← Alle dagbøker
knotten
55 år167 cm44 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start110,0 kg
Sist93,6 kg
Endring−16,4 kg
BMI nå33,6
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka sakte
Det går sakte ned. Ikke annet å forvente - for motivasjonen min er ikke helt på topp. Vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å konsentrere meg 100% om slankingen. Men jeg har blitt ganske så tiltaksløs og slapp. Jeg klarer ikke å komme meg ut for å gå tur en gang. Maten er jeg ikke så aller værst til - jeg går jo faktisk nedover i vekt.
har troen på at jeg vil se 90 en gang
Nå har jeg virkelig troen på at jeg får se 90 på vekten en gang.... veien fra 100 til 90 har jo vært veldig lang synes jeg... men det er først nå det begynner å synes og at ting begynner å bli mer behagelig. Det er ikke fult så tungt å bevege seg - og jeg merker godt når jeg går at lårene har blitt mindre. Jeg blir ikke så varm og svett som jeg ble før heller. Det er ikke fult så deppendes å kjøpe ny bukse heller... eller se seg selv i speilet i prøverommet.
Jeg har insett at jeg ikke bare fyker ned i vekt... og at det er lettere å gå ned langsomt - men kanskje litt vanskeligere for motivasjonen. Men jeg vet at kiloene ikke bare vil fyke på igjen i rekordfart dersom jeg nå stopper slankekuren.
Har tenkt litt på et barn til i løpet av året... og tror ikke jeg kommer til å slanke meg ferdig før jeg prøver å bli gravid. Jeg er faktisk 27 kg lettere nå enn da jeg ble gravid sist.. så alt tyder på et lettere svangerskap (om - at - dersom - jeg skulle bli gravid)
En fin start.
Jeg synes disse start dagene har gått kjempe fint! det er godt å se at jeg er tilbake til der jeg var i begynnelsen av desember når jeg reiste på ferie.
Tenkte jeg skulle fortsette å veie maten en stund til... selv om det er litt tungvindt, så gir det jo resultater :)
Trimmen er jeg ikke flink til... på det glatte føret ute er det alt for mange unskyldninger til å komme seg ut... :(
Kjekt å være tilbake i slankedagboken. Det blir vel en minus 5 konkurranse også regner jeg med?
well well - det er vel bare å gå på an igjen!
Det er vel egentlig greit å begynne på en ny frisk nå. Vekt økningen min var egentlig 2 kg i desember - men jeg har mistet det ene kiloet allerede siden nyttår.
Jeg har veid og skrevet opp og regnetpå det jeg har spist i 2 dager nå. Jeg spiser enda ikke helt som jeg skal - men jeg holder meg innenfor 1200 kalorier.
Håper på massevis av motivasjon dette året !! :-) (for den er pittelitt laber nå)
Her går det ned :)
Endelig ser det ut som om tiden med stille-stand er forbi ! Det gjelder visst bare å holde ut ... selv om det går trått lenge! I dag reiser jeg på ferie - så nå blir det stille her i 14 dager. Jeg håper jeg klarer å holde vekten i ferien.... og i julen som kommer etterpå... det blir en vanskelig måned dette...
Ha en god slanke dag!
28. november 2001
95,0 kgLitt glad !
Det er tungt om dagen å slanke seg - men jeg er veldig glad for at det gikk litt nedover igjen ! Egentlig er jeg kjempe glad - men jeg tror ikke jeg er i stand til å skjerpe meg mer nå før jul. Jeg satser på å holde vekten stabil i desember. Jeg reiser på 2 ukers ferie på mandag og gleder meg stort.... jeg får en skikkelig utfordring med å holde vekten når jeg skal spise ute hver dag... men det er lov å prøve !
Lykke til dere andre som slanker dere.. det er en tøff mnd vi går inn i.
21. november 2001
96,0 kgsamme greien
Vel ikke noe nytt med vekten. Jeg sliter fremdeles - men har ikke gitt opp enda.
Ja ja - det er ikke så mye mer fornuftig å si....
19. november 2001
96,0 kgDet er vanskelig om dagen.
Vekten er ikke god for tiden... jeg vet ikke hva jeg tenker på - jeg håper egentlig bare at det vil skje et mirakel og vekten går rett vei igjen... NEDOVER.
Jeg er litt oppgitt og klarer ikke helt å gjøre det jeg skal. Jeg er veldig trøtt for tiden. En medisin jeg bruker gir meg ekstrem morgentretthet. Dersom jeg legger meg til å sove igjen på formiddagen sover jeg fint 3-4 timer til... denne medisinen kan også gi vektøkning.... det er ikke så lenge jeg skal bruke den... vi får håpe ting går bedre etterhvert.
Håper det går bedre med dere andre her inne. I alle fall kan dere som står stille kanskje finne trøst i at det gjør det i allefall med meg og....
Jeg får lete godt innerst inne i hodet mitt - å se om jeg kan finne litt motivasjon til å stå på videre.
14. november 2001
95,5 kgstillestand og litt om trim
Det er ikke så lett dette for tiden. Men jeg henger da med enda. Jeg er kommet inn i en fase der jeg nok ikke er så flink som jeg burde - samtidig er jeg vel innarbeidet i nye rutiner når det gjelder mat jeg velger. Så jeg regner med at jeg kommer til å gå ned i vekt før eller siden.
