25. november 2001
66,0 kget livstegn fra meg
hei!!!
lenge siden jeg har vært her nå.
har det kjempefint på skolen jeg går på.
har begynt å spise normalt.
du ser jeg har gått opp 2 kilo siden sommerferien, men det ser jeg ikke på som et problem.
2 kilo fra eller til betyr ikke så mye.
jeg spiser mye (normalt) hver dag. i begynnelsen gikk jeg vel opp fordi det var litt forskjell på mine matvaner fra før.
men nå har vekta vært helt stabil, selv om jeg koser meg med maten.
har litt lyst å gå ned til 63 kilo før jul..
kanskje klarer jeg det, kanskje ikke.
men uansett er det ikke noen stor krise om jeg holder meg på 66 kilo.
jeg kommer til å stikke innom igjen til jul!!!!
koz fra kitt
adjø!!!
hei!
jeg skulle gå ned 3 kilo på 2 uker, men det har vært umulig.
jeg har vært med på så mange sammenkomster, og har virkelig kost meg med usunn mat.
men jeg har likevel gått ned litt, og begynner å tenke på at jeg bør være fornøyd nå.
nå flytter jeg vekk snart for å gå på en ny skole.
det kan godt hende jeg går ned mer i vekt, for jeg spiser mindre når jeg ikke bor hjemme.
tusen takk for alle kommentarer! dere er herlige!
det er takket være dere at jeg har gått ned mine siste 9 kilo.
jeg er ikke den samme som jeg var for noen år siden.
da var jeg 87 kilo, og nå er jeg 64.
har gått ned tilsammen 23 kilo, og det bør vel jeg være fornøyd med!!!
men jeg lover å stikke innom igjen her for å fortelle hvordan det går med meg, og for å se hvordan dere har det.
neste gang blir kanskje i høstferien i oktober, men det kan jo skje at jeg kommer før!!!!
stor klem fra kitt
YES!!!
HEI!
ja, nå er jeg kjempegla..
gikk på vekta i morges, og den viste 65 kilo.
nå tror kanskje noen av dere (som ikke har følgt med meg i det siste) at jeg ikke har gått ned et gram siden sist, men det har jeg.
for over en uke siden hadde jeg nemlig gått opp i vekt, og vekta viste ca 66,5 kilo.
så jeg er strålende fornøyd.
nå er jeg tilbake på den laveste vekten jeg har hatt denne perioden, og kan bevege meg nedover mot 64- 63- og 62 kilo.
men nå er det bare 2 uker igjen til jeg flytter vekk, og begynner på ny skole. mitt mål var jo å veie 62 kilo da.
men er det helt umulig å klare å gå ned 3 kilo på to uker?
jeg bare spør..
men jeg skal i allefall forsøke på det. spise sunt, trimme mye.
uansett så kommer jeg i allefall til å gå ned litt, og det er jo bedre enn å ikke gå ned i det hele tatt, selv om jeg kanskje ikke når mitt endelige mål før skolestart.
når jeg reiser vekk kommer jeg ikke til å gå inn her heller.
skolen har jo internett man kan bruke, men jeg har ikke tenkt gå inn her så alle kan se at jeg slanker meg.
dessuten vil jeg prøve å bli fornøyd med kroppen min etterhvert, og legge slanketankene bak meg, bare forsøke å holde min nye vekt.
men jeg kommer nok til å stikke innom her i feriene, for å høre hvordan det går med dere, og fortelle hvordan det går med meg!
håper ikke dagboka blir slettet når den ikke blir oppdatert så ofte....?
men-men....jeg får ta en dag om gangen. har jo fremdeles 2 uker igjen!
klem fra kitt

i morgen, i morgen.......
hei!
gårsdagen var ganske vellykka.
jeg gikk en lang fjelltur på rundt 3 timer.
da jeg kom hjem var jeg veldig sulten og spiste en brødskive med magert pållegg.
jeg fikk så inderlig lyst på en stooor tallerken knasende frokostblanding med melk og en stor klatt syltetøy.
men jeg viste at jeg ikke burde spise det, for jeg hadde spist nok etter min mening. slik jeg alltid opplever det når jeg sprekker, bevegde jeg meg mot kjøkkenet i en slags transe.
tenkte:"Hva skade gjør noen ekstra kalorier? Har jo vært flink nok i det siste."
