← Alle dagbøker
diarist.Alias

lene

54 år170 cm86 innlegg 2001 0 følgere

Start76,7 kg
Sist73,1 kg
Endring−3,6 kg
BMI nå25,3
📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
12. juli 20017. desember 2001
73,1 kg

ja ja litt opp igjen

Opp på 73 tallet igjen. Men jeg kan jo ikke deppe over 300 gram. Helt naturlig med slike svingninger. Og jeg var jo uansett flink i går. Kom meg også avgårde på spinning igjen og det gjorde godt.

Helgen blir tøff. Skal på julebord på lørdag. Men jeg skal forsøke å begrense meg med spisingen.

GOD HELG!
72,8 kg

Jippi der kom jammen med 72-tallet.

Dette må jeg si var overraskende. Jeg som var redd for at vekten i går var et kort blaff. Jeg må visst være flinkere enn det jeg selv tror .....Men dette gir i alle fall ekstra motivasjon.

Nå ber jeg bare til gud om at vekten holder seg på 72-tallet i morgen.

Tra la la for en fin dag.

Hilsen Lene
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias snirkeline6. desember 2001
Hei og hopp! og hurra for nedgangen din!!!

Vekta holder seg!!!! Bare si det inni deg mange ganger så gjør den det!!!!

Hurra for en morsom dag (mangler bare snø så er alt perfekt)

Stor klem fra snirkeline
73,0 kg

Hei igjen alle sammen

Nå var det jammen med en stund siden jeg har vært her inne. Jeg var egentlig drittlei av alt som hadde med slanking å gjøre. Jeg har fremdeles ikke klart å finne den stor motivasjonen igjen, men det er ikke så aller galt heller. Jeg hadde ikke veid meg på en stund og jeg ble veldig positivt overrasket da jeg gikk på vekta i dag. Nå er det jo veldig fristende å forsøke å være kjempeflink noen dager igjen slik at jeg kommer meg ned på 72-tallet. Ja jeg skal nå i alle fall forsøke........

Ha en god dag alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH6. desember 2001
Hei Lene!

Så fint at vekten din har gått ned nå mens du har vært borte herfra! Kanskje det er løsningen for din måte og slanke deg på? Og kunne holde deg litt lenger unna vekta osv! Jeg tror faktisk det!

Tusen takk for kjempe koselige ord i går! Jeg trengte litt oppbacking gitt! Sammen er vi sterke vet du! Og dette klarer vi sammen!

Stå på masse og ha en super duper slankedag!

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Bonita5. desember 2001
Hei Lene, godt å ha deg tilbake!
Du har jo vært kjempeflink, selv om du ikke har fokusert så mye på slanking den siste uka.
Stå på nå, jeg heier på deg!!
Klem fra Bonita :-)
c.AuthorAlias snirkeline5. desember 2001
Skjønner deg kjempegodt! Jeg har også slitt med motivasjonen en stund nå - men jeg tror kanskje den er på vei tilbake! Kjempefint med nedgangen da!!!

Kom igjen - dette klarer du!!!!!!!!

Stor adventsklem fra snirkeline
73,5 kg

Heldigvis ned igjen

Nå var jeg i alle fall glad for å være tilbake på 73-tallet. Jeg prøver å motivere meg selv for å gjøre en ekstra innsats før jul nå. Det er jo fremdeles mulig å komme under 70-tallet før jul, men da må jeg jammen med ta meg sammen øyeblikkelig.

Og det skal jeg gjøre, dvs. forsøke i alle fall.....Første delmål er 72-tallet innen onsdag neste uke.

Jeg kan, jeg vil og jeg SKAL...

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli29. november 2001
Hei Lene!

Treningsenergi sier du? Det hjelper garantert å trene sammen med noen, og å ha noen som kan dra hverandre med på ting. Har du ikke noen å trene sammen med da?

Det er kjempevanskelig å ta seg sammen i matveien om dagen. For min del har det blitt litt usunn overtidsmat, derfor all treninga, liksom for å veie opp mot den usunne maten. Men det går jo smått nedover med vekta da! Kanskje vi skal avtale en full skjerpings nå før julaften? Ha minst 3 sunne middager på ukedagene, ikke godis i det hele tatt, bare lov å spise favorittmaten vår ved ulike sosiale tilstelninger? Kom igjen og bli med på det, da!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Savanna29. november 2001
Heisann!
Da kan vi kjempe sammen da! Målet mitt er å komme under 90...har kjempet lenge akkurat i overkant! Men nå skal det skje for oss begge...ikkesant?

bra motto; Jeg kan, jeg vil og jeg SKAL!
Tror jeg skal følge det jeg også!

KOm igjen så står vi på sammen frem mot jul og da runder vi over i en ny vektklasse! *s*
Dette klarer vi!

Klem fra Savanna
74,4 kg

Konkurranseoppdatering og mensen

Urgh, urgh, men jeg visste det nok. Venter mensen med det aller første og da går jo vekten alltid opp 1-2 kg. Men herregud så kjedelig uansett - og så i dag da med oppdatering og avslutning av konkurransen. LilleMeg har nemlig vunnet. Stor applaus til LilleMeg. Jeg lager oppsummeringen ut fra siste registrerte vekt så det kan jo hende at resultatet ikke blir helt riktig for alle, men si fra da så skal jeg rette det.

