← Alle dagbøker
diarist.Alias

fluffa

56 år178 cm42 innlegg 2002 0 følgere

Start114,0 kg
Sist107,7 kg
Endring−6,3 kg
BMI nå34,0
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. mai 200227. august 2002
😌107,7 kg

1.kurskveld på GR

Ja da er første kveld på GR kurs over. Nå kommer jeg til å notere vekta på kurset selv om den var høyere enn hjemme..., derfor den lille oppgangen i dag. Jeg kommer også til å oppdatere vekta mi på tirsdager framover, etter endt kursmøte. Det var mange blide mennesker der, og folk som trengte å gå ned i vekt faktisk. Hørte av en venninne som gikk et kurs i vår at der var det bare slanke mennesker, så hun hadde følt seg litt utafor. Det føles deilig å komme sammen med noen som sliter med det samme som meg, og kanskje jeg kan få en trimkamerat blant en av dem. Må bli litt mer kjent først kanskje. Men jeg tror jeg spør på neste kursmøte om noen er interessert i å trimme litt sammen med meg. Nå er jeg ved godt mot og gleder meg til å komme igang ordentlig.

Kveldsklem fra fluffa
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias Trulte😉28. august 2002
Så flott at en møter fler i samme situasjon og at det ikke bare er dem med 5 gram ekstra mageskinn å finne på GR....Tur og eller trim kamerat er fint å ha...håper du finner det !!!
Lykke til

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias boggi-❤️27. august 2002
Hei på deg lille venn! Godt å se deg her... Ja det skjer en del rundt meg (og det er midt i blinken for meg med litt rørelse ja..).
Med samboern-- tja - opp og ned må jeg vel si.........tror nok vi kan trenge denne oslo turen i lag- bare vi to - som kjærester liksom... hvis du skjønner. Du skjønner sikkert, du som også har en liten en som skal ha det meste av oppmerksomheten og tiden...........
Bursdagen min ???? 21 mai

Lykke til med GR - stikker innom seinere (må nok sove litt nå)..
Kos og klem fra boggi
❤️106,0 kg

Hei alle sammen!

Hei alle sammen!
Da er jeg tilbake igjen, og håper at jeg skal kunne bli aktiv på sidene igjen uten avbrytelser. Oppholdet har vart en stund pga omstendigheter jeg ikke vil komme nærmere inn på. Ting har skjedd som jeg har måttet rydde opp i, men nå er alt i orden igjen.

Jeg har savnet dere masse, og gleder meg til å lese dagbøkene deres etterpå. Jeg har jo litt å ta igjen, så tilgi meg hvis jeg ikke får skrevet til alle i dag.

Slankingen har gått litt over stokk og sten den siste tiden, men jeg har prøvd å ikke la noe ødelegge opplegget mitt. Har ikke tenkt så mye på å slanke meg, men prøve å holde vekten. Men jeg ser jo at vekten går nedover, så kanskje det er lurt å ikke sette fokus på slankingen, men heller la den være et sted i bakhodet. Hva vet jeg. Nå er jeg klar for ny dyst, og neste uke starter GR-kurset og jeg gleder meg. Det blir deilig å komme i et fellesskap hvor vi kan inspirere og gi hverandre tips. Jeg får jo det her også, men det blir på en litt annen måte.

Nå skal jeg lese bøkene deres!
Ha en fin kveld!
Klem fluffa
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??

Fluffa jenta mi - jeg håper ikke det er veldig alvorlige saker du har slitt med.... Tenker på deg.
c.AuthorAlias Jojoen😉20. august 2002
Takk for kooooselig hilsen og flott å ha deg her igjen. Supert at du har klart å passe på vekta også. Dette går veldig bra. Jeg er sikker på at du klarer alt du har bestemt deg for med både det ene og det andre.

Lykke til på kurs.

Klem fra JOjoen
c.AuthorAlias boggi-😄20. august 2002
Hei på deg vennen !!!!!!
ÅÅÅÅÅÅÅå så glad jeg ble for hilsen.........Toppers at du fortsatt skal være med her inne. For jeg har faktisk savnet deg.Som du ser så sliter jeg på samme stede enda - lurer på om jeg noen gang kommer meg skikkelig ned i vekt.....GRRRR.. Vekta di er jo kjempe "fin"....... trist å høre at du har hatt "problemer"... Men men - er her hvis du kunne trenge noen råd eller tips vet du...
KOZ og klemmer fra BOGGI
Bilde
c.AuthorAlias Trulte20. august 2002
Velkommen tilbake *ss*
Det er vel egentlig litt feil å si det slik...for egentlig håper vi vel å bli ferdige med dagboka en gang...for så å ikke behøve den mere ??!! Men godt å se at ting har ordnet seg for deg og du er klar til å fortsette kampen mot grammene og kaloriene...*ss*

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias nite😌19. august 2002
Hei og velkommen tilbake.

Har vel ikke "snakket" med deg tidligere, men så du hadde vært innom nasse.
At du vil beholde anonymiteten din er fullt respektfullt, og det er nok mange som føler det slik her inne. Vi bretter tross alt veldig mye av oss selv for almennheten, og det kan derfor være litt skremmende å skulle plutselig være et ansikt utad, selv i en liten gruppe som vil møtes på Sjusøen.

Men skulle du være i Oslo, ta på deg skaut og mørke solbriller, så møtes vi. Nasse og nite er på plass tirsd. 19:00 så fremt vi slipper å gå på ski.

Skal følge med deg.

Slankevibber fra nite
106,6 kg

Vektregistrering

Vektregistrering
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias boggi-❤️12. august 2002
Kjære lille venn - så godt å se "navnet" ditt. Ser etter deg hver dag - som du ser går det absolutt ikke unna her i gården..
DU har i alle fall ikke gått opp. Tenker på deg - håper du snart er med oss igjen. Men det er sant - the real world er viktigest.........
Din slanke venn BOGGI
c.AuthorAlias Sussi❤️12. august 2002
Hei,
Bra du ikke har glemt oss og bra det går rette veien med
vekten din.
Håper du snart kommer mer aktivt tilbake!! Men tross alt så er the real world viktigere enn cyberspace!! (Måtte spørre sønnen min om dette fine ordet!!)
Ha det bra og fortsatt god slanking!!
Sussi
Bilde
❤️106,9 kg

Beklager!

Kjære venner!
Registrerer kun vekt i dag. Beklager at jeg ikke har skrevet noe i bøkene deres i det siste. Det skjer saker og ting her hjemme som jeg må konsentrere meg om først og fremst :(
Jeg tenker på dere alle; boggi, NasseNøff, jojoen, sussi, trulte, bambi og alle sammen. Håpet er at jeg kommer sterkere tilbake i nær framtid!
Fortsatt lykke til alle sammen!
Stor klem fra fluffa
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja7. august 2002
Uffda håper det ordner seg, at det ikke er noe alvorlig som skjer...
Ønsker deg lykke til med både slankinga og andre ting..
*klem*
c.AuthorAlias NasseNøff❤️6. august 2002
Kjære fluffa vennen vår. Savner deg.
Takk for at du kommer innom og hilser på oss - vi tenker på deg også jenta vår !!
Jeg håper det ikke er store alvorlige saker som skjer på hjemmefronten, blir litt bekymret for deg... Håper uansett at ting ordner seg på best mulig måte fluffa. Hvis du føler for å 'snakke', så må du gjerne sende meg en mail på lilletater@hotmail.com

Stor klem og varme tanker fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃6. august 2002
*savne fluff*

Hei, det var fint at du kom innom og sa hei, men ta det bare med ro og få orden på ting og uting.... så "snakkes" vi senere :-)

Håper at alt ordner seg og blir bra.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias boggi-❤️6. august 2002
Takk for tanken Fluffa - må si jeg begynte å savne deg veldig nå ja.
Hmmmmm likte ikke helt det du skrev - men jeg håper for all del at det ikke er noe alvorlig..
Sender deg noen varme og gode sommer klemmer ***
Bilde
😈107,2 kg

Hva?!?!?!?!

