← Alle dagbøker
diarist.Alias

lei

56 år164 cm9 innlegg 2001 0 følgere

Start82,2 kg
Sist79,8 kg
Endring−2,4 kg
BMI nå29,7
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. november 200129. november 2001
79,8 kg

Endelig på 70 tallet.

Så var jeg kommet til 70 tallet.Det er jo så vitt da men det er igjallefal på den rette sia.Så nå er målet å komme ned til 75.
Og det skal jeg greie til jul,nå er mote på topp.
Hilsen Lei
80,1 kg

Så nerme.

Nå er det ikke lenge til jeg kan vinke fravel til 80 tallet,det vil jo bare være tåpelig å ryke nå.
Ny veie dag blir torsdag,jeg vil veie meg to ganger i uka,bare for å sjekke at jeg er på rett vei.
81,5 kg

blanke ark

Så var det på an igjen,og denne gangen skal det gå greit.
Jeg skulle begynt på mandag men utsatte det til i dag.
Jeg fikk m i dag så da fant jeg ut at jeg like godt kunne vente til i dag,jeg er alltid så utrolig gotte sjuk noen dager før.Men når den endelig kommer så har jeg ikke lyst på noe.
Så da passer det fint å begynne i dag.
Jeg har heller ikke godt på vekta på lenge jeg tør ikke,så det blir ikke noen veie dag på meg før på mandag.
Det kan bli spennende.
Hilsen lei.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda22. november 2001
Hei igjen lei! Klart du kan starte på en torsdag - det kan være like greit det! :-) Da kommer helga ganske fort, slik at du kan bruke "start-motivasjonen" din litt ekstra da. Det med å være godtesyk før mensen tror jeg de fleste kjenner igjen ja! Men nå klarer du deg sikkert bra fremover mot mandag - stå på, det blir spennende å se hva vekta sier!

hilsen skilpadda
81,5 kg

uff,så var det den helga da.

Nå er jeg sint,sliter med dårlig samvitighet.
Jeg røk i helga og ikke bare en dag men hele helga,tør ikke å gå på vekta for jeg har sikkert lagt på meg de 700 gramma som jeg har tatt av.
Så fra i morgen av så er det kun nutrilett,frukt,grønnt og vann som skal inn i min munn,i to uker fram over.
Nå vil jeg se resultat fort,er lei av å føle meg så misslukka.
81,5 kg

Nå er jeg dritt lei

Klarte ikke å holde meg og gikk på vekta i dag,har ikke tatt av ett gram.
Så nå er det over på nutrilett frukt og grønnsaker,i minst en uke,håper at jeg greier to og kansje tre.
Det hadde vært så greit å fått en skikkelig pang start,sånn at jeg slipper å miste motet.
For nå er det like før,det er veldig kjedelig å slanke seg når en ikke tar av.
I dag er jeg sint og sur.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias snirkeline15. november 2001
Hei lei! Uff det er kjipt med sånne dager der vekta bare ikke vil det du vil!!!

Men dette klarer du!!! Husk å ikke spise for lite heller, da går kroppen over på sparebluss. Øk heller treningsmengden, og tenk over HVA du putter i munnen, så skal det gå kjempefint dette!!!

Men du, bare et lite tips. På et av dine innlegg står det årstall 2012... Dersom du endrer det, så kommer de nye innleggene først. :)

Stor klem fra snirkeline
81,5 kg

holder ut forsatt

Nå har det gådt en uke,og jeg gikk på vekta i dag,jeg har jo godt ned litt men er ikke noe særlig fornøyd.Så jeg har nok ikke hvert så veldig flink denne uka,men jeg følte det selv,så jeg må nok begynne å skrive ned hva jeg spiser.Sånn at jeg får litt bedre oversikt over hva som går inn i munnen.


Ha en god helg.
82,2 kg

Stolt av meg selv.

