Jeg blir borte en ukes tid
skal være barne/kattevakt for tanten min på Hundvåg i en uke.
de har ikke internett for øyeblikket, så jeg kan ikke skrive i dagboken min før på mandag, eller kanskje søndag.
det blir mye god mat, da ungene ikke er de flinkeste til å leve sunt (de er 13 og 16), og jeg har lovt dem å bake masse kaker, de er så glade når jeg kommer på besøk:)
men jeg skal ikke fråtse meg ihjel, jeg skal spise litt godt men leve ellers sunt, drikke masse vann og spise grovt brød og grønnsaker.
dere får alle ha en SUPER uke, kommer til å savne dere jentene mine:)
klemer fra Iset.
Noka Dietten
javel ja, sprekken var ikke liten denne lørdagen heller, men jeg ser ikke så mørkt på det. skal klare dette over sikt, til tross for mine lørdags-"orgier" hihi.
MENY IGÅR:(huffameg)
FROKOST: en skive italiensk brød (nybakt, av svigermor):)
LUNSJ: en halv stooor dolly dimples vegetarpizza
MIDDAG: 2 vegetarsnitsel, stekt paprika, kikerter, gratinerte poteter, fetaost og salat. 2 glass brus
lørdagskos (ellevillevesten): en halv plate ris-sjokolade, minst en stor cola, en halv pose popcorn, 2 stykker selvlaget ostekake (den var knallgod, alle skrøt tjihi:).
tror ikke jeg spiste noe mer,men dette var jo ikke akkurat slankekost. men men lørdagen SKAL værelitt kosedag:) og forloveden min hadde jo bursdag idag også da:) derfor jeg laget kake.
Jeg begynner på ren Noka dietten på mandag. klarer jeg det bare en dag eller to, javel så har jeg iallefall prøvd:) da kan jeg heller spise ett eller to måltider og resten i noka-shake. den smaker jo såå godt også da:)
håper alle får en fin og avslappet søndag:)
vekten går trrreeegt
men iallefall nedover. men jeg forstår det ikke, det MÅ være mensen som er rundt hjørnet.... eller varmen som gjør at jeg holder på vann eller noe...
Jaja venter spent på beklagelse idag, denne "antiiset" har visst fått frist til kl 16 med å komme med en beklagelse både her og i sin egen dagbok, ellers blir hun/han politianmeldt.
Dere kan iallefall være trygge på at dersom noe slikt skjer igjen med noen av dere, så blir det tatt affære med en gang:) veldig betryggende:)
MENY IDAG: (kl er bare 8 så jeg vet ikke middag og kvelds ennå)
FROKOST: proteinshake vanilje
LUNSJ: proteinshake sjokolade
dere får alle ha en flott dag, jeg må bare si at JER ER MEKTIG LEI AV VARMEN NÅ!!!!! hadde jeg hatt fri hadde det vært annerledes, men jeg må stå i en liten butikk med oppimot 30 grader dagen lang:( men jeg overlever:)
forstår ingenting
ble helt paff av et av kommentarene i går. ble kjempelei meg, aner ikke hvem denne personen er og synes det er feigt å gjemme seg bak et annet navn. aner ikke hva jeg har gjort eller sagt til denne personen. at jeg skulle bli gravid før henne?? det har jeg aldri sagt til NOEN. da har hu misforstått. skulle ønske jeg visste hvem det var slik at jeg hadde visst hva jeg har gjort. jaja jeg har sendt en mail til Webmaster ang dette, jeg finner meg ikke i slikt. hun blir forhåpentligvis kastet ut med en gang!
ellers har det gått fint både i går og idag:)
MENY IDAG:
FROKOST: proteinshake
LUNSJ: proteinshake
MIDDAG: 2 stk vegetar schnitzler med en ss lettrømme, 1 ss soyasaus og en pakke frossen broccoli.
KVELDS: en grovbrødskive med 1 kokt egg.
Jeg skal gå en tur idag dersom jeg orker, det er såå varmt. kan jo gå senere i kveld, da er det litt mildere.
håper anti iset holder seg langt unnas. har en liten anelse om hvem det KAN være, men skal sjekke det opp. forloveden min er dataingeniør, skal spørre ham om det går an.
ellers får alle ha en kjempeflott dag, og tusen takk for alle kommentarer:)
jeg er flink nå, men.....
jeg har LITT dårlig samvittighet for helgen, så veiedagen i går ble utsatt til neste mandag:) men da har jeg til gjengjeld sikkert gått ned et kilo eller to:)
sprakk litt på søndag også, spiste en snickers iskrem, drakk en liter cola og spiste litt chips, og sjokolade:(
man må jo være ærlig her inne!!!? syns jeg tjener mer på det enn å lyve......