Hva er dette?!?! Her lever jeg helt etter skjema, også skjer dette? Eneste kan være at det ble dårlig med trim i uka som gikk, men det skulle ikke gi sånt et utslag syns jeg! Det var ulendt naturterreng ved hytta, og det egnet seg ikke å trille noen barnevogn der akkurat. Det så vi jo når vi skulle inn til hytta med alt pikk-pakket vårt. Det går ikke vei helt fram.

Nå skal det være sagt at jeg var i bursdag i går, og da tok jeg en __tynn__ flis med bløtkake. Men det kan vel ikke gjøre slik utslag på vekta.

Vel, regner med et lite hopp ned neste mandag ihvertfall!
Ha en fin uke folkens!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja31. juli 2002
Ikke gøy når det går den veien nei, jeg sliter med det samme selv.. Men for meg så er det fordi jeg har spist litt mere enn vanlig.
Siden du har fulgt skjema, kan det være det at det ble lite trim som gjør at du er gått litt opp. Tror det merkes fort på vekta. Eller som de andre her skriver, - at det er vann som gjør det.
Men dette går du fort ned igjen, innen få dager så er du nede i det du var:-) Vi lar oss ikke vippe av pinnen selv om vekta viser litt mere etpar dager, gjør vi vel?:-) Stå på videre du, dette her greier du.
..Ønsker deg en fin dag. *trøsteklem*

c.AuthorAlias humorjenta😃30. juli 2002
Hei fluffa!

Takk for kommentaren du skrev i dagboka mi når jeg var på ferie! Det var hyggelig å komme hjem til:) Jeg klarte meg gjennom ferien med pulver, supper og frukt og det gikk bra!

Ser at du ikke er helt fornøyd i dag, men morgendagen har sikkert et annet resultat! Stå på, så går dette fint!!

Klem fra humorjenta
c.AuthorAlias NasseNøff😉30. juli 2002
Hei på deg jenta mi - så sinna du er i dag da !!?? *ler* Skjønner deg godt jeg. Det er ingenting som er så j..... irriterende som når man har gjort ALT riktig, og så krangler den hersens vekta allikevel !!! Men jeg tror nok som iset, at det bare er vann som kroppen har bestemt seg for å holde litt ekstra på. Eller kanskje er det fordøyelsen ? Selv sleit jeg veldig med fordøyelsen forrige uke + i helga, og det gjør jammen mer utslag på vekta enn man skulle tro... Uansett - ikke fortvil kjære Fluffa - dette her renner av igjen fortere enn fortest *s*

Ønsker deg også en kjempeflott uke, og håper at været er bra hos deg også *s*

Kjempeoppmuntringsklem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias iset😌29. juli 2002
heisann:)
det er nok bare væske eller kroppen som absolutt vil holde på det lille kakestykket:) det skjer ofte. bare midlertidig, i morgen er det nok borte! æsj, jeg spiste nettopp 4 kjeks. de lå på bordet, klarte ikke holde meg hehe. men men, i forhold til det jeg har spist den siste måneden, kan det ikke sammenlignes! :)
ha en fin kveld.

klem Iset
😀106,5 kg

Tilbake i sadelen!

Tusen, tusen takk for alle hyggelige meldinger! Det er så godt at dere finnes altså! Endelig noen som forstår. Får ikke svart alle, men jeg tenker på dere. Dere er så flotte alle sammen!

Vekten min var den samme som sist, og det hadde jeg i grunn regnet med. Nå er abstinensdagene mine nærmest over, og nå føler jeg at jeg har kontroll igjen. Og det er deilig. Skal på hyttetur på onsdag, og jeg håper at jeg vil ha kontroll der også. Skal prøve å gå masse tur hvis været blir bra. Vanndrikkingen er fortsatt et problem for meg. Synes det er vanskelig å drikke alt dette vannet når jeg ikke er tørst. Er igrunn sjelden tørst når jeg tenker etter. Skal prøve å bli litt flinkere med vannet, så kanskje kiloene renner av!

Ha en fin kveld kjære venner! Nå skal jeg trimme med ho Kari.
Klem fluffa
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️27. juli 2002
ER dettte deg?
Bilde
c.AuthorAlias Bambi❤️24. juli 2002
Kjære Fluffa,
godt å lese at det går bedre med deg. Abstinenser er fæle greier. Du er kjempe tøff og klarer deg fint.
For jeg spørre om du har testet om du har insulinresistens?
Leste noe som jojo'n skrev. Ble nysjerrig. Fikk du ikke bra behandling hos legen? ( kjenner jeg fyrer meg opp )
Flink du som trimmer med "ho Kari " det er kjempebra trening.
Ønsker lykke til videre og sender gode vibber!
Klem Bambi
Bilde
c.AuthorAlias bompi😃23. juli 2002
Bare et lite tips angående vanndrikking... pass på at du drikker vann til alle måltidene... samtidig kan du passe på å ha med deg en flaske vann f.eks når du sitter å driver med noe... bare før flasken mot munnen og la det renne, så svelg (hehe...) :) Det er nok en vanesak det også, som alt annet...

Good luck!
c.AuthorAlias boggi-❤️23. juli 2002
Hei FLuffa !

Så flink du er som holder koken. Vekta er jo kjempe fin. Kunsten må være å kunne begrense seg når man har ferie også - eller. Jeg er spent på vekta når jeg skal ha 14 dager ferie fra helga som kommer. Får prøve å være litt aktiv sammen med lille gutt som også har"ferie" sammen med meg, og ikke bare sitte på rompa og drikke kaffe o.l (samboern er ferdig med ferien når jeg begynner - men faktisk tror jeg det er like greit nå - vi sliter litt (eller jeg da..))

Tenker på deg, og følger spent med (glad hver gang jeg ser at du har vært innom..)

BOGGI
c.AuthorAlias NasseNøff😊23. juli 2002
Hei jenta vår ! Det virker som om livet er litt lysere i dag - det er godt det *s* Klart vi støtter deg vennen, det er jo det vi er her for - å støtte hverandre !

Ja, dette med vanndrikkingen kan være et problem. Selv klarte jeg det veldig bra i begynnelsen, men nå sliter jeg litt. Merkelig i grunnen, for da jeg drakk brus var det da aldri noe problem å helle nedpå den uavhengig av om jeg var tørst eller ikke... *ler* Men jeg passer på å alltid ha vann stående, drikker vann til alle måltider osv, så da blir det fort et par-tre liter om dagen, hvor mesteparten av dette vel faktisk drikkes sammen med måltider !! Vet ikke om du drikker vann til måltidene, men det er noe som kan hjelpe deg med å få i deg en større mengde vann hver dag.

Kari ja... Vel, jeg syns heller ikke det har fungert så veldig bra til nå og har vurdert å gi henne opp, men etter det du forteller, så bør jeg kanskje prøve en stund til. Jeg bruker den rosa strikken og har lurt på om jeg ikke heller burde bruke den grønne kanskje ? Hvilken strikk begynte du med ?

Takk for lykkeønskninger ang veiinga - det ble ingen overraskelser der for å si det sånn *ler*

Kikker innom igjen en annen dag.

Kjempeklem fra NasseNøff

c.AuthorAlias Sussi23. juli 2002
Ja det vannet, ikke like enkelt å få ned store mengder bestandig. Jeg synes det er lettere å drikke mye vann når det er romtemperert enn når det er kaldt. Vet ikke om det er slik for deg, men prøv.

