← Alle dagbøker
diarist.Alias

lara

54 år165 cm2 innlegg 2001 0 følgere

Start86,0 kg
Sist85,5 kg
Endring−0,5 kg
BMI nå31,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
18. november 200119. november 2001
85,5 kg

takk for støtte

Jeg gir meg ende over. Takker for støtte dere kommer med. Det er helt fantastisk. Dette må jo være en flott motivasjonsdel. Man slipper å sitte "på utstilling" på slankekurs, og man kan si akkurat hva man føler og tenker uten at noen ser på deg og "dømmer".

Jeg er ikke en stor trener, men daglig går jeg turer med min hund. Ellers er det stort sett mitt hode som ikke er helt som det skal: Jeg kan tenke at "den" kjolen skal jeg inn i, eller bare det å gå med en t-shirt uten å "dra" den over magen hele tiden...den setter seg jo fast i bilringene! Får så å hive i meg den sjokoladen som er såååååååååååå fristende.

Men jeg ligger jo på "FEDME" og det er jo helsefarlig! Det er det eneste som skulle betydd noe, hvorfor hiver man da inn på alt og ingenting. Jeg har stort sett et greit (litt i gråsonen der) forhold til mat, det er DIGG som er mitt problem. Og egentlig burde jeg være glad for det, for man er jo ikke avhengig av godteri, men der er man av mat.

Akkurat nå når jeg skriver disse ordene, fikk jeg en A-HA-opplevelse: mat må jeg ha for å overleve, men ikke godteri!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik19. november 2001
Hei Lara!

Ja nå er du på rette stedet, du også! Mye motivasjon å hente her - fant frem til dette stedet for en drøy uke siden jeg, ved en tilfeldighet. Helt enig med deg i det du beskriver med å sitte rundt et bord på slankekurs, hvor andre ser og dømmer, en får kanskje ikke sagt stort engang. Her derimot, er det bare skrive i vei! Utrolig hvor godt det er å få formidle disse slanketankene, ikke sant? Og tenk at andre bryr seg sånn!!

Gåturer er kjempe fin trim, går du en god stund, forbrenner du mange kalorier! Dessuten er det skånsomt for kroppen. En fin måte å trene på synes jeg. Du er heldig som har en firbent venn som venter på en tur! Jeg savner det veldig. Da jeg hadde hund var daglige turer en selvfølge, tror nok jeg vil ha en igjen når bare barna blir litt større.

Vi nye får støtte hverandre, ikke sant? Jeg følger spent hvordan det går med deg videre :-)

"Ny" slankehilsen fra Beatmik
c.AuthorAlias Tjukkebollafeit19. november 2001
Hei igjen :-)
Ser du allerede er et halvt kilo mindre,så da er det jo bare å juble. Er helt enig med deg når det gjelder motivasjonsfaktoren vi får her .Hade bra så lenge!
86,0 kg

førstegangsbruker

vekten står der den pleier. kanskje ikke så rart etter raidet igår. imorgen er det atter en mandag, og da, da blir alt annerledes. trening og spise sunnere... hørt den før?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tjukkebollafeit19. november 2001
Hey Lara!
Velkommen i klubben! Er ganske fersk her eg og, men skal si det hjelper å skrive litt ned hver dag og ikke minst lese andre sine dagbøker.Det gir masse motivasjon til å holde ut.
Stå på du lara og ha en snopefri uke! *KLEM*
c.AuthorAlias skilpadda18. november 2001
Heisan Lara! :-) Joda, jeg har hørt den før - det har vi vel alle sammen. Men hvis du virkelig vil, så kan du gjøre det. Det gjelder bare å bestemme seg for hva du vil! Hvis du ikke egentlig har lyst til å trene og spise sunnere, så kommer du ikke til å gjøre det. Men hvis det er det du vil, så greier du det. Så da er spørsmålet: hva er viktigst for deg, å fortsette å spise som du gjør nå, eller å bli slankere og sunnere?

Bestem deg for i hvert fall én ting du skal gjøre, og gjør det! For eksempel: ikke spis godter på hverdager. Eller: gå en tur hver kveld. Eller: tren 2-3 ganger i uken. Ett eller annet som ikke er så vanskelig å gjennomføre, og som du _ønsker_ å gjennomføre. Da klarer du det! Men du må bestemme det selv, det er ingen andre som kan!

Ta en dag av gangen. Og les i dagbøkene her. Det er mye innsikt og motivasjon å få ut av dem.

Lykke til!
hilsen skilpadda
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.