← Alle dagbøker
diarist.Alias

juni

55 år168 cm10 innlegg 2002 0 følgere

Start87,4 kg
Sist80,5 kg
Endring−6,9 kg
BMI nå28,5
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
23. januar 200224. mars 2002
80,5 kg

På vei mot 70-tallet!!

Det går nedover enda, og glad er jeg for det. Jeg vet ikke om jeg kommer til å være så aktiv her inne fremover. Slankedagbøkene tar forferdelig lang tid å laste opp, jeg har ikke tid til å skrive hver dag, og det blir litt lite respons (takk til dere som har vært innom meg).
Får se hva jeg gjør, men akkurat nå synes jeg siden gir meg lite.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias bollapinnsvin25. mars 2002
Heisann!

Du klarer nok målet ditt du;) Det er ikke langt ijenn. Hvis du tar deg tid til å skrive til andre slankere, får du god respons.. Det har jeg tatt meg tid til.

Å lese i andres bøker finner jeg også inspirerende..

Lykke til videre, håper å se deg her inne!! God påske.

Klem Henriette
81,6 kg

Herlig

Nå kjennes "slankedagene" litt lettere igjen. Rutinene er der og vekta går ned.
Har vært litt dårlig med trening i det siste men til neste uke blir det 3 ganger igjen forhåpentligvis. Spiste pannekaker sammen lillemann i dag. Det står egentlig ikke på menyen i kostprogrammet akkurat, men en liten pannekake og en kopp suppe kan vel ikke utgjøre det helt voldsomme kaloriinntaket.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias AM19. mars 2002
OI OI OI.. skal si du har vært flink i helga??? noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få mer motivasjon?? :) hehe
Fortsett slik...
Godt at du synes det er lettere å slanke seg nå! Slik det skal være!
Klem fra AM
83,3 kg

Fin dag i dag

For en deilig dag dette har vært! Sola skinner og har også begynt å varme (vår snart?). Jeg og lillemann har vært på lang tur, og i dag har jeg laget en av mine Grethe Roede favoritter "pitapizza" med salat til middag. Skal være alene hjemme i kveld, men det fins ikke snop i huset. Kun noen poser sjokoladedrikk og en sånn er ikke farlig.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias AM18. mars 2002
Heisann.. Nå er våren på god vei.. alle merker det nok.. bedre humør og bedre mot til å trimme :)
Jeg lurte på om jeg kunne få oppskriften til den pit pizzaen.. hørtes så veldig godt ut :)

KLem fra AM
c.AuthorAlias Kamilla17. mars 2002
Vi fortsatte med konkurransen med en gang den var ferdig. Så jeg kan bare føre opp den oppdaterte vekten på deg, og så blir det ny oppdatering på onsdag!

Kamilla
c.AuthorAlias Kamilla16. mars 2002
Så fint at du likte smoothies! Det er kjekt å kunne lage noe magert, sunt, søtt og lettvint innimellom.

Pitapizza har jeg også prøvd. Godt, men jeg synes jeg får så lite mat av pizza... Men da er det i alle fall lurt å bare lage akkurat nok, og det er jo enklere med pitapizza enn en diger en!

Har du forresten sagt at du ikke er med i konkurransen nå, eller er det jeg som har "ekskludert" deg.....? *surrehode*

Fortsatt god helg!
Kamilla
c.AuthorAlias Elisa2916. mars 2002
Hei Juni!!

Ser det er ganske mange her som har merket våren i disse dager. Det er herlig når den tiden begynner. Man får slikt godt humør av det.

Håper du hadde en kjekk alene-hjemme kveld i går. Herlig å slappe av med kun seg selv av og til.

Ha en fin lørdag!

Klem fra Elisa28
83,3 kg

Fysj for en sykdom

Hjelp, nå har hele familien (jeg, mannen og lillemann på 15 mndr.) ligget med farang siden helgen. I dag er formen bedre, så jeg har fått spist litt. Har ikke veiedag før på tirsdag. Jeg berget ihvertfall unna utskeielsene for noen dager!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias AM14. mars 2002
Heisann juni
godt å se at du er tilbake.. vi som begynte på samme vekt!!!
Håper du blir bedre snart, er ikke kjekt å være syk :)
Lykke til med slankingen videre!!! Dette skal gå bra.. en flott vår og sommer venter.. :)

Klem AM
83,6 kg

Nå er jeg i gang igjen.

