← Alle dagbøker
diarist.Alias

kula

54 år165 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start102,0 kg
Sist102,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå37,5
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. mars 200229. mars 2002
102,0 kg

måledag he ha

i dag har jeg målt meg det var som følgende
mage 120
lår 64
bryst 115
overarm 38
Skriver mer i kveld,må gi barna mat.
102,0 kg

Pust og pes

Idag har jeg vært å trent og det var faktisk gøy.
Begynte dagen fint med
2 knekkebrød og mellom 1 eple og 3 tørka aprikoser
middagen var biff og ris uten saus.
Så skjedde det som ikke bør skje jeg spiste noen sjokolader som lå i kjøkkenskapet. Jeg tror jeg er sjokonarkoman.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias freya28. mars 2002
Heisann Kula!

Velkommen til slanking i cyberspace!
Jeg sliter med det samme forholdet til sjokolade som deg, det er bare uimotståelig av og til, og så sliter man med svart samvittighet etterpå. Vel, jeg tror faktisk det finnes en løsning på problemet vårt, KROM. Jeg tok vanlige doser i et par uker uten å kjenne forskjell, men etter at jeg begynte å ta dobbel dose bio-crom i tillegg til epleeddik med krom så klarer jeg faktisk å motstå suget! Så løp og kjøp Krom!

Klem fra Freya
c.AuthorAlias Sussi28. mars 2002
Velkommen i "klubben"!

Ganske lurt å være på denne siden!

Og Libra sin filosofi er vel ganske bra. Jeg har prøvd mange forskjellige opplegg og det jeg husker best fra Libra var fokuset på fiber. Det var der jeg lærte at man kunne ta 4-5 klipiller sammen med 1-2 glass vann 10 minutter før hvert måltid. Dette drev jeg på med i over et år etter kurset og holdt vekten. Men så skulle jeg klare meg uten klipillene, ble så usigelig lei dem (galskp!!!) og sluttet med klipillene og alle kiloene kom på ganske raskt. Anbefaler derfor klipiller uansett hvilken slankekur man velger. Klibrøene fra GG som Libra anbefaler, er også bra, men det er ikke alle som liker de. Klibrød med Kavli mager skinkeost og en snai tomat eller agurk , kan faktisk smake ganske godt.

Jeg synes også du skal titte på en internett side av
Dr. Lindberg, www.ibalanse dot no
Han sier at vi bør spise mer protein og mindre kullhydrater og at vi kun skal spise kullhydrater med lav GI-indeks.

Uansett hvordan du legger løpet, så må du ha en god påske, det er lettere å slanke seg ennå holde vekten, underlig nok, men det vet du sikkert.

Lykke til! Hilsen Sussi
c.AuthorAlias tjukka27. mars 2002
Hei og takk for hyggelig kommentar på min dagbok.

Som nevnt går jeg på LIbra-kurs, forteller gjerne om det. Det jeg liker med Libra er at det ikke er lagt opp til en brå overgang fra overspising (som sikkert både du og jeg er kjent med) til sult. Her er poenget at du skal spise deg mett, og du skal spise så ofte at du ikke egentlig rekker å bli særlig sulten mellom måltidene. Du skal altså spise RIKTIG....det kan høres temmelig kjedelig ut, men selv for en innbitt lett-mat-hater som meg, har jeg altså funnet at det er til å leve med. Og eneste veien å gå for meg i hvert fall. Jeg vet at hvis jeg skulle ha sett fram til utrolig mange dager med nesten ingenting å spise - eller bare en trøsteløs pulverblanding dag ut og dag inn - ja, så ville jeg gitt opp temmelig fort.
På Libra får du tips om hva som er lurt å spise for å holde magen full uten mye kalorier. F. eks. et par stykker "barkebrød" (Fiberrik) med magerost før HVERT ENESTE måltid - også middagen. 1 skive brød med magert pålegg til alle de fire brødmåltidene. Til middag kan du spise egentlig hva du vil, men det er jo naturlig å bli mer obs! på fett- og karbohydrat-innholdet. Du skal faktisk ha så mye som 150 gr. enten det er kjøtt, fisk eller bearbeidede matvarer. Det er ganske mye. Grønnsaker kan du spise akkurat så mye du orker av. Men forsiktig med sauser og pasta/ris.

