← Alle dagbøker
inga
67 år170 cm19 innlegg
2002
0 følgere
Start78,4 kg
Sist70,9 kg
Endring−7,5 kg
BMI nå24,5
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Så var det stabiliseringen,da
Jeg begynner å bli ganske fornøyd med meg selv. jeg trives i min egen kropp. Det betyr ikke så hva andre sier lenger. det viktigste er at jeg selv føler meg vel. Jeg blir fort mett, men koser meg mer med maten. Håper det holder
19. august 2002
❤️71,0 kgSakte men sikkert
Denne sommeren har jeg faktisk gått ned en halv kilo i uka i snitt. Jeg har spist lite is. Det har blitt brød, grillmat og ellers vanlig mat. Det er ikke værst synes jeg. Nå er det hverdag igjen. Jeg har hasndlet inn kinakål. Selv om jeg har nådd normalvekt, må jeg helst ned 5 kilo til. Høsten er ofte den verste med hensyn til spising.
Normalvekt!!!
I dag har jeg endelig oppnådd normalvekt. Men jeg kommer nok til å oppholde meg ei stund til på disse sidene. Jeg må stabilisere meg. Jeg har hatt det sånn mange ganger før, og så gått opp igjen. Men ikke denne gangen.
To skritt fram, aldri tilbake
Jeg er så fornøyd med det jeg ser i speilet. Føler at jeg har fått et naturlig forhoød til mat!! Slanking begynner i hodet, og fortsetter i hodet. Det betyr lite hva andre synes om meg. Det er min egen selvtillit som teller.Det er så mye annet man kan bruke tid og penger på enn å spise!!
Jeg har vunnet!!
Jeg har vært tydelig mer tålmodig enn kroppen min. Endelig begynner vekta å gå raskere nedover igjen. Jeg ser muligheten av å komme under 70 før skolen begynner!! Det skulle faktisk ikke være noe problem heller.TROR JEG!!
Nå har jeg bakt brød igjen-. Det sto oppskrift i Hjemmet for ei stund siden. Det skulle være så bra ved slanking. Jeg tror det virker. Godt er det også. Hvis noen vil ha oppskrift, skal jeg legge den inn.
Litt værre i dag
Synes jeg har vært såååå flink hele tiden. Det er jo nesten ikke til å tro at jeg kunne ha bare en tanke i hodet så lenge: nemlig at det å være slank var bedre enn å spise god mat nå. Men i dag var det masse vaffelrøre igjen. Jeg spiste to plater og fikk dårlig samvittighet. Da ble mannen min sint. Det hadde han egentlig veldig god grunn til mår jeg tenker meg om. Jeg måååå kunne unne meg noe uten dårlig samvittighet!! Basta!! Jeg må takke ham for det når han kommer inn fra sykkelturen. Han klarer ikke å slanke seg, sier han, men han har gått ned 10 kilo på et år bare ved å trimme regelmessig! Han er i mye jevnere humør også. Flott kar, om jeg må si det selv!
Jevnt og trutt
Det er egentlig veiedagen min i morgen, men jeg synes det går greit å veie meg hver dag. Siden dette er blitt en livsstil, gjør det ikke noe om jeg går opp noen gram for så å gå ned igjen. Det viktigste er at det ikke blir to kilo opp. Det kan vel fort skje på ei uke uten veiing? Er redd for at vekta skal bli en fiende.
En oppmuntring likevel
Jeg synes vekten går litt sakte nå selv om jeg spiser lite. Men heldigvis vet jeg at det er slik det er når man har holdt på en stund. Jeg gir ikke opp. Jeg skal på stranda i dag. Da tar jeg med rundstykker istedetfor å spise av barnas kjeks. Det er deilig å være lettere. Kunne reise seg fra stolen med bikini på uten å tenke på hvem som måtte se meg.
Livsstil er bedre enn pulver fortsatt
Selv om vi hadde pølse i brød til middag, gikk det greit. jeg spiste bare to. Jeg har prøvd meg på Noka til to måltider. Det blir nok ikke noe vane. Jeg er ikke noe søtmoms. Jeg har ellers syklet en mil. Det var tungt i dag. Får skylde på varmen.
går greit fortsatt
Det går greit fortsatt, men jeg får ikke trimmet så mye. Føler meg litt uvel på grunn av magen(den månedlige). Før ville jeg ha spist for å døyve det, men det vet jeg jo at ikke hjelper lenge. denne gangen har jeg heller sovet på dagen. Gått greit. Jeg tillater meg å finne utav hva som egentlig er behovet når jeg får lyst på noe godt.
