← Alle dagbøker
diarist.Alias

god og rund

50 år159 cm12 innlegg 2002 0 følgere

Start99,4 kg
Sist100,8 kg
Endring+1,4 kg
BMI nå39,9
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
15. januar 200222. juli 2002
😈100,8 kg

Here I go again

Ja jeg er i live, men det har vært tungt. Som dere ser på vekta sprakk det fine opplegget mitt. Boka var bra den, men det manglet mye på "stå på viljen". Men nå skal jeg altså prøve igjen. Ringte legen min i dag og fikk en ny resept på Xenical. Håper at dette kan hjelpe meg litt på vei. Disse tablettene koster en del, men det gjør vel mye annet også (snop og kaker!!!!). Jeg skjønner nå at for å finne tilbake til den store inspirasjonen må jeg logge meg på her. Mange flinke folk her altså.

For å erkjenne noen av mine synder har jeg hentet badevekta mi hjem fra ferie. Den er godt plassert på sin vante plass og gliser hovent til meg hver gang jeg går forbi den. Ellers er jeg super avhengig av sukker for tiden. Må ha noe snop hver dag, derfor er det ikke så rart at vekta ikke går nedover.

Må si det føles litt godt å være tilbake, og denne gangen skal jeg ikke forlate dere så fort.

Ha en fortsatt fin sommerdag.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja26. juli 2002
Hei:-)
Fint at du kom deg inn her igjen og er motivert for å forsøke på nytt:-)
Egentlig så har jeg ikke så mye tro på det å gjemme badevekta, jeg..., så det er fint du har funnet den frem igjen. Personlig så blir jeg mer motivert og er flinkere med maten de dagene jeg er gått ned noen gram, enn de dagene jeg ikke har gått ned noe. Så for meg er det motiverende å jumpe opp på vekta nesten hver dag.

Xenical har jeg aldri prøvd. Fikk resept en gang, men hadde aldri råd til å hente den. Har en venninne som forsøkte de pillene, og hun gikk ned litt. Så det er sikkert lurt å bruke de litt sånn i begynnelsen.

Ønsker deg lykke til, dette her vil du greie bra!:-)

*klem*



c.AuthorAlias Molla22. juli 2002
Heipådeg!
Så fint å se at du ikke har gitt fullstendig opp! Og det mest positive var å se at selv med en "pause" på 5 måneder, så er du på omtrent samme vekt som sist gang du var innom. Når man gir opp en slankekur så er det, ihvertfall etter min erfaring, veldig fort gjort å legge på seg 5-10 kg ekstra p.g.a. trøstespising og dårlig samvittighet. Men den fella har du heldigvis unngått, så du slipper å gå ned de samme kiloene flere ganger. Se positivt på det, nå er det kun fremtiden som teller! Du var jo godt i gang med treningen, håper du fortsetter med det. Sammen med Xenical har jeg stor tro på at du vil lykkes denne gang. Jeg heier på deg, og skal følge med i dagboken din! :)
Slankeklem fra Molla
99,7 kg

Ny uke!

Hei alle sammen!!

Ja nå har jeg startet på uke 2 i "være slank" programmet. Men først vil jeg fortelle litt om hvordan uke 1 har vært. Oppgavene var å gjemme vekta, noe som ble gjort tirsdag kveld. Så var det å begynne å måle med målebånd. Så satte jeg opp en belønningsliste, som ikke skulle inneholde noe med mat, men noe litt ekstavagant til meg selv. Dette ble litt vanskelig, siden det jeg har belønnet meg med i det siste har som regel inneholdt masse fett eller mye sukker. Til slutt ta en oppshining på badet og blant kosmetikk og andre produkter man oppbevarer på badet.(jeg endte opp med å kaste 2 bæreposer med halvfulle eller tomme embalasjer). Ellers trimmet jeg seks dager forrige uke, untatt i går som ble avholdt som hviledag. Jeg sier meg ganske godt fornøyd med første uka.

Denne uka skal det jobbes med holdningen og kaste ut gamle klær(dvs. "telt" og lignende. Ta fram det vakre i seg. Her skal det jobbes med selvbilde så det holder. Etter en liten test i går kveld fant jeg ut at mitt selvbilde trenger en stor makeover. Men det er bare å stå på, for til helgen håper jeg det er tid for en belønning.

