← Alle dagbøker
grete
56 år170 cm71 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start107,0 kg
Sist94,0 kg
Endring−13,0 kg
BMI nå32,5
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Lenge siden sist
Hei folkens.
Ja nå er det lenge siden jeg har tittet innom slankesiden. Derfor er det også lenge siden jeg har tenkt slanking. Det har igrunn vært utrolig deilig med en liten pause. Og utrolig nok står vekten på det samme:-))) Men nå har jeg lyst å gå ned noen kilo til. Siden det fungerte så godt med Cambridge kuren sist, prøver jeg igjenn på rein kur fra idag.
Nå er det sommer folkens. Her på Vestlandet, er det skyfri himmel og det blir en flott dag. Kanskje deter mulig å få litt farge på de hvite leggene:-)))))
Jeg har ikke lest dagbøker i det siste, men tenkte å ta en runde nå. Så må dere alle ha en kjempefin dag, og en flott slankeuke.
Mange klemmer fra Grete.
Hjemme igjenn
Ti dager på Sørlandet, en KONTROLLERT sprekk......
Ja så er jeg hjemme igjenn, og jeg må si at jeg er ganske kry over meg selv. Jeg spiste suppe hele tiden, mens de andre hadde deilige middager og kosekvelder i hytt og pine. Men siste kvelden bestemte jeg meg for å ha en kosekveld sammen med de andre. Da bestilte vi peppes pizza og jeg spiste iallefall min del!!! MEN det herlige med den utskeielsen var at det var helt ok å starte på igjenn med kur dagen etter. Så nå holder jeg på med kombinert kur med et måltid for dagen. Har planer om å kose meg neste helg med 17 mai og pinsen for da skal vi igjenn på langtur til Østlandet og besøke familie. Har tenkt ren kur uken etter det så får vi se!!!
Til de som har prøvd Cambridge kuren før og følte seg slapp må jeg si prøv igjenn!!! Forrige gang jeg prøvde måtte jeg spise noen vitaminer utenom, som kom sammen med kuren. Nå er alt i suppen. Og jeg har ikke følt meg slapp denne gangen. Men har en hardt arbeid er det nok lurt å ta kombinert kur. DET VAR DAGENS REKLAME:-))) Det er godt ment, for jeg vet hvor desperat jeg var nå før kuren og jeg unner ingen å ha det slik.
Ønsker dere alle masse lykke til og vet dere så lenge vi er inne på disse sidene, har vi iallefall ikke gitt blaffen:-)))
Mange klemmer fra Grete.
Snart mattid
Hei folkens:-))))
Ja så er vi komt et stykke ut i mai. Jeg er fortsatt på Sørlandet og koser meg, uten mat!!! Men imorgen er det tre uker siden jeg startet på rein kur, så onsdag begynner jeg på kombinert kur. Gleeeeeder meg til å spise brunostskive:-))) Er veldig stolt over meg selv! Nå har jeg sett de andre gasse seg med god middag, flere kosekvelder med snop og video uten at jeg har spist noe som helst uten suppe. Var veldig spent når vi reiste ned her, men jeg har holdt meg. Så nå er jeg spent på resultatet når jeg kommer hjem på vekten min. Best å ikke ha for store forventninger. Dessuten har jeg jo ikke tatt av noe enda hvis jeg ikke klarer legge om kostholdet. Så det er egentlig nå den store utfordringen starter.
Får ikke lest så mye i dagbøker, eller skrevet kommentarer så lenge jeg er her nede. Tar det igjenn når jeg kommer hjem.
Ønsker dere lykke til og så må dere kose dere med maiblomster og sommerfølelse.
Mange klemmer fra Grete.
På tur uten mat......
Hei folkens....
Er på besøk denne uken og det var jo spennende på forhånd hvordan dette skulle gå. Reiste til Sørlandet igår. Vanligvis sitter jeg og knasker så det holder når jeg er ute og reiser. Men ikke denne gangen nei!!!! Måtte drikke kald Cambridge suppe på vegen, og det var ikke å anbefale:-))))))
Ellers går det over all forventning. De andre koser seg med full middag med masse god lukt.mmmmmmmm MEN jeg koser meg med suppen min. Herlig å bruke den enorme staheten min til noe positivt for en gang skyld.
Det blir nok ikke skrevet hver dag her inne denne uken, men jeg ønsker dere alle en fin uke og heier på dere.
