← Alle dagbøker
diarist.Alias

Jojo

58 år170 cm25 innlegg 2001 0 følgere

Start79,5 kg
Sist73,0 kg
Endring−6,5 kg
BMI nå25,3
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
21. januar 20015. september 2001
73,0 kg

Litt treg start

Kan vel ikke akkurat skryte av at jeg har vært kjempeflink i dag. Begynte bra med 2 fiber-rik og prim, vann og krom-tabl. Fortsatte med 1 brødskive m kaviar, og nå har jeg spist hjemmelaget hamburger (1 1/2) i pitabrød og potetsalat. Det var nok mer velsmakende enn velgjørende slankemessig sett...

Skal på venninnetreff i kveld, så det blir nok ikke helt kalorifritt da heller.
Men, men det er jo nye sjanser hver dag! Og jeg har troa på at jeg kommer igang igjen, jeg...
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin9. oktober 2001
Hei på deg!
Det var vel ikke kjempe-ille det kostholdet der!!! Venninde treff er ikke så lett når man tenker slanking, men da får man vel bare la være å tenke slanking akkurat den dagen!! Ikke sant!
Masse lykke til videre!
Nin
c.AuthorAlias Victoria10. september 2001
HEI JOJO!

Så gøy at du er tilbake!! Oppdaget deg ikke før nå jeg, men det er gøy at noen fra den gamle gode kjerne kommer tilbake. hehe.. Vi får jobbe med motivasjonen vår, uff det er vanskelig.. Stå på Jojo! :-)
Klem fra Victoria
p.s. har du sett at det blir treff i Trondheim den 20 oktober?
c.AuthorAlias modah7. september 2001
Heisann!

Takk for kommentar i boka mi!Ang slenderton så er det muskelstimulator og det koster 160 kr der hvor jeg tar det,men det er jo på flatbygda da*S*Håper bare det hjelper og at det holder seg der da!

Håper du får en koselig kveld med venninnene dine og ha en fin slankehelg!

Klem fra modah
c.AuthorAlias Tavannda7. september 2001
Det klarer du vet du, det var jo ikke den værste maten du kunne ha valgt heller. Hvor mange kg ønsker du å ta av? Når jeg ser for meg alle kiloene jeg skal ta av får jeg helt hetta, men når jeg tenker en kilo ned i uka så kan det jammen meg gå. Ny dag i morgen, dette skal vi greie med tid og stunder!!
73,0 kg

Tenke på å begynne igjen. Kanskje...

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært innom her. Har kjøpt nytt (les: gammelt) hus og pusset opp masse, har også flyttet inn, hatt ferie, spist litt usunt (les: kost meg masse) og slanket meg lite siden sist.

Ser nå at det er på tide å starte opp igjen. Ikke at det er noe stor fare, men det er kanskje greit å sette igang før alle buksene lager dype spor i medisterpølsa igjen!

Tanken er å gjøre som sist: Spise fiber-rik til frokost og lunch og vanlig middag. Nå skal jeg også trene! Har faktisk vært på en trening alt (på fredag - er støl enda).

Målet er å komme under 70. Drømmen er å komme nærmere 65 enn 70, og det er jo lov å drømme... Drømmer forøvrig også om å bli lotto-millionær...

Vet ikke om det er noen av dere igjen som var aktive i våres, men det jo veldig mange "nye" her, så nå skal jeg kikke litt i andres bøker og hente insirasjon.
Vi tastes!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sola4. september 2001
Hei
Takk for praten på chatten, koselig.
ja nå har du begynt her og jeg ønsker deg lykke til. Det er litt seint nå men du hos meg så er det fortsatt onsdag 04.09. hi-hi du har skrevet fredag allerede du!!!!
Tenker at du får masse inspirasjon når du leser andres dagbøker, og så er vi mange her vettdu, og så skal jeg komme innom deg igjen ganske snart for å se hvordan det går med deg, og passe på deg. God natt og sov godt!!
Tenk at jeg er våken ennå da.....
En liten hilsen fra Sola, som pleier å sovne i ny ne i stolen!!!
c.AuthorAlias Minelli4. september 2001
Hei Jojo!

Hyggelig å chatte med deg også!

Nei, jeg spiser faktisk ikke godis lenger. Bare bestemte meg for å kutte helt ut, og det gikk! Har ganske stor viljestyrke, da! Har også bestemt meg for å trene 3-5 timer i uka, så da er det opptil meg selv om jeg vil trene når jeg er trøtt eller ikke. Er jo ikke morsomt å ende opp med 5 timers trening på søndagen, så jeg prøver å fordele det litt i uka. Prøver å legge inn minst 3 turer til sats, og gå tur en time eller to i helgen. Synes det er akkurat passe.

Nei, nå MÅ jeg legge meg...blir jo helt chat-avhengig!

Jeg skal prøve å følge med deg, jeg, Jojo!

Ha en fin-fin dag i morgen!

Klem, Minelli
70,6 kg

Joda, stabil og fin...

Hei alle sammen. Nå har dataen min vært kranglete lenge. Men det er ikke noe galt... Humørsjuk???
Det har ikke blitt noe trening på 2 uker, og jeg har ikke intensiv-slanka meg, men jeg holder meg rundt 71kg. Håper å få trent i dag. Blir nok vanskelig å få trent (og skrevet her) jevnlig også fremover. Vi har nemlig kjøpt hus. Og der er det MYE som skal gjøres. Men jeg skal da innom en gang iblant sånn at dere ikke mister troen på meg fullstendig!
Skulle gjerne lest i bøkene deres, men minsten er lei av at jeg sitter her (etter å lest 27mail!!!)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple3. april 2001
Dette går jo som det suser! Stå på jente!!!

Klem frå Maple
c.AuthorAlias mi3. april 2001
Grattis med nytt hus!! Det er sikkert artig. Du får komme sterkere tilbake når dere er ferdige flyttingen:)
Mi..
c.AuthorAlias kitt3. april 2001
hei Jojo!
hyggeli å se deg igjen!
det er nok mye å gjøre når dere har fått hus ja!
men du holder deg jo fint på 71 kilo!

lykke til videre!

klem fra kitt
c.AuthorAlias Nin3. april 2001
Hei på deg!
Fint at du er tilbake!!!
Så gøy med nytt hus!! Ja da skjønner jeg at det kan bli litt dårlig tid til å "holde på" her!! Du har jo klart deg kjempefint!!
Lykke til!
Nin
71,2 kg

Joda, jeg holder jo fortsatt på...

