← Alle dagbøker
diarist.Alias

katzie

50 år170 cm5 innlegg 2002 0 følgere

Start110,0 kg
Sist110,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå38,1
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
22. april 200215. mai 2002
😄110,0 kg

i morgen skal jeg veie meg

Etter en langhelg med masse mat og alkohol er jeg spennt på hva vekten vil vise. I forrige uke sa kjæresten min at jeg hadde fått mindre rompe HURRA. Selv om jeg ikke har gått ned noe har jeg ihvertfall mistet fett, men lagt til muskler :-)
Buksene begynner også å bli litt rommlige Dobbelthurra!!
Jaja jeg tar det ikke så tungt. Jeg er ihvertfall fet men i god form!!!
Det eneste som gjør meg litt gretten er når folk komer å sier at de har lest i et eller annet ukeblad om en eller anne kur eller middel som liksom skal hjelpe å gjøre underverker. Jeg hater slike folk. Jeg har en kollega som er slik. Hun trengte en gang å ta av tre kilo å hun gjorde bare slik og slik å det fungerte så fint.... Altså hvis mit problem bestod av tre ynkelige kilo ville verden sett helt annerledes ut.
Men drit i det. Det er likevel en superfin dag og sommern har kommet !!
Jeg ønsker alle en kjempefin dag !! klem fra Beathe
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😉16. mai 2002
Lykke til med veiingen!

Det med å spise ute er ikke så farlig. Jeg spiser som sagt helt vanlig middag, og av og til ute også. Og jeg bestiller IKKE slankemat. Jeg gjør som deg, og holder meg til små porsjoner, og det funker kjempefint! Så du har ikke noe å bekymre deg for tror nå jeg. Jeg er nok ganske forsiktig med alkohol, det blir ikke så ofte, men når jeg først skal kose meg, da kniper jeg ikke på mengden - noen laster skal man jo ha!!?

Jeg sier som deg at det verste jeg vet er disse raske superkurene - vi har mange kilo å miste, og vi skal LEVE mens vi holder på! Normal kost i mindre mengder, samt nok bevegelse, er det eneste som funker i lengden. Disse dustene som plages med 3 kilo for mye irriterer meg! De vet ikke noe om det jeg sliter med, og burde IKKE uttale seg! Dermed basta!

Fortsatt lykke til!

Klem fra Lakki
😊110,0 kg

tusen takk!!

takk for alle tips!!
frokosten kommer jeg ikke til å kutte på, den er det viktigste måltidet på dagen. Jeg spiser nemlig frokost klokka halv 8 og middag klokka 12. og kvelds klokka halv 8 igjen. Dette er for sjeldent det er sant. Burde nok skviset inn en frukt eller grønnsak som mellommåltid, gjør det av og til.
Jeg spiser stort sett halve posjoner til middag. Jeg spiser nemlig ute hver dag og porsjonene er veldig store. En halv rekker lenge for meg. Men da er det vanskelig å bestemme hva som er i maten. Som regel spiser jeg ofte fisk og store salater med brød til innimellom, fordi jeg har spist noe med kjøtt dagen før. Jeg spiser nemlig ute fordi alle kollegene mine gjør det. Vi er kjempesosiale og det kommer jeg aldri tl å slutte med.
Tror nok det er usunnere å spise middag sent på ettermiddagen som vi gjør i Norge (jeg bor nemlig i utlandet).
I dag har jeg spist 2 skiver brød til frokost, et glass melk og et glass juice og kaffe (2 dl glass)
Kjøtt og grønnsaker grillet på spidd med pommes frites til middag. (ja jeg vet at det ikke er lurt å spise pommes frites men det var ikke noe alternativ) Men det var lite saus.
Når jeg kommer hjem skal jeg spise 2 skiver grovbrød igjen og melk og juice og kanskje et glass vin. det er jo fredag.

Min trener har sagt at kroppen bruker 48 timer på å omstille seg slik at om man en dag spiser noe man ikke burde gjort merker ikke kroppen dette. Så hvis man spiser sunt 6 dager og skjeier ut en dag er det ikke noe farlig :-)
Ønsker alle en fin helg. Skulle svart på alle innlegg men har veldig liten tid for tiden (tilgi meg)
klem!!!
😟110,0 kg

det regner ute!!!