men akkurat da jeg skulle åpne kjøleskapet falt det en uvant tanke ned i hodet mitt : "Hva er vitsen? Du er jo egentlig mett."
så da sprakk jeg ikke den dagen heller, men tok meg heller et eple i fruktbollen, noe som inneholder mye mindre kalorier!
i morgen tidlig skal jeg veie meg...
er MEGET usikker på hva vekta viser, men jeg har vel 3 alternativ egentlig...på hva vekta vil vise
-veier jeg 66 kg, noe som jeg er redd for jeg gjør, blir jeg litt deppa. tror jeg gikk opp litt i forrige uke, men håper på at det har forsvunnet nå. har jo spist sunt og trimmet mye denne uka. men veier jeg 66 kilo i morgen, tror jeg at det ikke er altfor lenge til vekta viser 65.
-veier jeg 65 kilo, blir jeg ganske glad, for da har jeg kommet tilbake på den laveste vekta jeg har hatt her, og kan fortsette videre med å gå ned de 2-3 siste kiloene mine.
-veier jeg 64 kilo, noe som jeg ikke tror jeg vil gjøre kjenner jeg vekta rett, blir jeg SUUUPERGLAAAA! men ikke si at jeg kommer til å veie det....for det tror jeg ikke!
men, spennende blir det i allefall for meg!
kommer ikke til å få sove så godt i natt...
klem fra kitt

nå står jeg på for å nå mitt mål
hei!
først må jeg bare si tusen takk for alle kommentarene jeg fikk i går. deilig å komme inn å lese så mye hyggeli!
dagen i går var 100% vellykket. var ute å gikk tur i 3 timer i skikkelig bratt terreng.
ble en smule våt av alt regnet, men jeg humpet ned i badekaret når jeg kom hjem, og det var skikkelig deilig!
i dag drar jeg en tur til by''n, men jeg skal ikke kjøpe noe mat.
kanskje et eple...
men skal shoppe andre ting.
jeg gleder meg til jeg skal kjøpe nye klær før jeg begynner på skole igjen. har egentlig ikke gått ned noen størrelse, men merker at veldig mange av klærne mine er blitt litt for vide.
litt irriterende også, men jeg kan jo prøve å sy noen av dem inn. bruker vanligvis str.38, men også 36...men jeg har så lange bein, at da blir ofte buksene for korte..
vis jeg klarer å nå mitt endelige mål, 62 kilo, håper jeg at jeg aldri må tenke slanking igjen. det har preget de siste årene, og jeg er temmelig lei det.
men jeg er glad jeg begynte med slanking for noen år siden.
vis ikke hadde jeg fremdeles veid 87 kilo, noe som er for mye for meg.
ha en fin dag!
klem fra kitt

blå rundt munnen
hei!
i går gikk jeg som vanlig en lang tur, og jeg var litt blå rundt munnen da jeg kom hjem.
det er deilige delikatesser i skogen..masse blåbær!
spiste ikke så mye, men et par bær er nok til at jeg bli blå!
nå sitter jeg her og drikker vann for harde livet.
i går spiste jeg makaroni til middag, og i dag har jeg planlagt å spise ris.
spiser liksågodt tilbehøret i stedet for noe hovudrett...
jeg få se hva det blir til...kanskje jeg lager meg havregrøt i stedet!
uansett så synes jeg det er kjempegodt!
jeg har planlagt å gå tur i kveld oxo.
slik skal jeg fortsette : slanking og trening, og jeg skal veie meg på fredag!
blir fornøyd om jeg veier 65 da, for som jeg har sagt før så lurer jeg på om jeg gikk opp 1 kilo da jeg ikke akkurat hadde ei slanke-uke!
men da beholder vi spenningen til dess..
de personene som har laget til denne siden burde fått en medalje.
se selv - de fleste som er her HAR gått ned i vekt, og de som enda ikke har gått ned noe KOMMER til å gjøre det!
og selv om man gjør jobben selv, så er jo dette en strålende måte å få tips,ros og ris på gjennom slankeperioden.
jeg tror i allefall ikke at jeg hadde klart å gå ned mine 6 kilo uten dere, ikke det at jeg har vært så veldig flink, for jeg har jo brukt laaaaaaang tid...men jeg har i allefall gått ned!
takk for at dere er til!
klem fra kitt

JA, NÅ SKAL JEG KLARE DET
hei!
våknet med en stor mengde god motivasjon i kroppen.
