← Alle dagbøker
lala
63 år165 cm28 innlegg
2002
0 følgere
Start81,6 kg
Sist79,8 kg
Endring−1,8 kg
BMI nå29,3
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Det nytter....
Er ikke fanatisk på lav GI-mat, men holder meg i det store og hele unna fint hvetemel og sukker. Dansk, grovt rugbrød er blitt MITT brød - og det er jo godt! Nettopp ferdig med mens, og er godt fornøyd med nedgangen.
Dette går bra.....
Bedre resultat på så få dager kunne jeg jo ikke bedt om. Mitt første mål etter ferien var å komme under 80, og nå syns jeg jo ikke det er så veldig fjernt lenger.
Jeg har blitt litt opphengt i GI-teoriene, og har holdt meg unna de verste "synderne" i så måte - sjekker karbo-innhold i alle retninger og står i. Og hvis det nå er det som er grunnen til pen nedgang så skal jeg jammen fortsette i det sporet!
Er inspirert!
Selv med gårsdagens utskeielser (ser på det som nedtrapping ift feriens matvaner) er motivasjonene på topp. Det er masse interessant og inspirerende lesning rundt om i dagbøkene her nå. Som så mange andre har jeg fattet interesse for GI, og har faktisk tenkt å forsøke å leve uten hvetemel og sukker i noen dager - bare for å se hvordan det virker. Har kjøpt grovt rugbrød og forsøker ellers å holde meg til mat med lavest mulig GI etter de listene jeg har funnet. Selv om jeg ikke klarer å kjøre løpet konsekvent, vil det likevel være så stor omlegging fra mitt vanlige kosthold at det forhåpentligvis vil slå positivt ut.
Frokost: 2 grove rug, cott.cheese, lett eplemos.
Mellom: 1 banan
Lunsj: 2 grove rug, gul ost, 1 skive kjøttpålegg.
Mellom: 1 appelsin
Middag:
Selverkjennelsen.....
..er blytung å bære. Men syndene må fram og opp i lyset. Jeg har levd over måte i sommer. Ikke bare med god mat, men all den andre "kosen" som følger med - god vin, is, nøtteblanding, mere vin. Og skjønner at jeg ikke er alene om det.
Det verste er at jeg så skremmende lett aksepterer de ekstra kiloene som kommer snikende. "Det er jo ferie" liksom - og jeg sprader like herlig på stranda i bikini, -det gikk bra denna sommer'n også. Hva er poenget med å plage meg sjøl med tanken på at jeg skal slanke meg? Jeg kommer tilbake til at jeg ikke egentlig føler meg vel verken med det jeg ser eller kjenner. Dessuten er 40 år blitt en magisk grense for meg. Innbiller meg at det som sitter fast når jeg passerer den milepælen, ja det blir sittende fast. Derfor er jeg i gang med snuoperasjonen. Jobb og vanlig gjenge er god hjelp til planlegging av måltidene. Har bestemt meg for å gi meg selv sjansen til å klare dette alene (sammen med dere andre her inne selvfølgelig), iallefall komme på rett spor innen utgangen av september. Går det skeis melder jeg meg på noe organisert som har med kosthold/helse å gjøre. Har lest om SATS sitt opplegg med slanking/trening og syns det høres veldig bra ut.
Frokost i dag : 0,1% yoghurt, banan
Mellom : Nektarin
Lunsj : Blandet salat, grov baguett, gul ost.
Middag : Salat med skinke etc. Ca 1/2 baguett (fin type - fy)
Utskeielser : 1 kokosbolle + 1 lite kakestykke i nabo-bursdag.
På''an igjen.....
NÅ skal det et krafttak til for å bli kvitt de ønskede 3-4 kilo før ferien. Klarte meg bra gjennom 17.mai og pinsehelg på hyttetur. - Ingen oppgang i alle fall. Nå ny uke og full innsats!
På riktig vei....
Godt å se at det går riktige veien. I går tenkte jeg ikke spesielt mye over matinntaket. Vafler til lunsj, men jeg sjauet i huset (i det fine været - huff) så det utgjorde vel en del i kaloritap. Ble omelett og brød til middag, og så ble det et glass rødvin til kvelds.
Nå er oppgaven å stålsette seg foran nasjonaldagen, så det ikke tar helt av i matfatet. Synes selv at jeg er i et godt spor nå, men vet så inderlig vel hvor fort - og grundig det kan spore av.....
Skal til frisør i dag - klippe og farge. Det skal bli deilig med litt fornyelse. Så blir det et glass med kolleger på Aker Brygge etterpå - får satse på en tørr hvitvin....
Frokost: All Bran m/lett eplemos, ex. lett melk.
Mellom: 1 eple
Lunsj: Blandet salat
Jeg "vant" helga!
-Syns egentlig selv at jeg har vært veldig flink! Ble veldig inspirert av kommentarene jeg fikk før helga. Det gjorde at jeg evnet å planlegge måltidene bedre. Går ofte i den fella at jeg ikke spiser regelmessig i helgene, og da er veien til usunne utskeielser kort. Har hatt på bikini i helga, og det så ikke vakkert ut, men vi skal jo ikke på badestranda på noen uker ennå - så det er håp! Og det var deilig med litt sol på kroppen - utrolig hva litt "skille" gjør for velvære og humør!
Frokost : 1 stor skive grovbrød med cott. cheese/lett eplemos. 1 gl.ekstra lett melk.
Mellom: 1 pære
Lunsj: Blandet salat, 2 skiver grovbrød, gul ost.
Mellom: 1 skive grovbrød m ost/skinke
Middag:
Hvem har stjålet viljestyrken??
