← Alle dagbøker
diarist.Alias

junijenta

49 år160 cm18 innlegg 2002 0 følgere

Start55,7 kg
Sist60,0 kg
Endring+4,3 kg
BMI nå23,4
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
16. februar 20026. mai 2002
60,0 kg

Gi meg motivasjon!!!!!!

Heisann :-)

Nå er det over en mnd. siden jeg sist skrev noe her, og enda lenger enn det siden jeg var "aktiv" slanker. Bare så det er sagt: vekten jeg har skrevet er garantert feil. Veier sikkert minst 63 men jeg har ikke veiet meg siden jeg var 58 og syns to kilo opp er mer enn nok!

Jeg burde jo egentlig være svært så lykkelig for tiden da jeg har levd på usunn mat i en mnd nå; kjeks, sjokolade, kaker, junkfood.. you name it. Begynner faktisk nesten å lengte tilbake til havregrøt og kyllingbryst...

Håper noen har litt motivasjon til overs for å hjelpe til å dra meg igang igjen!!

klem fra junijenta
58,0 kg

Sluttet med snop!!!

Kikker bare innom for å si hei til dere :-) Ser det er kommet flere siden sist, er det bikinisesongen som lokker, kanskje? Har ikke veid meg på leeeenge (for ikke å bli så opphengt i vekten) men tipper jeg ligger rundt 57-58 kg nå.

Har inngått et veddemål med min samboer om at vi skal ikke spise snop før bryllupet i juni. Siden jeg stort sett har levd på kjeks og smågodt etter jul (også mens jeg slanket meg) så tipper jeg (håper jeg??) vekten kommer til å minke med et kilo eller to i nær fremtid. Jeg har blitt skikkelig lei av å trene og bør vel derfor passe mer på hva jeg spiser enn før! Jeg trener fortsatt, men ikke like intenst som tidligere.

Har nettopp lest en bok som heter "The seven secrets of slim people" og den er kjempebra! Den handler om å spise når man er sulten (fysisk sulten, ikke mentalt) og slutte når man ikke er sulten lenger (altså ikke spise helt til man blir stappmett). Den setter fokus på det mentale ved slankekurer som får en til å overspise og sier at man bør spise det man har lyst på når man er sulten så vil kroppen etter en stund begynne å regulere seg selv. Rotete forklart men virker veldig fornuftig. Kan gjerne forklare litt nærmere til de av dere som evt. syns dette virker interessant (bare så det er sagt: jeg har ikke noe med boken å gjøre, så jeg prøver ikke å dytte på dere noe!!! Bare syns at opplegget virket så fornuftig :-) )

Klem fra junijenta
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla5. april 2002
Heipådeg!
Godt å se at du fortsatt henger med! Den boka du nevnte hørtes litt spennende ut, så du kan godt forklare oss mer, hvis du vil! Det er nok ikke så lurt å trene seg lei og skjønner godt at du har trappet litt ned. Kanskje du kan forsøke deg på andre treningsformer? Mye rart man kan finne på ute nå som våren og sommeren nærmer seg.
Ha ei deilig helg, hilsen Molla

56,1 kg

lenge siden

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her! Det er ikke fordi jeg har sluttet å slanke meg eller noe sånt, men jeg får jo aldri veid meg om morgenen (begynner for tiden tidligere på jobb enn jeg pleide så jeg stresser livet av meg for å rekke å trene litt på forhånd.. og glemmer å gå på vekten). Skriver derfor en vekten jeg hadde sist gang jeg veide meg.

Har trent mindre denne uken enn jeg pleier siden jeg begynner så tidlig på jobb at jeg ikke får trent like lenge som før. Har virkelig prøvd å tvinge meg på trening om ettermiddagen (sånn som alle normale mennesker) men da er jeg sulten og sliten og vil hjem og slappe av. Jada, jeg har prøvd å ta med meg mat og spise på jobben for ikke å være sulten til treningen men jeg klarer uansett å finne en unnskyldning for å la være.. så jeg holder meg til morgenene inn til videre (og jeg er egentlig et B-menneske!!!!!!!! Tror jeg må ha fått et virus eller noe... ).

