← Alle dagbøker
junijenta
49 år160 cm18 innlegg
2002
0 følgere
Start55,7 kg
Sist60,0 kg
Endring+4,3 kg
BMI nå23,4
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Gi meg motivasjon!!!!!!
Heisann :-)
Nå er det over en mnd. siden jeg sist skrev noe her, og enda lenger enn det siden jeg var "aktiv" slanker. Bare så det er sagt: vekten jeg har skrevet er garantert feil. Veier sikkert minst 63 men jeg har ikke veiet meg siden jeg var 58 og syns to kilo opp er mer enn nok!
Jeg burde jo egentlig være svært så lykkelig for tiden da jeg har levd på usunn mat i en mnd nå; kjeks, sjokolade, kaker, junkfood.. you name it. Begynner faktisk nesten å lengte tilbake til havregrøt og kyllingbryst...
Håper noen har litt motivasjon til overs for å hjelpe til å dra meg igang igjen!!
klem fra junijenta
Sluttet med snop!!!
Kikker bare innom for å si hei til dere :-) Ser det er kommet flere siden sist, er det bikinisesongen som lokker, kanskje? Har ikke veid meg på leeeenge (for ikke å bli så opphengt i vekten) men tipper jeg ligger rundt 57-58 kg nå.
Har inngått et veddemål med min samboer om at vi skal ikke spise snop før bryllupet i juni. Siden jeg stort sett har levd på kjeks og smågodt etter jul (også mens jeg slanket meg) så tipper jeg (håper jeg??) vekten kommer til å minke med et kilo eller to i nær fremtid. Jeg har blitt skikkelig lei av å trene og bør vel derfor passe mer på hva jeg spiser enn før! Jeg trener fortsatt, men ikke like intenst som tidligere.
Har nettopp lest en bok som heter "The seven secrets of slim people" og den er kjempebra! Den handler om å spise når man er sulten (fysisk sulten, ikke mentalt) og slutte når man ikke er sulten lenger (altså ikke spise helt til man blir stappmett). Den setter fokus på det mentale ved slankekurer som får en til å overspise og sier at man bør spise det man har lyst på når man er sulten så vil kroppen etter en stund begynne å regulere seg selv. Rotete forklart men virker veldig fornuftig. Kan gjerne forklare litt nærmere til de av dere som evt. syns dette virker interessant (bare så det er sagt: jeg har ikke noe med boken å gjøre, så jeg prøver ikke å dytte på dere noe!!! Bare syns at opplegget virket så fornuftig :-) )
Klem fra junijenta
lenge siden
Nå er det lenge siden jeg har skrevet her! Det er ikke fordi jeg har sluttet å slanke meg eller noe sånt, men jeg får jo aldri veid meg om morgenen (begynner for tiden tidligere på jobb enn jeg pleide så jeg stresser livet av meg for å rekke å trene litt på forhånd.. og glemmer å gå på vekten). Skriver derfor en vekten jeg hadde sist gang jeg veide meg.
Har trent mindre denne uken enn jeg pleier siden jeg begynner så tidlig på jobb at jeg ikke får trent like lenge som før. Har virkelig prøvd å tvinge meg på trening om ettermiddagen (sånn som alle normale mennesker) men da er jeg sulten og sliten og vil hjem og slappe av. Jada, jeg har prøvd å ta med meg mat og spise på jobben for ikke å være sulten til treningen men jeg klarer uansett å finne en unnskyldning for å la være.. så jeg holder meg til morgenene inn til videre (og jeg er egentlig et B-menneske!!!!!!!! Tror jeg må ha fått et virus eller noe... ).
Håper det går bra med mine medslankere også!
klem fra junijenta
ny uke, nye muligheter
Klarte meg uten snop i går!! WOW!! Jeg er flink!!!!! Filmen var faktisk kjempegod også. Syns den var kjedelig de første 15-20 minuttene men så tok den en vittig vending og etter det kom den seg :-) Kan absolutt anbefales!