MENY IDAG:
FROKOST: en halv boks tunfisk (spiste med gaffel rett fra boksen, kattene ble helt ville så jeg måtte gi dem halvparten for å få lov å spise i fred hihi)
LUNSJ: en proteinshake
MIDDAG: 5 stk nutana vegetar kroketter, ingenting annet.
KVELDS: tror jeg tar en proteinshake.
ser ikke dette noenlunde bra ut? jeg er ikke sulten....
TUSEN TAKK for alle flotte kommentarer fra dere alle sammen. dere er så UTROLIG herlige!!!!!!!!! dere aner ikke hvor mye dere støtter og hjelper meg bare ved å skrive noen ord:)
Skal spise middag nå, og gå en laaaang tur etterpå:)
lørdagens ville fråtsing
jaja da har jeg kost meg skikkelig i helgen:) litt for mye, kanskje, men jeg tar det jo igjen. dessuten går jeg mye turer og begynner snart på jazzercise igjen. gleder meg.
SPREKKEMENYEN MIN I GÅR:
FROKOST: 2 skiver slankebrød med ost
LUNSJ: 1 rett i koppen pasta med urter og ost
MIDDAG: altfor mye hjemmelaget vegetarpizza.
LØRDAGSKOS ELLERS: en liten sjokolade, 3-4 konfektbiter, en skål sjokolademousse, en neve chips og 5-6 glass cola
brusen er jo verst da. skal bytte over til light brus også i helgene nå fremover. brus er UTROLIG fetende!!!!
ellers klarte den øverste artikkelen her på forsiden av slankere.com å opplyse mitt lille hode. jeg prøver meg på lav glykemisk mat fremover. men det er ikke så lett når jeg er vegetarianer. spiser jo fisk, og bønner har jo lav GI. bruker melk og ost.
har noen et par tips? noen andre som ikke spiser kjøtt og bruker lav-gi mat?
veiedag på mandag
jeg kan ikke veie meg før mandag pga jeg skal overnatte hos forloveden i helgen (vi bor ikke sammen, skal flytte etter jul). men jeg er veldig spent:)
har gått laang tur idag, 1 time. svetten haglet, det var så utrolig varmt idag!
vi gikk forbi huset der Morten Johnsen ble drept, la på blomster. jeg visste godt hvem han var, var med ham da jeg var mindre. husker jeg var såååå forelsket i ham, og han skulle skrive i skoledagboken min, så så han at jeg hadde skrevet et hjerte med navnet hans inni. jeg trodde jeg skulle dø hehehe.
vet ikke om jeg skal i begravelsen i morgen, tror ikke jeg orker. etter at pappa døde har jeg blitt livredd alt som har med begravelser å gjøre. dere kan lese mer om akkurat dette på min historie.
MENY IDAG:
FROKOST: 1/2 grovt frokostbrød med sardiner i olje
LUNSJ: 1/2 proteinshake
MIDDAG: gryterett med vegetariske "biffbiter", ris og grønnsaker i en slags fløtesaus (frysevare).
naboen kom nettopp til meg med et hjemmelaget slankebrød, det er såå godt og mettende, tror oppskriften ligger inne her. ikke jeg som har skrevet den, men jeg tror det er den. det var det brødet som det stod om i hjemmet for noen måneder siden.
er så glaaaaad
vet ikke helt hvorfor, men jeg er bare så godt humør for tiden, det er så deilig:) livet er herlig, slankingen går som en drøm, været er fint, har masse energi til å gå turer hver dag, jeg og forloveden er like nyforelsket etter 5 år, jeg elsker kattene mine, har en flott mor og bror som er glad i meg, jeg har så mye å være takknemlig for. er det da mulig å være nedfor? NEI:) tralala.
OG EN TING TIL: i går røyk fryseren på jobb, og gjett hvem som fikk med seg hjem 6 BÆREPOSER med frossenmat hjem? vegetariske pølser, burgere, falafel, pizza osv. Fryseren hjemme her er STAPPFULL av gratis mat. jeg fikk for minst 1500/2000 kr gratis!!!! :)
MENY I DAG.
FROKOST: Frokostblanding med soyamelk (urk begynner å gå alvorlig lei nå altså)
LUNSJ: en banan før gåtur, et frokostbrød med ost etterpå.
MIDDAG: var ute med jobben. spiste spaghetti med reker, chili og hvitløk, samt et rundstykke.
HA EN FLOTT DAG ALLE SAMMEN, MÅTTE DERE VÆRE LIKE LYKKELIGE SOM JEG ER:)
ps: har lagt ut min historie på "min historie". så at Hecatee hadde gjort det, tenkte jeg og skulle gjøre det:)
fornøyd jeg:)
enda mer ned. vil ikke gå for fort. dette er passe:)
takk for alle kommentarer, det varmer og støtter:) hadde strevd voldsomt uten dere altså!!!!
