← Alle dagbøker
fluffa
56 år178 cm42 innlegg
2002
0 følgere
Start114,0 kg
Sist107,7 kg
Endring−6,3 kg
BMI nå34,0
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 27. august 2002
😌107,7 kg1.kurskveld på GR
Ja da er første kveld på GR kurs over. Nå kommer jeg til å notere vekta på kurset selv om den var høyere enn hjemme..., derfor den lille oppgangen i dag. Jeg kommer også til å oppdatere vekta mi på tirsdager framover, etter endt kursmøte. Det var mange blide mennesker der, og folk som trengte å gå ned i vekt faktisk. Hørte av en venninne som gikk et kurs i vår at der var det bare slanke mennesker, så hun hadde følt seg litt utafor. Det føles deilig å komme sammen med noen som sliter med det samme som meg, og kanskje jeg kan få en trimkamerat blant en av dem. Må bli litt mer kjent først kanskje. Men jeg tror jeg spør på neste kursmøte om noen er interessert i å trimme litt sammen med meg. Nå er jeg ved godt mot og gleder meg til å komme igang ordentlig.
Kveldsklem fra fluffa
19. august 2002
❤️106,0 kgHei alle sammen!
Hei alle sammen!
Da er jeg tilbake igjen, og håper at jeg skal kunne bli aktiv på sidene igjen uten avbrytelser. Oppholdet har vart en stund pga omstendigheter jeg ikke vil komme nærmere inn på. Ting har skjedd som jeg har måttet rydde opp i, men nå er alt i orden igjen.
Jeg har savnet dere masse, og gleder meg til å lese dagbøkene deres etterpå. Jeg har jo litt å ta igjen, så tilgi meg hvis jeg ikke får skrevet til alle i dag.
Slankingen har gått litt over stokk og sten den siste tiden, men jeg har prøvd å ikke la noe ødelegge opplegget mitt. Har ikke tenkt så mye på å slanke meg, men prøve å holde vekten. Men jeg ser jo at vekten går nedover, så kanskje det er lurt å ikke sette fokus på slankingen, men heller la den være et sted i bakhodet. Hva vet jeg. Nå er jeg klar for ny dyst, og neste uke starter GR-kurset og jeg gleder meg. Det blir deilig å komme i et fellesskap hvor vi kan inspirere og gi hverandre tips. Jeg får jo det her også, men det blir på en litt annen måte.
Nå skal jeg lese bøkene deres!
Ha en fin kveld!
Klem fluffa
Vektregistrering
Vektregistrering
5. august 2002
❤️106,9 kgBeklager!
Kjære venner!
Registrerer kun vekt i dag. Beklager at jeg ikke har skrevet noe i bøkene deres i det siste. Det skjer saker og ting her hjemme som jeg må konsentrere meg om først og fremst :(
Jeg tenker på dere alle; boggi, NasseNøff, jojoen, sussi, trulte, bambi og alle sammen. Håpet er at jeg kommer sterkere tilbake i nær framtid!
Fortsatt lykke til alle sammen!
Stor klem fra fluffa
Hva?!?!?!?!
Hva er dette?!?! Her lever jeg helt etter skjema, også skjer dette? Eneste kan være at det ble dårlig med trim i uka som gikk, men det skulle ikke gi sånt et utslag syns jeg! Det var ulendt naturterreng ved hytta, og det egnet seg ikke å trille noen barnevogn der akkurat. Det så vi jo når vi skulle inn til hytta med alt pikk-pakket vårt. Det går ikke vei helt fram.
Nå skal det være sagt at jeg var i bursdag i går, og da tok jeg en __tynn__ flis med bløtkake. Men det kan vel ikke gjøre slik utslag på vekta.
Vel, regner med et lite hopp ned neste mandag ihvertfall!
Ha en fin uke folkens!
Tilbake i sadelen!
