← Alle dagbøker
diarist.Alias

knotten

55 år167 cm44 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start110,0 kg
Sist93,6 kg
Endring−16,4 kg
BMI nå33,6
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. april 200114. januar 2002
93,6 kg

sakte

Det går sakte ned. Ikke annet å forvente - for motivasjonen min er ikke helt på topp. Vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å konsentrere meg 100% om slankingen. Men jeg har blitt ganske så tiltaksløs og slapp. Jeg klarer ikke å komme meg ut for å gå tur en gang. Maten er jeg ikke så aller værst til - jeg går jo faktisk nedover i vekt.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nebbisen24. januar 2002
Hallo knotten!

Vart har du tagit vägen? Du har väl inte tappat inspirationen helt och slutat gå in på sidan? Det är ju här du kan få hjälp att gå ner och hitta din inspiration igen!

Tänk på alla de kilo som du har gått ner sedan du började, och hur du skulle ha känt dig om du fortfarande hade vägt det du började på!

Kom igen nu, det här ska gå bra!
c.AuthorAlias beate2918. januar 2002
Heisann!
Er motivasjonen forsvunnet? Ikke fortvil! Du har jo vært kjempeflink allerede og gått ned 17 kilo! Det er jo kjempebra! Bare tenk på hva du hadde veid hvis du ikke hadde vært flink med mat og trening! Jeg synes du skal være stolt av deg selv!

Nå er det ikke lenge til du ser 80-tallet! Stå på videre. Du vet jo at du vil klare dette!

Klem fra Beate
c.AuthorAlias Anna S14. januar 2002
STÅ PÅ!!!!!!!!
93,8 kg

har troen på at jeg vil se 90 en gang

Nå har jeg virkelig troen på at jeg får se 90 på vekten en gang.... veien fra 100 til 90 har jo vært veldig lang synes jeg... men det er først nå det begynner å synes og at ting begynner å bli mer behagelig. Det er ikke fult så tungt å bevege seg - og jeg merker godt når jeg går at lårene har blitt mindre. Jeg blir ikke så varm og svett som jeg ble før heller. Det er ikke fult så deppendes å kjøpe ny bukse heller... eller se seg selv i speilet i prøverommet.

Jeg har insett at jeg ikke bare fyker ned i vekt... og at det er lettere å gå ned langsomt - men kanskje litt vanskeligere for motivasjonen. Men jeg vet at kiloene ikke bare vil fyke på igjen i rekordfart dersom jeg nå stopper slankekuren.

Har tenkt litt på et barn til i løpet av året... og tror ikke jeg kommer til å slanke meg ferdig før jeg prøver å bli gravid. Jeg er faktisk 27 kg lettere nå enn da jeg ble gravid sist.. så alt tyder på et lettere svangerskap (om - at - dersom - jeg skulle bli gravid)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH10. januar 2002
Hei på deg!

Veien fra 100-90 er veldig lang det kan jeg trygt skrive under på! Men snart er den over skal du se! Og da skal du se enda mer motivasjon osv! Kjempe flink er du!

Men og gå sakte med sikkert ned er jo bare den beste måten og gjøre det på! Jeg syntes du er super flink jeg!

Håper du får en kjempe fin slankedag!

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias beate2910. januar 2002
Heisann!
Ser at det går nedover for deg. Det er sant at det ikke burde sje i rekordfart, for da kommer kiloene tilbake i rekordfart hvis man ikke er forsiktig. Tenk heller på hvor stor du hadde vært hvis du ikke slanka deg. Og en dag løsner det vet du! Jeg gikk raskt ned 3 kilo da jeg begynte (den første uka), men så sa det bom stopp i 3 uker. Gjett at det var frustrerende! Men jeg så allikevel på kroppen min at den ble strammere. Så plutselig skjedde det igjen, vekta gikk mer nedover, og 1,5 kilo ramla av. Av og til er kroppen gjenstridig!

Men hvis du er gravid, så er det ikke rart at vekta står stille! Få sjekket det så fort som mulig, da! Lykke til videre.
Klem fra Beate
94,0 kg

En fin start.

