← Alle dagbøker
diarist.Alias

emmakristine

58 år177 cm9 innlegg 2002 0 følgere

Start102,8 kg
Sist99,6 kg
Endring−3,2 kg
BMI nå31,8
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. april 200226. mai 2002
😊99,6 kg

Jippi

Endelig,endelig er jeg under 100.
Og det er en deilig følelse.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blåklokka😃17. juni 2002
Gratulerer med tosifra!
Lykke til videre!
Klem fra Blåklokka
c.AuthorAlias lilje😃27. mai 2002
Kjempeflott!!! Gratulerer!

Ha en kjempefin dag! :o)
c.AuthorAlias ella😉26. mai 2002
Hei.

Så flott, det er en milepæl det - gratulerer så masse !

Hold på den deilige følelsen så lenge som mulig, og lykke til videre !

~Ella~

c.AuthorAlias Jojoen😃26. mai 2002
Hei :-)
Å ja, det skulle jeg tro.. under hundre *drømme*......

Jippi!! Jeg jubler med deg, for dette var gøy! Fortsett slik og du når mål for mål. Aldri mer tilbake til tresifrede tall!

Lykke til videre!

Jojo-klem
😊100,6 kg

en ny dag

Lenge siden jeg har skrevet noe i dagboka mi. Det har gått veldig trått med slankinga. Men jeg prøver jo hele tiden å tenke på hva jeg putter i munnen.
Ha en fin helg.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😉12. mai 2002
Hei.
Huff ja, tror de fleste her inne kan kjenne seg igjen i den der "trått" følelsen... Merkelig hvor fort motivasjonen kan svinge når man slanker seg. Iallefall er det flott at du tenker over hva du spiser, det er vel 1. skritt i riktig retning.
Lykke til videre, håper du finner tilbake til motivasjonen din !
~Ella~
c.AuthorAlias iset😑11. mai 2002
heisann:)
tregt ja, kjenner til det. har ikke vært flink jeg heller i det siste. men føler nå at det begynner å snu om:)
ha en flott dag i morgen, håper på sol:)
hilsen Iset.
😊101,4 kg

Jippi

Heisann.
Føler meg bedre i dag. Har gått ned litt også gitt.
Selv om jeg spiste Dolly pizza.
😛102,8 kg

En ny start???

Hei.
Som dere ser, går det rett til dundas med meg. Er lei, sur, og desperat. Så i dag har jeg begynt med Cambridge kuren. Veit om flere som har prøvd, og alle har vært fornøyde. Så nå får vi se åssen det går med meg. Det er forsøket vært iallefall.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias bamboo er feit😄21. april 2002
Dette skal gå bra!
takk for chatten igår!
jeg håper at du blir slankere med cambridgekuren.og at du får tilbake motivasjonen.
jeg selv skal ta meg en lang sykkeltur imorgen og starte på en ny periode,,, blir du med på en vektkonkurranse?
håper vi kan støtte hverandre, og klare dette sammen.
Mange hilsner fra Bamboo
c.AuthorAlias lilje21. april 2002
Vil bare ønske deg lykke til! Har ikke erfaring med Cambridge selv, men kjenner en som har brukt den, og hun var godt fornøyd!!! Ha en fortsatt god helg!
102,6 kg

Ja,ha

Det går den rette veien.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE8. april 2002
Stå på videre, skulle ønske jeg var like flink som deg!ANNE
c.AuthorAlias Fenrisulven8. april 2002
Hei du, jeg tror helt sikkert at du vil klare målet innen konfirmasjonen 5/5. Du har jo rast ned bare på noen dager.
1 kilo i uka er best sies det, selv om vi vel gjerne vil at det skal gå fortere.
Ikke langt igjen til to sifret nå:-)

Hilsen Fenrisulven
c.AuthorAlias ella7. april 2002
Hei.
Det går rette veien, ja det er bra sikkert, jeg er imponert over deg !
Lykke til videre !
~Ella~
c.AuthorAlias trixi7. april 2002
Flott Emmakristine, du er kjempeflink!
Fortsett sånn!
Ha en fin dag, og en flott ny uke!
Klem fra trixi
104,0 kg