det er ikke slik som jeg har opplevd før, at jeg planlegger at neste dag skal jeg være flink, men når jeg kommer inn på kjøkkenet neste morgen klarer jeg ikke å la være å stappe i meg ting som er "forbud".
i dag holdt det med et knekkebrød!
nå sitter jeg å spiser makaroni. det er middagen min i dag.
jeg har hitill drukket 2 liter vann/fun light-saft i dag, og har da 1 liten igjen som jeg skal drikke i kveld!
det regner ute, men i kveld SKAL jeg ta på meg regnjakka, og gå en tur!
og om det ikke blir mulig, så skal jeg ta sit-ups/jogging/dansing til musikk på rommet mitt.
men jeg satser på en fjelltur!
så lurer jeg på en ting som kanskje noen av dere vet..
er bær sunt å spise når man slanker seg?
er veldig glad i bær, og nå har det begynt å vokse blåbær i skauen...
og vis jeg lar være å bruke sukker på, og skummet melk, så blir det vel ikke så ille?
ha en flott slankedag alle sammen!
Hilsen Kitt

har målene klare nå
hei!!!
jeg har vært en elendig slanker i det siste.
tror jeg kanskje har gått opp litt oxo..men tør ikke å entre vekta helt enda..men jeg har gått en del turer, så jeg håper ikke det er så ille!
jeg har 3 uker på meg nå, før jeg begynner på en ny skole!
og jeg har et klart mål; når jeg begynner på skolen skal jeg veie 62 kilo!!!!!det er mitt endelige mål nå¨, og det SKAL jeg klare. men jeg har ikke akkurat motivasjonen i orden.
jeg klarer nemlig ingenting lenger, og sulten spiser meg opp innvendig, og får meg til å spise enda mer mat!
håper jeg får noen støttende ord fra dere, slik jeg bruker.
skal prøve å skrive oftere her nå.
har hatt en periode jeg blir dårlig av å komme inn hit, og jeg har ikke orket å tenke slanking i det hele tatt.
men nå er det nok! nå skal jeg KLARE resten!!!
kan jo ikke gi opp på veien vel?
klem fra Kitt

huff....jeg sliter
hei!!!
nå er jeg på slanker''n igjen!
har gått en lang tur i dag, spist passelig og drukket mye vann!
så er det en ting jeg lurer på..(håper noen kan svare)
kan man miste menstruasjonen vis man slanker seg?
forrige gang jeg hadde den var den to uker for tidlig(og jeg har hatt regelmessig i flere år..)..
og i tillegg var den veldig svak..
og nå har jeg ikke fått den...er redd jeg kan ha mistet hele greia. men jeg er jo ikke for tynn, og har fått i meg nok næring tror jeg!
begynner å bli litt redd...men den er kanskje forsinket!
jeg i allefall ikke gravid :), bare så d er sagt!
har nesten blitt helt flat over brystene...
irriterende at jeg mister fettet derifra!!!!
jaja....et klagebrev fra meg!!!
ha en fin dag alle sammen!
klem fra Kitt
så er jeg her igjen
hei!
har hatt en pause fra alt som heter slanking.
har spist det jeg har ønsket, og har ikke gått opp et gram.
så nå vet jeg hvordan jeg skal spise når jeg er ferdig med slankinga!
er ikke 100% fornøyd enda.
har lyst å gå ned 2-3 kilo til, før jeg avslutter for godt.
om ca 3-4 uker begynner skolen igjen. til den tid håper jeg å veie 62-63 kilo...rundt der i allefall!!!
men jeg skal ikke slanke meg så intents! skal prøve å spise nok, og ikke overdrive treninga!
må jo ta vare på meg selv også.
men folk rundt meg kommenterer at jeg ikke bør slanke meg mer.
av og til blir jeg veldig usikker.
er jeg slank nok nå?!
men jeg synes låra og rumpa er så feite!
så nå er jeg på''n igjen!!!!