Hei til dere som trodde jeg hadde gitt opp! Neida, jeg er igang, om enn ikke så ivrig som før.
Hele familien fikk omgangssjuke etter meg, så det har vært litt og gjøre i det siste! Det blir en del klesvask av barn som spyr etter leggetid...
Jeg trente to ganger forrige uke også, men denne uka får jeg bare trent en gang. Har mann som skal ut å reise litt med jobben, så da får jeg ta en liten økt hjemme på stuegulvet isteden!
Har som sagt ikke vært så super-ivrig, og har hatt mange sprekker i det siste. Men målet er jo som tidligere fortalt å stabilisere meg rundt 70-71kg, og så dra til for å bli kvitt de siste kiloene før sommeren.
Det er nyyyydelig å trene igjen. Liker best kick-box. Tror det er veldig effektivt for hele kroppen (og for hodet også fordi jeg får slått ut all frustrasjon som bygger seg opp når man har syke barn og mann)
Har vært veldig dårlig til å skrive i boka i det siste, men dataen min har vårdepresjon, så det er ikke alltid jeg kommer inn!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin23. mars 2001
Hei!
Fint at du fortsatt henger med! Ønsker deg lykke til med fortsettelsen, og en god helg til deg!
Nin
c.AuthorAlias Ingvild22. mars 2001
Heisann Jojo!
Godt å høre fra deg igjen:)) Ja, en kan jo ikke alltid sitte å oppdatere dagboka her på slankere.com heller..Håper vi alle sammen "slipper det " etterhvert :) Ja, hva skal vi gjøre da ??? Ta en skikkelig fet fest ?? haha..
Ønsker deg en fortsatt flott dag !! Er det kick boxing du trener ? Eller er det sånn Kick Puls ? Jeg har kjempe lyst til å begynne med kickboksing, men er litt feig - å begynne "alene" på DET liksom.. Men, vi får se :))
Klem Ingvild
c.AuthorAlias Ingvild22. mars 2001
Heisann jojo!
Godt å høre fra deg igjen:)) Ja, en kan jo ikke alltid sitte å oppdatere dagboka her på slankere.com heller..Håper vi alle sammen "slipper det " etterhvert :) Ja, hva skal vi gjøre da ??? Ta en skikkelig fet fest ?? haha..
Ønsker deg en fortsatt flott dag !! Er det kick boxing du trener ? Eller er det sånn Kick Puls ? Jeg har kjempe lyst til å begynne med kickboksing, men er litt feig - å begynne "alene" på DET liksom.. Men, vi får se :))
Klem Ingvild
c.AuthorAlias Tarangai22. mars 2001
Hei.
Fint at du er innom igjen.
Vet det er kjedlig når vekta står stille, men du må ikke gi opp.
Dette greier du. Kick-boksing er sikkert fint.
Tarangai
c.AuthorAlias Victoria22. mars 2001
Hei og hopp Jojo!
Ja nå var det på tide vi hørte fra deg ja!! ;-) Når skal du begynne på siste biten da? Sikkert lurt å øve seg på å holde seg stabil en stund, det er vel ikke lettere det! Kos deg på kickbox du, gleder meg til jeg kan trene igjen også! :-)
Klem fra Vic.
71,2 kg

Omgangssjuke=veeeeeldig slankende!

Lyst til å gå ned et par kilo på et døgn. En runde omgangssjuke er tingen...
Kanskje ikke så innmari begagelig, men veldig effektivt(hehe).
Jeg våknet i går morges kl.0455 og tenkte at "nei, fa... Nå er jeg gravid igjen" Morgenkvalmen fra to svangerskap er lett og kjenne igjen! Når jeg hadde fått summet meg litt kom jeg på at jeg har jo spiral! En brennende følelse et visst sted fortalte meg at det å slippe ut litt morgenbris ikke var noen god idè, så jeg løp ut på potta. Joda. Full åpning begge veier og festen som jeg skulle til på kvelden så ut til å gå i vasken.
Etter x antall besøk på porselenet med både topp og bunn følte jeg meg som en godt oppvridd gulvklut. Men utpå ettermiddagen fikk jeg i meg et par Marie-kjeks og Cola (av den tunge typen). Jeg følte meg litt bedre, så mannen dro avsted med barna til barnevaktene, jeg la meg på sofaen og inntok enda et par Marie, og en skvett cola, og begynte å føle meg litt kryere. Etter en lang dusj, og litt oppfiffing av et dratt, blekt fjes følte jeg meg klar til å prøve. Vi skulle ut å spise først. En kvart enmannspizza, et glass cola (fortsatt av den tunge typen), og et halvt glass øl etter var jeg klar for å dra hjem igjen. Så der satt jeg på lørdagskvelden. Med en pakke Mariekjeks, blytung cola, barnefri, uten ektemann og skikkelig amerikansk film på TV-skjermen!

Det positivet med det hele var vekten til morgen idag: 70,2 kg. Men jeg gadd ikke å notere det. Det er jo sånn som kommer på igjen med en gang.
Så det var min solsinnshistorie fra denne helgen.

matinntak?
Mariekjeks og cola
en kvart enmannspizza og et glass øl
2 1/2 fine rundstykker uten noe på