Jeg synes disse start dagene har gått kjempe fint! det er godt å se at jeg er tilbake til der jeg var i begynnelsen av desember når jeg reiste på ferie.

Tenkte jeg skulle fortsette å veie maten en stund til... selv om det er litt tungvindt, så gir det jo resultater :)

Trimmen er jeg ikke flink til... på det glatte føret ute er det alt for mange unskyldninger til å komme seg ut... :(

Kjekt å være tilbake i slankedagboken. Det blir vel en minus 5 konkurranse også regner jeg med?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate298. januar 2002
Hei Knotten!
Jeg ser at vi har omtrent samme vekt og høyde. Skal vi slå følge ned mot 89,9 kilo? Du har jo allerede vært kjempeflink og tatt av deg masse. Det er jo utrolig bra! Stå på videre.

Klem fra Beate
c.AuthorAlias RH7. januar 2002
Hei på deg knotten!

Godt nytt år til deg! Håper du har hatt en super juleferie! Og vekten var jo bare super også! Kjempe bra!!!

Konkurransen for 90-100 tallet begynte hos Jenta*s* i dag, så send henne en melding og sleng deg på!

Ha en kjempe fin slanke kveld!

Mange gode klemmer fra Rikke
95,0 kg

well well - det er vel bare å gå på an igjen!

Det er vel egentlig greit å begynne på en ny frisk nå. Vekt økningen min var egentlig 2 kg i desember - men jeg har mistet det ene kiloet allerede siden nyttår.

Jeg har veid og skrevet opp og regnetpå det jeg har spist i 2 dager nå. Jeg spiser enda ikke helt som jeg skal - men jeg holder meg innenfor 1200 kalorier.

Håper på massevis av motivasjon dette året !! :-) (for den er pittelitt laber nå)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cola light7. januar 2002
Hei på deg! Har egentlig ikke tid til å skrive noen kommentarer nå, men da jeg så at du var "tilbake", måtte jeg bare innom deg og si morn! Kjempebra juleresultat har du hatt også, det kunne vært mye verre. Nå er du straks på rett kjøl igjen. Nå drar vi "lasset" sammen!
Sees! Cola light
c.AuthorAlias Amorica5. januar 2002
Heisann!!!

Bare en kilo opp i jula ja knotten! Det var flott det! Det er mange av oss andre her inne som opplevde å få en mye høyere vektoppgang enn det i disse juledagene. Deriblandt meg:( Men men.

Hverdagen tilbake. Får prøve å komme tilbake til et fornuftig kosthold og trim, så går det nok bra!

Motivasjon ja...hva med å kjøpe alle ukeblader som finnes nå i den første uka i januar? Der er det masse motivasjon og slanketips å hente. Å gå på en superkur, er jo ingen løsning, men et tips eller to er jo ikke å forakte! Selv har jeg kost meg med KK og Norsk Ukeblad:))

Takk for gratulasjoner vedr. graviditeten. I dag testet jeg og fikk et nydelig positivt resultat. Nå er jeg helt sikker. Barn nr. 4 kommer i september. Det er helt utrolig og jeg er SÅ lykkelig!!!

Sender masse gode tanker til deg og ønsker deg et godt nytt slankende år. Stå på knotten!

Klem fra amor:)
94,0 kg

Her går det ned :)

Endelig ser det ut som om tiden med stille-stand er forbi ! Det gjelder visst bare å holde ut ... selv om det går trått lenge! I dag reiser jeg på ferie - så nå blir det stille her i 14 dager. Jeg håper jeg klarer å holde vekten i ferien.... og i julen som kommer etterpå... det blir en vanskelig måned dette...

Ha en god slanke dag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita3. desember 2001
Hei Knotten,
og GOD FERIE!!!!
Klem fra Bonita :-)
95,0 kg

Litt glad !

