← Alle dagbøker
laika
58 år167 cm69 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start107,7 kg
Sist95,7 kg
Endring−12,0 kg
BMI nå34,3
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Trening
Ingen veiing i dag. Venter en uke.
Trening før frokost:
60 min sykkel2
Fra pulsklokka:
Kcal 548 - 40% fett (219 kcal)
Gj.sn.hj.fr: 131
Trening i zonen: 00:34:33
Trening totalt: 01:05:51
Godt å få trent i dag. Fikk kanskje bort M-posen jeg spiste i går kveld. Fy meg!!
Trening
Skal slutte å veie meg hver dag. Det er ikke bra for motivasjonen. Det er morsommere å se at man går ned 1 kilo i uken enn 1-200 gr pr dag (eller opp noen ganger også). Så nå får jeg vente en uke før jeg går på vekta (hvis jeg klarer det da).
Trening i dag:
HøyPuls u/hopp
Fra pulsklokka:
Kcal: 455 - 40% fett (180 kcal)
Gj.sn.hj.fr: 130
Trening i zonen: 00:20:45
Total trening: 00:56:15
Morsomme data siden jeg fikk pulsklokka (ca 22 mars):
Kcal:6632
Trening: 14:59:50
Tenkt - jeg har nesten trent i 15 timer siden jeg fikk den. Morsomt å tenke på.
Klarer meg bra.
Vekten er nok kunstig høy pga av styrketrening i går. Skal bli morsomt å se hva den er i morgen.
Trente påde fredag og søndag så denne uken ble det 6 ganger. Litt for mye, men det bare passet seg slik.
Klarte å begrense gotteri-spisingen i helgen. Selv om det lå en hel plate med belgisk sjokolade hjemme klarte jeg å nøye meg med 2 remser. Veldig stolt av meg selv. Youghert isen ble det også bare spist moderate mengder av.
Trening før frokost:
60 min steppemaskin
Data fra pulsklokken:
Kcal: 396 - 55% fett (218 kcal fett)
Gj.sn.hj.fr: 114
Trening i zonen: 00:59:25
Totalt: 01:02:14
Tok 20 gr. proteinpulver 45 min før trening i dag for ikke å forbrenne muskler.
Trening
Trening i dag:
45 min steppemaskin
60 min ergometersykkel
Info fra pulsklokka:
Kcal: 754 - 55% fett
Gj.sn.hj.fr: 118
I zonen: 01:41:20
Total: 01:51:55
Har spist litt for mye mat i dag, men i og med at jeg har trent så mye så gremmes jeg ikke så altfor mye.
Motiverende
Ja dette går bra. Det er jo bare vann som forsvinner. I og med at jeg har spist i så mange uker har jeg samlet masse vann. Men gøy er det alikevel.
Trening før frokost:
60 min sykkel2
Info fra pulsklokka:
Kcal: 430 - 45% fett (193,5 fett)
Gj.sn.hj.fr: 123
Trening i zonen: 00:35:24
Trening: 01:00:27
Det går jo riktige veien
Det går jo nedover, og det er jo bra. Var inne på tansken å droppe treningen i dag tidlig for jeg var plaget med svimmelhelt i går kveld. Men så tenkte jeg det at "hva blir unskyldningen min neste gang?", og da var det bare å trå til. Det er jo godt å få det gjort.
Trening før frokost:
60 min høypuls u/hopp
Data fra pulsklokka:
Kcal: 372 60% fett (223 kcal fett)
Gj.sn.hj.fr: 119
I zonen: 00:06:18 (zonen er definert for høy. Def. en ny i morgen)
Trening total: 00:59:27
Hva skal jeg gjøre?
