← Alle dagbøker
flettemor
55 år168 cm11 innlegg
2002
0 følgere
Start95,0 kg
Sist90,6 kg
Endring−4,4 kg
BMI nå32,1
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Omsider tilbake etter ferie både fysisk og psykisk
Er omsider tilbake etter ferie og er egentlig fornøyd bare med å ha holdt vekten etter en del kaffebesøk. Vekten var litt høy i dag pga mensen, men har ellers ligget rett rundt 90 kg.
Tenkte jeg skulle ta et par dager på Nutrilett først for å regulere magemålet, også starte på Jojoen sin 28 dagers kur.
Egentlig burdte jeg gått på Candida kur etter anbefaling fra naturlegen men jeg sprø av å tenke på alt man ikke får lov til å spise. Men den 28 dagers kuren er det vel ikke så mye sukker i. Jeg har dessuten tenkt å bytte ut brød med spelt(mel) brød og det samme med pastaen - så får vi se...
Men først litt Nutrilett....
TTT
Jada, Ting Tar Tid og mens jeg venter på motivasjonen er jeg fornøyd med at jeg har gått enda litt ned igjen. Og det ser ut til at jeg holder meg mer rundt 90 enn 95 kg og det er jeg glad for. Håper bare jeg får litt motivasjon til å titte ned mot 85 kg også, da hadde kanskje flere av sommerklærne mine passet også, og det hadde vært deilig.
Nei, nå skal jeg ut og nyte denne fine dagen! Kos dere alle sammen!
Så var det på'n igjen...
Etter at jeg hadde gått på Nutrilett forsvant motivasjonen på et blunk. Dermed spiste, spiste, og spiste jeg.....
Jeg må bare si at jeg tror ikke at Nutrilett er dårlig for det. Etter mitt førte svangerskap gikk jeg ned 5 kg som jeg ikke gikk opp igjen.., før jeg ble gravid igjen ihvertfall....
Tror jeg mistet motviasjonen nå, pga litt mye stress bla.
Men i dag er jeg egentlig kjempeglad, det er nemmelig faktisk bare en uke siden jeg veide 93.6, og denne uken har kiloene og grammene bare rast av meg føler jeg, uten at jeg egentlig har gått så veldig mye inn for det bare;
- litt mindre middag
- spist litt mer frukt, og salater
- mindre sjokolade(merk her sier jeg ingenting om is ; )
- og jeg har TENKT at jeg skulle gå til toget når jeg skulle på jobb...*fnis*
Men nå er jeg motivert ihvertfall....Så jeg tror jeg fortsetter i den sjangeren, med litt mer av det sunne. Jeg har til og med gått en lang tur i dag, da jeg hadde anledning til det.
En riktig god helg til dere alle sammen!
Endelig litt mat...endelig 8 tallet..veien videre
Det ble litt kylling(uten skal) med tomat og agurksalat samt litt cottage cheese. Sprak litt mer enn utover det planlagte også; Det ble litt popcorn og litt cola og jada...noen små drops også(sånn blir det når man ser på lørdagsbarne-tv sammen med sine barn altså - ) know...ingen unnskyldning). Så det var ikke sånn at jeg bare hadde lyst på sunn mat, så der må jeg tydeligvis passe meg litt.
Ellers har jeg jo nådd mitt første delmål, og det er kjempedeilig. Men jeg tror ikke det holdes av seg selv, så her må jeg være flink spesielt siden at jeg har gått ned med nutrilett.
Stor takk igjen til denne siden og all oppmuntring man får her. I tillegg er det litt forpliktende for en selv synes jeg når man har skrevet ned sine mål etc. Ihvertfall mye mer forpliktende enn om man bare skal ha dem i sitt eget hode hihi...
Holdt ut en dag til ihvertfall
Dagen i går var faktisk slettes ikke så verst. Følte meg ganske så alright... i formen. Det verste var å være på håndletur med familien. Øyet ble både stort og vått av alt jeg så. Heldigvis var det mest sunne ting jeg hadde lyst på så vi får håpe det vedvarer etter kuren. Det ble ihvertfall bare nutrilett i går. Veide 90 da jeg våknet i morges, sov litt til og da veide jeg 89,8 - men jeg får være voksen og skrive det jeg veier når jeg veier meg først på morgenen *knis*
Men i dag blir det nok kylling da jeg virkelig føler at jeg trenger litt "hjerneføde" - er uansett kjempefornøyd med det jeg har gått ned. Nå gjelder det bare å holde det....
Tusen takk for all oppmuntring i boka mi. Det har hjulpet utrolig, og jeg er glad for at jeg har dere med videre på veien...
Ingen ketose og en liten sprekk...
Ringt Nutrilett i går for å få en informasjonsbrosjyre angående hva jeg skulle spise når jeg gikk tilbake til vanlig mat, hun hadde visst ikke noen brosjyre akkurat om det men kom bare med vanlig sunn mat tips som jeg jo vet om fra før.
Hun sa også at man ikke kom i ketose(ren fettforbrenning) fordi det var for mange kalorier i nutrilet. Gud vet hva jeg har brent bort da(p.s. her vil jeg helst ikke ha noen svar angående vann og muskler og sånt = )...?!
Ble skikkelig sliten i går også med hodepine mm så jeg tok en nutrilettbar til det ene måltidet(dobbelt så mye kalorier som en pose). I tillegg ble det en gulrot og 2 nøtter.
