5. september 2001
73,0 kgLitt treg start
Kan vel ikke akkurat skryte av at jeg har vært kjempeflink i dag. Begynte bra med 2 fiber-rik og prim, vann og krom-tabl. Fortsatte med 1 brødskive m kaviar, og nå har jeg spist hjemmelaget hamburger (1 1/2) i pitabrød og potetsalat. Det var nok mer velsmakende enn velgjørende slankemessig sett...
Skal på venninnetreff i kveld, så det blir nok ikke helt kalorifritt da heller.
Men, men det er jo nye sjanser hver dag! Og jeg har troa på at jeg kommer igang igjen, jeg...
4. september 2001
73,0 kgTenke på å begynne igjen. Kanskje...
Nå er det jammen lenge siden jeg har vært innom her. Har kjøpt nytt (les: gammelt) hus og pusset opp masse, har også flyttet inn, hatt ferie, spist litt usunt (les: kost meg masse) og slanket meg lite siden sist.
Ser nå at det er på tide å starte opp igjen. Ikke at det er noe stor fare, men det er kanskje greit å sette igang før alle buksene lager dype spor i medisterpølsa igjen!
Tanken er å gjøre som sist: Spise fiber-rik til frokost og lunch og vanlig middag. Nå skal jeg også trene! Har faktisk vært på en trening alt (på fredag - er støl enda).
Målet er å komme under 70. Drømmen er å komme nærmere 65 enn 70, og det er jo lov å drømme... Drømmer forøvrig også om å bli lotto-millionær...
Vet ikke om det er noen av dere igjen som var aktive i våres, men det jo veldig mange "nye" her, så nå skal jeg kikke litt i andres bøker og hente insirasjon.
Vi tastes!
Joda, stabil og fin...
Hei alle sammen. Nå har dataen min vært kranglete lenge. Men det er ikke noe galt... Humørsjuk???
Det har ikke blitt noe trening på 2 uker, og jeg har ikke intensiv-slanka meg, men jeg holder meg rundt 71kg. Håper å få trent i dag. Blir nok vanskelig å få trent (og skrevet her) jevnlig også fremover. Vi har nemlig kjøpt hus. Og der er det MYE som skal gjøres. Men jeg skal da innom en gang iblant sånn at dere ikke mister troen på meg fullstendig!
Skulle gjerne lest i bøkene deres, men minsten er lei av at jeg sitter her (etter å lest 27mail!!!)
Joda, jeg holder jo fortsatt på...
Hei til dere som trodde jeg hadde gitt opp! Neida, jeg er igang, om enn ikke så ivrig som før.
Hele familien fikk omgangssjuke etter meg, så det har vært litt og gjøre i det siste! Det blir en del klesvask av barn som spyr etter leggetid...
Jeg trente to ganger forrige uke også, men denne uka får jeg bare trent en gang. Har mann som skal ut å reise litt med jobben, så da får jeg ta en liten økt hjemme på stuegulvet isteden!
Har som sagt ikke vært så super-ivrig, og har hatt mange sprekker i det siste. Men målet er jo som tidligere fortalt å stabilisere meg rundt 70-71kg, og så dra til for å bli kvitt de siste kiloene før sommeren.
Det er nyyyydelig å trene igjen. Liker best kick-box. Tror det er veldig effektivt for hele kroppen (og for hodet også fordi jeg får slått ut all frustrasjon som bygger seg opp når man har syke barn og mann)
Har vært veldig dårlig til å skrive i boka i det siste, men dataen min har vårdepresjon, så det er ikke alltid jeg kommer inn!
Omgangssjuke=veeeeeldig slankende!
Lyst til å gå ned et par kilo på et døgn. En runde omgangssjuke er tingen...
Kanskje ikke så innmari begagelig, men veldig effektivt(hehe).
Jeg våknet i går morges kl.0455 og tenkte at "nei, fa... Nå er jeg gravid igjen" Morgenkvalmen fra to svangerskap er lett og kjenne igjen! Når jeg hadde fått summet meg litt kom jeg på at jeg har jo spiral! En brennende følelse et visst sted fortalte meg at det å slippe ut litt morgenbris ikke var noen god idè, så jeg løp ut på potta. Joda. Full åpning begge veier og festen som jeg skulle til på kvelden så ut til å gå i vasken.
