← Alle dagbøker
diarist.Alias

ivalodia

50 år176 cm29 innlegg 2002 0 følgere

Start91,0 kg
Sist85,0 kg
Endring−6,0 kg
BMI nå27,4
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
16. mai 200226. august 2002
85,0 kg

Og det omvendte av slanking er....

Hmm, tydeligvis at avslappende dager og tbk t inntak av mat fordi man er sulten, ikke fordi man må spise for å holde seg oppe gjør at vekten går litt opp.. Men er nok inne i en slik syklus som ikke gjør kiloene lettere! Er lysten på mye godt og det er vel nesten så kiloene raser på bare jeg ser på noe godt! Men foruten litt brus så har jeg holdt meg bra synes jeg, nå veide jeg meg i kveld og ellers har jeg veid med på morningen før frokost.. Litt dumt å bryte ut av dette, men akkurat nå følte jeg for å oppdatere litt i dagboka mi :-)

Jeg vurderte sterkt et slikt Lev Lettere kurs på SATS, men synes ærlig talt at det er for dyrt, spes om det er for ikke medlemmer.. Kanskje det blir et klippekort? Føler så for å trene om dagen, det for å stramme opp litt og for at i mitt yrke så må man holde kroppen oppe, styrke er viktig!

Min lille jr har det så mye bedre nå, han er langt i fra bra,men har kommet seg over mye og da er det så godt å se det lure smilet hans.. Han belaster kroppen minimalt og får mye hjelp av større søsken til å hente div ting som han vil leke med og de viser så omtanke for han.. Her blomstrer søsken kjærligheten :-)

Ja, alle sammen, nå er det en ny uke og da en ny slankeuke :-) Ønsker dere alle en fantastisk fin slankeuke og her er noen ord jeg vil dere alle skal ta med dere, snakkes igjen snart :-)

HVOR KAN DU SØKE SKJØNNHET,HVIS DU IKKE SELV ER DIN VEI - OG DIN VEIVISER !
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
c.AuthorAlias nite26. august 2002
Vakre dype ord.
Har jo skrevet så mye på privaten nå, at dette blir bare en liten natt-hilsen.

Klem fra nite
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei!
Takk for kommentar på lørdag. Du har nok rett i det at å beholde vekta blir den største jobb.

Så godt å høre at junior har det bedre.
😊84,3 kg

Bedre dager :-)

Nå begynner ting å roe seg her hos oss, jr er på bedringens vei, men han sliter fortsatt med balanse og smerter når han skal gå... vi tar en dag av gangen !

De siste dagene har det ikke vært noen system i mat, søvn , aktivitet osv.. har spist når jeg har følt at jeg må ha et eller annet i magen så jeg kunne holde det gående, sov knapt på noen døgn og ikke vært i aktivitet. Vekten har gått ned, men tror dette er som følge av en psykisk påkjenning.
I går kveld spiste jeg pizza på datterns bursdag og vi bowlet, og jeg sov ganske godt i natt.. I dag er vekten min 84.3, opp 300 gram. Veide meg etter frokost denne gangen..

Skal nyte denne helgen og med fin sol så bør det jo bli bra :-)

Håper alle andre slankere her inne har det bra.. God helg til dere alle :-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😊26. august 2002
Hei, og tusen takk for inspirerende innlegg i dagboka mi.
Jeg har vel både pga innlegg i dagboka mi og dermed en del tanker rundt tema, gått vekk fra ideen om lettvint og dyrekjøpt slankekur.
Har jo selv gått på Grete Roede kurs, lest flere bøker om kosthold, og vet vel innerst inne at det ikke er noen vei utenom det å holde seg til sin kostholdsendring.
Det er bare så fristende, og en så besnærende tanke det der at man skulle kunne ta en pille og rase ned i vekt...
Ikke sant???

Men ser at gutten din har vært uheldig, og fikk helt frysninger på ryggen da jeg leste det.
Har jo to jenter sjøl, og det går ikke en dag i livet mitt uten at jeg tenker på hvor mye de betyr for meg, og hvordan hele min verden ville rast sammen dersom det skjedde noe forferdelig med dem.
Jeg er av typen som forteller mine kjære at jeg er glad i dem hver eneste dag, og mye av bakgrunnen er at jeg vet hvor flyktig et liv kan være.
Jeg vil ikke sitte igjen å angre på alt det fine jeg burde sagt, men aldri sa.
Det finnes nok å angre som mor uansett.
Jeg har kastet meg av karusellen om å bli supermamma.
Ikke fordi jeg ikke kunne tenkt meg en slik tittel, men fordi jeg ikke vet hva den innebærer.
jeg synes jeg har gjort så godt jeg har kunnet med jentene mine utfra erfaring, manglende erfaring, livssituasjon, tid på døgnet osv osv.
Noen ganger føler jeg at jeg har lyktes, og andre ganger vet jeg at jeg har feilet.
Men finnes det noen fasit på god mor?
Jeg tror nemlig ikke det, og ergo prøver jeg heller å bare være så god jeg kan være.På det å være menneske.
Mulig det ikke er bra nok, kanskje jeg ikke når opp,men det er enestående å få lov å prøve.
Hver dag er en gave.
Det er aldri mer sant enn når noe skjer med barna våre.
Da ser vi det tydeligst.
Håper alt går bra med din kjære gutt.
Skal affirmere mange gode tanker til dere!!!

