← Alle dagbøker
diarist.Alias

flua

54 år165 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start69,0 kg
Sist68,5 kg
Endring−0,5 kg
BMI nå25,2
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. august 20028. august 2002
😛68,5 kg

det går som det går

har hatt fri fra jobben, så vanskelig å holde seg unna kjøleskapet, men jeg har klart det! Spiste et knekkebrø med magerost, fersk chilie, og tomat til frokost (det er veldig godt, hvis man ikke har på frøene fra Chilien). Men til lunsj ble det en halv posjon dagens pasta (delte med typen), pesto pasta med kjøtt og soltørkede tomater (hoppet over baguetten og smøret)! Har drukket masse vann og 4 kopper kaffe og et stort glass med melk (ekstra lett). Til middag: jeg vasket huset, så glemte å spise.. og nå er det kanskje litt sent å lage middag- men koker kanskje et egg, og steker noen grønnsaker, og litt bogskinke! Det er ganske godt, hvis man krydrer rett! Ellers har dagen gått bra.. og jeg er sånn passe fornøyd! Og, jeg har trent "squats" slik at rumpa blir strammere... og husvasken i 27 grader- vel de to timene var skikkelig har trening! :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana😃9. august 2002
Hei og velkommen!
Høres ut som du har trent veldig bra i dag, ja! Husvask...uff...:)
Lykke til!
Klem Alijana
😟69,0 kg

Nå er jeg i gang igjen...

Det er ikke første gang jeg starter en slankekur, men det er første gang jeg gjør det pga en kommentar fra kjæresten (han mente det ikke vondt)... men kommentaren satt sine spor, den kom i går. Jeg har lenge ønsket å ta av meg de 10 kiloene som har lagt seg på hofter, lår og rumpe de to siste årene (6 siden jeg møtte mannen jeg er sammen med), men med mye jobbing, ovetidsmat og lite bevegelse har det blitt med tanken, men i dag er jeg altså igang... igjen! Denne gang skal jeg klare det, jeg skal spise sunt, ofte og riktig mengder karbohydrater, proteiner! Det skal bli enkle lette middager, mindre rødvin, ost og kjeks, det skal bli spist frokost om det så bare skal være en yougert, og lunsjen skal bestå av salater. Nå er det nok!!! Jeg skal klare det!

Så hva har jeg gjort i dag? Vært flink, vel nesten... jeg har drukket masse vann, og litt kaffe med melk (ekstra lett). Så har jeg spist- guleføtter, så jeg kan nesten se jeg har blitt brunere i huden, og et kylling smørbrød til lunsj! Jeg vet jeg skulle spist mer i dag, men jeg spiser ekstra lite nå et par dager, og fyller magen med frukt og grønt... slik at jeg skal venne meg til å spise oftere og mindre. Regner med at jeg må holde på med dette ut denne uken, for så å starte den konstruktive delen av slankingen. Neste uke blir det sykkel til jobben, etter en lett frokost. Så blir det som nevt over! Klarer jeg dette skal jeg belønne megselv.. med en tur til Afrika eller Afrika (vinmolopol budsjettet skal hver uke gå i sparekassen)!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Imy😀7. august 2002
Så fint at du har kommet i gang! Jeg har ikke drevet med slankdagboken så lenge selv, men jeg synes jeg får motivasjon til slankingen av både å skrive selv og lese andres dagbøker.

Det kan være så sårende med kommentarer om utseende og vekt at jeg forsøker å vokte meg vel for hva jeg sier til andre... Men alt kan tas ille opp, selv om man ikke mener noe vondt. Og jeg har sikkert såret andre selv også, uten å vite om det.

Jeg tror nok at bevegelse er en viktig del av slanking, men jeg har selv hatt problemer med å rekke å trene pga. blant annet mye overtid. Men nå i sommer er det heldigvis mindre å gjøre, så jeg får tid til å dra litt tidligere hjem. Da kan jeg dra å trene på SATS, eller gå noen småturer alene eller sammen med en venninne. Håper du også får tid til å bevege deg. I min avdeling på jobben er det en utpreget treningskultur. Jeg har jobbet her i ca et år nå, men jeg har aldri kunnet måle meg med de andre sylslanke arbeidstakerne. De fleste er treningsnarkomae, og da er det ikke lett å prate om mine små gåturer eller mine små økter med trening. Men jeg har funnet ut at all aktivitet hjelper på, så jeg synes ikke jeg skal skamme meg om jeg ikke trener hver dag.

Lykke til med slankingen!
Klem fra Imy
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.