Vært på ferie.
Jeg har vært på ferie, hadde vært flink, men likevel har en jo alltid bange anelser når det blir litt uregelmessig. Det ble en del kafemat også. Men jeg ville kose meg. Likevel har jeg gått ned. Det er jeg stolt av. Jeg kan trøstig fortsette. I dag maler jeg kjøkkenet. I kveld må jeg bake. Det er bursdag i huset i morgen. da skal jeg unne meg noe. helt klart!
stadig like fornøyd med meg selv
Hatt besøk i dag. Lagde grove rundstykker og salat. Satt og koste meg mens de andre hadde smør og pålegg på. Det var ingen som la merke til at jeg bare spiste salat og ett rundstykke!
På slutten av dagen kom vi inn på at jeg hadde tatt av meg. De hadde sett det uten å si noe. Kanskje det er sånn? Jo mindre folk sier, jo bedre. De har sett det, men har ikke lyst til å snakke om slanking. Det har ikke jeg heller egentlig. Jeg slanker meg jo for min egen del.
Hadde besøk, men klarte det
Det vanskeligste er vel egentlig ikke å ha besøk, men å la være å småspise av fatene når gjestene er gått, eller hva? Men jeg klarte meg i dag.
Har jeg gått opp?
Jeg har syklet både fredag og søndag, en mil hver gang. Men lørdag var jeg sammen med en medslanker. Vi skulle feire at vi hadde holdt på hele våren. Selv om vi skal fortsette til høsten, skulle vi ta litt lenger tid mellom hver fgang vi møttes nå i sommer. Vi feiret både med bakt potet og is. Det smakte ganske godt, men det var vel ikke verd det. Jeg tror jeg har gått litt opp. Jeg klarte ikke å styre meg helt med ost og kjeks på lørdagskvelden heller, men gjort er gjort, og spist er spist. I dag på søndag har det gått mye bedre igjen. Jeg er tilbake i gamle vaner igjen (magre). Da går det an å gå opp litt. Jeg er fortsatt lett i kroppen og har lyst til å fortsette.
Dette går stadig nedover!
I går var jeg ute og spiste pesto med pasta. jeg tok det igjen ved å trimme litt og spise litt mindre til kvelds. Ingen panikk. Vekta var gått ned likevel! Det er jeg som har kontrollen nå, ikke vekta. Dette må bare vare. Blir jeg rastløs, må jeg fokusere på noe annet enn mat, også til vinteren!
Gratulerer så mye med nedgangen og med at du har nådd målet ditt!
Planen din med å bli her i Slankeklubben er fin, for vi vil slett ikke unnvære deg :-)
Dessuten så har jeg lest følgende vise ord om vektstabiliseringsperioden:
Når vi har slanket en fettcelle, så har vi jo tømt den for fett.
Det første det skjer med fettcellen etterpå er, at den blir full av vann.
Når vannet har forsvunnet, så er fettcellen tom - men den ER fremdeles i kroppen!
Den tomme fettcellen vil nå sitte der i fettvevet og sende små signaler til sultsentret i hjernen: "Jeg er sulten, jeg er tom." Den påvirker sultfølelsen vår.
I 6 måneder.
Først etter 6 måneder (med hel STABIL vekt) gir kroppen opp denne fettcellen, som den nå har forstått, at den aldri får bruk for igjen. Og fettcellen blir oppløst.
Så det er jo litt av et regnestykke - hvis vi har tømt 100 millioner fettceller ved å gå ned i vekt - så blir sultsentret vår virkelig påvirket i stor grad - i et halvt år.
Så også av denne grunn er det en god ide å fortsette med å følge vekten nøye - selv kommer jeg til å gjøre dette - men det er altså et pent stykke ut i fremtiden for meg :-)
Ja, det var bare disse tanker jeg hadde.
Ønsker deg en fin søndag
Augusta