← Alle dagbøker
diarist.Alias

Fett nok.

54 år174 cm39 innlegg 2002 0 følgere

Start97,0 kg
Sist86,0 kg
Endring−11,0 kg
BMI nå28,4
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. januar 200226. mai 2002
😉86,0 kg

hei igjen.

Hei og hoppla!

Jeg er en liten snartur innom sidene igjen.

Siden sist har det vært så mye å gjøre,
Har jobbet mye
Datteren min var 2 år 30.april, full vask og mye baking....
Søsteren min var konfirmant 12. mai.
Og så det værste......... jeg ble 30 år den 16. mai.
Må si jeg hadde litt panikk.
Det er jo ikke dette som har tatt all min tid, jeg har ved siden av jobbingen begynt å studere hjemme. DET TAR TID.
Har startet å studerer til interiør-konsulent på NKI.

Men husk! Jeg glemmer dere ikke selv om jeg ikke er har så ofte lenger.

I lengre perioder har jeg ikke hatt mulighet siden vi ikke har hatt den bærbare hjemme (bare den vi får inn internett på).
Gubben har begynt å kjøre motorsykkelen til jobben og da er det ikke alltid like praktisk å dra med seg datamaskinen.

Slankingen går det så som så med, men jeg har IKKE gått opp, selv om jeg på den annen side ikke har gått ned heller.

Håper dere har det bra der ute i alle fall, ser det er mange nye her, lykke til til dere også.

Vårklem fra Rita
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😊27. mai 2002
Heisann Rita !

Velkommen tilbake !

Du verden, jeg ble helt svett av å lese alt du har gjort i det siste... Du har klart å bevare vekta, det er godt gjort, og det lover da bra på lang sikt ? (I forhold til stabilisering, mener jeg).

Uansett, lykke til videre med slanking og studier, kos deg i vår / sommersola !

~Ella~
c.AuthorAlias Jojoen😃26. mai 2002
Hei :-)
Så fint at du kom innom igjen. Og kjempefint at du ikke har gått opp på denne stunden. Du har sannelig hatt mye på gang.

I dag så jeg på et program på Discovery om slanking. Der sa de at det kunne være tøft nok for unge, dobbelt-trippelarbeidende kvinner, for slankingen er i seg selv en JOBB. Så da er det ikke så rart at du ikke har klart å fokusere så mye på det denne tiden.

Håper du får bedre tid til deg selv og slankingen fremover. Nå er det jo snart sommer også, kanskje det kan gi en ekstra piff på innsatsen?

Lykke til, dette klarer du!

Jojo-klem
😌86,0 kg

Endelig!

HEi igjen!

Måtte bare innom å fortelle om at vekta går den veien jeg vil.
Deilig!

Var hos legen i dag, fjernet en føflekk på magen som hadde blitt blå-svart i løpet av et par dager. Skummelt.
Må si jeg var ganske redd. Har litt vondt nå, men det litt med at datteren min sparket meg rett på stingene 2 timer etter at jeg hadde sydd(hun er snart 2 år). Hun vet hvor hun skal treffe.

Håper dere har det bra der ute.

Klem fra Rita
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😌12. mai 2002
Hei Rita.
Nå er det lenge siden du har vært her inne. Håper du har det bra der ute du også.

~Ella~
c.AuthorAlias ella❤️3. mai 2002
Hei Rita.

Har ikke hørt noe fra deg på en stund, håper det står bra til med deg ? Håper du ikke ble plaget etter fjerningen av føflekken, det kan jo være litt ubehagelig i etterkant.
Det er iallefall fint at vekta går rette veien, det lover da bra for sommeren og de lette sommerkjolene ?!

Lykke til videre, vi "snakkes" vel etterhvert.
~Ella~
c.AuthorAlias Lille Trille😃26. april 2002
Heisann, der så jeg at det sto 11 og ikke 10. Gratulerer, nå er du på vei til 20. Prøv å ikke bekymre deg for føflekken, den er sikkert ufarlig.

Ha en fin og slank helg!

Klemmer fra Lille Trille
😑87,0 kg

hei igjen!

Hei!

Jeg må bare fortsette å beklage, men jeg har så mye fore om dagen at jeg ikke har tid/orker å sette meg på dataen.
Håper jeg blir tilgitt, husk at dere blir aldri glemt.

Har ikke slanket meg på noen måte, men vekten holder seg stabil og det er jeg glad for, dietten min består ikke akkurat av bare sunn mat, heller det motsatte.

Håper dere har det bra der ute, og LOVER at jeg skal ta en skikkelig runde når jeg har tid til det.

Stor vårklem fra Rita
87,0 kg

UHU! Hva skal vi gjøre?

Hei!

Nå ble jeg trist i dobbelt forstand,
først leser jeg at siden skal legges ned,
så leser jeg innlegget til Elisabeth (jeg gråter ennå).

Hva gjør vi nå?
Legger gjerne ut email-adressen min til dere,
vil ikke miste dere.

Kast inn forslag, pliiiiis!

Klem fra Rita
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😌23. april 2002
Hei.
Heldigvis ble sidene reddet, godt var det, tror ikke jeg hadde klart meg uten ! Går det bra med deg og slankinga ? Gikk det greit med Rikshospitalets ? Nei, nå ble det mange spørsmål, lykke til videre !
~Ella~
c.AuthorAlias LenaM19. april 2002
Heisann. Er selv demotivert og ikke minst trist pga trussel om nedlegging, men ville bare si at det er fryktelig hyggelig å se deg tilbake igjen! Håper det betyr at motivasjonen er på vei tilbake. Og nå ser det jo ut til at det blir en løsning på slankenett også.

Uansett: God helg, lykke til videre og klem fra LenaM
c.AuthorAlias Lille Trille19. april 2002
Hei Rita!

Ja det er trasig, men hvis det ikke er noen annen løsning må vi bare flytte over til slankenett. Det ser ut til at de fleste gjør det, og bruker samme alias. Håper bare de kommer igang snart, for jeg har ikke råd til flere pauser. Har dessverre hatt en pause på 1 mnd. Svakt, men nå er jeg igang igjen.

Håper du får en fin slankehelg!

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias Nefele19. april 2002
Hei Fett Nok,
Dette skal gå så bra så. Noen av oss har tatt kontakt med webmaster, for å sjekke om vi brukere kan bidra til å redde sidene. Går ikke det, så kommer slankenett.no med slankedagbok når som helst. Så da flytter vi dit hvis vi ikke klarer å berge denne boka. Det ordner seg på et eller annet vis....

Nefele
87,0 kg

Rikshospitalets, har dere prøvd den?

Hei!

Jeg har vært igjennom den for mange år siden, tror jeg tok av ca 12 kg, men gikk opp ca 15 igjen etterpå.
Er fristet til å prøve igjen, Tita skal begynne på mandag og jeg lurer på om jeg skal henge meg på........men denne gangen må jeg jo i tilfelle være ekstremt flink etterpå.

Men er det noen her som har prøvd?
Hvordan var resultatet?
Jeg begynner å få litt panikk, rett og slett for at jeg skeier ut nesten hver dag, jeg må ha en kur å følge hvis jeg skal kunne fortsette.

HJELP MEG!

Takk for fine kommentarer gjennom hele slankekuren hittil, dere er unike.

Kjempeklem fra Rita
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias tjukka17. april 2002
Hei Rita.
Jeg ser på bilder av meg selv, og tenker fy f.... Sånn holder jeg motivasjonen oppe...hehe...

