← Alle dagbøker
diarist.Alias

feiten-skal-ned

44 år168 cm9 innlegg 2015 0 følgere

Start109,0 kg
Sist107,7 kg
Endring−1,3 kg
BMI nå38,2
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. oktober 201520. november 2015
107,7 kg

Sakte, men dog

Nedgang er nedgang. Men, at det skal gå sååå seint !?!?!?!
109,0 kg

Det deiligste som finnes

Er å legge seg med god samvittighet ! Samvittighet som verker i kroppen etter å ha trent godt. Spist lite. Gjerne være litt sulten. Men, å klare det !! Det er det deiligste som finnes!
I dag er ikke en sånn dag !

Jeg tror jeg må sette en dato for start. Jeg kan ikke fortsette med "i morgen" hver dag. Jeg må ha en dato, som jeg kan planlegge frem mot. For det handler om planer og det å ha det eple på lur når godtesuget plutselig tar over i bilen på vei hjem fra jobb. Å kjøre forbi 4 butikker på vei hjem gjør det bare enda lettere å stoppe å kjøpe noe raskt.


Jeg trenger en plan! Og en dato
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Anna28. oktober 2015
Hva med 1. november?
Skriv ned noen punkter som du har tilgjengelig......f.eks. ulike strategier når sulten / suget melder seg. Lykke til!
c.AuthorAlias chain-reaction28. oktober 2015
En plan er lurt. Veldig lurt. For meg hjelper det å være bevist på hvilken mat som metter. Et eple for eksempel synes jeg er veldig mettende. Ja jeg har begynt på C9 kuren. Motivasjonen dalte første dag, men blir motivert når man går ned.
109,0 kg

Foreverliving?

Sånn går det når man faller ut av det igjen !!! Aaaaaarh !!!!


Jeg skal inn i det igjen !! Vet dere - bukse i størrelse 3XL passer ikke !! Det er ikke annet enn PINLIG !! Jeg må gjøre noe! Kanskje derfor det er så vanskelig å motivere?

Kanskje jeg skal kaste meg på foreverliving og C9 ?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Chain-reaction26. oktober 2015
Det er bare å prøve det som motiverer deg! Sender over masse motivasjon og styrke ...:)
c.AuthorAlias medasen😐26. oktober 2015
Kjenner følelsen. Har ikke vært på vekta på over en uke og jeg vet det bare har blitt tull i det siste. Var bursdagen til mannen i går og det ble både sjokolade og potetgull. Blitt mye mer karber enn vanlig denne uka og jeg gruer meg veldig til å se hvor stor skade alt dette har tatt. Vi får ta oss selv i nakkeskinnet og starte med friskt mot :)
108,0 kg

Åpenbaring

Åpenbaring. Nok en gang, men fortsatt en åpenbaring.
Det er jo bare å trene!! Herlighet folkens!! Det er jo bare å trene! Må selvsagt passe kostholdet også, men hallo !! Trening er nøkkelen:o
Hilsen hun som har trent i dag:p
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medasen😃16. oktober 2015
Trening er tingen ja! Når man endelig får løfta på baken og satt den i sving så føles det så mye bedre. Gøy å logge også og se hva man får til i løpet av en uke. Hvor mage kalorier man forbrenner. Alt fra lange, deilige gåturer i natur og friskluft til heseplesende svettetokter på treningssenter eller på stuegulvet. Det er alltid gøy å kjenne kroppen bli lettere og se formene stramme seg inn. Ingen minus når man kjenner musklene bli større heller. Trening er helt klart tingen! Supert at du er i gang med treningen!
108,0 kg

Selvdisiplin where are thou?

For en helg. En helg totalt uten kontroll på hverken matinntak eller meg selv. Fredag må man vel ha noe å gomle på? Selvom man har bestemt seg for å ikke gjøre det!! Arg!! Jeg hadde handlet inn te - lavkalori kakao. Sjokolade fristet mer !! Stryk !
Lørdag var det jentekveld med tapas og dessert. Stryk ! Og søndag var det middagsbesøk med dessert. Ny stryk!
Altså - det er èn ting å delta på disse tingene å faktisk klare å holde seg på et OK mengdenivå. Et mengdenivå som tilsier man slanker seg. Men, når man spiser som om man skulle veid 37 kilo og sårt har behov for mer flesk på kroppen, så er det ikke så veldig rart man ikke lykkes. Jeg innser jo det. Jeg er så ekstremt flink på teori ! Så flink at det ofte går over i besettelse. Men, jeg klarer jo for søren ikke å få teori ut i praksis !

