← Alle dagbøker
diarist.Alias

filums

56 år172 cm12 innlegg 2002 0 følgere

Start104,2 kg
Sist98,4 kg
Endring−5,8 kg
BMI nå33,3
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. august 200227. august 2002
😄98,4 kg

Jogger videre!

Joda, jeg jogger videre, men det var tungt. Er kommet godt igang igjen etter influensaen, og i går følte jeg meg klar til å legge på litt på joggerunden min. Og det gikk jo, men fyttekatta det var blytunge bein jeg drasset rundt på den siste kilometeren! Tror ikke jeg skal øke noe mye med det første, ellers ender det med at jeg ikke orker tanken på å dra meg rundt "runden" i det hele tatt. Trenger nok litt bedre grunnlag først.
Ellers er triminsatsen godkjent. Og jeg er veldig spent på hva slags utslag det gir på torsdag, da skal jeg på vekta igjen.
Jeg har lagt litt innsats i å gjøre matpakkene mine litt mer innbydende i det siste, og det er ganske morsomt og givende. Det er liksom ikke så interessant å spise alt mulig annet tull når du har en liten kreasjon av en matpakke stående klar!!I tillegg koser jeg meg i flott og variert høstvær, så nå har jeg det fint med meg selv! Håper alle andre også har det!

Hilsen filums
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Hei!
Takk for kommentar på lørdag forresten.
Nå har jeg nådd 2 grenser; Normalvekt og under 70 kg. Men er jeg lykkeligere for det? Kjenner ikke så stor forskjell egentlig. Tror ikke hodet mitt henger helt med det som skjer i kroppen.

Flik du er til å trimme. Jeg har en tendens til å starte alt for hard når jeg begynner med trim. Men denne gangen har jeg faktisk klart å begrense meg litt. SÅ klarer jeg kanskje å holde ut mer enn en uke også.

Lykke til videre.
c.AuthorAlias Linda😄27. august 2002
Godt å høre at du er tilbake igjen etter influensaen!
Synes du er kjempelfink som jogger i det hele tatt jeg!
Jeg selv har aldri fått til å jogge.... orker maks 2-3 minutter og da er jeg såå sliten.
Kjempeflink er du!!

Hilsen Linda
😛98,4 kg

Snørr og svette

Jaha, så klarte jeg ikke å unngå det: influensaen som herjer her omkring. Bihulene mine er stappfulle av snørr og elendighet, jeg er så slapp, så slapp, og alt er liksom bare pyton! Men ikke riktig alt: vår gamle instruktør har vært med på besøk, så de siste dagene har vi fått ri så svetten silte. Sikkert ikke så lurt med en gryende influensa hengende over meg, men veeeldig artig!!!
Jeg har ellers vært ganske flink til å trimme i tillegg, men i går var det stopp, da bar det rett i seng istedet. Får være måte på galskapen!!

En snufsete hilsen fra filums
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Linda😃25. august 2002
Hei på deg!
Håper du er på bedringens vei snart.
Har lest igjennom boka di og synes du har vært kjempeflink! Du har jo gått ned masse i løpet av denne måneden.
Morro at det er fler her inne som holder på med ridning:) Jeg har selv hest og rir 5 dager i uka. 2-3 av disse er fast trening så det blir mye slit og svette. Får ikke tid til så mye annen trening, men det er ihvertfall bedre med ridning istedet for å sitte hjemme på sofan:)

Håper du snart er tilbake, frisk og rask!
Hilsen Linda
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Jeg tror det er viktig å hvile seg når man er syk. Da blir du kanskje friskere for også, og så kan du gjenoppta treningen.
God bedring!
c.AuthorAlias TEXAS❤️22. august 2002
Hei på deg!
Tittet innom dagboken din og ser at du ikke er i form.
Ønsker deg god bedring!!
Klem fra Texas
c.AuthorAlias lilje😃22. august 2002
Uffda! God bedring! :)
❤️99,6 kg