Etter x antall besøk på porselenet med både topp og bunn følte jeg meg som en godt oppvridd gulvklut. Men utpå ettermiddagen fikk jeg i meg et par Marie-kjeks og Cola (av den tunge typen). Jeg følte meg litt bedre, så mannen dro avsted med barna til barnevaktene, jeg la meg på sofaen og inntok enda et par Marie, og en skvett cola, og begynte å føle meg litt kryere. Etter en lang dusj, og litt oppfiffing av et dratt, blekt fjes følte jeg meg klar til å prøve. Vi skulle ut å spise først. En kvart enmannspizza, et glass cola (fortsatt av den tunge typen), og et halvt glass øl etter var jeg klar for å dra hjem igjen. Så der satt jeg på lørdagskvelden. Med en pakke Mariekjeks, blytung cola, barnefri, uten ektemann og skikkelig amerikansk film på TV-skjermen!
Det positivet med det hele var vekten til morgen idag: 70,2 kg. Men jeg gadd ikke å notere det. Det er jo sånn som kommer på igjen med en gang.
Så det var min solsinnshistorie fra denne helgen.
matinntak?
Mariekjeks og cola
en kvart enmannspizza og et glass øl
2 1/2 fine rundstykker uten noe på
Vet ikke helt om jeg får noe sunnhetspris for dette? Hva sier dere?
Jippi, et helt nytt tall!
Det var kanskje lurt å ikke veie seg hver dag. Også var det kanskje ikke så dumt å begynne å trene heller???
Nå har jeg sagt til meg selv at jeg ikke skal veie meg før neste fredag igjen, for jeg vet jo at det blir litt ekstra denne helgen med nok en bursdag, nok en "dagen-derpå"...
Jeg får ikke trenet noe i helgen. Målet mitt er å trene to ganger pr. uke. Det er et mål som jeg kanskje kan nå, uten at det går utover altfor mange andre ting.
I dag skeiet jeg ut med et kokt egg og en brødskive, samt 1/2 frokostknekkebrød m/sjokonøtt til lunch. Hadde 4 barn rundt lunchbordet i dag, og dems mat så så god ut istedenfor mine pappskiver med lett-ost. Tror ikke den utskeielsen var så vanvittig farlig. Jeg ble hvertfall ikke det minste redd...
Ha en god helg alle slankere, nå gleder jeg meg til å lese resultatene av intensiv-slankeuka deres!
Har ikke veid meg på to dager!
Er det ikke fantastik! To hele dager uten å gå på vekta. Skal veie meg i morgen, uten altfor store forhåpninger. Har nemlig vært på karneval med dattera mi i dag. Og vi spiste pølser, kaker og godteri. Men til gjengjeld har jeg trene 1t. med kikc-box (i sal) i dag. Det var moro det. Fikk slått fra meg all frustrasjon om mann som legger møkkete klær ved siden av skittentøyskurven, barn som sutrer fordi ho ikke får godterier til frokost, hybelkaniner som tror de har fått asyl i huset vårt og regningbunken som er høyere enn Oslo Plaza denne mnd.
Jeg anbefaler det til alle som lider av samme eller andre frustrasjoner som meg.
I morgen er det veiing, til lørdag er det fest igjen...
Yes, jeg har begynt å trene!!!!
Ja, ja jeg vet jeg sa at jeg ikke skulle veie meg før fredag. Sånn gikk det. I går var det jo mandag, og det er jo en god slankedag, ikke sant?
Neida. Jeg var sammen mange venninner og vi spiste løksuppe med masse ost, olivenbrød og majo-hvitløk-dip. Jadda!!!!
Men jeg gir vel ikke opp. Håper ikke noen tror det!
Jeg tusler videre på min vei mot mindre rumpe-lår-mage. Og må jo bare innse at det ikke går like fort som det har gjort frem til nå. Skulle jo bare mangle.