Jeg vet at veien å gå er ved å planlegge. Planlegge og fullføre. Planlegge måltider og gjennomføre planene.
Problemet mitt er at jeg som regel planlegger for lite. Og driter i planene når sulten kommer. Når sulten kommer - spiser jeg ukontrollert og kjenner ingen metthet før det bokstavlig talt kan ha røket et helt brød ! :o(

Jeg har ekstremt mange grunner til å bli tynnere!
* Helse ! Herlighet - den veier tungt altså. Jeg er livredd for å få diabetes på grunn av overvekt.
* Slippe å høre - hver gang jeg er hos lege, kiropraktor - gybekolog osv - at jeg må slanke meg. Herlighet - jeg er faktisk redd for å gå til tannlegen å høre han si det samme snart :o
* Ungene ! Jeg vil leve MED ungene. Ikke ved siden av dem, eller fra sofaen. Jeg trenger energi. Og selvtillitt til å klare å holde deres tempo. Bare det å ikke ha klær som passer til for eksempel utelek i regn - hindrer meg i verdifull tid med ungene. Det er ikke bare bare å finne regntøy og vintertøy i størrelse trehundre XL.
Vet du - i dag dro yngstemann opp genseren min å begynte å elte magen min :o Wow for en selvtillitsboost det ga..
* Være kjæreste !!! Tørre å gå ut med min kjære uten at jeg og kroppen min hindrer meg. Hvor ofte finner man klær som man føler seg komfortabel i når man ikke føler seg komfortabel i utgangspunktet ? For ikke å nevne at klærne i størrelse trehundre XL som oftest ser ut som klær for gamlinger! Finn èn dame på 33 år som liker å gå rundt å føle seg som en gardin!
* Kjøpe klær i normale butikker !! Wow ! For en drøm !!


Det er mange flere drømmer og motivasjoner bak det å gå ned. Det gnager i meg absolutt hele tiden. Jeg SKAL få overført teori til praksis !
107,9 kg

It`s all coming back to me

Nåå husker jeg hvorfor jeg likte dette som en slankedagbok. Den oppsummeringen når man ser på "hovedsiden" på egen dagbok. Der hvor man ser vekten går nedover. DET er lykke det ! Så stor lykke at det gir medsmak. Målet er at det gir medsmak så jeg faktisk klarer å holde motivasjonen oppe til å fortsette. Det meste av nedgangen er nok "vannvekt". Jeg gikk opp 3 kilo på ekstremt kort tid. Kanskje de sitter litt løsere på. Jeghar vært opp og ned mellom 103 og 110 de siste to årene og de første kiloene når man har bestemt seg er som regel litt lettere enn andre! Nå vil jeg UNDER 100 kilo !! 100 kilo ! Det er jo helt sinnsykt ! Man veier H U N D R E kilo ++. Hvordan er det egentlig mulig å la seg forfalle så ekstremt?