Ha en herlig slankeuke!
c.AuthorAlias nite24. august 2002
Hei igjen. Vil bare legge en liten melding til deg her også, jeg.

Det du skriver i min DB ang. Sats kjenner jeg jo så godt til. Trening generelt. Når jeg starter med å trene, er jeg kjempe tent, og det blir ganske intens. Så plutselig bare stopper jeg opp og sier, dette gidder jeg ikke lenger. Tror også at det er veldig viktig at man har et sted man trener i umiddelbar nærhet av enten jobb eller hjemme, og ikke minst at man har noen å trene med. Dette er forpliktene.
Trente aerobic på Oslo Turn for noen år siden, i Oslo. Jobbet i nærheten, og det var greit å reise innom etter jobb. Så byttet jeg jobb, og dermed ble det for lang vei å kjøre etter endt arb.dag, og jeg kuttet ut.
Jeg har Sats rett ved meg og kan jo reise innom etter jobb. De har nå en kampanje med 1/2 pris på innmelding, men synes det er utrolig teit å skulle betale mange penger for å melde meg inn, og i tillegg betale en del pr. md. Innmelding burde simpelthen være gratis, det er hvertfall min mening.

At du har gått ned nå er jo helt naturlig i den situasjonen du har vært i siste dager.
Men har du anledning er vi på Sognsvann igjen på tirsdag, men kl. 18 istf. 19. Kanskje du vil ha godt å komme bort et par timer, bruke kroppen, snakketøyet, og kanskje er klar for å få en god KLEM, fra to medsøstre.

Her er hvertfall en klem til vi treffes.

KLEM FRA NITE
c.AuthorAlias Monica12324. august 2002
Det var leit å høre om barnet. Må være en skrekkelig opplevelse. Jeg håper virkelig at han kommer seg igjen.
Ta vare på deg selv og familien!
😑84,0 kg

Tøffe dager

Etter en Tyrkiatur som det var litt sykdom så begynte vi å bli friske og raske igjen og på mandag ramlet litt av verden i grus.. Min lille elskede jr på 4 år ramlet ned fra et lekestativ i barnehagen, usikker høyde,men høyde på lekestativet er på ca 2.4 meter. Han ble kjørt til et privat sykehus og derfra sendt i ambulanse rett inn på et akuttmottak.. Når man ser en bekymret lege og det kommer en ambulanse som kjører inn jr med blålys og et mottak av lege og sykepleiere som tar i mot, den følelsen som man da får, dem grøsser enda igjennom meg... Når man da skal vente på svar om hodeskader osv, minutter går som lange timer ... tiden står på en måte stille og man er redd... Det gikk utrolig bra for jr, han pådro seg en hjernerystelse og er kraftig forslått, han har dårlig balanse når han skal prøve å gå og han har vondt i den tapre lille kroppen sin... Men hver dag viser bedring og latteren har han i behold..

Det skjer når man minst venter seg det - derfor er det så viktig å ta godt vare på hverandre - og tiden man har :-)

Kjære NITE, det var så godt å komme seg hjem en tur og få seg en god dusj ... og når jeg gikk inn så lå det en hilsen fra deg - at når jeg kommer tilbake, da kommer jeg sterkere tilbake, takk for oppmuntrende ord, de varmet virkelig...

Forøvrig vekten er på 84 kg nå, ikke rette tiden å slanke seg på.. men som NITE sier, jeg kommer sterkere tilbake..

Ha en fortsatt fin slankeuke og helg alle sammen
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️22. august 2002
Kjære ivalodia

Jeg vil bare innom deg her en rask tur for å fortelle deg at jeg tenker på deg og din lille herlige gutt. Det er mye jeg vil si deg, men tror jeg velger å gjøre det på privaten. Forhåpentligvis vennen, får jeg tid til å sende deg noe i kveld, hjemmefra.

Tenker sånn på deg kjære Ivalodia - varme klemmer fra NasseNøff
c.AuthorAlias Snuppedutten😑22. august 2002
Har savnet å kunne prate med deg disse dagene. Kunne ikke bare ta opp telefonen å slå på tråden. Du hadde nok med deg og dine. Ville bare fortelle deg hvor mye ditt vennskap betyr for meg. Det er veldig godt å ha en å prate med, om det er humor eller alvor...
Bilde
c.AuthorAlias nite❤️21. august 2002
Kjære Ivalodia

I skrivene stund sitter nite med tårevåte øyne, både for din flotte hilsen til meg både i din og min DB.
Du skal også vite hvor godt det var å lese dette, i denne stund hvor jeg føler at uken har vært full av pepper mot min person på min, og andres dagbok. Men det ser vel ut som dette er snart passè. Skal nok bare legge inn noen sluttord om dette i DB. mi, om jeg orker å oppdatere denne i dag.

