← Alle dagbøker
diarist.Alias

laika

58 år167 cm69 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start107,7 kg
Sist95,7 kg
Endring−12,0 kg
BMI nå34,3
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
21. mai 200117. april 2002
95,7 kg

Trening

Ingen veiing i dag. Venter en uke.

Trening før frokost:
60 min sykkel2

Fra pulsklokka:
Kcal 548 - 40% fett (219 kcal)
Gj.sn.hj.fr: 131
Trening i zonen: 00:34:33
Trening totalt: 01:05:51

Godt å få trent i dag. Fikk kanskje bort M-posen jeg spiste i går kveld. Fy meg!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit17. april 2002
Hei Laika!

Den pulsklokka må jo være en inspirasjon til å trene litt ekstra, kanskje? Den M-posen var vel kanskje ikke med i kaloribehovet ditt for gårdagen, men, gjort er gjort og spist er spist. Du trener såpass at den får ikke tid til å sette seg.

Ha en fin kveld!

klem fra NameIt
95,7 kg

Trening

Skal slutte å veie meg hver dag. Det er ikke bra for motivasjonen. Det er morsommere å se at man går ned 1 kilo i uken enn 1-200 gr pr dag (eller opp noen ganger også). Så nå får jeg vente en uke før jeg går på vekta (hvis jeg klarer det da).

Trening i dag:
HøyPuls u/hopp

Fra pulsklokka:
Kcal: 455 - 40% fett (180 kcal)
Gj.sn.hj.fr: 130
Trening i zonen: 00:20:45
Total trening: 00:56:15

Morsomme data siden jeg fikk pulsklokka (ca 22 mars):
Kcal:6632
Trening: 14:59:50

Tenkt - jeg har nesten trent i 15 timer siden jeg fikk den. Morsomt å tenke på.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias lilje16. april 2002
Du er kjempeflink til å trene, da!
Jeg har også lurt på å veie meg skjeldnere, men så kommer morningen, og jeg føler at jeg har vært kjempeflink dagen før, og så klarer jeg ikke la være å gå på vekten... :)

Håper du får en fin dag!!!
95,8 kg

Klarer meg bra.

Vekten er nok kunstig høy pga av styrketrening i går. Skal bli morsomt å se hva den er i morgen.

Trente påde fredag og søndag så denne uken ble det 6 ganger. Litt for mye, men det bare passet seg slik.

Klarte å begrense gotteri-spisingen i helgen. Selv om det lå en hel plate med belgisk sjokolade hjemme klarte jeg å nøye meg med 2 remser. Veldig stolt av meg selv. Youghert isen ble det også bare spist moderate mengder av.

Trening før frokost:
60 min steppemaskin

Data fra pulsklokken:
Kcal: 396 - 55% fett (218 kcal fett)
Gj.sn.hj.fr: 114
Trening i zonen: 00:59:25
Totalt: 01:02:14

Tok 20 gr. proteinpulver 45 min før trening i dag for ikke å forbrenne muskler.
96,2 kg

Trening

Trening i dag:
45 min steppemaskin
60 min ergometersykkel

Info fra pulsklokka:
Kcal: 754 - 55% fett
Gj.sn.hj.fr: 118
I zonen: 01:41:20
Total: 01:51:55

Har spist litt for mye mat i dag, men i og med at jeg har trent så mye så gremmes jeg ikke så altfor mye.
96,9 kg

Motiverende

Ja dette går bra. Det er jo bare vann som forsvinner. I og med at jeg har spist i så mange uker har jeg samlet masse vann. Men gøy er det alikevel.

Trening før frokost:
60 min sykkel2

Info fra pulsklokka:
Kcal: 430 - 45% fett (193,5 fett)
Gj.sn.hj.fr: 123
Trening i zonen: 00:35:24
Trening: 01:00:27
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Oriane10. april 2002
Heisann laika

Vann eller ikke, vekta går nedover, og sånne kilo som plustelig kommer på..forsvinner også ofte fort.
Det er jo kjempemotiverende! Stå på!

hilsner fra
Oriane
c.AuthorAlias lilje10. april 2002
Hei!
Selv om det kanskje er vann som forsvinner, så er det jo veldig motiverende å se at man går ned, ikke sant?