Jeg har totalt mistet kontrollen over matinntaket mitt. Har bare lyst til å gi opp å bare legge meg ned. Alt dette slitet og snart tilbake til der jeg var i utgangspunktet. Det er det som tar fra meg lysten til å slanke meg. Jeg klarer jo ikke å holde meg nede. Jeg sier hver gang at nå skal jeg klare det, men nei da. Har ringt og bestilt time hos legen min så får vi se om jeg kan få noe hjelp der. Er det noen som har noen erfaring med slanketabletter?
Egentlig har jeg ikke lyst til å skrive inn her for alt går så dårlig, men jeg må bare prøve. Kanskje det lysner snart. Men jeg føler meg ikke motivert. Tror ikke jeg klarer å holde meg nede og hvis jeg gjør det så kommer løs-flesket til å henge slik at kroppen min blir værre en den er i dag. Huff!! Ikke akkurat topp-dag, nei.
Trening før frokost:
10 min oppvarming på ergometersykkel
50 min steppemaskin
Fra pulsklokka:
Kcal: 527 hvor 55% fett (290 kcal fett)
Gj.sj.hj.fr: 136
Trening i zonen: 00:45:43
Total trening: 1:01:02
Vel overstått påske
Litt opp men ikke så ille, for jeg har virkelig kost meg i påsken med mye god mat og ingen trening.
Trening i dag før frokost:
10 min oppvarming på ergometersykkel
50 min på steppemaskin:
Kcal: 363 (55% fett)
Gj.sn. hj.fr: 121
Trening i zonen: 00:46
Tot trening: 00:51:00
En dag med supertrening
Har ikke veid meg i dag. Glemte det.
Trening:
45 min sykkel1
50 min styrke i sal
Kjempesliten av denne lange økta. Kan skjeie ut litt i påsken med god samvittighet.
Morgentrening
Dagen i går gikk bra med hensyn til mat. Hadde veldig lyst på noe snop til kvelds, men da droppet jeg den planlagte handleturen på butikken. Fant ut at jeg var ikke sterk nok. For heller prøve meg dit i dag. Nå er det værste gjort, og det er å holde ut i en dag.
Data fra morgentreningen:
Trening: HøyPuls
Kcal: 425 hvor 45% fett (dvs 191 kcal fett)
Gj.sn. puls: 127
Trening i zonen: 00:36:31
Trening totalt: 00:55:01
Opp og ned....
Vekta gidder jeg ikke å kommentere. Den går opp og ned fortiden. Men jeg er ihvertfall under 100 kilo. Dit skal jeg aldri igjen. Føler at jeg hele tiden starter på nytt. Jeg må stille strengere krav til meg selv. Jeg kan ikke bare sette meg ned med masse mat. Har begynt å trene om morgenen igjen og tror dette skal hjelpe på det meste. Da skulker jeg ihvetfall ikke treningen. Det er det viktigeste føler jeg. Da kan jeg alltids spise litt for mye uten at jeg går opp.
Trente med pulsklokken for første gang i dag. Gøy.
Trening og resultater i dag:
- 10 min sykkel
- 50 min trappemaskin
Data fra pulsklokke:
Total trening: 1:03:32
Tot. kcal: 403 (fett 55%) - dvs 221 kcal med fett :-)
Gj.sn.hjertefrek: 118
Trening i own-zone: 00:55:05
Skal også ta en fitness-test med klokka. Men det er vanskelig å få alle forutsetningene til å klaffe, så jeg får se i helgen.
Endelig på rett vei igjen
Men det tok sin tid. Dette har vært tøft. Trodde ikke jeg skulle klare å ta meg inn igjen. Jeg må jobbe en del med psyken. Har noen rare koblinger i hjernen. F.eks. så er ikke trening=frotsing, en liten utskeielse = frotsing. Nå må jeg lære at jeg kan ta en rosinbolle uten å skeie ut og jeg kan la være å trene en dag uten at jeg må sitte å stappe mat om kvelden. Nå har jeg kjøpt meg pulsklokke og skal ta denne i bruk. Må flytte fokuset fra datoen jeg skal nå målet. I boken jeg holder på å lese står det at skal man klare en slanking og holde seg der så skal man bruke like lang tid ned som man brukte opp. Man skal gå ned ca 1 kilo i mnd og ta pauser fra slankinen annen hver mnd. Da skal man kun stabilisere vekten. Dette er for oss som har spiseproblemer. Jeg har nå bestemt meg for at om jeg ikke når målet til 17. mai så hva så? Ned skal jeg men kanskje jeg bruker 1 år på det. Det viktigste er at jeg går ned. Jeg jeg har mye på det psykiske plan som må på plass før jeg klarer å fullføre dette.