Tårene mine kommer også lett når jeg leser om barn som har det vondt. Og det at denne lille tassen fikk så store følger som han fikk når han skulle leke ute, ja det føler jeg virkelig vondt. Du vet kanskje at min lille elskede gutt (ha ha han hater når jeg sier det) er snart 17 år, men har altså falt og ramla så mye når han var barn, at det er rart han har et sted på hodet hvor han ikke har sydd. Men det som er så godt er at dette skjer når de er små, og de glemmer lett. Det er oss mammaer (ja og pappaer) som kjenner dette stikket langt inn i hjertet når tanken dukker opp, nå og senere.

Selv om barna detter og slår seg, går det helst bra, og håper at gullet ikke får noen men av dette fallet. Du vil helt sikkert være på tuppa heretter, men pjokken, ja han er oppe i lekestativet igjen han, når han er fit for fighting igjen. Det er det som er så vidundelig herlig med de små. De kommer over dette, og legger det bak seg. Vel litt forsiktig blir han nok heretter, men leken skal fortsette.
Tenk deg, hele livet er en lang lære. Vi snubler, vi tryner, vi slår oss, og vi lærer å være litt mere på vakt fordi vi har lært at dette ikke var så allright. Men vi går videre, og hele tiden lærer vi.

Nå skrev jeg jo alt jeg kunne skrevet på privaten, men switser inn der nå, med ordene:
Ta vare på de rundt deg, pass på dem, gi dem din moderlig kjærlighet, men husk at du trenger også å bli tatt litt vare på.

Stor klem fra Nite
🙁85,4 kg

Syk :-(

Jeg som hadde geldet meg til en fin helg... og nå er jeg syk.. merket på meg natt t i går at jeg var uvel og varm, når jeg var i Tyrkia så ble jeg brent/stukket av en giftig fisk og benet mitt ser ut deretter.. har hovnet opp fra ankel til kne og tok turen t legen i natt.. Det viser seg at jeg har fått en hudinfeksjon :-( er så kvalm og kaster opp.. Helt feil når man skal ha fri og kose seg..

Ny vekt i går kveld var 85.4 kg, det er jo nedgang og jeg er fornøyd, håper videre nedgang blir basert på slanking, sunt kosthold og trening, ikke på å kaste opp alt man spiser og være syk !

Sitter her og ser på at sola skinner ute og det er nydelig vær, skulle mer enn gjerne vært på stranda.. men nå kjenner jeg at det er på tide å tusle i seng..

God søndag alle slankere..
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite21. august 2002
Usjamei. Det er ikke greit, nå som du har hatt så mange etterdønninger etter Tyrkia turen. Men du må jo da tro at kvoten for uheldige hendelser er over for en lang stund.

Men ser jo at det er noen dager siden du har vært inne, og det kom jo noe i veien slik at du ikke fikk vært med på Sognsvann.
Men jeg regner med at ivalodia er sterkere tilbake når hun er tilbake.
Skal sende deg mld. på privaten. Har ikke hatt ork til det de siste dagene, da jeg har hatt mere nok med å sloss.....(her inne).

Klem Nite
c.AuthorAlias Snuppedutten😵19. august 2002
Bølle.....og du kaller deg venninne...hehe..
Annonserer for alle og en hver hva jeg driver med...jaja...til å være syk så er tankegangen fortsatt aktiv ser jeg .....hehe....

Håper lillemann klarte seg bra etter fallet i barnehagen. Hvis du vil ha avlastning så vet du hvor du finner meg!

Mange klemmer fra meg.

c.AuthorAlias Snuppedutten😊18. august 2002
Stakkar lille vennen min!
Du er jo uheldig og da. Først blir datteren syk der nede, så er flyet forsinket og så blir du enda dårligere når du kommer hjem. Snart begynner du jo i ny jobb, så du får se frem imot det....det blir sikkert spennende.

God bedring lille venn, så starter vi snart med treningen igjen etter ferien.

En liten ting til. Selvfølgelig blir du bedt på middag snart! Men det blir bare grøntfòr og andre sunne saker.....hehe......
c.AuthorAlias NasseNøff❤️18. august 2002
Hei vennen min, og takk for hilsen ! Det er koselig at du vil være med oss på tirsdag, Nite og meg. Vi skal gi deg mersmak vi – jeg lover *ler* Vel, forutsatt at du orker da vennen. Du er nå uheldig også da… (Ref SMS du sendte meg tidligere i dag) Jeg håper du blir i bedre form veldig raskt !!

Og du – det er kjempekoselig når du dukker opp på privaten også – det varmer godt, absolutt. Og så er det jo en del ting man kan prate om der, som man ikke prater om her. Håper du har tenkt over det jeg ’sa’ til deg på MSN.

Vi snakkes senere vennen. God bedring !

Stor klem fra NasseNøff

c.AuthorAlias Big118. august 2002
Heisann,
Takk for hyggelig oppmuntring i dagboka mi. Ser du er syk, stakar deg, det er ikke bra..... Ønsker deg god bedring, og lykke til på ferden "nedover" :-)

Big1
😌86,0 kg

Helg

Nå er helga her, vekta som er notert er vekten siden sist jeg veide meg og sto på 86 kg, har ikke veid meg siden, lar det ligge litt med all den vekt noian, for det er jo det som det er ! Man tenker jo slanking hele tiden og går gjerne på vekta mange ganger i løpet av dagen og det er bare dumt - lurer seg selv ved å holde på slik.