P.S: har allerede fått tilbakemeldinger på at jeg begynner å bli bedre. Altså, jeg ser lysere på tilværelsen og er takknemlig for at jeg har fått en real sjangs til å forbedre kroppen og helsa mi. Uten at det koster meg nesten noen ting!

Lykke til denne uka!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella25. februar 2002
Hei!
Dette går skikkelig bra !! ja, enig i at det er lurt å begynne å jobbe med seg selv og sitt eget selvbilde. Lykke til videre med å hente frem det flotte i deg selv, det blir nok en spennende og givende prosess!
:-)Ella
c.AuthorAlias Elisabeth25. februar 2002
Heisann :) Først må jeg bare få si at det var kjempefint at du sendte vekta på ferie :)) Når dere treffes vil nok gjensynsgleden bli mye større enn om dere "så" hverandre hver dag :))
Tusen takk for et kjempefint innlegg i dagboka di idag. Jeg har tatt slankepause nå og jobber intenst med å bli glad i kroppen min. Det er en enorm prosess og ikke gjort over natten.Det å kunne gå i en trang jeans og føle seg VEL,kose seg med en film og drikke et glass lettbrus og føle at.."jøss,det går an å kose seg uten sjokkis,gitt" Den følelsen må jeg jobbe med,jeg som var vant til å konsumere mat omtrent hele dagen..ogd et er faktisk bare 1 år siden! Alt har sin tid,også mat. Av og til kan det være på sin plass med godis,av og til kan man la være..dette er tanker jeg må lære meg. Kjenner du deg igjen i mentaliteten?
Ta vre på den optimismen du utstråler i dagboken din idag,har dud et vanskelig en dag så bla deg tilbake og les det igjen!
Husk at vi er her for deg på både opp og nedturer :)
Stor klem fra Elisabeth.
99,7 kg

Den store trenedagen

Hei alle sammen!

I går kveld sente jeg vekta mi på ferie til mamma, så i dag har jeg ikke veid meg. Nå skal det måles med målebånd heretter. Vel over til treningen. Jeg har investert i helsa mi ved å kjøpe en helt ny ergometersykkel. Den er bare råflott. Syklet 10.7 km og forbrente 245 kcal. Tror jeg blir litt støl i kroppen i morgen, men humøret mitt vil overskygge dette. Føler at det bobler innvendig av iver etter å trene og være flink. Det fungerer faktisk å ikke tenke på at jeg slanker meg. Det er nesten for utrolig til å være sant. Føler meg supermotivert om dagen.

I dag har jeg spist:
Frokost: 1 brødskive m/litt bredlett smør og en skje med lett jordbærsyltetøy + et glass skummet melk. 2 kapsler Møllers tran.
Lunsj: 2 brødskiver m/majones og falukorv, 1 glass skummet melk.
Middag: 2 boller skogsoppsuppe + 2 brødskiver m/smør,1 glass vann.
Kveldsmat: 2 brødskiver m/krydderost. 1 glass skummet melk.

Skal unne meg en litt usunn kveldsmat siden jeg var så flink til å tren i ettermiddag.

Vel, vi snakkes i morgen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz21. februar 2002
Hei :o)
Må si jeg kjente meg veldig igjen ang. bmi'en til mannen din. Min kjæreste er også 'undervektig' og kan spise hva pokker han vil. Dermed faller jo jeg lett inn i hans vaner og, og for å være 'snill' mot meg kjøper han godteri og sånn.. Jeg har sagt at han skal få vite hva jeg veier den dagen jeg er 85 kg *ler*

Ønsker deg lykke til videre - jeg vet hvor hardt det kan være når det skorter på motivasjonen - men dette greier vi! :o)

Klem fra Keyz
99,7 kg

Vekta vant igjen.

Hei igjen!

Jeg er sikker på at vekta mi har en innebygd magnet som drar meg bort til den. Klarte ikke motstå fristelsen om å ikke gå på i dag heller. Men det sett med positive øyne stoppet vekta 400 g under det den gjorde i går. Men nå i ettermiddag skal vekta mi reise på en liten ferie opp til min mor. Der skal den få vile i fred og ro til den stopper på et adskillig mindre tall.