Passer på å bruke de "gamle" olabuksene mine, slik at jeg kjenner at jeg ikke blir så fysen på Snavvel.
Tusen takk for alle oppmuntringene etter ete-drikke-gildet mitt i helgen. Det er digg med all støtten jeg får fra dere.
Har ikke hatt så mye tid til å skrive kommentarer de siste dagene, men jeg kommer tilbake til det når jeg får litt bedre tid.
lykke til alle medslankere.
OPPDATERING KL21.21
Dere trodde kanskje ikke at det kom til å skje (jeg trodde det nesten ikke selv), men i kveld har jeg vært å skrevet kontrakt på et helsestudio i byen. Tok en aerobic-time, svettet, slet og fikk krampe i rumpa og magen, og det eneste jeg klarte å tenke på var at jeg skulle fortelle det til dere!!!
Dere betyr visst enda mer for meg enn jeg ante. Jeg er igang. Og kry som en vårkåt hamster!
Det har jeg godt av...
Æsj, for en råtten helg. Ikke missforstå. Det har vært gøy og hyggelig, men sånn rent slankemessig en katastrofe. Det begynte fredag ettermiddag med mammas bursdag. Kaker, godis og koldtbord - Ja faktisk i den rekkefølgen. Så var det jente"klubb" på kvelden med 3 retters, øl, vin, cognac og litt snop. Lørdag var jeg i barnebursdag med pølser og kaker, og når kvelden kom hadde jeg lyst til å spise en hest! Jeg tok istenden enchiladas med masse rømme og guacamole, cola og peanøtter(!!!!) Som overskriften sier: Jeg kan takke meg selv for at jeg har gått opp i helgen. Heldigvis er det mandag, sånn at jeg kan komme "på rett kjøl" igjen. Har grandiose planer om å melde meg inn på et helsestudio denne uka - den som lever får se...
Til lørdag skal jeg på fest igjen, og jeg gidder ikke å slanke meg på fest (det har derer kanskje skjønt?).
Denne uka skal jeg forsøke å spise flere måltider: planen er 5 måltider om dagen, uten å spise mer enn jeg har gjort tidligere, kanskje det setter litt fart på forbrenningen, også skal jeg tvinge i meg minst 2 liter vann hver dag. Sist men ikke minst skal jeg prøve å ikke veie meg før fredag.
Ønsk meg lykke til, jeg ønsker alle dere lykke til med ny, frisk slankeuke!
Tja, hva skal det handle om i dag tro?
Joda, kiloen og litt som kom på i helgen ble fort borte igjen. Heldigvis for det. Jeg merker at motivasjonen ikke er helt på topp om dagen, men nå har det nesten blitt en vane, så da er det ikke så vanskelig allikevel. Får ha som mål å holde meg rundt 71-72 kilo en stund, til motivasjonen kommer tilbake.
Har blitt hekta på big-brother. Jeg elsker sånne søppelprogrammer. Er ikke flau for å si det engang! Litt pinlig å innrømme på jobben (er lærer), men jeg tror at det er er lettere for meg og nå ungdommen, enn de lærerne som bare ser på videoopptak av kontrapunkt fra -83. Tror ikke dere også?
Vel. Dagen i dag har gått greit, men ikke noe mer heller.
3 fiber-rik til frokost, fin baguette m/ ost og skinke til lunch, pannekaker med blåbærsyltetøy til middag, og en liten snipp grandiosa til kvelds. Litt usunt, men ikke av det aller værste slaget. Eller?
Nå skal jeg lese litt dagbøker og få litt inspirasjon og motivasjon hadde jeg tenkt...
oi,oi,oi,oi,oi!
Dette var helt som forventet, men selvsagt like forbasket kjedelig. Denne helgen har vært preget av potetgull, sjokolade, lammelår, fløtegratinerte poteter, boller med krem, Mc.donnalds, pizza, cola og en god mengde alkohol! Jeg føler meg ganske råtten, men har begynt dagen i dag som seg hør og bør: Ryvita! Merker at kroppen får litt sjokk av altfor mye tung, fet, kaloririk mat. Får ikke gått på do engang!