Enda en helg unnagjort

Det var det, enda en helg unnagjort. Det var forsåvidt en bra helg, og jeg overlevde visst til og med grillfest uten serlige konekvenser. Jeg fikk trimmet en del, også, men det ble ikke så mye ridning som jeg hadde tenkt, for hesten min har hostet litt. Hun er ikke spesielt syk, men reagerer veldig på støvete omgivelser, og det vært så tørt lenge, så slikt er det nok av. Men nå regnet det endelig i natt, og vår gamle instruktør er på besøk, så hvis alt fungerer bra så blir det hardkjør på oss begge to de nærmeste dagene! Det gleder jeg meg til!

Klem til alle
fra Filums
😑99,6 kg

Sliten? Jeg?

Her er en liten episode fra mitt slankeliv: I går møtte jeg en dame på kontoret som jeg kjenner litt gjennom jobben og som jeg synes er ganske hyggelig. Hun kom bort til meg og sa: "Hei! Hvordan går det med deg, "filums"? Du ser så sliten ut!?" Jeg ble helt perpleks, for akkurat da var jeg såre fornøyd med livet, og sliten var ikke et ord som falt meg inn akkurat da. Men jeg ble litt betenkt.
Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at det var godt og oppriktig ment, og det er det som gjør at jeg ikke blir sint! Men forunderlig er det. Jeg prøvde å se meg selv i speilet for å se hva andre ser, men jeg synes ikke det så så slitent ut. Det er jo mulig hun reagerte på det støle ganglaget mitt, for tida!
Jeg har jo hørt om det før; at slankere blir fortalt at de ser slitne eller syke ut, men det har aldri hendt med meg før. Og jeg ble litt bekymret. Tar jeg det for hardt? Jeg synes jo ikke det, det kjennes ikke slik.

Klem til alle!
Fra "filums"
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😌16. august 2002
Heipådeg!
Jøss du har jo passert "den magiske grensen" jo! GRATULERER!

Jeg har også fått også høre av og til at jeg ser sliten ut, og aner ikke hva folk snakker om. Ser meg i speilet og synes jeg ser ut helt som vanlig. Vet ikke hva de ser på, men det er vel kanskje øynene? Kanskje vi har trøtte øyne? Nei, la oss heller kalle det "bedroom eyes", det høres mye mer sexy ut! *ler*.
Jeg svarte en gang jeg fikk kommentar om at jeg så sliten ut: "Ja, etter DEN ville natten jeg har hatt, så er ikke det så rart!" Da ble det stille gitt... Lite tvil om hva han tenkte... (desverre var det ikke sant, men jeg har aldri fått den kommentaren fra ham siden!) ;)
Ha ei deilig helg!
Slankeklem fra Molla
😉99,6 kg

Suser avgårde!

Jøss, sånn som det går. Jeg spiser jo så mye jeg trenger (jeg har hengt meg litt på kostholdet til GIdiotene), jeg er ikke sulten (untatt av og til rett før jeg skal spise), og jeg trimmer som bare det. Og resultatene renner av. Men dette er nytt. Jeg har sultet og trimmet før, jeg, med mye dårligere resultat. Jeg begynner å få sans for denne lav-GI vrien!
Ikke blir jeg så godtesugen, heller. Helt merkelig.
Det eneste jeg har hatt veeldig lyst på de siste dagene er en stooor tallerken pasta med en eller annen feit ostesaus!!! Men det er ikke verre en at jeg klarer å styre meg!
Det er rart med det; det er mye annet som også går bra nå, jeg får unna bunker med arbeid som har ligget og ventet en evighet, og rydder og ordner i livet mitt. Alt går lett akkurat nå. Det blir nesten så man bare går å venter på den store smellen! Og det er jo bare tull. "Å grue seg er misbruk av fantasien!" Jeg bør heller nyte det så godt jeg kan. Faktisk kan jeg late som om det er slik livet mitt er til vanlig, så kanskje jeg klarer å overbevise underbevisstheten min om det!