Det er tungt om dagen å slanke seg - men jeg er veldig glad for at det gikk litt nedover igjen ! Egentlig er jeg kjempe glad - men jeg tror ikke jeg er i stand til å skjerpe meg mer nå før jul. Jeg satser på å holde vekten stabil i desember. Jeg reiser på 2 ukers ferie på mandag og gleder meg stort.... jeg får en skikkelig utfordring med å holde vekten når jeg skal spise ute hver dag... men det er lov å prøve !

Lykke til dere andre som slanker dere.. det er en tøff mnd vi går inn i.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda28. november 2001
Hei Knotten! Gratulerer med 15-kilos-jubileum! :-) Syns du er kjempeflink jeg, det er som du sier vanskelig å slanke seg nå frem mot jul... Ha en flott ferie, og lykke til med planene når det gjelder maten mens du er på tur - og så sees vi vel når du kommer tilbake!

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias Nedivekt28. november 2001
Hei Knotten!

Gratulerer med 0,5 i konkurransen. Slår meg som har +0,2 (skammmer meg) men det er tøft om dagen, ja. Desember er ikke noen komersiell slankemåned akkurat... Du må ha en kjempefin ferie da.

*Nedivekt*
96,0 kg

samme greien

Vel ikke noe nytt med vekten. Jeg sliter fremdeles - men har ikke gitt opp enda.
Ja ja - det er ikke så mye mer fornuftig å si....
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH21. november 2001
Gir ikke opp enda? Dette er vår siste slankekur knotten! Vi skal klare det! sammen er vi sterke vet du! Jeg er sikker på at hvis du setter inn motivasjonen og styrken jeg vet du har i deg så klarer du og være kjempe flink jente frem til jul! I julen skal vi kose oss også er vi klare for en ny runde igjen på nyåret! Kom igjen knotten! Jeg heier på deg! heia heia heia! Dette klarer du!

Stor stå på klem fra Rikke
c.AuthorAlias Minelli21. november 2001
Hei, hei knotten!

Ikke gi opp da! Vi har alle våre nedturer, og det aller viktigste da er å ikke miste tålmodigheten slik at alt vi har vært igjennom den siste tiden har vært forgjeves. Det ER lov å ta litt pause i slankingen, eller kanskje ikke fokusere så mye på den. Orker du ikke å fortsette slankingen akkurat nå, så spis som vanlig, men kutt ut godis, så går du i alle fall ikke opp igjen.

Kom igjen nå, knotten! Du vet jo at du er flink og klarer å komme deg videre nedover! Tenk så mye deiligere det er å møte julen, lettere i kroppen og med mer velsittende klær?!!

Her kommer noen motivasjonsvibber~~~~~~~~~~~~~~~

Klem fra Minelli
96,0 kg

Det er vanskelig om dagen.

Vekten er ikke god for tiden... jeg vet ikke hva jeg tenker på - jeg håper egentlig bare at det vil skje et mirakel og vekten går rett vei igjen... NEDOVER.

Jeg er litt oppgitt og klarer ikke helt å gjøre det jeg skal. Jeg er veldig trøtt for tiden. En medisin jeg bruker gir meg ekstrem morgentretthet. Dersom jeg legger meg til å sove igjen på formiddagen sover jeg fint 3-4 timer til... denne medisinen kan også gi vektøkning.... det er ikke så lenge jeg skal bruke den... vi får håpe ting går bedre etterhvert.

Håper det går bedre med dere andre her inne. I alle fall kan dere som står stille kanskje finne trøst i at det gjør det i allefall med meg og....

Jeg får lete godt innerst inne i hodet mitt - å se om jeg kan finne litt motivasjon til å stå på videre.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias kim19. november 2001
Hei Knotten
Det er jo bra å høre at du ikke skal bruke medisinen så lenge.
Når du slutter med den vil nok vekta gå nedover.
Du må ikke gi opp.Let godt etter motivasjonen!!!
Stå på :)

Kim
95,5 kg

stillestand og litt om trim

Det er ikke så lett dette for tiden. Men jeg henger da med enda. Jeg er kommet inn i en fase der jeg nok ikke er så flink som jeg burde - samtidig er jeg vel innarbeidet i nye rutiner når det gjelder mat jeg velger. Så jeg regner med at jeg kommer til å gå ned i vekt før eller siden.