En ny dag

Hei.
Dagen i går gikk fint helt til kl.21. Da kom jeg inn med en kjempevond rygg etter litt hagearbeid.Kjempesulten. "Tømte" både matskap og kjøleskap. Æsj !!!
Gikk på vekta i dag morres, fikk lyst til å grine, men blei mest forbanna.
Fant fram en gammel Libra slanke bok, får prøve å slanke meg etter boka. Så i dag har det gått kjempebra. Har veid hvert gram jeg har putta i munnen, og sitter her god og mett.
Jeg har liten tro på at jeg kommer til å klare det, men jeg får ta en dag av gangen. Har gitt klar beskjed her hjemme at skal jeg ha en sjanse, må jeg gjøre det på min måte. Ha egen mat en stund fremover,osv. Det var visst greit. Fant et gammelt veie kort fra mitt andre Libra slanke kurs, og da var startvekten på 81 kg.!!! 23 kilo + til i dag. Jeg gremmes.
Ha en fin helg alle sammen.
Klem fra emmakristine.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi6. april 2002
Glem hele sprekken du, og fortsett i den gode rutinene du har hatt i to dager nå! Jeg sier igjen at et godt råd er å tømme matskap og kjøleskap for alt usunnt, da er det ikke så farlig å ete seg gjennom alt sammen..hihi
Flott at det har gått bra i dag da! Du må bare stå på!

Jeg spiser selv ikke etter klokka 8, dette kan kanskje være noe for deg? Jeg er til tider sulten om kvelden, men jeg tar heller og lager meg noen gode kopper med te eller drikker masse vann.

Du må prøve å gi slipp på sånn trøstespising, det er vel vår verste fiende vil jeg tro.

Stå på, dette kan du klare!
Klem fra trixi
102,8 kg

Det går likar no...

Heisann.
Det går bedre i dag.
Frokost: nutrilett bar
Lunsj: nutrilett bar
Middag: trøndersodd
Har i tillegg drukket mye vann.
Men jeg har grådig lyst på noe snop, eller masse deilige, saftige grønne druer. Druer er min største fiende når det gjelder mat.
emmakristine
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi3. april 2002
Så flink du har vært!
Det var litt av en flott forandring i kostholdet du!
Du kan godt spise litt druer ja.. bare ikke overdriv..
Det er jo viktig at kroppen får i seg litt sukker i løpet av dagen...

Fortsett sånn og du ser snart fine resultater!
klem fra trixi
c.AuthorAlias Celia3. april 2002
Heisan!
Velkommen hit til dette stedet! Dette er et sted som virkelig har inspirert og motivert meg til å gå ned i vekt!
Jeg har som deg "alltid" slanket meg siden jeg var 18-20 år. Tre svangerskap har heller ikke gjort meg noe mindre i omfang. Jeg har gått på diverse slankekurs, Libra, Grete Roede, Grete Larsen, Fibermat...... ;har klart å gå ned inntil 20 kilo et par ganger, men har gått opp alle kiloene pluss enda fler etter hver gang.
Nå er det noen år siden sist jeg prøvde ordentlig, jeg har liksom vært kjempelei av alt som har med slanking å gjøre. Jeg har nesten spist på trass . Jeg har gruet til hver sommer de siste årene, men nå har jeg fått motivasjon og er veldig innstilt på at dette SKAL jeg klare!! Jeg prøver å tenke at det " bare er JEG som kan slanke meg, ingen andre kan gjøre det for MEG!" Men det er ikke alltid så lett. Det er veldig fint å få oppmuntring av andre som er i samme situasjon :)
Jeg er sikker på at dette er noe du kan klare hvis du går inn for det !!!!!!!
Lykke til!
Mange klemmer fra Celia
c.AuthorAlias Fenrisulven3. april 2002
Dette var bedre! Jeg synes at Krom hjelper på mitt snop-sug, det er jo til å bli gal av. Prøv Krom, men det må stå GFT (eller var det GTF) på boksen. Forsøk vanlig dose, hjelper ikke det så ta 1-2 ekstra.
Stå på og ikke gi deg. Har du en liten utskeielse i løpet av dagen så trenger du ikke vente helt til neste dag med å begynne slankingen igjen. Fortell meg om det! Jeg pleide å begynne hver mandag og slutte ca. lunsj tider samme dag for så å vente til neste mandag med ny slankekur, blir ikke slank av det nei.

Hilsen Fenrisulven
c.AuthorAlias Inemor3. april 2002
Spis druer du!
102,8 kg

Uff da

Hei alle sammen.
Det var i dag jeg skulle begynne mitt nye sunne liv.Men det gikk i vasken.
Frokost: pepsi max, 2 små ringer kransekake, 1 eple
Lunsj: pepsi max, 1 eple
Middag: pasta,pølser, deilig ostesaus + mye vann.
Men i morgen..... da skal jeg være flink.

emmakristine
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki3. april 2002
Hei og velkommen hit!

Masse motivasjon å få fra de andre her. Jeg vet hvor godt det er med feit og god mat, men jeg kjenner også at kroppen min ikke har godt av det! For meg virker sukker som en trigger, da er jeg i gang. Hvis jeg skal klare dette må jeg rett og slett kutte ut alt sukker (les: alt søtt, det er jo noe sukker i mye ferdigmat, og det bryr jeg meg ikke om).

Jeeg vet det fungerer for faren min gikk ned 20 kilo på et halvår bare ved å bytte ut sukker og søtt med frukt og grønnsaker.