Vet ikke helt om jeg får noe sunnhetspris for dette? Hva sier dere?
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria14. mars 2001
Haha..
Sunnhetspris? Nei, det får du jammen ikke ;-). Helgen min har vært omtrent like spennende forøvrig.. Bortsett fra at min resulterte i en skikkelig vektøkning.. (Søren, det var jo omgangssyke jeg skulle hatt ;-) Hehe.. Tusen takk for herlig kommentar i boken min, det betydde faktisk alfa omega for humøret og motivasjonen!!!!! TAKK :-) Jeg gleder meg alltid til å lese dagboken din, kjenner meg stort sett alltid igjen i det du skriver. Hvordan går det med treningen forresten? Du er nesten nødt til å trene litt ekstra for meg som er "avholdene" denne uken, OK? :-)
Stor klem fra Victoria.
c.AuthorAlias Viola13. mars 2001
Uffda, jojo! Dette var ikke så hyggelig. Men som du sier: finfin slankekur... Håper du er bedre nå!
Klem fra Viola.
c.AuthorAlias nicky11. mars 2001
Hei
Det finnes ikke noe verre enn å ha omgangssyke, selv om det går av noen gram. Noen sunnhetspris tror jeg ikke du oppnår på det kostholdet der, men man skal aldri si aldri.
Nicky
c.AuthorAlias snirkeline11. mars 2001
Stakkars deg for en helg! Men jeg må innrømmet at jeg lo litt når jeg leste innlegget.... Kjenner meg godt igjen der ja - heldigvis er det lenge siden jeg har hatt omgangssyke, men jeg har ofte veid meg etter det å tenkt - JIPPI!!!! :) Men men....

God bedring! Klem fra Snirkeline
71,2 kg

Jippi, et helt nytt tall!

Det var kanskje lurt å ikke veie seg hver dag. Også var det kanskje ikke så dumt å begynne å trene heller???
Nå har jeg sagt til meg selv at jeg ikke skal veie meg før neste fredag igjen, for jeg vet jo at det blir litt ekstra denne helgen med nok en bursdag, nok en "dagen-derpå"...
Jeg får ikke trenet noe i helgen. Målet mitt er å trene to ganger pr. uke. Det er et mål som jeg kanskje kan nå, uten at det går utover altfor mange andre ting.

I dag skeiet jeg ut med et kokt egg og en brødskive, samt 1/2 frokostknekkebrød m/sjokonøtt til lunch. Hadde 4 barn rundt lunchbordet i dag, og dems mat så så god ut istedenfor mine pappskiver med lett-ost. Tror ikke den utskeielsen var så vanvittig farlig. Jeg ble hvertfall ikke det minste redd...

Ha en god helg alle slankere, nå gleder jeg meg til å lese resultatene av intensiv-slankeuka deres!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ingrid10. mars 2001
Jaja, Jojo.... (ehhhhhh).
Det var den der intesivslankeuka, da........ Har ikke gått ned et eneste gram jeg, neida, har gåt OPP!!! Og det til tross for at jeg har vært så flink siste uka som aldri før! Spist ganske så fornuftig (bortsett fra en dag), har trent seks av sju mulige dager og------- ja, føler jeg hadde fortjent en liten nedgang, i alle fall!!!!
Men jeg gir ikke opp! Starta ny slankeuke i dag!
Klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias ingrid10. mars 2001
Jaja, Jojo.... (ehhhhhh).
Det var den der intesivslankeuka, da........ Har ikke gått ned et eneste gram jeg, neida, har gåt OPP!!! Og det til tross for at jeg har vært så flink siste uka som aldri før! Spist ganske så fornuftig (bortsett fra en dag), har trent seks av sju mulige dager og------- ja, føler jeg hadde fortjent en liten nedgang, i alle fall!!!!
Men jeg gir ikke opp! Starta ny slankeuke i dag!
Klem fra Ingrid.
72,8 kg

Har ikke veid meg på to dager!

Er det ikke fantastik! To hele dager uten å gå på vekta. Skal veie meg i morgen, uten altfor store forhåpninger. Har nemlig vært på karneval med dattera mi i dag. Og vi spiste pølser, kaker og godteri. Men til gjengjeld har jeg trene 1t. med kikc-box (i sal) i dag. Det var moro det. Fikk slått fra meg all frustrasjon om mann som legger møkkete klær ved siden av skittentøyskurven, barn som sutrer fordi ho ikke får godterier til frokost, hybelkaniner som tror de har fått asyl i huset vårt og regningbunken som er høyere enn Oslo Plaza denne mnd.

Jeg anbefaler det til alle som lider av samme eller andre frustrasjoner som meg.
I morgen er det veiing, til lørdag er det fest igjen...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eugenie9. mars 2001
Hei Jojo
Så flink du er som har begynnt å trene, du kommer sikkert til å merke en oppstrammende effekt ganske snart. Det er bra bonus å få god kondis også!! Faktisk er det sånn at det er mye sunnere å være litt for stor og i god form enn å ha "normal vekt" og være i dårlig form.
Jeg synes du er kjempe flink som har startet, og håper at jeg blir den neste.
Bare husk på at muskler veier mer enn fett, så du kommer kanskje ikke til å merke så stor vektnedgang med en gang etter at du har startet opp med treningen.
Lykke til med treningen.
Hilsen fra Eugenie
72,8 kg

Yes, jeg har begynt å trene!!!!

Ja, ja jeg vet jeg sa at jeg ikke skulle veie meg før fredag. Sånn gikk det. I går var det jo mandag, og det er jo en god slankedag, ikke sant?
Neida. Jeg var sammen mange venninner og vi spiste løksuppe med masse ost, olivenbrød og majo-hvitløk-dip. Jadda!!!!

Men jeg gir vel ikke opp. Håper ikke noen tror det!
Jeg tusler videre på min vei mot mindre rumpe-lår-mage. Og må jo bare innse at det ikke går like fort som det har gjort frem til nå. Skulle jo bare mangle.
Passer på å bruke de "gamle" olabuksene mine, slik at jeg kjenner at jeg ikke blir så fysen på Snavvel.
Tusen takk for alle oppmuntringene etter ete-drikke-gildet mitt i helgen. Det er digg med all støtten jeg får fra dere.
Har ikke hatt så mye tid til å skrive kommentarer de siste dagene, men jeg kommer tilbake til det når jeg får litt bedre tid.
lykke til alle medslankere.


