← Alle dagbøker
diarist.Alias

emilie

46 år153 cm8 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start48,0 kg
Sist50,0 kg
Endring+2,0 kg
BMI nå21,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. desember 200110. februar 2002
50,0 kg

Tilbake, og HJELP!!

hei alle sammen!
I`m back, og det med noen kilo ekstra på slep.
Tar det med et smil, men denne utviklingen kan ikke fortsette.
Har nå endelig fått internett tilkobling i den nye leiligheten, så nå skal jeg begynne å skrive her fremover.
For å si det som det er så har nok kostholdet sklidd helt ut. Spiser rimelig sunt, men nå har jeg begynt å spise enormt store frokoster..Mange ganger 4-5 brødskiver, så nå skal jeg sette meg ned å finne ut av en sunn slankeplan. Må begynne å venne meg med litt mindre mat igjen, og jeg trener ikke så mye lenger heller, så kroppen har blitt slappere..

Merker det ikke bare på kroppen, dette med kostholdet, men humøret mitt er dårligere også, nå som jeg ikke spiser passelig. Men nå skal jeg skjerpe meg..
Har et mål til sommeren:Skal veie 46kilo. Vet med meg selv at da er jeg slank, og da sier jeg meg fornøyd.

Satser på en nedgang på 1 kg pr måned.. Det kan jo ikke bli altfor vanskelig da, men så vet jeg jo med meg selv at jeg er treig når det gjelder slanking. Vil ikke gi opp nå som jeg er så nærme målet. har jo gått ned fra 55 kg, så jeg skal klare 46 kilo. Ser at det er utrolig mange nye mennesker her inne,så en fdag denne uka skal jeg sette meg ned å skrive noen kommentarer!

Ha en flott uke alle sammen!
Store klemmer fra emilie!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette10. februar 2002
Hei!!!!!!!!!
Så koselig å se deg her inne!! Har virkelig savnet deg det må jeg bare si!! Som du kanskje har sett så har det ikke gått helt toppers med meg siden du slutta og skrive her heller..masse fine mennesker her inne,men det var noe rart i at du forsvant!!ÅÅÅÅÅ,så koselig det var å høre at du kom tilbake!!!! Nå ble jeg skikkelig glad..hadde nesten gitt opp håpet om å se deg her igjen…
Noen flere kilo på slep ja..det har jo jeg fått også som du ser av dagboka mi..men de er på vei bort nå,og nå skal det bare gå nedover til jeg har nådd målet mitt..forhåpentligvis utpå sommeren…
Så fint at du har fått deg internett og at du liker deg!! Ok å bo i oslo???
Mange nye mennesker her inne ja..blitt et mylder av mennesker..mange nyttårsforsetter der ja..:)
Jeg er veldig klar for å klare målet mitt nå..dette er liksom et must for å få en bedre hverdag..og jo mer som forsvinner,så merker jeg at jeg blir gladere og gladere..etter jul har det jo omtrent stått stille..motivasjonen har vært på bånn til tider,og jeg har slitt med en del ting.satt meg en del mål for dette året,og det har vist seg at det er vanskelig å oppfylle alle på engang..men jeg gjør mitt beste!! Nå begynner jo været å bli bedre framover, så jeg lurer på å prøve knærne etter hvert å starte å jogge litt..se om jeg klarer det liksom..bør absolutt få litt dreisen på jogginga…
Motivasjonen er for tiden på topp..og særlig nå når du har kommet tilbake..
En kilo i måneden tror jeg ikke er noe problem for deg!! Kommer til å bli en fin sommer for oss dette???
Jaja..må legge meg nå..har vært å spilt volleyball i hele dag,så er ganske sausa…må få litt søvn før det setter til med skole igjen i morgen..bare en uke til,så er det vinterferie for meg!!! JIPPI!!! Skal på fjellet å forbrenne masse kalorier da ja…
Jaja…vi snakkes vel,nå som du har kommet deg inn her igjen..:)
Klemmer fra Anette
48,0 kg

bare innom for å si hadet bra!

hei alle sammen!
Jeg erbare innom på en snarvisitt for å si hadet bra..
Har skjedd litt forandringer her i det siste, og jeg er lei for at jeg ikke har fått tid til å være innom disse sidene!
Jeg flytter til Oslo nå, noe som ble bestemt for ikke lenge siden. Skal flytte inn sammen med en venninne som bor der inne. kommer nok ikke til å drive så mye med slanking fremover. Jeg godtar den kroppen jeg har nå, og det får heller være med at magen min er stor i forhold til resten av kroppen!

