← Alle historier

Yo-yo slanking !

av Barbro · 28. oktober 2000

Bare overskrifta på min lille historie vil vel mange kjenne seg igjen i. I tenårene og helt fram til jeg fikk mitt første barn i midten av tyveårene, var jeg alltid slank. Ihvertfall hadde jeg ingen nevneverdige problemer med vekta.
Nå er jeg i begynnelsen av 40 årene og har to barn. Etter sistemann som jeg fikk for 6 år siden har vektnåla stort sett pekt oppover.
Jeg føler rett og slett at jeg ikke har hverken ork eller lyst til å trene og i tillegg er jeg så glad i mat og godterier. Litt av en kombinasjon ikke sant? (sikkert ikke ukjent...)
Ofte når jeg står i speilet i bare nettoen, tenker jeg at NÅ MÅ JEG SKJERPE MEG, OG GÅ NED I VEKT!

Så blir det til at jeg går på en eller annen lyn-slankekur og går ned 2-3 kg. Så klarer jeg ikke å holde motivasjonen min oppe lenger,og begynner å spise snop og fet mat igjen...Back to the same...
I dag ligger min BMI litt over 30, og det sier seg selv at nå må jeg gjøre noe. Men som sagt klarer jeg ikke å fullføre noen slankekurer. Jeg har vel for dårlig selvdisiplin.

Lurer på hvordan jeg skal komme meg tilbake til den gode gamle trivselsvekta mi...

Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.