Oppdatering av konkurransen etter 6 uker:

Tarangai: 70.6 - 68.8 = Ned 1.8 kg
Minelli: 79.2 - 75.7 = Ned 3.5 kg
LilleMeg: 77.5 - 72.0 = Ned 5.5 kg ***WINNER***
Aas: 72.4 - 69.2 = Ned 3.2 kg
Viola: 66.1 - 64.1 = Ned 2.0 kg
Emilie: 51.0 - 48.5 = Ned 2.5 kg
Ceci: 75.6 - 73.1 = Ned 2.5 kg
Sola: 68.9 - 67.2 = Ned 1.7 kg
Snirkeline: 74.0 - 70.5 = Ned 3.5 kg
Lene: 73.7 - 74.4 = Opp 0.7 kg - dette er til å grine av
Lala: 78.6 - 78.8 = Opp 0.2 kg
Deprinette: 71.0 - 69.0 = Ned 2 kg

Æsj jeg er så lite motivert for tida at jeg orker ikke skrive noe særlig her inne for tiden. Men dere skal vite at jeg følger med dere alle sammen for det.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli27. november 2001
Hei Lene!

Ja, mensen er noe herk, i alle fall de første dagene. Men så kommer det jo ofte et aldri så lite hopp nedover etterpå, da. DET må du se fram til.

Er helt enig i at det er vanskelig å motivere seg om dagen, men likevel litt lettere enn det var for en måned siden synes jeg. Motivasjonen går vel litt i bølgedaler når man slanker seg over lengre tid! Men du, ikke gi opp da!

Så LM vant denne gangen også!! Grrr, JEG ville jo vinne denne gangen! Ihvertfall gledelig å se at jeg inntar delt 2.plass.

Ja, ja, vi får være litt flinkere neste gang da, ørlite skjerpings må jo hjelpe det også!

Stå på videre, Lene, vi skal jo bli sylfider, jo!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Maple27. november 2001
Næmen Lene då!! Må ikje vere deppa!!
Er det fordi du legg opp til ganske harde mål, at du ikkje greier det, og dermed blir skuffa? I så fall kan det vere lurt å ha enklere mål. Eg gir meg sjølv premie for kvar einaste kilo, og det syns eg er kjempemotiverande!!
Ver litt snill med deg sjølv, tren og ta tida til hjelp. Sjølv har eg brukt evigheter, over 18 mnd på å gå fra 73 til no 67. Det er seint, men så lenge eg ikkje går opp att, skal eg seie meg fornøgd. Må vere rå-forsiktig i jula!!

-Maple
73,3 kg

Så var det helg igjen og nye prøvelser

Heisann alle sammen. Så var det helg igjen - alle slankernes mareritt.....Men det er jo deilig og da, kan jo ikke si annet. Som alltid har jeg store planer om å være flink så vi får se hva vekten viser på mandag.

Jeg må le litt. På menyen min i går skrev jeg loffskiver - og det ga umiddelbart fy fy tilbakemeldinger (og takk for det). Jeg vil bare si at jeg er helt enig i dette. Problemet var at det bare fantes loff i huset. Ellers spiser jeg så godt som aldri loff.

Gårdagens meny:

Frokost: 2 skiver med fårepølser
Lunch: 1 skive med fårepølse
Middag: 1/4 del hjemmelaget pizza
M.m.: 1 clementin
Kvelds: 1 baguett med ost, salat, dressing og biffkjøtt

Ikke helt bra med det kveldsmåltidet, men vekta gikk heldigvis ikke oppover i dag. Jeg skal forsøke å ikke spise så mye fårepølse fra nå av da jeg har fått tilbakemelding på at det er så mange kalorier i disse.

Ønsker alle sammen en superduper fin og slankende helg.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple24. november 2001
Ja, dei helgane er vanskelige! Men det skal gå bra denne helga. skal ut og kjøpe pulsklokke i dag! Premie til meg, nådde delmål i går! Jippi!
Eg liker ikkje å seie fy, fy til nokon, for eg trur det er veldig viktig å ete variert, slik at det ikkje blir kjedelig. Derfor litt loff er OK, så lenge det ikkje er kun loff kvar dag. Det er bedre å kose seg med loff enn med f.eks sjokolade eller chips.

Men du får ha ei god helg!!
Klem frå Maple
c.AuthorAlias RH23. november 2001
Man tar det man har tenker jeg! Så om det ble litt fy fy i går så ikke bry deg om dem *ler* Men du disse fårepølsene kan jo ikke være så gale når du spiste det og gikk ned! Man skal kose seg litt også, men kanskje minke litt? Det må jo være mye bedre!

Vel så er det helg igjen da, deilig vil nå jeg si! Selv om det er en stor prøvelse så må man bare bestemme seg for at man ikke skal spise sånt i helgene og prøve og venne dumme gamle vaner til gode vaner isteden! Kjøpe en bundt med Klementiner osv! nam nam!

Håper du får en kjempe fin slankedag i dag og en kjempe fin helg!

Mange gode stå på klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias snirkeline23. november 2001
Loff er jo godt da... Baguetter også... Men om ikke veldig lenge kan vi kose oss med all den loffen og baguettene vi bare vil!!! For da er vi ferdige å slanke oss!!!!