Når det gjelder Rikshospitalets kur, har også jeg lest at den er ubrukelig til å oppnå varig vektreduksjon. Noen sier den er skadelig også. Du finner en del generelt på www.helsenytt.no
Jeg har ikke helt fått med meg....følger du noe opplegg, eller har du din egen "kur"? Jeg skulle sikkert hatt betalt for all reklamen jeg gjør for Libra, men jeg synes faktisk at dette er et kjempebra opplegg. Både i forhold til oppfølging (man føler seg jo litt teit hvis man på hvert eneste møte bare går opp eller står stille) og det at man unngår å sulte, og dermed lettere motstår fristelser.
Vel...lykke til i alle fall. Skal sende en hel masse motivasjon til deg.... ;)
Vennlig hilsen Birgit
c.AuthorAlias Niki15. april 2002
Heisann,
Hør på NameIt! :-)
Jeg synes du har vært flink jeg! Du har jo gått ned 10 kg i år. Det er slett ikke verst. Og ikke har du gått opp igjen etterpå heller, selv om det kan virke som du sliter litt med motivasjonen for tiden. Dette må vel bety at kroppen din er på "rett spor"? Det at du klarer å holde vekten rimelig stabil på tross av disse utskeielsene du snakker om tyder vel på at du ikke er så alt for langt i fra å kunne klare videre nedgang også?
De fleste (les alle) "panikk kurer" vil vel hjelpe godt til med å sabotere den gode balansen kroppen din synes å være i nå.

Hmm, leste jeg ikke noe her et sted om at dersom man trente mye, kunne man faktisk måtte bli nødt til å spise mer for at man skulle kunne oppnå videre vekt nedgang. Med det aktivitetsnivået du legger for dagen med all denne vaskingen, kan det være at dette er problemet?

Håper du finner ut av tingene.
Lykke til videre!

Klem Niki
c.AuthorAlias Pernilla14. april 2002
Hei hei!
Kjempe kjekt at du ville melde deg på konkuransen!
Ville bare ønske deg lykke til med den!!
Klem, Pernilla!
c.AuthorAlias ella13. april 2002
Hei Rita.
Jeg er enig med Nameit, leste også det som stod i VG. Tror nok ikke det er en langsiktig løsning, men det vet du nok selv. Men forstår godt at du er litt oppgitt, det er lett å ty til knalltøffe tiltak hvis man har slitt en stund. Man blir så oppsatt på at: "NÅ må jeg gjøre noe drastisk, hva som helst bare det gir resultater" ! Jeg vet hvordan det er, har vært der uendelig mange ganger. Jeg har kasta meg over pulver et par ganger i desperasjon og fortvilelse, har gått fort ned, og enda fortere opp igjen... Men klart, hvis du ikke ser noen annen utvei enn Rikshospitalets for å komme på rett spor igjen, så er det jo selvsagt ditt valg.

Uansett Rita, tenker på deg og håper du finner ut av det ! (Og det tror jeg du gjør;-))

LYKKE TIL !!

~Ella~
c.AuthorAlias nameit13. april 2002
Hei Rita!

JEG ville ikke ha anbefalt Rikshospitalets kur.
For ei god stund siden, sikkert over ett år, var det en reportasje i VG. De tok for seg de fleste type slankekurer, og deriblant Rikshospitalets. Den kom heller dårlig ut. Kostholdseksperter frarådet å bruke denne. Naturlig nok fordi man ødelegger forbrenningen. Selvfølgelig må man gå ned i vekt med et såpass sparsomt kosthold, og ensidig.
Du erfarte jo selv at du gikk opp mer enn du tok av forrige gang.

Valget er selvfølgelig ditt. Jeg ønsker deg iallfall lykke til uansett hva du velger.

Ha en kjempefin helg!

Klem fra NameIt
87,0 kg

Sorry, kjære slankevenner

Hei igjen!

Jeg er kjempelei meg for at jeg ikke har vært her inne og støttet dere, det har vært noen hektiske uker.
Jobben min består av å ta det som er, og jeg lover dere;
det er VELDIG mange som vil klippe seg og vaske huset om dagen.
Håper dere kan tilgi.
Er helt skutt nå også, men ikke umulig at jeg tar en skikkelig
svare/støtte-runde på fredag.

I matveien er det så som så, det er noe som driver og stritter imot når jeg tenker slanking, det gikk jo så bra ned til -10, men det er ikke like lett nå.

Treningen får jeg vel mest i vaskingen om dagen, og det er trening skal jeg si dere. I dag tok jeg alle tak i en leilighet, en godt innrøyka en vel og merke. 4 ganger gikk jeg over takene. Men begynner å bli vandt til det.

Håper dere har det bra der ute, jeg savner dere veldig.
Lover på tro og ære at jeg kommer sterkere tilbake.

Stor vår-klem fra Rita
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla14. april 2002
Nåja, det virker nå som om du har et rimelig moderat matinntak selv om det ikke blir helt "slanking". Hva så om det tar litt lenger tid? Bare pass på at du ikke glir ut og har "jul" hver helg og helg hver dag ;-)

Dessuten er det 10 uker igjen til skolesommerferien, altså!!! God tid til å få både kvittet seg med litt mer fett, og stramme opp musklene!

Klemmer fra Kamilla
c.AuthorAlias ella11. april 2002
Hei !

Nei, døgnet har bare 24 timer, man kan ikke rekke alt bestandig... Forstår godt at det er travelt nå på våren i den bransjen du jobber i. Men du får iallefall real trim når du vasker, det er kanskje et lite frynsegode...*S*

Håper du får roet litt ned etterhvert, og finner tilbake til slankemotivasjonen - lykke til videre !

~Ella~
c.AuthorAlias Bitten11. april 2002
Hei Rita :)
GRATULERER MED 10 KG. JUBILEUM :) Dette må jo innspirere deg :) Synest du er kjempeflink, så stå på. Lykke til videre :)
Klem fra Bitten
c.AuthorAlias Pernilla11. april 2002
HEISANN!

VIL DU VÆRE MED EN NY RUNDE MED -5KG KONKURANSSEN I 80-KLASSEN KAN DU MELDE DEG PÅ HOS MEG.
STARTER I LØP AV FREDAGEN!

KLEM, PERNILLA
c.AuthorAlias tøysa11. april 2002
Der var du jo!!!
Fint at du gir et signal innimellom.Begynner å lure litt vet du.
Husvask ja.Dèt er flott trim det.
Det er kanskje ikke så rart at vekta ikke vil samarbeide.-10 er liksom en grense tror jeg.Akkurat som kroppen sier PAUSE....
Men fortsett i samme bane,så blir det vel bevegelse igjen

Ha det godt så lenge,ikke slit deg heelt ut nå da.
c.AuthorAlias tjukka10. april 2002
Hei du!
Flink jente - ned hele ti kilo! Gleder meg til jeg kommer dit, er bare halvveis til det jeg, men er nå glad for det. Vårrengjøring for både kropp og sjel er vel kanskje ikke så dumt...? Og kombinert med hus og heim blir det vel kjempebra.
Fikk begynt med hagen sist helg i det minste. Raking er bra trim for hoftene har jeg hørt...? Vaske tak er kanskje bra trim for pupper og armer det? Skal jeg sannelig huske neste gang jeg vasker taket! Stå på - du er kjempeflink! Lykke til videre.
Hilsen tjukka.
88,0 kg

F**N, gir påsken skylden

Hei og hopp!

Dette er ikke morsomt å skrive om, men det har ruslet opp 2 kg siden forrige gang her inne.
Ikke noe merkelig, reiste på hytta på onsdag, siden satt jeg i solveggen, med unntak av to 5-minutters gåturer,ski er ikke min ting.
Dette er skikkelig deprimerende, men "fort på, fort av".
Ikke kommet helt i rutine igjen, men har begynt med vannet i alle fall, DE KILOENE SKAL BORT IGJEN!

Håper dere andre her inne har vært flinkere enn meg.

Klem fra Rita
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla5. april 2002
Det er nok snøen som har skylden. Om du bare hadde vært et sted der du kunne gå turer på beina eller sykle, så hadde du sikkert fått et annet resultat... Det finnes alltid en logisk forklaring ;-)

Men det kan sikkert være godt med et lite pusterom innimellom. Og motivasjonen kommer på topp igjen!!!