Har da prøvd å være sunn og drikker mindre brus enn før så jeg tror jeg er på rett vei. Skal være med på tirsdag og gå rundt Sognsvann og da blir det mer aktivitet..Og ikke minst gøy sammen med flotte damer som NITE og Nasse Nøff :-)

Var innom på en side som heter www.trim.no
Der er det endel tips og råd og også endel om slanking for dere som vil titte innom der.

Vel alle slankevenner, god helg og ha det fint så lenge.. :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite17. august 2002
Hei hei.
Først gleder meg til å treffe deg tirsdag.
Så takker jeg igjen for hilsenen din i DB mi. Ja, jeg leser heller ikke dagbøkene til disse lettvekterne, men kom over en annens dagbok hvor det var en av disse som ga en overvektig gode (((((((((vibber)))))))) og råd med på veien. Da blir det litt feil for meg.

Det du skriver i dag vedr. badevekt er jeg helt enig i, men har ikke klart å kvitte meg med denne ennå, ennå jeg var så forbasket kjepphøy her for en stund siden.

Badstue venter vi kanskje til heten i Oslo er litt på retrett, eller?

Helgeklem fra Nite
Bilde
🐷86,0 kg

Noen som liker å sitte i badstu?

Her sitter jeg midt på natten, kl er nå 03.40 og jeg burde vært i seng for lenge siden... men fikk ikke sove og tok for meg bladet I Form, der leste jeg om badstu og da fikk jeg lyst å gå i badstua jeg også - men jeg har ingen å gå sammen med... Bor i Oslo og her er badstu mulighetene mange, kunne kombinert det med en svømmetur.. Noen som har lyst å være med kanskje? Jeg er inne i en periode der jeg søker nye utfordringer, er ikke fornøyd med slik livet er om dagen... Forandring fryder?

Vel...da tusler nattdyret tbk t sengen sin.... God natt alle sammen :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite14. august 2002
Er du der, så er jeg i badstua. Det skal regne rimelig mye før nasse og jeg legger inn årene (ha ha, det var morsomt ordspill)

Klem nite
c.AuthorAlias nite14. august 2002
Hei hei. Hva søren gjør du oppe midt på natta for, og så prøver du å lese "I Form". Tror du du blir mere trøtt av det? ha ha, ja det kan jo være søvndyssene og det da.

Badstu, ja kanskje det hadde vært noe. Blir du med på Sognsvann, blir jeg med i badstu.....

Takk for at du la hilsen i dagboka mi i natt, veldig hyggelig.

Klem Nite
😌86,0 kg

En flott tur og vel hjemme :-)

Her er jeg vel hjemme fra Tyrkia, kom hjem for bare en time siden,men måtte bare innom pcn en tur, he he.. Vel.turen har i grunn vært flott, det har vært hver dag ca 40-43 grader,litt i varmeste laget,men likevel fint :-) Har blitt litt brun, i grunn fått fin farge til tross for at 3 dgr gikk bort med å holde seg i skyggen/sykehus.. Eldste jenta på 8 år fikk i seg en bakterie fra bassenget og måtte legges inn på sykehus, der fikk vi god service og etter 40 t kunne hun sendes ut,men skjermes litt for sol og varme.. Torsdagen så reiste vi på stranda og der satt jeg meg i vannet og lot bølgene skylle innover og der koste jeg meg--- helt til jeg merket en sviende smerte og benet mitt hovnet opp voldsomt, ble brent av brennmagnet/fisk o.l og måtte på sykehuset pga en allergisk reaksjon.. Makan til uflaks :-( Så vondt og jeg ser ikke ut på benet !

Men vil ta med det positive...vi reiste uspefisert og kom til Side,et flott hotell som heter Jesil oz, der var det jo basseng og mange andre norske familier som reiste, vi ble kjent med mange.. Vi har vært på tyrkisk aften, helaften med My Travel/Ving, ridd på kameler og kost oss masse og brukt tiden vi hadde til å kose oss max... Når man finner tiden sammen til å nyte og kose seg sammen med barna, da vet man å sette kvalitet i fokus :-)

Jeg har nesten ikke orket mat i Tyrkia, men drukket mye godt og spist mye is,et ekstra pluss er jo at jeg likevel har gått ned noen hundre gram mens vi var på ferie.. Svigermors kommentar, den er i grunn glemt... Men å møte henne fremmover blir en utfordring.. nå vet jeg godt hva hun synes... Men ikke mer snakk om det nå..

Håper alle mine slankevenner her hjemme har det bra,takk til dere som la inn hilsen i dagboka mi sist :-) Skal lese mere siden,men nå i seng og ta igjen tapt søvn de siste to nettene..

Ha en ny og fin uke alle sammen :-) Klem

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite13. august 2002
Tusen takk for dine fine ord til meg i dagboka mi. Det er lett for meg å få ordene ned på "papiret". Vel skal vel ikke si at jeg er den som gjemmer meg i en krok ellers heller. Er ofte midtpunktet, kan skravle som en foss, men kan også holde kjeft når det kreves.