Det er jo stusselig at det skal regne på en ellers ok dag men slik er det. Skal på trening i dag. Gleder meg. I går spiste jeg følgende:
Frokost 2 skiver grovbrød med egg og kaviar ¨melk og kaffe og jus
Middag: kyllingfilet med schampignongsaus og kroketter
Ettermiddag: et helt rundstykke med skinke tomater og litt majones
Kvelds: en usøtet pannekake med eplemos og rosiner (vi var nemlig på kafe i går å da var det dårlig med grovbrød i nærheten) og jeg drakk også to 0.3 pils.
Er det noen som synes dette er mye eller lite. Jeg skulle gjerne hatt en komentar for kjæresten min sier at jeg må spise mye mindre men jeg kan jo ikke sulte ihjel heller og hvis jeg ikke spiser regelmessig og får i meg nok energi blir jeg svimmel og trøtt og ukonsentrert.
Uansett tusen takk for alle komentarer!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Måne😌28. april 2002
Heisann!!

Du spiser for lite, rett og slett. Og du spiser for skjeldent. Jeg har snakket med en ernærings ekspert og jeg fikk beskjed om å spise mellom måltider. Du kan begynne med å spise 1 frukt mellom frokost og lunsj og 1 frukt mellom lunsj og middag.

Jeg så at du har fått tips om å kutte ned på frokosten, det er ikke et lurt sted å kutte. Kroppen trenger "brensel" for starte opp igjen etter natta.

Nøtter bør du holde deg unna. Når det gjelder jus bør det begrenses til 1 toppen 2 glass pr dag. Melk bør være skummet eller ekstra lett melk.

Drikk mye vann 1,5-2 liter pr dag. Jeg synes det er godt med sitron i.

Vil du ha noe snacks kan gulrøtter og agurk brukes, vil du ha dip til bruk naturell youghurt med dip-pulver.

Håper dette kan være til litt hjelp!

Klem Måne
c.AuthorAlias Niki😉26. april 2002
Heisann,
Selv har jeg funnet ut at det greieste er rett og slett å telle kalorier. Da slipper jeg noe som helst usikkerhet omkring det å spise for mye eller for lite (som kan være vel så stort problem når man skal slanke seg).

Personlig synes jeg det høres veldig fornuftig ut med 2 grovbrød skiver til frokost. Frokosten er svært viktig i forhold til å få forbrenningen i gang og vil gi gevinst hele dagen igjennom. Ville heller kuttet ut jus og melk og erstattet dette med vann istedet for å skjære ned på skivene.

Forbrenningsmessig sett er det bedre å spise mer til de to første måltidene på dagen og heller mindre til de andre.
Spiser du middag når vi andre spiser lunch er dette derfor bra. Spiser du imidlertid middag til vanlig middagstid bør du forsøke å skvise inn en lunch. Det ideelle er å spise hver 3. time.

Ellers kan det være lurt å holde seg unna hvit brød.
Har du problemer med at du hele tiden har lyst på noe søtt kan det faktisk hjelpe å bruke ting som inneholder en del sunt fett som pålegg. (F.eks. røkt laks, makrell i tomat el.l.). Pålegg som dette vil gi en langvarig metthetsfølelse.

To pils tilsvarer vel kalorimessig omtrent to rimelig tykke skiver grovt brød....

Bortsett fra dette med pilsen, usikkerheten omkring lengde mellom frokost og middag ser menyen din i mine øyne rimelig fornuftig ut (gitt at ettermiddags rundstykket er grovt :-)
Det er veldig viktig å ikke spise for LITE. Da setter du kroppen på sparebluss er omtrent garantert å ende opp som jojo slanker.

Husk å drikke MYE vann. Dette er bl.a. viktig for å kunne få transportert fettet ut av kroppen.

Lykke til videre!
Klem Niki
c.AuthorAlias Lakki😟26. april 2002
Heisann!

Det er nok desverre sånn at skal vi gå ned noe, så må vi regne med å måtte gå litt sultne innimellom... :-(

Kanskje det ville hjelpe å kutte ut den ene brødskiva til frokost, og kutte ned ettermiddagsmaten til 1/2 rundstykke. Majonesen bør vel kuttes helt ut tror jeg... Det samme gjelder fete sauser.

Du sier ikke noe om hvor mye du spiser til middag. Jeg bruker mindre tallerken (frokosttallerken), for da kan jeg fylle den uten å få for mye. Kroketter hva er det? Er det noe stekte potetgreier, så bør du nok bruke kokte poteter isteden. Bra med litt grønnsaker til middag også. Akkurat med grønnsakene er jeg ikke så flink sjøl, men jeg prøver å få i meg noe til middag hver dag.