For dere som har fulgt meg, det må ha vært demotiverende å se en sånn laber innsats. Men - nå er jeg i gang igjen. Jeg skal ned 10 kg til 1 juni (er fornøyd med 8), og har minnet meg selv på for 1000ende gang at nå er det siste gang jeg slanker meg.
Helgene er verst. Ukedagene går greit, men så har det en tendens til at helga varer fra torsdag til mandag. Så mitt første mål er å redusere helga (i hvertfall når det gjelder matinntak) til å gjelde lørdag.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor10. mars 2002
Synes absolutt ikke at du har hatt en laber innsats. Du har tross alt gått ned nesten 4kg!!!! Og ja vi kan gjerne slå følge mot 1.juni, så blir det spennende og se hvor mye vi kan klare innen den tid.

Vedr. min slankemetode; nei jeg går ikke på kurs, men følger opplegget til Grete Roede. Har funnet fram bøkene som jeg brukte etter at hun mellomste ble født (hun er idag 7år). Begynte på kurs når hun var 5mnd, og gikk 3 kurs. Har forsøkt å ta frem bøkene flere ganger de siste 4 årene, men det har blitt med 2-5 dagers slankekurer med påfølgende måneder uten slanking. Så med god hjelp av slankedagboken har jeg klart å ta meg selv i nakken. Den hjelper godt ved siden av GR. Har liksom fått en stor forpliktelse overfor både dagboken og meg selv.

Enig med deg om at helgene stort sett er verst, men det er lurt å lage seg selv noen strategier for at de skal gå lettere. Selv drøyer jeg ofte frokosten litt på lørdager og søndager, og slik kan jeg spise lunsjen min til kveldsmat og slipper å bli altfor fysen. For mine helger har tidligere absolutt bestått av fråtsing.....av både mat og godter....til og med ungenes godter, hvis jeg har fått muligheten.

Så stå på Juni, dette greier vi. Vent med å starte neste helg til lørdagen, så har du kortet den ned med 2 dager!
Klem fra Trultemor :o)
c.AuthorAlias Kamilla10. mars 2002
Velkommen tilbake, juni!

Nå er jo våren i anmarsj (selv om det akkurat begynte å snø utenfor her igjen...), og vi blir langt mer energiske. Våren må være den årstiden det er enklest å gå ned i vekt. Når man ser bort fra alle andre faktorerer enn at det blir lysere og varmere ;-)

Oppskrift på "slankesmoothies"

2 dl skummet kulturmelk (ca 70 kcal)
1 liten banan (100 gram = 90 kcal)
En god neve bær, de skal være frosne (det er jevnt over mellom 30 og 50 kalorier per 100 gram bær. Jeg bruker mye kirsebær, der er det 55/100)
Ha alt i en blender (en foodprosessor kan sikkert gjøre samme nytten dersom du ikke har blender). Når kniven ikke lenger har motstand fra frosne bær, og det er jevn farge på "melkeblandingen", er den ferdig.

Jeg synes ikke det er behov for ekstra søtt i, men om du er av den søthungrige typen, kan en dråpe eller to med stevia gjøre susen (kjøpes på helsekost).

Jeg skal straks lage meg en...!

Ps! Hold deg her nå da!

Kamilla
84,4 kg

Hjelp, jeg trenger motivasjon

Det var det - to uker og så er luften gått ut av ballongen. Nå trenger jeg seriøst hjelp, dette er slik alle slankekkurene mine har gått. Opp som en løve osv.......
Har ikke hatt motivasjon i det hele tatt sist uke, og har vært på arrangement (bursdag, fest, ut på byen osv.) 4 dager. Så det er vel ikke rart at vekta viser det den gjør, men nå må jeg finne igjen guts''en for å gå på igjen med nytt mot slik at utskeielsene blir hverdagskost igjen.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille13. februar 2002
Hei Juni!

Jeg er jo litt fersk enda, men tror at etter alle disse oppmuntrende meldingene får du nok gnisten opp igjen. -3 kilo er jo en flott begynnelse. Skjønner godt at sosiale begivenheter byr på problemer.Det beste er nok å informere omgivelsene om slankkuren. Jeg er som regel hjemme med babyen, så jeg unngår noen av disse fellene.

Håper at du finner tilbake motivasjonen. Ser du ligger omtrent på min vekt, så det hadde vært koselig å følge deg videre. Vi ser nok snart 7 tallet først skal du se. Konkurransen motiverer vel litt? Det er jo bare gått en uke, så det er jo fremdeles tid til å gjøre det bra.

Lykke til! Neste gang er det kanskje jeg som trenger litt trøst.