Har ikke veiet meg i dag men satser på at jeg ihvertfall ikke har gått opp siden i går :-) Startet dagen med 50 minutter på tredemølle. Ser på pulsklokken min at jeg allerede er i bedre form, har lavere puls ved samme intensitet enn jeg hadde i forrige uke - gøy! Ble litt i underkant av 500 kcal på klokken. Leste i et treningsblad at en jente kan regne med å brenne ca. 10 kcal i minuttet på tredemølle ved middels til høy intensitet så det bør vel stemme. Har en venninne som sier at fitnessbladene mine ser ut som pornoblader, hihi :-), de gjør ikke akkurat det!! Kan jo være enig i at enkelte blader kan se sånn ut, da! Syns det hjelper på inspirasjonen å lese om trening og fitness, dessuten er det alltid tips å plukke opp!
Ønsker dere alle en fin uke!
klem fra junijenta
så var helgen nesten over..
Helgen er snart over og jeg syns jeg har vært flink til tross for at jeg spiste litt smågodt i går kveld. Har vært på trening i dag, 45 min step og 30 min på tredemølle og har iflg. pulsklokken min forbrent 650 kalorier.... altså litt over 10 safarikjeks... øh... tror de inneholder noe sånt som 55 kcal pr. stykk. Hvorfor har vi ikke gelegodteri uten kalorier, sjokolade uten fett og kalorier og kaker uten noe som helst???? Har inntrykk av at det er veldig masse som er "fat-free" i USA men så vidt jeg har forstått er det ikke nødvendigvis kalorifritt for det. Håper noen kan finne opp safarikjeks uten kalorier! Da skal jeg stille meg fremst i køen!!
Skal på kino med min kjære i kveld og se "et vakkert sinn". Tror det skal handle om en matematiker.. jeg kan ikke fordra matte.. men det er vel bedre å gå på kino ennå sitte hjemme foran tv''n og proppe seg med snop.. :-)
klem fra junijenta!
kan det være søvn???
Hei og hopp, humøret er på topp!
Jeg eeeelsker å løpe (oki, jogge er vel mer det riktige ordet, men "løpe" høres litt mer sporty ut :-) ). Hadde meg 50 min på tredemølle på treningssenteret i dag også. Deilig!!
Har gjort en oppdagelse (ref. overskriften for i dag); når jeg har sovet nok er jeg mye mindre "fysen" enn når jeg har sovet lite. Kan søvn ha noe å si for apetitten, kanskje? Skal begynne å legge meg tidligere om kvelden for å se om jeg har rett. Er egentlig et skikkelig B menneske og legger meg nesten aldri før midnatt. Står opp mellom halv syv og syv for å rekke treningen før jobb. Kanskje jeg trenger mer søvn? Jeg er også svært så lite samarbeidsvillig om morgenen, min kjære må nesten dra meg ut av sengen for å få meg opp.
Deilig med lørdag selv om vi egentlig ikke har noe særlig med planer. Blir vel enten kino, kaffebar (det holder hardt å bytte kaffe mocca''en med te, men det går!!) eller video-kveld hjemme.
Ønsker dere en fin kveld, og pass på å få nok søvn, da, hihi :-)
Helg og vår!
Ååå, så kjekt å se at noen har vært på besøk i dagboken min - og til og med lagt igjen hilsener. Hihi, gøy, trodde nemlig ingen fulgte med meg :-)
Jeg har i stillhet døpt badevekten min til samme navn som en kollega jeg ikke kan fordra. De er like dumme begge to for tiden (selv om min kollega leder :-) ). Det ufarliggjør litt av vekten har gått opp, også, jeg kjefter bare på vekten og sier "din dumme <navnet på min kollega> jeg hater deg" hihi.
Nå må jeg for ordens skyld legge til at jeg ikke har problemer med kollegaen jeg refererer til eller noe sånn, vi går godt overens sånn jobbmessig men har totalt forskjellige personligheter så vi "kræsjer" hele tiden. Vi aksepterer at vi ikke helt finner tonen sammen.