Jeg forsøker også å ha viljestyrke på kafe - utsetter helst spising til jeg kommer hjem til grovbrødet. Det er mulig å bare drikke på kafe, men da helst ikke øl... (ikke ofte i alle fall).

Spis ofte, men lite, så holder du blodsukkeret oppe så du slipper å bli så veldig svimmel.

Huffameg!!! Dette ble mye negativt på en gang... Får helt dårlig samvittighet jeg... Håper jeg ikke tar motet fra deg! Det er ikke så store justeringene som skal til i kosten din, så kommer du nok til å gå ned i vekt! Stå på, og søk hjelp her inne hvis det røyner på, vær aktiv til å kommentere i andres dagbøker. Her er det mye god støtte å få når en trenger det!

Klem fra Lakki
😌110,0 kg

for en fin dag

det er bare så en fin dag!! er i kjempehumør. Var på trening i går, sammen med kolleger, som hver eneste tirsdag og torsdag og syklet nok engang 29 km på 50 minuter. stolt!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia😄24. april 2002
Hei!
Velkommen hit til disse sidene!
Dette er et godt sted å være hvor man får masse gode råd, og ikke minst oppmuntring og motivasjon!
Det virker som du er godt igang og det er flott at du er fornøyd med deg selv , selvom du drømmer om å bli tynnere. Det gjør vi jo alle. Helsemessig er det sunt å gå ned i vekt, men det er ikke så lett.
Det starter forresten -5 kiloskonkurranse for oss over 100, hos meg idag. Meld deg på hvis du har lyst!
Det er ment som en ekstra motivasjon og er ikke høytidelig i det hele tatt.
Lykke til!!!
Klem fra Celia
c.AuthorAlias pERNILLA❤️24. april 2002
Heihei og hjertelig velkommen skal du være her hos oss på denne supre side!
Leste fra gårsdagen at du ikke rikker i vekt, ennå du både trimmer og spiser sunt. Har du en digitalvekt? Det er iallfall kjempe inspirerende å følge med på 100grammene som etterhvert blir borte. Ønsker deg uansett lykke til med slankinga. Flott at du godtar deg selv som du er. Det er det aller viktigste!

Ha en stråålendes dag da!

KLem, Pernilla
❤️110,0 kg

skal vel kanskje begynne å spise litt mindre

Jeg trener 2 dager i uka med kolleger i fitness studio. Det er herlig, jeg har alltid drevet med sport, men har aldri klart å gå ned et eneste kilo:-( går masse turer og har også begynnt å gå på rollerblades. Jeg har liksom ikke angst for å bevege meg. Men ingenting skjer. Jeg synes heller ikke at jeg spiser veldig usunt, men det er vel det som er saken da siden ingenting skjer med vekta. Jeg spiser 2 skiver grovbrød til frokost, med alt fra syltetøy til salami på, er veldig variert i påleggsveien. Til lunsj spiser jeg vanlig middag. Pasta, snitzel, kjøttkaker, fisk, eller vegetarisk. Om kvelden spiser jeg normalt brød,men liker også å kose meg med nøtter eller rosiner og frukt eller også av og til pannekaker eller pasta med saus og ost på. Er veldig glad i ost. Synder sikkert masse der og ihvertfall i helgene, da blir det spist mye ekstra. Har i to måneder forsøkt å spise slavisk sunnt og trent masse, men vekta rikker seg ikke av flekken :-( har egentlig akseptert meg selv slik jeg er, mannen min elsker meg som jeg er og jeg er en glad person, men min store drøm er å bli noen kilo lettere. Tenk hvis jeg kunne komme under 100 kilos merket!! Jeg gjemmer meg ikke vekk som mange gjør, er alltid rundt med venner. Har for tiden et stillesittende arbeide men spiser INGEN mellommåltider på jobben. Er veldig flink der. Det holder med middag klokka 12 om formiddagen.
Kanskje denne sida kan hjelpe meg litt på vei!! :-)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kameelah😄24. april 2002
Heisann! Ser vi er akkurat like tunge og høye....og så er du bare ett år eldre enn meg! kanskje vi kunne skrive mailer til hverandre?? Flott om vi kunne det da. Send meg en mail på playgirrl@hjem.as så kan vi utveksle erfaringer. Har leeenge lett etter ei som er i samme situasjon som meg!

Klemz Kameelah
c.AuthorAlias Niki😀23. april 2002
Heisann og velkommen hit!