Men det har skjedd en positiv ting her... jeg har begynt å gå lange turer. Lange for meg vel og merke. Jeg er veldig fornøyd når jeg har gått tur fra 45 minutter til 1 og en halv time. Håper dette er en ny trend som jeg klarer å fortsette med.

I kveld skal jeg på "jente-treff" ... det gleder jeg meg veldig til.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*17. november 2001
Hey!
Takk for kommentar*S*....føler meg faktisk litt stolt jeg ja*S*!
Men det kan du også være!!Du er flink! Selv om det ikke går så lett akkurat nå, så er du på vei! Det kan ikke være like lett hele tida det her.Det MÅ svinge, og det er en lang prosess så vi får bare bearbeide følelsene og svingninger i humøret som det kommer.Lange turer er faktisk det ALLER beste for fettforbrenning...visste du DET eller???*S*

STÅ PÅ! Håper du hadde det kos på jentetreff!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias BMI4016. november 2001
Hei Knotten!!

Takk for hyggelig kommentar. Klart 46 buksene våre snart passer. Har også hatt en "pause" nå, men det har ikke gått oppover. Nå har jeg vært flink, og kiloa går av igjen. Deilig. Det som er så bra nå er jo at jeg har tatt ting sakte men sikkert, og selv om jeg ikke er så flink, så går ikke kiloa på igjen med en gang!!

Stå på!!

Klem fra BMI40
c.AuthorAlias Amorica15. november 2001
Heisann knotten!

Håper du hadde en fin kveld i går med jentene? SÅ godt å ha noen slike treff av og til! Jeg storkoser meg når jeg er "utpå" på den måten ihvertfall. *s*

Ser at det går tregt med deg nå. Er sikker på at du vet årsaken til det selv. Du sier det jo så godt; Er ikke like nøye liksom. MEN det er jo kjempepositivt at du tenker på hva du velger av mat! Det kommer godt med videre vet du!

SÅ flott med gåturer da! Det er super trim! En halvtimes tur om dagen gjør masse med kaloriregnskapet totalt pr. uke. Er du litt nøye med hva du spiser, går dine turer - så er jeg sikker på at du går sakte men sikkert ned i vekt! Det er et enkelt regnestykke det!

Ønsker deg en fin fin dag!

Gode tanker fra amor:)
95,5 kg

det er litt vanskelig dette

Jeg synes jeg har mistet litt av piffen når det gjelder slanking. Men jeg holder koken - og lever ganske ok med de nye vanene mine. Jeg har faktisk endret spisestil - og det merkes nå når jeg har lyst til å gi opp. Det blir ikke full sprekk, når jeg sprekker for jeg begynner på nytt til neste måltid allerede. Jeg har gått ned et halv kilo denne uken og det er jo ikke så værst egentlig. Jeg skal være fornøyd når det forsvinner et halvt kg i uken...

Jeg har sluttet å veie ting og telle kalorier... jeg føler ikke for det akkurat nå - tror kanskje jeg er klar igjen for det i januar igjen.

Jeg har det litt tungt fortiden i jobben min - og er blitt sykemeldt i 3 uker. Og skal prøve å finne en ny jobb. Jeg har søkt noen og vært på et intevju... jeg håper det går bra og at jeg kan begynne i ny jobb i januar.

Så vil jeg gratulerer Cola Light med seieren i minus 5 konkurransen! Fabelaktig jobbet!!
Jenta*s* fulgte jo rett i helene på deg - og gjorde en kjempe utrolig insats hun også.. GRATULERER begge to :)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias elli12. november 2001
Hei knotten!