Så kommer tilståelsen(e): jeg har spist masse snop på jobb i dag. Har sprengt kaloriinntaket mitt for dagen allerede. Dumme Helsevakten som viser kaloriinnholdet i alt!!! Hihi, skjønner ikke hvordan det kan være plass til såååå mange kalorier i en pose hurlumhei-mix!! Det verste er at jeg ikke har dårlig samvittighet i det hele tatt, heller... hmm.. det tegner jo bra for resten av dagen, da... ehm...
Får prøve å holde meg i skinnet!!!
Ha en fin fredag alle sammen!
Helsevakten
Startet også dagen i dag med 50 min på tredemølle. Utrolig deilig start på dagen!! Så deilig at det snart er helg - håper jeg klarer å holde meg i skinnet!
Har "oppdaget" nutrilettbarene, nam!! Har en med meg i vesken som jeg tenker å ha som mellommåltid.
Ellers vil jeg forresten anbefale programmet Helsevakten! Kjøpte det i januar og har brukt det sånn on-off siden da. Nå har jeg begynt å bruke det etter en off-periode og det er veldig inspirerende. Man fyller inn vekt, høyde etc. og registrerer maten man spiser og hvor mye man trimmer. Du ser hele tiden hvor mange kalorier du ligger på og hvordan du ligger an i fordelingen av fett, karbohydrater, proteiner etc. Kjempegøy!!
Nå skal jeg registrere dagens trim :-)
klem fra junijenta
Back on track
Hei igjen!
Da var jeg tilbake på rett spor - ååååååååååå så deilig!!!!
Startet dagen med 45 min jogging på tredemølle innen i min pulssone.
Skal på kurs rett etter jobben i dag så jeg har med meg mat for dagen og det ser omtrent sånn ut:
Frokost: 1 porsjon havrekvikk (210 kcal)
Lunsj: salat og knekkebrød i kantinen
Middag: 100 g. kalkunkjøtt og 100g ris
Mellom: 1 0,1% yoghurt, pære, eple
I tillegg har jeg med en proteinbar som gir 189 kcal og 4.5 g. fett
Det er sånn kostholdet mitt pleier å være og det er deilig å ha kontroll over matmonsteret igjen!!!
Masse gode slankevibber fra junijenta
nu går alt så meget bedre
En ny dag har begynt, jeg er mer optimistisk, føler jeg skal klare dette og at det går riktig vei. Vet ikke helt hvor mange dager jeg gidder pulver, det er litt kjedelig å ikke spise noe! Føler jeg begynner å komme tilbake til normalen mht. å tenke på mat hele tiden og det er deilig.
Ønsker dere alle en fin dag!
pulver
Har ikke veiet meg i dag så jeg skriver samme vekt som i går. Har vært og lest i dagbøkene til dere andre og må si at det er virkelig inspirerende! Så utrolig flinke dere er alle sammen! Og så deilig det er å føle seg som en del av dette fellesskapet!
Er det forresten noen av dere som har erfaring med pulverkurer? Jeg kjører litt Cambridge noen dager nå for å gjenvinne kontrollen. Det smaker faktisk godt - hadde jeg aldri trodd!! Har også oppdaget at man faktisk kan drikke seg mett!! Er ikke så glad i vann så det går mest i fun light og te men sper på med litt vann inn i mellom. Flyr jo på toalettet hele tiden, da, men ser på det som litt ekstra trim. Hva mine kolleger syns om at jeg flyr ut og inn hele tiden er det ingen som vet :-)
Som jeg har skrevet i kommentarer til et par av dere har jeg tidligere slitt/sliter med spiseforstyrrelser - rettere sagt bulimi. Tror faktisk det begynte så tidlig som når jeg var 10 år. Det har vært flere år i strekk med "opphold" inn i mellom men jeg har alltid hatt tilbakefall. Under oppholdene har jeg spist til dels mye og usunt og gjerne gått opp i vekt. Dette har da vært ledsaget av en fase der jeg har trent veldig masse og spist veldig sunt. Denne fasen har blitt erstattet med at jeg fortsatt trener masse men spiser usunt til tider og kaster opp når jeg har overspist. Sånn har det vært en evig runddans. Det har vært maten som har hatt kontroll over meg, ikke omvendt. Dette jobber jeg nå for å komme meg ut av. Prøver å finne ut hva det er som får meg til å reagere på denne måten. Blandt annet skriver jeg dagbok for å takle følelser på papiret og ikke med mat. Syns det er veldig nyttig!