OPPDATERING KL21.21
Dere trodde kanskje ikke at det kom til å skje (jeg trodde det nesten ikke selv), men i kveld har jeg vært å skrevet kontrakt på et helsestudio i byen. Tok en aerobic-time, svettet, slet og fikk krampe i rumpa og magen, og det eneste jeg klarte å tenke på var at jeg skulle fortelle det til dere!!!
Dere betyr visst enda mer for meg enn jeg ante. Jeg er igang. Og kry som en vårkåt hamster!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai7. mars 2001
Gratulerer med å ha kommet igang på helsestudioet!
Nå MÅ du jo trene, ellers sløser du bort pengene dine. Ikke sant ?
Dessuten hjelper det å tenke på oss når du trener. Jeg tenker på dere, og at jeg skal skrive det i boka og få masse skryt :-)
Lykke til.

c.AuthorAlias victoria6. mars 2001
WA-HEEY!! :-)
Hehe.. synes jeg ser deg! ;-) Grattis med treningstimen, var det ikke digg kanskje?? Så får man sånn veeldig god samvittighet etterpå! :-) Herlig, Jojo!
Klem, Vicky :-)
c.AuthorAlias windsochange6. mars 2001
Ja du kan virkelig være stolt av deg selv Jojo! Hepp hepp - du er i gang :) Flottings :)
-klem fra winds-
c.AuthorAlias kitt6. mars 2001
du har grunn til å være kry!
dette er jo kjempeflott!!!!!!!!
du har jo begynt for fullt nå...
dette kommer til å gi positive resultater på kroppen din...
lykke til videre!
c.AuthorAlias mi6. mars 2001
Måltidet på mandag hørtes jo veldig godt ut da!!! Sikkert lurt å gå i de gamle buksene! Det kan ikke jeg da, for jeg får de ikke over hoftene engang:) Lykke til videre da!!!
c.AuthorAlias ingrid6. mars 2001
Hei jojo!
Det er så gøy å lese det du skriver... Personligheten skinner imellom linjene, og jeg tror du er en humørspreder uten like!!! :)
Fortsett sånn!
Stor klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias ninni6. mars 2001
Hei. Måtte ta en titt;-) Jeg skjønner det godt. Det er vanskelig å holde seg unna den vekta når man frykter det verste og håper på det beste;-)
Ha en fin dag.
Ninni
73,0 kg

Det har jeg godt av...

Æsj, for en råtten helg. Ikke missforstå. Det har vært gøy og hyggelig, men sånn rent slankemessig en katastrofe. Det begynte fredag ettermiddag med mammas bursdag. Kaker, godis og koldtbord - Ja faktisk i den rekkefølgen. Så var det jente"klubb" på kvelden med 3 retters, øl, vin, cognac og litt snop. Lørdag var jeg i barnebursdag med pølser og kaker, og når kvelden kom hadde jeg lyst til å spise en hest! Jeg tok istenden enchiladas med masse rømme og guacamole, cola og peanøtter(!!!!) Som overskriften sier: Jeg kan takke meg selv for at jeg har gått opp i helgen. Heldigvis er det mandag, sånn at jeg kan komme "på rett kjøl" igjen. Har grandiose planer om å melde meg inn på et helsestudio denne uka - den som lever får se...
Til lørdag skal jeg på fest igjen, og jeg gidder ikke å slanke meg på fest (det har derer kanskje skjønt?).
Denne uka skal jeg forsøke å spise flere måltider: planen er 5 måltider om dagen, uten å spise mer enn jeg har gjort tidligere, kanskje det setter litt fart på forbrenningen, også skal jeg tvinge i meg minst 2 liter vann hver dag. Sist men ikke minst skal jeg prøve å ikke veie meg før fredag.
Ønsk meg lykke til, jeg ønsker alle dere lykke til med ny, frisk slankeuke!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt5. mars 2001
heldigvis virker det som du har pågangsmot enda, så det er bare å stå på!
alle slankere opplever noen "spise-helger" i blant..
c.AuthorAlias Tarangai5. mars 2001
Hei Jojo.
Du greier helt sikkert å komme på rett kjøl igjen etter helge-fråtsingen. Jeg er også slik innimellom, bortsett fra at jrg verken liker godter, desserter eller kaker (heldigvis)
Spiser desto mer middag og drikker masse vin...
Men dette klarer vi. Du er jo allerede godt igang.
Stå på.
Tarangai
c.AuthorAlias Ninni5. mars 2001
Hei. Man går ikke opp flere kilo på et par dager, det er stort sett bare at kroppen er oppfyllt som gjør det store utslaget. Et par dager med smalhans så er du kvitt dem igjen. Du er jo klar over hva det skyldes så jeg tror at dette tar du inn igjen så lett som bare det. Ha en fin slankeuke.
Ninni
c.AuthorAlias victoria5. mars 2001
Hei Jojo! :-)
Den helgematen hørtes god ut.. mm.. ;-) Oh well.. Hiv deg på vår intensive-slanke-uke som Ingrid fikk i stand. Vi begynte på fredag men det er da ingenting i veien for å bli med nå! "Reglene" kan du se på Ingrids innlegg av 2 mars. Og det ekstra som har kommet på i helgen forsvinner fort igjen.. :-) Stå på jojo! :-) Hva slags helsestudio tenker du på da?
Klem fra Victoria.
71,8 kg

Tja, hva skal det handle om i dag tro?

Joda, kiloen og litt som kom på i helgen ble fort borte igjen. Heldigvis for det. Jeg merker at motivasjonen ikke er helt på topp om dagen, men nå har det nesten blitt en vane, så da er det ikke så vanskelig allikevel. Får ha som mål å holde meg rundt 71-72 kilo en stund, til motivasjonen kommer tilbake.
Har blitt hekta på big-brother. Jeg elsker sånne søppelprogrammer. Er ikke flau for å si det engang! Litt pinlig å innrømme på jobben (er lærer), men jeg tror at det er er lettere for meg og nå ungdommen, enn de lærerne som bare ser på videoopptak av kontrapunkt fra -83. Tror ikke dere også?
Vel. Dagen i dag har gått greit, men ikke noe mer heller.
3 fiber-rik til frokost, fin baguette m/ ost og skinke til lunch, pannekaker med blåbærsyltetøy til middag, og en liten snipp grandiosa til kvelds. Litt usunt, men ikke av det aller værste slaget. Eller?
Nå skal jeg lese litt dagbøker og få litt inspirasjon og motivasjon hadde jeg tenkt...
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Irene28. februar 2001
Heisann Jojo!
Må nok innrømme at jeg osgå liker "søppelprogram" som Big B. og Baren....bare det at jeg blir så helsikes sulten :(
Derfor tok jeg meg et par knekkis med eggsalat, og det var så godt at det ble 5 stk. tilsammen!!ush..men jeg drakk en halv liter vann ved siden av + 2 epleciderkapsler, så jeg håper at det hjalp litt da.
Eggsalat er ikke akkurat slankende, da det er laget av bl.a. majones, men det er så sinnsykt godt!!!!!!!
Jeg syns forresten du er flink, for du har jo gått ned endel!
Klem fra Irene :-)
c.AuthorAlias nicky28. februar 2001
hei jojo
motivasjonen kommer etterhvert igjen. En må kose seg litt innimellom ellers så går det trått. Jeg har nå klart 3 dager uten snop/cola og det er rekord. Med god støtte fra dere så tror jeg endelig dette skal gå bra.