Mange klemmer fra Grete.
Ti fullførte dager
Hei folkens:-)))
Ja så har jeg fullført ti dager på Cambridge kuren. Ifølge de skrivet som følger med i pakkene, bør en gå tre uker på ren kur før en begynner på fast føde igjenn. Så nå er jeg igang med nye ti dager på kur. Synes det går etter all forventning enda. Var i besøk igår og de spiste biff, fløtegratinerte poteter, soppstuing og drakk rødvin- mens jeg drakk kyllingsuppe. Var litt stolt av meg selv der ja:-))))))
Har lest litt mer om Cambridge kuren nå, og det mange gjør feil(har brukt kuren selv og gått i samme felle!!) er å tenke rask nedgang. Men i presentasjonen av kuren består hele kuren av tre faser hvor hurtig vekttap bare er en fase. De er like opptatt av bevistgjøring, endret kosthold og økt mosjon som andre kurer.
Så disse dagene mine på kur har ingen ting for seg hvis jeg ikke går videre, men det hadde jeg jo måttet uansett så lenge jeg har lyst til å slanke meg.
Har ikke hatt tid til å være så mye her inne de siste dagene, men prøver å følle litt med. Ønsker dere alle en fin uke med masse motivasjon og slanke linjer. Lykke til!!!!!!!!!
Mange klemmer fra Grete.
Vektstopp????
Det måtte jo komme!!!
Idag viste vekten ingen endreing, og det måtte jo komme. Nå er jeg vel kvitt noen kilo med væske tenker jeg:-)))))) Så var det fettet da.......
Nå er det 8 dagen på Cambridge og jeg må si det går over all forventning dette her. Måtte det bare fortsette!!!
Ønsker dere alle en fin og slankende onsdag:-)))))
Mange klemmer fra Grete.
TI KILOSJUBILEUM:-)))))))
Hei folkens. Det var sannelig på tide. Nå har jeg slanket meg, eller rettere sagt trodd at jeg har slanket meg, siden november. Så da var det vel på høy tid med ti kilos jubileum:-)))
Er igrunn litt stolt idag, for jeg var i besøk hvor de serverte deilig kjøttpudding med bacon på med deilig kålstuing. Skal love dere at det luktet godt... Men jeg spiste Cambridge suppe og drakk vann. Har også fått trimmet litt idag, med 45 min gange. Så "so far so good......"
Håper dere alle har det bra og måtte motivasjonen komme og innhente oss alle:-)))))
Mange klemmer fra Grete.
En herlig helg.....
Har ikke smakt matbiten uten Camridge supper i helgen. Det er mest herlig fordi jeg plutselig kjenner meg selv igjenn. Har virkelig fortvilt over at jeg ikke har klart å gjennomføre det jeg har bestemt meg for. Jeg pleier være kjempesta:-)))))
En blir så utrolig fortvilet og skuffet når en ikke gjennomfører det en har bestemt, så denne helgen er virkelig en seier!!!! Dagen idag har også begynt bra med kur, to og en halv liter vann og et kvarter på ergometersykkelen. Hadde planlagt en spasertur, men vet ikke helt om det blir. Idag er nemlig Vestlandsværet skikkelig surt med masse regn og masse vind!!
Ønsker dere alle en fin mandag, og en fin uke. Ps! Hjertet på innlegget er til dere alle for kommentarene som har holdt meg på disse sidene. Takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mange klemmer fra Grete.
Helg uten sprekk......
Ja det er lenge siden det. Gangen i dette her har jo vært at jeg har slanket meg for harde livet i uken og spist masse masse masse i helgen. Så det er faktisk kjempelenge siden jeg har hatt en helg uten sprekk:-))))))
Sitter her med vannflasken min og koser meg!!! Det er rart det med masse drikke. Er en inne i en god periode og drikker masse, er det ingen ende på hvor mye en klarer å få ned. Men i dårlige perioder er det en kjempekamp å få ned en 1/2 liter.
En merker på hele kroppen at det er godt å drikke mye:-))))
Ønsker dere alle en fin søndag folkens.
Mange klemmer fra Grete.
Takk "slankere dott com"
FOR EN LETTELSE at de ikke legger ned siden vår folkens!!!