Ser nasse og du tidliger har chattet i dag, og du er da tydligvis informert om Sognsvann i morgen.
Kom da vel, turgruppen "Fjell-gjeitene" trenger å røre på seg vettu, og så kanskje vi kan dele litt erfaringer.
Venter i spenning ved bommen kl. 19:00 i morgen.

Nattaklem fra Nite
c.AuthorAlias NasseNøff❤️12. august 2002
Kjære ivalodia - velkommen tilbake ! Nå har jo du og jeg 'smugchattet' før i dag, så vi har jo fått skravla litt, men ville nå innom her allikevel. Jeg håper at du fremdeles sover din søteste søvn for å hente deg inn igjen etter et par slitsomme døgn.

Dere har jo helt tydelig hatt en fin ferie, men med flere uhell underveis. Kjedelig, men sånn er det vel bare noen ganger. Som du sier fikk dere jo tilbragt kvalitetstid sammen, og med barna, og det er jo det som er viktigst, tross alt !

Når det gjelder svigermor, så anbefaler jeg nok en gang å lese hva Augusta har å si om den saken - for en vidunderlig herlig dame hun er, og for en fantastisk innsikt hun har i livets realiteter. Jeg er sikker på at dersom du følger hennes 'oppskrift' for hvordan du skal håndtere svigermor, så blir det mye enklere å omgås henne. Og når det gjelder hva hun synes om deg og bikinier osv, så skal du rett og slett blåse en uendelig lang marsj i det ! Hva hun syns spiller da ingen rolle, og hun vil uansett ALDRI være objektiv. For en svigermor, så vil det ALLTID være noe å utsette på en svigerdatter, for du må huske på at det er hennes sønn du er gift med, og han er kun vant til det beste - altså svigermor *ler* Hun mener ikke noe vondt med det kjære deg, det er hennes egen usikkerhet i forhold til at hun ikke lenger er den viktigste kvinnen i sin sønns liv som slår seg ut i mer eller mindre uheldlige kommentarer om alt mulig. Det er kanskje noe vi ikke fullt ut vil være i stand til å forstå før vi selv en gang blir svigermødre...?! Uansett vennen min - tenk ikke på henne - les Augustas råd og følg dem *ss*

Ha en flotters uke da vennen, og så sees vi kanskje i morgen på Sognsvann ?

Stor klem fra NasseNøff
😈86,8 kg

En heller dårlig dag !

Vekta notert i dag er vekta fra forrige gang jeg skrev i dagboka, lot være å gå på vekta i dag, kanskje redd for å se om jeg hadde gått opp? Eller kanskje bare sur nok fra før?
Jeg har gledet meg til å reise til Tykia, i morgen ettermiddag reiser vi og Tyrkia er et land som jeg lenge har hatt lyst å reise til. For en liten stund siden så kjøpte jeg meg ny bikini,overdelen som en helt vanlig bh/bikini og underdelen som en dame badetruse om jeg kan kalle det for det. Fargen går i turkis, en mørk turkis..Synes den satt som støpt på selv en kropp som min..Jeg må ærlig si at å gå i bikini er slettes ikke min sterke side, jeg går hele tiden med en følelse av at andre ser på meg og bedømmer meg etter str... osv.. Min svigermor var innom (selv er hun 50 år og har en tynn kropp og et fint utseende) og hun så bikinien som lå fremme og da kom hun med kommentaren : Burde du heller ikke bruke en sort bikini? den retter litt ut på kroppen og får en til å se slankere ut... Der datt hele min verden i grus , all glede over reise osv, mista det jeg... Har hun grunn og rett t å si noe slikt? Hun burde vite at mennesker som sliter med vekta, de bør man være litt forsiktig å gi kommentarer... Æsj, for en dårlig dag dette ble.. Det hjalp så absolutt ikke at hun synes jeg hadde fått fin farge av sola og var fin på håret.. Føler meg så tråkket på jeg :-( Nå begynner jeg å se sammenhengen av at jeg ikke trives i selskap med min svigermor, selvtillitten stiger ikke akkurat ! Dette ble mye syting,men godt å få det ut!

Flyet går i morgen sent på ettermiddagen, jeg har ikke funnet frem pass,pakket, eller gjort noe klart. Denne gangen blir jeg nok en som pakker og gjør alt klart i siste liten...

Nå skal jeg sitte her foran pcn og lese andres innlegg og se om humøret stiger, koser meg med vannmelon i kveld..

Ha en fin slanketid videre alle sammen ..
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️6. august 2002
Hei jenta mi - du er i Tyrkia og koser deg du nå, mens jeg skriver til deg *s* Og jeg er helt sikker på at du er så flott som flott kan bli i din turkise bikini. Ikke hør på den ubetenksomme kommentaren fra svigermor. Utover det skal jeg overlate svigermorproblematikken til Augusta og deg, for jeg er helt sikker på at hun har en super plan for hvordan hamle opp med henne *ler*

Jeg ville bare si tusen takk for koselig hilsen i boka mi jeg ! *ler* så du sovnet sammen med ungene du *s* Det er bra det - da trengte du helt sikkert søvn !