Klem fra Kamilla
c.AuthorAlias ¤tiili¤5. april 2002
hørtes ut som ferien min! SÅ DEILIG!! :o)
man fortjener å slappe av i blandt!
og HerreMilde det var deilig i solveggen!! :o)

og ett (eneste) lite skippertak, så er de kiloene forduftet!
*swiiisj* BORTE!! :O)
bra innstilling!! :o)

Heia Rita !!!


*klemz* ¤tiili¤ :o)
c.AuthorAlias tøysa4. april 2002
Hei på deg!!
Du er slett ikke alene om en slapp påske!Men som du sier fort på .........Vi får tro det.
Det har vel vært en fin påske?Tenk på det.Vi har kost oss i flere dager og hatt det bra,og nå er det tilbake til gamle vaner,som er nye og gode for oss.Vi klarer å karre oss nedover vet du,selv om utgangspunktet var trodd noen hakk bedre.
Lykke til igjen til deg,stå på og tjooghei....
86,0 kg

Vekten holder seg på plass, enn så lenge.

Hallo alle sammen!

Foreløpig holder vekten seg, men det kan bli spennende å se etter noen dager på hytta i neste uke. Har bestemt meg for to kosedager i påsken. Skjærtorsdag og påskeaften, av erfaring vet jeg at de planlagte sprekkene inneholder mye mindre godteri enn ikke-planlagte sprekker. Prøve å gå masse turer i fjellet for å ikke gå opp i vekt, regner med at datteren min vil ake masse, så jeg får vel trening i å dra henne opp bakkene igjen.

Maten er rimelig greit om dagen, har mye å fylle dagene med, har jobbet (vasket for andre, ikke dum trening) i 2 dager, og i morgen og søndag skal jeg ha 5 unger her samtidig, det er kaloriforbruk i det. Alder på barna er 22 mnd, 7 år, 8 år, og to på 12 år, alle de eldste er gutter. Hehe, ser på det som trening.

Tok en tur på trimsykkelen i går kveld:
32 min/15,5 km/363 kalorier.
Vanligvis prøver jeg å sykle ca 45 min eller til jeg har brent bort ca 500 kalorier, men fant ut at jeg ville starte forsiktig siden jeg ikke har trent på en stund.

God påske alle sammen, skal prøve å komme innom her før jeg reiser på hytta. Oppdatering på¨onsdag, og den vil jeg ha med meg, selv om jeg ikke akkurat ligger godt ann (som vanlig).

Påskeklem fra Rita
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nebbisen26. mars 2002
Hejsan Rita

Jag styr min resa till Linköping, där är jag ifrån och där bor största delen av min familj. Hade egentligen tänkt mig en hemmapåsk på Vestlandet, men så blev det förtiårsfester och allt möjligt så då blev det nya planer...

Jag hoppas att jag kan ändra mig så att vikten går neråt istället, för det är ju det jag vill! Men vi får väl kosa oss i påsken och ta itu med vikten på måndag.

Klem fra Camilla
c.AuthorAlias kula26. mars 2002
Takk for hyggelig kommentar og tips . Flaska med vann står i kjøleskapet. God påske skal prøve og titte innom deg etter påske
c.AuthorAlias cindi25. mars 2002
Hei

Takk for innlegg i dagboka mi. Det e kjekt å få respons med
en gang jeg starta. Håbe du får en kjempe fin påske.

Klem fra cindi
c.AuthorAlias bollapinnsvin23. mars 2002
Heisann Rita:)

Ja skal si du får gratis trening med alle di barna på søndag.

Det er nydelig vær idag, så herlig. Blir helt glad i sjelen.

Håper du får en super slankehelg!!! Klem Henriette
c.AuthorAlias tøysa22. mars 2002
God Påske til deg Rita.Du ser ut til å holde koken med aktivitetene dine skjønner jeg.Jeg har tatt helgen nå.
Det betyr 1 gl.rødvin (som det heter så pent,jeg er nede på 2.dre)Det er så deilig å kunne slappe av med det en sen fredag når huset er gått til ro.
God helg og kos deg med dine og forhåpentlig finvær....
86,0 kg

Måtte bare innom å fortelle om vekt.

Hei!

ENDELIG!
Nå begynner det å skje noe igjen, 2 kg siden sist jeg var innom her. Den ene kiloen går av seg selv, men ellers har jeg stått stille så lenge at jeg trodde aldri jeg kom til å se 86-tallet.
TUSEN TAKK for innlegg, jeg har ikke tid til å besvare dem i dag, men lover å ta en titt for å se hvordan det går med dere en av de første dagene.

Ha en fortsatt god helg, kjære medslankere!

Klem fra Rita
14 i heiagjengen
c.AuthorAlias LenaM22. mars 2002
Hei *S* Bare innom for å legge inn de ryggøvelsene du etterlyste. Det er litt skummelt å skulle forklare den slags skriftlig, men disse øvelsene er enkle og skulle være relativt trygge.

Jeg tar 20 av hver øvelse, men det får du føle deg fram til.

Øvelse 1: Stå på alle fire og løft henholdsvis høyre arm og venstre ben (samtidig) og omvendt. Strakt ut.

Øvelse 2: Ligg flat på magen på gulvet med armene rett fram og lett spredte ben. Se rett ned. Løft høyre arm og venstre ben og omvendt (som over). Men kun noen få centimeter. Det er egentlig ikke mulig å løfte noe mer heller

Øvelse 3: Samme utgangsposisjon, men løft begge armene og overkroppen litt opp. Sørg for å ha bakkekontakt med hele resten av kroppen. Også bena.

Øvelse 4: Samme som over, men denne gangen løfter du begge bena litt opp.

Øvelse 5: Løft både ben og armer (tuuuungt)

Øvelse 6: Dette er litt uttøyning. Stå på alle fire og krum og svai ryggen annenhver gang. Saaaakte og rolige bevelgelser. Her er er noe av poenget å klare å krumme KUN korsryggen, og ikke overkroppen. Dette er vanskelig, men cluet er å bruke magemusklene! Trekk magen godt inn og hold den sånn. Da svaier man ikke for mye heller *S*

Sånn *S* Dette kjenner man godt, det kan jeg love. Blir helt svett av å gjøre dette, jeg. Lykke til og god påske *S*
c.AuthorAlias eim20. mars 2002
Hei!
Takker for kommentar i dagboka mi.
Så flink du har vært!!!! Gleder meg til jeg kommer under 90 kg. Det er en stund siden ja.... ca. 5 år vil jeg tro.

Stå på!!!
klem fra eim
c.AuthorAlias bollapinnsvin20. mars 2002
Heisann ijenn:)

Ja jeg skal lese i dagboka di og finne oppskriftene, de er jo sååå godt me kylling, det er liksom så lett:)

Ha en super dag videre, klem Henriette
c.AuthorAlias Inemor20. mars 2002
Hallo.
Takker igjen for hilsen i boka mi. Jeg bare lurer på (bare av nysgjerrighet) om du må drikke tab hver dag? jeg har et par venninner som er skilleig ville på lettbrusen, og da mener jeg at de nesten ikke drikker annet. Vel da mener jeg ikke Henriette, nå har hun kuttet ut tvert. Det er jo så dyrt også?
Klem!
c.AuthorAlias Nebbisen19. mars 2002
Hej Rita

Jag vill gratulera med god framgång och viktminskning.

Tack för din kommentar, den värmde gott!

Själv har jag haft det lite jobbigt en stund, men är nu tillbaka för fullt och ska vara med i konkurransen för oss över 90 nu. Det här ska gå, andra har klarat det före mig, och med det goda stödet som jag har här så ska det inte bli så svårt.