Klem fra Lille Trille
c.AuthorAlias AM13. februar 2002
Heisann juni
Ser at vi er nesten like høye, har samme startvekt og samme vekt nå... etter noen uker med slankekur...
Jeg trenger også motivasjon.. holder på å sprekke gang på gang..
min verste fiende er godterier i løs vekt?!!
Jeg har en ide: va om vi følger hverandre, og passer på å gå ned ca like mye hele tiden... pushe på og oppmuntre??
:) Si ifra, jeg er klar!!!
KLem fra AM
c.AuthorAlias Kamilla12. februar 2002
Nå når jeg har prøvd å gå på slankekurs, så vil jeg absolutt anbefale det! Jeg pleier ikke å holde på motivasjonen i så mange ukene, men nå er jeg mer motivert etter fem uker enn jeg var da jeg startet!
Og da er det verd pengene.

Skal sende deg noen motivasjonsvibber!!!
Kamilla
c.AuthorAlias Pæreformen12. februar 2002
Hei Juni !
When the going gets tough, the tough get going. Det er disse periodene som som er tøffe som i enden gir deg styrke.
Du har gått ned 3 kg. siden start - 23 januar, i dag er det 12 februar. Du er veldig godt igang, og flink er du.
Jeg henter motivasjonen min inne på disse sidene hver dag. Blir jeg fysen på noe, hjelper det bla. å gå inn på disse sidene. :-)
Det hjelper å motivere andre, da må du jo tenke etter hva ville hjulpet deg. Jeg skal følge med deg videre.
klem :-)


c.AuthorAlias Bunny12. februar 2002
Hei Juni!

Har alltid hatt masse motivasjon, problemet er at jeg også alltid har skeia ut! Men denne gangen er det for alvor. Jeg må ned før det er for sent. Nå har jeg annerledes motivasjon: Dette nettstedet, kjæreste, ferie, pen i brudekjole i fremtida...

Jeg må si at det er kjempe negativt for motivasjonen når folk rundt meg ikke forstår hvorfor jeg må avslå mat jeg blir tilbydd. Enten så synes de jeg er ufordragelig, ellers så synes de synd på meg som må beherske meg når det gjelder mat. Sjøl så føler jeg meg stakkarslig noen ganger når jeg avslår mat. Det virker ikke som jeg blir tatt på alvor når jeg sier at jeg holder på å redusere vekta og at det er livsviktig for meg. Men så har jeg jo noen ytterst få venner som støtter meg uansett. Og vet du hva? Jeg gir blanke f... i de som ikke skjønner hvorfor jeg ikke spiser "normale" ting som de gjør. Deres tap, ikke mitt!

Tenk på at det er du som bestemmer over kroppen din. Alt sitter i hjernen med mindre man er avhengig av mat som om det skulle vært narkotiske stoffer:) Dette greier både du og jeg. Du må bare være flink og tenke på DEG SJØL og din helse! Det er jo derfor vi gjør dette alle sammen: For helsen skyld først og fremst!

Lykke til med vekttapet! Dette klarer du!

Heiarop-klemmer,
Bunny
c.AuthorAlias Ariana12. februar 2002
Hei på deg juni! Du slite med motivasjonen ja...det er fort gjort etter noen uker på slanker`n, men gi ikke opp! Hva med en konkuranse? Kankje det er motiverende. Men noen ganger kan det også føles som et press. Eller start på et kurs. Selv går jeg på GR-kurs sammen med en venninne. Og det ER motiverende!! Jeg gikk ned 1 kg mer og ikke for å være slem, men det er jo litt gøy da...ler! Du får ta en tur innom chat`n en kveld så kan vi "skravle" litt...ler! Håper du greier det uansett hva du vil prøve!!! Masse motivasjonsklemmer fra Ariana c",)
84,3 kg

Hmmmm, var dette bra da?

Veiedag i dag, og det ble 1/2 kg. denne gangen. Har ikke gjort noe spesielt galt denne uka, så jeg antar det er mensen. Vet fra før at vekta kan gå opp opptil 2 kg når jeg har mensen, så vi får se på resultatet i neste uke. Det gir vel et bedre bilde på ståa. Fortsetter som vanlig, og er fortsatt topp motivert.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*6. februar 2002
Heisann!
Bra at du er med i konkurransen!:0) Og gratulerer med å ha kvittet deg med fedme kategorien!:0) Kjempebra!
Når det gjelder konkurransen så går det rett og slett ut på å komme først til - 5 kilo fra i dag.Husk å oppdatere hver onsdag fremover til den er avsluttet:0),og lykke til!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Kamilla5. februar 2002
Et halvt kilo er slettes ikke verst, det er faktisk et halvt kilo mer enn ingenting!!! Tenk i smørpakker...