Som Jojoen stusser jeg også litt over dette at du faktisk trener OG spiser sunt, men likevel ikke går ned.
Det rimer ikke helt og jeg ville kanskje tatt en tur til legen for å få sjekke hormonbalanse og stoffskifte (spesielt om magen er stor da fettet ved insulinresistens gjerne vil lagres i området rundt magen ).

Det hevdes at insulinresistens kan føre til PCOS (http://www.lindenberg.dk/polycystiske_ovarier.htm), samtidig har jeg lest andre steder at det er PCOS som fører til insulinresistens, så hvem vet. Er det slik at det første faktisk er tilfelle er det imidlertid litt skummelt.

At insulinresistens ikke kan kureres er i og for seg riktig, men der finnes insulin regulerende stoff (metformin) som ihvertfall brukes ved behandling av PCOS for å få insulin produksjonen, og dermed også øvrig hormon produksjon + vekt i balanse.

Samtidig kan det være noe med det at du spiser litt sjelden.
Det ideelle forbrenningsmessig sett skal være å spise hver 3. time, men ikke senere enn 3 timer før du legger deg.
Ikke bare om du spiser for lite, også hvis du spiser for sjeldent kan kroppen innta kriseforbrenning og sette alt på lavgear. Alt du spiser - sunt eller ikke - lagres da som fett for å spare til enda dårligere tider.

Selv skriver jeg nå opp alt jeg spiser og forsøker så godt det lar seg gjøre å telle kalorier (= jeg veier all mat). Egentlig mest for å passe på at jeg får i meg nok. Samtidig blir man da veldig bevist i forhold til fy ting som chips etc...

Huff, håper ikke du tar helt skrekken etter disse lange innleggene...

Kanskje det bare er litt oftere mat som skal til :-)

Lykke til!
Klem Niki
c.AuthorAlias Jojoen😃22. april 2002
Hei katzie
Du er flink og heldig som trimmer, det er kjempeflott og helt sikkert en skikkelig "gasspedal" til slankinga når du finner frem til et passende kosthold.

Menyen og virkemidlene er jo ganske individuelt, jeg kom bare til å tenke på melet da jeg leste om din meny.

Du kjenner kanskje til disse sidene, elelrs kan du gjerne kikke innom her:

http://www.vektibalanse.com/

der står det en del om insulinresistens og hvordan brødmat og poteter kan virke på noens helse.

Du må også gjerne se på:

http://www.roli.no/om.htm

der står det f.eks.:

25% av den normal-vektige delen av befolkningen har denne plagen.
75% av den over-vektige delen av befolkningen har denne plagen.
95% av den sterkt over-vektige delen av befolkningen har denne plagen.
Plagen heter insulinresistens. Det finnes ingen medisiner som kan kurerere insulinresistens. Fordi det ikke finnes medisiner, bryr ikke helsevesenet seg med å sjekke om folk er insulinresistente.

Siden de fleste insulinresistente er overvektige, har det blitt vanlig å tro at overvekt fører til insulinresistens. Det er det omvendte som er tilfelle; insulinresistens fører svært ofte


Jeg har også flere linker.

Tenkte kanskje at du fant noe interessant der. Litt rart med vekta di når du trener og alt, mener jeg.

Lykke til og Jojo-klem

c.AuthorAlias Nefele😃22. april 2002
Hei Katzie,
Velkommen hit til oss. Håper du får mye glede av dagboka di!

Jeg ser du er flink til å trene, og det er jo kjempebra! Det er faktisk mye viktigere enn antall kilo du veier tror jeg (sånn fra et helsemessig synspunkt).

Men, spiser du kanskje litt sjelden? Det er faktisk et poeng å spise mellommåltider tror jeg. Da holder du forbrenningen i gang, og det er lettere å ikke spise for mye til hovedmåltidene. Jeg spiser frokost, lunsj og middag + 2 mellommåltid. Av og til spiser jeg kveldsmat hvis jeg er sulten, men det blir det et knekkebrød eller noe sånt. Vel, det var mitt råd til deg :-)

Nefele
c.AuthorAlias Lakki😉22. april 2002
Heisann og velkommen!

Ja her inne er det hjelp å få i alle fall! Jeg spiser ikke noen spesiell kost jeg, men har byttet ut 2 brødskiver med 2 helseklibrød, åsså spiseer jeg mindre porsjoner til middag!

Det med ost er en felle for meg også! Det er jo så godt... Men nå SKAL kiloene vekk, og da kan jeg jo ikke spise som før.

Lykke til - klem fra Lakki
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.