← Alle dagbøker
diarist.Alias

humorjenta

54 år165 cm9 innlegg 2002 0 følgere

Start115,0 kg
Sist108,2 kg
Endring−6,8 kg
BMI nå39,7
📉 Ned 5+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
18. juli 200214. august 2002
🙂108,2 kg

Vekta er ufin om dagen!!

Hei alle medslankere!

Ja som dere ser er vekta kranglete om dagen! Vil ikke nedover!
Men det er kanskje fordi jeg "spiser" for lite?? Tenkte før jeg stod opp i dag at nå var det nok! Nå skulle jeg spise vanlig mat, lite og ofte og unngå selvfølgelig fet mat,cola og snop. Men da jeg stod foran kjøleskapet greide jeg det faktisk ikke!! Nei tenkte jeg....jeg prøver litt til. Kanskje vekta er litt snillere neste uke. Jeg har nå begynt å jobbe og jeg skal si det er betalt trening ja! Phu! Så jeg prøver en uke til med programmet mitt, så får vi se hva jeg gjør etterhvert.

Ha en flott onsdag alle sammen!

Klem fra humorjenta c",)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias juliane😉8. september 2002
Hei vennen min.

Nå er det jammen lenge siden du har vært inne her, savner deg virkelig. Har hatt pause en stund selv nå, men er tilbake for fult.

Håper dere har hatt en fin helg, på hotellet.

Kjempe klem fra Juliane.
Bilde
c.AuthorAlias blubba❤️16. august 2002
Hei du!

Gratulerer litt på etterskudd med ny jobb. Håper du trives med ditt nye liv!

At vekta ikke har gått ned et par dager kan være at kroppen holder på vann. Den vil ofte gjøre det i varmen, hvis vi ikke er særlig flinke til å drikke. 2-3 liter om dagen, helst vann. Men det vet du sikkert fra før.

Håper det løsner.

klem fra Blubba
c.AuthorAlias boggi-😊15. august 2002
Hei....... håper du trives og har det topp med din "nye" jobb.
Jeg har litt uoverensstemmelser med vekta selv om dagen - så jeg skjønner hcordan du har det. Pyton ja?
BOGGI
😄108,2 kg

Jeg fikk jobben!!!

God morgen alle medslankere:o) Å...ja! Det er en god morgen for meg! Jeg fikk jobben og skal begynne så fort som mulig! Det skal bli så godt å komme ut i arbeidslivet etter nesten 5 år hjemme!! Og for 5 år siden hadde jeg kun en kveld/helge jobb,så det er minst 10 år siden jeg hadde en "vanlig" dagjobb!

Jeg gleder meg til å ta fatt i min nye hverdag med opp grytidlig og ut døra kl 07.15 for å rekke barnehage og skole før jeg må på jobb:o) Nå har jeg kost meg hjemme med barna mine i 9 år, så nå er tiden inne for noe nytt!

Det blir også spennende å kombinere jobb og slanking. Det har jeg aldri gjort før! Jeg kan jo ta med en "rett i koppen" fra toro jeg:o) Det fungerer sikkert helt greit!

Ønsker dere alle en flott og slankende onsdag;o)

Klem fra humorjenta c",)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😄7. august 2002
GRATULERER med ny jobb! Jeg kan bare tenke meg den deilige følelsen! Så herlig å begynne i ny jobb nå som du på en måte snur litt om på livet ditt i matveien også. Det var kjekt å se at du lykkes på alle plan! LYKKE TIL! Når er første arbeidsdag- og hva skal du gjøre? KLEM J
c.AuthorAlias Jenta*S*😄7. august 2002
Gratulerer!! Åhh...så morro med ny jobb da! Hva er det for slags jobb?Blir sikkert godt for deg å komme deg ut i vanlig jobb igjen etter så mange år hjemme.Men jeg kan tenke at du har hatt en fin tid hjemme også,hatt tid og overskudd til å være litt sammen med barna osv-Det er jo viktig !
Så du skal ned 50 kilo? Høres tøft ut,men jeg er sikker på at du kan klare det!! Når jeg begynte var jeg 121,og det endelige målet mitt er 65. Totalt er det 56 kilo! Nå har jeg 18.5 igjen...så ALT ER MULIG!! Stå på videre!!!
Heier på deg!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Molla😄7. august 2002
GRATULERER!!!!!!
Så herlig - du fikk den!
Nå som du begynner i fast jobb igjen og har en travel hverdag - ikke glem frokosten!! Tenk gjennom spiserutinene allerede fra første stund, slik at du unngår å få uvaner som ikke er så sunne. (Har jobbet på hotell selv, og mine matvaner der var ganske hinsides all fornuft... ;)).
Jeg er helt sikker på at din nye hverdag vil medføre ytterligere nedgang på vekten!
Gratulerer igjen!

Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias juliane❤️7. august 2002
Hei vennen!

Jeg kan jo gratulere deg med ny jobb en gang til jeg, kjempe gøy at du fikk den. Det blir sikkert godt for deg å begynne en ny hverdag nå, nå som livssituasjonen din er forandret. Gratulerer igjen.

Kjempe fint at du har gått ned 2 kg til. Vet at du hadde håpet på mere, men det viktigste er at vekta går nedover! Du er kjempe flink!!!!!!

Ha en super dag, vi snakkes!

Kjempe klem fra juliane.
c.AuthorAlias boggi-❤️7. august 2002
ÅÅÅÅÅÅ så glad jeg ble på dine vegne - kjente jeg fikk gåsehud på armene da jeg leste overskriften.

G R A T U L E R E R så vanvittig mye !!!!!!!!!!

De beste ønsker fra BOGGI
Bilde
😌108,2 kg

Jeg skal på jobbintervjuv i dag!!

Hei alle medslankere!

Ja, nå sitter jeg å bare venter og venter til kl. skal bli 1400!! For da drar jeg bort til det hotellet jeg skal på jobbintervjuv. Jeg er så spent!! Håper virkelig jeg får jobben, for jeg er nesten desperat om dagen...ler! Har søkt og søkt, men har ikke kommet noe videre enn det:-(

Og jeg er sikker på at vekta kommer til å gå enda fortere nedover når jeg begynner å jobbe:-) Det blir jo en helt annen aktivitet i løpet av dagen da!

Skriver i morgen for å fortelle hvordan det gikk i dag.....

Ha en flott dag alle sammen

Klem fra humorjenta c",)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blubba6. august 2002
Hei du!
Så flink du har vært, vekta di går jo flott nedover. Hvordan gikk intervjuet. Håper du fikk jobben. Ser du er flink til å tenke positivt skriver når istedet for hvis osv. Tror det er viktig når man slanker seg også, at man sier når jg blir slank fremfor hvis jeg blir slank. Psyken oppfatter de to formuleringene forskjellig, noe som virker inn på standhaftigheten vår. Så stå på, du når nok tosiffra før meg, men pytt bare vi kommer dit..

Klem fra Blubba
c.AuthorAlias Jannicke😉6. august 2002
Håper du får jobben, og gratulerer med vektnedgang:o)!!! Og jeg tror at dersom man jobber, så spiser man mindre (?) og dermed blir vekten mindre! Så du og jeg har litt av samme filosofien. Gi beskjed da, om du fikk jobben mener jeg!
c.AuthorAlias Molla😌6. august 2002
Heipådeg!
Nå er sikkert intervjuet vel overstått, håper det gikk bra. Gratulerer med vektnedgang, herlig å se at det kryper nedover mot tosifret, ikke sant? :D
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Helena😉6. august 2002
Oi, så spennende, kanskje du er ferdig på intervju nå... jeg krysser fingrene!! Sjekker inn igjen i morgen for å høre hvordan det har gått!
c.AuthorAlias boggi-❤️6. august 2002
Hei! Sender over all den lykken du trenger til å få jobben....... skal sende deg noen gode tanker om en 1/2 time.
Å så spennende da.
Koz boggi
Bilde
🙂110,2 kg

Venter i spenning....

Hei alle medslankere!

Ja nå venter jeg spent på morgendagen og håper at jeg blir fornøyd med vektresultatet!!

Har ikke akkurat trent denne uken, men har jobbet mye i huset. Bært ting opp og ned trappa og har ikke sittet stille lenge av gangen!!

Men til uka skal jeg bli flinkere til å ta med barna ut og gå turer til badevannet i nærheten. Kommer nok ikke til å bade selv(stakkars tilskuere...ler) men det skal bli godt å gjøre noe annet enn husarbeid! Og ikke minst...gå en lang tur og få seg litt gratis trim!!

I dag har barna hatt venner på besøk, så det har vært høyt lydnivå her!! De har løpt rundt i huset og ut og inn i hele dag!!