Oppmuntrende stå på hilsen til alle!

Fra filums
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry❤️14. august 2002
GRATULERE!!!!!
Så flink som du er. Nede på to-siffret. Det må være en deilig følelse. Håper jeg selv snart kommer etter her.
Merker det samme som du på lav GI-mat, godtesuget er borte. Så deilig.

Lykke til videre.

Klem fra Morgengry
😊100,8 kg

Fyttekatta, så flink jeg er !!!!

Helgen gikk kjempefint! Hadde akkurat passe mye å gjøre på vakt, så det var ikke noe stress. Spiste akkurat det jeg skulle, trimmet og sto i! Jeg sier som pappa Simpson:I`m on a roll!
Så får vi håpe det varer riktig lenge!!

En oppmuntrende slankehilsen til alle!!!
Fra filums.
🙂102,0 kg

Klar for helg?

Jøss, er det fredag igjen?! Og jeg som egentlig var godt igang nå på hverdagene, tro hvordan det blir nå i helgen? Jeg er litt spent. Jeg har vakt også, det kan være både bra og dårlig for sunn kost og trim innsats. Men jeg tror det kommer til å gå bra! Vi har kjempeflott treningsvær nå synes jeg. Ikke for varmt, passe friskt, liksom. Perfekt til uteaktiviteter.
I går kveld ble det inneaktivitet. Jeg har funnet fram en av mine trimvideoer som er ganske tøff (synes nå jeg da!)Men i går kveld var jeg mentalt "på hugget", og jeg tok i så svetten silte og musklene dirret. Herlig!!

Ha en fin helg alle sammen!

Hilsen filums
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😌9. august 2002
Heipådeg!
Enig med du, hverdagene flyr jo kjempefort! Men det skal bli godt med helg, da, selv om fristelsene kan bli for store av og til... ;) Har tenkt meg på fest i morgen kveld, vurderer å tilby meg å kjøre. Selv om jeg så absolutt kunne tenkt meg en pils eller 5, så slipper jeg jo unna kaloriene hvis jeg er sjåfør. Like moro kan man jo ha det for det!
Flott at du har funnet fram treningsvideo, det bruker jeg også 1-2 ganger i uka. Kjekt for dem som har variabel arbeidstid som ikke alltid passer sammen med treningsstudioenes åpningstider.
Ha ei deilig helg!
Slankeklem fra Molla
😑102,2 kg

Kjedsomhet er en farlig ting!!

I dag holdt det på å gå helt galt. Jeg hadde en lang og kjedelig dag på jobb, og på toppen av det hele hadde jeg lovet å jobbe ekstra om kvelden. Det hadde jeg ikke særlig lyst til, og ut på ettermiddagen var jeg helt klar for å stupe inn i nærmeste kiosk, og drukne mine sorger i godteri!! Jeg hadde forsovet meg om morgenen, og følte meg ekstra ufiks. Jeg skjønte at jeg trengte noe ennet å "distrahere" meg selv med, og heldigvis; på veien til kiosken var det en frisørsalong. Jeg stupte inn dit, og fikk time på flekken! Det var deilig, akkurat det jeg trengte. En mye bedre "trøst" en sjokolade. Men visst jeg skal klippe meg hver gang godtesuget kommer over meg, så kan dette bli litt dyrt....!!
Jeg har merket meg at jeg ofte tyr til mat når jeg er stresset, kjeder meg, gruer meg osv, istedet for å takle det egentlige problemet. Her gjelder det å være våken!
Ha en fin dag, alle sammen!