Det positive med en slik helg er at det har vært kos, og ikke minst: Det er deilig å ta fatt på en ny slankehelg.
Jeg regner ikke med at disse kiloene/gramma sitter så sinnsykt godt, men hvem vet. Jeg får veie meg i morgen tidlig og se om det bare er vann, salt og skit!
Lykke til med ny slankeuke alle sammen!
Mange gode pupperåd!
Tusen takk for alle supre råd ang. mine lange pupper. Jeg skal nå se etter bh som er oppblåsbar, har silicon, spiler, pusher opp og sitter perfekt. Hmmm.Lurer på om jeg får plass til opprullede pupper i en sånn en?
Ellers har jeg hørt et annet tips. Et billigere alternativ enn kirurgisk inngrep. Mc.Gyver-teip: (sånn tjukk, sølvfarga teip som limer ekstra godt)Festes under puppen og dras over skuldrene og festes et sted midt på ryggen. Tror dere ikke det blir fint?
I dag er jeg i full gang med å vaske og rydde. Det var som mange som inspirerte til det, og det er jo sant; en kjenner ikke hvor sulten en er! Får god hjelp av sønnen min på 10mnd. Så det blir vel ikke akkurat strøkent. Men det blir veldig vått!
Ellers er jeg selvsagt strålende fornøyd med å være på 71-tallet. Nå går jeg bare og ser fram til at jeg skal nå 60-tallet på vekta mi igjen. Jeg er håpløs når det gjelder veiing. Vet at alle anbefaler veiing en gang i uka, men det klarer ikke jeg. Hver morgen må jeg opp på den.
Kanskje jeg klarer det etterhvert. Når jeg har nådd målet, og bare trenger å veie meg som forsikring på at jeg ikke går opp igjen?
I kveld skal jeg opp på mini-steppen igjen. og ta mageøvelser. Er fortsatt støl etter mandagen, så det er tydelig at det trengs!
Ha en fin dag alle slankere.
Oppdatering.
Dagens konsum:
Fr: 3 fiber-rik m.brunost og litt syltetøy
lunch: 1 skive brød med salat, tomat, agurk, løk og kyllingpålegg + en teskje dressing på.
MM: 2 store rå gulrøtter.
Middag: lapskaus med masse gr. saker og magert kjøtt
kvelds: 2 ryvita m. brunost og litt syltetøy.
I dag har jeg fått i meg masse vann+kaffe+te+lettsaft.
Dette går vel feil vei. Jeg blir jo bare mer og mer sulten for hver dag. Snart sprekker jeg. Det merker jeg. Og da trenger jeg dere!!!!
Tusen takk for all støtte!!!
Dere tror kanskje jeg har tenkt å gi meg nå? Neida, på ingen måte. Det er bare det, at det er takket være alle dere medslankere der ute som gjør at jeg klarer å slanke meg. Derfor "dedikerer" jeg overskriften i dag til dere. Takk alle sammen!
Jeg er nå nede på 72 blanke kg. Det er 7,5 kg borte på 4 1/2 uke. Helt utrolig.
Jeg er grisestøl etter "treninga" mi på mandag. Dere ler sikkert av meg. 1/2 time på stuegulvet og så mye "fuzz". Men for meg var det mye, og mere skal det bli. Det er nydelig å være støl. Lenge siden sist. Men det er vondt når jeg ler. Deilig vondt, så jeg ler hele tida!!!
Går fortsatt på fiber-rik/ryvita, vanlig middag og riskaker til kvelds. Chrom pille og fiber-piller og cellu-loss hver morgen. Prøver å holde meg vekk fra lett-brus. Ble så vanvittig godtesugen (fysen på Snavvel) når jeg drakk det. Med lett saft (ja-da) merker jeg ikke noen "bivirkninger".
Koser meg med min "nye" kropp (det ble kankskje litt gæernt...), og begynner faktisk å glede meg litt til sommeren!!