nicky


c.AuthorAlias victoria28. februar 2001
Hei JOJO!!
Her sender jeg litt treningsoverskudd, jeg droppet kveldstreningen i dag bare for din skyld! hehe.. Så her er det: SVVVUUUSSSJJJ!! Hvis du synes det går litt trått nå, så er det jo flott om du kan holde deg der du er litt og så gå videre ned igjen! :-).

Så gøy å finne en til som liker trash-tv.. hehe.. Jeg sluker sånne serier rått jeg også, hjernedød underholdning! Herlig! :-) Heier på Per-Morten jeg også.. De andre gutta er jo helt på trynet.. hehe.. Hvem tror du Rodney er forelsket i da?? hmm.. ;-)
Klem, Vic.
c.AuthorAlias kitt28. februar 2001
selv er jeg elev, og jeg må si at elever liker lærere som er litt ungdommelige, som ser på slike program o.l
selv synes jeg det høres spennede ut med big brother, men jeg har ikke kanalen.
nå har jeg trent i tre kvarter!
må skjerpe meg! har ikke gått ned et gram..
c.AuthorAlias Nin28. februar 2001
hei Jojo!
Elevene har sikkert ikke vondt av å se noe BigBrother....og da er det jo greit at lærern vet hva det dreier seg om...
Manglende motivasjon?! Ja, det har dessverre jeg og - tror det har blitt enda værre etter jeg kjøpte meg vekt - snakk om jojo...he,he
Lykke til - til oss alle!!!
Nin
73,0 kg

oi,oi,oi,oi,oi!

Dette var helt som forventet, men selvsagt like forbasket kjedelig. Denne helgen har vært preget av potetgull, sjokolade, lammelår, fløtegratinerte poteter, boller med krem, Mc.donnalds, pizza, cola og en god mengde alkohol! Jeg føler meg ganske råtten, men har begynt dagen i dag som seg hør og bør: Ryvita! Merker at kroppen får litt sjokk av altfor mye tung, fet, kaloririk mat. Får ikke gått på do engang!
Det positive med en slik helg er at det har vært kos, og ikke minst: Det er deilig å ta fatt på en ny slankehelg.
Jeg regner ikke med at disse kiloene/gramma sitter så sinnsykt godt, men hvem vet. Jeg får veie meg i morgen tidlig og se om det bare er vann, salt og skit!
Lykke til med ny slankeuke alle sammen!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Irene26. februar 2001
Heisann Jojo!
Namnam - nå får jeg vann i munnen...lammelår.....måtte du nevne det, da....
Spist er spist, så dine utskeielser må du bare glemme så fort som mulig! Drikk vann til det renner tvers igjennom deg..hehe
så kommer du deg på do også..apropos det..Magnesium-piller (kjøpes på helsekosten) hjelper meget godt for treg mave.
Det vet jeg! Klem, Irene
c.AuthorAlias ninni26. februar 2001
Hei. De kiloene sitter nok ikke bom fast, det hadde vært rart. Nei, litt mer slankekost nå så ser du at de løsner fort. Jeg også merker at kroppen ikke liker tung og mye mat nå, da føler man seg som en strandet hval etterpå. Alt blir tungt. Da er det godt å komme tilbake til normalt gjenge. Ønsker deg en fin uke, kos deg med fiberen;-)
Ninni
c.AuthorAlias Nin26. februar 2001
Hei Jojo!
Ja, det er faktisk mandag igjen - og godt er det! Ikke for det - jammen er det hyggelig i helgene, men det er bare så fordømt med all den kosematen!! Det går jo for pokker ikke an å kose seg uten mat, kaker og godter!! Jeg klarer i hvert fall ikke det!! Nei - fram med fiber og grønnsaker!!!
Nin
c.AuthorAlias tink26. februar 2001
Man legger ikke på seg to kilo fett over natta, så dette er nok for det meste vann. Du har spist litt salt mat, og holder på vann av den grunn, og samme effekt får man av alkohol (alkohol virker uttørrende/vanndrivende, derfor holder kroppen på vannet etterpå).
En kosehelg har man fortjent inniblant, og nå er du jo tilbake i sporet. Lykke til med denne uken!
c.AuthorAlias victoria26. februar 2001
hallo Jojo!
Det er så gøy å lese innleggene dine, sitter her og gliser av alle puppe-kommentarene.. hehe.. Helge-"dietten" din høres sånn ca. ut som min, bortsett fra lammelåret det byttet jeg ut med pizza.. Kroppen min får kjempe-sjokk av fet mat nå den også, får skikkelig vondt i magen og føler meg dårlig, likevel gjør jeg det to dager på rad. Det er helt utrolig at det er mulig å være SÅ dum. hehe.. Jaja, I dag er det MANDAG, og takk og lov for det. Jeg tror jeg skal prøve meg på ryvita jeg også, finnes det flere typer eller kan jeg bare se etter ryvita liksom? Er det knekkebrød? Tror kroppen min hadde blitt glad for litt fiber også! Det ekstra du veier nå sitter nok ikke lenge :-) Noen dager uten snavvel nå, så skal du se.. Jeg ble forresten litt fysen på Giertsen på fredag.. hehe.. ;-)
Stor klem fra Vic.
71,8 kg

Mange gode pupperåd!