Skal bli godt å sende dem hjem når det er tid for middag...phu!! Har omtrent løpt etter dem med søvsugeren...ler!! De søler jo hele tiden med et eller annet!

Men, men sånne er det å ha barn...ler!! Er fint at de ikke kjeder seg og har mange venner som er hjemme på tampen av sommerferien.

Ja det var min dag så langt! Håper alle dere andre har hatt en like fin og solrik dag:-)

Ha en fin søndag alle medslankere

Klem fra humorjenta c",)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃4. august 2002
Hei igjen :-)

Godt at det bare er et par uker igjen av ferien da.. det er sikkert godt for ungene å komme tilbake til hverdagen også, akkurat som for oss. Det merker jeg på datteren min også, selv om hun går i videregående. Nok er nok, til og med av ferie.

Spent på resultatet ditt i morgen. Det kommer til å bli fint :-)

Lykke til.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias Blubba😊4. august 2002
Vil bare ønske deg lykke til med morgendagen. Du har jo vært kjempeflink så langt, så dette går nok bra. Og står man stille er det ofte fordi kroppen har samlet vann, enten hormonelt eller fordi det har blitt litt mye salt i sommervarmen. I morgen skal jeg gjøre som deg, fram med målebåndet. Målte mef for et halvt år siden, og forventer ikke så mye endring fra de målene. Men framskrittet skal jo måles, ikke bare veies..*ler*.

Klem fra Blubba
c.AuthorAlias juliane😉4. august 2002
Hei vennen.

Ja, da var den dagen nesten ferdig, en fryktelig varm dag. Vil bare ønske deg lykke til i morgen, tenker på deg, håper resultatet blir som du ønsker. Ha en fortryllende fin kveld. Vi snakkes i morgen.

Klem fra Juliane
c.AuthorAlias boggi-😄4. august 2002
Hei ! Hverdagstrimmen (huslige ting) kan faktisk gjøre underverk noen ganger.... vi rører oss masse uten å egentlig tenke over det..
Ville bare ønske deg lykke til i morgen -du har sikkert greid deg like bra denne gangen også.
Klem fra Boggi
Bilde
😉110,2 kg

Cm forsvinner!!

Hei alle medslankere!!

I dag når jeg stod opp bråbestemte jeg meg for å ta å måle meg, noe jeg ikke har gjort på lenge!!

Jeg målte kun midje,hofte og lår fordi husket jeg tallene på fra forrige gang.

Hofte: -15cm
Midje: -10cm
Lår : -8cm

JIPPI!! Det var moro å se!! Nå skjønner jeg hvorfor det er så viktig å måle seg også. Ikke bare tenke vekt!! Gleder meg til buksene blir for store og jeg må ut på shopping:-)

Håper alt er bra med mine medslankere i dag! Jeg smiler fra øre til øre og deler gjerne litt glede med dere:-)

Ha en nydelig dag!!

Klem fra humorjenta c",)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias blubba😊3. august 2002
Hei og takk for koselig kommentar.
Ja jeg er med på en liten konkuranse. Det kan være det man trenger å tenke på når fristelsene står i kø. For det er sjelden de finner motstand hos meg-dvs. det var før det. Nå er jeg veldig sikker på at dette skal gå bra. Kanskje ikke så fort, man har da tross alt brukt halve livet på å komme dit man er i dag. Og det merkes jo i beina og andre steder. Men sammen med alle dere er jeg sikker på at jeg holder ut. Dette er jo nesten som å være på Grete Roede kurs hver dag, bare mye koseligere.

Klem fra Blubba
c.AuthorAlias juliane❤️2. august 2002
Hallo vennen.

Kjempe flott at du også har begynt å måle deg, for det er mange ganger man lettere ser at man har "krympet" i målene. Man går faktisk fortere ned i målene enn i vekt. Fortsatt lykke til, og god natt!

Nattaklem fra ...juliane.
😊110,2 kg

Venter med å veie meg

Hei alle medslankere!

Tja hva har jeg gjort i dag da. Svært lite...ler! Spist lite også, men det gjør ikke noe!

Frokost: cambrigde(153kcal)
Lunsj: Banan(100kcal)
Middag: Et lite Toro-måltid(200kcal)
Kvelds: Banan(100kcal)
Og så 2 glass appelsinjuice(ca150kcal)
Totalt i dag: 703kcal
Må jo gå ned i vekt da eller hva??