Stå på - du kan klare det!
c.AuthorAlias nameit3. april 2002
Hei!

"I morgen i morgen, men ikke i dag." Det kan lett bli slik, men da er det bare å ta seg selv i nakken og si at nå er det nok. Vi får tenke på hvor glade vi blir når kiloene raser av oss og vi kan begynne å satse på ny garderobe. Det er ikke moro å gå i "telt". Jeg synes også det er pyton å ikke kunne spise alt det som er godt(alt godt som har gjort at jeg ser ut som høygravid i dag...)men jeg må bare tenke på at nå vil jeg se "normal" ut. Ikke gå og gjemme meg bort i svarte klær (med et lite håp om at ingen ser meg, for å sette det litt på spissen). I dag skal jeg prøve å være veldig flink selv, og det håper jeg at du også kan være.

Ha en super dag, og drikk masse vann, gjerne med ei sitronskive og isbiter oppi, da blir ikke vannet så tamt å drikke.
c.AuthorAlias Inemor3. april 2002
Hør på Trixi, hun er en glup jente! Stå på!
c.AuthorAlias trixi3. april 2002
OJ.. Ja, du bør kanskje starte på en frisk ny start i morgen?
Et godt råd! Kast alt usunnt du har i huset, fyll opp kjøleskapet med gode ferske grønnsaker, fyll på en mugge med vann..( om du synes det blir litt kjedelig med bare vann, kan du ta noen dråper sitron oppi, eller skjære opp fruktbiter og legge oppi, da får vannet litt mer smak..)

Prøv som A-P sier.. bytt ut brusen med vann!
Kransekake er det som du vet mye kalorier i, men lite fiber. Start dagen med et fiberrikt måltid.. da vil magen ha noe å jobbe med en god stund fremover!
Om du er glad i pølser, så bytt ut wienerpølsene med kalkunpølser.

Du sier at du i morgen skal være flink!
Det første jeg synes du skal gjøre er å sette deg ned med et ark og skrive ned hvorfor du vil ned i vekt og hvordan du vil gjøre det. For for mange så hjelper det litt å få det nedskrevet. Hver gang du da blir fristet til noe..kan du sette deg ned å se på lista....

Jeg vet det er hardt å begynne, men det er nok bedre å bare sette igang med en gang enn å gi seg selv mere tid...
Lykke til i moren, dette klarer du!!!!!

Klem fra trixi..*blåser litt motivasjonsstøv på deg* :)
c.AuthorAlias "A_P"2. april 2002

Hei, og takk for hyggelig kommentar i min dagbok.
Ja, idag var det et sunnere liv?
Begynn fra imorgen, da, vet du.

Husk å drikke mye vann. Kanskje isteden for cola'en?

Lykke til

Klem
102,8 kg

Jeg hater meg selv

Jeg er desperat. Sommeren nærmer seg med stormskritt,og jeg kvier som en hund til det blir varme i været.Da må en jo kle av seg.Jeg ser så fæl ut.Ser ut som jeg er høygravid.
Har vel alltid (nesten) vært på slankekur i voksen alder, men blir bare feitere og feitere. Jeg trenger hjelp.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dronte4. april 2002
Hei og velkommen!
Jeg så meg i speilet i november i fjor og tenkte som deg.... NÅ er det på tide å gjøre noe!!!!
Jeg tenkte og grublet og grudde meg veldig til å begynne "selvpiningen", men 4.desember var jeg klar. Nå har jeg klart å gå ned 12 kg og er veldig fornøyd med det, men det er fremdeles 10 kg som skal av innen august.... Jeg innrømmer at jeg hadde min tvil til at jeg skulle klare så mye, men når jeg ser det går såpåss greit som det faktisk gjør så motiveres jeg til å fortsette :-) Måten jeg klarer dette på er mer mosjon og sunnere mat - og all snacks, snop, kaker etc i minimale kvanta.....ikke enkelt men det går :-)
Jeg spiser frokost, lunsj, mellommåltid (1 frukt), middag og kveldsmat. Drikker MASSE vann og litt kaffe/te, men ingen juice, melk eller brus! Jeg trodde jeg var avhengig av skummet melk og tab, men det er jeg altså ikke :-)
Ellers går jeg veldig mye tur, ca 3t hver uke + trener aerobic 2-3 ganger hver uke...... Nå som våren er på gang er det ikke vanskelig å ta en kveldstur annen hver dag! Prøv! 1- 1,5t rask gange er veldig virkningsfult. Det vanskeligste for meg er å holde meg unna potetgull........jeg elsker potetgull! Men jeg har lært meg en fin tanke som hjelper meg i kampen mot det ( og andre fristelser) "Det hadde vært godt nå - men er det godt om 10 min?" - svaret er som oftest NEI - da er det enklere og la det være..... Jeg ønsker deg lykke til - dette fikser du!!
c.AuthorAlias trixi2. april 2002
hei hei!
Takk for kommentar i dagboka mi!
Ja man kan lett vippes av pinnen..og fyke opp i vket selv om man har vært flink en stund..