Du fyker jo ned nesten 1 kg hvert døgn! (jada... jeg blir litt missunlig... he, he)

Dette kommer til å gå kjemepbra!
97,7 kg

Det går jo riktige veien

Det går jo nedover, og det er jo bra. Var inne på tansken å droppe treningen i dag tidlig for jeg var plaget med svimmelhelt i går kveld. Men så tenkte jeg det at "hva blir unskyldningen min neste gang?", og da var det bare å trå til. Det er jo godt å få det gjort.


Trening før frokost:
60 min høypuls u/hopp

Data fra pulsklokka:
Kcal: 372 60% fett (223 kcal fett)
Gj.sn.hj.fr: 119
I zonen: 00:06:18 (zonen er definert for høy. Def. en ny i morgen)
Trening total: 00:59:27
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias GRETE9. april 2002
Hei laika.

Takker hjertelig for innlegg i dagboken min, det trengs virkelig nå. Det går trått dette her. Flott at vekten din går rette veien og jeg håper virkelig at jeg kommer etter.

Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias lilje9. april 2002
Så flink du er til å trene om morningen! Lurt.

Stå på videre, og ha en riktig fin dag!
98,3 kg

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har totalt mistet kontrollen over matinntaket mitt. Har bare lyst til å gi opp å bare legge meg ned. Alt dette slitet og snart tilbake til der jeg var i utgangspunktet. Det er det som tar fra meg lysten til å slanke meg. Jeg klarer jo ikke å holde meg nede. Jeg sier hver gang at nå skal jeg klare det, men nei da. Har ringt og bestilt time hos legen min så får vi se om jeg kan få noe hjelp der. Er det noen som har noen erfaring med slanketabletter?
Egentlig har jeg ikke lyst til å skrive inn her for alt går så dårlig, men jeg må bare prøve. Kanskje det lysner snart. Men jeg føler meg ikke motivert. Tror ikke jeg klarer å holde meg nede og hvis jeg gjør det så kommer løs-flesket til å henge slik at kroppen min blir værre en den er i dag. Huff!! Ikke akkurat topp-dag, nei.

Trening før frokost:
10 min oppvarming på ergometersykkel
50 min steppemaskin

Fra pulsklokka:
Kcal: 527 hvor 55% fett (290 kcal fett)
Gj.sj.hj.fr: 136
Trening i zonen: 00:45:43
Total trening: 1:01:02
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nefele8. april 2002
Huff og huff, nå sliter du ja. Det er ikke enkelt med slike perioder. Men, du vet innerst inne at du ikke kan gi opp, ikke sant?

Det virker som om du er flink å trene. Kikket litt bakover i dagboka di, og du skriver opp hvor mye du trener. Kanskje du skulle begynne å skrive opp alt du spiser også? Du trenger ikke telle kalorier, bare skrive opp ALT du spiser.
Jeg skriver opp alt jeg spiser i en liten notisbok, og så "skrifter" jeg her inne med det. Det har i hvert fall hjulpet meg til å ikke skli ut for mye. Og det gjør meg veldig bevisst på hva jeg spiser.

Det er kanskje verdt et forsøk?

Lykke til da!

Nefele
96,3 kg

Vel overstått påske

Litt opp men ikke så ille, for jeg har virkelig kost meg i påsken med mye god mat og ingen trening.

Trening i dag før frokost:
10 min oppvarming på ergometersykkel

50 min på steppemaskin:
Kcal: 363 (55% fett)
Gj.sn. hj.fr: 121
Trening i zonen: 00:46
Tot trening: 00:51:00
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor5. april 2002
Thank you min venn, setter pris på sånne kommentarer! Hvordan går det med deg?
c.AuthorAlias Inemor3. april 2002
Heisann, lykke til videre!
Ine
c.AuthorAlias Ally2. april 2002
Jeg også, mye mat og ingen trening. Tør ikke veie meg før jeg føler meg bedre...
Bra at du har begynt med trening allerede! Lurer på om jeg skal begynne å sykle til jobb, jeg.