Bra abstinensen din er over!!
Slankeklem fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Morgengry😌23. juli 2002
Hei på deg fluffa.
Ville bare inn å heie litt på deg. Godt å høre at absistensdagne er over. Da blir det så mye lettere. Mitt tips til å bli flinkere med å drikke vann er å ha en flaske med vann stående fremme hele tiden. Jeg synes det er lettere å drikke vannet når flansken står der så du hele tiden ser den, samt at temperert vann er "lettere" å drikke store mengder av enn kaldt vann.

Ha en god dag.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Jojoen😃22. juli 2002
Hei fluffa :-)

Takk for hilsen :-)

Det var interessant å høre at du har vært hos legen og målt insulinnivået ditt. Hvordan foregikk det? Var det kun 1 blodprøve, eller tok du flere? Før, under og en stund etter et måltid? Det jeg har lest om insulinnivå og insulinresistens er at insulinnivået holder seg litt for høyt litt for lenge etter at vi har spist. Insulin er et hormon som legger energien på lager. Derfor er det jo godt mulig at hvis du tok blodprøver på fastende hjerte så var insulinnivået ditt normalt.. ja ikke vet jeg. Ellers har jo ikke så mange leger noe særlig til overs for slike teorier heller. De sier heller at vi innbiller oss at det finnes enkle løsninger på vektproblemene og at vi må trene mer og spise mindre.. de fleste har vel hørt det noen ganger :-)

Jeg har ikke målt noe insulinnivå. Tidligere undersøkelser av stoffskiftet har vist at det ligger i underkant, men ikke lavt nok til å få noen medisiner.

Men jeg har lest side opp og side ned og blitt veldig interessert i dette. Ikke bare pga brød og poteter osv, men også hvordan andre stoffer hjelper eller motarbeider kroppen. Derfor vet jeg at slikt som rå løk er noe av det beste vi kan spise, pluss andre urter og krydder. De er også med på å øke fettforbrenninga og holde oss friske.

Vann er viktig, jeg har lest at når vi først blir tørste så er vi egentlig uttørret, dvs. at vi helst skal drikke før vi blir tørste. Jeg er ikke flink nok der, ikke på langt nær. Noen steder har jeg også lest at for mye drikke kan gi oss problemer med inkontinens senere i livet. Ikke godt å vite hva vi skal tro på.

Hvis jeg føler at det hjelper meg de dagene jeg drikker mye vann så tolker jeg det som at vann er bra. Andre grunner til at jeg tror at vann er bra: At man kan ha lett for å få urinveisinfeksjoner osv. når man ikke får i seg nok vann. Og at vann anbefales når vi får slike problemer. Jo, vann er sikkert bra for oss.

Jeg vet heller ikke om jeg virkelig lider av insulinresistens, men da jeg har forsøkt ut et kosthold med lav GI og med minimalt av brød og poteter, og med et høyere proteininnhold, og sett at det virkelig hjelper, ja så tror jeg på at det er det som er problemet.

Jeg har på følelsen at du føler deg litt snurt etter legebesøket. Tror det er ganske vanlig at vi blir avvist eller skult på av helsevesenet.. Kan du ikke heller forsøke å spise litt steinaldermat/ lavglykemisk/diabetikerkost en periode og se hvordan det virker på deg? Jeg er helt sjokkert og overlykkelig over hvor godt det har virket for meg og ønsker det samme for deg.

Nei, dette ble visst en avhandling... sånn er det med oss selverklærte idioter :-)

Lykke til

Klem fra Jojoen
😌106,5 kg

Abstinensdager

Føler meg som en narkoman om dagen. Kjenner at jeg "skulle hatt no" å putte i munnen. Rives i begge retninger av skal - skal ikke. Det er fryktelig slitsomt. Jeg er sååå nære ved å gi blaffen, men så henter jeg meg inn igjen. Men det er nesten så jeg glemmer hva jeg har lovet meg selv når jeg er på mitt værste. Uka har ikke vært helt etter boka, så jeg regner ikke med noe nedgang, men jeg er i omvendingsprosessen. Jeg blir flinkere for hver dag, og da vil resultatene komme etterhvert. Synes også at det er vanskelig å drikke mye vann når jeg ikke er tørst. Prøver å drikke det jeg orker, også blir det endel te. Det er det jeg tyr til hvis jeg føler at jeg skulle hatt noe å kose meg med også. Jeg har som mål og passere minus 10 kg til jeg skal starte på GR. Vet ikke helt hvorfor jeg har hengt meg opp i det, jeg vil jo få all den hjelp jeg trenger når jeg begynner der. Vil vel kanskje bevise litt for meg selv at jeg kan ta av på egen hånd også. Men jeg synes det er skitvanskelig å være den ene som slanker seg. Så jeg gleder meg til fellesskapet som jeg vil få på GR. Kommer til å ta alle kursene slik at jeg er sikker på at jeg kan klare meg på egen hånd. Måtehold er mitt STORE problem som jeg håper å kunne få bukt med i løpet av slankeprosessen. Også det at hver dag ikke lenger er i matens tegn. At jeg klarer å hente meg inn igjen etter en utskeielse. Å få styrke og selvdisilin rett og slett. Der jeg er nå så tenker jeg på alt jeg forsaker, istedefor å fokusere på alt som jeg vinner på slankingen. Den tankegangen håper jeg å snu om etter hvert. Jeg glemmer målene mine mye fortere enn jeg glemmer det jeg forsaker. Tenk å kunne snu det på hodet! Å ha målet klart og tydelig foran seg hele veien. Dere som har slanket dere mange kilo og over lang tid, har dere klart å endre tankegangen deres? Min store drøm er at ting skal falle naturlig for meg etter hvert og at det ikke blir så anstrengt. For jeg orker ikke det resten av livet heller, like lite som jeg vil være feit resten av livet! Sukk!
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Big1😌22. juli 2002
Hei fluffa,
Stå på, kan ikke si annet. Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Der røykeren automatisk putter en sigarett i munnen etter et måltid har jeg det sånn at jeg MÅ ha noe søtt, selv om jeg er STAPP mett. Vet ikke hvorfor det er sånn, men nå er det i alle fall slutt. Jeg skal klare det :-)

Lykke til,
hilsen Big1
c.AuthorAlias NasseNøff❤️22. juli 2002

Åååå, kjære vennen min, det skjærer meg i hjertet å lese hvordan du sliter.... Jeg kan nesten kjenne frustrasjonen din på kroppen... Jeg setter så pris på dine oppmuntrende og støttende kommentarer, så nå vil jeg så gjerne prøve å gi noe tilbake. Dette med slanking ER vanskelig og frustrerende og deprimerende noen ganger. Kanskje noe av grunnen til at det er så vanskelig er nettopp det at vi er så fokusert på at vi slanker oss. For min del, så prøver jeg så godt jeg kan å si til meg selv at jeg SLANKER meg ikke, jeg legger om livsstilen. Vet det høres banalt ut, men av en eller annen grunn så blir det litt enklere av det. For min del, så er det jo det som er hele 'greia'. Jeg skal jo ikke leve sunt bare til jeg blir slank, jeg skal leve sånn som dette resten av livet *s* Denne tankegangen fungerer for meg, men det er jo ikke dermed sagt at den vil fungere for deg... Men det er jo kanskje verdt et forsøk ? Det eneste jeg kan si om å venne seg til å forsake ting, er at jeg har selv sluttet å spise kjøtt, og det fungerer veldig bra. Jeg savner ikke kjøtt i hele tatt. I begynnelsen syns jeg det var fryktelig vanskelig, spesielt fordi jeg syns det var vanskelig å finne alternativer, men nå går det veldig bra, og det viser seg at jeg nå faktisk har et atskillig mer variert kosthold enn jeg noensinne har hatt *s* Men jeg skal ikke påstå at det var enkelt å slutte å spise kjøtt i utgangspunktet, men det var et valg jeg tok, og jeg har ikke angret på det etterpå. Jeg får jo reaksjoner fra folk rundt meg som ikke forstår 'poenget', men det betyr jo egentlig ingenting. Det viktigste er at jeg føler meg mer vel med et kosthold uten kjøtt, og merker at kroppen min reagerer positivt på det. Så får jo andre bare tenke og mene akkurat hva de vil om det *s*