Tusen takk for alle supre råd ang. mine lange pupper. Jeg skal nå se etter bh som er oppblåsbar, har silicon, spiler, pusher opp og sitter perfekt. Hmmm.Lurer på om jeg får plass til opprullede pupper i en sånn en?
Ellers har jeg hørt et annet tips. Et billigere alternativ enn kirurgisk inngrep. Mc.Gyver-teip: (sånn tjukk, sølvfarga teip som limer ekstra godt)Festes under puppen og dras over skuldrene og festes et sted midt på ryggen. Tror dere ikke det blir fint?
I dag er jeg i full gang med å vaske og rydde. Det var som mange som inspirerte til det, og det er jo sant; en kjenner ikke hvor sulten en er! Får god hjelp av sønnen min på 10mnd. Så det blir vel ikke akkurat strøkent. Men det blir veldig vått!
Ellers er jeg selvsagt strålende fornøyd med å være på 71-tallet. Nå går jeg bare og ser fram til at jeg skal nå 60-tallet på vekta mi igjen. Jeg er håpløs når det gjelder veiing. Vet at alle anbefaler veiing en gang i uka, men det klarer ikke jeg. Hver morgen må jeg opp på den.
Kanskje jeg klarer det etterhvert. Når jeg har nådd målet, og bare trenger å veie meg som forsikring på at jeg ikke går opp igjen?
I kveld skal jeg opp på mini-steppen igjen. og ta mageøvelser. Er fortsatt støl etter mandagen, så det er tydelig at det trengs!
Ha en fin dag alle slankere.

Oppdatering.
Dagens konsum:
Fr: 3 fiber-rik m.brunost og litt syltetøy
lunch: 1 skive brød med salat, tomat, agurk, løk og kyllingpålegg + en teskje dressing på.
MM: 2 store rå gulrøtter.
Middag: lapskaus med masse gr. saker og magert kjøtt
kvelds: 2 ryvita m. brunost og litt syltetøy.
I dag har jeg fått i meg masse vann+kaffe+te+lettsaft.

Dette går vel feil vei. Jeg blir jo bare mer og mer sulten for hver dag. Snart sprekker jeg. Det merker jeg. Og da trenger jeg dere!!!!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lise24. februar 2001
Hallo! Gratulere med vekta, snart ser du 6-tallet, heldige du!
Flott kosthold du har-sundt og godt. Du sprekker IKKE nei, bare fortsett med spsievanene dine, så når du nok målet ditt, lykke til fra meg, hilsen Lise
c.AuthorAlias Nin23. februar 2001
Hei Jojo!
Gratulerer med 71 kg! Hva med superlim??!!
Det er visst ikke bare slanking og motivasjon i forhold til det som er smittende her!!! MEN også VASKING!!!! Den klarer jeg ikke å bli smittet av - helt umulig!
Du SPREKKER IKKE!!!! Hvis du sprekker - så sprekker jeg!!!Hører du!!!??? IKKE sprekk!!! Please?! OK , da bare en bitteliten sprekk nå i helgen - men ikke mer!!!!
God helg - kos deg med måte!!!
Nin
c.AuthorAlias Ingvild23. februar 2001
G R A T U L E R E R , med 71 tallet !!!
Jeg syns du er kjempe flink :) Stå på vennen :)))))))))
Klem Ingvild
c.AuthorAlias Elisabeth23. februar 2001
Kjære deg Jojo :) Jeg må bare få si at du er KJEMPEFLINK!
Jeg håper du klarer å holde deg unna sprekkene, Min erfaring er,eller det jeg pleier å gjøre når jeg føler at jeg holder på å sprekke (Det skjer nesten HVER dag!) er å si til meg selv at nå er jeg sulten og kroppen skriker etter næring,så da tar jeg 2 brødskiver med sunt og godt pålegg og sier at dette er IKKE sprekk fordi kroppen faktisk TRENGTE næringen. Etter et par brødskiver,eller annen SUNN mat føler man ikke samme behov for å spise ukontrollert. Hvis kroppen er sulten mange dager i strekk vil den ubønnhørlig skrike etter mat og da er det som oftest lurt å gi den litt. Ikke se på det som en sprekk Jojo!
Og skulle det skje så husk at du er ikke alene,det skjer oss alle og vi vil alltid være her for deg :) Ønsker deg en god helg :) Og apropos sprekk..visste du at der fastelavn på søndag?! Vræææl..nystekte boller med vaniljekrem og melis..Herregud dette er ikke lett!! *klem* :))
c.AuthorAlias windsochange22. februar 2001
Hei Jojo,
Du spurte om jeg danser med Jane med gubbelillan som spent tilskuer...nope! Da har han "annet å gjøre" dvs. jeg finner noe annet han kan gjøre :) Neida, han er som regel i kjøkkenet eller sitter foran PC`n. Så sånn er nå det :) Puster og peser hummerfjes aleine jeg - vil ikke ha tilskuere!
Du er flink, fortsett så skal du se at du IKKE sprekker :) Og vi er her vi!
-klem fra winds-
c.AuthorAlias Ronja22. februar 2001
He he ler jo det med teip er sikkert supert det:) Du nærmer deg snart mitt mål du:) det må være deiligt å være der nede, Stå på så skal du se det er ikke lenge til du ser 60tallet:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias ingrid22. februar 2001
Hei!
-Joda, idèen med teip hørtes super ut den!! Nå har jeg mistet så mange cm rundt puppene etter hvert at de siger mer og mer... Uhu! Så jeg må vel snart begynne å se meg om etter gode forslag jeg også.... :)
Er det alle slankere som vasker??? Det er litt vittig, da, her sitter snart alle andre i gullende rene leiligheter/hus, bortsett fra MEG!!! Skal prøve jeg også, men liker IKKE husarbeid. Dessuten er jeg av den typen at når jeg først vasker, gir jeg meg ikke før jeg har tatt ALT. ALdri nok med bare kjøkkengolvet eller å tørke støv, neida. Da blir det alt fra ompotting av planter til å skifte på sengene!!! Uffda. Og så har jeg aldri tid til å gjøre det, derfor blir det utsatt... og utsatt... og utsatt!!! Skal prøve å ta i litt i kveld, måååå bare gjøre det snart!!
Stå på, du er kjempeflink!
Ingrid.
72,0 kg

Tusen takk for all støtte!!!