Vårklem fra Ally
95,6 kg

En dag med supertrening

Har ikke veid meg i dag. Glemte det.

Trening:
45 min sykkel1
50 min styrke i sal

Kjempesliten av denne lange økta. Kan skjeie ut litt i påsken med god samvittighet.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi28. mars 2002
Hihi..du er flink til å glemme vekta du..
Det er det første jeg tenker på nå jeg våkner det..hihi

Så flink du har vært til å trene!
Stå på videre...dette går jo kjempefint!
God påske, og god helg!
Klem fra trixi
95,6 kg

Morgentrening

Dagen i går gikk bra med hensyn til mat. Hadde veldig lyst på noe snop til kvelds, men da droppet jeg den planlagte handleturen på butikken. Fant ut at jeg var ikke sterk nok. For heller prøve meg dit i dag. Nå er det værste gjort, og det er å holde ut i en dag.

Data fra morgentreningen:
Trening: HøyPuls
Kcal: 425 hvor 45% fett (dvs 191 kcal fett)
Gj.sn. puls: 127
Trening i zonen: 00:36:31
Trening totalt: 00:55:01
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi27. mars 2002
Hei
Ser det går litt opp og ned med deg også.
Men hva er det for et apparat du bruker under trening??
Pinlig, jeg burde sikkert vite det, men...
Lurt det å ikke handle når man er sulten.
Fortsatt god slanking!
Med hilsen Sussi
c.AuthorAlias "A_P"26. mars 2002
Ikke så dumt å droppe den handleturen. Fikk et tips en gang:
GÅ ALDRI TIL BUTIKKEN PÅ TOM MAGE.
Så jeg spiser faktisk før jeg går på butikken, og det hjelper meg til ikke å kjøpe masse unødig mat.

Ser du bruker pulsmåler?
Kjøpte meg det idag. Flotte greier sånne målere.

Klem, Per Arne
c.AuthorAlias lilje26. mars 2002
Slett ikke dumt å droppe handleturen! Det er så utrolig lett å finne på mange unnskyldninger til å kjøpe noe godt når man er på butikken... Også den utspekulerte plasseringen av snopehyllen, da! Rett vedsiden av oss når vi står i kø... (he, he) :o)

Ha en riktig god påske!
96,5 kg

Opp og ned....

Vekta gidder jeg ikke å kommentere. Den går opp og ned fortiden. Men jeg er ihvertfall under 100 kilo. Dit skal jeg aldri igjen. Føler at jeg hele tiden starter på nytt. Jeg må stille strengere krav til meg selv. Jeg kan ikke bare sette meg ned med masse mat. Har begynt å trene om morgenen igjen og tror dette skal hjelpe på det meste. Da skulker jeg ihvetfall ikke treningen. Det er det viktigeste føler jeg. Da kan jeg alltids spise litt for mye uten at jeg går opp.

Trente med pulsklokken for første gang i dag. Gøy.

Trening og resultater i dag:
- 10 min sykkel
- 50 min trappemaskin

Data fra pulsklokke:
Total trening: 1:03:32
Tot. kcal: 403 (fett 55%) - dvs 221 kcal med fett :-)
Gj.sn.hjertefrek: 118
Trening i own-zone: 00:55:05

Skal også ta en fitness-test med klokka. Men det er vanskelig å få alle forutsetningene til å klaffe, så jeg får se i helgen.
93,6 kg

Endelig på rett vei igjen

Men det tok sin tid. Dette har vært tøft. Trodde ikke jeg skulle klare å ta meg inn igjen. Jeg må jobbe en del med psyken. Har noen rare koblinger i hjernen. F.eks. så er ikke trening=frotsing, en liten utskeielse = frotsing. Nå må jeg lære at jeg kan ta en rosinbolle uten å skeie ut og jeg kan la være å trene en dag uten at jeg må sitte å stappe mat om kvelden. Nå har jeg kjøpt meg pulsklokke og skal ta denne i bruk. Må flytte fokuset fra datoen jeg skal nå målet. I boken jeg holder på å lese står det at skal man klare en slanking og holde seg der så skal man bruke like lang tid ned som man brukte opp. Man skal gå ned ca 1 kilo i mnd og ta pauser fra slankinen annen hver mnd. Da skal man kun stabilisere vekten. Dette er for oss som har spiseproblemer. Jeg har nå bestemt meg for at om jeg ikke når målet til 17. mai så hva så? Ned skal jeg men kanskje jeg bruker 1 år på det. Det viktigste er at jeg går ned. Jeg jeg har mye på det psykiske plan som må på plass før jeg klarer å fullføre dette.