Hilsen filums
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja8. august 2002
Heisan:-)
Flott at du bytta ut frisøren med godterier, det viser ihvertfall at du er motivert nok til å slanke deg:-)))

Det du skriver om å at du ofte tyr til mat når du er stresset, kjeder deg eller gruer deg til noe, er det mange som sliter med. Det er da det er viktig å ha grønnsaker og frukt i huset. Når du skriver "her gjelder det å være våken" så er du skikkelig bevisst på problemet og må finne alternativer.
Drikk masse vann og du greier, det gir en metthetsfølelse.

Ønsker deg lykke til videre, du har vært flink.
😌102,2 kg

Full kontroll

Ny dag-nye utfordringer!
Den store utfordringen i dag er en invitasjon til grillmiddag hos noen venner av meg. Jeg gleder meg og gruer meg om hverandre. De har alltid kjempegod mat, så det kan bli vanskelig å begrense seg!!!Men det skal nok gå bra, jeg er enda så inspirert at jeg lar meg nok ikke vippe av pinnen så fort!
I går ble det en liten joggetur på kvelden. Det merkes at middnattssola har takket for seg, det begynner å bli ordentlig skømt på kveldene. Jeg måtte lete frem refleksvesten som har ligget i sommerdvale.Det ble en fin tur, litt kjølig og disig, men veldig stemningsfullt. Det er det jeg liker best med å trimme utendørs; skiftende og varierte forhold, stemninger, naturkrefter....ja jeg blir helt lyrisk av å tenke på det! Og det trenger ikke være pent vær heller, for at det skal være gøy! Noen av mine beste turer har jeg hatt i regn og blåsevær, da føler jeg meg skikkelig tøff, jeg får liksom et mentalt kick i tillegg til verdens beste samvittighet! Det gjelder bare å kle seg skikkelig. Og husk refleks!!
Ellers hadde noen kjøpt en diger plate med melkesjokolade til meg. Min kjære far, tenker jeg. DET er kinkig, det. Han vil jo bare være snill, og vet jo godt at jeg elsker melkesjokolade. Samtidig er det omtrent det værste noe kan gjøre mot meg i disse tider! Jeg sirklet rundt "objektet" store deler av ettermiddagen, og det endte opp med at jeg knakk av en bit, og....kastet den i søppla. Litt senere tok jeg en ny bit, og...kastet den i søppla! Nå er minst 2 tredeler havnet der. Sløsing-ja visst! Det er helt tragisk. Men jeg nekter å stappe i meg sjokolade bare for at det er umoralsk å kaste "mat". Hvis jeg får anledning skal jeg gi bort, men det hadde jeg ikke i går, og jeg klarer ikke å ha slike ting liggende i huset! Desverre! Så godt drillet er jeg ikke neda. Denne sjokomanen er enda i et kritisk stadium av avvenningen, og faren for tilbakefall er overhengende!!
Ellers må jeg bare si TUSEN TAKK for alle kommentarer og gode råd! Det er så utrolig hyggelig og kjempeinspirerende!

Klem fra filums
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😃7. august 2002
Jeg er imponert- kaste sjokolade! Du har viljestyrken til en... (ja, hva er det som har mye viljestyrke?). DET hadde ikke jeg klart! Du imponerer. Også med joggeturer. Du er kjempefink!
😉102,4 kg

En svett helg!

Ja, så var det mandag, og verden er normal igjen. Jeg har jo faktisk gått ned litt, men det er nok mest takket være en ganske bra trim insats, en forsiktighet i matveien! Jeg gikk til og fra stallen på fredag, akkurat som jeg hadde tenkt. Lørdag skulle jeg teste mitt nyinnkjøpte "gel-seat" til sykkelen. Det var bare delvis vellykket-jeg har fremdeles verdens hardeste sykkelsete, og etter en time på sykkel føltes det som om halebeinet satt mellom ørene!!!
Søndag gikk jeg en lang tur med bikkja på formiddagen, og tok en liten joggetur på kvelden.
I matveien ble det som sagt ikke like vellykket, men jeg satser på at det er lettere nå på hverdagene.
Tusen takk for kommentarer, forresten. Det er kjempekoselig!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte6. august 2002
Hverdager er BEST !! Sånn er det bare. Da trenger en ikke å føle at en må unne seg noe som helst siden det er helg, og en kan leve sunt og magert og.... du trimmer jo villt her...ikek rart det går unna....