Tusen, tusen takk for alle hyggelige meldinger! Det er så godt at dere finnes altså! Endelig noen som forstår. Får ikke svart alle, men jeg tenker på dere. Dere er så flotte alle sammen!
Vekten min var den samme som sist, og det hadde jeg i grunn regnet med. Nå er abstinensdagene mine nærmest over, og nå føler jeg at jeg har kontroll igjen. Og det er deilig. Skal på hyttetur på onsdag, og jeg håper at jeg vil ha kontroll der også. Skal prøve å gå masse tur hvis været blir bra. Vanndrikkingen er fortsatt et problem for meg. Synes det er vanskelig å drikke alt dette vannet når jeg ikke er tørst. Er igrunn sjelden tørst når jeg tenker etter. Skal prøve å bli litt flinkere med vannet, så kanskje kiloene renner av!
Ha en fin kveld kjære venner! Nå skal jeg trimme med ho Kari.
Klem fluffa
Abstinensdager
Føler meg som en narkoman om dagen. Kjenner at jeg "skulle hatt no" å putte i munnen. Rives i begge retninger av skal - skal ikke. Det er fryktelig slitsomt. Jeg er sååå nære ved å gi blaffen, men så henter jeg meg inn igjen. Men det er nesten så jeg glemmer hva jeg har lovet meg selv når jeg er på mitt værste. Uka har ikke vært helt etter boka, så jeg regner ikke med noe nedgang, men jeg er i omvendingsprosessen. Jeg blir flinkere for hver dag, og da vil resultatene komme etterhvert. Synes også at det er vanskelig å drikke mye vann når jeg ikke er tørst. Prøver å drikke det jeg orker, også blir det endel te. Det er det jeg tyr til hvis jeg føler at jeg skulle hatt noe å kose meg med også. Jeg har som mål og passere minus 10 kg til jeg skal starte på GR. Vet ikke helt hvorfor jeg har hengt meg opp i det, jeg vil jo få all den hjelp jeg trenger når jeg begynner der. Vil vel kanskje bevise litt for meg selv at jeg kan ta av på egen hånd også. Men jeg synes det er skitvanskelig å være den ene som slanker seg. Så jeg gleder meg til fellesskapet som jeg vil få på GR. Kommer til å ta alle kursene slik at jeg er sikker på at jeg kan klare meg på egen hånd. Måtehold er mitt STORE problem som jeg håper å kunne få bukt med i løpet av slankeprosessen. Også det at hver dag ikke lenger er i matens tegn. At jeg klarer å hente meg inn igjen etter en utskeielse. Å få styrke og selvdisilin rett og slett. Der jeg er nå så tenker jeg på alt jeg forsaker, istedefor å fokusere på alt som jeg vinner på slankingen. Den tankegangen håper jeg å snu om etter hvert. Jeg glemmer målene mine mye fortere enn jeg glemmer det jeg forsaker. Tenk å kunne snu det på hodet! Å ha målet klart og tydelig foran seg hele veien. Dere som har slanket dere mange kilo og over lang tid, har dere klart å endre tankegangen deres? Min store drøm er at ting skal falle naturlig for meg etter hvert og at det ikke blir så anstrengt. For jeg orker ikke det resten av livet heller, like lite som jeg vil være feit resten av livet! Sukk!