Ha en kjempefin helg! (og vær flink - det SKAL jeg også være)

Klem fra snirkeline
73,4 kg

Stabil opp - ned - opp - ned på 73-tallet

Hei igjen. Jeg er ganske flink for tiden, men tydeligvis ikke flink nok. Men jeg manner meg opp til å bli KJEMPEFLINK igjen. Takk for oppmuntringene fra dere - det hjelper godt i denne litt tunge perioden.

Gårsdagens meny:
Frokost: 2 små loffskiver med fårepølse
m.m.: 1 clementin
Lunch: 2 små loffskiver med fårepølse
Middag: 1/3 boks brun lapskaus, 2 små loffskiver
m.m.: salatblanding med skalldyr (ikke dressing e.l. til)
Kvelds: 1 skive med makrell i tomat, 1 cafe au lait
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita22. november 2001
Hei Hei Lene,
visst er du flink, og det kommer til å vises på vekta også, vær du sikker! Kom igjen nå, det er snart jul - vi skal være så lekre som bare det!!
Du kan klare det, jeg kan klare det, vi kan alle klare det :-)!
Ønsker deg en flott dag,
klem og motivasjonstanker fra Bonita :-)
c.AuthorAlias Sola22. november 2001
Hei Lene.

Takk for hyggelig ord i boka mi. Selvfølgelig så skal VI klare målet vårt. Og motivasjonen går opp ned hele tiden, men det skal ikke knekke OSS. Men du jeg synes at du skal spise noe annet enn loff som brødmat,knekkebrød eller grovt brød er mye sunnere.
- 1 kg til tirsdag??? OK da skal vi klare det. Så stå på Lene.
Stor klem fra Sola, som sender deg noen motivasjonsvibbere
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
c.AuthorAlias Savanna22. november 2001
Heisann!
Et lite tips, dropp loffen, loff er skikkelig fy når man slanker seg... tomme kalorier, metter ikke... Hovedpoenget er å spise lite som gjør at man faktisk får en metthetsfølelse som varer omtrent til neste måltid....
Husk at jo grovere brød du spiser jo mer får magen å arbeide med og at kroppen arbeider betyr forbrenning av kalorier og en sunnere syreforhold i magen!
Og fant ut i helga at fårepølse er stappfullt av kalorier..., synd jeg som er så glad i det...

Ellers ser kostholdet kjempebra ut!
Ikke ta dette som kritikk.... Synes du er kjempeflink, og ville bare gi deg noen tips som ganske ville hjelpe deg enda mer på vei!

Klem fra Savanna
73,2 kg

Oppdatering av konkurranse etter 5 uker

Hei igjen alle sammen. Jeg beklager at jeg ikke har fått skrevet her inne på lenge. Men jeg har ikke hatt internettilknytning da jeg har hatt fri fra jobb og stresset som en gal en med flytting.

Men her kommer i alle fall en oppdatering av konkurransen. Jeg har lagt til grunn sist notert vekt.

Tarangai: 70.6 - 68.8 = Ned 1.8 kg
Minelli: 79.2 - 76.0 = Ned 3.2 kg
LilleMeg: 77.5 - 73.0 = Ned 4.5 kg
Aas: 72.4 - 69.4 = Ned 3.0 kg
Viola: 66.1 - 63.5 = Ned 2.6 kg
Emilie: 51.0 - 49.0 = Ned 2.0 kg
Ceci: 75.6 - 73.6 = Ned 2.0 kg
Sola: 68.9 - 67.2 = Ned 1.7 kg
Snirkeline: 74.0 - 70.5 = Ned 3.5 kg
Lene: 73.7 - 73.2 = Ned 0.5 kg
Lala: 78.6 - 78.8 = Opp 0.2 kg
Deprinette: 71.0 - 70.0 = Ned 1 kg

Mange bra resultater her. Jeg venter fremdeles på at den store motivasjonen skal komme og ta meg igjen.......
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple21. november 2001
Ikkje bekymre deg om at det går sakte. Når motivasjonen er dårlig, ikkje gi blaffen, men sett ned kravet til suksess. F.eks er det godkjent å ikkje gå ned, men at det er OK å vere stabil. Med meg går det usannsynligtregt, men eg er ikkje så veldig deppa av den grunn!! :-)

Uansett, lykke til vidare, Lene

-Maple
c.AuthorAlias Minelli21. november 2001
Hei, hei Lene!

Opp med hodet nå! Det er jo snart jul, og på tide å gjøre den siste slankeinnnspurten, sånn at vi kan unne oss litt godt i jula.

Det er ikke lett å konsentrere seg om slanking når hele ens verdag står på hodet under flytting, men desto viktigere blir det å velge sunn mat, så kan heller treninga drøye.

Ikke se på alle som ligger foran deg på resultatlista, men kjemp videre som om du nærmer deg -5 kilo. Det prøver jeg på!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias snirkeline21. november 2001
Jeg begynte jo å lure på hvor du ble av - det var jo så lenge siden jeg hadde sett deg her inne!

Men nå er du tilbake - for fullt regner jeg med!!! Dessverre sliter jeg også med motivasjon, men jeg kan dele med deg det jeg har *svosj* Ta imoooot!

Klem fra snirkeline
73,3 kg

Urettferdig vekt

Opp 200 gram det var urettferdig. Jeg synes jo at jeg hadde en bra dag i går også jeg. Men en ting har jeg i alle fall lært av denne slankekuren og det er hva jeg kan spise for å holde meg stabil mht. vekten.