Dette med selvdispiplin ER virkelig vanskelig. Det er veldig vanskelig når man har EKSTREMT lyst på noe man vet man ikke burde spise, som en ekstra porsjon med middag, eller en sjokolade, eller noe annet usunt... For 'suget' river og sliter i kroppen, samtidig som man hører en liten stemme som sier 'la det være, la det være'. Jeg har ingen gode tips for hva man skal gjøre når det suget kommer hvis det gjelder mat, annet enn at det gjelder å aktivisere seg med noe som gjør at man 'glemmer' at man har lyst på noe. Er det sug etter søtsaker som er problemet, så kan krom tabletter være en løsning. Men uansett tror jeg det er viktig å aktivisere seg med noe når de verste 'takene' kommer, slik at man fokuserer på noe helt annet. Det hjelper iallfall for min del.

Men vennen min, nå har jeg vel brukt spalteplass for flere uker fremover, så jeg får vel avslutte her. Jeg vet ikke om dette hjalp så veldig mye, men... Jeg tenker på deg, krysser fingrene for deg, og sender deg masse masse gode og positive vibber *s*

Stor oppmuntringsklem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Morgengry😃22. juli 2002
Hei, og takk for kommentaren i dagboka mi. Koselig og motiverende. Ser at du sliter en del for tiden, men det er du ikke alene om. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Tenkter på alt jeg må forsake. Men jeg vet også det at hvis jeg fortsetter slik som jeg har gjort hittil vil resten av livet mitt bli en stor lidelse. Smerter pga av slitasje på kroppen, ikke kunne være med dattera mi å leke, ikke orke å delta på noe sosialt som inneholder fysike utskeielser. Jeg klarer å holde meg en stund - men så sprekker jeg totalt. Og det kan vare i flere dager. Og jo flere dager det varer jo vanskeligere er det å ta seg inn igjen. Men jeg tror det viktig å ikke ha dårlig samvittighet for at man sprekker. For da blir det så mye fokus på sprekken for du går rundt og har masse dårlig samvittighet. Prøv heller å tenke at dette trengte sikkert kroppen din og løpet er ikke kjørt selv om man skeier ut. Prøv å tenke posetivt. Det er lettere å ta seg inn igjen da. Vet at teorien er lettere enn praksis. Jeg skal heie på deg. Dette klarer du! Du har jo kommet så godt i gang!

Lykke til!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias solskinn21. juli 2002
Føler med deg, har slanket meg siden jeg var 15år.
Har nesten hele livet gått med dårlig samvittighet når det gjelder spising. Og måten jeg har trøstet meg på er ved å spise enda mer...Nå er jeg 45år og ser vel litt annerledes på det, men det som kommer nå er jo at kroppen skriker etter alle disse årenen med overvekt.Det å slite med spiseproblemer vil jeg nesten sammenligne med det være alkoholliker. Har du først skeiet ut så gir du f... og bare fortsetter. Vet ikke hva jeg skal si for å "trøste" deg, men prøv å sett deg ned og skriv opp positive og negative sider ved deg selv. Da finner du ut at du egentlig er et flott menneske og det med vekten er du nå tydelig igang med å gjøre noe med. STÅ PÅ! DETTE KLARER DU!
Hilsen Solskinn
c.AuthorAlias bompi😃21. juli 2002
Egentlig er slanking noe herk... skal være enig med deg i det... Men, jeg tror at det blir lettere og lettere.. husk at alt er en vanesak. Selvfølgelig er sjansen stor for å falle tilbake til gamle vaner, så litt må man holde seg i tøylene. Selvdisiplin er viktig, mangler man litt av det, så tror jeg nok at et GR-kurs er smart.. da får man nok endel gode råd og tips, og blir hele tiden sjekket, om jeg ikke tar feil? Men, et GR-kurs varer jo ikke evig, så det kreves en god del selvdisiplin allikevel..

Sliter litt selv om dagen... det hjelper å ha noe å jobbe mot, noe man kan bruke som motivasjon. Når det forsvinner, så blir det vanskelig har jeg funnet ut... da må man finne nye ting å jobbe mot. Langsiktige mål er lette å "utsette", mens de kortsiktige målene er mye lettere å jobbe mot. Å skrive denne dagboken ca. hver dag har hjulpet meg mye, for da har jeg slankingen i hodet hele tida. Foruten det så er jeg avhengig av å ha noe å gjøre, for ellers blir det ofte til å kjøleskapet blir fristende... og, det er ikke alltid like lett å finne noe å gjøre :)

Sikker på at du klarer dette jeg fluffa! Blir stappe-no-i-munnen-suget for sterkt, så får du prøve å finne på noe å gjøre, eller rett og slett ta deg et glass vann eller en liten gulrot.... så blir det etterhvert en vane vil jeg tro :)

Motivasjonsklem fra bompi
c.AuthorAlias ABBA❤️21. juli 2002
Takk for slankevibbene!
De fikk meg opp på vekta, og der fikk jeg se 200gr. ned HURRA!
Men du må ikke gi opp nå! Du som har vært så flink. Sender her tilbake noen slankevibber ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ikke så fine som de jeg fikk, men vi får håpe det hjelper.
Et lite tips! Ta på deg skoa å gå en tur. Da trangen til å putte begynner å bli uholdbar. Det hjelper meg noe.

KJEMPESLANKEKLEM TIL DEG FRA ABBA
c.AuthorAlias augusta❤️20. juli 2002
Kjære Fluffa!

Styrke og selvdissiplin. Det er bra. Vi klarer oss ikke gjennom livet uten det. Det er sant. Jeg skriver til deg for å SPØRRE deg. Ikke for å FORTELLE deg hva, som er rett for deg.

Forstår du? Det er en tendens til, at hvis vi SLANKER oss som legens pasient eller som kunder i en slankebutikk - så er det DERES syksess - ikke vår egen syksess. Og hvis vi IKKE slanker oss i følge programmet, ja, så er det plutselig vår EGEN skyld, fordi vi er ikke sterke nok eller har selvdissiplin nok.

Du forteller om så store forventninger til GR-kurset, at det skjærer meg i hjertet. De tjener penger dér. Vet de f.eks. noe om insulinresistens? Det er langt fler kvinner som strir med dette enn det vi tror. Er det dét de tjener penger på?

Jeg vet, at gode råd er saligere å gi enn å ta imot - og kanskje GR underviser i GI - altså glykemisk indeks i maten vi spiser - det vet jeg ikke noe om.

Men hvis f.eks. du strir mot en begynnende insulinresistens så ikke tro på at du mangler styrke og selvdissiplin nok til å gjennomføre GR.

Ved insulinresistens hjelper det ingenting å gå til krig mot fettet. Det er de raske karbohydrater, som er problemet.

Så her kommer spørsmålet mitt: Hva er dagens GR-kurs basert på? Krig mot raske karbohydrater eller fett?