Trening:
mandag 60 min steppemaskin før jobben
Skal trene i dag også.
Ny start...
Nå håper jeg at jeg er igang med slankingen igjen. Jeg håper bare for det er litt tidlig å si ennå. Det er kveldene som er vært. Men nå har jeg allerede vært å trent. Det hjelper en masse. Nå som det er så fint vær på ettermiddagen er det lett å skulke treningen. Vil jo gjerne være ute og nyte vårsola. Dessuten så er fettforbrenningen best om morgenen før frokost. Og så hjelper det masse på motivasjonen resten av dagen at man har trent. Før (i gamle dager) trente jeg alltid om morgenen for det var det som funket best for meg. Det har jeg tenkt å begynne med igjen. I hverfall 2-3 ganger morgengrym og eller ettermiddagsgym. DEILIG!!!
Håper bare jeg klarer å holde denne motivasjonen dagen ut. Hvis jeg klarer en dag så klarer jeg en dag til.
Trening i dag (før frokost):
60 min steppemaskin
Nå strutter jeg av energi :-)
Ei sprengt pølse.......
Der er hvordan jeg føler meg. Blir kvalm av meg selv. Dette går ikke lenger. Nå må jeg tenke ut noe nytt. Hvordan skal jeg komme meg ut av hengemyra?
Trening i går:
30 min cross-training
60 min stemmemaskin
Er faktisk fornøyd med dette.
Huff a meg.
Ja, nå er det stopp. Har meldt meg på -5 konkuransen hos Mary for oss over 90. Håper å kunne se 80-tallet i løpet av denne konkuransen. I går spiste jeg som om det skulle gjelde livet. Det er så typisk meg. I og med at jeg skulle melde meg på konkuransen i dag så måtte jeg nyte min "siste dag i frihet". Og resultatet er ikke vakkert.
Holder på å lese boken "Overvekt og slanking" som beate29 anbefalte her inne. Den har gitt meg noen aha-opplevelser. Nå skal jeg begynne å analysere meg selv hver gang jeg får lyst på snop. Og bruke viljestyrken min litt. Jeg gir meg over for lett - akkurat som jeg aksepterer at "sånn er det jo bare". Men det er det ikke! Nå skal jeg forandre måten jeg reagerer på. Og jeg må grave litt ned i sjela mi for å se hva jeg er så himmla redd for - eller sint for. Noe ligger der. Kommer kanskje ikke til å legge ut alt her for det er litt ekkelt å blottstille seg helt så noe blir nok privat. Men en del betraktninger kan jeg legge inn. Og så må jeg være flinkere til å bruke dagboken. Tiden strekker ikke alltid til - men jeg får bare prioritere annerledes.
Dette er første dagen i min nye "sjelegransknings-epoke". Håper jeg finner ut noe. Det må jeg ellers så klarer jeg aldri å holde vekten nede. Har prøvd så mange ganger og resultatet er det samme - jeg går opp igjen.
Ha en god dag allesammen, og takk for all støtten jeg har fått. Det hjelper så utrolig mye.
Den pulsklokka må jo være en inspirasjon til å trene litt ekstra, kanskje? Den M-posen var vel kanskje ikke med i kaloribehovet ditt for gårdagen, men, gjort er gjort og spist er spist. Du trener såpass at den får ikke tid til å sette seg.
Ha en fin kveld!
klem fra NameIt