Vil bare si at jeg håper du finner deg en jobb du trives med. Hvis en ikke trives på jobb er en misfornøyd store deler av tiden, da en er på jobb store deler av tiden.
Et halvt kilo i uken når du har tatt av så mye som du har fra før, vil jeg si er kjempeflott.
Lykke til videre.
Klem fra elli.
c.AuthorAlias Jenta*S*12. november 2001
Hey!
Long time no see?*S*
Godt at du er tilbake da iallefall!...Syns det høres kjempefornnuftig ut å ta slankingen litt sakte og i ditt eget tempo hvis du føler for det!Det gjør det nok ikke lettere hvis det ikke er så lett på jobben heller da.... Ikke press deg selv,da blir du bare enda mer lei av det;0)...Har vært ganske lei i det siste jeg også men har nå bestemt meg for en KNALLinnsats frem til julaften og har ikke gitt opp målet mitt om å være 85 den 24-12*S* hi hi....men vi får se!! Uansett ....vi begynner en ny - 5 konkurranse den 14-11-01 og jeg lurer på om du vil være med?
Si i fra til meg ok?
Du er uansett på den rette veien! Og jeg VET at du kommer til å klare det!*S* Lykke til videre,knotten.
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Bonita12. november 2001
Åh, det er godt å høre at når man holder på med dette en stund, så endrer man faktisk spisemønster. Jeg synes du har vært kjempeflink, og håper du når ditt neste mål i nær framtid.
Håper også at du føler deg bedre etter en sykemeldingsperiode. Å ha det tungt på jobben er tøft, men forhåpentligvis har du noe nytt i sikte. Lykke til!! :-))
Klem fra Bonita
c.AuthorAlias Minelli12. november 2001
Hei knotten!

Du er ikke den eneste som opplever at det går litt trått med slankingen og at motivasjonen er det så som så med. Jeg tror ganske mange av oss her inne har opplevddet. Den tredje måneden av slankingen min gikk jeg ned under tre kilo på en måned. Ikke moro å slanke seg da når det går så tregt, nei! Men det er da bedre enn flere av alternativene! Det går fortsatt tregt med meg i forhold til da jeg startet, men det får det heller gjøre. Kanskje er jeg litt slappere enn jeg var til å begynne med men så har jeg jo forandret kostholdet og livsstilen ganske bra, så alt i alt er jeg egentlig ganske fornøyd med meg selv. Det er jeg sikker på at du er også, når du tenker etter litt! Det er jo ikke om å gjøre å gå ned fortest mulig eller et visst antall kilo i måneden, men å finne sitt eget tempo, som gjør at man også trives med seg selv under hele prosessen. DET synes jeg er kjempeviktig, gjør ikke du også?

Håper det ordner seg for deg med hensyn til jobb!

Mange klemmer fra Minelli
95,8 kg

pitte litt :)

Jo jo - nå kom det endelig litt ned gang her.. håper dette er begynnelsen på noe.. og ikke en ny stillestand.

Takk til alle dere som følger med og skriver kommentarer - uten dere hadde jeg nok sprukket forlengst!! jeg er kjempe takkenemlig for dere der ute.

Jeg er fryktelig godtesyk - men ikke så grusomt sulten heletiden som jeg var for en stund siden. Så det går rett vei.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nedivekt11. november 2001
Hei Knotten!

Åh, så fint at du endelig gikk litt ned da. Nå har jeg lest hele dagboka di. Du er kjempeflink som holder ut selv om det går så sakte. Jeg har lyst til å få oppfølging av legen slik du fikk. Tror jeg skal kontakte fastlegen min snart.

Lykke til videre knotten. Stå på!! Dette klarer vi sammen!

