måledag he ha
i dag har jeg målt meg det var som følgende
mage 120
lår 64
bryst 115
overarm 38
Skriver mer i kveld,må gi barna mat.
Pust og pes
Idag har jeg vært å trent og det var faktisk gøy.
Begynte dagen fint med
2 knekkebrød og mellom 1 eple og 3 tørka aprikoser
middagen var biff og ris uten saus.
Så skjedde det som ikke bør skje jeg spiste noen sjokolader som lå i kjøkkenskapet. Jeg tror jeg er sjokonarkoman.
snart påske
hva skal man kose seg med i påsken mon tro.Gullerøtter og bare sunne saker.Man kan da ikke begynne å skjee ut alt nå,vel eller kan man ta en aldri så liten bit sjokolade.Har ikke fått kjøpt vekt ennå, men i morgen skal jeg måle meg,visst jeg har ett måleabånd som er LANGT nok.TUSEN TAKK FOR ALLE HYGGELIGE KOMMENTARER.SKAL GÅ INN Å FÅ SVART ALLE,BARE NOEN BARN DRAR PÅ PÅSKETUR,DA FÅR JEG LITT BEDRE TID.
skal nå kjøpe en vekt
var hos en venninde i dag og veide meg,fy flate nå er det slutt jeg skal ned 30 kg da får jeg kanskje på meg klærne jeg brukte før jeg fikk barna. på 1 1/2 år har jeg lagt på meg 16 kg.
Velkommen til slanking i cyberspace!
Jeg sliter med det samme forholdet til sjokolade som deg, det er bare uimotståelig av og til, og så sliter man med svart samvittighet etterpå. Vel, jeg tror faktisk det finnes en løsning på problemet vårt, KROM. Jeg tok vanlige doser i et par uker uten å kjenne forskjell, men etter at jeg begynte å ta dobbel dose bio-crom i tillegg til epleeddik med krom så klarer jeg faktisk å motstå suget! Så løp og kjøp Krom!
Klem fra Freya
Ganske lurt å være på denne siden!
Og Libra sin filosofi er vel ganske bra. Jeg har prøvd mange forskjellige opplegg og det jeg husker best fra Libra var fokuset på fiber. Det var der jeg lærte at man kunne ta 4-5 klipiller sammen med 1-2 glass vann 10 minutter før hvert måltid. Dette drev jeg på med i over et år etter kurset og holdt vekten. Men så skulle jeg klare meg uten klipillene, ble så usigelig lei dem (galskp!!!) og sluttet med klipillene og alle kiloene kom på ganske raskt. Anbefaler derfor klipiller uansett hvilken slankekur man velger. Klibrøene fra GG som Libra anbefaler, er også bra, men det er ikke alle som liker de. Klibrød med Kavli mager skinkeost og en snai tomat eller agurk , kan faktisk smake ganske godt.
Jeg synes også du skal titte på en internett side av
Dr. Lindberg, www.ibalanse dot no
Han sier at vi bør spise mer protein og mindre kullhydrater og at vi kun skal spise kullhydrater med lav GI-indeks.
Uansett hvordan du legger løpet, så må du ha en god påske, det er lettere å slanke seg ennå holde vekten, underlig nok, men det vet du sikkert.
Lykke til! Hilsen Sussi
Som nevnt går jeg på LIbra-kurs, forteller gjerne om det. Det jeg liker med Libra er at det ikke er lagt opp til en brå overgang fra overspising (som sikkert både du og jeg er kjent med) til sult. Her er poenget at du skal spise deg mett, og du skal spise så ofte at du ikke egentlig rekker å bli særlig sulten mellom måltidene. Du skal altså spise RIKTIG....det kan høres temmelig kjedelig ut, men selv for en innbitt lett-mat-hater som meg, har jeg altså funnet at det er til å leve med. Og eneste veien å gå for meg i hvert fall. Jeg vet at hvis jeg skulle ha sett fram til utrolig mange dager med nesten ingenting å spise - eller bare en trøsteløs pulverblanding dag ut og dag inn - ja, så ville jeg gitt opp temmelig fort.
På Libra får du tips om hva som er lurt å spise for å holde magen full uten mye kalorier. F. eks. et par stykker "barkebrød" (Fiberrik) med magerost før HVERT ENESTE måltid - også middagen. 1 skive brød med magert pålegg til alle de fire brødmåltidene. Til middag kan du spise egentlig hva du vil, men det er jo naturlig å bli mer obs! på fett- og karbohydrat-innholdet. Du skal faktisk ha så mye som 150 gr. enten det er kjøtt, fisk eller bearbeidede matvarer. Det er ganske mye. Grønnsaker kan du spise akkurat så mye du orker av. Men forsiktig med sauser og pasta/ris.
Det jeg ellers liker med kurset er motivasjonen man får fra de andre deltakerne - og det at kurslederne er folk som har vært i samme situasjon. Har mottatt mange gode mat- / kosetips også fra de andre. Her er ett tips til kalorifattig kveldsmat/kveldskos - som smaker godt; Et stk. ristet brød (eller knekkebrød) med et lag cottage cheese og et lag lett eplesyltetøy oppå. Et dryss kanel til slutt. Nam Nam...
Lykke til til deg også!
Dette klarer vi!!