallet frem. Jeg skal virkelig legge meg i selen nå og være kjempeflink igjen. Så målet som jeg SKAL klare er altså 72-tallet til fredag og holde meg på 72-tallet gjennom helgen. Klarer jeg det så vil det jo også kanskje hjelpe litt på motivasjonen igjen.
Hjelp - LilleMeg mangler bare en halv kilo på å vinne konkurransen. Folkens: vi får stå på det beste vi kan nå for å iallefall forbedre resultatene......
Gårsdagens meny:
Frokost: 1 nutrilettbar
M.M: 1 clementin
Lunch: 2 skiver med crabsticksalat
M.M: 1 clementin
Middag: 1/2 kylling, 1 skive, litt potetsalat og rødkål til
M.M: 1/2 pære
Kvelds: 1 skive med magerost, 1 glass summet melk
Sann passe flink dag. Potetsalat og crabsticksalat ikke bra, samt at det ble jo litt vel mye småspising selv om det var bare frukt.
Orker ikke å skrive hvor mye jeg har igjen av 5 kg konkurransen da det ikke akkurat er oppløftende.
Dagen i dag skal bli bedre......
Hilsen Lene
13. november 2001
73,2 kgOppdatering av konkurranse etter 4 uker
Heisann. Først må jeg bare si tusen takk for alle kommentarene i går. Jeg kan bokstavelig talt kjenne hvordan dere gir meg motivasjonen tilbake. Dere er bare toppers. Så nå skal jeg altså virkelig prøve å innta den smale sti igjen.
Jeg ble heldigvis positivt overrasket over vekta i dag - fryktet verre. Men selv om jeg har vært en dårlig slanker i det siste så har det hele tiden ligget i bakhodet at jeg må iallefall passe på at vekta ikke går særlig oppover. Og det har jeg jo klart å unngå iallefall. "Må jo prøve å se positivt på situasjonen".
Så over til konkurransen. Jeg venter spent på vekten fra LilleMeg. Hun kan jo faktisk gå av med seieren i dag.
Resultater etter 4 uker i minus 5 kg konkurransen:
Tarangai: 70.6 - 68.7 - 68.5 - 69.8 - 67.9 = Ned 2.7 kg
Minelli: 79.2 - 78.4 - 78.4 - 77.3 - 77.4 = Ned 1.8 kg
LilleMeg: 77.5 - 76.5 - 76.0 - 74.0 - 73.0 = Ned 4.5 kg
Aas: 72.4 - 71.8 - 71.4 - 70.4 - 69.8 = Ned 2.6 kg
Viola: 66.1 - 65.1 - 64.5 - 64.8 - 64.1 = Ned 2.0 kg
Emilie: 51.0 - 50.5 - 50.5 - 49.5 - 49.5 = Ned 1.5 kg
Ceci: 75.6 - 74.9 - 74.9 - 74.2 - 73.2 = Ned 2.4 kg
Sola: 68.9 - 68.0 - 67.8 - 67.8 - 68.0 = Ned 0.9 kg
Snirkeline: 74.0 - 71.5 - 71.5 - 71.5 - 71.0 = Ned 3.0 kg
Lene: 73.7 - 74.0 - 73.4 - 73.1 - 73.2 = Ned 0.5 kg
Hermine: 75.6 - 74.8 - 74.0 ---
Lala: 78.6 - 78.6 - 79.0 ---
Deprinette: 71.0 -74.0 - 72.0 - 71.0 = Ned 0.0 kg
Gårsdagens meny:
Frokost: 1 skive med crabsticksalat
M.M: 1 clementin
Lunch: 2 skiver med crabsticksalat
Middag: Bitteliten posjon med søtsur saus, ris og svinekjøtt
Kvelds: 2 brødskiver med makrell i tomat, 1 gl. sk. melk
Annet: Te, funlight saft, 2 cafe au lait, litt paprikaskruer.
Ønsker alle en kjempefin dag videre.
Hilsen Lene
12. november 2001
73,6 kgNok en blåmandag
Gjesp, gjesp, gud hvor trøtt jeg er. Det ble mange drinker og sene netter hele helgen. Slankingen har det også gått så som så meg. Jeg har ikke veid meg hele helgen, men i morgen blir jeg jo bare nødt da det er oppsummering av konkurransen igjen.
Jeg sliter fremdeles med motivasjonen. Men nå skal jeg lese noen dagbøker for å se om det kan hjelpe meg. Jeg må jo skjerpe meg nå hvis jeg skal klare under 70 kg før jul........
F''n også - baklengsslanking
Urg , æsj og vræl. Jeg var redd for det, men jeg håpet i det lengste at vekta ikke hadde gått oppover. Jeg sliter nå virkelig med å finne tilbake motivasjonen. Jeg har bare lyst på alt mulig mat og digg nå for tiden. Nå får jeg gå alvorlig i meg selv for å hente frem motivasjonen igjen. Jeg ønsker jo ikke å stå fast her nå flere måneder slik som jeg gjorde på 76-77 tallet. Skjerpings Lene for jeg vil jo under 70-tallet før jul.
Gårsdagens meny:
Frokost: 1 clementin
Lunch: 2 skiver med magerost og lett gulost
M.m: 1 clementin
Middag: Poteter, fiskegrateng, gulrøtter, 3 dl. sk. melk
M.m: Cafe au lait, 1 clementin, 1 skive med lett syltetøy
Kvelds: Cafe au lait, 1 skive med lett syltetøy
Trim: Ingen fordi jeg sovnet på sofaen og var altfor lat (dårlige greier dette Lene).
Men i dag er en ny dag. Kom motivasjon, kom til meg......
Gårsdagens oppdatering er ferdig
Heisann. Nå er gårsdagens oppdatering av konkurransen ferdig. LilleMeg leder klart med minus 3.5 kg. Snirkeline, Aas og Minelli skal nok gi LilleMeg kamp helt inn til døra. Jeg må jo innrømme at jeg ikke håper at LilleMeg kommer i mål helt riktig ennå, fordi jeg ønsker jo å forbedre resultatet mitt før konkurransen er over. Litt kjipt å ikke ha klart å ta av seg en eneste hel kilo en gang før konkurransen er over......Men for all det LilleMeg så gleder jeg meg over den flotte nedgangen din.
I går slet jeg virkelig med en enorm matlyst. Men takk og vis reddet en god "venn" av meg for å lange innpå en haug med mat e.l. (Vi slanker oss i sammen og jeg har gitt ham beskjed om at vi må forsøke å begrense hverandre med spisingen i stedet for å bli enige om utskeielser). Så takket være ham så ble det bare 2 små brøskiver og noen salte sild til kveldsmat.
Ingen trim i går, men jeg trente 1 time squash på mandag og i dag skal jeg trene 1 1/2 time styrke/spinning.
Gårsdagens meny:
Frokost: 1 skive med magerost og fårepølse
Middag: Fiskepudding, poteter, karrisaus, gulrøtter, kålrabi
Kvelds: 2 små skiver med magerost og fårepølser, 1 clementin
Annet: 2 kopper cafe au lait, ca. 10 stk sure sild, 1/2 banan
I dag er jeg igjen kjempemotivert. Håper bare dette varer en stund nå......nå vil jeg nemlig ned på 72-tallet.
Klem fra Lene
Vekta holder seg!!!! Bare si det inni deg mange ganger så gjør den det!!!!
Hurra for en morsom dag (mangler bare snø så er alt perfekt)
Stor klem fra snirkeline