Ellers må jeg bare få anbefale alle som har muligheten til det, å være med på bassengtrening. Det var kjempedeilig. Ikke bare at det hjalp på humøret og den vonde kroppen, men det er en virkelig behagelig trening for kroppen. Tenk deg å trene uten luftmotstand og i 34 grader. Får alle til å føle seg som en sylfide. ANBEFALES.

Har gått en lang tur i dag, og skal nå ta meg en lang time på badet med egenpleining. Dette hjelper på selvtillitten. Sier til meg selv at jeg ikke er på slankekur, men at jeg prøver å gi kroppen min det den har krav på. Jeg føler meg som et bedre menneske allerede.

Dagens tips er å gå på biblioteket og lån boka "naturlig slank uten evige slankekurer", skrevet av Ingmari Dickens.

Ha en fortsatt god dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella19. februar 2002
Hei!
Så flott, 400 gram er nesten en smørpakke !! Ja, du har rett, svømming er ok trim, jeg blir nesten fristet selv jeg...Godt å føle seg nesten vektløs, det er ikke akkurat det man føler seg på landjorda. Men vi er på vei til en bedre vekt nå, både du og jeg - ikke sant ?!

Boktipset ditt ble jeg forresten litt nysgjerrig på, kan du si litt om hva den går ut på ?
Lykke til videre!
;-)Ella
100,1 kg

Være slank program

Hei alle sammen!

I dag har jeg begynnt på noe som kalles for "være slank program". Dette er noe som virker veldig spennende. Det finnes ikke en mat oppskrift i denne boka, det går kun på det psykiske. Det er et 18 ukers opplegg som tar for seg et emne for hver uke. Denne første uka omhandler å kaste badevekta og ta fram målebåndet. Regne i nedgang av størrelser og ikke kilo. Man skal se seg selv som slank, hvor fint det er.

I dag skal jeg på bassengtrening, og det ser jeg fram til. Godt å komme igang med trening. Ellers har jeg sånn noenlunde klart å holde meg til dietten min i løpet av helga. Hadde en litt usunn dag på fredag, men det ble ikke utover alle grenser sånn som før. I går spiste jeg taco. Det er jo egentlig kjempegodt med masse slags salatindgredienser. Tomater, paprika, isbergsalat, ananas og mais. Selv om jeg bruker litt lettrømme til blir det ikke en kjempekaloribombe middag.

Vel, vi snakkes i morgen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nunnen19. februar 2002
Pass deg for å kaste vekten! Jeg har prøvd det samme og kiloene bare snek seg på. Levde uten vekt i 3 år og det er blitt 15 kilo pluss. Jeg har anlegg for å legge på meg og liker sjokolade bedre enn gulrøtter. Uten vekt visste jeg ikke når jeg måtte korrigere et par kilo. Det er veldig tungt å ta av nå. Ikke gå i samme fella!!
c.AuthorAlias ella18. februar 2002
Hei!
Det blir spennende å følge med deg og "være slank programmet" ditt. Fint om du forteller litt mer om det underveis...
Lykke til videre med målbåndet!!
:-)Ella
100,1 kg

Hei igjen

Hei alle sammen.

Var på biblioteket i går og lånte noen bøker om slanking. Syntes det er interesant å lese om andres erfaringer, og kanskje finne litt råd og tips - samt inspirasjon. Og det må jeg si at jeg fant. Lånte 3 forskjellige bøker. Men den ene var spesielt fin, siden ikke hadde noen oppskrifter på mat.

Men jeg må fortelle at jeg har vært ganske flink med spisingen i de siste dagene. Har fulgt dietten som ernæringsfysologen har gitt meg. Greide til og med å kaste en halv sjokolade i går, pluss to kakestykker. Det krevde litt mot av meg for å greie det. Huff det hørtes forferdelig ut. Er jeg virkelig så avhengig av søtsaker. Dette er det på tide å gjøre noe med.