Har også tatt mine CLA tabletter og epleedikksiderkapsler som også faktisk inneholder en del kcal. I CLA er det 7kcal i pr.tablett og jeg tar max dosen på 6pr.dag. Så der har vi 42kcal til!!

Må si jeg savner mine brødskiver med leverpostei og vanlige middager innemellom, men jeg vet jo at jeg ikke skal leve med denne dietten for altid!!

Men jeg skal følge den slavisk fram til 6.september for da skal vi i jentegjengen på hotellhelg!! Og da skal jeg kose meg!

Men så fort vi er hjemme igjen er det tilbake til pulver og magre supper!!

Til mandag veier jeg meg igjen, så da blir det spennede å se hva resultatet blir:)

Ha en fin kveld alle sammen

Klem fra humorjenta c",)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias juliane❤️2. august 2002
Hei vennen.

Jeg må bare ta av meg hatten denne gangen altså, nå er du jammen flink. Ingen sprekker hitil. Er helt sikker denne gangen om at du klarer det, for neste sommer skal vi gå med korte topper og kuule olabukser, som vi avtalte....ler.

Ønsker deg fortsatt lykke til, og jeg er kjempe spent på neste veiing.

Kjempe klem fra Juliane.
😑110,2 kg

Tja...det går da nedover

Hei alle sammen! Nå er jeg tilbake fra ferien min og for å skryte litt av meg selv så skeiet jeg aldri ut!! Det gikk i pulver, frukt og magre supper. Jeg må innrømme at jeg håpet på noe mer nedgang, men....Jeg har nå jo gått ned noen kilo da! Jeg er jo fornøyd med hvert gram som forsvinner fra kroppen min!! Og de skal det bli mange av!!

Jeg må få anbefale noe som heter Melaslim epleedikksider med chrommekelp som man får kjøpt på helsekostforetninger!!

Jeg er ei godteguri uten like og etter at jeg begynte på disse tablettene tenker jeg ikke på snop i det hele tatt!!

Og det kommer vikelig til å hjelpe meg i kampen mot kiloene!!

Men de hjelper jo ikke mot lysten på vanlig middag og brødskive, men jeg føler at jeg har kontrollen nå:-)

Nå skal disse kilone vekk og når jeg leser dagbøkene deres blir jeg virkelig inspirert og motivert. Dere er så flinke alle sammen!!

Gleder meg til å følge dere mot målet

Ha en fin kveld

Klem fra humorjenta
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias boggi-❤️31. juli 2002
Du store min tid: så flink du har vært !!!! Snart under 110 - herlig. Du må ha en vilje av stål.... pulver i hele ferien. Jeg har prøvd alle mulig typer pulver - men jeg har blitt dårlig hver gang... (når jeg bare har brukt pulver).
Du er i alle fall super flink.
Følger spent med deg.. Du må i alle fall starte forsiktig med maten igjen så du ikke spretter opp igjen like fort.
Klem BOGGI
Bilde
c.AuthorAlias Molla😌31. juli 2002
Heipådeg!
Ser at du har fått en "flying start", og det er kjempebra! Snart under 110 også, herlig... Har du satt deg noen delmål? Husk å belønne deg selv etter hvert som du når et delmål, f.eks. soltime, klesplagg, massasje m.m. Det funker kjempefint for meg og øker motivasjonen. Gleder meg til å se fortsatt fremgang (=nedgang) hos deg, ha en deilig slankedag!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias juliane❤️30. juli 2002
Hallo.

Først må jeg få gratulere med 4,8 kg som er borte. Vet at du hadde håpet på mer, men jeg synes du er flink jeg! Dette klarer du denne gangen, det er jeg sikker på.

Fortsatt lykke til. Vi snakkes nærmere helgen.

Klem fra Juliane.
😄115,0 kg

På ferie med pulver og stavmixer

Ja i ettermiddag reiser jeg på ferie med pulveret mitt og greier(knis) Men det går! Skal jo til mamma og videre til en venninne.

Det skal bli godt å komme seg bort litt.

Og det blir spennende å komme hjem til vekta for å se resultatet:-)

Håper jeg blir positivt overrasket da!! Det blir jo lite med

trening, men det blir nok litt turgåing og bading(litt trim det)

Når jeg kommer hjem skal jeg børste støv av ergometersykkelen min og sette igang!!