Trening:
mandag 60 min steppemaskin før jobben

Skal trene i dag også.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally21. mars 2002
Enig enig enig! Ta deg god tid, og få hjernen med deg på veien! For noen er det nyttig å ha en dato å forholde seg til, men for meg f.eks. blir det negativt press. Prøver jo stadig vekk, da, men da blir alt bare stress og nederlag. Dette er jo ingen konkurranse, det handler om å ta vare på seg selv. Og det gjør vi her og nå, i dag.
Burde lese den boken jeg også. Synes du den er bra?

Ha en fin dag!
Ally
95,4 kg

Ny start...

Nå håper jeg at jeg er igang med slankingen igjen. Jeg håper bare for det er litt tidlig å si ennå. Det er kveldene som er vært. Men nå har jeg allerede vært å trent. Det hjelper en masse. Nå som det er så fint vær på ettermiddagen er det lett å skulke treningen. Vil jo gjerne være ute og nyte vårsola. Dessuten så er fettforbrenningen best om morgenen før frokost. Og så hjelper det masse på motivasjonen resten av dagen at man har trent. Før (i gamle dager) trente jeg alltid om morgenen for det var det som funket best for meg. Det har jeg tenkt å begynne med igjen. I hverfall 2-3 ganger morgengrym og eller ettermiddagsgym. DEILIG!!!

Håper bare jeg klarer å holde denne motivasjonen dagen ut. Hvis jeg klarer en dag så klarer jeg en dag til.

Trening i dag (før frokost):
60 min steppemaskin

Nå strutter jeg av energi :-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally15. mars 2002
Jeg er så enig i at trening er den rette enden å begynne i, jeg blir også motivert av det! Har hatt det tungt med slankinga i det siste jeg også, og kjenner meg igjen i det du har skrevet tidligere om angsten for å skifte kroppsform. På den ene siden er det akkurat det vi vil, samtidig er det en grunn til at vi er som vi er. Kanskje gjemmer vi oss litt i overvekten og bruker det som unnskyldning for ikke å leve livet. Den eneste gangen jeg virkelig har greid å ta av (har veid ti kilo mer enn nå), var da jeg ikke fulgte med vekta i det hele tatt. Følger jeg med vekta, er det akkurat som om hjernen styrer mot å holde status quo.
Men disse sidene viser jo at folk har hatt det akkurat sånn som oss, og klart å komme ut av det! Vi får bare prøve om igjen og om igjen til vi greier det!

Lykke til, jeg skal følge med deg!

Ally
c.AuthorAlias Mary13. mars 2002
Hei laika

Synd at du melder deg ut av konkurransen. Jeg håper du finner en løsning på problemene dine snart. Jeg sliter også mest om kveldene. Da pleier jeg å pusse tenna, logge meg inn på dagboka og legge meg tidlig. Du er i alle fall flink til å trene. Lykke til videre

Mary
c.AuthorAlias cat7412. mars 2002
Nå vet ikke jge hvordan matvanene dine er... men... dersom kveldene er vanskelige fordi du er sulten så vil jeg tro at du spiser for lite frokost. Ta et par dager med kaloritelling og se at du holder deg til de 1200-1500 foreskrevne kanskje? Eller så sender jeg en stor porsjon motivasjon. (Det ser jo ut til at du har en god del selv da... Morgengym hadde du _aldri_ greid å få meg med på. Riktignok er det ok å stå opp tidleg, men... jeg er morgengretten og absolutt ikke i trenigshumør da... ;)
Klem og lykke til.
95,4 kg

Ei sprengt pølse.......