Føler meg faktisk litt bedre om dagen. Har fått opp pippen igjen. Skal prøve å gi litt tilbakemeldinger fra boka jeg snakket om etterhvert. Og sist, men ikke minst skal vekta gjemmes for en stund. Har bedt mannen min om å være vektkontroløren min. Det er ganske smart fordi jeg har ikke turt å fortelle han hvor mye jeg veier. Da kan det være en ekstra push for å få det til. Har bestemt at jeg skal ha veiedag en gang i uken. Hver onsdag. Så da får vi se hvordan resultatet blir etterhvert.

Lykke til alle medslankere, vi snakkes i morgen.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille15. februar 2002
Hei god og rund!

Nå høres det ut som du er på vei. Kanskje dette er begynnelsen på noe stort(lite). Jeg begynnte for en uke siden, og dette nettstedet motiverer meg veldig. Synes du skal prøve å skrive hver dag for ikke å miste gløden. Kanskje en ide å skrive når du har lyst på noe å spise? Ellers hjelper det veldig å trimme litt, da blir lysten på godt mindre.

Håper du bevarer motivasjonen og at du følger oss på vei ned.
Lykke til!

Klem fra Lille Trille
c.AuthorAlias Bunny14. februar 2002
Hei!

Synes du er innmarri tøff som har klart å kaste ut kaker og sjokolade! Gratulerer! For joda, det krever sinnsykt mye mot og styrke! Det betyr jo bare at du er ordentlig motivert!

Kaster fromasjkaka ut av huset i kveld:)
Bunny@>--%--
100,0 kg

Så er jeg her igjen

Ja så var jeg her igjen. Det går litt opp og ned her i verden, og det er vel slik jeg kan karakterisere livet mitt akkurat nå. Når jeg tenker på å slanke meg føles det som et kveletak rundt halsen min. Jeg er sååååååååååå dritt lei slanking. Men jeg har veldig lyst til å gå ned de kiloene som ligger som en embalasje rundt kroppen min.

Samtidig må jeg fortelle at jeg er litt flink inimellom, for da kan jeg gå turer osv. Kluet er å få kroppen til å innstille seg på at den får det så mye bedre med regelmessig trening og et sunnere kosthold. Det er jo egentlig morsomt å trene og å spise sunnere mat. En får det så mye bedre med seg selv og morsomt er det hvertfall når resultatene begynner å komme. Både i form av vektnedgang og kunne gå opp en bakke uten å dra flere minutter etter pusten.

I morgen vet jeg at det blir en usunn dag. Skal ha noen tidliger kollegaer på lasagn og vin. Men i stedet for å gi opp allerede i dag skal jeg si til meg selv at lørdag er en ny dag og nye muligheter. Stå på sier jeg bare.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias antislankekur8. februar 2002
Hei! Ja, når har du riktig innstilling!Selv om det skjærer seg innimellom, så gi ikke opp. Fortsett med å spise sunn mat, og å gå turer, så skal du se at vekta går nedover igjen.

Lykke til, og ha en hyggelig kveld med kollegene.(og kos deg med maten og vinen)
Klem fra antislankekur
99,5 kg

Fredag

Hei igjen.

I dag er det fredag og dagen har gått med til en del tenking og bevegelse. Også litt uheldige ting desverre. Fikk mensen i dag og da er jeg helt syk etter snop. Spesiellt sjokolade. Jeg har slike lyster noen dager i forveien. Dette er så dumt. Mannen min er i følge BMI målinger undervektig. Det gjør at han kan spise hva han vil, mens jeg legger på meg bare ved å se inn på kjøkkenet. Urettferdig. Ikke minst hender det at han er flink til å komentere min spising. Krokodilla var ordet han brukte i stad da vi skulle kose oss med litt snop til fredagsunderholdningen på tv. Ok jeg vet det, men det sårer litt når han sier det, for da får jeg dårlig samvittighet. En ting jeg vet er feil, det er at jeg noen ganger bruker snop litt i erstatning for å spise vanlig mat når jeg er sulten. Det er akkurat som hodet deler seg i to. Den ene siden er den onde som sier jada bare spis, det raker ingen andre hva du putter i kjeften din. Mens den andre siden er den fornuftige og snille siden sier nei, ikke gjør det. Oftest vinner den onde slemme siden. Disse to sidene er litt i krigssonen om dagen, men jeg håper det kan komme til en fredssamtale snart slik at den gode snille siden kan komme seirende ut.