Det O-store målet mitt er 70 kilo. Da er jeg ikke tynn, men jeg har en sunn vekt. Det er der kroppen min velger å stabilisere seg når jeg klarer å spise rett, så jeg tenker det er vekten for meg. Det betyr faktisk en nedgang på 39 kilo !! Det er mye!! Jeg klarer ikke å komme over sjokket at jeg veier så mye. Jeg føler meg feit. Samtidig - når jeg ser i speilet er jeg ikke SÅ feit ! Klær i normale størrelser passer ikke, for jeg er jo SÅ feit. Men, speilet viser ikke at jeg er SÅ feit. Det var vel lett å forstå noe av ?
Da jeg veiet 55 kilo og så i speilet, var jeg like feit som nå. Det er litt fascinerende å tenke på ! Jeg var så tynn som jeg drømte om, men jeg ville ta av mer for jeg følte meg feit. Alle normale klær i normale størrelser passet. Men, de satt feil på. Jeg ville ned enda en størrelse. Hvorfor skal noen få lov å bruke størrelse S, når jeg må bruke str L liksom ?
Vanskelig å få hodet med på kroppslige endringer. Man går å kjenner på- og er observant på kroppslige endringer, men man ser jo ikke seg selv i helprofil mer enn et par ganger pr dag. Kanskje det er derfor synet henger igjen?
Altså - jeg veier ikke 55 kilo i speilet. Mer 90? Nok til at jeg ser at om jeg går i poseklær, ser jeg ut som et telt. Og om jeg går i trange klær, ser jeg ut som en surret skinke. Hmmm.. Kanskje hodet henger med allikevel ?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Anna12. oktober 2015
Hei :-)
Så hyggelig at du har vært innom dagboka mi og lagt igjen en kommetar. Det var inspirerende! Du er bare 3 cm høyere enn meg....så vi stiler egentlig ganske likt. Jeg var oppe i 107 og det var helt grusomt!! Jeg følte meg veldig kjerring, noe jeg ikke kan fordra.
Mitt mål er også 70 kg. Jeg vet at da kjenner jeg meg veldig bra, så det er tull for meg å sette målet lenger ned. Den hardeste jobben er tross alt å holde seg nede :-) Jeg ønsker deg masse lykke til videre!! Vi kan godt holde et øye med hverandre om du vil.
c.AuthorAlias medasen😃11. oktober 2015
Haha, jeg kjenner meg SÅ godt igjen. Som om jeg kunne sagt det selv.

Må være digg å se vekta gå nedover uansett hva grunnen er. God motivasjon :) Og med god motivasjon går resten av kiloene av også ;)
108,0 kg

TRE SIFRE!Og pizza all the way! Livea?Foreverlivin

Jeg klarte meg uten storspising leenge i dag !! *Klapp på skulderen*
Så kom middagstidene!! Uten å ha spist før middag - så sier det seg kanskje selv at det er å be om den smellom som kommer. Før klarte jeg å kontrollere denne smellen. Eller, kanskje jeg pleide å unngå middag for å unngå smellen. Du skjønner- jeg er ikke flink til å begrense meg. Spiser jeg - så spiser jeg ! Mye ! I dag har jeg altså spist MYE pizza ! Herlighet, jeg er ikke forundret om jeg har kommet opp i 1 hel pizza alene ! Og dette er det jeg slanker meg på! Skikkelig vellykket !

En dårlig dag i dag med andre ord. Og i morgen er det fredag! I dette huset er det chips og sjokolade på fredagene. Og lørdagene. Og selvsagt søndagene. Er det mulig? Det er vel ikke akkurat et mysterium hvorfor jeg ser ut som jeg gjør !:O


Jeg lurte på om jeg skulle prøve å melde meg på Livea livsstilskurs. Ha et sted å gå, en gjeng å gå med - en grunn til å gå. Også er det ikke til å stikke under en stol at jeg faller pladask for alle reklamene som forteller hvor mye deltagerne der har gått ned. "Gikk ned 45kg" ! WOW ! Dette MÅ jo bare være bra grier! Problemet - selvsagt er det et problem med det jeg tenker er den O-store løsningen for meg - det er at det koster hele 7000kroner for 16 uker !! Det er drøye 400,- pr måned !!! Jeg ser for meg å stille det spørsmålet til mannen - "har vi penger til at jeg kan bruke så mye bare på meg?"
Det hadde ikke gjort noe om det var første gang jeg spurte om å bruke penger til sånn. Men, det er det jo selvsagt ikke. Jeg har brukt penger på alt fra treningssenter, bootcamp, grete Roede, slankepiller- og kurer osv. Og fortsatt sitter jeg her - heftig overvektig.
(Bare sånn for å ha det på det rene, så må man spørre når det er snakk om så mye penger - og penger ene og alene på meg.)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medasen😃9. oktober 2015
Lett å falle for reklamene ja! Jeg har også prøvd alt mulig. Ketolysedietten, generell lavkarbo, slankepiller, lavkalorideietter, you name it. Og er for tiden støttemedlem av freh fitness. 200 kr i mnd, kanskje ikke så mye, men det er penger rett ut av vindu så lenge jeg faktisk ikke klarer å dra meg dit. 10 min gange maks hjemmefra, men en psykisk sperre gjør at jeg fint kan komme meg dit, nesten, for å så å titte inn vinduet og traske videre med sekken på ryggen og late som jeg bare vare på vei en annen plass.For alle der inne er jo så slanke og veltrente. SÅ teit! Skjønner godt du må spørre om det er greit hjemme. Sånn er det jo når man har familie. penger går både hit og dit hele tiden og man prioriterer jo barna. Her i huset går den elsdte på svømming og den yngste på dans og det koster jo penger. Likvel kaster jeg penger ut vinduet...Kjenner jeg ble litt skyldbetynget her nå ja, kremt. (Vi er ikke rike, hehe. Vi bor i en liten leilighet hvor mannen og jeg sover i stua, faktisk) Men i det lange og det hele er det jo lurt at man fokuserer litt på seg selv. Ellers blir kanskje helseplagene såpass at det vil koste uansett.