I dag når jeg var i butikken og handlet,hadde jeg så lyst på noe snop jeg var helt syk etter noe,men jeg greide å gå ut av butikken kun med en eske lakryl.Og nå føles det så utrolig godt å ha greid det.Føler at jeg endelig er på rett vei.
I dag er det fjerde dagen min og håper at det snart begynner å bli litt lettere om noen dager,det er jo den første tiden som er vannskeligst.
I morgen skal jeg belønne meg med å kjøpe meg ett nytt antrekk.
82,2 kg

Sliter

Akkurat nå så sliter jeg ganske mye,derfor så tenkte jeg å prøve ett av rådene med å skrive her inne.
Jeg begynnte på lørdag og det har gått bra til nå,og det har jeg tenkt at det forsatt skal gjøre,men jeg merker at det er tøft.
Jeg ble kjempe glad over den varme vellkomsten jeg fikk,det er så godt å hvite at en ikke er alene.
Tusen takk.
Hilsen Lei.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda6. november 2001
Hei på deg! :-) Ja, det er et godt råd å skrive her inne. Både for tilbakemeldingene og fordi du ser kanskje lettere hva du selv gjør hvis du skriver det ned.

Hva er det du synes er mest tøft, for eksempel? Er du sulten, fyser du på sjokolade, er du misfornøyd med deg selv, syns du det er langt frem til målet... det går an å gjøre noe med nesten alt, men det første er å finne ut hva som er vanskelig og hva du kunne tenke deg å gjøre.

Pass i hvert fall på å spise ganske ofte! Hver fjerde time, eller oftere hvis du lett får lavt blodsukker - det hjelper på sult og slapphet og søthunger og forbrenning og det meste. Grete Roede-kurslederen min maser stadig om det, og hun sier også at til hvert måltid _skal_ det være både karbohydrater, proteiner og fett (bare litt fett da selvsagt) for at kroppen skal "godta" det som et måltid. Så f.eks. bare frukt er ikke nok, mens frukt og yoghurt er et fint mellommåltid, eller yoghurt med musli i, for eksempel. Nå vet jeg at en del teorier sier at man skal f.eks. bare spise proteiner til et måltid og bare karbohydrater til et annet, men jeg velger å holde meg til GR-dietten, også fordi den er mye enklere og ligner mer på et "vanlig" kosthold.

Og masse lykke til videre! Ta en dag om gangen og bestem deg for hva du vil gjøre. Det er ingen vits å prøve å gjøre noe man ikke egentlig vil! Så bestem deg, og tenk hver gang du blir fristet på at du har bestemt deg og det er _du_ som bestemmer!

stor motivasjonsklem fra skilpadda
c.AuthorAlias snirkeline5. november 2001
Hei!

Det hjelper utrolig å føre inn alt som du skriver og gjør i løpet av en dag. Da blir du bevisst hva du dytter inn i munnen. I tillegg får du råd og hjelp fra alle her inne!

Dette klarer du!
Klem fra snirkeline
82,2 kg

Ett år snart over

På nytt år lovet jeg meg selv at dette året skulle jeg slanke meg,jeg har jo prøvt mange ganger uten hell.Nå er året snart omme,så jeg har det travelt hvis jeg skal greie å holde på nytt års løfte.
Jeg sitter her og får ikke sove,har tenkt veldig mye på kiloene mine i det siste,og er temmelig lei av å misslykkes så mange ganger.
Det verste av alt er at jeg begynnte å slanke meg i sammen med noen venniner i januar,de er nå tynne så jeg sitter her igjen og føler meg ganske dum.
Men så er det hvordan skal jeg slanke meg,det lureste er jo å gjøre det sent,men har jo veldig lyst til å se resultater litt fort også.
Jeg har jo prøvt både med sen slanking og hurtig tidligere og har røket like lett på begge deler,så jeg tror at jeg kommbinerer det,kansje ta ett par uker med lyn kur og så gå over til sen slanking etter på.
Jeg får bare begynne og se hvordan jeg klarer meg.
Jeg skal igjallefal begynne i morgen,nå har jeg bestemt meg så da gidder jeg ikke å vente til mandag.Og så er det vel gjerne litt greit å få vekk den hardeste dagen først.
Det var godt å komme seg inn her og skrive ned tankene,så nå blir det sikkert lettere å få sove,men jeg må si at jeg gruer meg til å begynne,det er jo så mye en må gi avkall i fra,så det blir jo kjempe tøft.
Men nå er det nå eller alldri.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda4. november 2001
Hei på deg lei! Jeg skjønner så godt hva du mener med å være lei av å mislykkes - det er akkurat slik jeg har det også. Jeg har slanket meg en rekke ganger og lagt på meg alt igjen. Og det som er verst, syns jeg, er ikke vekten i seg selv men det at jeg ikke lykkes i det jeg ønsker å få til. Så nå skal jeg konsentrere meg om å være sikker på hva det er jeg egentlig vil - og så gjøre det!