Ellers må jeg fortelle at jeg har vært flink flere dager på rad og vært ute, enten gått tur eller måket snø. Det føles utrolig godt når en kan gå inn igjen svett(?) og sliten til en varm dusj og tenke "nå har du virkelig vært flink"! Jeg har også vasket i huset i dag, så det veier litt opp for at jeg har vært krokodille i kveld. Men jeg skal virkelig vise ham.....en dag snart....nei særiøst.

Jeg fikk en god ide av Elisabeth om at jeg skal gjemme bort badevekten en stund. Heller bare føle meg fram. Jeg går nesten hver måned til ernæringsfysolog på sykehuset, og der må jeg veie meg. Da kan jo hun gi meg dommen.

Vel, vi snakkes i morgen. Ellers takker jeg for alle de hyggelige tilbakemeldingene jeg har fått. Skal bli flinkere til å skrive tilbake, men akkurat nå har jeg nok med å motivere meg selv med gode råd. Håper dere forstår.
99,5 kg

Halvkilo ned

Gjett om jeg ble glad i dag da vekta viste at jeg var under 100. Det var nok til at humøret ble betraktelig bedre på morgenen. I går kveld gikk jeg tur sammen med mamma, etterpå gjorde vi noen gymnastikkøvelser. Er litt stiv enda, men det kommer seg etterhvert. Skriver senere.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisabeth31. januar 2002
Hei! :) Der kan du se! :) Det gjelder bare å stå løpet ut,ikke gi seg når det stritter imot så får man lønn fot strevet :) Lykke til videre,klem fra Elisabeth.
100,0 kg

Jeg vil, jeg vil, men får ikke til......

Dagen startet med 1 brødskive med litt bredlett smør og baconost + et glass skummet melk. Det er jeg fornøyd med, men som dagen går er det vanskelig å være flink. Som i går da spiste jeg fisk til middag, men da jeg var i butikken en tur fikk jeg lyst på noe godt til kveldsmat. Det ble en pakke med noen søte kjeks og lomper med smør og makerell i tomat.

Jeg begynner å innstille meg å gå ned, men det er dette med godtesuget og mengden som er mitt problem. Har begynnt å gå noen turer på kveldene. Mandag måket jeg snø i halvannen time noe jeg er kjempestolt over å ha greid. Hvorfor klarer jeg ikke å være flink over lengre perioder. Jeg hater disse tilbakefallene. Er det noen som har noen smarte tips for å unngå å få godtesuget?
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor31. januar 2002
Hei god og rund!
Så koselig at du stakk innom dagboken min. Der er veldig gøy å høre at jeg kan være til inspirasjon for andre, det hadde jeg ikke trodd da jeg begynte her. Du kan tro jeg så opp til de andre med lang fartstid, sånn som f.eks. Elisabeth, Oriane og Jenta*S. Det de har oppnådd virket på meg nesten uoppnåelig, men nå har jeg tro på at også jeg kan klare det. Og det tror jeg også at DU kan!

Et lite tips fra meg er å planlegge morgendagens matinntak. Spesielt når det gjelder middager. Det gjør jeg, og jeg tror det er det som får meg fra å stupe ned i matfatet fordi jeg blir skrubbsulten. Jeg er veldig sulten når jeg kommer fra jobb, men så lenge det jeg trenger til å lage middag ligger å venter på meg i kjøleskapet....vet jeg at det går ikke så lang tid før jeg kan spise. Tidligere ble det mange impulsmiddager....enda vi er en familie på 2 voksne og 3 barn.
(Tror barna drar nytte av min slanking når det gjelder kostholdet. Mye sunnere mat på middagsbordet nå)

I tillegg tid kostomleggingen tar jeg Kromtabletter (Bio-chrom). Det har hjulpet meg godt når det gjelder søtsuget, men det gikk 2-3 uker før jeg virkelig merket effekten. Det er faktisk sånn at når en spiser mye søtt, forbruker vi mere krom og kommer i krom-underskudd. Resultatet av det, er enda større søthunger. I tilleg passer jeg på å få i meg frukt hver dag. Det hjelper også. Men noen dager får jeg litt søtsug, og da bruker jeg også frukt til pålegg (banan) og lett-syltetøy på skiva.