Jeg har satt som mål å gå ned 10 kilo på kurset, det vil si at jeg må klare 1,1 kilo hver av de neste ukene. Håper det går bra! Jeg er i alle fall mer motivert nå enn jeg var da jeg startet for fire uker siden!

Gleder meg forresten til jeg følger i dine fotspor og bare er overvektig...!

Kamilla
c.AuthorAlias Elisa295. februar 2002
Hei Juni!!

Mensen kan nok lure oss trill rundt ja.
Men har du sett på BMI`en din. Du har jo gått fra FEDME til OVERVEKT. Og det er noe å rope:
HURAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! :o), for!

Klem fra Elisa28

84,8 kg

For en flying start!!

Da var jeg gjennom veiedagen ( i går). 2,6 kg på en uke er jo bare helt utrolig motiverende. Ikke har jeg vært sulten heller. Det er vel endel vann tenker jeg, men godt å se at nå er jeg i gang.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla4. februar 2002
Ingenting er så motiverende som å se at det virker!!! Og har du for mye vann i kroppen, så er det like viktig å bli kvitt det som det er å bli kvitt fettet. Det tar jo plass det også!

Får du trimmet litt også?

Kamilla
c.AuthorAlias Elisa293. februar 2002
Hei Juni!!

Først og fremst, tusen takk for innlegget.
Ønsker deg velkommen til en fantastisk motiverende side.
Har slitt litt idag, etter min utskeielses helg, men regner med at motivasjonen snur seg etter noen nye dager her inne.

Har vært her en måned selv, og hvis jeg ser bort ifra denne helgen, så er det det beste som har hendt med tanke på slanking.
Fortsett her du, så skal du se det går rette vei.

Klem fra Elisa28
85,5 kg

Måtte bare sjekke.

Ble buden på hyttetur i helgen, og det ble mye god mat og drikke og litt vel stillesittende liv. Har ikke veiedag før i morgen, men måtte bare sjekke om helgen har ødelagt for hele slankeuka. Det hadde den ikke!! Jippi.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla29. januar 2002
Det er ikke alltid den er så lumsk den der kroppen...!

Synes ryvita er godt jeg... Men jeg har jo ikke spist dem mer enn til lunsj i tre uker... Sikkert litt kjedelig om de står for hele brødrasjonen! Jeg synes det er litt greit å ha en pakke stående på jobben, så risikerer jeg ikke å glemme maten..! Men jeg glemmer jo stadig vekk å ha med agurk og paprika o.l.

Du har planer om å veie deg én gang i uken?
c.AuthorAlias Regine29. januar 2002
Hei!

Noe skal man ha for kroppen og noe for sjela. Vi som er her inne fokuserer naturlig nok på vekt og riktig kosthold. Men av og til er det vel ok for både kropp og sjel med en hyttetur og litt for mye god mat og drikke? Det kommer alltids en ny dag med nye muligheter for å spise sunt og bevege på oss. Lykke til videre!

Med hilsen Regine
87,4 kg

Nå er jeg i gang

I går startet jeg på kurs i regi av SATS, og målet er å gå ned ihvertfall 10 kilo. Denne gangen skal jeg lykkes - nå er det siste gang jeg slanker meg. Har gått ned flere ganger før, men gått opp igjen hver gang (pluss moms..).
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla24. januar 2002
Lykke til!

Jeg har også startet på noe organisert (Grete Roede), og har stor tro på at det hjelper å slanke seg i strukturerte former!

Du ligger ikke så langt unna meg i verken alder høyde eller vekt, så jeg skal følge ekstra godt med deg ;-) Skjønt jeg har tenkt meg ned til rundt 60, hadde jeg tenkt.

Lykke til!
c.AuthorAlias Trultemor23. januar 2002
Velkommen hit juni!

Her inne på slankedagboken og chatten kan du treffe mange andre som også har gått ned i vekt tidligere for så å gå opp igjen hver gang. Og pluss moms som du sier. Jeg er en av de som har mye pluss moms.

Jeg har også bestemt meg for at dette skal bli min siste ordentlige slankekur. Er forberedt på at jeg må jobbe med å holde vekta når jeg en gang når målet mitt.

Ha en kjempefin slankeuke.
Hilsen Trultemor
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.