Jeg vil spessielt takke Anette!
Du har hjulpet meg så utrolig mye, og gitt meg den motivasjonen som jeg trenger. Du kommer helt sikkert til å nå målet ditt, det vet jeg, for du har viljestyrken!
Selv om motivasjonen ikke er helt på topp nå, så finner du nok snart motivasjoenen igjen. du husker planene våres om stranden til sommeren:) Rekker rett og slett ikke å skrive masse kommentrarer her nå, men jeg vil i alle fall si tusen takk til dere alle!
Dere er supre folkens, og jeg håper virkelig at dere alle når den vekten dere ønsker.
jeg kommer sannsynligvis ikke til å ha internett tilgang nå i nærmeste fremtid, men jeg skal forsøke å få kommet meg inn på disse sidene en gang i blandt. Og anette!!: Jeg skal følge med deg!
Dette klarer du, ok?

Mange klemmer og motivasjonsvibber fra Emilie!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette15. januar 2002
Hei!
Når jeg leste innlegget ditt i dag, ble jeg helt på gråten nesten..:) Kommer til å savne deg veldig!!
Har savna deg her inne de dagene du har vært borte nå, og ble så glad når jeg så du hadde skrevet...:)
Men,men..kan jo ikke gjøre noe med det...at du sier ha det mener jeg..:) Du får ha lykke til i oslo!Håper du får det kjempe fint!!
Kroppen din er sikkert bra som den er..det tror jeg..men ikke glem kostholdet helt da..:) men det gjør du nok ikke heller..

Tuuuuuuuuusen takk for all støtte fra deg,og hjelp!!
Det har vært så utrolig koselig å ha deg å skrive med...:)
Håper du får tid til å ta en titt her en gang i framtiden da,..håper du ser forskjell på meg da..:)
Motivasjonen har vært veldig dårlig det siste..men,men..håper den kommer seg..
Til helga blir det skikkelig festing,så det blir jo ikke bra for slankinga,men det får gå..masse volleyball til helga også så..:)

Når du får tilgang på internett,kan du,hvis du vil,skrive en mail til meg:anette_elvestad@hotmail.com.
Men,Emilie: Absolutt ingen tvang!! Bare hvis du skulle få lyst..:)
Ønsker deg i hvert fall all lykke til,og håper du får det fint framover!! Koselig å bli "kjent" med deg..:) Og igjen,tuuuusen takk for all hjelp og støtte!!
Masse klemmer fra Anette, og mange lykke til tanker!!
47,0 kg

jøss

Rekker ikke skrive så mye her i dag. Skal ut å spise middag med "gutten min" Tror faktisk vi blir sammen i løpet av uka. Han er bare så fantastisk..
Vet ikke hvorfor jeg har gått ned en hel kilo, men det er vel sant at hvis man er forelska så går man litt ned i vekt..

Har begynt med studier og trening igjen, så nå har jeg det litt travelt for tiden.
Kommer nok innom her igjen snart og forteller litt om hvordan det går..
Ståpå alle sammen!!
Klemmer fra Emilie
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias mille11. januar 2002
Hei!
Jeg kan ikke forstå annet enn at du må være sivslank og flott akkurat som du er nå? Vet ikke hva slags kroppsbygning du har, men BMI ligger jo helt ned på grensen til undervekt. Du har vært flink og gått ned de få kiloene du trengte, nå kan du kanskje ta en ekstra kikk i speilet og se om du ikke er akkurat passe som du er! Er ikke bra å bli for tynn heller, en kan risikere å slanke seg syk.