Hm... jeg er nok ikke rette person å spørre om lavglykemisk kost, for jeg vet ikke stort om det selv. Jeg vet bare at for flere her inne har det fungert utrolig bra, og skal selv prøve i den grad jeg som vegetarianer kan få det til, å leve på lavglykemisk kosthold. Men hvis du spør tidligere nevnte Augusta eller Jojoen, så er de to 'hobbyexperter' på området *s* De kan veldig mye om det, og har prøvd det meste begge to tror jeg. Jojoen har forresten lagt inn et 28 dagers lavglykemisk menyforslag under oppskrifter på sidene her - kanskje du kan få noen tips der ?

Håper du har kost deg masse i Tyrkia vennen min, og at svigermors lite gjennomtenkte utspill er borte og glemt. Og du - jeg tror det er lurt å høre på Augusta - hun er en svært klok dame *s*

Gleder meg til du er tilbake. Kjempeklem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Alijana😃4. august 2002
Tyrkia? Heldiggris... Det høres kjempeherlig ut. Og jeg er sikker på at du kommer til å se kjempefin ut i den turkise bikinien din. Og svigermoren din skal du bare DRITE i. Hun har ingen rett til å gi sånne kommentarer, burde vite at det er noe man tar veldig lett til seg, og helt unødvendig. Du skal ha en FENOMENAL ferie og så komme tilbake strålende opplagt. Ikke sant?
You go girl! :)
Klem Alijana
c.AuthorAlias augusta❤️4. august 2002
Kjære Ivalodia!

Skriver noen ord til deg i en fart - og så snakkes vi når du kommer hjem fra EN NYDELIG FERIE!

Det høres ut som en ordre - og det er det :-)

Først Takk for ditt brev i går, jeg kan vanskelig beskrive så rørt jeg ble når jeg leste det!

Min personlige smak er: Bikini i turkis er VELDIG flott til vår nordiske hud - og så virkelig smashing, når huden er solbrun - svart er alt for hard en farge - huden synes blek!

Nå, så her kommer planen min:

1. Først rett ryggen
2. Pust rolig
3. Tving et stort lykkelig smil frem i ansiktet
4. Det forteller sjelen at Ivalodia VIL føle seg bra!
5. Sjelen følger 'smilets ordre'
6. Du føler deg allerede mye bedre!

Så reiser du på en god reise! - og Svigermor! Henne ordner vi to når du kommer hjem!

Hemmeligheten med Svigermødre generellt er: Svigermødre skal SKRYTES av! Det slår Svigermor helt ut! Hun blir stum - en dag eller to - og når hun åpner munnen igjen - så kommer det BARE RESPEKTFULL tale!

Nåda, det tar vi fatt på når du kommer hjem!

Nå skal du først på PRAKTFULL reise med mannen din - her er litt av din nye stil:

Når dere er alene sammen:

Vær hans VENN - Gi uttrykk for din takknemmelighet HVER gang han sier eller gjør noe hyggelig og oppmerksomt mot deg.

HVER gang han sier eller gjør noe, som ikke er så lurt - så tilgi STRAKS - ikke snakk om det!

Bare vær hans venn.

I hele ferien ikke si NOE negativ om hans Mor.

Mannen din forstår virkelig, at han har vært så utrolig heldig å gifte seg med DEN flotteste kvinne i hele Verden!

Han forstår, du trengte en feriereise og husker så fint det var.

Før dere kommer hjem har han i det skjulte allerede planlagt hvor han vil ta deg hen til vinter og neste sommer.

Et gammelt ord sier:

"I krig og kjærlighet er alle triks legale..."

Få smilet på i en fart! Ha en skjønn, vakker, vidunderlig ferie!
Din Augusta
😉86,8 kg

Saaaaaakte

Jaja, på den første dagen i august så har jeg da ikke gått ned mer enn 200 gr siden sist, rart dette, men må jo bare fortsette og håper d løsner litt mer snart .. Jeg som hadde et mål om å gå ned 10 kg for så å unne meg selv en sydentur, nå må jeg bruke gavekortet mitt på Ving og reiser t Tyrkia på søndag den 4 august, det blir jo nesten litt juks siden jeg knapt er halveis t målet, men da får jeg bare stå på enda mer og vise at dette klarer jeg :-) Tar gaven på forskudd jeg. Skal da t Tyrkia, t Side. Gleder meg veldig, har lenge hatt lyst å reise t Tyrkia..
Tbk t vekten min ! Jeg spiser da sunt og er endel i bevegelse,men d blir kanskje en is for mye om dagen? El at sunt for meg er likevel feil? Skal hente frem den gamle Grete Roede boken min, for å se om det er fristende og sunne tips der..