Håper du forstår den gode hensikt, som ligger bak. Som din slankevenn føler jeg at jeg må stille deg et slikt spørsmål. Slik at du ikke risikerer selvtillit og selvfølelse i flere år fremover. Jeg tenker også på kvinnenes historie: Det er nærmest tradisjon å gi kvinnen skylden for alt hva hun opplever som problem; overgangsalder, TIDLIG overgangsalder, hysteri, migrene, 'empty nest syndrome' - tenk om det er maten vår, som er så industriell forarbeidet (heller les: misshandlet) - at kroppen protesterer.

Kvinnens kropp har i 1.000.000'er av år bare vært finjustert til å sikre nye slektledd. Den PROTESTERER når maten ikke er go nok - TIDLIG overgangsalder...

Og mennene kommer godt med også. For 30 år siden var det aldri noen som hadde hørt om at mannen hadde overgangsalderproblemer. Tenk om det er maten vår? Som er så ødelagt når vi får den, at kroppen ikke kan kjenne den igjen som føde?

Nå, kjære deg, jeg må slutte før jeg blir så 'opptent', at jeg får lyst til å starte en revolusjon...

Håper jeg ikke har kjedet deg med dette...

Mange varme hilsener fra
Augusta
c.AuthorAlias Ronja😊20. juli 2002
Heisann:)
Uff det er ikke lett å slite sånn, det eneste jeg kan trøste deg med det er at det blir lettere etterhvert:) Jeg har nådd målet mitt, men vil ned et par kg til sånn at jeg har noe å holde meg innen, men jeg er innstilt på at jeg må leve sundt og tenke kosthold resten av livet, men etter å ha holdt vekten noen år, så tror jeg ting faller en del på plass av seg selv og, men det er jo ikke det å gå ned i vekt som er det vanskligste, det er det å holde seg der...kjenner jeg gruer meg litt til jeg er ferdig, vet ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg ikke slanker meg:) Men du lærer nok en god del på GR kurs skal du se:) Bare stå på videre så skal du se det går bra:)
Ha en forsatt fin kveld:)
klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃20. juli 2002
Det var litt av et hjertesukk..

Kjenner meg igjen i alt sammen. Også fra mange, mange tidligere år og mislykkede forsøk. Jeg er i grunnen innstilt på at jeg må passe på kostholdet resten av livet og krysser fingrene for at jeg ikke skal gi opp. Det psykiske er vel en like stor del av det hele. Jeg bare tenker: Hvis folk får sukkersyke eller andre ting, så MÅ de jo følge dietten for å unngå å bli syke. Vi MÅ passe på for å ikke legge på oss igjen. Og det må vi nok holde på med hele tiden. Konsekvensene er jo at vi vil legge på oss igjen til det vi var før og kanskje 20 kg til. Det er jo like alvorlig som konsekvensene for de med sukkersyke. De kan dø av feil kosthold, det kan jaggu vi også. Leste at grensen for sykelig overvekt lå et sted rundt BMI 35. Jeg er akkurat på grensen nå. Nå er jeg visst lett nok til å få livsforsikring.. Det er visst farlig å være fet. Det vil vi ikke være lenger.

Neste sommer faller nok det hele mye mer naturlig for oss og vi kan kose oss med vårt nye, slanke og sunne liv, selv om det har kostet en masse slit å komme dit. Og da skal vi kjempe for å beholde det vi har oppnådd også. Ikke sant?

Jeg er sikker på at du klarer dette fint.

Klem fra JOjoen
Bilde
c.AuthorAlias Alina😀20. juli 2002
Heisann
Takk for hilsningen:-) Jeg ernok ikke den her som har gått ned mest kilo, men er stolt av å ha mistet 16 til nå. Og ja...om det er noen trøst..så blir det lettere og lettere... Jeg har en uke nå med litt slit, men det har gått bra det også. Men dette "slitet" er ikke på langt nær slik som det var i begynnelisen. Når kiloene blir borte får en oppleve alt mulig slags positive opplevelse... Og...ikke minst, en venner seg til å spise sunt, en liker å spise sunt, en liker å trene...
Stå på, det blir lettere, ja! Lykke til, vi greier dette sammen!

Klem Alina
c.AuthorAlias boggi-❤️20. juli 2002
Hei på deg også..
Du sliter litt ja.. Nesten så jeg kunne skrevet hele innlegget selv. Spesielt siste biten om at det skal bli naturlig, at man slipper å tenke slanking hele tiden.

Vi så gutter er gutter på kino i går (husker heller ikke sist jeg var på kino..... sånn er det å bli mor - må jo har barnevakt til alt - så denne gangen ble det med noen venninner og ikke sambon).
Men stakkars deg - hoster og harker - det er ikke noe særlig. Skal jeg sende over spøkelse mitt en tur til deg (det som hjalp meg med 200 g til i dag ?)

Vell vell - vi må vel bare stå på noen mnd til. Tror du vi har nådd en del av målet vårt til neste sommer ?? Vi må lukke øynene og se oss for oss som noen slanke lekre damer (slik vi er neste sommer ...)
BOGGI
😵106,5 kg

Rømmegrøt

I dag var vi bedt bort på middag, og selv om jeg synes det kan være en utfordring i disse slanketider, så tenkte jeg at ja, ja, jeg får ta mye grønnsaker og lite av det andre. Jommen sa jeg smør, eller rømme! For hva var det som ble satt foran meg; en stor tallerken rømmegrøt! Da hadde jeg ikke så mye valg da; spis eller fornærm vertskapet! Det værste er at jeg må ha masse sukker på hvis jeg skal få det i meg. Skrekk og gru! Jeg kjente dobbelthakene dobles der jeg satt og smilte; "å jo dette var deilig dere!" Det ble med den ene porsjonen da, selv om de andre forsynte seg en gang til. Er rømmegrøt noe å servere uten å spørre på forhånd da? Mulig jeg er frekk, men jeg har inntrykk av at det er mange som ikke liker det. Jeg kunne grått når jeg hadde tømt tallerkenen. Det ble ingen kake til kaffen på meg ihvertfall! Dette kommer til å ergre meg i lang tid nå! Jeg som prøver å komme i den gode tralten ,og har abstinensdager etter alt godteriet og maten i ferien. Det her hjelper ikke akkurat, for grøten var god gammeldags med alt som det innebærer........ Blir kvalm ved tanken! Høres jeg ut som en utakknemlig gjest? Vel, det får så være. Jeg pleier å spise alt som blir servert, for vanligvis så kan man ta det man selv vil ha av grønt, kjøtt og potet.

Vel, det var dagens hjertesukk fra en frustrert slanker. Jeg syntes ikke jeg kunne si noe til den gamle tanten som jeg nesten ikke kjenner. Hun er av den gamle skolen, og jeg er helt sikker på at hun ville blitt fornærmet hvis jeg ikke hadde spist. Hun er jo så hyggelig og søt!

Kjære venner; håper dere har hatt en strålende ettermiddag og kveld i solen.

Klem fluffa
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️20. juli 2002
Kjære fluffa!

Er innom en tur for å se hvordan det går med deg. Ja, ferietillegget er noe som vi må se å få bort så fort som mulig - vi står på!

Hilsen og de beste ønsker fra
Augusta
c.AuthorAlias Morgengry😃19. juli 2002
Hei, og takk for innlegget i dagboka mi. Det var koselig å få en velkomsthilsen. Merker det har vanskelig å komme i gang, men håper at bruken av dagboka skal hjelpe meg.

Ser at du gremmes over rømmegrøten. Men prøv å tenk posetivt - du tok bare en porsjon og ikke noe kaker etterpå. Kanskje hadde du tatt flere porsjoner før i tiden. Og det er jo kjempebra. Man vil nok hele tiden møte på fristelser, så man må nok bare lære å leve med det. Men klart det er vanskelig. Jeg synes du var kjempeflink!