Men det er jo liten trøst nå for jeg vil NED. Men da er det jo bare en ting å gjøre - stå på videre og gjennomfør nå en virkelig bra slankehelg (små mål av gangen har jeg også lært at er lurt).

Gårsdagens meny:
Frokost: 1 skive med makrell i tomat
Lunch: 2 skiver med magerost og fårepølser
Middag: 1 ostesnitzel, 1 porsjon ris, søtsur saus
Kvelds: 2 små skiver med lett jordbærsylt

Annet: 3 clementiner, 2 drops, 1 karamell, 1 cafe au lait

Jeg synes dette var en bra dag (bortsett fra annet), men jeg begynner jo å lure. Er det slik at jeg bare beholder vekten min med en slik meny??? Eller bør jeg over sikt ta av meg med en slik meny. Fra mandag tror jeg at jeg må redusere matinntaket drastisk i forhold til dette for å få litt fortgang igjen.....

Vel , vel, alle sammen - nå vil vi se en nedgang etter helgen.

Ønsker alle god helg og lykke til med slankingen i helgen.

Klem fra Lene
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette19. november 2001
Hei Lene!
Ville bare oppdatere vekta mi her i tilfelle du skal oppdatere konkurransen i morra..vekta mi er nå 70kg...endelig har jeg kommet meg inn i riktig rytme igjen..deilig..
Håper alt går bra med deg også selv om du ikke har skrevet her på noen dager...Lykke til!!
klem deprinette
c.AuthorAlias Minelli16. november 2001
Hei, hei Lene!

Ikke bry deg om de 200 grammene, det er sikkert bare normal vektvariasjon, for jeg synes faktisk menyen din i går så helt OK ut! Kanskje litt mye med to brødskiver på kvelden, men ellers OK kaloriinnhold.

Jeg er enig med Amor at du kanskje kan bytte ut noe av maten med alternativer som ikke inneholder fullt så mange kalorier, men det må ikke bli for magert heller. Kroppen må nelig ha litt fett hver dag for å opprettholde fettforbrenningen!

Jeg synes du skal ha omtrent samme meny i flere dager, jeg, og se om vekta fortsatt ikke går ned. Kanskje heller trene litt mer??

Ha en kjempefin helg, Lene!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Bonita16. november 2001
Hei Lene, jeg synes ikke menyen din ser gal ut!!
Cafe au lait er vel det eneste som ikke er så lurt (myldrer av kalorier)..
Ha en god og slankende helg, du også,
klem fra Bonita :-)
c.AuthorAlias Sola16. november 2001
Hei Lene

Så synd med vekta di da, men den endrer seg fort skal du se.
Og jeg som skulle skryte av at jeg hadde gått ned, ikke så mye da bare 300gr men ned er ned. Du husker avtalen våres ja? - 1 kg til tirsdag?? Synd at det er helg i mellom!!!! *S*S*S*
Men dette skal vi greie Lene.
Jeg byttet ut skiver til knekkebrød og gikk ned en stund, men nå er jeg på stedet hvil liksom, så jeg må nokk også redusere mengden på mat, eller rettere sagt på middagen!!!!

Lykke til med slankinga og god helg!!
Klem fra Sola
c.AuthorAlias snirkeline16. november 2001
Hei!

Har du prøvd forbrenningste?

Den er bare helsuper!! Prøv den og se hva som skjer med din kropp - kanskje det bare er forbrenningen din som har klikket litt for tiden?

Ha en kjempehelg!

Stor klem fra snirkeline
c.AuthorAlias Amorica16. november 2001
Hei Lene!

Det at vekten gikk 200gram opp i dag behøver jo ikke å bety noe som helst. Morsomt er det ikke, men det kan være væskebalansen som lurer deg litt. Det er jo derfor man "ikke skal" veie seg hver dag når man går på slankekur. Blir så deppa når det går opp istedenfor ned for deretter å glemme at det går i rykk og napp. Mulighetene er absolutt store for at du får et lavere tall på vekta allerede i morgen:)

Forsøker å regne ut hvor mange kalorier du har fått i deg i går. Litt vanskelig er det når jeg ikke vet noe om mengen på middagen eller str. på brødskivene, men jeg antar at det ligger på rundt 1500 kcal. Er det riktig så vil du gå nedover i vekt, men sakte og sikkert.

Jeg erfarte at det var mye heldigere mtp det totale kaloriintaket å la brødskivene være i fred en stund og heller spise knekkebrød. Der er det mange kcal å spare. Bare et tips altså...fårepølse går for å ha et ganske stort fettinnhold, så det er lurt å bytte ut det med noe annet. Skinke f. eks. Når du spiser ris så er det veldig lite ris for kalorimengen som skal være til middag...så lite at det omtrendt ikke er noen ting. Desverre....Men men.

Nå sitter jeg her og legger ut da. Mener ikke det, men det er nok noen kalorier å spare på iforhold til den menyen du forteller om - hvis du vil. Færre måltider skal du jo ikke spise fra mandag av!!! Bare bytte litt ut på noen matvarer. Da er jeg sikker på at du får en nedgang på vekta omgående!

Stå på videre Lene!

Hilsen fra amor:)
73,1 kg

Bra slankedag i går

I går ble det heldigvis en bra slankedag og det helper heldigvis både på vekten og motivasjonen.