Da ønsker jeg alle mine medslankere en flott uke. Dette klarer vi sammen!!

Klem fra humorjenta
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😀20. juli 2002
God tur da!:) Håper at du får det hyggelig. Tøft gjort av deg å satse på pulver når du er på ferie. Hadde ikke jeg klart, men det høres ut som du har en jernvilje.*S*
Vi snakkes når du kommer hjem igjen. Spent på å følge deg framover:)
Kos deg masse!
Klem fluffa
c.AuthorAlias boggi-❤️19. juli 2002
Ønsker deg god feire tur. Skal du virkelig drikke shake og suppe i ferien ? - greier du det. Ja da lyser det respekt av deg.....
Lykke til videre
BOGGI
c.AuthorAlias Jenta*S*😉19. juli 2002
Kjempebra at du finner litt motivasjon i dagboka mi! Det er jeg glad for! Og jeg lover deg: Det ER absolutt mulig! Jeg skulle selv ned 56 kilo når jeg begynte og nå er det 16,6 igjen...ganske vilt.Men bit tenna sammen,og stå på!
En pulverkur helt i starten er sikkert ikke så dumt for å få litt mot til å stå på videre.Bare husk å spise lite og drikke masse vann når du begynner med mat igjen!
Jeg har troen på deg!!!Gleder meg til å følge med deg videre*S*!

Klem fra Jenta*S*
😄115,0 kg

Gir aldri opp!!

Vel, da var det på`n igjen! Og jeg gir ikke opp nei! Har prøvd å slanke meg i snart 10 år og har prøvd det meste ja! Denne gangen skal jeg starte dagen med en cambrigdeshake og en frukt. Det samme til lunsj og til middag skal jeg ta en av de magre torosuppeposene etter en shake.

Så da er det bare å se om dette fungerer for meg!!

Har lest masse på dere andre og jeg må si at dere er fantastisk flinke!! Veldig motiverene å lese. Denne gangen må jeg bare klare det. Mitt første mål er å komme så langt ned som overhodet mulig innen september, for da skal vi på hotell-tur for å feire en god venninnes 30-årsdag!!

Det er 7 uker til avreise og hvor mye er mulig tro??
Pulver, frukt og toroposer + masse trening og VANN!!

Ja tiden vil vise det. Først får en ta en dag av gangen og håpe at en holder ut!!

Ha en flott dag alle dere andre medslankere c",)

Klem fra Humorjenta
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias juliane😉19. juli 2002
Hallo Humorjenta.

Har bare lyst til å ønske deg lykke til, er sikker på at du klarer det denne gangen. Men husk: Begynn å tenke litt mere på deg selv, det fortjener du virkelig! Masse lykke til igjen, skal følge med på deg mot målet ditt.
God tur i dag, klem barna fra meg.

Klem fra Juliane.
c.AuthorAlias boggi-😄18. juli 2002
HEI !
Velkommen i klubben. Høres ut som et fornuftig opplegg. Kan sikkert være lurt å venne om magen til litt mindre mat først.Kjekt med å få en pang start også
Ønsker deg i alle fall lykke til..
Vi "snakkes" nok i mange mnd fremover - skal nok titte innom deg litt nå og da (hvis du vil)
Klem boggi-
c.AuthorAlias Jojoen😃18. juli 2002
Hei Humorjenta. Velkommen hit :-)

Alt er mulig når vi vil. Jeg startet på 124,1 og var 17,7 kg lettere etter 7 uker. Begynte med pulver første uka og så fortsatte jeg med lavglykemisk kosthold fra andre uke.

Men alle er forskjellige. Du kan like godt gå ned enda mer :-) Eller ikke fullt så mye... Vi er forskjellig bygd og har forskjellig aktivitetsnivå. Selv er det bare så vidt jeg har fått begynt med litt trim.

En dag av gangen er en flott innstilling. Det er første dagen som er verst, så går det lettere etter hvert.

Lykke til.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias fluffa😀18. juli 2002
Hei, og velkommen til oss! Du vil ikke angre på at du har startet dagbok her. Du vil få støtte og oppmuntring, og kanskje et spark bak hvis det trengs *S*. Ser at du har samme utgangspunktet som meg; jeg startet også på 115 kg.

Jeg ønsker deg lykke til, og håper at vi kan være til hjelp for deg. Kommer til å følge med deg i tiden framover.
Klem fra fluffa
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.