Men det har skjedd en positiv ting her... jeg har begynt å gå lange turer. Lange for meg vel og merke. Jeg er veldig fornøyd når jeg har gått tur fra 45 minutter til 1 og en halv time. Håper dette er en ny trend som jeg klarer å fortsette med.
I kveld skal jeg på "jente-treff" ... det gleder jeg meg veldig til.
12. november 2001
95,5 kgdet er litt vanskelig dette
Jeg synes jeg har mistet litt av piffen når det gjelder slanking. Men jeg holder koken - og lever ganske ok med de nye vanene mine. Jeg har faktisk endret spisestil - og det merkes nå når jeg har lyst til å gi opp. Det blir ikke full sprekk, når jeg sprekker for jeg begynner på nytt til neste måltid allerede. Jeg har gått ned et halv kilo denne uken og det er jo ikke så værst egentlig. Jeg skal være fornøyd når det forsvinner et halvt kg i uken...
Jeg har sluttet å veie ting og telle kalorier... jeg føler ikke for det akkurat nå - tror kanskje jeg er klar igjen for det i januar igjen.
Jeg har det litt tungt fortiden i jobben min - og er blitt sykemeldt i 3 uker. Og skal prøve å finne en ny jobb. Jeg har søkt noen og vært på et intevju... jeg håper det går bra og at jeg kan begynne i ny jobb i januar.
Så vil jeg gratulerer Cola Light med seieren i minus 5 konkurransen! Fabelaktig jobbet!!
Jenta*s* fulgte jo rett i helene på deg - og gjorde en kjempe utrolig insats hun også.. GRATULERER begge to :)
pitte litt :)
Jo jo - nå kom det endelig litt ned gang her.. håper dette er begynnelsen på noe.. og ikke en ny stillestand.
Takk til alle dere som følger med og skriver kommentarer - uten dere hadde jeg nok sprukket forlengst!! jeg er kjempe takkenemlig for dere der ute.
Jeg er fryktelig godtesyk - men ikke så grusomt sulten heletiden som jeg var for en stund siden. Så det går rett vei.
grr grr
ja ja ... så var vekten den samme i dag og.. ingen nedgang... *sukk*
Jeg må innrømme at jeg lbir litt demotivert av dette her... og det fører til at jeg ikke gidder å regne kalorier for det nytter jo ikke likevel. Men jeg spiser stort sett som før og tenker over at jeg skal få "kvoten" min med mat. Og heller ikke for mye.
I dag stod jeg lenge på busstoppet og kikket inn vinduet på Narvesen... jeg studerte sjokoladene som lå utstilt - men gikk heldigvis ikke inn døren... det var veldig nære på.
Ellers så har jeg vært på jobbintervju i dag... det blir veldig spennende - for denne jobben vil jeg gjerne ha - selv om det bare er et vikariat og jeg har en fast jobb.
Håper det går bedre med dere andre der ute.
God slanke uke.
grr grr
Vel - det er egentlig ikke mye annet å fortelle enn at jeg har fremdeles samme vekten :( nå er jeg lei og lei og lei...
Jeg forstår det bare ikke....
deppe depp hilsen fra Knotten
grr
Egentlig var vekten litt høyere i dag - men det velger jeg å overse. Jeg blir så irritert over at jeg ikke går mer ned. I dag er jeg litt sint på vekten.. og på slankingen rent generelt ... *sukk* sukk*
Har skeiet litt ut i dag - jeg har spist (smågodt) 6 biter med sjokolade. Til middag har jeg hatt grønsakssuppe - så det veier vel opp for sjokoladebitene. Jeg har også bakt muffings i dag - og har smakt på 2.
Ja ja - håper uken gir noen resultater etterhvert.
For nå trenger jeg det for å holde motivasjonen oppe.
Ja!
Endelig pitte litt ned etter en uke med samme vekten. Det går veldig tregt - men jeg er vel egentlig ganske fornøyd bare jeg klarer et halvt kg i uken.
Jeg teller kalorier fremdeles og skriver alt jeg spiser i en bok og summerer kaloriene etterhvert. Hadde jeg ikke gjort det tror jeg at jeg ville vært mindre motivert - nå vet jeg iallefall at jeg har gjort det jeg kan for å gå ned. Så får det heller være at det ikke skjer i et forrykende tempo, slik som det gjør men mange her på nettstedet.
I dag og i går jeg har og mannen min sovet på skift om morgenen - man får ingenting ut av dagen på den måten - men vi får jo sovet litt ekstra, sånn at vi ikke går i tåkeland i uken.
Håper dere alle får en flott søndag.
Vart har du tagit vägen? Du har väl inte tappat inspirationen helt och slutat gå in på sidan? Det är ju här du kan få hjälp att gå ner och hitta din inspiration igen!
Tänk på alla de kilo som du har gått ner sedan du började, och hur du skulle ha känt dig om du fortfarande hade vägt det du började på!
Kom igen nu, det här ska gå bra!
Er motivasjonen forsvunnet? Ikke fortvil! Du har jo vært kjempeflink allerede og gått ned 17 kilo! Det er jo kjempebra! Bare tenk på hva du hadde veid hvis du ikke hadde vært flink med mat og trening! Jeg synes du skal være stolt av deg selv!
Nå er det ikke lenge til du ser 80-tallet! Stå på videre. Du vet jo at du vil klare dette!
Klem fra Beate