Spiste følgende:

Frokost: 1 skive med magerost og fårepølse
M.M: 1 clementin
Lunch: 2 skiver med magerost og fårepølse
M.M: 1 clementin
Middag: Fiskepudding, poteter, gulrøtter og brekkbønner
Kvelds: 2 skiver med makrell i tomat, 1/2 pære, cafe au lait

Kom meg også på trening igjen i går og det er jeg strålende fornøyd med. Trening: 45 min styrke i sal, 45 min spinning.

En flink dag i dag også så ser jeg kanskje 72-tallet i morgen?

Håper alle sammen får en strålende bra slankedag i dag.

Hilsen Lene

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli15. november 2001
Hei Lene!

Så flink du er da! Ser jo snart 72-tallet. Jeg krysser fingrene for i morgen!!

Kjempebra at du skrev at konkurransen var oppdatert. Jeg så jo at jeg ikke ligger dårligst an ihvertfall, men nå skal jeg virkelig sette inn høygiret! LilleMeg skal jammen ikke være trygg på seieren, nei!

Er det ikke deilig med sånne gode slankedager? Fin vekt og. Da går alt så lett! Vi vil ha mange sånne dager!

Ha en kjempefin dag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias snirkeline15. november 2001
En kjempebra slankedag på deg i går!!! Toppers!
Jeg bare vet at du blir til å se 72 tallet i morgen!!!

Stå på!
Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias Sola15. november 2001
Hei Lene.
Takk for kommentar i dagboka mi. Du har rett jeg trenger et skikkelig spark bak. Ok da har vi en avtale: -1 kg til tirsdag.
Skal virkelig prøve å skjerpe meg. Men problemet er at jeg synes egentlig at jeg er flink med maten, men ingen endring på vekta. Så jeg blir litt frustrert noen ganger da..... *S*S*
68kg er det jeg veier så det er helt riktig.
Da håper jeg du også får en fin slankedag og lykke til med vekttapet.
Klem fra Sola
c.AuthorAlias Viola15. november 2001
Veldig fin menyliste, synes jeg! Nå skal jeg også skrive inn liste her i dagboka en stund, har slurva lenge...
Skal se du får hilse på det der 2-tallet ganske snart, så flink som du er!
Klem, Viola.
73,4 kg

Nå er det NOK

Nå er jeg dritlei av å se 73-tallet og jo - jo slanking så nå er det nok. Nå skal 72-tallet frem. Jeg skal virkelig legge meg i selen nå og være kjempeflink igjen. Så målet som jeg SKAL klare er altså 72-tallet til fredag og holde meg på 72-tallet gjennom helgen. Klarer jeg det så vil det jo også kanskje hjelpe litt på motivasjonen igjen.

Hjelp - LilleMeg mangler bare en halv kilo på å vinne konkurransen. Folkens: vi får stå på det beste vi kan nå for å iallefall forbedre resultatene......

Gårsdagens meny:

Frokost: 1 nutrilettbar
M.M: 1 clementin
Lunch: 2 skiver med crabsticksalat
M.M: 1 clementin
Middag: 1/2 kylling, 1 skive, litt potetsalat og rødkål til
M.M: 1/2 pære
Kvelds: 1 skive med magerost, 1 glass summet melk

Sann passe flink dag. Potetsalat og crabsticksalat ikke bra, samt at det ble jo litt vel mye småspising selv om det var bare frukt.

Orker ikke å skrive hvor mye jeg har igjen av 5 kg konkurransen da det ikke akkurat er oppløftende.

Dagen i dag skal bli bedre......

Hilsen Lene
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH14. november 2001
Heia Lene! Heia Lene! Heia Lene!

Heier på at du klarer 72 i løpet av uken nå! Virker som om du endelig har fått nok av og hoppe opp og ned så nå er jeg sikker på at det skjer ting med vekten din! Så jeg heier deg avgårde til en superduper slankedag i dag og jeg håper du har det super bra!

Stor god stå på klem fra Rikke
c.AuthorAlias meiret14. november 2001
Hallo!
Synd at du sliter sånn med stillstand, det tærer sikkert på motivasjonen, men stå på, stå på, det løsner sikkert skikkelig snart!
Jeg har ikke hatt noen sånn periode ennå, men jeg regner liksom med at det kommer. Ammer, jeg da, så noen stillstand på grunn av mens er jeg forskåna fra foreløpig. Håper forresten at noen vinner konkurransen neste tirsdag, så jeg kan være med neste gang, hehe..
Jeg gruer meg nesten litt til å veie meg på fredag, tenk om det min tur til å stå stille snart,uuuuuuuh. Slankeklem fra meiret
c.AuthorAlias Maple14. november 2001
Det går ikkje så fort med meg heller, men eg trur at eg skal klare å halde meg nede etter at eg har nådd målet mitt.
Tips er å sette premie på kvar einaste kilo. Eg har premie når eg har hatt fire målinger under kvar heile kilo. Eg veier berre mandag og fredag, så det vil seie at eg får premie når eg har hatt to veker under ei gitt vekt. no jobber eg med å halde meg under 68 i tre målinger til, hadde første på mandag. Kjempedeilig!! :-) Tillat deg sjølv å vere fornøgd så lenge du trener og ikkje går opp.