Fatter ikke hvordan det går an å "forandre personlighet" slik fra en dag til en annen. - For det er det jeg føler at jeg gjør når jeg den ene dagen er SÅ motivert og kjenner meg så sterk ift fristelser, mens jeg neste dag kan sette til livs 3 sjokoladekakestykker på en liten tur innom kjølerommet! (Trenger ikke kniv engang - bryter av stykker...) Jeg er midt i perioden med burdagsfeiring for mine søte små, og dette henger i hop med 17.mai og pinse og...... Men jeg må jo for svarte bruke hodet i forhold til mat for det! Irritert på meg selv nå, og smertelig klar over at "bikinisesongen" som har ligget langt der framme, kanskje er allerede nå. Samtidig må jeg tenke at jeg ikke skal gi opp - det er mange uker til selveste sommerferien og fortsatt håp om et lite resultat fram til da. For å markere en kursendring, har jeg "renselsesdag" i dag, med bare frukt og vann fram til lunsj.
Je gir mei itte!
Viljestyrke - kom til meg nå!
For nå må noe skje hvis jeg skal komme dit jeg vil før sommeren! Har vært innom diverse trøstesetninger som; "er jo ikke så verst", "en får være fornøyd med den kroppen en har" osv. osv. Og jeg KAN faktisk leve bra med den kroppen jeg har, men ville absolutt føle meg mer vel om det var noen kg. mindre av den. Jeg vil bli kvitt 4 kg. før bursdagen min den 17.juni. Det skal skje gjennom at jeg skjerper matinntaket + skriver det inn her. Dessuten skal jeg øke på litt med trening - selv om jeg på det området er ganske flink. Skal gå mer enn jeg gjør nå (blir mest trening i sal) - håper også lysten til å løpe litt kommer etterhvert. Har planer om å "lunte" gjennom Jentebølgen i år....
Frokost : All Bran, lett eplemos, ex. lett melk.
Mellom : 1 eple
Lunsj : Blandet salat, grov bagett, gul ost, brun ost.
Mellom : 1 banan

GRRRRR.....
Så mye galt kan man gjøre på en eneste helg! Føler meg stinn av kraftig, salt mat, mjød og øl og jeg vet ikke hva. Det er godt jeg ikke er på vikingfest hver uke! Ergrer meg grønn over å "flyte over" så grundig. Men som den lille gule sier : Gjort er gjort, og spist er spist. Nå er det inn på den smale sti igjen. Har drukket masse vann i dag, og masse renner ut igjen. Håper vektøkningen er en del vann, slik at jeg blir relativt fort kvitt det meste.
Det verste er at det ikke ble noe trim i helga heller. Gråvær knuste motivasjonen, selv om det ellers ikke er nok til å stoppe meg.Ja,ja - nå er det ihvertfall flott vær og forhold for tur i kveld, hvis jeg ikke går på Friskis-trening.
Vel, vel frender - god ny uke!
Ingen super-uke.....
Men jeg skal vel ikke klage så lenge det er nedgang. Har bare fått trent en gang "skikkelig" også + et par gåturer. Men akkurat turene ser jeg fram til å trappe opp nå, og med joggesko på beina i stedet for vintersko!
Skal på vikingfest i kveld, med dertil hørende mat og mjød, men får prøve å ta det pent....
Bare reg. av vekt....
:)
JA!!
Der fikk jeg 78-tallet gitt. Skal vel ikke være for kjepphøy nå med helga for døra, men etterlengtede tall gir jo ekstra inspirasjon også da!
Jentekveld i kveld, med god mat og drikke - men heldigvis pleier vi også å ta av med litt "utagerende dansing" o.l. så jeg satser på det ikke skal ødelegge for mye. Ellers i helga skal jeg få lagt inn et par gåturer.
God helg til meg selv og deg som måtte komme innom her!
Hvert gram teller.....
Og tanken på at det er snakk om 400 g (på min vekt) før jeg ser 78-tallet er så oppløftende!
Har med sunn matpakke på jobben i dag, og skal trene rett etter jobb - så da er jeg i gang og på vei mot målet;75 innen 1.mai.
Helt greit.....
Er veldig fornøyd med etter påske-vekta. Har til og med mensen. Jeg fikk meg en effektiv hurtigkur før påske, -som dog ikke anbefales. En skikkelig utrenskning begge veier - å fy! Var faktisk stabil på 78 kg. etter jeg ble frisk og før jeg dro på påskeferie. At ferie + mens har medført 1.4 kg. skal jeg ikke klage over, for jeg har spist og drukket godt i påsken. Men har også gått på ski og vært i aktivitet, så summen har vel ikke blitt så ille.
Det er NÅ kampen mot vårkiloene skal trappes opp. Mitt første mål er 75 kg. 1.mai er måldatoen. Det kan bli tøft nok, men nå er det også lettere å komme seg ut på gå/løpetur om kveldene etterhvert som det lysner så jeg holder det som et realistisk mål.
Det skal bli godt å komme i gang med hverdagen igjen, både i forhold til kosthold og regelmessig trening. Men jeg er faktisk også litt mett av intensivt familieliv akkurat nå - blir godt å være bare meg selv de timene på jobb....
God ukestart ønsker jeg meg selv og deg som måtte kikke innom!
Det der er sikkert lurt, å holde seg unna hvetemelet osv. Prøver også på det...med mer og mindre hell. Men merker stor forskjell på når jeg klarer det og ikke.
Stå på lala, vi gir oss ikke!
Klem, Viola.
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Dette går jo aldeles riktig vei. Stå på!
elisacat