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Mah😌5. august 2002
Hei og velkommen hit.
Dette går jo strålende, og du er jammen flink til å være i aktivitet også. Tror det er veldig viktig. Ser at du har fått mange gode råd om hvordan takle slanking og sosialt liv. Selv sier jeg at jeg forsøker å være flink, men i helgen var jeg i 50 års lag, og i tillegg til loff med karbonade og roastbiff, smakte jeg så smått på kakene også. Synes jo egentlig at det er dårlig å ikke smake på kaker når vertinnen har stått i flere dager og bakt. Tror derfor at vi godt kan kose oss med noe, bare vi er bevisst på mengden. Dessuten er det viktig å huske at hele slankeopplegget ikke blir ødelagt fordi om man skeier ut litt en gang i ny og ned. Ønsker lykke til videre.

Klem fra Mah
c.AuthorAlias Molla😌5. august 2002
Heipådeg!
Flott treningsinnsats! Det er tydelig at man kan unne seg litt ekstra mat i helgene bare man trimmer i tillegg. Enig med deg at det blir lettere nå når det er hverdag igjen. Lykke til videre nedover!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias lilje😉5. august 2002
Hei, og velkommen hit!!!

Du har jo vært kjempeflink allerede jo! Imponert over treningsinnsatsen din!

Stå på videre, dette skal gå riktig så bra!
😀104,2 kg

Klarte det jo-en helt vellykket dag!

Fy søren jeg var spent da jeg kom hjem fra jobb igår: hvordan skulle ettermiddagen gå? Joda, etter en liten joggetur med bikkja var jeg enda så inspirert at det var ikke før langt på kveld at jeg oppdaget at jeg helt uten å tenke over det nettopp hadde stappet i munnen noe som slett ikke skulle dit! Da gikk jeg og la meg, tvert!! Alt i alt gikk det veldig så bra. Men jeg kjente i går at jeg må ta dette med jogginga litt forsiktig, hofter og knær sliter tungt under min nåværende vekt. Ting er ikke like lett som før, det må jeg bare innse. Planen i dag er å gå til stallen og tilbake, istedet for å kjøre. Og hvis jeg tar med hunden, så får hun trimmet seg, hun også. Vi er jo på slanking begge to!!
Jeg har et stort problem, og her ønsker jeg meg inderlig tips og gode råd: Jeg er "single" (som det heter for tida), og har en nær vennekrets med familier som gjerne inviterer meg hjem til seg på middag. Gode, ikke alltid serlig slanke middager, og helst med noen glass vin til. I tillegg til god mat, så er det veldig hyggelig sosialt, så jeg har slett ikke lyst til å la være å gå. Men hvordan takler dere slike situasjoner? Hva sier man til værtsskapet? Forteller dere mye om slankingen til vennekretsen, eller går omgangskretsen "lei" av å høre på dette "slankemaset"? Kommentarer mottas med takk!
Nå rekker jeg vel ikke å skrive noe mer før mandag; jeg krysser fingrene for en god helg for oss alle sammen!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️3. august 2002
Kjære Filums!

Velkommen i Slankeklubben! Du tar fatt i noe, som må interessere veldig mange andre her - hvordan være sosial og samtidig ta hensyn til seg selv?

Du har fått mange gode råd her allerede.

Personlig synes jeg det alltid er viktig å ikke såre vertsparet - er veldig enig med hva Molla skriver om dette.

I tillegg vil jeg her sende deg noe som kunne kalles: "GIdiotene i selskap." :-)

GI er Glykemisk Indeks i maten vår - og et uttrykk for hvilke matvarer, som er/ikke er hensiktsmessige for oss, når vi skal ned i vekt, og når vi skal passe på IKKE å få anfall av søtsug og ukontrollert spising.

