i morgen skal jeg veie meg
Etter en langhelg med masse mat og alkohol er jeg spennt på hva vekten vil vise. I forrige uke sa kjæresten min at jeg hadde fått mindre rompe HURRA. Selv om jeg ikke har gått ned noe har jeg ihvertfall mistet fett, men lagt til muskler :-)
Buksene begynner også å bli litt rommlige Dobbelthurra!!
Jaja jeg tar det ikke så tungt. Jeg er ihvertfall fet men i god form!!!
Det eneste som gjør meg litt gretten er når folk komer å sier at de har lest i et eller annet ukeblad om en eller anne kur eller middel som liksom skal hjelpe å gjøre underverker. Jeg hater slike folk. Jeg har en kollega som er slik. Hun trengte en gang å ta av tre kilo å hun gjorde bare slik og slik å det fungerte så fint.... Altså hvis mit problem bestod av tre ynkelige kilo ville verden sett helt annerledes ut.
Men drit i det. Det er likevel en superfin dag og sommern har kommet !!
Jeg ønsker alle en kjempefin dag !! klem fra Beathe
tusen takk!!
takk for alle tips!!
frokosten kommer jeg ikke til å kutte på, den er det viktigste måltidet på dagen. Jeg spiser nemlig frokost klokka halv 8 og middag klokka 12. og kvelds klokka halv 8 igjen. Dette er for sjeldent det er sant. Burde nok skviset inn en frukt eller grønnsak som mellommåltid, gjør det av og til.
Jeg spiser stort sett halve posjoner til middag. Jeg spiser nemlig ute hver dag og porsjonene er veldig store. En halv rekker lenge for meg. Men da er det vanskelig å bestemme hva som er i maten. Som regel spiser jeg ofte fisk og store salater med brød til innimellom, fordi jeg har spist noe med kjøtt dagen før. Jeg spiser nemlig ute fordi alle kollegene mine gjør det. Vi er kjempesosiale og det kommer jeg aldri tl å slutte med.
Tror nok det er usunnere å spise middag sent på ettermiddagen som vi gjør i Norge (jeg bor nemlig i utlandet).
I dag har jeg spist 2 skiver brød til frokost, et glass melk og et glass juice og kaffe (2 dl glass)
Kjøtt og grønnsaker grillet på spidd med pommes frites til middag. (ja jeg vet at det ikke er lurt å spise pommes frites men det var ikke noe alternativ) Men det var lite saus.
Når jeg kommer hjem skal jeg spise 2 skiver grovbrød igjen og melk og juice og kanskje et glass vin. det er jo fredag.
Min trener har sagt at kroppen bruker 48 timer på å omstille seg slik at om man en dag spiser noe man ikke burde gjort merker ikke kroppen dette. Så hvis man spiser sunt 6 dager og skjeier ut en dag er det ikke noe farlig :-)
Ønsker alle en fin helg. Skulle svart på alle innlegg men har veldig liten tid for tiden (tilgi meg)
klem!!!
det regner ute!!!
Det er jo stusselig at det skal regne på en ellers ok dag men slik er det. Skal på trening i dag. Gleder meg. I går spiste jeg følgende:
Frokost 2 skiver grovbrød med egg og kaviar ¨melk og kaffe og jus
Middag: kyllingfilet med schampignongsaus og kroketter
Ettermiddag: et helt rundstykke med skinke tomater og litt majones
Kvelds: en usøtet pannekake med eplemos og rosiner (vi var nemlig på kafe i går å da var det dårlig med grovbrød i nærheten) og jeg drakk også to 0.3 pils.
Er det noen som synes dette er mye eller lite. Jeg skulle gjerne hatt en komentar for kjæresten min sier at jeg må spise mye mindre men jeg kan jo ikke sulte ihjel heller og hvis jeg ikke spiser regelmessig og får i meg nok energi blir jeg svimmel og trøtt og ukonsentrert.
Uansett tusen takk for alle komentarer!!
for en fin dag
det er bare så en fin dag!! er i kjempehumør. Var på trening i går, sammen med kolleger, som hver eneste tirsdag og torsdag og syklet nok engang 29 km på 50 minuter. stolt!!!
22. april 2002
❤️110,0 kgskal vel kanskje begynne å spise litt mindre
Jeg trener 2 dager i uka med kolleger i fitness studio. Det er herlig, jeg har alltid drevet med sport, men har aldri klart å gå ned et eneste kilo:-( går masse turer og har også begynnt å gå på rollerblades. Jeg har liksom ikke angst for å bevege meg. Men ingenting skjer. Jeg synes heller ikke at jeg spiser veldig usunt, men det er vel det som er saken da siden ingenting skjer med vekta. Jeg spiser 2 skiver grovbrød til frokost, med alt fra syltetøy til salami på, er veldig variert i påleggsveien. Til lunsj spiser jeg vanlig middag. Pasta, snitzel, kjøttkaker, fisk, eller vegetarisk. Om kvelden spiser jeg normalt brød,men liker også å kose meg med nøtter eller rosiner og frukt eller også av og til pannekaker eller pasta med saus og ost på. Er veldig glad i ost. Synder sikkert masse der og ihvertfall i helgene, da blir det spist mye ekstra. Har i to måneder forsøkt å spise slavisk sunnt og trent masse, men vekta rikker seg ikke av flekken :-( har egentlig akseptert meg selv slik jeg er, mannen min elsker meg som jeg er og jeg er en glad person, men min store drøm er å bli noen kilo lettere. Tenk hvis jeg kunne komme under 100 kilos merket!! Jeg gjemmer meg ikke vekk som mange gjør, er alltid rundt med venner. Har for tiden et stillesittende arbeide men spiser INGEN mellommåltider på jobben. Er veldig flink der. Det holder med middag klokka 12 om formiddagen.
Kanskje denne sida kan hjelpe meg litt på vei!! :-)
Det med å spise ute er ikke så farlig. Jeg spiser som sagt helt vanlig middag, og av og til ute også. Og jeg bestiller IKKE slankemat. Jeg gjør som deg, og holder meg til små porsjoner, og det funker kjempefint! Så du har ikke noe å bekymre deg for tror nå jeg. Jeg er nok ganske forsiktig med alkohol, det blir ikke så ofte, men når jeg først skal kose meg, da kniper jeg ikke på mengden - noen laster skal man jo ha!!?
Jeg sier som deg at det verste jeg vet er disse raske superkurene - vi har mange kilo å miste, og vi skal LEVE mens vi holder på! Normal kost i mindre mengder, samt nok bevegelse, er det eneste som funker i lengden. Disse dustene som plages med 3 kilo for mye irriterer meg! De vet ikke noe om det jeg sliter med, og burde IKKE uttale seg! Dermed basta!
Fortsatt lykke til!
Klem fra Lakki