Klem frå Maple
c.AuthorAlias snirkeline14. november 2001
Kjære Lene! Jeg skjønner presis hvordan du har det! Har vært nøyaktig der før!!

Det jeg måtte gjøre var å ta opp status med meg selv og se på hva jeg virkelig spiste! Jeg fant ut at jeg spiste mye rart i løpet av dagen - for en liten ting - hva gjør vel det.... Jeg sier ikke at du gjør det, men tenk nøye over hva du spiser og hvor mye du trener!

Her skal du få litt slankevibber over fra meg: *svisj svosj* Dusj nå i regnet mitt, så skal du se at 72 kommer fram fortere enn svint!!

Klem fra snirkeline
PS: Jeg begynte på forbrenningste - prøv det ut du også - det gjør virkelig susen!!!
73,2 kg

Oppdatering av konkurranse etter 4 uker

Heisann. Først må jeg bare si tusen takk for alle kommentarene i går. Jeg kan bokstavelig talt kjenne hvordan dere gir meg motivasjonen tilbake. Dere er bare toppers. Så nå skal jeg altså virkelig prøve å innta den smale sti igjen.

Jeg ble heldigvis positivt overrasket over vekta i dag - fryktet verre. Men selv om jeg har vært en dårlig slanker i det siste så har det hele tiden ligget i bakhodet at jeg må iallefall passe på at vekta ikke går særlig oppover. Og det har jeg jo klart å unngå iallefall. "Må jo prøve å se positivt på situasjonen".

Så over til konkurransen. Jeg venter spent på vekten fra LilleMeg. Hun kan jo faktisk gå av med seieren i dag.

Resultater etter 4 uker i minus 5 kg konkurransen:

Tarangai: 70.6 - 68.7 - 68.5 - 69.8 - 67.9 = Ned 2.7 kg
Minelli: 79.2 - 78.4 - 78.4 - 77.3 - 77.4 = Ned 1.8 kg
LilleMeg: 77.5 - 76.5 - 76.0 - 74.0 - 73.0 = Ned 4.5 kg
Aas: 72.4 - 71.8 - 71.4 - 70.4 - 69.8 = Ned 2.6 kg
Viola: 66.1 - 65.1 - 64.5 - 64.8 - 64.1 = Ned 2.0 kg
Emilie: 51.0 - 50.5 - 50.5 - 49.5 - 49.5 = Ned 1.5 kg
Ceci: 75.6 - 74.9 - 74.9 - 74.2 - 73.2 = Ned 2.4 kg
Sola: 68.9 - 68.0 - 67.8 - 67.8 - 68.0 = Ned 0.9 kg
Snirkeline: 74.0 - 71.5 - 71.5 - 71.5 - 71.0 = Ned 3.0 kg
Lene: 73.7 - 74.0 - 73.4 - 73.1 - 73.2 = Ned 0.5 kg
Hermine: 75.6 - 74.8 - 74.0 ---
Lala: 78.6 - 78.6 - 79.0 ---
Deprinette: 71.0 -74.0 - 72.0 - 71.0 = Ned 0.0 kg

Gårsdagens meny:

Frokost: 1 skive med crabsticksalat
M.M: 1 clementin
Lunch: 2 skiver med crabsticksalat
Middag: Bitteliten posjon med søtsur saus, ris og svinekjøtt
Kvelds: 2 brødskiver med makrell i tomat, 1 gl. sk. melk

Annet: Te, funlight saft, 2 cafe au lait, litt paprikaskruer.

Ønsker alle en kjempefin dag videre.

Hilsen Lene
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias meiret13. november 2001
Heisan, det går stadig nedover(det er vel bare på disse sidene det er en god melding!), jeg synes dere er flinke alle sammen. Jeg angrer skikkelig på at jeg ikke heiv meg på konken for fire uker siden, jeg synes det er skikkelig artig å følge med hvordan det går med dere som er med! Neste runde skal jeg også være med! Meiret
c.AuthorAlias Viola13. november 2001
Se der ja, du har jo gått ned! Det har dessverre ikke jeg, har stått på 64,1 en god stund nå, og gjør det fremdeles, så det kan du skrive opp i lista di. Bra at Lille Meg ikke var ferdig med de 5 - så kan konkurransen fortsette en stund til!
Lykke til videre, Lene!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Tarangai13. november 2001
Hei Lene.
Hadde aldri trodd at jeg skulle gjøre et slikt kjempehopp ned, vekta mi har jo gått opp og ned som en jo-jo i lang tid. Men herlig er det, men vil det vare???? Det er det store spørsmålet! Bare vent, snart gjør vekta et hopp nedover hos deg også ;-)
Tarangai
c.AuthorAlias LilleMeg13. november 2001
Blir nok ingen seier på meg i dag nei *S* venter litt på de andre... ligger fortsatt på 73kg og mangler 0,5! :)
Måtte bare innom og sjekke status på konkurransen! hehe :)
Ønsker deg også en kjempefin dag!
*klemmer* fra LilleMeg
73,6 kg

Nok en blåmandag

Gjesp, gjesp, gud hvor trøtt jeg er. Det ble mange drinker og sene netter hele helgen. Slankingen har det også gått så som så meg. Jeg har ikke veid meg hele helgen, men i morgen blir jeg jo bare nødt da det er oppsummering av konkurransen igjen.