Ha en fin dag!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Jojoen😃18. juli 2002
Stakkars fluffa.. jeg tror jeg hadde blitt temmelig overgitt om det hadde vært meg som var blitt behandlet slik. Man hva kan man gjøre da, annet enn å spise og late som ingenting.. eller om man hadde mot til å si at man ikke likte den slags grøt. Jeg synes jo rømmegrøt er deilig, men spiser det likevel ikke. For mitt kosthold er det vel ikke så farlig, det finnes jo ikke karbohydrater der, bortsett fra de som er i sukkerskåla da.. Var det ikke hun Sæle-dama i Krf som hadde slanket seg en masse med Atkinsdietten og proppet i seg smør, rømme og majones i mengder?
Det kostholdet tør ikke jeg å begi meg ut på, men jeg tror ikke det får så katastrofale følger som du er redd for. Krysser fingrene for deg :-)

Stakkars deg, hadde det enda vært en utskeielse som du virkelig likte! Gamle tanter er visst ikke så lett bestandig.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias boggi-😊18. juli 2002
Å namm namm rømmegrøt er jo sommer mat. Jeg har også hatt lyst på det i det siste - faktisk. Men har styrt unna. Men fluffa da - en tallerken er da ikke verdens undergang. Og at du greide å styre unna kaka da - 10 poeng !!
Ja det er faktisk mange som ikke liker rømmegrøt... men det er kanskje mer av vår generasjon det da. Ikke så mye husmannskost lenger som det var før.. ( eller noe i den dur).

Ny dag igjen i morgen - med magne nye muligheter-heldig vis

klem fra BOGGI
c.AuthorAlias Sussi❤️18. juli 2002
Jeg har faktisk gått og hatt lyst på rømmegrøt de siste dagene, har til og med lurt på om jeg skulle kjøpe en slik fra Fjordland. Heldigvis så har jeg klart å skygge unna.
Du hadde jo ikke noe valg, denne tanten tilhører nok en generasjon som man ikke kan si neitakk til...(Oj,kanskje hun er på min alder??????)

Tror du har rett vi tilhører nok den gruppen som må holde seg borte fra kullhydrater...Og jeg må innrømme at mat med mye kullhydrater, det er nok det som har gitt meg alle mine ekstra kilo. Grovbrød med brunost og gjærbakst i alle former. Jojoen nevnte noe om at glutenfritt er bedre for oss. Det må jeg undersøke, kanskje det kan være en redning? Husker en slankekur som var basert på mye fiberpiller og nesten helt uten kullhydrater, der erstattet de brød med salatblad. Salatblad med pålegg i stede for smørbrød...? Vet ikke helt om jeg orker å være så konsekvent.

Men nå må vi se å komme oss nedover både du og meg, tror jeg skal begynne med fiberpiller foran måltidene igjen.
Slankeklem fra Sussi

Bilde
🙂106,5 kg

Ferietillegg......

Vel, de siste to ukene synes på vekta ja...! Hadde ikke regna med noe annet da men. Men nå er jeg tilbake i hverdagen igjen, så nå skal jeg starte på ny giv. Vet at det blir hardt de første dagene, nesten som å starte på nytt igjen. Men jeg har ikke råd til å la de kiloene som har kommet tilbake, være der. Jeg har som mål å være godt i gang når jeg skal starte på GR-kurs i slutten av august. Har lyst til å gå ned 3-4 kg til da, bare for å komme ordentlig igang.

Kommer innom bøkene deres senere i dag.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias humorjenta😃18. juli 2002
Hei på deg fluffa

Tusen takk for velkomsthilsen! Gleder meg til å følge deg fremover også. Dette er et godt sted å være!!

Klem fra humorjenta
c.AuthorAlias Jojoen😃16. juli 2002
Hei fluffa :-)

Tusen takk for koselig hilsen og vektskremmer :-) Det er fint at du tar ferietillegget med ro. Jeg bør også kalkulere med noe slikt, minst.. ferien begynner til uka.

GR er sikkert ikke så dumt. Jeg føler ikke for det, denne gangen har jeg visst nok med dagboka, det holder meg minst like godt i gang som hele GR og lignende.

Det skal bli gøy å følge med deg fortsatt. Lykke til.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias bompi😉16. juli 2002
Ferie er til for at vi skal kunne legge bekymringene litt til side, og leve litt... og det har du gjort! :) Tror jeg da... og da er det heller ikke så rart at du har lagt på deg litt... De kiloene går nok fort bort, når du kommer i normale tilstander igjen... Kjempefint at noen går på GR-kurs, så kan dere komme med gode tips til meg, som ikke har råd til sånt :)

Klem bompi
c.AuthorAlias NasseNøff❤️16. juli 2002
Hei fluffa - og VELKOMMEN TILBAKE - har savnet deg her inne !
Litt ferietillegg må man regne med. Det er jo ikke så mye tillegg du har fått da syns jeg !? *s* Man har lov til å kose seg i ferien - det er egentlig nesten påbudt faktisk... *ler* Det er ikke så gøy å komme hjem og se at vekta har gått opp, men når man vet at det er pga ferieliv så er det liksom ikke fullt så ille. Da vet man jo at det kommer til å renne av når man begynner å leve 'normalt' igjen *s*

Du kommer helt sikkert til å være godt i gang igjen når du starter på GR kurset i slutten av august. Heier på deg jeg ! *s*

Ha en fin dag fluffa

Klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias boggi-❤️16. juli 2002
yes.. back in buisiness ja. Nå er det bare å begynne den harde hverdagen igjen. Hurra for oss som skal klare det..
Jeg vurderer også å begynne på et GR kurs igjen til høsten. Det kan nok være litt greit med litt ekstra puff i baken.
Klem fra boggi (godt at du er tilbake igjen Fluffa)
Bilde
😐106,5 kg

Kun vektregistrering

kommer innom i morra
❤️104,7 kg

Ferierapport

Hei alle venner!
Har endelig fått tilgang til en PC, slik at jeg kan skrive litt igjen. Er fortsatt på ferie, og kommer ikke hjem før søndag. Fra mandag av er hverdagen igang igjen. Og godt er det! Jeg har droppet slankingen fullstendig i ferien; spist alt jeg har hatt lyst på. Kaker, godterier og mat! Og ikke minst kjeks..... Uff og uff får man vel si, men jeg angrer ikke! Vekta hadde jo også gått ned, så det må jo være et tegn på at forbrenningen min har kommet i gang. Men når ferien er over så er det tilbake til den sunne linje. Kan ikke regne med at jeg går ned noe mer på det kostholdet jeg har hatt siste uka.... Uansett, det har vært deilig å kunne være en av gjengen og slippe å si nei takk til alt som bys fram. Man blir litt lei det også innimellom. Jeg opplyste om at jeg hadde slankefri den uka, så da skjønner de at jeg ikke kommer til å spise det de setter fram neste gang....*S*

Ellers så ble jeg selvfølgelig syk på turen. Hoster som bare det og stemmen har blitt borte. Er det ikke blitt bedre til vi kommer hjem, så får jeg bestille meg en legetime på mandag. Det er kanskje ikke så rart at jeg har blitt syk heller; det har regnet hver enda dag mens vi har vært borte. Ikke så gøy det når man ikke har all verdens plass å boltre seg på. Ikke rart at det blir litt spising.... Dårlig unnskyldning men.

Takk for alle hyggelige kommentarer folkens! Jeg skal sette meg ned på mandag for å svare dere. Gleder meg til å lese bøkene deres for å se hvordan dere har hatt det. Regner med at verden har gått videre her inne selvom jeg er borte to uker..*S*

Vi "snakkes"! Ha en fortsatt fin uke!