Stå på jente! Håper at du får en flott slankedag i morgen.
Hilsen Trultemor!
c.AuthorAlias Elisabeth30. januar 2002
Hei på deg! Jeg ser du sliter..Du sier du vil og vil..du må ville også når du er i butikken! Jeg vet jeg muligens er litt streng nå,men det er av egen dyrekjøpt erfaring jeg sier dette. Man må ville like sterkt i butikken,foran godsakene som man gjør hjemme når man ser seg i speilet..som man gjør når man kjenner at buksene strammer og flekset tyter...Det er livets harde fakta. Finn fram viljen din god og rund,du vet at du har den!(Jeg tror på deg!)
Angående godtesug..vel min erfaring er at den vil komme fra tid til annen,,cluet er hvordan du takler det. Kveldene er verst synes jeg. Jeg passer på at jeg har noe "spesielt" jeg unner meg HVER dag. Det kan være en eske lacryl (har du prøvd de med jordbærsmak?) en lightbrus,appelsin eller cola. Det kan være en frukt eller sherrytomater! Noe jeg kan spise med god samvittighet og KOSE meg med. Lag deg et fint fat med grønnsaker som du kan fråtse i. Og tenk at etter du har fråtset i det kan du BARE føle deg SUNN og FLINK! :)
Jeg har også hatt stor nytte av lavkalori sjokoladedrikk. Både Options og confecta er gode. Inneholder kun 40 kalorier pr. kopp. Kjøp en god frukt-te på helsekosten og søt med suketter,det hjelper også mot søthunger.
Lettyoghurt eller 0,1 % er også fint. Har du forsøkt å ha den i fryseren et par timer? Nydelig og så tar det laang tid å spise..hehe :) Håper noe av dette kan hjelpe deg på vei..Sist,men ikke minst: Fortsett å skrive dagbok her,før eller siden vil motivasjonen komme :) Stor klem fra Elisabeth :)
c.AuthorAlias cat7430. januar 2002
Hei!
Ja, det godtesuget, det dragsuget... Jeg ser at mange her spiser krom for å kvitte seg med sjokoladesuget. Jeg har ikke prøvd dette. Andre bruker CLA. Det hjelper vel ikke direkte mot suget, men kanskje heller ved fettforbrenningen. Jeg har ikke prøvd det heller. For meg er det noen regler jeg prøver å følge:
1 - aldri handle på tom mage...
2 - ikke ha store fristelser i huset (men jeg kan av og til observeres med teskje/finger i nugattien... ;)
3 - spise jevnt, med mat som holder meg mett slik at blodsukkeret holder seg omtrentelig stabilt (Dette er _veldig viktig_ for meg)
4 - være opptatt med noe jeg synes er interessant, slik at jeg glemmer å kjede meg (jeg kjedespiser)

Ellers er gode tips å ha alternative godsaker hjemme... druer, clementiner, popcorn, kanskje en liten rasjon med tørket frukt. En tannpuss hjelper også - merkelig nok.

Videre er faktisk sjokolade vanedannende... Så dersom du har hatt for vane å spise det hver dag så kan det gå an å prøve å trappe ned. Ellers er det faktisk sånn at av og til så må man bare... Da er det om å gjøre å sprekke "kontrollert"... ;) De riskkjeksene fra uncle bens(?) har 'søt og god'-smak, men inneholder mye luft...

Ellers er det bare sånn at det å bygge nye vaner er en lang å til dels smertefull prosess. Det tar tid. Men for hver gang du har greid deg litt lenger har du vunnet litt.