Jeg sliter fremdeles med motivasjonen. Men nå skal jeg lese noen dagbøker for å se om det kan hjelpe meg. Jeg må jo skjerpe meg nå hvis jeg skal klare under 70 kg før jul........
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli12. november 2001
Hei Lene!

Jeg også hadde en periode med dårlig motvasjon og labre resultater, men det går over. Du må bare finne det som motiverer akkurat DEG og så begynne på nytt igjen. For meg så gjelder det å finne en ny bukse, som er for liten, som jeg kan slanke meg inn i.

Ikke tenk på at det har gått dårlig med vekta i det siste, men se tilbake på hva du foretok deg da det gikk virkelig bra. Og gjør det samme igjen! Det pleier jeg å gjøre, og det har hjulpet faktisk!

Kom igjen nå, Lene! Nå er det ny slankeuke!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias ceci12. november 2001
Hei Lene !

Om det hjelper deg noe særlig vet jeg ikke. Men jeg har tatt deg igjen ! Det betyr at du må skjerpe deg, ellers klarer vi ikke holde på som før med deg en kilo under meg i stadig konkurranse ! Jeg vet med meg selv at det er motiverende å ha deg rett under meg, det gir meg noe å kjempe fram mot. Jeg blir alltid litt misunnelig når jeg ser at du har hoppet nedover i forhold til meg !

Å tenke framover til innkjøp av nytt juleantrekk og julebord kan også være lurt, da trenger du å være så smal som mulig for å komme inn i "drømmekjolen". Det hjelper meg litt for tiden i alle fall.

Lykke til !

ceci
c.AuthorAlias RH12. november 2001
Hei på deg Lene!

Motivasjon ja! En motivasjon i seg selv er at det bare er 41 dager igjen til jul! Det er ikke lenge! Så hvorfor ikke da bare være kjempe flink de siste dagene og stå på masse også kan du kose deg masse i julen? Ellers så kan du få masse motivasjon av meg! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Slankevibber!

Tenk også på tanker som fikk deg til å begynne og slanke deg og hvorfor det er så viktig for deg at du går ned! Finn tilbake til motivasjonen som var der når du begynte! Så skal du se det hjelper masse!

Stå på vennen! Dette er jeg sikker på at du klarer!

Mange gode stå på klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Tarangai12. november 2001
Hei Lene.
Mandager er ofte sånn. Men tenk på hvor herlig at det er mandag i dag og så mye positivt vi kan gjøre i uka som kommer. Spise sunt, faste måltider, drikke masse vann og trene. Resultatet kommer helt sikker, det tar bare så lang tid for oss utålmodige slankere. Ikke gi deg!!!!
Ha en fin slankeuke.
Tarangai
c.AuthorAlias Bonita12. november 2001
Hei Lene, sender deg litt motivasjon ************ :-))
Nå må du stå på, jeg haler innpå... Neida, nå skal du se at vekta gjør et hopp imorgen!
Kom igjen, under 70 før jul - det er mitt mål også, og vi skal klare det, sammen er vi sterke, vet du! :-)))
Jeg heier på deg, Lene
Ha en super dag,
Klem fra Bonita
73,6 kg

F''n også - baklengsslanking

Urg , æsj og vræl. Jeg var redd for det, men jeg håpet i det lengste at vekta ikke hadde gått oppover. Jeg sliter nå virkelig med å finne tilbake motivasjonen. Jeg har bare lyst på alt mulig mat og digg nå for tiden. Nå får jeg gå alvorlig i meg selv for å hente frem motivasjonen igjen. Jeg ønsker jo ikke å stå fast her nå flere måneder slik som jeg gjorde på 76-77 tallet. Skjerpings Lene for jeg vil jo under 70-tallet før jul.

Gårsdagens meny:
Frokost: 1 clementin
Lunch: 2 skiver med magerost og lett gulost
M.m: 1 clementin
Middag: Poteter, fiskegrateng, gulrøtter, 3 dl. sk. melk
M.m: Cafe au lait, 1 clementin, 1 skive med lett syltetøy
Kvelds: Cafe au lait, 1 skive med lett syltetøy

Trim: Ingen fordi jeg sovnet på sofaen og var altfor lat (dårlige greier dette Lene).

Men i dag er en ny dag. Kom motivasjon, kom til meg......

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias snirkeline8. november 2001
Kjære Lene!

Her får du litt motivasjon fra meg *svosj* *svisj*
Sender over det jeg kan!

Motivasjonsfaktoren min: Den henger på kjøkkenet! En nydelig svart bukse som jeg ser fantastisk ut i når den passer!!! Jeg har hengt den sånn at jeg ser den uansett hvor jeg er i kjøkkenet!!! For å skryte litt av meg selv - er faktisk det en kjempelur ide!!

Kom igjen Lene! Dette klarer du!!!
Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias RH8. november 2001
Hei Lene!

Trist og se at motivasjonen har tatt seg en tur bort fra deg nå! Jeg vet veldig godt hvordan du har det! Selv tok jeg meg en langhelg og bare slappet av. Da fant jeg tilbake til grunnen til hvorfor jeg slanker meg og hvorfor jeg gjør det! Jeg må si at jeg brukte helgen til å snakke høl i hodet på samboeren min ang dette, men jeg skal si det hjalp veldig! Motivasjonen er på topp og har vært det i over 3 uker nå!