Hilsen fra Nebbisen
c.AuthorAlias Inemor18. mars 2002
Du har vært ufattelig flink på så kort tid! Jeg synes den siste uka har flydd, og jeg vet at jeg begynte på 87 og er rundt 84-85, men skal ikke veie meg på noen dager nå. Syns det kan lett bli litt sykelig med all den veiinga jeg har bedrevet de siste dagene. Drikker du fortsatt lettbrus? Jeg har nå kuttet ut all brus, skal få Bollapinnsvin til å slutte med det også, gammel vane er vond å vende, sant Henriette? hehe..
takk for støtten!
Ine
c.AuthorAlias LenaM18. mars 2002
Så bra at det endelig har løsnet for deg! Vet hvordan det er å stirre på standhaftig vekt som nekter å forandre seg. Noen er så konservative assa *flirer* Ville bare inn og ønske deg lykke til og håper at motivasjonen er tilbake *S*
c.AuthorAlias bollapinnsvin18. mars 2002
Heisann takk for koselige ord i slankedagboka mi:)

Ja det er helt sant når en ser seg selv på bilder er det til å grine av, allefall føler jeg det sånn. Det gir da et lite kick det og. Jeg har tatt av 25 kg for 4 år siden, og har funnet frem noen bilder av hvordan jeg så ut da. For da vet jeg jo hvordan jeg kan bli.. Det gir meg og motivasjon.

Ellers håper jeg at du har hatt en fin dag og får noen fine dager framover!! Lykke til videre, du er jammen flink:)

Klem Henriette
c.AuthorAlias Kamilla17. mars 2002
Å, det er så herlig når det løsner!

Og det blir visst mye kniving på onsdag :-Þ

Klem fra Kamilla
c.AuthorAlias ella17. mars 2002
Hei Rita.

Takk for oppmuntrende kommentarer, det gjør godt for motivasjonen. Vet du, jeg synes du har vært skikkelig flink, du har kommet deg gjennom motivasjonsfall og vektstopp, DET ER RÅBRA ! Men egentlig har vel vekta samarbeidet ganske bra med deg, "summasumarum" ? Du har gått ned mye på kort tid, det betyr vel at du må ha gjort de riktige tingene, stort sett ?

Lykke til videre, dette greier du !

Forresten, du er utrolig flink til å gi oss her inne masse støtte og oppmuntring, TAKK FOR DET !!

~Ella~
c.AuthorAlias Inemor17. mars 2002
Ville bare takke for fin kommentar :o)
c.AuthorAlias Mary17. mars 2002
*G* *R* *A* *T* *U* *L* *E* *R* *E* *R* *!* *!*

Endelig skjer det noe bra for deg også! -Og nå har jo jeg stoppet opp da, så du kan fortsatt ta meg igjen og vinne! Kjempeglad på dine vegne! Det er så demotiverende å gå opp i vekt altså, så kanskje du finner igjen motivasjonen nå? Jeg krysser fingrene for at nedgangen fortsetter for oss begge, jeg da. Lykke til videre Rita!

Hilsen blid Mary
c.AuthorAlias Elisa2916. mars 2002
Hei Rita!!!

Så herlig med flott nedgang!!
Det gir et lite kick til fortsettelse det!!

Stå på, du!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias "A_P"16. mars 2002
Minus 11 kilo. STRÅLENDE!!
Du har vært sterk når det har gått trådt.
Du er bare helt fantastisk dyktig og viljesterk.

Klem, A_P
88,0 kg

Opp en kilo! Hmmmm!

Hei igjen!

Har gått opp en kilo siden forrige veiing, men kan vel skylde på "the red week", og masse mat........................huff a meg!
Mat i dag:
frokost--------ingenting (ikke med mening, men forsov meg)
Lunsj----------1 rundstykke uten pålegg
Middag---------hjemmelagd hamburger m/salat, og løk (2 stk)
Kveld----------blir nok et knekkebrød tror jeg
Drikke---------ca 1,2 liter vann,1/2 l tab + 3-4 glass tab
Trening--------vasket ned et helt hus, det var jaggu tungt nok, selv om jeg tok litt av det på mandag.

Stå på medslankere, snart sommer vet dere (bare jeg kunne forstått det selv også).

Fortsatt lykke til!

Klem fra Rita
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille14. mars 2002
Hei Rita!

Dette kiloet går nok fort bort igjen. Du har rett i at sommeren snart er her. Litt for snart etter min mening. Burde nok begynt å slanke meg 7 januar istedetfor 7 februar. Jeg er jo ingen ekspert, men tror du ikke du spiser litt for lite på dine " flinke" dager? Bare en tanke. Håper du klarer å finne motivasjonen igjen. Stå på!

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias Jenta*S*14. mars 2002
Hei igjen!:0)
Ja ja ikke noe å gjøre med at du ikke kan komme i mai! Det blir jo sikkert flere treff ja:0) Hørtes jo kos ut det dere skulle! Men...1 kilo opp i "the red week" er ikke galt det,jeg pleier å ha 1,5 opp da,og derfor har jeg ikke vært i dagboka fordi jeg ORKER ikke å se de dumme tallene oppover når jeg vet at jeg er flink og bare pga den "dritten" hehe....
MEN...hvis det er masse mat i tillegg,så er det bare en ting å gjøre! Ikke sant da?*S*:0)....Jepp,nemlig bite tenna sammen og tenke på bikinisesongen! For vet du noe?? JEG ER SIKKER PÅ AT DU KAN KLARE DETTE!!!

Snufs...ikke skuff meg da*S*...hehe
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias LenaM14. mars 2002
Hei, hei. Godt å se deg "tilbake" igjen. Når det gjelder den kiloen så har jeg bare en ting å si: Easy come, easy go! Håper at motivasjonen din kommer voldsomt tilbake snart *S* Og du...det ER en stund til sommeren, og det er egentlig bra. For vi har vel alle sommeren som slankemål, og da er det godt å vite at man fortsatt har litt tid til å klare det :-) Men det er godt å se at det lyst ute nå og ikke minst vite at vi fortsatt har det beste foran oss. Det er det samme som at helga er aller best fredag ettermiddag på slutten av arbeidsdagen ;-)

LenaM
87,0 kg

Står over veiing til i morgen.

Hei!

Er det noen som vet hva etegilde er?
Jeg vet, det har jeg erfart hva er, og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme ut av det igjen.
Hele dagen (og deler av helgen+mandag) har det bare vært feil spising, greit nok, fikk mensen på søndag, men det får da være grenser.
Litt om min spising i dag:
Frokost------1 brødskive m/leverpostei (ikke så ille)
Lunsj--------ikke noe
Middag-------2 1/2 potet, 2 stk kjøttpudding, 1/2 kjøttkake
grønnsaker, surkål.
Kveld--------is, 2 hele plater med vafler m/brunost, 2 små sjokolader
Drikke-------1 1/2 liter vann, 6-7 glass tab

Dette er ikke morro, jeg liker ikke helt meg selv nå, tør rett og slett ikke gå på vekten, mensen gir meg som regel et par ekstra kilo og all denne maten over flere dager gjør det ikke noe bedre. Men i morgen er det oppdatering av -5 konkuransen og da må jeg luske meg oppå.(kanskje jeg skal ha en finger på benken for å minske vekten litt, hehe).

Ha en fin slankeuke alle sammen.
Stå på!

Klem fra Rita
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mary13. mars 2002
Hei Rita

Ønsker deg lykke til på vekta! Jeg syns ikke det var så ille spising på deg jeg, jeg.
87,0 kg

Litt bedre.

Hei igjen!

Bestemoren min på 85 år var den som reddet meg i dag, "neimen, Rita, så mye du har gått ned, driver du og slanker deg? Nå må du ikke gå ned så mye mer." Den siste delen av setningen tok jeg med en klype salt, men det er vel lenge siden hun har sett meg under 90 kilo (ikke siden midten av svangerskapet og det er over 2 år siden). Men for en deilig bestemor jeg har.

Over til maten i dag:
Frokost 2 knekkbrød m brunost
Lunsj det samme som frokost
Middag kokt laks, 1 liten potet, agurksalat og gulerøtter
Snop resten av ispinnen til datteren, 1 liten sjokoladebit
Drikke 3,8 l vann og to glass tab
Trening dårlig med det gitt

Håper alle har det bra der ute, det unner jeg dere!