Rømmegrøt
I dag var vi bedt bort på middag, og selv om jeg synes det kan være en utfordring i disse slanketider, så tenkte jeg at ja, ja, jeg får ta mye grønnsaker og lite av det andre. Jommen sa jeg smør, eller rømme! For hva var det som ble satt foran meg; en stor tallerken rømmegrøt! Da hadde jeg ikke så mye valg da; spis eller fornærm vertskapet! Det værste er at jeg må ha masse sukker på hvis jeg skal få det i meg. Skrekk og gru! Jeg kjente dobbelthakene dobles der jeg satt og smilte; "å jo dette var deilig dere!" Det ble med den ene porsjonen da, selv om de andre forsynte seg en gang til. Er rømmegrøt noe å servere uten å spørre på forhånd da? Mulig jeg er frekk, men jeg har inntrykk av at det er mange som ikke liker det. Jeg kunne grått når jeg hadde tømt tallerkenen. Det ble ingen kake til kaffen på meg ihvertfall! Dette kommer til å ergre meg i lang tid nå! Jeg som prøver å komme i den gode tralten ,og har abstinensdager etter alt godteriet og maten i ferien. Det her hjelper ikke akkurat, for grøten var god gammeldags med alt som det innebærer........ Blir kvalm ved tanken! Høres jeg ut som en utakknemlig gjest? Vel, det får så være. Jeg pleier å spise alt som blir servert, for vanligvis så kan man ta det man selv vil ha av grønt, kjøtt og potet.
Vel, det var dagens hjertesukk fra en frustrert slanker. Jeg syntes ikke jeg kunne si noe til den gamle tanten som jeg nesten ikke kjenner. Hun er av den gamle skolen, og jeg er helt sikker på at hun ville blitt fornærmet hvis jeg ikke hadde spist. Hun er jo så hyggelig og søt!
Kjære venner; håper dere har hatt en strålende ettermiddag og kveld i solen.
Klem fluffa
Ferietillegg......
Vel, de siste to ukene synes på vekta ja...! Hadde ikke regna med noe annet da men. Men nå er jeg tilbake i hverdagen igjen, så nå skal jeg starte på ny giv. Vet at det blir hardt de første dagene, nesten som å starte på nytt igjen. Men jeg har ikke råd til å la de kiloene som har kommet tilbake, være der. Jeg har som mål å være godt i gang når jeg skal starte på GR-kurs i slutten av august. Har lyst til å gå ned 3-4 kg til da, bare for å komme ordentlig igang.
Kommer innom bøkene deres senere i dag.
Kun vektregistrering
kommer innom i morra
Ferierapport
Hei alle venner!
Har endelig fått tilgang til en PC, slik at jeg kan skrive litt igjen. Er fortsatt på ferie, og kommer ikke hjem før søndag. Fra mandag av er hverdagen igang igjen. Og godt er det! Jeg har droppet slankingen fullstendig i ferien; spist alt jeg har hatt lyst på. Kaker, godterier og mat! Og ikke minst kjeks..... Uff og uff får man vel si, men jeg angrer ikke! Vekta hadde jo også gått ned, så det må jo være et tegn på at forbrenningen min har kommet i gang. Men når ferien er over så er det tilbake til den sunne linje. Kan ikke regne med at jeg går ned noe mer på det kostholdet jeg har hatt siste uka.... Uansett, det har vært deilig å kunne være en av gjengen og slippe å si nei takk til alt som bys fram. Man blir litt lei det også innimellom. Jeg opplyste om at jeg hadde slankefri den uka, så da skjønner de at jeg ikke kommer til å spise det de setter fram neste gang....*S*
Ellers så ble jeg selvfølgelig syk på turen. Hoster som bare det og stemmen har blitt borte. Er det ikke blitt bedre til vi kommer hjem, så får jeg bestille meg en legetime på mandag. Det er kanskje ikke så rart at jeg har blitt syk heller; det har regnet hver enda dag mens vi har vært borte. Ikke så gøy det når man ikke har all verdens plass å boltre seg på. Ikke rart at det blir litt spising.... Dårlig unnskyldning men.
Takk for alle hyggelige kommentarer folkens! Jeg skal sette meg ned på mandag for å svare dere. Gleder meg til å lese bøkene deres for å se hvordan dere har hatt det. Regner med at verden har gått videre her inne selvom jeg er borte to uker..*S*
Vi "snakkes"! Ha en fortsatt fin uke!