Sitter her på denne lørdagskvelden med vannflasken min og Cambridg suppe. Mannen sitter og koser seg og lurer fælt på om han er stygg med meg. Men det er han jo ikke:-)))) Det å slite med altfor stor kropp, det er slitsomt!! Men å føle at en er på veg til å gjøre noe med det DET ER HERLIG!!!
Har nå tre dager på kur, og synes det går kjempefint. Jeg merker at jeg har ikke veldig lyst på mat heller. Men vanen er vanskelig å vende, for det er jo vanlig når lørdagen kommer at vi(han) lager noe godt og så ser vi en god film. Så da blir det litt rot i rytmen når jeg plutselig må endre dette:-)))))
Er veldig glad for å se vekten, men føler jo at så langt er ikke "arbeidet gjort", for det er jo det med disse hurtig kurene at om en ikke er KJEMPEFLINK etterpå, er det raskt opp igjenn også. Men jeg vet at jeg var så forvirret på mat, og den følesen av å "ha prøvd dette lenge" at jeg kom ikke lenger. Og det viste jo innleggene og vekten.
Har forutenom kuren klart å sykle 15 minutter disse dagene, så det har jo tydelig gitt mer motivasjon. Jeg bare krysser fingrene og håper atjeg kommer i mål denne gangen!!!!!!!!!!!!!
Ønsker dere alle en fortsatt fin helg:-)))
Mange klemmer fra Grete.
Er dette rett????????
Heisann folkens
Sitter her med suppekuren min og vann. Synes enda (3 dag) at det går veldig fint. Igår kom mannen hjem med en svær kebab og satt og spiste rett fremfor øynene mine, uten at det gjorde meg noe. MEN det er jo alltid et men. Jeg sitter her å lure på om dette er rett. Er det noen som har erfaring med Cambridge kuren???
Jeg ser jo at vekten går ned, men ødelegges forbrenningen av en slik kur??? Har egentilg ikke tenkt å stå på denne kuren så lenge, men nå var jeg så lei av tresiffret at jeg må prøve om dette hjelper på motivasjonen. Jeg er jo fullt klar over at jeg må endre kostvaner for å nå det store målet. ORKER BARE IKKE VÆRE 100 KILO I SOMMER!!!!!
Ønsker dere alle en fin og slank helg. Flinke er dere:-)))))
Mange klemmer fra Grete.
Desperat!!!!
Hei folkens:-)))))
Har innsett at det opplegget jeg har prøvt å få til siden jul ikke nytter. Nå har denne slankingen blitt så frustrerende at nå prøver jeg et siste forsøk med Cambridge kuren. Begynte igår og synes det har gått fint igår og idag. Men to dager er jo ikke så mye. Har i første omgang kjøpt kur for ti dager så får vi se. Er det noen som har erfaring med Cambridge kuren???
Ser med skrekk at denne siden skal legges ned og det er veldig trist. Hadde det ikke vært for dere hadde nok vekten min vært tilbake til start og sikkert mer en det også. Takk folkens!!
Ellers sitter jeg inne om dagene med sykt barn, og det er rett og slett kjedelig. Heldigvis liker jeg å lese, så biblioteket blir redningen. "Får håpe det blir likar i morra" slik at jeg får ut og gå på tur. Det er jo så fine dager nå, med pusekatter på trærne. Det gir god vårfølelse.
PS. Se tosiffret vekt idag. Jippi:-))) Gleder meg over den selv om jeg vet det bare er væsketap.
Ønsker dere masse lykke til:-))))
Klemmer fra en håpefull Grete. Nå bare må det lykkes!!!!!
En lang helg.
Hei
Har falt tilbake til gamle synder og da blir helgen veldig lang. Hadde besøk lørdag og da ble det litt mye kos på kvelden. Jeg satt i min vante sofa med Chipsskålen i fanget:-)) Søndag var vi i bursdagsselskap med full middag, hjemmelaget karamelpudding og kaker. Jeg glemte helt bort at jeg var på slanking. Men det verste var mandag når jeg hadde store planer om å være skikkelig flink, vel det ble en skikkelig restefest:-))))
Så derfor var jeg veldig glad idag når vekten sto likt som før helgen. Men jeg var faktisk mye i aktivitet i helgen så det er vel det som har reddet meg. Dagen idag har begynt bra med to knekkebrød og vann til frukost. Og 45 min. gåtur. Så får jeg bare håpe den slutter bra også. Det er det jo jeg som avgjør...åhhhh gi meg viljestyrke!!!!!