Det jeg ellers liker med kurset er motivasjonen man får fra de andre deltakerne - og det at kurslederne er folk som har vært i samme situasjon. Har mottatt mange gode mat- / kosetips også fra de andre. Her er ett tips til kalorifattig kveldsmat/kveldskos - som smaker godt; Et stk. ristet brød (eller knekkebrød) med et lag cottage cheese og et lag lett eplesyltetøy oppå. Et dryss kanel til slutt. Nam Nam...
Lykke til til deg også!
Dette klarer vi!!
102,0 kg

snart påske

hva skal man kose seg med i påsken mon tro.Gullerøtter og bare sunne saker.Man kan da ikke begynne å skjee ut alt nå,vel eller kan man ta en aldri så liten bit sjokolade.Har ikke fått kjøpt vekt ennå, men i morgen skal jeg måle meg,visst jeg har ett måleabånd som er LANGT nok.TUSEN TAKK FOR ALLE HYGGELIGE KOMMENTARER.SKAL GÅ INN Å FÅ SVART ALLE,BARE NOEN BARN DRAR PÅ PÅSKETUR,DA FÅR JEG LITT BEDRE TID.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fråtsa26. mars 2002
HALLO!!

Ikke kjøp inn noe godt til påske, fyll opp kjøleskapet med mye frukt og grønt. Den ene sjokoladen er ikke så god at den er vært alt slitet for å gå ned i vekt. Hvis du ikke får kjøpt vekt i løpet av påsken så for du komme ned til meg å veie deg, OK?

Vi prates:)

Klem fra Fråtsa
c.AuthorAlias Lakki26. mars 2002
Heisann!

Kos for meg i påsken blir vel kortspill, farris og et og annet flak med potetgull kan jeg tenke meg...

Jeg tar nemlig helt av så fort jeg får en liten sjokoladebit inn i min munn, så det MÅ jeg ligge unna!!! Heldig er den som kan spise bare litt sjokolade av gangen - og være fornøyd med det...

Klem
102,0 kg

skal nå kjøpe en vekt

var hos en venninde i dag og veide meg,fy flate nå er det slutt jeg skal ned 30 kg da får jeg kanskje på meg klærne jeg brukte før jeg fikk barna. på 1 1/2 år har jeg lagt på meg 16 kg.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fråtsa25. mars 2002
Heisann

Jeg er sikker på at du klarer det! Du får sette deg noen små mål av gangen slik at du ikke mister motet, så får du justere de etterhvert. Vi får støtte hverandre i kampen mot kiloene, det er lettere å være to om det. Guleroten vår er jo sydenturen til sommeren. Lykke til og god påske :)
c.AuthorAlias cindi25. mars 2002
Hei kula

Takk for innlegg i dagboka mi. Håbe me klare å nå målene våre
sammen. Lykke til videre

Klem fra cindi
c.AuthorAlias bollapinnsvin25. mars 2002
Heisann!!!

Velkommen skal du være.. Dette er noen meget bra og motiverende slankesider, jeg er sikker på du klarer det:)

Ha en fin slankedag i allefall, så skal jeg se innom deg:)

Klem Henriette
c.AuthorAlias Lakki25. mars 2002
Heisann!

Velkommen hit, er ganske ny sjøl. Fin måtee å få litt støtte i slankinga! Kikker innom deg innimellom. Lykke til!
c.AuthorAlias lilje25. mars 2002
Hei, hei!

Jeg la også på meg mye da jeg gikk gravid, og jammen sitter kiloene fast, gitt! (he, he)

Ønsker deg lykke til med slankingen! Du vil finne mye motivasjon her inne!
c.AuthorAlias Fenrisulven25. mars 2002
Velkommen skal du være! Her er vi mange i samme båt.
Jeg har selv vært(er) overvektig i mange år, har aldri klart å slanke meg noe særlig mer en et par dager. Denne gangen går det bedre, spiser ofte og lite samt at jeg drikke masse vann.

Vekt har jeg ikke, men veier meg på kurs 1 gang i uka. Kjenner det på klærne:-)

Lykke til!

Hilsen Fenrisulven
c.AuthorAlias fett nok.24. mars 2002
Hei!

Velkommen i gjengen, dette er et kjempebra sted for oss slankere, både på lette og tunge dager.

Et greit begynnertips, drikk MYE vann, kjøp f.eks en Olden-flaske, det rommer 0,75 l, 4 av den om dagen og du har drukket 3 liter vann (vanskeligere å telle glass med vann og det blir så mange).

Skal heie på deg! Lykke til!

Hilsen fra Rita
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.