Dere tror kanskje jeg har tenkt å gi meg nå? Neida, på ingen måte. Det er bare det, at det er takket være alle dere medslankere der ute som gjør at jeg klarer å slanke meg. Derfor "dedikerer" jeg overskriften i dag til dere. Takk alle sammen!
Jeg er nå nede på 72 blanke kg. Det er 7,5 kg borte på 4 1/2 uke. Helt utrolig.
Jeg er grisestøl etter "treninga" mi på mandag. Dere ler sikkert av meg. 1/2 time på stuegulvet og så mye "fuzz". Men for meg var det mye, og mere skal det bli. Det er nydelig å være støl. Lenge siden sist. Men det er vondt når jeg ler. Deilig vondt, så jeg ler hele tida!!!
Går fortsatt på fiber-rik/ryvita, vanlig middag og riskaker til kvelds. Chrom pille og fiber-piller og cellu-loss hver morgen. Prøver å holde meg vekk fra lett-brus. Ble så vanvittig godtesugen (fysen på Snavvel) når jeg drakk det. Med lett saft (ja-da) merker jeg ikke noen "bivirkninger".
Koser meg med min "nye" kropp (det ble kankskje litt gæernt...), og begynner faktisk å glede meg litt til sommeren!!
Kanskje jeg ikke trenger å gå på BiB for å kjøpe badedrakt/bikini i år. Det ville være fint å kunne gå med noe som er litt mer spenstig... Men jeg må nok ha en overdel som holder litt oppe. Tyngdekraften har ikke vært grei med meg i det siste - har fått så veldig lange pupper. Men de ser fine ut når jeg får rulla de opp. Hehe.

Dagens inntak:
frokost: 3 fiber-rik m/lettere fløtemysost og litt syltetøy
lunc: 3 fiber-rik m/lett skinkeost
middag: kjøttpudding, poteter, saus og erter.
kvelds: 3 riskaker og en banan.
Masse vann, kaffe, saft, te.
I dag har jeg vært svimmel og sulten som en hest. Har jo spist det jeg pleier + litt ekstra til kvelds...

Først nå så jeg det: Jeg er nå under kategorien NORMALVEKT! Kjæra nånn! Så moro for meg da!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias ninni22. februar 2001
;-)) Ja, puppene er du ikke alene om. Det er vel ikke til å unngå at de får form som vrengte kåpelommer etterhvert, spesiellt ikke når man har fått noen barn. Takk gud for bh med spiler og vatt!!!!!
Jeg må bare gratulere deg med det flotte resultatet ditt, jeg er stolt på dine vegne.
Klem fra Ninni
c.AuthorAlias kitt21. februar 2001
heisann!
du har vært kjempeflink! jeg er reint imponert.
over til puppediskusjonen:dere er da heldige som har store pupper...har ganske små jeg...håper de ikke blir mindre med all denne slankinga!
c.AuthorAlias Tarangai21. februar 2001
Hei Jojo.
Hvilken puppehumor :-) Husk at det også har kommet oppblåsbare BH`er. Kunne kanskje være noe for noen og enhver det...
Med din innsats er jeg sikker på at du vil finne en sprek bikini til sommeren iallefall.
Gratulerer med resultatet så langt.
Tarangai
c.AuthorAlias Nin21. februar 2001
Hei på deg JOjo!
Gratulerer! Det er et skikkelig bra resultat det der!!! Glad på dine vegne! Kjenner meg igjen litt i forhold til puppe-komplekset...bare det at mine er penest når jeg får samlet "slintrene" inn i en bh som klemmer sammen, løfter opp, og + at det er litt ekstra polstring rundt det hele...*ler*
Nin
c.AuthorAlias windsochange21. februar 2001
Hei Jojo,
Du er virkelig flink - minus 7,5 kg på 4 uker er jo helt utrolig :) Kos deg med din nye kropp og se frem mot sommeren 2001!
Jeg må si jeg lo høyt her aleine foran PC`n av det med puppene og fikk lyst til å fortelle noe morsomt som hendte meg for noen år siden.
Eldstedatteren min fikk en del fysioterapi for noen år tilbake, og hadde bassengtrening før hun ble "trent med". I den forbindelse var jeg med henne i bassenget, for hun var bare 5 år. En gang vi hadde dusja, og jeg stod og holdt frem håndkleet til henne, så hun på meg med tindrende barneøyne og sa sukkersøtt: "Åh, mamma - du har så fine, lange slanke pupper!"
Jeg knakk sammen i krampelatter da jeg hadde fått på henne klærne og sendt henne ut til fysioterapeuten!
Lange pupper og lange slanke pupper - velkommen i klubben :) Mine er penest når jeg ligger helt i ro på rygg, for da får ikke tyngdekraften virke på dem!
*ler*
Ha en finfin dag :)
-klem fra winds-
c.AuthorAlias MEDUZA21. februar 2001
Gratulerer, det her var jo et kjempebra resultat. Fortvil ikke når det gjelder bikini overdel. Det finnes mye flott push up så du blir nok flott til sommeren.
Ha en fortsatt fin slankeuke.
Meduza
c.AuthorAlias Eugenie21. februar 2001
Wow, du er utrolig flink 7.5kg på 4.5 uker -du har herved fått en ny beundrer.
Lykke til videre, jeg er sikker på at du finner deg en spenstig bikini i år (bruk en topp med bøyler så strutter puppene :-) )
Mange hilsner fra Eugenie
c.AuthorAlias ingrid21. februar 2001
Hei!
Haha, lo masse når jeg leste innlegget ditt!! :) Kjente meg godt igjen...
Du er en skikkelig humørspreder! Fortsett sånn, så kanskje det smitter over på meg også! HAr litt dårlige dager for tida...
Klem, Ingrid.
72,6 kg

Glad for å stå stille!

