28. august 2002
☹️58,6 kgIKke så flink i dag....
Vekten er vekt om morgenen. Tror det er mer realistisk å forholde seg til denne. Fra nå av : veiing hver morgen.
Allerede begynt å skeie ut. Nøkkelen til gode matvaner for meg har jeg begynt å skjønne at ligger i det å spise en god frokost. Får jeg for lite mat om morgenen, ja da blir det så som så med resten av dagens inntak.
Frokost: 1 knekkebrød med rekeost og 1 glass eplejuice + 1 yougurt.
1 kopp kaffe
Lunsj: Pastasalat + vann + 1 kopp kaffe
4 m&m
Middag: 2 grillpølser med bacon og potetmos (stekt i form)
1 glass saft.
Blir ikke trening i dag. Får prøve å gå en tur senere.
Frykter at morgendagen kommer til å bidra til økt vekt. Jobb-kurs på hotell med lunsj osv.
Har vært flink så langt i dag
Må ha løpt fra meg noen kalorier på jobb i dag. Veldig travelt.
Spist i dag:
2 havreknekkebrød med leverpostei + 1 1/2 gl. eplenektar + 1kopp kaffe
2 kopper kaffe.
Lunsj: 1 skinkesalat med ris, ost og grønt. med dressing & 1 skive grovt helkornbrød uten smør. Vann.
Har drukket bare vann hele dagen med unntak av 1 gl. saft.
Middag: 3 Fiskeboller 2poteter og en haug med revet gulerot.
Så får vi se hvor flink jeg er med trening i dag...
Kl.20:45: Klarte å komme meg på trening. Rotet frem det gamle treninsprogrammet. Utrolig at det stod i kassetten enda. Følte meg litt dum fordi jeg ikke lenger husket hvilke apparater som var "mine". 15 min. sykling + 3 kvarter styrketrening. Ikke så verst.
Kvelds: 2 havreknekkebrød med makrell og agurk
1 yougurt melon. Vann.
Hvor er det blitt av viljestyrken?
Helt vanlig dag, frokost kl. 0645, bare ett knekkebrød med kaviar og juice + kaffe. Møte som krevde konsentrasjon = 2 kopper kaffe før lunsj. Lunsj kl. 11.30 1 kopp kaffe + hvetehorn med ost og skinke. Middag: Pasta m/bacon & ostesaus. Ettermiddag 1/2 kopp kaffe. Hver dag skal jeg liksom trene. Endte opp med halvtime med hagearbeid. Ikke så verst, men ikke akkurat trening. Unnskyldningen nå er vente på ny timeplan på treningssenter. Litt mer "passende timer". Har eget vekttreningsprogram. "Tør" ikke gå fordi jeg ikke har vært der siden slutten av mai. Husker ikke alle øvelsene. Vurderer personlig trener. Vekten står stadig på det samme rundt 59 kilo. I fjor vurderte jeg 58 kilo som makstak. Ikke så rart at vekten stiger. Greier ikke la være å spise om kvelden. Ble en hveteskive med kaviar og brelett og 8 småsjokolader. :-(Helt irrasjonelt, vet at det er ikke sånn man slanker seg. Mål: Vil ned i vekt og bli fastere i fisken. Blir ikke fastere i fisken av å ikke trene. Men på torsdag...da!Vet at jeg lurer meg selv. Glemte nesten å skrive ned målet mitt: 54 kg.
Jeg oppdaterer litt oftere i morgen og sjekker innom deg. okey?