Vel alle slankere, ha en fin fredag og en flott helg, kos dere :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😃2. august 2002
Sånn er det i blant, man gjør det samme som ellers, men går ikke ned for det. Tror det er sånn at kroppen rett og slett tar pauser i blant. Fortsett med det samme som du gjør nå, så får du plutselig en kjempepostiv overraskelse når det løsner!
Og som NasseNøff sier: det kan rett og slett være det at du får mer muskler! Jeg måler meg, 1 gang i mnd (har gjort det hele tre ganger til nå;) og det kan anbefales!
God ferie og lykke til videre!
c.AuthorAlias NasseNøff😉1. august 2002
Hei på deg vennen ! Vi er litt uheldige med disse 'chatteforsøkene' våre på MSN - det er ikke alltid enkelt for meg å svare med en gang når jeg er på jobb, og når jeg endelig kan svare, så er du borte *ler* Du spurte meg i går hva slags jobb jeg søker på - det er en kundekonsulentjobb i et europeisk firma - høres kjempespennende ut !

Du vennen min - det med vekta di kan rett og slett være at fordi du trener en del, så utvikles musklene dine. Og muskler veier mer enn fett, det er bevist *s* Så jeg er sikker på at det er det som er saken her. Spesielt når du forteller at klærne virker til å sitte løsere, mens vekten allikevel knapt rører på seg. Hva med å prøve å ta mål av kroppen din med jevne mellomrom ? Dette rådet har jeg fått av andre her inne, og har begynt med det nå. På den måten kan man se at det skjer ting med kroppen selv om vekta kanskje ikke viser det man ønsker *ss*

Hm... Jeg er redd for å tråkke feil i forhold til dette med spising og andre, men kanskje du er en av de som har bedre av å leve på lavglykemisk kost ?? Jeg ser jo at andre her inne har kjempesuksess med det, og vil prøve det selv også. Bambi for eksempel har jo gått ned over 10 kg på bare halvannen måned med å legge om kostholdet til lavglykemisk... Og Jojoen har jo gått ned over 30 kg med den type kosthold. Verdt et forsøk kanskje ?

Ha en fin helg vennen - jeg kikker innom igjen senere, og så sees vi kanskje på MSN !? *ler*

Stor oppmuntringsklem fra NasseNøff
Bilde
👻87,0 kg

Ikke så fornøyd nå i dag

Hmm, jeg synes jeg har vært flink å sykle og være aktiv,men har nok kanskje spist litt feil igjen og mye drikke som inneholder sukker, men samtidig så klærene en smule løsere synes jeg, rart!
Hadde jo så nydelig vær igjen i går og da var jeg ute på båten t venner av meg, bare kos og sol :-) Satt sent oppe,vel t langt på natt og da ble det jo litt god mat og drikke og is hører sommervarmen til..Men dette må snus..

I gang igjen i morgen, dagen derpå er ingen god dag !

Ha en ny og fin slankeuke alle sammen :-)

😵86,9 kg

Litt på stedet hvil igjen.


Nå står jeg på samme vekta,men det er jo greit så lenge det ikke går oppover da! (og blir bedre å se neste vektnedgang) Er flink å sykle ca 5 km pr dag, og skal fortsette med det.

Min 4 år gamle datter sa til meg forrige dagen: mamma, du har bare litt tykk mage, jaha sier jeg, takk for det, ja også har du litt stor rompe,men bare litt !!!!! Måtte takke for det også jeg.. SÅ i går var vi i fam samlet sammen med min søster og hennes sambo osv, da sier min 4 år gamle sønn (høyt selvfølgelig!!!) mamma :, du har store pupper, onkel Thomas liker store pupper... he he, rødmet litt da tror jeg... Ja ja, sannheten kommer fra barn og fulle folk..

Ha en fin uke videre alle samme..
😄86,9 kg

Er egentlig fornøyd jeg

Har egentlig ferie om dagen,men takket ja til å jobbe litt ekstra, har da syklet frem og tbk en strekning til jobben, dvs syklet 4km * 2, i 2 dgr og det merkes på kroppen og skuldrene,men det er en god følelse. Kjøpte nytt sykkelsete, det jeg hadde gjorde bare baken virkelig sår og øm.. he he..

I dag tok jeg turen innom Mc Donalds og spiste en kylling meny, vet at om jeg er for streng med meg selv så ryker jeg og i dag var en sånn dag da jeg : må bare ha det, he he.. Men siden jeg er flink å komme i gang med å være i aktivitet så synes jeg at det var greit. vekten står på det samme, men synes at det er greit, har jo hatt nedgang..

Hvis det er fint vær i morgen så skal vi på Langøyne, da skal jeg ta meg en lang svømmetur, gleder meg til det og håper at været blir bra..

En nedgang på 4.1 kg, 4 kg til og jeg er klar for sydentur :-)

Fortsatt god sommer alle sammen
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Big122. juli 2002
Heisann ivalodia :-)
Takk for oppmuntringen i dagboka mi, det var hyggelig.
Tipper du ikke kom deg til Langøyene i går, været var jo labert til langt utpå ettermiddagen? (Til jojoen som lurte - Langøyene er en av øyene i Oslofjorden).