ønsk meg lykke til!
klem fra KITT

tirsdag
hei!
har veid meg flere ganger, og har IKKE gått opp i vekt.
hadde ikke fryktet det heller.
men jeg har ikke tenkt slanking i det hele tatt. har spist det jeg har lyst på, men jeg tror jeg holder meg rundt 1000 kalorier hver dag likevel..
har gått ned litt i vekt oxo, men vil ikke skrive det inn før jeg får et mer nøyaktig tall.
tror jeg skal fortsette slankinga. har litt over en måned igjen før jeg flytter til en ny skole.
kunne tenke meg å gå ned 2-4 kilo før det.
men jeg skal ikke på noen hard kur, bare spise normalt og mosjonere mye og drikke mye vann!
jeg synes det er den beste metoden!
vil ikke at hele livet mitt skal være basert på å gå ned i vekt!
reiser vekk noen dager nå. skal prøve å holde meg stabilt på 65 kilo, eller kanskje jeg går ned i vekt...
vi får se.. oppover på vektskalaen skal jeg i allefall IKKE!
klem fra kitt
lei av alt som heter slanking
hei!
av og til tenker jeg: "Hvorfor gidder jeg å drive å slanke meg hele tiden?".
for det fyrste er jeg jo både normalvektig, og ganske slank blitt. for det andre er det et psykisk slit å måtte gå å tenke kalorier hele tiden. jeg lider nok av spiseforstyrrelse, og kommer aldri ut av dette slankehysteriet!
(husk, jeg har holdt på helt siden jeg begynte på ungdomskolen)
i det siste har jeg spist omtrent det jeg ønsker.
tør ikke veie meg, men tror ikke jeg har gått opp i vekt.
hvorfor skulle jeg ha gått opp i vekt?
forbrenner ikke kroppen over 2000 kalorier i døgnet, og jeg har jo holdt meg UNDER det!
har tenkt å slanke meg litt til, i allefall til 63 kilo.
får prøve på det!
klem fra kitt
veide meg igjen....for sikkerthets skyld***
hei!
jeg veide meg i dag også, for sikkerthets skyld.
var redd at vekta bare viste feil i går eller noe sånt...
men neida...jeg veier virkelig 65 kilo i dag.
koste meg med litt is i går. men det gjør ingen skade på vekta, for da spiser jeg bare litt mindre av annen mat.
hvor mye vann bør man egentlig drikke hver dag når man slanker seg? Går det ann å drikke for mye?
jeg drikker 3 liter vann hver dag + litt annen væske(et glass juice, fun light saft o.l)
jeg merker godt at å drikke mye vann hjelper meg med å slanke meg. jeg føler meg både litt mettere i kroppen, og så hjelper det på fordøyelsen..
jeg fikk meg en lang tur i går, til tross for at det regnet.
men i dag regner det enda mer, så jeg får heller ta litt sit-ups på rommet i kveld.
ha en fin dag alle slankevenner!!!
klem fra kitt
veldig fornøyd
hei!
for ca en uke siden veide jeg 67 kilo, og nå veier jeg 65.
jeg er veldig fornøyd med vektnedgangen!
jeg blir mer og mer fornøyd med kroppen min.
har nettopp kjøpt meg ei moteriktig, inntilsittende dongeribukse, og jeg føler meg faktisk ganske vel i den.
men jeg har enda noen få kilo med fett jeg vil ha vekk!
neste helg skal jeg i et familieselskap.
der blir det nok en del usunn mat. og selv om jeg ikke kommer til å spise så mye, så kan det nok bli en utskeielse.
mitt mål er å veie 64 kilo til dess.
det kan godt hende at jeg får stillestand på vekta mi en stund nå. det hender det skjer etter at jeg har gått ned en slump på kort tid.
det er virkelig lenge siden jeg har sett tallet 65 lyse framfor øynene mine på vekta. var vel lita jente sist gang jeg veide det, og da var jeg MYE lavere.
jeg har egentlig brukt veldig lang tid på å gå ned disse 6 kiloene jeg nå har gått ned.
begynte i vinters, men da spiste jeg kanskje 200 kalorier hver dag, og gikk på sparebluss.
en stund i april prøvde jeg libra, men det funket ikke for meg.
så tok jeg en god pause, og kom sterkt tilbake i mai, og begynte jeg for alvor med slankingen. og siden det har jeg gått ned fra ca 73 kilo (som jeg veide i begynnelsen av mai, men som jeg ikke har registrert her)og nå veier jeg 65 kilo.
her en dag opplevde jeg noe som sikkert mange har opplevd før, men som også er et godt tips.
jeg spiste noe god mat(ikke snop).
da jeg hadde spist opp porsjonen, hadde jeg lyst å mer.