TAKK!
MENY IDAG:
FROKOST: frokostblanding med soyamelk
LUNSJ: proteinshake
MIDDAG: proteinshake
KVELDS: en skive dersom jeg orker.
drikker proteinshake på jobben for det er lettere, vet ikke hva jeg ellers skal spise der. men shaken er suuuuper mettende. var mett i 5 timer i går etter shaken.
ha en flott dag alle sammen, Iset sender masse slankevibber til alle:)
12. august 2002
❤️99,8 kgdette går rette veien:)
Jeg er så lykkelig og motivert for tiden, at det er nesten skremmende!!!!! :)
er bare redd de gode dagene skal ta slutt, men da vet jeg at jeg kan komme inn hit og få støttende kommentarer, så da klarer jeg de vanskelige dagene også:)
MENY I GÅR:
FROKOST: frokostblanding med soyamelk
MIDDAG: 1 stekt laksefilet med 1 bakt potet og broccoli.
DESSERT: 1 skål med dream vaniljeis
KVELDS: 1/2 horn med pesto, egg og litt majones.
MENY I DAG:
FROKOST: frokostblanding med soyamelk
LUNSJ: 1 protein shake (suupermettende!!!)
MIDDAG: 2 vegetarscnitzel med 1 bakt potet med masse grønnsaker og litt lettrømme
KVELDS: ingenting. orket ikke.
nå skal jeg snart på kino og se "murder by numbers", i luksus-salen, verdens beste kinosal, med mahognibord mellom hvert sete og lenestoler i skinn:) hihi.
10. august 2002
❤️99,8 kgjippi under 100 tallet:)
jeg venter mensen rett rundt hjørnet, så kroppen holder nok på endel vann også:)
jeg er inni en meget god periode nå. har vært endel sulten, men hatt viljestyrke til å holde meg til sunn mat. jeg orker ikke kalori telling, glykemisk indeks (følger det bittelitt, bruker fruktose) eller veiing av mat. skyt meg heller. hehe.
jeg spiser det jeg vil, når jeg vil, men visse mattyper er strengt forbudt den første tiden, iallefall de første par månedene. må få det ut av systemet. blant annet sjokolade, chips, brus og annet snop.
har byttet ut fet mat med mindre fet, som feks iskrem med dream yoghurt is og chips med lett mikro popcorn.
tar vel av ca 2 kilo i måneden, men det er jo ca 20 kilo til neste sommer, og det er jo kjempebra. i tillegg kommer jeg til å holde vekten når jeg slanker meg så sent. jeg er i ferd med å forandre kostholdet mitt, IKKE slankekur.
har slitt med spiseforstyrrelser (tvangsspising) i 10 år nå, og tenk, jeg er bare 22! hele livet mitt har dreid seg om mat, og jeg har selvfølgelig lagt på meg jevnt og trutt (og jeg har vært en jojo slanker).
nå skal jeg klare dette, men å slanke seg fort er ikke smart i mitt tilfelle, da er jeg sikret å gå opp igjen. skal ikke grine om jeg går ned 1 kilo på en måned, så lenge det er et kilo NED og så lenge det holder seg nede. og så lenge jeg vet jeg har spist sunt og ikke skeid ut mer enn nødvendig.
klarer jeg ikke dette nå, så føler jeg livet mitt er i ferd med å ødelegges. min beste ungdom er nå, og jeg vil ikke sitte når jeg er 40 år og tenke på at min beste ungdomstid ble ødelagt av fedme og spiseforstyrrelser. min mor hjelper meg, hun har hatt anorexia og bulimi i 7 år, (kom seg utav det da hun ble gravid med meg), og hun ser problemene mine bedre enn noen andre.
DETTE SKAL JEG KLARE!!!!!!!
MENY IDAG:
FROKOST: frokostblanding med vanilje soyamelk
LUNSJ: 1 pakke nudler med rekesmak
MIDDAG: gratinerte tortillas (har lagt ut oppskriften på "middager")
MELLOM: 2 fersken, noen cherry tomater
klokken er bare 16, men jeg har planlagt menyen, men dersom jeg spiser noe mer, blir det i så fall en ekstra skive, kanskje med pesto.