Stooor og regnvåt klem fra fluffa

....bare en kort vektregistrering
Er bare hjemme en svipp for å hente noen saker til vi farer videre. Har det helt topp om dagen! Har kost meg masse! Skriver mer når jeg kommer hjem. Ha en fin uke kjære venner!
Til alle slankevenner!
I morgen drar jeg på tur. Og til dere som jeg ikke har fått vært innom idag; jeg ønsker dere en fin uke med flotte resultater på vekta! Stå på, dere er så flinke alle sammen!*SSS*
Jeg driver midt oppe i pakking og slikt nå, så jeg har litt av hvert å drive med. Kommer innom dere igjen så fort jeg er hjemme igjen!
Kommer til å savne dere alle sammen :-(
Stor klem (og gode vibber til dere som trenger det) fra fluffa

Har ikke reist enda.....
Det ble til at vi reiser på ferie på søndag istedet for i dag, så da rakk jeg innom bøkene deres allikevel. Har ikke så mye å fortelle om akkurat. Har vært å shoppet litt i dag sammen med min sønn, min søster og hennes sønn. Det er deilig å få brukt litt penger av og til... De brenner i lomma*S* Ellers så trener jeg med "ho Kari" og strikkene hennes annenhver dag. Programmet er på bare 30-35 minutt, så jeg vurderer å kjøre det dobbelt når jeg blir litt sterkere. Kjenner det litt for godt i skuldrene enda. Du verden så mye tid man sparer på å trene hjemme! Man slipper å dra ut i dårlig vær og ordne barnepike og den slags. Jeg ser igrunn ingen ulemper med å trene hjemme. Det blir litt ensomt kanksje, men man får tenke på hvor lekker og smekker man blir....*glis*
Det blir ikke noe veiing på meg neste uke, men jeg tar det når jeg kommer hjem igjen.
Jeg stikker innom dere igjen i morra kjære venner!
Ha en fin fredagskveld!
Klem fra fluffa
Litt støl i dag...*S*
Jeg trente med "ho Kari" i går. Og jeg kjenner det i dag gitt! Jeg tror selve treningen tok ca 35 minutt. Jeg trente med strikker og det er jammen effektivt! Denne type trening anbefales å gjøre annenhver dag, slik at musklene får tid til å hvile. Og når det ikke tok lenger tid å trene, så er det jo kjempegreit å gjøre det når lillegutt sover. Enten dag eller kveld. Nå er jeg kjempemotivert igjen. Jeg har også meldt meg på Grete Roede til høsten. Starter i slutten av august. Gleder meg til det. Er litt lettere å slanke seg i felleskap + at man har møte en gang i uka. Og det trenger jeg! Jeg er ikke den som klarer å kjøre solo så veldig lenge. Håper å kunne ta av ca 8 kg i løpet av det kurset. Jeg prøver selvsagt å gå ned på egen hånd før den tid. Nå er jo vanene etterhvert så godt innprentet, så da blir det ikke så vanskelig å begynne på kurset tror jeg. Jeg har fulgt GR-prinsippet hele tiden mens jeg har slanket meg, og håper å lære litt mer på kurset. Kanskje litt variasjon i matveien. Jeg har null fantasi og null interesse for å lage mat, så jeg trenger litt insp. på det området.
Tenker jeg går meg en tur etterpå. Det ser litt småskummelt ut borte i horisonten, men jeg håper at uværet blåser bort. Det er absolutt ikke gøy å gå med barnevogn i regnvær!
Ha en flott dag, folkens!

Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Lykke til
Klem fra
Trulte
Med samboern-- tja - opp og ned må jeg vel si.........tror nok vi kan trenge denne oslo turen i lag- bare vi to - som kjærester liksom... hvis du skjønner. Du skjønner sikkert, du som også har en liten en som skal ha det meste av oppmerksomheten og tiden...........
Bursdagen min ???? 21 mai
Lykke til med GR - stikker innom seinere (må nok sove litt nå)..
Kos og klem fra boggi