Masse klemmer fra Nedivekt
c.AuthorAlias cola light7. november 2001
*dytte-dytte*...cola light forsøker å sette i gang et lite ras nedover 90-tallet her,he-he... Nå begynner det å løsne her! Tenk at du snart kan notere -15 i margen, en BRAGD er det! Vte ikke om jeg har nevnt det før, men har du prøvd kromtbl mot søtbehovet? Vet mange som har nytte av det, jeg tar det selv for sikkerhets skyld. Har _ikke_ følt søthang utenom under mensen en gang. Verdt et forsøk?
Ha en drivende fin slankeuke, snart runder du 95!!!
Masse klemmer fra Torill (cola light)
c.AuthorAlias Jenta*S*7. november 2001
Se det ja knotten!! Nå begynner det å løsne litt!:0) Det fortjente du nå! Skjønner godt at det er lett å miste motivasjonen litt når vekta ikke vil rikke seg!Det godteriet det er bare ikke verdt det! Nå har du vært så flink hele tiden at du må ikke gi opp nå!!!Sett deg heller en dato litt frem i tid hvor du med gooood samvittighet kan spise litt godis! Hva med julaften? Vi skal jo ikke spise noe godis før da,men DA til gjengjeld skal vi skeie skikkelig ut, hi hi...og med verdens beste samvittighet!

Men du?! Stå på videre!! Dette klarer du vet du!!
Jeg følger med deg!!
HEIA HEIA HEIA!!!!*S*
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias skilpadda6. november 2001
Hei knotten! Å, så godt at det gikk litt ned i dag omsider! :-) Kan tenke meg du var lei av det samme tallet hele tiden, ja. Jeg tror og håper nok det er i ferd med å løsne for deg nå, det er jo jammen meg på tide. Og nå er du så nære 15-kilos-jubileum også - det burde komme når som helst nå det!

Stå på knotten - du er kjempeflink! Pass på å spise nok, det hjelper mot godtesyken det også.

klem fra skilpadda
96,0 kg

grr grr

ja ja ... så var vekten den samme i dag og.. ingen nedgang... *sukk*
Jeg må innrømme at jeg lbir litt demotivert av dette her... og det fører til at jeg ikke gidder å regne kalorier for det nytter jo ikke likevel. Men jeg spiser stort sett som før og tenker over at jeg skal få "kvoten" min med mat. Og heller ikke for mye.

I dag stod jeg lenge på busstoppet og kikket inn vinduet på Narvesen... jeg studerte sjokoladene som lå utstilt - men gikk heldigvis ikke inn døren... det var veldig nære på.

Ellers så har jeg vært på jobbintervju i dag... det blir veldig spennende - for denne jobben vil jeg gjerne ha - selv om det bare er et vikariat og jeg har en fast jobb.

Håper det går bedre med dere andre der ute.
God slanke uke.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nedivekt6. november 2001
Nemmen....ikke rart at du er litt trist da.
Men jentene har rett de altså. Bare du holder ut LITT til der på 96kg så går du nedover igjen. Jeg synes du er utrolig FLINK! Ikke sjokoladenarvesen engang.
Drikk masse vann, og forklar vekta at det bare er tyngre for den om den ikke viser litt nedgang snart!

Masse stå-på klemmer fra altfor store Nedivekt
c.AuthorAlias Matvraket6. november 2001
Heisann :)

Enig med deg i at stillstand på vekta er fryktelig demotiverende. Men du... det er nå du må bite tenna sammen og stå på videre. Vekta må gi tapt før eller senere vet du.

Så flink du var som ikke lot deg friste av sjokoladen i kiosken.

Krysser fingra for at du får jobben :)

Klem fra Matvraket :)))
c.AuthorAlias Jenta*S*5. november 2001
Heii knotten*S*!
Så kos kommentar da*S*...*blir jo helt rørt jeg*
Skjønner godt at du mister motivasjonen når det står stille en stund! Men jeg LOVER deg!...snart løsner det! Og da kommer du til å være kjempeglad for at du ikke sprakk mens du ventet!;0)
Så hold ut okey?? Bit tenna sammen,og ta også en liten alvorsprat med den dumme vekta di!! hi hi.....
Hmmm..du sier du spiser "stort sett" som før? Hvor mange kcal pr dag? Og oppdelt i hvor mange måltider? Det kan ha noe å si for forbrenningen det..ellers er jo alltid mensen med på å stoppe det hele opp litt da...? Er den på vei kanskje?
Drikker du nok vann? Det også er kjempeviktig!! Jeg sløste en stund veldig med å drikke masse vann,og da sto jeg bomstille!!
FLINK du var som "overså" sjokoladene i Narvesen! Det er ikke verdt det! Du fortjener å klare dette!
Håper du får den jobben du ønsker deg!!
Stor klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Amorica5. november 2001
Heisann!