Håper det går bra med mine medslankere også!

klem fra junijenta
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen13. mars 2002
Flere som har hatt en pause skjønner jeg! Jeg ble helt overfokusert på å sjekke hvordan det gikk med andre og dermed tenkte jeg for lite på hva jeg selv egentlig burde gjøre. Men nå er jeg igang igjen... Gikk jo bare opp når jeg ikke var med her.. Selv om jeg ikke går ned noe særlig så holder jeg vekten bedre når jeg er med her.

Jeg er motsatt av deg, kan ikke tenke meg å trene på morgenen. Drar hjemmenifra kl 05.45 ikke akkurat aktuelt uansett, men på lørdag trener jeg klokken 15.00 og det syntes jeg er i tideligste laget. En fordel har du og det er at vi forbrenner mer om morgenen.

Stå på!
56,1 kg

ny uke, nye muligheter

Klarte meg uten snop i går!! WOW!! Jeg er flink!!!!! Filmen var faktisk kjempegod også. Syns den var kjedelig de første 15-20 minuttene men så tok den en vittig vending og etter det kom den seg :-) Kan absolutt anbefales!

Har ikke veiet meg i dag men satser på at jeg ihvertfall ikke har gått opp siden i går :-) Startet dagen med 50 minutter på tredemølle. Ser på pulsklokken min at jeg allerede er i bedre form, har lavere puls ved samme intensitet enn jeg hadde i forrige uke - gøy! Ble litt i underkant av 500 kcal på klokken. Leste i et treningsblad at en jente kan regne med å brenne ca. 10 kcal i minuttet på tredemølle ved middels til høy intensitet så det bør vel stemme. Har en venninne som sier at fitnessbladene mine ser ut som pornoblader, hihi :-), de gjør ikke akkurat det!! Kan jo være enig i at enkelte blader kan se sånn ut, da! Syns det hjelper på inspirasjonen å lese om trening og fitness, dessuten er det alltid tips å plukke opp!

Ønsker dere alle en fin uke!

klem fra junijenta
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Katrine4. mars 2002
Takk for informasjonen om pulsklokkene. Og jeg tar tilbake det jeg sa:)
Kanskje jeg og skal skaffe meg en sann en:)
Kjempe bra gjort å klare deg uten godter igår, det Klarte IKKE jeg ....desverre!!!jeg er utrolig svak når det gjelder godter, det ødelegger alt!!!¨
56,1 kg

så var helgen nesten over..

Helgen er snart over og jeg syns jeg har vært flink til tross for at jeg spiste litt smågodt i går kveld. Har vært på trening i dag, 45 min step og 30 min på tredemølle og har iflg. pulsklokken min forbrent 650 kalorier.... altså litt over 10 safarikjeks... øh... tror de inneholder noe sånt som 55 kcal pr. stykk. Hvorfor har vi ikke gelegodteri uten kalorier, sjokolade uten fett og kalorier og kaker uten noe som helst???? Har inntrykk av at det er veldig masse som er "fat-free" i USA men så vidt jeg har forstått er det ikke nødvendigvis kalorifritt for det. Håper noen kan finne opp safarikjeks uten kalorier! Da skal jeg stille meg fremst i køen!!

Skal på kino med min kjære i kveld og se "et vakkert sinn". Tror det skal handle om en matematiker.. jeg kan ikke fordra matte.. men det er vel bedre å gå på kino ennå sitte hjemme foran tv''n og proppe seg med snop.. :-)

klem fra junijenta!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Katrine3. mars 2002
ikke for å være pirkete, men å forbrenne 650 kalorier på 75 min hørtes veldig mye ut.Er de klokkene å stole på?
men who cares
Kos deg på kino!!
klem fra meg
56,6 kg

kan det være søvn???

Hei og hopp, humøret er på topp!

Jeg eeeelsker å løpe (oki, jogge er vel mer det riktige ordet, men "løpe" høres litt mer sporty ut :-) ). Hadde meg 50 min på tredemølle på treningssenteret i dag også. Deilig!!

Har gjort en oppdagelse (ref. overskriften for i dag); når jeg har sovet nok er jeg mye mindre "fysen" enn når jeg har sovet lite. Kan søvn ha noe å si for apetitten, kanskje? Skal begynne å legge meg tidligere om kvelden for å se om jeg har rett. Er egentlig et skikkelig B menneske og legger meg nesten aldri før midnatt. Står opp mellom halv syv og syv for å rekke treningen før jobb. Kanskje jeg trenger mer søvn? Jeg er også svært så lite samarbeidsvillig om morgenen, min kjære må nesten dra meg ut av sengen for å få meg opp.