Ble litt langt dette her, men ville bare si til dere andre som sliter at det hjelper å jobbe med det! En kan faktisk jobbe seg ut av dette!
stor klem :-)
bare 200g opp!
God morgen alle sammen!
Tenk, jeg har bare gått opp 200 g på vekten etter at jeg nesten spiste et helt hus i går kveld!!! Jippi!!!!!!! Iflg. min Grete Roede kursleder tar det ca. 12 timer å fordøye maten ferdig og at den fester seg så sånn i 12-13 tiden i dag er jeg sikkert 60 kilo igjen, tenker jeg :-)
Jeg glemte å skrive i går at jeg på fredag, da jeg var ute på byen, møtte flere stykker som jeg ikke har sett siden før jul. De kommenterte alle at jeg hadde slanket meg - han ene kjente meg faktisk ikke igjen med en gang!!!! Det var vanvittig deilig å kunne gå ut i dongeribukse og bare en topp (med skulderstropper, hihi), kan ikke huske at jeg noen gang før har kunnet gå kledd sånn og føle meg komfortabel - ja til og med.. ehm.. litt sexy..
Vel, ha en fin søndag alle!
titt-tei :-) + sur
Stikker bare rett innom for å si hei og god morgen før jeg drar på kurs. Ønsker dere alle en fin lørdag! Kommer nok innom i ettermiddag for å lese dagbøker og oppdatere litt.
Er storfornøyd med gårsdagen. Fikk med 45 min på stepmaskin i dag tidlig også :-)
.... seinere:
å, jeg er så sur!! Har sprukket noe så sinnsykt i dag/kveld!!! Åååå.. jeg som har vært såå flink de siste to (ehm.. ikke så lenge, da.. ) dagene og så ødelegger jeg det bare sånn helt uten videre.. hvorfor???? Fy fy fy meg. De 5 siste kiloene irriterer meg sånn! Skulle ønske jeg bare kunne trykke på en knapp og så var de borte!! Grrrrr..
Klem fra junijenta
jippi det er fredag!!
Heisann alle!
Endelig er det fredag og helg. Skal på kurs hele helgen så det blir ikke mye tid til å slappe av og gjøre ingenting - og det tror jeg er bra! Ikke så lett å gå i "matfellen" da. Det dumme er jo at jeg ikke får trent så mye. Har heldigvis stepmaskin hjemme (har akkurat trent 1/2 time på den, puh) så litt trim blir det nok. Fy søren til kjedelig den stepmaskinen er! Det hjelper å se på film el.l mens jeg stepper så glemmer jeg litt hva jeg gjør på.
Ønsker dere alle en god slanke-helg!
stor klem fra junijenta!
på riktig vei :-)
Har ikke veiet meg i dag, hadde det så travelt med å komme avgårde på trening at jeg glemte det. Føler jeg er på riktig vei mht. mitt nye fortsett om å spise mer kontrollert. Hmm.. høres ut som jeg er DEN fråtseren :-). Er ikke det, da, vil bare bli kvitt denne uvanen en gang for alle! Nemlig!
Nå skal jeg lese gjennom dagbøkene her for litt inspirasjon!
stor klem til alle fra junijenta
Godt å se at du fortsatt henger med! Den boka du nevnte hørtes litt spennende ut, så du kan godt forklare oss mer, hvis du vil! Det er nok ikke så lurt å trene seg lei og skjønner godt at du har trappet litt ned. Kanskje du kan forsøke deg på andre treningsformer? Mye rart man kan finne på ute nå som våren og sommeren nærmer seg.
Ha ei deilig helg, hilsen Molla