Stooor og regnvåt klem fra fluffa
Bilde
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊9. juli 2002
Hei vennen - så hyggelig at du stikker innom oss i ferien din da ! *s* Høres ut som du har gjort et tross alt klokt valg i ferien din. Det er jo viktig å kose seg i ferien også. Og hvis det betyr at man må betale med å være litt ekstra flink etterpå, så er det jo allikevel verdt det *S*

Leit at du har blitt syk da ! DET er jo ikke noe ålreit når man har ferie... Håper det går fort over da ! *S*

Gleder meg til du er tilbake - vi 'snakkes' da !

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
😌104,7 kg

....bare en kort vektregistrering

Er bare hjemme en svipp for å hente noen saker til vi farer videre. Har det helt topp om dagen! Har kost meg masse! Skriver mer når jeg kommer hjem. Ha en fin uke kjære venner!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️8. juli 2002
Ser du tar av til og med i ferien! Strålende!
Fortsatt god ferie!!!

Slankehilsen fra sussi
c.AuthorAlias boggi❤️8. juli 2002
Hei Fluffa !! koselig å høre at du har det bra. Så flink du har vært med vekta..
Koz deg videre

STOOOOOOOOOOOOOOR klem fra BOGGI (savner deg)
Bilde
😄105,2 kg

Til alle slankevenner!

I morgen drar jeg på tur. Og til dere som jeg ikke har fått vært innom idag; jeg ønsker dere en fin uke med flotte resultater på vekta! Stå på, dere er så flinke alle sammen!*SSS*

Jeg driver midt oppe i pakking og slikt nå, så jeg har litt av hvert å drive med. Kommer innom dere igjen så fort jeg er hjemme igjen!

Kommer til å savne dere alle sammen :-(
Stor klem (og gode vibber til dere som trenger det) fra fluffa
Bilde
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️3. juli 2002
Hei kjære fluffa ! Jeg vet at du ikke får denne hilsenen før du er tilbake fra ferie, men da får jeg vel si vel overstått da !? *s* Håper du har hatt en knallfin ferie !!

Du spør hva jeg jobber med.Jeg jobber med kurs og konferanser, og det er veldig mye forberedelser som skal gjøres. Så innimellom tar det liksom helt av, og da tilbringer jeg mer tid på jobb enn noe annet sted...

Artig at Kari m/strikker fungerer så bra da ! Jeg har faktisk kjøpt den selv i dag. Var en tur innom Nille og så etter den, og da hadde de 1 eksemplar igjen - den havnet i posen til NasseNøff *s* Kari selv har visst ikke tenkt til å sende meg videoene jeg bestilte av henne, så da... *ler*

Gleder meg til du er tilbake fra ferie - savner deg !

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias augusta❤️2. juli 2002
Hei Fluffa
Takk for din velkomst til meg. Du er jo en av de kjempeflinke. Jeg forstår godt du er lykkelig for klubben. Det gir håp til oss alle å se så fine resultater.
Klemmer fra Augusta
c.AuthorAlias Trulte1. juli 2002
NYYYYYYYYYYYYYYYYYT ferien, og kos deg

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Jojoen😃30. juni 2002
Tusen takk for alle de gode slankevibbene :-) De skal dyrkes og sendes i retur. Og så får du ha en riktig koselig tur uten at det koster flesk, hihi.

Jojo-klem
c.AuthorAlias tulipanen😊30. juni 2002
Hyggelig å høre fra noen andre enn d"de vanlige"!

Håper du får en fin tur..

Den heter rett og slett forbrenningste og kjøpes på helsekost!
Fungerer veldig bra for meg, men den er litt dyr.. 85 kr for en pose..

Men jeg syntes det er verdt det.

Lykke til:-)
c.AuthorAlias boggi😄30. juni 2002
Hei på deg Fluffa ! Ønsker deg en kjempe fin ferie tur. Kos deg sammen med familien din.Kommer til å savne deg noe veldig når du er borte - men jeg skal sende deg noen gode tanker nå og da.
Barn ja.. det går så alt for fort. Syns ikke det er lenge siden min var baby. Krabbet og pluttselig tok han sine første skritt og bare 14 dager etterpå gikk han (1 år gammel da.)Og nå snakker han mer og mer for hver dag som går - i dag kom de første 2 og tre stavelses ordene : mamma æ tøst æ.. Så gøy. Men det høres ut som om han er tidligere ute enn andre på sin alder til å snakke -men det er jo bare gøy. Litt kjekt når vi skjønner hva han mener.tørst, sulten, trøtt, ut osv..... Vell vell vi snakkes igjen neste mandag. Som sagt håper jeg du får en kjempe fin ferie..
BOGGI
c.AuthorAlias Jenta*S*😃30. juni 2002
Heisan !
Håper du får en kjempefin tur,fluffa!
Gleder meg masse til å følge med deg også videre!Du har vært kjempeflink jo! Nå er det bare å stå på videre,men først og fremst KOS DEG på ferie!
Klem fra Jenta*S*
😀105,2 kg

Har ikke reist enda.....

Det ble til at vi reiser på ferie på søndag istedet for i dag, så da rakk jeg innom bøkene deres allikevel. Har ikke så mye å fortelle om akkurat. Har vært å shoppet litt i dag sammen med min sønn, min søster og hennes sønn. Det er deilig å få brukt litt penger av og til... De brenner i lomma*S* Ellers så trener jeg med "ho Kari" og strikkene hennes annenhver dag. Programmet er på bare 30-35 minutt, så jeg vurderer å kjøre det dobbelt når jeg blir litt sterkere. Kjenner det litt for godt i skuldrene enda. Du verden så mye tid man sparer på å trene hjemme! Man slipper å dra ut i dårlig vær og ordne barnepike og den slags. Jeg ser igrunn ingen ulemper med å trene hjemme. Det blir litt ensomt kanksje, men man får tenke på hvor lekker og smekker man blir....*glis*
Det blir ikke noe veiing på meg neste uke, men jeg tar det når jeg kommer hjem igjen.
Jeg stikker innom dere igjen i morra kjære venner!
Ha en fin fredagskveld!
Klem fra fluffa
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marikken😌29. juni 2002
Tusen takk for tilbakemelding! Har lest hele dagboken din, og må si at jeg kjenner meg VELDIG godt igjen. Mitt store problem er brødskive med nugatti. Det er så fort å smøre å spiser at jeg har stappet i meg 3 før jeg får snudd meg ! (og det er gjerne like før middag !) Forstår det sånn at dere skal reise på feie. Håper dere får det fint, og at du ikke sprekker!

STOR klem fra Marikken
c.AuthorAlias NasseNøff❤️29. juni 2002
Hei på deg vennen, og tusen takk for flere kjempekoselige hilsener !! Beklager at du ikke har fått svar før, men det har vært en mildt sagt hektisk uke… Takk for oppmuntrende ord, gode tanker og vibber, utrolige komplimenter om meg som person *rødme-rødme* - det betyr enormt mye – tusen takk !!! Det er godt å få oppmuntring, og det er godt å lese at jeg kan løfte dere andre opp fra å være deppa til å få det bedre. Du sier så mye pent om meg at tårene presser på…. Tusen takk fluffa. Og du – jeg kan si akkurat det samme om deg. Du virker til å være et helt fantastisk menneske, med stor evne til å glede andre. Og jeg er veldig glad for at jeg er en av de du gleder !! *stort smil*
Jeg håper også at stresset på jobben tar av litt snart – det ødelegger for så mye liksom… Men jeg lover – denne helgen BARE slapper jeg av. Sov EKSTREMT mye fra igår til i dag… Det kjennes ut som det hjelper en del, men jeg er helt sikker på at jeg allikevel kommer til å sove lenge i morgen også *ler*
Ja ikke sant man savner de ’faste’ som man alltid stikker innom her på dagboka ? Og selv om vi ikke kjenner hverandre som du sier, så føles det jo nesten som om vi kjenner hverandre *ler* Tror mange av dere her inne ’kjenner’ meg bedre enn en del av de som faktisk kjenner meg *s*
Gleder meg til å ’komme på nett’ med dere alle igjen.