Så GIdioter er Monica123's fantastiske uttrykk, som er de folk i Slankeklubben her, som har funnet ut, at 'riktig' mat har lavt GI-tall :-)

Så altså, det følgende er noe, jeg har skrevet som innlegg tidligere:

'Kan jeg få komme med et lille råd om å unngå kraftig stigning i blodsukker på sosiale sammenkomster med middag, grilling osv?

Hvis du selv bestemmer, så begynn med å spise av kjøttet - 5-6 biter - så litt salat eller grønne grønsaker - så 5-6 biter kjøtt igjen - så har du så mye protein i magen, at det forsinker opptakelsen av sukkerstoffer fra det, du spiser deretter.

Nu er du klar for å drikke vin, spise salat med dressing, mer grønsaker, små brødstykker, litt potet osv. Du kan godt slutte av med både dessert og kaffe, portvin eller konjakk - eller hva det nå er, som blir servert. Du kan rett og slett gjennomføre en selskapsmiddag uten at noen aner, at du egentlig er på diett!

Men hvis du går i et selskap, hvor første servering er en drink - så er du nødt for å spise et egg (med eller uten plomme) + litt cottage cheese eller vanlig ost - eller hva du nå finner på - før du går hjemmefra.

Ideen går ut på: Aldri å spise eller drikke NOE som får blodsukkeret til å stige voldsomt på TOM MAGE.

Når først du har begynnt riktig på en slik kveld - så kan du fortsette helt normalt og uten hensyn. Neste dag vil selvfølgelig vekten ha gått litt opp - med fettforbrenningen din fortsetter og du føler deg godt - det er jo saken.

Dette er, hva jeg har funnet ut, fungerer for meg. Med insulinresistens kan man leve godt, normalt og likevel gå ned i vekt. Når bare man vet dette.

På den tiden, når jeg kom med her, da hadde jeg nettopp begynt å forstå, at det måtte bli mer protein og mindre raske karbohydrater. At det var et problem med blodsukker.

Så var det at Sussi ga meg linkene om insulinresistens og lav-GI - da fallt alt på plass - jeg forstod, at insulinresistens ikke bare er et problem 'noen folk' har - men at det er det problem 'jeg' har.'

Det var litt om, hvordan man kan klare å hindre at blodsukkeret tar en tur i berg-og-dal-bane (med etterfølgende sprekk og ukontrollert spising) i selskap, hvor man jo ikke selv kan bestemme menyen.

Du finner mye stoff om GIdiotenes daglige kost rundt om i dagbøkene.

Lykke til!
Augusta




Bilde
c.AuthorAlias Jannicke😃3. august 2002
Hei, og velkommen hit! Jeg er ganske ny her selv, men synes det er mye inspirasjon å hente her. Jeg synes at slankingen går litt lettere når jeg har noen å dele tankene mine med- for omgangskretsen min er ikke så lydhøre for mine problemer. Du har jo startet kjempebra, og fortsetter sikkert i samme bane!

Jeg går på middag og spiser (og drikker) det samme som de andre. Jeg prøver å spise litt før jeg går- slik at jeg ikke er sulten. Og da spiser jeg mye mindre av maten som kommer på bordet. Personlig synes jeg det er en grei måte å kontrollere matinntaket på. Men du bør finne en måte som passer for deg. Uansett er det jo ikke så farlig om en "sprekker" en gang i ny og ne. Det er jo hverdagene som teller! *klem*
c.AuthorAlias boggi-❤️2. august 2002
Hei og velkommen hit ! Du virker som du er godt i gang - bra!
Dette med mat og å være sosial det er noe magisk der ja.. Jeg er ikke singel men det er nesten verre det å bo sammen med en som spiser masse god mat og snop - hele tiden (og tynn som en flis). Jeg forteller bestandig at jeg er på slankeren (noe som jeg faktisk bestandig er da men). Det er i alle fall greit at den nermseste familien og beste vennene vet - da blir de ikke så fornermet når du ikke forsyner deg flere ganger........ Ehm.. litt rotete skrevet men.
Jeg har foresten ferie og jeg ser faktisk uansett hva jeg blir med på så er det mat med i bildet (utrolig men sant)..
Vell vell nok tull fra meg...
God helg og lykke til ! Stikk gjerne "innom" meg !