Her var det mye grrrrrr grrrr for tiden! Nå må du stå på videre knotten! Vet du, nå skal jeg fortelle deg om min erfaring...Hør her; Jeg gikk på Grete Roede kurs for noen år siden. Det har du muligens hørt tidligere....*ler* men altså..jeg fikk en periode som det stod bom stille på vekta. Jeg mistet litt motivasjon, men mente at jeg var da flink nok jeg! Etter en samtale med kurslederen fant jeg ut at det var så lett så lett å ta litt ekstra...litt ekstra pålegg, litt tykkere brødskive, veide ikke porsjonene så nøye, for jeg mente at jeg kunne se hva jeg skulle ha i meg..osv. Skjønner?

Etter denne samtalen bestemte jeg meg for at jeg skulle gi meg selv en uke til. Jeg ville jo ned i vekt og ingen kunne gjøre det for meg! Så derfor; en uke til...men nøye veiing av maten, skrive opp alt jeg spiste, tok en ekstra tur med hunden....Og vet du hva? Vips, så var jeg gått ned 1,9 kilo til neste kurskveld! JA - det er sant!

Jeg sier ikke at du "slurver". Jeg bare sier at det er så lett så lett...så blir man litt demotivert osv..så blir det som det blir. Har du virkelig lyst til å gjøre en ekstra innsats nå så sats! Ellers kan det kanskje være at du trenger en liten pause?

Hva med å ta et par uker hvor du tenker mye mindre på kalorier og forsøker bare å spise sunt, magert og nyte maten? Ikke sikkert at det er så dumt heller?

Nei, det ble mye fra meg i dag...Ikke la deg lure av vekta di! For om du står stille nå, er virkelig flink, så får du belønning. Ta deg en runde med deg selv og bestem deg for hvordan de neste dagene skal bli! Jeg er sikker på at du vinner!

Jeg ønsker deg masse lykke til med søking på ny jobb! Krysser fingrene!

Klemmer og gode tanker fra amor:)
c.AuthorAlias RH5. november 2001
*Stå på klem til deg*

Huff da vekten er ikke snill mot deg for tiden, men du det er ikke mensen tider eller noe da? Ellers så er jeg bombe sikker på at den beveger seg snart! Og du så flink du var som lot være og gå inn på Narvesen da! *Stolt av deg*!

Gi ikke opp kjære deg, vekten kommer til å gi seg snart skal du se! Vær flink jente og stå på videre! Tenk heller på disse vinduene med alle de fine klærene som du ønsker og komme ned i!

Kom igjen knotten! Ikke gi opp selv om vekten er vanskelig til tider! Og ha en strålende slankedag i dag!

Masse gode stå på klemmer fra Rikke
96,0 kg

grr grr

Vel - det er egentlig ikke mye annet å fortelle enn at jeg har fremdeles samme vekten :( nå er jeg lei og lei og lei...
Jeg forstår det bare ikke....

deppe depp hilsen fra Knotten
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita3. november 2001
Hei knotten!
Du skal se at du snart får et skikkelig hopp nedover, bare hold ut!!
Ikke glem å nyte livet i mellomtiden, da :-)
Ha en flott lørdag,
klem fra Bonita
96,0 kg

grr

Egentlig var vekten litt høyere i dag - men det velger jeg å overse. Jeg blir så irritert over at jeg ikke går mer ned. I dag er jeg litt sint på vekten.. og på slankingen rent generelt ... *sukk* sukk*

Har skeiet litt ut i dag - jeg har spist (smågodt) 6 biter med sjokolade. Til middag har jeg hatt grønsakssuppe - så det veier vel opp for sjokoladebitene. Jeg har også bakt muffings i dag - og har smakt på 2.