Der er hvordan jeg føler meg. Blir kvalm av meg selv. Dette går ikke lenger. Nå må jeg tenke ut noe nytt. Hvordan skal jeg komme meg ut av hengemyra?

Trening i går:
30 min cross-training
60 min stemmemaskin
Er faktisk fornøyd med dette.
93,9 kg

Huff a meg.

Ja, nå er det stopp. Har meldt meg på -5 konkuransen hos Mary for oss over 90. Håper å kunne se 80-tallet i løpet av denne konkuransen. I går spiste jeg som om det skulle gjelde livet. Det er så typisk meg. I og med at jeg skulle melde meg på konkuransen i dag så måtte jeg nyte min "siste dag i frihet". Og resultatet er ikke vakkert.

Holder på å lese boken "Overvekt og slanking" som beate29 anbefalte her inne. Den har gitt meg noen aha-opplevelser. Nå skal jeg begynne å analysere meg selv hver gang jeg får lyst på snop. Og bruke viljestyrken min litt. Jeg gir meg over for lett - akkurat som jeg aksepterer at "sånn er det jo bare". Men det er det ikke! Nå skal jeg forandre måten jeg reagerer på. Og jeg må grave litt ned i sjela mi for å se hva jeg er så himmla redd for - eller sint for. Noe ligger der. Kommer kanskje ikke til å legge ut alt her for det er litt ekkelt å blottstille seg helt så noe blir nok privat. Men en del betraktninger kan jeg legge inn. Og så må jeg være flinkere til å bruke dagboken. Tiden strekker ikke alltid til - men jeg får bare prioritere annerledes.

Dette er første dagen i min nye "sjelegransknings-epoke". Håper jeg finner ut noe. Det må jeg ellers så klarer jeg aldri å holde vekten nede. Har prøvd så mange ganger og resultatet er det samme - jeg går opp igjen.

Ha en god dag allesammen, og takk for all støtten jeg har fått. Det hjelper så utrolig mye.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa296. mars 2002
Hei Laika!

Du, de jo-jo slankekurene vi har hatt tidligere, kaster vi langt ut på jordet nå. Ikke sant?
Jeg er så lei av å gå opp og ned hele tiden.
Hvorfor har det seg at vi er flinke i perioder, men mister det underveis?
Kanskje svaret ligger i boken du har kjøpt?

Uansett har jeg bestemt meg for at nå er det slutt. Nå skal jeg presse meg selv til målet er nådd!

Tror pauser underveis kan være lurt. Så lenge det blir en kort pause.
Nå blir det ikke utskeiing før påske for min del. Er du med på den?

Ellers får du ha en videre god onsdag.

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias beate296. mars 2002
Heisann Laika.

Jeg ser at du også har slitt litt den siste tiden. Jeg vet nøyaktig hvordan det føles! Det er en ond sirkel med dårlig samvittighet, lav selvfølelse, og andre dumme tanker bare på grunn av mat og vekt! Jeg synes det hjalp meg masse å lese boken "overvekt og slanking" fordi det hjalp meg å se at det ligger så mye annet bak overvekta enn bare mat. Det har hjulpet meg å reflektere over meg selv og mine spisevaner, og også mine følelser.

Jeg har vært den personen som har skjult følelsene mine. Blir jeg sint, så brøler jeg ikke, men biter det i meg. Og moen plasser må det jo få utløp! Mat og godter har vært en erstatning, selv om det ikke var meningen at det skulle bli sånn.

Jeg har funnet ut at hvis jeg skal klare å slanke meg så må jeg like meg selv for den jeg er uansett om jeg veier 60 eller 160 kilo. Det er jo lettere sagt enn gjort. Men jeg trener på det hver dag. Det er nok derfor jeg har klart å holde vekta stabilt selv om jeg har skeia ut de siste ukene.

Vi er flotte uansett!

Ønsker deg lykke til videre!
Mange klemmer fra Beate
c.AuthorAlias Mary6. mars 2002
Hei Laika

Flott at du har meldt deg på i konkurransen. Jeg ønsker deg lykke til! Håper at boka hjelper deg. Om den skulle vise seg å være hemmeligheten bak suksessfull slanking får du avsløre metodene...

Mary
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.