BOGGI
c.AuthorAlias Molla😌2. august 2002
Heipådeg!
Gratulerer med vel overstått 1. dag!
Ikke alltid lett å kombinere selskap og slanking, men forsyn deg med masse grønnsaker og prøv å unngå poteter uten å gjøre noe nummer ut av det i forhold til vertsskapet. Jeg er litt opptatt av at man ikke skal såre dem med å blånekte å spise det de serverer, men hvis man forsyner seg litt og prater masse, så legger de ikke merke til hvor mye/lite du spiser. Og når det gjelder vin, så kan du jo prøve å begrense det til 1 glass og drikke masse vann i tillegg. Når jeg er på besøk, så spør jeg bestandig om å få litt vann like etter at jeg er kommet, "jeg er altså så tørst, skjønner du". Så går jeg og fyller på det flere ganger i løpet av kvelden. Det funker bra, man blir mindre sulten, og kan skjule at man ikke drikker så mye alkohol/brus.
Ha en deilig helg!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Trulte2. august 2002
Hei der *ss*
Du stiller en ganske viktig spørsmål der. Kan en være BÅDE sosial og på slankekur ?? Det MÅ jo fungere ikke sant ? Der er ulike erfaringer på hva en gjør eller forteller.
Selv har jeg sagt rett ut til mine omgivelser at jeg har endret livsstil...det gjorde jeg ganske tidlig . Det har fungert utrolig greit. Selv går jeg på ett kosthold med lav GI...jeg har altså kuttet karbohydratene, så da kan jeg proppe meg med grønnsaker og kjøtt/fisk og avstår fra poteter og saus..og det går riktig fint. De fleste har jo grønnsaker og salat til middagene såp da holder jeg meg til det og spiser og prater og drikker oog er like sosial som tidligere.Det å si ifra at en har kuttet fet mat har bare vært positivt for min del, men en må selvfølgelig velge selv hvordan en går frem. Jeg blir fremdeles invitert på middag, men opplever stadig oftere at det er mager mat som f.eks fisk el kylling som blir satt på bordet og da kan jeg jo være akkurat som alle de andre i selskapet *ss*

Lykke til

Klem fra
Trulte
😄104,2 kg

En ny start!

I dag er en bra dag, for nå skal jeg endelig bgynne å gjøre noe med alle kiloene som kamuflerer mitt virkelige jeg. Det har vært en trist og opprivende vår på mange måter, og jeg har taklet det ved å SPISE!Men nå er jeg ferdig med det, nå kan jeg begynne å fungere igjen.
Jeg børstet støvet av joggeskoene i går, og tok en liten tur. 3,4km, og det tok over en halv time! For to år siden gjorde jeg unna samme turen på 18 minutter. Her er det ihvertfall potensiale for forbedringer i massevis.
Jeg har 5 mnd å gå ned så mye som mulig på, 30 kg hadde vært passende, men er muligens litt ambisiøst! Etter jul skal jeg ha permisjon, og reise bort på mitt livs opplevelse. Da skal jeg være ordentlig forberedt!!
Foreløpig har det vært en fin dag, med mye vann og bare sunn mat. Men det "kritiske" punkt er nå likevel etter middag. Men det skal nok gå!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blubba😊1. august 2002
Hei, og velkommen !
jeg er også ny her, men må bare si at du er på rett sted hvis du trenge oppmuntring, tips, eller bare et sted å blåse ut.
Lykke til med starten.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.