God fredagskveld!

Klem fra Rita (som har funnet igjen deler av motivasjonen, men ikke på langt nær alt, leter iherdisk)
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Klar-Ferdig-Gå11. mars 2002
Hei Rita!

Jeg gav også bort 3 poser med klær til fretex i helga!! Det var godt å få det ut av skapet. Klærna satt jo ikke på kroppen i det hele tatt. Skal nok spandere meg noe nytt etterhvert.

Jeg har vel heller aldri vært noe kjolemenneske. Men, jeg har en kole som jeg kjøpte til dåpen til jentungen. Den var litt dyr. Kanskje jeg skal selge den?? Får se. Ellers var det bare klær fra salg nesten! Og de kan andre få gleden av å kjøpe.

Ha en fin kveld. Vi ligger nesten helt likt vi nå!! Vekta mi var også 87 på fredagen. I dag mandag var den på 87,2 og det er jeg fornøyd med. Vil gjærne se 6-tallet snart da men...

Klemmer fra KFG
c.AuthorAlias LenaM11. mars 2002
Hei. Godt å høre at motivasjonen er stigende! Kan jeg få låne bestemoren din forresten? Og ja takk, tar gjerne litt av brystmålet ditt jeg, assa. Jeg havner vel nedpå A-cup igjen, så sånn oss i mellom blir det...tja...C-cup? Fnis. Og når det gjelder pilsdrikking så blir det så klart ikke fem om dagen. Men nå leste jeg akkurat at 1-3 alkoholenheter om dagen senker risikoen for demens med hele 41%! Hehe, ekke enkelt dette her, assa. Overvektig eller glemsk...hm... Lykke til videre i hvert fall! Ser ut til at jeg har funnet igjen bruddstykker av motivasjonen min jeg også. Nekter i hvert fall å gi meg...enten det nå skyldes motivasjon eller rett og slett ren trass. Er en sær faen, må vite ;-)

Klem fra LenaM
c.AuthorAlias Mary11. mars 2002
Hei Rita!

Så utrolig flott at du har funnet igjen litt motivasjon. Jeg håper du finner igjen resten snart. Du får lete litt etter den i skuffer og skap...

Mary
c.AuthorAlias ella10. mars 2002
Hei Rita.
Har du tatt deg "helgefri" fra slankere. com ? Ja, det er sikkert lurt, man kan bli vel hektet på disse sidene...
Takk for gratulasjoner i går, du - jeg uttrykte meg sikkert litt uklart, jeg håper å gå ned 19 -20 kilo fra og med nå...Det betyr at jeg har litt mer enn 12 kilo å gå ned til sept. Uansett, håper du kommer tilbake til oss til uken igjen, frisk og opplagt !
Mvh Ella
c.AuthorAlias Jenta*S*10. mars 2002
Hey!
Kan vi ikke møtes ute på byen et sted da? Senere på kvelden kanskje?...:0)...uansett,hmmm....2,1 kilo bak meg sier du? Da er du på 86,0 nå? Det er BRA! Det er -1 fra fredag det da! YES!Må visst passe meg litt skjønner jeg*S*!...
Nei,Rita! Nå skal vi under 80!!! Er du ikke enig?*S*
Du er 6,1 unna og jeg er 4...det klarer vi!!!
Heia oss!!
Stå på videre! Morro å følge med deg!
Klem fra Jenta*S*

Ha en fin søndag!
c.AuthorAlias unik10. mars 2002
Kosli å hilse på deg!!
Håper du får en munter , mager og aktiv uke!!!! Du har jo tatt av 10 kg og må være veldig fornøyd med deg selv. Nå venter familien med mager søndagsmiddag, etterpå er det tur.
Ha en fin dag!
c.AuthorAlias tita9. mars 2002
Hei vennen min.

Nå har jeg ladet opp til en ny hard uke og skaffet meg mye motivasjon her på sidene. Tror det skal holde hardt med 5 kilo til april men jeg skal nå prøve.
Nå skal jeg gå og dytte i tryne.....he he he det er helg jo....
Vel vi snakkes på tuten tenker jeg.

Massse Massssse glad i deg du er ei topp veninde og ha bare så du vet det.....

STOR klem fra tita, Fredrik hilser også.....og Millie da :)
c.AuthorAlias "A_P"9. mars 2002
Er det ikke deilig å få slike kommentarer?
Da stiger iallfall min motivasjon flere hakk.
Litt hjelp til motivasjon: Se fremover, ikke gi deg. Vær bestemt, "Dette skal jeg klare".
Du begynner nok å gå nedover snart igjen, skal du se.

Ser du er flink til å drikke vann. Det er bra!
Synes du er flink, jeg!

Klem "A_P"

c.AuthorAlias asta9. mars 2002
Hei!

Så flink du er til å drikke vann!!!

Er det ikke deilig når folk legger merke til at man har tatt av?? Du er på rett vei, og tenk så gøy til sommeren da, når du har gått ned ennå noen kilo, og folk får se deg i sommertøy. DA skal jeg garantere deg at folk skal legge merke til det!

Stå på videre, og så har vi lov å kose oss litt av og til, selv om vi er på slank! Bare det ikke blir for mye...

Hilsen asta
c.AuthorAlias ella9. mars 2002
Hei Rita.
Fint å høre at motivasjonen er på vei tilbake, irriterende at den kommer og går. Ja, det er morsomt når noen legger merke til at det blir mindre av oss. Bra med bestemødre som legger merke til slikt. Lykke til videre.
Klem fra Ella
87,0 kg

Ikke i humør til å slanke meg.

Hei alle sammen!

Takker SÅ mye for alle flotte svar jeg har fått av dere, det er snålt å si det for jeg har ingen anelse om hvem dere er, men jeg må si at jeg er UTOLIG GLAD I DERE! Takk for at dere er til og at dere er her inne på slankere.com.

Jeg gidder ikke å slanke meg mere.
Dette har jeg tenkt hver dag i det siste, men jeg holder foreløpig ut. Jeg skeier ut med altfor mange knekkebrød, men det er vel kanskje ikke det værste. Men pålegget begynner å skli ut. Har totalt dill på brunost (med litt smør under).
I dag har jeg trøkt(drammensdialekt sier du)
frokost: 2 kn.brød m/brunost
Mellom: 1 brødskive m/brunost
Lunsj: 2 1/2 knekkebrød m/brunost
Middag: spaggetti m/hjemmelaget kjøttsaus
Kveld: Har ikke spist kveldsmat ennå, men har veldig lyst på knekkebrød med "ja gjett hva" hehe.

Drikke: 3 liter vann, 1/2 liter tab og 2 glass ekstra lett melk.

Hva omtrent tilsvarer dette i kalorier, middagen besto av ca 100 g spagetti og kanskje 150 g kjøttdeig m/knuste tomater og løk. Er det noen som er flink på dette?

Hadde jeg hatt sjokolade her hadde jeg gått bæsjærk (skrives det sånn?)tror jeg. Heldigvis og gudskjelov for at det er ribbet for den slags her.

HVA SKAL JEG GJØRE?
Jeg visste jo at vekten stopper opp etter en stund, men nå synes jeg det er nok stillestående. Jeg trneger snart å se 86-tallet. PLIIIIIS!

Takk for at dere finnes!

Klem fra Rita
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla10. mars 2002
Slankevibber og et strengt blikk herved oversent...!