HA EN GOD DAG ALLE SAMMEN, HÅPER DERE ER LIKE LYKKELIGE OG MOTIVERTE SOM MEG AKKURAT NÅ! :)
9. august 2002
❤️101,4 kgriktignok er klokka strax ett om natta, men.....
sitter her på fredags natta og venter på at en skrekkfilm skal begynne på TV3:) hihi. jeg elsker skrekkfilmer, selv om jeg må se den helt alene:(
Meny idag:
FROKOST: frokostblanding med vanilje-soyamelk
LUNSJ: en halv proteinshake med sjokoladesmak
MIDDAG: 1 vegetar scnitzel med ovnsbakte potetbåter med chilisaus over (kjempesnadder)
KVELDS: en skive med pesto på
MELLOM MÅLTIDER: en halv liter moreller og ca 7-8 små plommer.
føler jeg har spist veldig mye idag, men når jeg ser på menyen ser det ikke så verst ut:) har sluttet å spise meg OVERmett, slutter når jeg kjenner at jeg er met, og spiser saaakte, spiser alt med kniv og gaffel, og legger gaffelen ned for hver bit.
GOD NATT:)
ps: veier meg i morgen tidlig, men jeg skal ha mensen nå (er litt på overtid) så jeg er nok ganske oppblåst, har ikke de største forventnigene.
motivert ja:)
idag har slankingen og motivasjonen vært på topp. slik er det jo ikke alle dager, men nyter dagen idag iallefall:)
MENY TIL NÅ (kl 16.00)
FROKOST: frokostblanding med lettmelk og fruktose-syltetøy, 1 glass økologisk appelsinjuice
LUNSJ: en halv baguett med et halvt kokt egg, 1 fersken
MIDDAG: 1 vegetarisk vårrull med wok mix med couscous og grønnsaker.
KVELDS: 1 plomme, 1 skive med pesto
i går gjorde jeg og ei venninne en avtale om å gå en lang tur på minst en time sammen 3 dager i uken. skal begynne på den første turen i kveld:)
ikke Bergen allikevel
oppstod familieproblemer i siste liten, som jeg måtte ta meg av, men det gikk heldigvis bra! men derfor har jeg ikke skrevet inn her heller.
Veier meg på mandag og hver dag/annenhver dag fremover. før veide jeg meg bare en gang i uken, men det ble en sovepute for meg, for da kunne jeg sprekke på tirsdagen og tenke "jaja det er jo en uke til veiing, kan kose meg litt i et par dager og så skjerpe meg kraftig".
har funnet ut av å veie seg hver dag passer best for meg, for da passer jeg bedre på. men det er jo klart at det ikke passer for alle:)
MENYEN MINM IDAG:
FROKOST: frokostblanding med lettmelk
LUNSJ: noka dietten med vanilje smak
MELLOM: et rundstykke med pesto (NAAAAAM det var godt!!!)
MIDDAG: spaghetti med vegetarisk kjøttsaus (vegefarse)
KVELDS: to runde knekkebrød med fiskepudding og paprika pulver
har vært så SINNSYKT sulten i hele dag, vet ikke hva jeg skal gjøre... har ikke lyst på søtt, men bare mat, mat, mat, mat....
jaja det går nok over snart:)
reiser til Bergen!
Jeg reiser på ferie til Bergen en uke, og jeg tror ikke de har internett der. så jeg kan ikke skrive inn i dagboken førom ca en uke. og de har MYE god mat:( men jeg skal iallefall holde meg borte fra sjokolade og slikt, og heller spise normalt. men uansett, jeg skal ta dette sent, ikke 10 kg på en måned, men sette meg frist til neste sommer med iallefall 20 kg! det klarer jeg!
her er varmen uutholdelig, prøvde å sole meg, men måtte gi opp. herregud, det er minst 30 grader i skyggen!!! skulle vært på stranda, men da må jeg gå i bikini (uæææææææ).:)
dere får alle ha en fabelaktig dag:)
lenge siden sist!! mye har skjedd....
håper du får en flott uke!!
tenker på deg!!
klemmer fra hecatee
Har ikke hilst på deg.
Hei,hei jeg heter Lea og prøver lykken på å bli kvitt noen kilo her inne. Hørtes ut som litt av en jobb med katter og tenåringer, men det er sikkert kjempe koselig også. God tur og lykketil. Hørtes utrolig godt ut med kake(..får vann i munnen).
Klem fra Lealea
Skulle bare ønske deg en fin uke i Hundvåg!
Klemmer fra Aislin
Klem fra Blåklokka
Ville bare ønske deg god tur, jeg. Kos deg med både barn og katt!
Slankeklem fra Molla
I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.
For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*
Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)
Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !
Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
Kos deg masse :)
Klemz fra Dahlia
Jeg reiser på ferie neste uke, og blir borte i 3 uker. Mandagen etter det skal jeg inn til laparoskopi og fjerne endometriose (gleder meg faktisk), så det blir vel en stund til neste gang vi snakkes.
Sjekka nettutgaven av de avisene du nevnte, men jeg fant ikke innleggene dine. Sikkert bare i papirutgavene :(
Jeg er så spent på utviklingen av det utsatte tantebesøket ditt! *krysser fortsatt fingrene*
Ha det fint Iset!
Klem fra Aggi.
Klem fra Nite