men så ventet jeg litt, og da ble jeg så plutselig så mett at jeg ikke gadd å spise mer. og dermed fikk jeg ikke i meg mer enn jeg skulle. så et godt tips: spis sakte, og vent litt når du føler deg sugen på mer. det tar ofte litt tid før metthetsfølelsen kommer!
det var det!
takk for at du tok deg tid til å lese!
klem fra Kitt
p.s: er det noen som vet hvordan det går med Elisabeth?
hun har jeg ikke sett her på slankere.com på leeeenge!!!!
er spent på hvordan det går med henne
travel dag
hei!
ja, i dag har jeg jobbet med kreftene hele dagen.
har ommøblert og ryddet et par rom, og har vel nesten jobbet med det hele dagen. er litt sliten og trøtt av all bæringa, og tror jeg har fått nok mosjon for i dag.
vet ikke om jeg er flink nok i matveien.
tror jeg ikke spiser mer enn jeg skal, selv om jeg føler det.
av og til kan jeg faktisk føle meg fornøyd med kroppen min.
men jeg føler meg gjerne smellfeit dagen etter.
det jeg vil er å ha en kropp jeg alltid er fornøyd med.
men jeg er usikker på om jeg noen gang kommer til å føle meg slank, uansett hvor tynn jeg blir.
har jo slitt med dette i veldig mange år.
mange rundt meg sier at jeg er fin som jeg er, og at jeg ikke bør slanke meg mer.
men det har vel litt med hva jeg selv føler også?
jeg skal i allefall bli 63 kilo, og så ser jeg om jeg skal ned 1-2 kilo til, eller skal stoppe der.
klem fra kitt
Vil bare takk deg for all støtte jeg har fått av deg igjennom disse månedene.....nå har jeg mistet 20kg og mere skal det bli!blir spennede og se hvordan det har gått med deg når du kommer innom her nestegang!!!
kos fra fabienne
Trist at du har tenkt å "forsvinne", men som du sier, du bør være fornøyd nå. Lykke til videre, og takk for inspirasjonen og motivasjonen du har gitt oss andre gjennom disse månedene!
Klem fra Ingrid.
Vekttap 23 kg er vanvittig bra. Du har all grunn til å være stolt av deg selv. Nå gjelder det bare å ikke falle tilbake til gamle synder, men det er du vel fast bestemt på? Jeg ønsker deg lykke til videre med stabiliseringsfasen. Det hadde vært veldig fint hvis du en gang i blandt stakk innom disse sidene og forteller oss hvordan det går med deg.
Hilsen Lene
Sats på å hold vekta der du er - du må være ei slank og flott jente nå!
Pipp
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)
Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
Håper du kommer innom av og til; jeg har ambisjoner om å være like flink som deg!
klem, aas
;)))
Takk for hyggelig avskjedshilsen. Det har vært spennende å følge med på deg, og jeg ser at du har vært veldig flink i sommer. Med den BMIen du har nå er det all grunn til å være fornøyd.
Lykke til på nu skole, det blir spennende og jeg håper at du kommer til å trives der.
Håper at vi "ses" igjen i høstferien.
Klem fra Eugenie
Takk for skal jeg kalle det "samarbeidet"? Du har jo virkelig gått ned masse i vekt, du har gjort en kjempe innsats.
Lykke til videre på den nye skolen. Stikk innom igjen da, når/hvis du føler for det.
Klem fra Tarangai
Tusen takk for støtten og den koselige kommentaren!
Synd at vi ikke kommer til å se deg her så ofte da,men du har jo gjort en flott!! innsats og jeg syns du har vært skikkelig flink!! Ønsker deg masse lykke til videre med alt du skal foreta deg, også håper jeg at du stikker innom om ikke ALTFOR lenge da for å hilse på*S*!
Stoooooor "hadet-klem" fra Jenta*S*
*vinker* :0)
Tusen takk or støtten da,fint at du er i mål da!Du får ha lykke til videre da og håper å høre fra deg igjen!!
Klem fra modah
Håper du får det fint der du skal bo, og at det går bra med deg på skolen.
Lykke til, og ikke glem å stikke innom sidene hvis du får en sjanse.
klemmer fra tutu
Takk for koselige kommentarer gjennom tiden som har gått.
Ønsker deg lykke til videre på ferden, så håper jeg vi "snakkes" her snart igjen.
Lykke til med skole og alt som hører til. Vær stolt over det du har klart å få til, 23 kilo er megabra!!! Stor sol til deg.
Stor klem fra Nicky