Synes jeg har kost meg veldig i helgen, men heldigvis klarte jeg hele tida å holde igjen litt. En har jo lett for å stappe i seg alt, når en alikevel har "sprukket". Det får jeg betalt for nå. Har faktisk klart å holde meg på det samme på vekta!
Nå er det godt med mandag og knekkebrød igjen. Bløtkokte egg og rista loff blir mer som en klump i magen (som ikke vil ut igjen), enn masse deilig fiber som renser opp i tarmsystemet. En blir liksom litt hekta på fiber når man bare blir vant til det...
Har selvsagt fortsatt ikke begynt med noen form for trening, men snart - kanskje.


19.02.2001 kl.2150
PS! Skrøyt på "chaten" til vic, ingvild og Ronja at jeg skulle steppe 1/2 time, men måtte gi meg etter 15 min. Var helt ferdig. Jeg skylder kondis!!!
Klarte å ta 100 sit-ups (forskjellige) og 100 "rumpe-løft". Er dødssliten i kroppen, men stolt som en lite fytti f...
Det er første gang jeg har trent på 2 år. Kroppen er råtten, men jammen var det deilig!
Jeg ble svett av så lite, det er skremmende. Dette må jeg jammen gjøre igjen!

NÅ KOMMER JEG SIKKERT SNART TIL Å SE SÅNN UT. JEG SOM BARE ER DEN TRENINGSNARKOMANEN:-)
Bilde
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ingvild20. februar 2001
Heisann jojo !
Takk for sist :) Jeg synes du var flink jeg som steppet, selv om det var "bare" i femten minutter..Du klarer mer neste gang vet du :))Men, å ta 100 sit ups klarte du ?!! og 100 rumpeløft ?! Det er jo stein bra !!! Det blir det flat mage av, og en stram, nett liten rompe !! Stå på:)Trenings gleden kommer ganske så fort..Meg tok den med engang :)
Ha en strålende dag..KLem fra Ingvild
c.AuthorAlias Nin20. februar 2001
Hei!
Trodde bildet var av deg jeg.....Er overbevist om at du snart vil se ut som henne hvis du fortsetter med den treningen som du holder på med... Lykke til !
Nin
c.AuthorAlias Ronja19. februar 2001
Hei:)
Det er kjekt at vekten står i ro når man er redd man har lagt på seg:)
Syns du har vært kjempeflink jeg i kveld:) øvelse gjør mester heter det vist:)
Det eneste som nytter er vel å ta det litt roligt å bygge seg gradvis opp så man ikke blir så snart lei:)
I morgen skal jeg og trene jeg er ikke særli flink på det området:( men alt kan vel gjørest noe med:)
Klem fra Ronja
c.AuthorAlias ninni19. februar 2001
Hei. Ja, har en først begynt med "sponplater" så blir kroppen helt umulig uten;-)
Jeg ønsker deg en fin uke.
Ninni
c.AuthorAlias kitt19. februar 2001
hei jojo!
du er jo snart innefor 25 i bmi.
det er jo kjempegodt gjort!
jeg derimot må skjerpe meg vis jeg skal komme meg ned dit jeg vil...
ha en fin dag!
c.AuthorAlias windsochange19. februar 2001
Hei Jojo,
Synes du har vært flink jeg! Det er egentlig utrolig hvilken viljestyrke vi man være i besittelse av når vi virkelig har bestemt oss :) Prøver også å holde igjen, og hiver innpå med fiber jeg også.
Trening er jo kjempebra, men det er viktig å finne noe som tiltaler en, og som man vet man orker å gjennomføre. Lykke til videre
-klem fra winds-
c.AuthorAlias victoria19. februar 2001
Hei Jojo! :-)
Takk for koselig melding. Ja den er god å ha den "jeg MÅ trene"-følelsen. Men husk at det er ikke lenge siden jeg lå på sofaen og ikke klarte å motivere meg.. Det som er så gøy er at når du begynner får du resultater så fort at du bare vil fortsette. Du føler deg litt strammere, litt sterkere, litt sprekere, litt bedre form, litt slankere..etc.. for hver gang. :-) Jeg er ganske lat av natur, og har ikke tålmodighet til å gå turer f.eks. (bortsett fra med hunden.), det blir for kjedelig. Kanskje har du det som meg, og du trenger en instruktør full av energi som roper og skriker for å få deg i gang.. :-D Hehe.. Men alle må jo finne ut hva som passer for dem.. :-)

Jeg skjønner jeg må bli flinkere til å spise fiber jeg også, er så glad i fersk loff.. Man blir vel hekta på fiber også om man bare blir vant til det.. ;-)
Stor klem fra Victoria.
72,6 kg

Enda et lite mål er nådd!

Jeg håpet å se 72 tallet i løpet av uka, og jeg klarte det!!!
Jeg synes det er veldig rart. Jeg har nå gått ned 6.9 kg på 3 1/2 uke, og har ikke sliti noe vanvittig.
Kanskje dette var gull-tid for meg å slanke meg på. Kroppen var klar eller noe. Ikke vet jeg, men jeg bukker og takker selvsagt.
Har enda nok å ta av. Stabla opp digitalkamera og tok bilde av magen (som hang lekkert over en litt for trang bukse), men det så så jæ... ut, at jeg orker ikke å sette det inn så dere også får se. Jeg ble litt demotivert også, for jeg føler meg jo faktisk nesten tynn, hvertfall tynnere! Vet ikke jeg kommer til å føle meg særlig vel med bikini til sommeren, men jeg er jo ikke ferdig enda. Bare vent. Jeg skal klare å gå nes så jeg er fornøyd!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias vigga15. februar 2001
Du verden hvor flink du har vært. Magen blir sikkert fin innen sommeren. Det jo en god stund dit. Så med litt trening så går det sikkert fint.
c.AuthorAlias ninni15. februar 2001
Gratulere!!!! Jeg har hatt en tilsvarende opplevelse i dag, og svever litt der oppe akkurat nå- Vi sees vel her oppe da;-)
Ninni
c.AuthorAlias Nin15. februar 2001
Så fantastisk Jojo! Gratulerer!
Nin
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.