Da kan det nok være lurt at du stoler på deg selv; om at dette skal du klare!! For det kan du!

Skriv i dagboka her hva du spiser hver dag..det er en motivasjon i seg selv!
Da får du også kommetnarer om alternativ mat du kan spise, om du bør spise mer eller mindre etc.

Stå på, dette klarer du!!
Masse klemmer fra trixi!
c.AuthorAlias bollapinnsvin2. april 2002
Heisann!!

Velkommen til slankedagboken.. Dette er en supermotiverende side, og jeg tror du vil få mye godt utav denne:)

Du må ikke hate deg selv, heller vær glad ideg selv, og stolt over at du har tatt steget der du vil gå inn for å slanke deg, og deretter, belønne deg selv for hvor flink du er:)

Du får masse oppmuntring her, det hjelper utrolig mye for motivasjon og selvbilde.. Husk du er ikke alene, vi er her for å støtte hverandre og gi hverandre gode råd:)

Lykke til med slankingen, håper og høre fra deg!!

Klem Henriette
c.AuthorAlias Fenrisulven2. april 2002
Du må ikke hate deg selv! Skjønner godt hva du mener, har vært der selv. Nå har ikke jeg holdt på med slanking lenge, men fant ut at jeg trengte hjelp til og komme i gang med sunne spisevaner og sunt kosthold. Jeg begynte på Libra for 3 uker siden. Jeg valgte Libra for de fokuserer mer på riktig/sundt kosthold en kaloritelling. Gikk ned 2,9 den første uka og skal på kurs igjen i kveld. Mulig at et slikt eller en annen form for kurs er noe for deg, det er hvertfall lettere og komme i gang når man får litt hjelp. Mitt hovedmål er å være ferdig "slanket" 030303, mange delmål underveis mot det store.
Denne sommeren blir jeg nok ikke den sprekeste berta på stranda, men neste år!

Stå på, ikke gi opp! Du skal få hjelp av meg her på denne siden!
c.AuthorAlias tjukka1. april 2002
Hei på deg.
Du har helt sikkert like liten grunn til å hate deg selv som jeg og alle de andre her (og ellers i verden) har. Selv hater jeg de spisevanene jeg har (hadde) lagt meg til, og de 20-25 kg ekstra det medførte. Da jeg så at min datter (som bare er fem år) begynte som meg - hadde alltid lyst på noe å spise, men var aldri sulten når vi hadde måltider - så jeg at det var på tide å gjøre noe.

Jeg meldte meg på Libra-kurs. Har gått der i tre uker nå, og har veiedag i morgen....grrrruer meg. Har jo vært påskeferie og hadde bursdag i dag....huttetu..! Hvis du vil vite litt mer om meg og hva Libra går ut på (eller kanskje du vet det?) så se på dagboken min. Vi skal nok klare kampen mot kiloene og veien til å bli stolte av kroppen vår alle vi her inne. Tror du ikke? Så lenge vi alle går sammen. Ønsker deg all mulig lykke til. Uansett hvilken vei vekta går, er du betydningsfull.
Hilsen tjukka (som håper på å kunne slutte å bruke det aliaset...)
c.AuthorAlias trixi1. april 2002
Hei kjære deg!!
Velkommen til disse sidene! Om du bruker siden aktivt fremover.. skriver i andres dagbøker og i din egen, vil du få masse god respons.

men kjære deg, du må ikke hate deg selv!!!
Selv om man har noen kilo for mye, er man like unik og fantastisk som alle andre..( lettere mennesker..).
Det kan kanskje høres ut som om du ikke trenger en direkte slankekur..( i og med at du sier du har vært på slankekur hele ditt voksne liv..), det jeg synes du høres ut å trenge..er en litt ny innstilling: nemlig: å strebe etter et sunnere liv.

Jeg er ingen erfaren slanker..men kjenner på meg selv at jeg for tiden har masse nyvunnet energi og selvtillit når jeg lever sunnt. Og roser meg selv, og får masse rot fra alle de flotte menneskene her inne på denne siden.

Ikke bry deg om raske og lettvinte dietter etc..men konsentrer deg om å spise ofte, lite, næringsrikt og sunnt, og kom deg i bevegelse..dette er den aller beste måten å miste noen kilo på og komme i form på.

Vet ikke om dette var noen ord som traff deg..
men jeg vil bare si velkommen hit og lykke til i veien mot et sunnere liv!!

( jeg er forresten sikker på at du ikke ser fæl ut! :) )
Klemmer fra trixi
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.