Deilig med lørdag selv om vi egentlig ikke har noe særlig med planer. Blir vel enten kino, kaffebar (det holder hardt å bytte kaffe mocca''en med te, men det går!!) eller video-kveld hjemme.

Ønsker dere en fin kveld, og pass på å få nok søvn, da, hihi :-)
56,6 kg

Helg og vår!

Ååå, så kjekt å se at noen har vært på besøk i dagboken min - og til og med lagt igjen hilsener. Hihi, gøy, trodde nemlig ingen fulgte med meg :-)

Jeg har i stillhet døpt badevekten min til samme navn som en kollega jeg ikke kan fordra. De er like dumme begge to for tiden (selv om min kollega leder :-) ). Det ufarliggjør litt av vekten har gått opp, også, jeg kjefter bare på vekten og sier "din dumme <navnet på min kollega> jeg hater deg" hihi.

Nå må jeg for ordens skyld legge til at jeg ikke har problemer med kollegaen jeg refererer til eller noe sånn, vi går godt overens sånn jobbmessig men har totalt forskjellige personligheter så vi "kræsjer" hele tiden. Vi aksepterer at vi ikke helt finner tonen sammen.

Så kommer tilståelsen(e): jeg har spist masse snop på jobb i dag. Har sprengt kaloriinntaket mitt for dagen allerede. Dumme Helsevakten som viser kaloriinnholdet i alt!!! Hihi, skjønner ikke hvordan det kan være plass til såååå mange kalorier i en pose hurlumhei-mix!! Det verste er at jeg ikke har dårlig samvittighet i det hele tatt, heller... hmm.. det tegner jo bra for resten av dagen, da... ehm...

Får prøve å holde meg i skinnet!!!

Ha en fin fredag alle sammen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset1. mars 2002
heisann:)
så fint at du ikke har dårlig samvittighet. vi må kunne kose oss av og til, dette er jo ikke bare en kur, men en livvstil. og ingen må si til meg at jeg aldri mer kan spise sjokolade eller marsipan mer, da kan jeg like godt legge meg ned og aldri stå opp igjen hihihi.
er det virkelig mange kalorier i hurlumhei? hmmm trodde jeg ikke. men men. vet du forresten hva som er i hurlumhei? hehe nå skal jeg ikke ødelegge kosen for deg, men jeg jobber i helsekost, og har masse greie på tilsetningstoffer og slikt, da jeg også er vegetarianer. fikk tilsendt et hefte med liste over stoffer, og vet du hva? det er BEINMEL i disse vingummiene. alle vingummier, utenom dem som selges på helsekosten, vel noen av dem også da. Beinmel=gelatin= beinsubstans og involler fra dyr. dette er i all gelatin. dessuten vet du den flotte rød fargen som er på diverse vingummier? OPPMALTE BILLER!!!!!!!!! jeg holdt på å spy da jeg leste det. jeg kan ikke bruke vanlig tannkrem heller, for der er det også tilsatt beinmel. dette er verken sunt eller kjekt å tenke på!!!
jaja ellers får du ha en fin dag, og hvis du elsker vingummi, selger vi i helsekosten som ikke er tilsatt gelatin:)
hilsen Iset.
55,7 kg

Helsevakten

Startet også dagen i dag med 50 min på tredemølle. Utrolig deilig start på dagen!! Så deilig at det snart er helg - håper jeg klarer å holde meg i skinnet!

Har "oppdaget" nutrilettbarene, nam!! Har en med meg i vesken som jeg tenker å ha som mellommåltid.

Ellers vil jeg forresten anbefale programmet Helsevakten! Kjøpte det i januar og har brukt det sånn on-off siden da. Nå har jeg begynt å bruke det etter en off-periode og det er veldig inspirerende. Man fyller inn vekt, høyde etc. og registrerer maten man spiser og hvor mye man trimmer. Du ser hele tiden hvor mange kalorier du ligger på og hvordan du ligger an i fordelingen av fett, karbohydrater, proteiner etc. Kjempegøy!!