Kamilla
c.AuthorAlias Pernilla7. mars 2002
Tusen takk for god bedringshilsen:)
(får bare håpe deg hjelper snart!)
Lykke til videre til deg også, klem Pernilla
c.AuthorAlias LenaM7. mars 2002
Hei, og takk for motivasjonshilsen *S* Tror du skal huske på at du har gått ned over en kilo i uken siden du begynte, jeg. Og det er knallbra! Og det er da bare noen få dager det har stått stille? Men vet hvordan det er. Da jeg registrerte meg her, hadde jeg akkurat vært på vekta for første gang på 14 dager (14 flinke dager!) og jeg hadde kun tatt av 300 gram. Man får lyst til å gi opp da, ja. Men før eller siden skjønner vel kroppen signalet om at "nei, du får ikke mer mat, så du kan like godt begynne å tære på det lageret du har!" Kanskje du skal overse vekta i noen dager og heller velge å tro at det går rette veien? Uansett, stå på! Du har jo klart de første 10 kiloene *S*
c.AuthorAlias tøysa7. mars 2002
hei du!
Begynte å lure på hvor det ble av deg.Ikke tenk at du ikke gidder.Det bare girer deg opp psykisk til å virkelig ikke gidde.
Ta hver dag som den er.deppeperiodene kommer med jevne mellomrom-prøv å ta imot de med et annet syn(jada.jeg sliter med de selv til tider,men prøver iallefall å vri de til noe positivt om enn kanskje ikke på slankefronten)Her er det ingenting som skal ødelegge!!Spis knekkebrødene dine med god samvittighet og finn på noe annet som gagner deg.For egentlig så er disse periodene vi alle har ikke til noe som helst annet enn ødeleggende for oss selv.
Apropo kcal. det er ikke så lett å holde styr på de,men ut i fra det jeg får til er det ingen grunn til frustrasjon på inntaket ditt i går (ca.1160 kcal)Det er jo kjempebra.....synes jeg.Jeg kan fort havne opp i mot 1500 på en dag,så du er da flink.Stå på.klemz fra T.
c.AuthorAlias Mary7. mars 2002
Hei

Jeg føler SÅÅÅ med deg. Jeg har vert der du er nå så mange ganger. (untatt det med brunosten da, for det liker jeg ikke...) Hvis jeg blir sulten har jeg funnet ut at det hjelper å gå inn på dagboka og bli sittende helt til at jeg glemmer at jeg var sulten. Det hjelper i alle fall meg. Det neste jeg vil foreslå er verbal vold mot vekta di, kom med trusler forbannelser og kjeft hvis den står på 87 i morra også. (Om det ikke virker kan du kanskje denge den litt også)
Men når vi snakker om knekkebrød bør du ikke skamme deg da. Det du spiser er det jo ingenting galt med. Hadde du skrevet om godteri eller fet mat så kanskje, men ikke skyt deg selv for at du har dilla på knekkebrød m brunost... Jeg håper bare vekta di tar til fornuft og slutter å erte deg snart.

Hilsen Mary
c.AuthorAlias ¤tiili¤6. mars 2002
bare litt til
så dukker nok 6-tallet opp :o)

enig med Ariana!
knekkebrød er ett BRA alternativ!!! :o)
viss du har lyst på noe, spis knekkebrød til du ikke vil ha noe lenger (så lenge du synes det er godt, da :o) ) du sparer deg selv for dårlig samvittighet... BURDE i hvertfal ikke få det :o) tenk hvor mange kalorier du sparte deg!! :o) (når vi først er inne på å telle de liksom) :o) En potetgullpost på 300g har faktisk 1410kcal!!! litt motivasjon i det? håper det ikke er bare deprimerende..... for det er ikke meninga!!! :o)

viss du er interessert i å holde orden på kaloriene dine, så titt på :
http://www.trim.no/kosthold/naeringstabell.shtml
og viss du trykker på "komponer dine måltider" så er det en fiffig kalkulator (dåg litt langt ned på siden) som kan hjelpe deg litt :o)

men egentlig blir man bare helt GAL i hodet av å telle disse forferdelige greiene :o) (men jeg prøver å holde en viss oversikt jeg også) :o)

oki!

hold ut!!!

*klem*

NB: takk for kommentar!
og takk for at du ikke skrev så mye om den frokosten, jeg vet det så godt, og når jeg skriver i dagboka at jeg vet det godt, så skjønner jeg ikke alltid hvorfor enkelte mennesker terper så fælt på det.... vet jo de mener det godt, men jeg er jo så inderlig klar over resultatet, og bivirkningene .... har nok en liten "ikke-fortell-meg-noe-jeg-vet-fjortis" inni meg enda :o)
c.AuthorAlias ella6. mars 2002
Hei!
Ja, det er ikke artig med vektsperre, dvs når kroppen tviholder på fettet. Jeg er heller ikke særlig motivert for tiden, så jeg har ingen super råd å komme med...Men vi vet vel egentlig at motivasjonen ikke kan være like glødende hele tiden. Den er ikke borte for godt, den bare hviler seg litt, slik at den kan komme sterkere tilbake...(Jeg vil så gjerne se slik på det)!

Lykke til videre!
Ella
c.AuthorAlias Ariana6. mars 2002
Kjære deg!
Ser du sliter om dagen og det er tøft!! Ha også fått dilla på knekkebrød med brunost(mager mysost), men det da mye bedre enn sjokolade og potetgull!!

Hold ut kjære deg....dette klarer du!! Du må nok bare over en kneik også er motivasjonen tilbake!!

Kast deg over denne siden når suget river for mye og les mange av de motiverende dagbøkene! Det hjelper meg. Men jeg går også på Grete Roede kurs og det holder meg også igjen når jeg har lyst på fy-mat.

Kanskje du skulle melde deg på et kurs? Det er ikke lett å gjøre dette alene, selv om vi er her!!

Lykke til og hold fast på drømmen om å bli slank!!

Motivasjonsklem fra Ariana c",)
87,0 kg

Mer oppskifter hentet fra Grethe Roede

Hei igjen!

Får nyhetsbrev fra Grete Roede hver uke (tror jeg det er),send etter dette dere også, det kommer en del ideer der når du blir lei det du vanligvis spiser.

Må fortelle at kyllinggryten var nydelig, selv om jeg byttet ut ananasen med en 1/2 løk og hadde i en halv grønn paprika.
*************************************************************

Wrap - et sikkerstikk når du har lyst på noe godt

Vi har tatt en titt i den nye kokeboken Lett Mett, og funnet frem til en av Jeanette Roedes favoritt-retter. En skikkelig godbit når du får lyst på noe som er lett å lage, mettende og midt i blinken for oss som ønsker å holde et øye med vektnålen.



4 porsjoner:

500 g karbonadedeig
1 ts salt
1/2 ts pepper
2 ts Worcestershiresaus (kan sløyfes)
1 paprika
1/2-1 chili, rød
1/2-1 chili, grønn
1/2 løk
4 tortillalefser

Stek karbonadedeig og smak til med Worcestershiresaus, salt og pepper. Varm tortillalefsene som anvist på pakken. Finhakk paprika, løk og chili (ta ut frøene).

Legg fyllet midt på øvre del av lefsene. Brett nedre del av lefsen over fyllet. Brett så sidene over fyllet slik at det blir en pakke.

Serveres med en lett salat.

Antall porsjoner:
Kvinner: 1 tortillalefse, 270 kcal.
Menn: 2 tortillalefser, 540 kcal.
***************************************************************
Bak Grete Roede-brødet

Godt brød er viktig for helse, appetitt og fordøyelse. Det bør inneholde mest mulig av næringsstoffene i kornet og være godt stekt.
Prøv gjerne denne oppskriften neste gang du skal bake brød.


(3 brød):
7 1/2 dl lunkent vann
1 dl skummet kulturmelk
1 dl appelsin juice
1/2 dl yoghurt naturell
900 g hvetemel
180 g kli
100 g linfrø
100 g finmalt rug
100 g grovmalt rug
100 g solsikkefrø
320 g sammalt hvete
40 g olivenolje
25 g salt
50 g gjær Rør ut gjæren i litt av det lunkne vannet. Ha i resten av væsken, og tilsett det tørre. Elt deigen så lenge du orker, eller alt helst i en eltemaskin.