Stå på videre!
hilsen
Big1
c.AuthorAlias solskinn😉21. juli 2002
Hei, hei!!
Synes det var lurt av deg og spise den kyllingburgeren,
hvis ikke hadde du bare gått og tenkt på den til det hadde tatt helt av, og du hadde kanskje stappet deg med masse annet i tillegg. Snakker av egen erfaring.
c.AuthorAlias boggi-😌21. juli 2002
Hei på deg, og takk for hilsen. Yess nå går det bare en vei (håper jeg da... hjelp). Ser du er flink - kanskje jeg kan bli smittet..
Klem BOGGI (syden - ja det hørtes ikke så fælt ut nei)
c.AuthorAlias Jojoen😃21. juli 2002
Hei igjen :-)

Ja, du er flink :-) Dette går utmerket, men jeg skal prøve å videresende en av de søte vektdemonene mine til deg. Man vet jo aldri..

Regner det på Langøyne i dag? Hvor er det i verden da? Her i sør er det nydelig vær nå, men det har vært litt skyer tidligere i dag. Gjorde ingenting, jeg har vært ute i garasjen og rydda en hel masse.. Boka fikk vente litt.

Sydentur også.. ja, da har du jo en motivasjonskilde der også. Har aldri vært i syden jeg.

Lykke til med de neste 4 :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Ronja😊21. juli 2002
Heisann:)
Så flink du er som er kommet igang med sykling, det er jo kjempegod trim i det:) Du har rett i det du skriver om mc donalds, man må kunne une seg noe av og til, vi skal jo tross alt leve litt også:)
Ønsker deg en forsatt fin søndag:)
Klem fra Ronja
Bilde
😊86,9 kg

Nå løsner det litt

Så gøy det var å gå på vekta i dag og se at den hadde gått mer ned siden i går, syklet en liten tur i går kveld etter en flott båttur. Jeg har riktignok ikke spist så mye de soste dager, men skal legge meg på en enda sunnere linje nå..

Er så heldig å ha denne dagen helt for meg selv også, mine 5 små og sambo er på tur, det er så stille og rolig her hjemme, bare jeg som spiller musikk og valser rundt..Kanskje det blir en stund på stranda i dag, svømme en lang tur? Merker det godt i musklene at det er lenge siden denne kroppen har trent skikkelig...

Håper alle andre slankere har det bra her :-) nyt sommervarmen ..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena😃17. juli 2002
Jeg ville bare ønske deg lykke til med veiing og konkurranse i morgen!! Jeg sitter inne med knallsol ute.... har vært mye i sola de siste dagene og er egentlig litt brent! Tenkte jeg skulle gå en lang tur etterpå, nå begynner den verste varmen å gi seg litt!! Kanskje jeg skal ta en tur på SATS...
😊87,6 kg

Alle gram teller :-) !!!

I dag har det vært en nydelig dag, så flott og varmt, jeg har vært på båttur med en venn i dag, helt uten barn og bare kosa meg, tok en lang svømmetur (merker det på armene enda) skikkelig treningstime, om det er så lett og godt å komme i gang som nå, da skal det gå lett fremover. Så lå jeg på dekket og solte meg, ved vektnedgang på ca 7-8 kg da trenger jeg ikke lenger å bekymre meg for å se ut som en hval på standa...!!!!!!!!!! Ellers så var det nydelig i Oslofjorden, vannet hadde temp på 22 grader, det var deilig...Håper det går bra med dere alle sammen :-)

Andre som har badet og kost seg i sommervarmen?

Fortsatt god sommer...Sommerklem fra meg.
😉87,9 kg

Hmm, ja ja en flott ferie og ikke opp i vekt :-)

Nå er vi vel hjemme fra ferie igjen, ¨har hatt en så flott ukes ferie i DK sammen med min bedre halvdel og våre 5 små.. Trodde vel det var litt mer nedgang,men har iallefall ikke gått opp igjen og det er jo iallefall bra.. Blitt endel uregelmessige måltider og mye cola light,men har iallefall passet på hva jeg har dyttet i meg og derfor ingen oppgang i vekta. Nå møter jeg en ny og bedre slankeuke :-)

Ønsker alle andre slankere en fortsatt god sommer :-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😃16. juli 2002
Heisann!
Takk for oppmuntrende kommentar i dagboka mi! Du har vært flink som ikke har gått opp nevneverdig i ferien. Nå er det vel "striskjorte og havrelefse" igjen tenker jeg, og da går det nedover med oss igjen. Jeg tør nesten ikke tenke på hva som kommer til å skje med vekta mi når jeg skal ha ferie om halvannen uke.... Den tid - den sorg. Litt skal man jo kose seg!
Ha en riktig god uke!
Hilsen Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃15. juli 2002
Hei Ivalodia :-)

Takk for koselig innlegg i dagboka mi.
Så flott at du har klart deg så fint på turen, det er godt gjort. Jeg drømmer om alt det gode i Danmark og tviler på at jeg kunne motstått diverse godsaker.. nam.

Fortsatt god sommer til deg også :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Blondie78😉15. juli 2002
Så flott at du har greid ferien uten sprekk. Når man har ferie krever det en del extra for å ikke gå opp! Så jeg må si at du har vært flink!

Men nå er du jo tilbake og har greid ferien fint, så da skal vel de neste slanke dagene gå som en lek!
Ha en fin dag! :) Klem Monica
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.