Nå skal jeg registrere dagens trim :-)

klem fra junijenta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nusse1. mars 2002
Hei Junijenta
Kjekt å lese at du er glad og fornøyd!!! I dag er jeg også helt på topp. Merker at dess mer jeg trener og holder meg i form dess mer sprudler jeg og er fornøyd. Helsevakten hørtes motiverebde ut, hvor kan jeg få tak i dette? Nutrilett barene har jeg sett i butikken men ikke prøvd meg på. Hvilken er gode da???

Ellers lurte jeg litt på "tredmølle i 50 min på morgenen???

Ellers får jinijenta ha ei god helg og nyte fridagene!

Klemmer fra ei kjempe gla Nusse
c.AuthorAlias ann-merete1. mars 2002
Hei og takk for hilsen!
Godt å se at du spiser igjen og har sluttet med pulver.
Det setter jo bare ned forbrenninga vet du, så flyr vi opp i vekt når vi begynner å spise igjen .Ikke lurt med andre ord.
Ellers må du vel snart være fornøyd med kroppen eller?
Du ligger ganskel lavt på BMI kurven allerede, og har jo gått ned en masse!!!!!!!! Hva er målet ditt?
Tror egentlig du er fin som du er nå, men det er din kropp og du er sjefen.Føler jeg er typen som hiver meg over alle som i utgangspunktet er veldig slanke, for å fortelle dem at det faktisk både er pent og vel ansett fra også menns ståsted å ha litt former.
Synes bare ikke vi skal slanke bort våre feminine former, som jo er veldig vakre.
Men jeg skal prøve å la pekefingeren hvile.
Det er jo tross alt opp til den enkelte å sette egne idealer.
Det aksepterer jeg, men ikke hvis vi blindt slanker oss for andres idealer eks det som forserer i kvinnemagasiner,MTV og så videre.

Ellers er du som jeg veldig fiksert på slankinga skjønner jeg.
Det er lov det, men ta imot et lite råd fra meg.
Den dagen humøret settes etter hva vi veier om morgenen, da har vi gått for langt!!!
Oppdaget til min store forskrekkelse at jeg både var sur og lei på mandag pga at vekta hadde gått opp i helga.
Da tok jeg et lite oppgjør med meg selv.
Greit å lide litt for skjønnheten, selv om jeg ikke egentlig lider i det hele tatt med mitt opplegg.Men dog- jeg kan tåle å ofre en del for å nå min iealvekt, men den dagen slankinga tar humøret mitt- vel, da er det slutt!!!!!
Humøret er en stor del av min personlighet.Jeg nyter å være i godt humør, full av livskraft og entusiasme.
Hvis jeg skulle måtte ofre det for noen kilo, så nei takk.

Derfor- entusiasme er bra, fanatisme er det ikke.
Balansegangen kan være syltynn er jeg redd, så pass litt på i alle fall.
Livet er her og nå. Det skal leves, nytes, sanses og oppleves.
Og husk at livet er mangesidig.
Det er mer enn trening, slankekurer og kaloritabeller.
Bare ikke glem det oppe i all iveren, mener jeg!

Vær stolt av alt du har oppnådd så langt. Du har vært kjempeflink!
Alt det beste videre også!!!!
Ha en strålende helg!!!!

55,4 kg

Back on track

Hei igjen!

Da var jeg tilbake på rett spor - ååååååååååå så deilig!!!!

Startet dagen med 45 min jogging på tredemølle innen i min pulssone.
Skal på kurs rett etter jobben i dag så jeg har med meg mat for dagen og det ser omtrent sånn ut:

Frokost: 1 porsjon havrekvikk (210 kcal)
Lunsj: salat og knekkebrød i kantinen
Middag: 100 g. kalkunkjøtt og 100g ris
Mellom: 1 0,1% yoghurt, pære, eple

I tillegg har jeg med en proteinbar som gir 189 kcal og 4.5 g. fett

Det er sånn kostholdet mitt pleier å være og det er deilig å ha kontroll over matmonsteret igjen!!!

Masse gode slankevibber fra junijenta
55,6 kg

nu går alt så meget bedre

En ny dag har begynt, jeg er mer optimistisk, føler jeg skal klare dette og at det går riktig vei. Vet ikke helt hvor mange dager jeg gidder pulver, det er litt kjedelig å ikke spise noe! Føler jeg begynner å komme tilbake til normalen mht. å tenke på mat hele tiden og det er deilig.