Nei, fødselsvekt er det ikke snakk om lenger, hehe. Min yngste er 3,5 år så siden da er det bare sløveri og tøveri som har skylda!

Ser nå ut som vekta di peker rett vei på tross av pizzaen. Grattis med nedgang :)
108,4 kg

Dag to

Herlighet ! Den stålkontrollen jeg har på selvkontrollen må bare enres kraftig !!! Dietten har ikke gått særlig bra i dag, men jeg skal IKKE gi opp !!! I morgen skal jeg på jobb igjen - og da blir det ikke rom for småspising - og spising gjennom hele dagen som i dag.
Da er det kvelden jeg må bekymre meg for. Da skal jeg legge planer for måter å unngå å spise. TRENE for eksempel !! Gå inn her å skrive dagbok !
Diett 4 pita
pannekaker
frokostblanding
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medasen😃8. oktober 2015
Hei!
Takk for koselig kommentar i dagboka mi :) Selv har jeg hengt her inne, frem og tilbake i årevis. Det starta etter datter nr. 1, som nå er 10 år ;) Bare for å få av fødselsvekten. Den sklei fint av den gang, men i løpet av de ti årene har det blitt noen runder og etter jentunge nr 2, sitter kiloene som klister! Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg hadde selv en periode i livet jeg hadde stålkontroll. Spiste ingenting og trene hele tiden, men ble aldri fornøyd. Sunt var det ikke, men det er ikke dette heller og som deg, så savner jeg faktisk den tiden, galskap som det er... de gode dagene er det ingen problem å være flink, men med en gang det butter i mot en plass, blir plutselig mat og drikke dytta inn i trynet, som om det hjelper noe. Nei, dette skal vi klare nå! Ser ut som vekta di peker i riktig retning allerede. Grattis! :)
🐷109,0 kg

Søker slankevenn som skal mye ned

Nå er jeg mildt sagt deprimert over dette berget jeg er fanget inni. I hodet mitt kan jeg fortsatt løpe 10km. I realiteten klarer jeg faktisk ikke å løpe 400 meter uten å nærmest kaste opp. Det er kroppslig forfall på høyeste plan.

jeg føler jeg har kommet til et skille. Skal jeg fortsette å gi opp? Falle enda mer fra hverandre, eller skal jeg begynne å kjempe?
Den siste uken har jeg klart å legge på meg 3kilo. 3 kilo!!!! På en uke ! For folk flest er ikke dette mulig vel? Vel, jeg er tydeligvis ikke den vanlige damen i gaten. Jeg har lavt stoffskifte. Jeg er deprimert og jeg er (trodde jeg) - recovered spiseforstyrret. Nu vel - man kan gjerne ikke kalle seg frisk fra en spiseforstyrrelse når man har gått hinn veien og har blitt en overspiser som bruker mat for å kontrollere tankene?
Tidligere brukte jeg mangle på mat og trening som kompensasjon for å kontrollere. Kontrollere tanker, kropp og liv. Det endte ganske dårlig. Men, jeg må ærlig talt si at jeg savner det - i forhold til dette. Det handler om selvkontroll. Å klare å kontrollere inntaket. Nå har jeg mistet totalt kontrollen på inntaket og jeg klarer å miste viljestyrken på vei fra kjøleskap til stuen.

Jeg vil virkelig kjempe!! Virkelig ! Men, jammen er det vanskelig. Spesielt vanskelig å klare alene. Ingen å svare for. Ingen å konkurrere med og mot - og ingen å oppmuntre og bli oppmuntret av. Jeg vet dette er vitalt for meg og for at jeg skal klare det. Håper det er flere her som har samme behov og vil være med å henge med meg på veien. Det er et langt stykke å gå, så planen er at jeg blir her en stund.

Join meg?
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.