Glad at ferien din ble utsatt litt sånn at jeg rakk å legge inn hilsen til deg før du dro da ! *s* Du er jo så flink !!! Jeg har ikke fått Karivideoene mine ennå (begynner å bli utålmodig nå - en uke siden jeg bestilte) men gleder meg til å få satt igang ! Angrer litt på at jeg ikke kjøpte den du har kjøpt så jeg får ta en tur innom Nille og se om de har den på Nille her også ! Jøss ja fluffa - klart du blir lekker og smekker *s* Og å trene hjemme er i grunnen innmari ok syns nå jeg iallfall *ler*

Kos deg masse på ferie, kommer til å savne deg....!! *snufs*

Kjempeklem fra NasseNøff

Bilde
c.AuthorAlias ABBA😌29. juni 2002
Jeg synes du er kjempe flink. Tar av hatten for slike. Gid jeg klarer det like bra som deg. God tur.
c.AuthorAlias Trulte😉29. juni 2002
En SKAL merke treningen både her og der...men en merker mindre og mindre og klarer mer og mer. Syntes du er kjempeflink som klarer å sette igang hjemme på egenhånd. Hadde ikke jeg hatt ett sted der (jeg tror) jeg blir savnet hvis jeg ikke kommer hadde jeg nok ikke fått ræva i gir....*ss*
Jeg har heldigvis store unger så jeg har ikke barnevaktproblemer. De er forresten sååååå stolte av mammaen sin nå *ss*

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias nameit😀29. juni 2002
Hei Fluffa!

Takk for kommentaren. Jeg hadde tenkt å logge meg av nå, men måtte innom deg og gi en liten kommentar tilbake.
Nattevandrer, ja. Det er meg, det. Har vært uten pc i over ei uke så jeg hadde nærmest abstinenser da jeg fikk den tilbake i dag. Måtte innom og se hvordan det har gått med dere.
Men NÅ skal jeg ta kvelden, eller natta, for jeg skal tidlig opp i morgen. Uhuu. Men jeg gleder meg, for her blir det liv!
Skal på utdrikkingslag.
Jeg synes forresten du gjør rett i å trimme hjemme når du trives med det. Ingenting er bedre enn det. Det viktigste er jo at man GJØR noe for kroppen. Heier på deg! Du er flink!!!!

Ha ei fin helg, og god sommerferie!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Sussi❤️29. juni 2002
Takker for oppmuntrende kommentar!
Ser vekten vår ikke er så ulik, men det er derimot høyden. Med andre ord så er jeg skikkelig mye rundere enn deg. Men vi skal bli så fine og slanke begge to!!! Selv om vi kanskje må ta tiden til hjelp.
Slankeklem fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😉28. juni 2002
Hei fluffa :-)

Du er flink med trimmen, er det vanskelig å gjøre som Kari sier? Jeg har jo bestilt nr 1 og 2, men venter fortsatt. Det er ei uke siden.

I kveld har jeg syklet 1 MIL på ergometeren. Og nå har jeg vondt i baken, uhuu...

Vi er flinke og det er så gøy :-)

Ha en riktig fin fredagskveld du også.

Klem fra Jojoen
Bilde
😉105,2 kg

Litt støl i dag...*S*

Jeg trente med "ho Kari" i går. Og jeg kjenner det i dag gitt! Jeg tror selve treningen tok ca 35 minutt. Jeg trente med strikker og det er jammen effektivt! Denne type trening anbefales å gjøre annenhver dag, slik at musklene får tid til å hvile. Og når det ikke tok lenger tid å trene, så er det jo kjempegreit å gjøre det når lillegutt sover. Enten dag eller kveld. Nå er jeg kjempemotivert igjen. Jeg har også meldt meg på Grete Roede til høsten. Starter i slutten av august. Gleder meg til det. Er litt lettere å slanke seg i felleskap + at man har møte en gang i uka. Og det trenger jeg! Jeg er ikke den som klarer å kjøre solo så veldig lenge. Håper å kunne ta av ca 8 kg i løpet av det kurset. Jeg prøver selvsagt å gå ned på egen hånd før den tid. Nå er jo vanene etterhvert så godt innprentet, så da blir det ikke så vanskelig å begynne på kurset tror jeg. Jeg har fulgt GR-prinsippet hele tiden mens jeg har slanket meg, og håper å lære litt mer på kurset. Kanskje litt variasjon i matveien. Jeg har null fantasi og null interesse for å lage mat, så jeg trenger litt insp. på det området.
Tenker jeg går meg en tur etterpå. Det ser litt småskummelt ut borte i horisonten, men jeg håper at uværet blåser bort. Det er absolutt ikke gøy å gå med barnevogn i regnvær!
Ha en flott dag, folkens!
Bilde
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias boggi😌27. juni 2002
Hei Fluffa !!(har du kommet hjem fra spaser turen du hadde på tirsdag ????) Tusen takk for støtten (du aner ikke hvor stor pris jeg setter på deg!!). Jeg har faktisk tenkt å melde meg på GR til høsten (har gått et par kurs tidligere også). Det er så sant at det er enklere når man er flere.. Og jeg lover at jeg ikke skal gi meg .........jeg må ned i vekt.... kan ikke være slik for resten av livet.

BOGGI
c.AuthorAlias Alina😃27. juni 2002
Heisann

Grete Rode og kari...du er flink du må jeg si!
Men er det ikke deilig da, å vite at en er på riktig vei!
selv om det virker veeldig langt til mål noen ganger, stå på!

Klem fra meg!
c.AuthorAlias Hanne26. juni 2002
Hei fluffa!
God å høre at du har funnet igjen motivasjonen din!
Kari-treningen høres bra ut! Strikk er kjempeeffektivt-og du må nok regne med å bli støl de første gangene - det gir seg etterhvert! Ta det rolig i begynnelsen og vent til du ikke er særlig støl lengre før neste runde - ellers bryter du bare musklene ned og kan få skader.

Jeg vurderer også Grete Roede kurs til høsten - det er godt å ha noen til å holde seg litt i ørene. Jeg har jo gått før og gått ned bra - problemet mitt har vært å holde seg til de nye vanene etter kurset. Nå går det forsåvidt greit uten kurs - men jeg kommer nok til å ta et etterhvert - og så gå på stabiliseringskurs for å lære å holde vekta etterpå!

Dette ble langt fluffa - men jeg ønsker deg masse lykke til i kampen mot kiloene!

Klem - Hanne
c.AuthorAlias Trulte25. juni 2002
Hu kari høres morsom ut....og selv om en er stiv og støl ett par dager...så merker en fort at en gradvis kan ta i mer og mer før en blir sliten. Det er deilig !! Jeg håper du ikke er totalt støl...for da er jeg redd det er enda verre i morgen. Det er utrolig viktig å tøye ut etter øvelser...for blir en så stiv og støl at hele kroppen verker er det ikke like lett å motivere seg igjen....*ss*
Spasertur med barnevogn høres kjempekoseligt ut...håper du får en fin tur

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Bambi😊25. juni 2002
Hey hey så flink du er. Ja å trene annen hver dag er best. Da får musklene kommet seg pluss at risikoen for belastningsskader er minimal. Gøy at du har hengt deg på Kari bølgen. Skal se at det blir bare bedre og bedre for hver gang.
Grete Rode kurs høres bra ut. Dette går så bra.
Ha en fin spasertur du også.
Klem
Bambi
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.