Dekk bollen med plastfolie og la deigen heve i ca 30 minutter. Ta deigen på bordet og del den i tre emner, som du elter til glatte, smidige brød og legg dem på stekeplaten så langt fra hverandre som mulig.

Dekk brødene med et håndkle eller lignende og sett dem på et lunt sted til etterheving i ca 40 minutter. Dusj evt. brødene lett med lunkent vann før de settes i ovnen. Stekes på nederste rille i 40 - 50 minutter ved 200 - 225 grader.

Kcal per 50 g (2 tynne brødskiver): 115 kcal
**************************************************************''
Pastagryte

Kcal: 390/470


(2 porsjoner):
1 1/2 stor løk
200 g sjampinjong
1 1/2 dl buljong
2 ss tomatpuré
salt og pepper
litt paprikapulver
kokt, mager skinke
(125 g pr kvinne, 200 g pr mann)
2,5 dl erter, fryst
pasta (35 g rå pasta pr kvinne, 50 g rå pasta pr mann)


Legg hakket løk og rensede, skivede sjampinjonger i en skål med 1 ss vann. Dekk til med lokk eller mikrofolie og sett skålen 2,5 minutter i mikrobølgeovnen på full styrke (700 W).

Tilsett buljong, tomatpuré, krydder, strimlet skinke og erter og bland dette sammen. Gi den 2 minutter til under lokk på halv styrke (350 W) og la skålen stå tildekket til pastaen er ferdig.

Hell pasta, 1 liter vann og 1 teskje salt i en høy glasskål eller porselen. Kok 6-7 minutter under lokk for full effekt, rør rundt etter 3-4 minutter. Og la pastaen trekke tildekket 4-5 minutter. Hell pastaen i en sikt og bland den i soppsausen. Klipp litt frisk persille over og server en grønn salat til.

Pr. porsjon: Kvinne: Mann:
Skinke: 125 g 200 g
Kokt pasta: 100 g 150 g
Kcal: 390 470
***************************************************************
Det får holde for denne gangen. Håper det er noe her som kan falle i smak, jeg skal i alle fall prøve å bli flinkere til å lage Roede-mat.

Lykke til alle sammen, vi fikser dette, ikke sant?

Klem fra Rita







9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla6. mars 2002
Du har gjerne stått i ro, men jeg har gått opp jeg :-(

Enig med deg i at det finnes mye gode Grete Roede-oppskrifter! Og det er jo så greit med at du får beskjed om hvor mye du kan spise.

Du trenger bare å oppdatere dagboken din, så kan jeg finne vekten din på oversikten over slankedagbøker. Ellers skjønte jeg ikke helt hva du mente med mange vinduer...?

Vi slår et slag for et kilo til neste uke da!

Kamilla
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Hei Rita

Gratulerer med -10 kg! Det går faktisk ann vet du. :) -men du får se til å duppe et par kilo til nedover, eller slår jeg deg i -3 konkurransen...
Det er jo ikke helt det samme med analog vekt da, du seeer jo at du har gått ned litt selv om du velger å runde opp. Håper du kan runde opp til 86 snart da. Heia Rita, Heia Rita!
Lykke til med Grete Roede-maten og slankinga

Hilsen Mary
c.AuthorAlias Lille Trille4. mars 2002
Hei igjen!

Bra at du deler disse oppskriftene med oss. Har du prøvd gresk lammegryte a la GR. Den er nydelig!

Jeg har nå lest hele boka di, og jeg lurer veldig på de dråpene fra Norske naturhuset(eller noe sånt). Hvordan fungerte de? Har du fortsatt?, og vil du anbefale disse?
Min mor har bestillt disse, men etter utallige skuffelser er jeg blitt litt skeptisk til slankepreparater.

Ellers vil jeg bare ønske deg en god slankeuke!

Klem fra Lille Trille
c.AuthorAlias pæreformen4. mars 2002
Hei Fett nok !
Ja, nå har jeg gjordt det. For første gang i mitt liv : lagd karbonadekaker. De var knallgode. Hadde karbonader på grovt brød med masse salat, mais, løk og tomat til. nam, nam.
Klem fra pæra.
c.AuthorAlias ¤tiili¤4. mars 2002
hei du!

så bra med de oppskriftene her! :o)

skal prøve ut litt....
synes pastagryte så fristende ut :o)
har kikket på boka til roede,
men får intil vidre holde meg
til websida dems... vi studenter har
ikke så stort utskeielsesbudsjett etter
at vi har skeiet ut med de vanlige
"student-utskeielsene" ;o)


for ikke å snakke om:
GRETULERER med de 10!!!

*klem*

b
c.AuthorAlias tøysa4. mars 2002
skål igjen!!!
neida "bare kødda".Men jaggu er det godt med et glass rødvin ...og vel unt når man tar seg et(synes jeg da)
Det er mye gode oppskrifter du kommer med,Jeg har boka lett og lettvint fra g.r.og bruker den flittig.Det er gått sport i å finne en oppskrift som holder seg under 300-350kcal,og det er faktisk mye nam-nam der.Jeg har boka liggende fremme på benken for å virkelig bruke den.Og det hjelper for meg,du vet ...ute av syn,ute av sinn.Ha en god uke videre.koz fra T.
c.AuthorAlias LenaM4. mars 2002
Hei, og takk for velkomst! Alltid hyggelig å bli "sett" :-)

Forøvrig ser jeg at vi to begynte omtrent samtidig, og du ligger jo 7.5 kilo i nedgang foran meg... hfmr. Men jeg må bryte sammen og tilstå at jeg er veldig imponert! Selvom det er høyst motvillig *ler* Jeg skal følge litt ekstra med og se hvordan du raser fra meg....og håpe at det vekker et enormt konkurranseinstinkt ;-) Lykke til videre!
c.AuthorAlias Pernilla4. mars 2002
Heisann!!
Tusen takk for tips om oppskrifter, det kom godt med nå som jeg denne uka skal lage middag til bare meg selv siden gubben jobber kveldskift. Jeg skal nok få ta meg en titt over aktuelle sunne middager!.

Lykke til videre med slankinga iallfall, ha en strålende dag!!

Klem, Pernilla!
c.AuthorAlias lala4. mars 2002
Hei Rita!

Takk for kommentar i dagboka mi! Veldig hyggelig å "bli sett". Kjempefint med middagsforslag - jeg tar til meg med stor takk.
God ny og sunn uke!
lala
87,0 kg

Oppskrifter på slankemiddager.

Hei!

Jeg har vært og snoka litt i slankebøker og funnet noen oppskrifter jeg ville dele med dere. Spør meg ikke hvordan de smaker, jeg skal forsøke de forskjellige rettene i dagene som kommer.

KYLLING-GRYTE.
800 g kylling (550 g rent kjøtt)
3 epler
150 g ananas (1/2 middels boks)
2 ss rosiner
3 ss sammalt fint hvetemel
5 dl kjøtt eller grønnsaksbuljong
1 ss margarin
3 ts karri
litt salt og pepper

300 g upolert naturris

Eplene deles i terninger og brunes med margarin og karri i en gryte.
Dryss på melet og spe med buljongen, la dette småkoke mens du deler opp kyllingen og ananasen.
Kylling, ananas og rosiner has i gryten. La det småkoke i ca 30 min.
1/5 av retten gir ca 650 kalorier


POTETGRANTENG FOR SLANKERE
10 poteter vaskes og skjæres i tynne skiver med skrellet på.
3 løk skjæres i tynne skiver og egges lagvis med potetene i en ildfast form.
Lag saus av 3-4 dl melk som er jevnet med fin sammalt hvetemel.
Kokes i 10 min.
Rasp 1/2 dl hvit ost i sausen, dette gis et oppkok.
Hell dette over den ildfaste formen.
Smak til med hvit pepper eller reven pepperrot og litt salt.

Gratiner v/175 grader i ca 1 time m/4 tomater og en grønn paprika.
83 kalorier pr 100 gram.


