Bare overskrifta på min lille historie vil vel mange kjenne seg igjen i. I tenårene og helt fram til jeg fikk mitt første barn i midten av tyveårene, var jeg alltid slank. Ihvertfall hadde jeg ingen nevneverdige problemer med vekta.
Nå er jeg i begynnelsen av 40 årene og har to barn. Etter sistemann som jeg fikk for 6 år siden har vektnåla stort sett pekt oppover.
Jeg føler rett og slett at jeg ikke har hverken ork eller lyst til å trene og i tillegg er jeg så glad i mat og godterier. Litt av en kombinasjon ikke sant? (sikkert ikke ukjent...)
Ofte når jeg står i speilet i bare nettoen, tenker jeg at NÅ MÅ JEG SKJERPE MEG, OG GÅ NED I VEKT!
Så blir det til at jeg går på en eller annen lyn-slankekur og går ned 2-3 kg. Så klarer jeg ikke å holde motivasjonen min oppe lenger,og begynner å spise snop og fet mat igjen...Back to the same...
I dag ligger min BMI litt over 30, og det sier seg selv at nå må jeg gjøre noe. Men som sagt klarer jeg ikke å fullføre noen slankekurer. Jeg har vel for dårlig selvdisiplin.
Lurer på hvordan jeg skal komme meg tilbake til den gode gamle trivselsvekta mi...
Yo-yo slanking !
av Barbro · 28. oktober 2000