Det er veldig riktig det som Grete skrev her: vi må ta en dag av gangen. Og en dag greier vi alltids. Og om det er en dag vi ikke greier så bra, så kommer det en ny dag i morgen da vi kan ta oss sammen og komme tilbake på rett kjøl. Det vanskelige er å bestemme seg! Det vanskelige er ikke egentlig å gjøre det man har bestemt seg for.

Jeg ønsker deg masse lykke til med avgjørelsen din, og vil absolutt anbefale deg å ta tiden, og denne dagboka, til hjelp. Du vil kunne merke resultater ganske så raskt ved å spise fornuftig, med små og hyppige måltider, og legge inn litt trim. Det er ikke nødvendig med noen lynkur - slike gjør det ofte vanskeligere å fortsette og holde vekten etterpå. Det er enda 7 uker igjen til jul, og på den tiden er det absolutt mulig å gå ned mellom 5 og 10 kilo, i tillegg til at du vil føle deg friskere og sprekere hvis du er flink til å trimme, spise sunt og drikke mye vann. Tenk på det da - høres det ikke deilig ut? Det er du som bestemmer, vet du!

Lykke til uansett! Håper vi får høre mer fra deg.

hilsen skilpadda
c.AuthorAlias grete3. november 2001
Hei Lei

Velkommen i klubben. Jeg er også nybegynner. Dette er femte dagen min. Når jeg leste dagboken din følte jeg at du hadde det slik som jeg. Noe må gjøres, men det er så tungt å komme igang. Lett å henge seg opp i fortid, med alle negative resultat. For å komme igang tar jeg nå en dag om gangen. Jeg har enda ikke klart å se for meg slanking frem til neste sommer. Jeg slanker meg dag for dag jeg. Dette er femte dagen og jeg synes det har gått greit. Så får jeg sette meg små mål etterhvert som det begynner å gi resultat.

Disse sidene er iallefall god hjelp. Her er vi mange som forstår hverandre. Dette klarer du lei. Tenk fremover og gi blaffen i det som har vært. Det er heldigvis fortid.

Ha en god slankehelg, og la en god sammvittighet for det vesle vi har klart til nå hjelpe oss fremover. Vi har da komt i gang. Det er jo tross alt noe bare det!!!!

Hilsen Grete.
c.AuthorAlias RH3. november 2001
Hei på deg og velkommen hit!

Jeg er sikker på at hvis du er aktiv her så vil du kunne klare det! Det er massevis av motivasjon og hente fra alle som er her inne! Så lykketil og stå på masse!

Klem RH
c.AuthorAlias Jenta*S*3. november 2001
Hei på deg!
Velkommen hit! Kjempelurt å starte dagbok her! NÅ skal du bare klare dette,ikke sant???*S* Ser ut som du virkelig har fått nok denne gangen, og nå har du fortjent å klare det,ikke sant?
Husk at det er bare du selv som kan gjøre noe med det!!
Selv om det er hardt,så er alternativet verre...enig?*S*
Uansett,det skal bli moro å følge med deg videre!
Stå på!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias kikki3. november 2001
Hei sann og velkommen hit.
Her er du kommet til det riktige stedet, det er helt sikkert. Her får du mer enn nok av både støtte og hjelp.
Når jeg har slitt som værst har jeg fått gode kommentarer som har hjulpet meg videre. Stå på denne gangen klarer du det.
Klemser fra Kikki
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.