Oppmuntringsklem!
99,4 kg

Ikke i dag heller

Ikke denne dagen klarer jeg å motstå fristelsen. Kald hjemmelaget pizza fra i går klarte jeg å styre unna. Det skulle vært 1 brødskive med lett pålegg og et glass skummet melk. Den dårlige samvittigheten skyller over meg igjen. Hvordan skal dette ende. En ting er jo helt klart at med pizza til frokost, går ikke vekta ned. Speilbilde viser en blek og feit jente på 25 år som ikke har nok selvdisiplin til å ta seg sammen for å gå ned de kiloene hun skal. Ta deg sammen!!!!!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete29. januar 2002
Enig med Trultemor: Spist er spist, og ferdig med det.
Fokus fremover.Fokus på alt som er positivt med slanking: bedre kostvaner(etterhvert), bedre form(dersom du trener litt), yppigere kropp (også etterhvert),bedre selvtilitt når du ser at det går.For det går.Det er disse sidene er synlig bevis på.Masse folk her som har gått gjennom akuratt det du strever med nå.Og livet er fult av motbakker , det er sant det.Men det fine er at alle motbakker når en topp, og deretter går det utfor igjen.Det er også noe man erfarer når man bare har orket å kjempe seg til toppen.
Så stå på!Se fremover, glem alt som er gjort, spist og ferdig med det!Det er mange som gleder oss til din triumfferd videre!
Alt det beste
Den evige optimist
c.AuthorAlias Trultemor27. januar 2002
Hei god og rund!

Jeg kjenner meg så enormt igjen når jeg leser dagboken din. At noen kommenterer "størrelsen" og den dårlige "samvittigheten". Vet du hva jeg var nødt til å gjøre før jeg virkelig ble motivert til å slanke meg?? Jeg måtte bruke tid på å komme i kontakt med selvtilliten min. Trodde ikke det var mulig å øke den. Følte meg helt på bånn, og var ofte deppa. Slankekurene varte som regel ikke mer enn 3-4 dager, med ytterligere utskeielser som resultat.....og vekten økte og økte, og selvtilliten sank i takt med den økte vekten.

Og det som ble det viktigste jeg gjorde for å få dette til, var Å SLUTTE Å HA DÅRLIG SAMVITTIGHET. Den dårlige samvittigheten bare trykte meg lenger og lenger nedover. Nå har jeg ett motto, som er som følgende: DET SOM ER GJORT TILHØRER FORTIDEN, OG DET ER KUN FREMTIDEN JEG KAN PÅVIRKE.
Det er et motto som har hjulpet meg enormt. Det har fått meg til å fortsette slankingen selv om jeg har hatt utskeielser.

En annen ting som har vært av STOR betydning, er denne slankedagboken. Den driver meg videre hele tiden. Føler en forpliktelse overfor både meg selv og for dagboken min. Det er nok det beste virkemiddelet for å fortsette og fortsette.

Så stå på jente, dette skal du klare. Det er helt sikkert mange her inne som vil støtte deg slik at du klarer dette. Ta deg gjerne en tur innom slankedagboken min hvis du har lyst.

Fortsett her inne, så skal jeg følge med deg underveis.
Hilsen Trultemor
c.AuthorAlias Tutta26. januar 2002
Hei, god og rund!
Som jeg føler med deg. Men sammen er vi sterke. Bare det at du har funnet disse sidene er kjempefint, og vi skal holde motivasjonen oppe sammen. Selv har jeg ikke vært her så lenge, men for meg gir det en god følelse å se at noen har skrevet til meg, og føler og følger med meg.
Et lite råd er å sette opp en diett som du ønsker å følge, enten det er Grete Rode, Libra, eller du setter deg ned med kaloritabellen og regner ut en diett på 1200-1300 kcal pr dag med mat du liker. Det har i værtfall virket for meg.
Et annet råd som jeg selv har fått, er å sette seg små delmål på 5 kg,og så belønne seg selv, kanskje med en kinotur, eller frisørbesøk eller noe annet du virkelig har lyst på.
Og som du kan se av dagboken min, at jeg IKKE har klart, rydd av bordet når maten er spist, og kast rester av usunne ting som du ikke skal ha.
Kom igjen, dette skal gå bra.
Lykke til, hilsen Tutta
c.AuthorAlias Elisabeth26. januar 2002
Kjære deg! Fikk så lyst til å skrive noen oppmuntrende ord til deg. Har du lest dagboken min? Jeg veide over 150 kilo for ett år siden og idag veier jeg litt over 68! Jeg forstår så inderlig godt den håpløsheten du nå føler. Å gå ned i vekt synes umulig og det ender bare opp med at man spiser mer for alt er jo så håpløst..Men det er det ikke! Vær så snill å tro meg..Du KAN gjøre noe med kroppen din,det er et VALG man har.
Jeg kunne ramse opp mange gode råd om mange sunne måltider,trim osv,men jeg er sikker på at du allerede vet mye om slanking derfor gjør jeg ikke det nå. Jeg tror du trenger oppmuntring til å begynne og jeg lover,at hvis du blir her hos oss så vil du få det! Begynne å skrive dagbok HVER dag,om du har muligheter skriv flere ganger om dagen. Få ut frustrasjon når du føler at du ikke lykkes. Bestem deg for at du ALLTID skal skrive ned ALT du putter i munnen,av både tørt og vått!
Du vil få tilbakemeldinger på dette som jeg er sikker på vil øke motivasjonen.
Jeg håper virkelig du blir her hos oss,at du bestemmer deg for at dette kan du klare! Jeg har stor tro på deg :)
Klem fra Elisabeth.
99,4 kg