Så bruk litt tid på og tenke igjennom hvorfor du ikke er motivert og hvorfor du ønsker og slanke deg. Hvis du føler at du må bare skeie ut mens du finner det ut, så gjør det! Men finn tilbake motivasjonen så skal du se at alt løsner igjen!

Håper du får en super dag i dag og at dette hjalp deg litt.

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Bonita8. november 2001
Hei Lene - sender deg masse motivasjon!!!! :-)))
Kom igjen, det er nå det er viktig å ikke gi opp!
Synes selv det går tregt, men står på allikevel, ikke minst fordi alle dagbøkene gir meg inspirasjon.
Er sikker på at du kommer inn på rett spor igjen, menyen din igår var jo flott :-)
Ha en flott dag - og du, jeg har også som mål å komme under 70 til jul. Det skal vi bare klare!!!!
Klem fra Bonita
73,1 kg

Gårsdagens oppdatering er ferdig

Heisann. Nå er gårsdagens oppdatering av konkurransen ferdig. LilleMeg leder klart med minus 3.5 kg. Snirkeline, Aas og Minelli skal nok gi LilleMeg kamp helt inn til døra. Jeg må jo innrømme at jeg ikke håper at LilleMeg kommer i mål helt riktig ennå, fordi jeg ønsker jo å forbedre resultatet mitt før konkurransen er over. Litt kjipt å ikke ha klart å ta av seg en eneste hel kilo en gang før konkurransen er over......Men for all det LilleMeg så gleder jeg meg over den flotte nedgangen din.

I går slet jeg virkelig med en enorm matlyst. Men takk og vis reddet en god "venn" av meg for å lange innpå en haug med mat e.l. (Vi slanker oss i sammen og jeg har gitt ham beskjed om at vi må forsøke å begrense hverandre med spisingen i stedet for å bli enige om utskeielser). Så takket være ham så ble det bare 2 små brøskiver og noen salte sild til kveldsmat.

Ingen trim i går, men jeg trente 1 time squash på mandag og i dag skal jeg trene 1 1/2 time styrke/spinning.

Gårsdagens meny:

Frokost: 1 skive med magerost og fårepølse
Middag: Fiskepudding, poteter, karrisaus, gulrøtter, kålrabi
Kvelds: 2 små skiver med magerost og fårepølser, 1 clementin

Annet: 2 kopper cafe au lait, ca. 10 stk sure sild, 1/2 banan

I dag er jeg igjen kjempemotivert. Håper bare dette varer en stund nå......nå vil jeg nemlig ned på 72-tallet.

Klem fra Lene
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Candy12. november 2001
Hei!

Ser det er du som tar deg av -5 kilo for de på 70-tallet :)
Kommer litt for seint jeg, men skulle så gjerne deltatt!!
Har du planer om ny, må du si fra til meg da :)
Bra du greide å begrense kveldsmaten, jeg for min del pleier å bli sinnsykt sulten utover kvelden...
lykke til videre,
klem fra Candy
c.AuthorAlias LilleMeg7. november 2001
Hehe... bare å ta det med ro vedr. meg! Jeg tar gjerne noen hopp på vekta innimellom, og nå var det lenge siden sist... står kanskje stille igjen nå? bare å vente å se! hehe... Ellers henger jeg meg på RH her, er lurt å spise lunch. Jeg hadde omkommet av sult dersom jeg ikke spiste lunch om dagene, da får det heller blir et eple eller no til kveldsmat!
Nei... fungerer ikke å sitte på stol, så her må jeg finne på gode råd før det blir for sent, SKAL chatte i kveld jeg, men kan ikke sitte her nå! hehe...

*klemmer* fra LilleMeg
c.AuthorAlias Tarangai7. november 2001
Hei Lene.
Har visst flippet ut helt i -5 konkurransen jeg. Det gikk kjempefint en stund, men nå går det dårlig :-( Går i +++
Får håpe at LM ikke kommer i mål riktig ennå, slik at vi forsatt har en sjans.
Du ligger jo godt an mht til trening og mat, så det er da håp!!! Det hjelper ihvertfall at noen holder en i ørene ;-)
Tarangai
c.AuthorAlias Bonita7. november 2001
Hei Lene
Jeg har også alliert meg med en annen som slanker seg - det hjelper faktisk når man kan holde hverandre litt i ørene..
Synes du var kjempeflink igår, jeg. Og det viktigste av alt er at du er motivert igjen idag :-))
Si fra til meg neste gang det blir konkurranse, tenker kansje det hjelper meg videre å delta..
Lykke til, du er nok på 72 fortere enn du aner :-))
Klem fra Bonita
c.AuthorAlias RH7. november 2001
Hei på deg Lene!

Ja nå er det bare og sette inn høygiret Lene! Jeg heier på deg vet du! HEIA LENE, HEIA LENE!!

Men du kan jeg få gi deg ett lite tips? Husk og spis lunsj, så kanskje du ikke blir så sulten på kvelden. Mulig du pleier og gjøre det, men dette var bare ett tips. Og drikk masse vann om kvelden. Kroppen forbrenner veldig lite om kvelden og masse på dagen så derfor er det viktig som du helt sikkert vet og spise på dagen!

Men Lene jeg syntes du er kjempe flink jeg! Så kom igjen nå! Dette går kjempe bra skal du se!

Masse gode stå på klemmer fra Rikke
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.