Ha en fin slanketirsdag folkens.
Klemmer fra Grete.
Jeg vil, jeg vil, jeg vil....
God morgen allesammen.
Vel må bare komme med en aldri så liten innrømmelse her: det ble nok ingen trim på meg igår. Skulle gå tur, men fikk besøk og hadde besøk til midnatt så... Men jeg kan jo ikke ha mindre planer idag for det. SKAL GÅ TUR IDAG!!!!
Merker at jeg sliter med å avvenne meg med å spise når jeg lager mat. Det er så lett å spise en liten ostebit underveis, og det blir jo litt kallorier holder en på slik hele dagen. Spiste nok litt ekstra på den måten igår, men det var helst tomater,salat osv. Det er jo ikke så farlig, men jeg skal jo venne meg av med det. På Grete Roede kalte de slike som meg for "slikkepinnens venner" og jeg må jo bare innrømme at det passer helt til meg!!
Mine mål for dagen er å drikke mye og gå en tur, og spise ofte og lite!!(forøvrig kan en gjøre som en vil)
Ønsker alle her inne en fin fredag på en deilig vårdag.
PS! "slipp kalloriene ut, det er vår"
Mange klemmer fra Grete.
JIPPI!!!!!
God morgen folkens.
Ja det var deilig å gå på vekten idag:-)))) Håper at det kan motivere skikkelig til å fortsette. Igår var jeg i besøk hele dagen og fikk ikke skrive noe. Derfor begynner jeg med gårsdagen.
Hver gang jeg har bestemt meg for å være flink, blir det en eller annen anledning for utskeielser. Så når det ble bestemt at jeg skulle besøke en veninne var jeg litt spent på dagens kost. Men det gikk kjempefint:-)) Jeg spiste en riktig frukost og lunsj før jeg reiste og når jeg møtte henne gikk vi en lang tur, på to timer. Til middag laget hun en deilig salat. Det er herlig med så gode venner som er tynn selv men forstår andres problemer. Hun er så kjempeflink med urter, så det ble en veldig spennende salat med deilig grovt brød til..... og et lite glass pils til dessert:-))))) Kveldsen ble vel egentlig mindre å skryte av, men jeg tror en skillingsbolle er bedre enn ingen kvelds. Vekten gikk illefall rett veg så da er det jo greit!!!!!
Dagen idag er allerede planlagt med:
Frukost :To knekkebrød med prim og magerost
Lunsj :To skiver med skinke
Mellomm. :En appelsin
Middg :Fiskekaker med grønnsaker.
Kvelds :ja det får vi vel se etterhvert.
Trim :Det blir dårlig med sykling, men det er jo så deilig å gå tur nå når våren er her. Har planlagt en 45 min. tur.
Ønsker dere alle en fin vårdag, og til oss som ikke har holdt helt mål i vinter:
"Det er fortsatt litt tid å gjøre det på:-))"
Leste akkurat innlegget fra deg - så nå er vi her inne å svirrer samtidig!! Gjett om jeg har savnet det da!!! Følte meg litt ensom her inne, etter lang sommerferie og ingen av de gamle kjenningene som oppdaterte dagboka si.
Men nå skal jeg ha med meg deg igjen - og det skal bli så bra!!! Om du ikke starter i dag, så håper jeg virkelig du er her på mandag!!! Ikke sant??? Mandag er en fin slankestart dag.
Nå må jeg løpe å handle litt før jeg drar på kveldsvakt - F. skal i bursdag i morgen og vi må finne gave.
ÅHH så gla jeg ble for å se deg her inne - JIPPI JIPPI!!!
HEIA OSS GRETE!!!!
Mange gode KLemmer fra Afodite
NÅ er det snart tre måneder siden sist du var her inne! Innrømmer at jeg har hatt en lang sommerferie, og ikke tatt meg tid til å skrive her inne selv, men nå er jeg i gang igjen. Har så veldig lyst til at du skal være med meg i kampen mot kiloene! Vet ikke helt hvor det har blitt av det jeg, men du var jo så godt i gang med pulverkur her rett før sommeren.
Tenker jeg sender deg en sms, eller privatmail jeg - for nå er jeg spent på hva som skjer med deg ;-))
Uanseett vennen så skal du få mange gode klemmer fra meg.
KLemz fra Afrodite