10 KARBONADER.
500g karbonadedeig
1 egg
1 dl vann
2 ss kli
1/2 løk
1/2 ts salt
litt pepper
paprikapulver etter ønske

2 karbonader=140 kalorier.

INDONESISK GRYTE.(hentet fra tidl. Grethe Roede-bok)
ca 500 g renskåret svinekjøtt
1/2 dl soyasaus
2 dl eplecider/eplejuice
1 løk
1 1/2 ts karri
1/2 ts ingefær
2 hvitløksbåter
2 ss vineddik
1 ss hvetemel

Bland soyasaus, cider/juice, løk, karri, ingefær, presset hvitløk og vineddik i en bolle.
Skjær kjøttet i strimler og legg det i marinaden. La det trekke i ca 6 timer i kjøleskap.
Legg alt over i en gryte. Strø over hvetemel og rør om. Småkokes under lokk på svak varme i 15-20 min.
Smak til med krydder
Server med ris og salat.


DIPP.(grethe Roede)
2 1/2 dl lettrømme, yoghurt eller kefir
3 ss hakket persille
3 ss hakket løk
3 ss hakket dill
1/2 ts salt
1/2 ts pepper
litt søtstoff
saft av 1/2 sitron

Denne var visst å anbefale etter tidligere Grethe Roede-deltager. Jeg tenkte jeg skulle prøve i kveld med gulerøtter og kålrot.(hadde kosedagen i går så i dag er det full skjerpings).


Over til meg:
Ikke vært noe flink, begynner å bli lei, vet ikke helt hvor jeg skal lete etter inspirasjonen min akkuat nå. Den har gjemt seg, men av egen viljestyrke skal jeg nok holde ut helgen. Gubben er på guttetur, så han kan ikke friste meg med sjokoladen sin. Hehe!

Har lovet meg selv at innen helgen er over skal jeg ha syklet 4 mil, og da bør jeg sette opp dampen, for nå har jeg trenet kun en gang på over en uke. Opp av sofaen, kjærring!!!

Håper alle klarer seg bra der ute, og at den dårlige lysten min til å fortsette ikke smitter.

Stå på jenter og gutter.

Helgeklem fra Rita
16 i heiagjengen
c.AuthorAlias jeanette3. mars 2002
heizann
takk for kommentaren skal lytta til deg....:0)
klem fra Jeanette
c.AuthorAlias Mary3. mars 2002
Der har du deg en avtale
Så førstemann til 84 og 87,4 da.

Lykke til

Hilsen Mary
c.AuthorAlias Elisabeth3. mars 2002
Hei "Fett Nok" :) Takk for flotte oppskrifter,de må prøves! :)
Jeg kan bare trøste deg med at om motivasjoen er på bunn,så er jeg et levende bevis på at den sånn helt plutselig stiger til værs igjen! :) Er ikke det flott? :) Deilig å vite at det ALDRI er for sent til å fortsette der man slapp :) Kunne ønske jeg kunne gi deg litt kampvilje,men det er dessverre bare en selv som kan gjøre den bite..Gi deg selv ros for det du greier,og fokusér på det positive. Det er mitt lille råd til deg. ALT HJELPER! :) Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias Mary3. mars 2002
Hei Rita

Takk for kjempekoslig kommentar i dagboka mi. Jeg er glad for at det er flere som meg, både når det gjelder klær og daffe slankeperioder...

Klart det hadde vert fint å dytte litt på hverandre.
Du veier jo litt mindre enn meg, men hva med en "hvem går først ned 3,5 kg"-konkurranse oss i mellom? Du får si ifra om du har lyst da, eller om det er andre måter/ant kg som er bedre. :)
I alle tilfelle ønsker jeg deg lykke til med treninga og C-cup og håper du kommer deg opp av denne slanke-lei-gropa.

Hilsen Mary
c.AuthorAlias pæreformen3. mars 2002
Hei Fett nok !
Kjempefint at du skriver ned noen oppskrifter. Jeg begynner å bli lei den maten jeg lager, så det skal bli fint å prøver noe nytt. Gratulerer masse med 10 kilo ned - du er kjempeflink !!!
Vi er vel også veldig glad for at alias :(Maria:(, Kristine og Alexsandra er ute.......
Stå på videre, dette klarer vi !
Klem fra Pæra :-)
c.AuthorAlias Vibeke3. mars 2002
Hei! Takk for hilsen og hyggelig velkomst! Flotte oppskrifter du hadde!Disse skal definitivt prøves!

God Søndag!
c.AuthorAlias alexandra3. mars 2002

det er greit det.
c.AuthorAlias Jeanette3. mars 2002
Hei "fett nok"
Jeg begynnte her i går men dette går jo supert...
Takk for de fine oppskriftene !
Ska prøva de !!
Håper å holde litt kontakt :0)

Klem og koz fra Jeanette
c.AuthorAlias Kristine2. mars 2002

Det skal jeg gjøre;)

kos deg nå resten av kvelden, da!

klem Kristine
c.AuthorAlias :(maria:(2. mars 2002
hehe..!
jeg ser du er her:)
jeg også! har ingen ting annet å gjøre.
si meg?? bare av ren nysjerrighet. Hvor mange barn har du og hvilket kjønn:)
hilsen Maria
c.AuthorAlias :(maria:(2. mars 2002
hei!
jeg har sett at du har skrevet kommentar til mange her, så jeg skrev bare en liten en til deg.
Jeg så også den der til Kristine og jeg fikk bare litt sjokk av at voksne mennesker rakker ned på hverandre på en slik måte.
vell, vell...!
lykke til
hilsen Maria
c.AuthorAlias alexandra2. mars 2002
øøøh!! sorry dah!
var det deg jeg sa det til kansje??
c.AuthorAlias kristine2. mars 2002
hei!!
tusen takk for din kommentar!
jeg tar den med meg og tenker litt på det:)
Jeg prøver faktisk så godt jeg kan da.
takk en gang til for at du bryr deg til å skrive til meg da.
Hjertelig hilsen Kristine
c.AuthorAlias Elisa292. mars 2002
Hei Rita!

Kjekt at du har skrevet ned oppskrifter. Greit å få noe tips. Tror jeg skal prøve dippen om ikke så lenge. Kjempegodt med grønnsaker og dip.

Håper du snart får motivasjonen tilbake. Tror jeg nok du gjør.

Ha en god lørdagskveld!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Lille Trille2. mars 2002
Hei Rita!

Takk for hyggelig komentar i boka mi. Gratulerer med -10 kilo. Det er jo kjempebra på under 2 mnd. Du er jo garantert å nå målet ditt. Dine 30 års bilder blir nok veldig mye smalere enn mine ble. Jeg har nå lest hele dagboka di. Mye motivasjon å hente. Viser at det går ann. Mitt mål er -15 til juli. Har lyst på ny, mindre uniform til jeg skal begynne å jobbe igjen, etter svangerskappermisjon.

Har nå skrevet ut oppskriftene dine. Tusen takk! Må prøve i neste uke.

Ha en strålende søndag!

Klem Lille Trille
c.AuthorAlias ella2. mars 2002
Hei.
God lørdag! Fine oppskrifter, jeg har faktisk vært på jakt etter en karbonadekake oppskrift. Jeg skal hive meg rundt å lage disse i neste uke, så takk for den!
Åja, du er i den kjente motivasjonsbølgedalen, der er det ikke noe særlig, det som er bra er at det er ganske kort vei derfra til motivasjonsbølgetoppen...Ja, det går i bølger, utrolig kort vei mellom eufori og drittlei når man slanker seg! Hvor kan man hente inspirasjon ? Personlig har jeg bare forsøkt å tvinge meg gjennom bølgedalen (uten å glemme å leve), og etter en liten stund begynner det faktisk alltid å lysne igjen...Det ser ut som du skal prøve samme taktikk ? Tror ikke den er så dum jeg, lykke til videre !
Hilsen Ella;-)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.