Kanskje jeg ikke trenger å gå på BiB for å kjøpe badedrakt/bikini i år. Det ville være fint å kunne gå med noe som er litt mer spenstig... Men jeg må nok ha en overdel som holder litt oppe. Tyngdekraften har ikke vært grei med meg i det siste - har fått så veldig lange pupper. Men de ser fine ut når jeg får rulla de opp. Hehe.
Dagens inntak:
frokost: 3 fiber-rik m/lettere fløtemysost og litt syltetøy
lunc: 3 fiber-rik m/lett skinkeost
middag: kjøttpudding, poteter, saus og erter.
kvelds: 3 riskaker og en banan.
Masse vann, kaffe, saft, te.
I dag har jeg vært svimmel og sulten som en hest. Har jo spist det jeg pleier + litt ekstra til kvelds...
Først nå så jeg det: Jeg er nå under kategorien NORMALVEKT! Kjæra nånn! Så moro for meg da!
Glad for å stå stille!
Synes jeg har kost meg veldig i helgen, men heldigvis klarte jeg hele tida å holde igjen litt. En har jo lett for å stappe i seg alt, når en alikevel har "sprukket". Det får jeg betalt for nå. Har faktisk klart å holde meg på det samme på vekta!
Nå er det godt med mandag og knekkebrød igjen. Bløtkokte egg og rista loff blir mer som en klump i magen (som ikke vil ut igjen), enn masse deilig fiber som renser opp i tarmsystemet. En blir liksom litt hekta på fiber når man bare blir vant til det...
Har selvsagt fortsatt ikke begynt med noen form for trening, men snart - kanskje.
19.02.2001 kl.2150
PS! Skrøyt på "chaten" til vic, ingvild og Ronja at jeg skulle steppe 1/2 time, men måtte gi meg etter 15 min. Var helt ferdig. Jeg skylder kondis!!!
Klarte å ta 100 sit-ups (forskjellige) og 100 "rumpe-løft". Er dødssliten i kroppen, men stolt som en lite fytti f...
Det er første gang jeg har trent på 2 år. Kroppen er råtten, men jammen var det deilig!
Jeg ble svett av så lite, det er skremmende. Dette må jeg jammen gjøre igjen!
NÅ KOMMER JEG SIKKERT SNART TIL Å SE SÅNN UT. JEG SOM BARE ER DEN TRENINGSNARKOMANEN:-)

Enda et lite mål er nådd!
Jeg håpet å se 72 tallet i løpet av uka, og jeg klarte det!!!
Jeg synes det er veldig rart. Jeg har nå gått ned 6.9 kg på 3 1/2 uke, og har ikke sliti noe vanvittig.
Kanskje dette var gull-tid for meg å slanke meg på. Kroppen var klar eller noe. Ikke vet jeg, men jeg bukker og takker selvsagt.
Har enda nok å ta av. Stabla opp digitalkamera og tok bilde av magen (som hang lekkert over en litt for trang bukse), men det så så jæ... ut, at jeg orker ikke å sette det inn så dere også får se. Jeg ble litt demotivert også, for jeg føler meg jo faktisk nesten tynn, hvertfall tynnere! Vet ikke jeg kommer til å føle meg særlig vel med bikini til sommeren, men jeg er jo ikke ferdig enda. Bare vent. Jeg skal klare å gå nes så jeg er fornøyd!
Det var vel ikke kjempe-ille det kostholdet der!!! Venninde treff er ikke så lett når man tenker slanking, men da får man vel bare la være å tenke slanking akkurat den dagen!! Ikke sant!
Masse lykke til videre!
Nin
Så gøy at du er tilbake!! Oppdaget deg ikke før nå jeg, men det er gøy at noen fra den gamle gode kjerne kommer tilbake. hehe.. Vi får jobbe med motivasjonen vår, uff det er vanskelig.. Stå på Jojo! :-)
Klem fra Victoria
p.s. har du sett at det blir treff i Trondheim den 20 oktober?
Takk for kommentar i boka mi!Ang slenderton så er det muskelstimulator og det koster 160 kr der hvor jeg tar det,men det er jo på flatbygda da*S*Håper bare det hjelper og at det holder seg der da!
Håper du får en koselig kveld med venninnene dine og ha en fin slankehelg!
Klem fra modah