Ja ja - håper uken gir noen resultater etterhvert.
For nå trenger jeg det for å holde motivasjonen oppe.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*31. oktober 2001
Sier bare en ting: MEE TOO!!
Men du...hva er egentlig alternativet da? Til IKKE å klare det mener jeg?...gi opp?..være så tunge som vi er nå, og kanskje 10 kilo til innen sommeren?? NEI NEI !!! Nei,knotten her er det bare å rulle opp ermene og bite tenna sammen fordi DETTE det skal vi bare klare!! Førstemann til 95 tallet eller????
Jeg står stille jeg også,som bare det*S*....

Men ikke gi deg! Lov meg det!Det løsner snart skal du se!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Oriane30. oktober 2001
Heia Knotten
Jaja, så er vi to som er en smule irritert og hengenebbete om dagen.
Jeg vet jo at det ikke er annet enn å bite tennene sammen og bare fortsette. Det er jo det eneste som gir resultater, og så tunge som vi er nå, det ønsker vi jo ikke å være!

Stå på!

klemmer fra Oriane
96,0 kg

Ja!

Endelig pitte litt ned etter en uke med samme vekten. Det går veldig tregt - men jeg er vel egentlig ganske fornøyd bare jeg klarer et halvt kg i uken.

Jeg teller kalorier fremdeles og skriver alt jeg spiser i en bok og summerer kaloriene etterhvert. Hadde jeg ikke gjort det tror jeg at jeg ville vært mindre motivert - nå vet jeg iallefall at jeg har gjort det jeg kan for å gå ned. Så får det heller være at det ikke skjer i et forrykende tempo, slik som det gjør men mange her på nettstedet.

I dag og i går jeg har og mannen min sovet på skift om morgenen - man får ingenting ut av dagen på den måten - men vi får jo sovet litt ekstra, sånn at vi ikke går i tåkeland i uken.

Håper dere alle får en flott søndag.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nedivekt30. oktober 2001
Hei knottis
Jeg vil bare si gratulerer så mye altså. Ikke bare med at du går ned i vekt og klesstørrelser, men at du er så FLINK. Teller kalorier og står på selv om du har jobb og barn og alt mulig. Jeg fatter ikke at du får det til. Ikke fortvil over at du går ned sakte, det er jo den beste måten å gå ned på. Stolt av deg. Masse stå-på-klemmer fra Nedivekt
c.AuthorAlias Lokomotiv29. oktober 2001
Hei,

du er jo kjempeflink selv. Min tur på byen ga ikke negative resultater søndag, men jeg fikk en "blåmandag". Men gir ikke opp for det..... Det er bare å stå på til en når målet. Ikke sant?
c.AuthorAlias RH28. oktober 2001
Hei knotten!

Takk for en koselig prat i dag på chatten! Og gratulerer så masse med vekten i dag! Kjempe bra! 1/2 kilo er veldig bra, da blir det også lettere og klare og holde seg!

Enkelte mennesker går fort ned og andre går veldig sakte. Men selv har jeg sånne perioder som det går veldig tregt! Jeg tror at uansett hvor fort eller sakte man går ned så er det like vanskelig for alle. Og slanke seg er ikke lett! Jeg tror det beste man gjør er og gi alle som en, en liten oppmuntring på vei nedover og ett spark bak hvis det er det som trengs!

Jeg må iallefall si at jeg setter like stor pris på ros og ris! Vi er jo bygd forskjellig alle sammen og ja det er mange her som raser ned, men jeg tror nå det er like tungt og slanke seg for dem som for oss! Er du ikke enig?

Jeg syntes du er kjempe flink jeg knotten, snart tar du ett kjempe hopp nedover også! Men etter legenes anbefalning så er en halv kilo suverent! Du gjør dette på helt korrekt måte og snart vil kroppen din skjønne at her er det bare og gi ordentlig etter!

Super duper flink er du som holder motivasjonen oppe og står på som du gjør! Stå på nå så kommer 95 opp på vekten veldig fort!!!

Ha en strålende søndag knotten!

Stå på klemmer fra RH
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.