Heldigvis klarte jeg å stoppe der. Blir jeg like slapp i dag blir jeg til å spise ren kylling uten skinn tror jeg.
Så lenge varte altså den tålmodigheten min. Men å føle meg dårlig orker jeg ikke. Skulle ønske jeg kunne komme ned i 88 89 kg for da hadde jeg kanskje klart å ikke komme over 90 kg igjen når jeg begynner å spise.
Typisk meg å bli så kritisk til en ting nå nutrilett at hele opplegget står i fare for å falle i vasken. Men jeg får være flink.
Nutrilett, nutrilett, nutrilett...
Hei og hå! Der var en dag til gått. 5 poser pluss vitaminer og masse drikke ble det i går også. Var litt slapp og hadde vondt i hodet, ikke noe særlig behagelig men det kjennes bedre ut i dag på morgenen.
Den største fristelsen i går var da jag sto og delte opp nystekt Grandiosa pizza til barna, mens jeg var alene... på kjøkkenenet....Heldigvis klarte jeg å stå imot. Jeg har lurt meg selv nok på tidligere slankeforsøk og funnet ut at selvluring slett ikke fungerer = )
Sånn sett er nok nutrilett en bra begynnelse for meg, da jeg er fæl til å stappe småting inn i munnen HELE TIDEN både bevisst og ubevisst.
Skal fortsette med nurilett til og med minimum søndag eller maksimum onsdag da blir det over på Glykemisk indeks mat.
Nutrilett med ny smak og nutrilettsorbet
Spiste igår:
5 poser nutrilett intensiv(ca 500 kcal spiser alle så jeg ikke blir slapp)
1 hvitløksfedd med en persilledusk(mot candida håper det hjelper
2 cola light (dessverre det burdte være bare en)
Pluss masse masse vann, og det smakte uvanlig godt og mettende...
Det var kommet en nutrilett med ny og bedre smak. De hadde tilsatt banansmak sammens med sjokoladesmaken. Ganske godt, men kunne tenkt meg flere poser og velge i....
Leste at man kunne lage nutrilettsorbet med å sette shaken i fryseren, desperat som jeg var etter litt variasjon gjorde jeg det. Det var ganske godt til nutrilett å være, og tok mye lengre tid å spise så jeg fikk litt matfølelse. Skal andre nutrilettere forsøke det, anbefales det å ikke ha den i fryseren for lenge, da den blir veldig hard. 2 -3 timer er nok.
Helt egentlig kan man jo få noya av å tenke på at man skal spise det pulveret i en uke, så jeg prøver å ikke tenke så mye på det - men belønningen fikk jeg jo i dag da...
Bare 1,4 kg igjen til mitt første delmål...
Første døgn med nutrilett
Holdt meg til nutrilett i går bortsett fra....at jeg måtte spise litt elgstek...med soppsaus...og poteter = ) Men jeg er fornøyd likevel. Gikk jo tross alt ned likevel. Men jeg håper jeg klarer å holde kuren rent noen dager fremover nå da jeg ønsker å komme i ketose(ren fettforbrenning), før jeg går over på glykemisk diett.
Nå starter jeg - og det er ikke en aprilsnarr : )
Så mye veier jeg altså nå. Så det har hjulpet en del å gått tur. Startvekten er det meste jeg har veid så jeg skrev inn den på første dag, men jeg har ikke brukt så kort tid på å gå ned i til 93,2. Men heldigvis går det ihvertfall nedover. Jeg føler jeg har stått og svingt opp og ned på nittisøyla lenge nå. Og sakte men sikkert har det egentig bare gått opp i stedenfor ned.
Jeg skal gå på Nutrilett ca en uke først, så skal jeg begynne med glykemisk indeks etter dr Lindbergsbok Naturlig slank. Nå er jeg litt spent på å gå på Nutrillett, da jeg er et matvrak, men jeg har en høytidelig avtale med meg selv at sprekker jeg er det rett på dietten med dr lindberg ; ) Men jeg føler meg veldig motivert så jeg håper jeg skal klare det. Så her blir det nok veing hver dag den første uka ihvertfall for å holde motivasjonen oppe. Siden får jeg gjemme vekta på loftet eller noe slik at jeg klarer å bare veie meg en gang i uka og ikke bli helt besatt av vekten.
Ny start - håper å treffe likesinnede!
Hei!
Jeg skal nå starte på ny. Målet mitt er å komme under fedme på BMI. Første delmål får bli å komme under 90 kg. Håper å komme i kontakt med flere her!
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
PC-enke... å, stakkars deg. Skjønner hvordan det er, for slik er det her også når ungene er hjemme. Da blir det ikke mye surfing.
Den grønne teen drikker jeg bare slik den er, den smaker ikke vondt, men ikke noe godt heller. Jeg husker ikke hva den heter heller, for jeg har kastet eska. Trulte vet det, for det var hun som fant den.
Motstandskraft er noen rare dyr.. for jeg skulle ikke trodd at jeg hadde noe slikt. Men kostholdet med lite brød og mer protein, hjelper faktisk. Søthungeren og gnaget blir mindre etterhvert.
Gleder meg til du tar kvinnedømmet over PCn tilbake :-)
Klem fra Jojoen
Så fint å ha deg tilbake her da!! Det er jo helt flott at du har holdt vekten og alt.
Jeg kan ikke få takket deg nok for at du dro meg hit til disse sidene. Stooooor klem :-)
Hilsen Jojoen