Ønsker dere alle en fin dag!
55,6 kg

pulver

Har ikke veiet meg i dag så jeg skriver samme vekt som i går. Har vært og lest i dagbøkene til dere andre og må si at det er virkelig inspirerende! Så utrolig flinke dere er alle sammen! Og så deilig det er å føle seg som en del av dette fellesskapet!

Er det forresten noen av dere som har erfaring med pulverkurer? Jeg kjører litt Cambridge noen dager nå for å gjenvinne kontrollen. Det smaker faktisk godt - hadde jeg aldri trodd!! Har også oppdaget at man faktisk kan drikke seg mett!! Er ikke så glad i vann så det går mest i fun light og te men sper på med litt vann inn i mellom. Flyr jo på toalettet hele tiden, da, men ser på det som litt ekstra trim. Hva mine kolleger syns om at jeg flyr ut og inn hele tiden er det ingen som vet :-)

Som jeg har skrevet i kommentarer til et par av dere har jeg tidligere slitt/sliter med spiseforstyrrelser - rettere sagt bulimi. Tror faktisk det begynte så tidlig som når jeg var 10 år. Det har vært flere år i strekk med "opphold" inn i mellom men jeg har alltid hatt tilbakefall. Under oppholdene har jeg spist til dels mye og usunt og gjerne gått opp i vekt. Dette har da vært ledsaget av en fase der jeg har trent veldig masse og spist veldig sunt. Denne fasen har blitt erstattet med at jeg fortsatt trener masse men spiser usunt til tider og kaster opp når jeg har overspist. Sånn har det vært en evig runddans. Det har vært maten som har hatt kontroll over meg, ikke omvendt. Dette jobber jeg nå for å komme meg ut av. Prøver å finne ut hva det er som får meg til å reagere på denne måten. Blandt annet skriver jeg dagbok for å takle følelser på papiret og ikke med mat. Syns det er veldig nyttig!
Ble litt langt dette her, men ville bare si til dere andre som sliter at det hjelper å jobbe med det! En kan faktisk jobbe seg ut av dette!

stor klem :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nusse26. februar 2002
Hei Junijenta
At maten kontrollerer deg (og Meg) er ikke bra i det hele tatt. Hadde maten vært en mann hadde vi ikke funnet oss i det i det hele tatt!!! Vi får styrke oss sammen det beste vi kan og overvinne mat, snop og chips (som er alle mine svakheter).
Sammen er vi STERKE...ikke sant?!!?

Ha en god dag da Junijenta!

klem Nusse
c.AuthorAlias Nusse25. februar 2002
Hei Junijenta
Takk for kommentar, selvfølgelig skal vi motivere hverandre!!!
Beklager det med Bulimien, vet at det ikke er lett å bli kvitt en spiseforstyrrelse når den allerede er kommet. Det er på en måte det samme som meg, jeg er mer enn tvangsspiser. Maten kontrollerer meg i den grad at jeg tenker på det hele tiden, selv om jeg ikke er sulten. Det er ikke lett å bli kvitt den manien, men jeg vil gjerne. Detrfor er det herlig med denne siden, at vi som sliter, enten på den ene eller den andre måten kan oppmutre hverandre og motivere hverandre, og sammen klare å leve ett liv med normalt forhold til maten.
Jeg har ikke prøvd pulver, men etter din vekt å dømme er ikke det dette du trenger. En person som har mye å gå på kan bruke dette for å "komme i gang". BMI'en din er på normalvekt, som andre sier på disse sidene, start med å "VÆRE GLA I DEN KROPPEN DU HAR" vi er ikke perfekte noen, og hadde vi vært så lykkelige om vi hadde vært det. Spis sunt, tren så mye som mulig. Kos deg i helgene, det er en begynnelse.
Kjære deg, vi skal nok bli fornøyde til slutt!

Stor klem fra Nusse
55,6 kg

bare 200g opp!

God morgen alle sammen!