Du må slankes dag

Har vært hos kiropraktor i dag. Det ble vel en nedtur. Hans korrekte ord var: du må trenes opp og slankes. Høres ut som en hest som ikke er bra nok for et veddeløp. Visst vet jeg vel at jeg er overvektig, men er det nødvendig å gni salt i sårene? Det jeg egentlig var der for var å sjekke bekkenet mitt etter en fødsel for snart 2 år siden.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2916. januar 2002
Heisann!
Velkommen hit til oss! Her er vi mange i samme situasjon som deg! Det var en tankeløs kiropraktor du hadde! Vi som er overvektige er jo fullt ut klar over det uten at andre må gni salt i sårene. Håper det ikke er bare derfor du har bestemt deg for å slanke deg. Dette må du gjøre for din egen del, og ikke fordi andre mennesker er tankeløse.

Det er ikke lenge siden jeg også veide 99 kilo (i høst). Det var først da jeg bestemte meg for at jeg skulle legge om livsstilen. Spise sunnere og begynne å trene. Og det funker faktisk. Jeg har slutta å sulte meg, men spiser heller god, mager mat istedenfor. Det blir bare lettere og lettere etterhvert som jeg gjør det.

Jeg ønsker deg lykke til på veien, og håper du stikker innom dagboka ofte! Jeg følger med deg.
Klem fra Beate
c.AuthorAlias skilpadda15. januar 2002
Hei på deg, og velkommen hit! Uff, det var da en taktløs kiropraktor! Det må da finnes bedre måter å si ting på? Det er jo masse mennesker som vil ha godt av å bli sterkere og i bedre form av helsemessige grunner, enten de er overvektige eller ikke. Jeg håper ikke du ble for lei deg av måten det ble sagt på, men at du heller velger å ta det som en liten dytt for å starte et litt sunnere liv.

Dersom du nå bestemmer deg for å prøve å endre livsstilen litt og gå ned noen kilo, så har du virkelig kommet til riktig sted! Her er vi mange som vil støtte deg og følge opp, og høre på all klaging og alle spørsmål som måtte dukke opp.. Det aller hyggeligste med dette nettstedet er at alle er så hyggelige! Det nest hyggeligste er at det endelig er et sted der vi kan snakke om slanking og våre egne bestrebelser så MYE vi vil uten at folk blir lei!

Så da ønsker jeg deg masse lykke til med veien mot et sunnere og slankere liv, og håper du får en riktig bra dag i morgen.

Velkomstklem fra skilpadda.
c.AuthorAlias turte15. januar 2002
Uff da god o rund. Sannheten er kjedelig da!! Supert at du har funnet disse sidene, her blir man skikkelig motivert! Har i grunn vært med om det samme som du med kommentarer fra lege. Selv om det er kjedelig å høre er det kanskje det man trenger! Håper du stikker innom igjen da, skal følge med deg! Klem turte
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.