Tenk, jeg har bare gått opp 200 g på vekten etter at jeg nesten spiste et helt hus i går kveld!!! Jippi!!!!!!! Iflg. min Grete Roede kursleder tar det ca. 12 timer å fordøye maten ferdig og at den fester seg så sånn i 12-13 tiden i dag er jeg sikkert 60 kilo igjen, tenker jeg :-)

Jeg glemte å skrive i går at jeg på fredag, da jeg var ute på byen, møtte flere stykker som jeg ikke har sett siden før jul. De kommenterte alle at jeg hadde slanket meg - han ene kjente meg faktisk ikke igjen med en gang!!!! Det var vanvittig deilig å kunne gå ut i dongeribukse og bare en topp (med skulderstropper, hihi), kan ikke huske at jeg noen gang før har kunnet gå kledd sånn og føle meg komfortabel - ja til og med.. ehm.. litt sexy..

Vel, ha en fin søndag alle!
55,4 kg

titt-tei :-) + sur

Stikker bare rett innom for å si hei og god morgen før jeg drar på kurs. Ønsker dere alle en fin lørdag! Kommer nok innom i ettermiddag for å lese dagbøker og oppdatere litt.

Er storfornøyd med gårsdagen. Fikk med 45 min på stepmaskin i dag tidlig også :-)


.... seinere:

å, jeg er så sur!! Har sprukket noe så sinnsykt i dag/kveld!!! Åååå.. jeg som har vært såå flink de siste to (ehm.. ikke så lenge, da.. ) dagene og så ødelegger jeg det bare sånn helt uten videre.. hvorfor???? Fy fy fy meg. De 5 siste kiloene irriterer meg sånn! Skulle ønske jeg bare kunne trykke på en knapp og så var de borte!! Grrrrr..

Klem fra junijenta
56,2 kg

jippi det er fredag!!

Heisann alle!

Endelig er det fredag og helg. Skal på kurs hele helgen så det blir ikke mye tid til å slappe av og gjøre ingenting - og det tror jeg er bra! Ikke så lett å gå i "matfellen" da. Det dumme er jo at jeg ikke får trent så mye. Har heldigvis stepmaskin hjemme (har akkurat trent 1/2 time på den, puh) så litt trim blir det nok. Fy søren til kjedelig den stepmaskinen er! Det hjelper å se på film el.l mens jeg stepper så glemmer jeg litt hva jeg gjør på.

Ønsker dere alle en god slanke-helg!

stor klem fra junijenta!
55,7 kg

på riktig vei :-)

Har ikke veiet meg i dag, hadde det så travelt med å komme avgårde på trening at jeg glemte det. Føler jeg er på riktig vei mht. mitt nye fortsett om å spise mer kontrollert. Hmm.. høres ut som jeg er DEN fråtseren :-). Er ikke det, da, vil bare bli kvitt denne uvanen en gang for alle! Nemlig!

Nå skal jeg lese gjennom dagbøkene her for litt inspirasjon!

stor klem til alle fra junijenta
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen22. februar 2002
Hei
Da passer det jo å fortsette med slankedagboka her da, etter GR er over!!!

Det blir ingen konkurranse hvis ikke Kathrine har ombestemt seg. Vel jeg var litt ivrig mht konkurranser i går, men er egentlig enig med KAthrine. Fokuset bør heller være å leve sunnere og trene slik jeg har begynt med. Når vi ikke er skikkelig overvektige så er det også vanskeligere å gå ned. Særlig hvis man trener og jeg har for eksempel bare gått ned 1 kg siden jeg begynte i begynnelsen av januar! Men jeg føler meg slankere, men det er pga treningen.

Stå på!
Ang "fråtseriet" ditt: Prøv å drikk masse vann det lindrer sultfølelsen, og så hører jeg noen sier at krom hjelper
c.AuthorAlias tulipanen21. februar 2002
Hei
Velkommen hit. Ser du også hadde meldt deg på konkurransen til LilleMeg! KAthrine skal kanskje lage en tilsvarende konkurranse for oss på 50 tallet, da håper jeg iallefall at du blir med:-)

Leser at du har vært med på Grete Roede kurs på internett/e post. Det var jeg og men det fungerte dårlig? Vet ikke helt hvorfor. Kan du ikke fortelle litt mer om det til meg?
c.AuthorAlias tutu20. februar 2002
Hei og hopp

Kjekt att du føler deg på rett vei. Er sikker på at du når målet ditt. Hvor langt ned skal du?

Håper du får en trivelig dag.

Klemmer fra Trude
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.