Vennlig hilsen Mille
c.AuthorAlias deprinette10. januar 2002
Hei hei!!
Gratulerer så masse med både vekt og kjærligheten..:)
En kilo ned er jo kjempe bra...forelskelsen har magiske krefter vetu, så det er nok mye derfor..:)
Selv syns jeg det går tregt med slankinga om dagen..kommer ingen vei, og har fortsatt ikke nådd 66..men,men..kan ikke gi opp nå..det ville vært for dumt..ikke sant???
Syns det er kjempe fint at du har gått ned en kilo, og det fortjener du også..en sprekk her om dagen..men det gjør jo faktisk ikke så mye med det en gang i blant,hvis det bare er lang tid i mellom...
Jaja..må løpe nå..skal på trening..men grattis igjen..
vi snakkes vetu!
¨Klem Nette
48,0 kg

årets første kjempesprekk...

Jaja..årets første kjempesprekk kom idag..skriver inn vekta på 48 for det er sikkert det jeg kommer til å veie imorgen..
Sprekken bestod av 200gram melkesjokolade(hva i huleste tenkte jeg på???) + endel smågodt..
Dette har ikke kroppen min godt av, så jeg må skjerpe meg..
Har endel ekstra kalorier og forbrenne denne uka, så utskjeielser til helgen blir ikke noe av.
Jaja..kommer inn igjen her når vekta viser 47.5 igjen.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kim9. januar 2002
Hei Emilie
Takk for koz hilsen.
Det hjelper at noen bryr seg.Jeg er såååå fullstendig uten motivasjon.Det er ikke lenge før du er nede på 47,5.Det er ok å sprekke av og til,men ikke flere ganger i uken.(sånn som jeg gjør)Hvordan går det med sunne matvaner?
Det er det jeg prøver å legge om til.Men hvorfor liker jeg så godt alt som IKKE er sunnt?Hmmmm....
Håper du snart er tilbake :)
Ha en fin uke Emilie.
Koz Kim
c.AuthorAlias tulipanen9. januar 2002
Hei

Jeg bestilte dem gode te gjennom internett, men helsekostbutikker burde jo ha den! Men husk, vær i nærheten av toalettet, da vi reagerer forskjellig. Det gikk fint meg meg, men værre med søteren min!

Vel vel jeg syntes du er flink uansett. Jeg har et tips hvis jeg ikke har nevnt det før: Jeg pleier å si til meg selv når jeg er som mest fysen" Trenger jeg virkelig det der" Noen ganger funker det og andre ikke...
Lykke til..

47,5 kg

Veiedag

Ned en halv kilo er super. Akkurat passe. Ikke for mye og ikke for lite:)
Er veldig flink med maten om dagen og trener de faste timene mine. Spiser ikke noe godterier i hverdagene, mens i helgene skjeier jeg litt ut. Denne helgen spiste jeg 1 pose salt sild, 1 pose kola vingummi, 1 sjokolade og en mc flurry. Det var det jeg spiste av usunne ting. Alikevell passer jeg på å spise 1000kcal om dagen.

I dag har dagen min sett slik ut:
Frokost: to tynne brødskiver med leverpostei, salatblader, philadelfia
lunsj: to grove knekkebrød med leverpostei og philadelfia+ salatblader
mellom: et knekkebrød med phildelfia.
Middag: 1 stor potet, 1 karbonade og en halv julepølse bit+ grønnsaker.
Trening: 1 times styrketrening, 45 minutter spinning, og 30 minutter på steppemaskin. Trener fast 3 dager i uka, og det skal jeg fortsette med.
kvelds: 1 knekkebrød med leverpostei og salatblader, 10 rosiner, 2 kornmo med philadelfia..

Synes det går greit med matinntaket og krom tablettene hjelper faktisk:) Synes også at det er positivt at jeg klarer å holde meg unna godterier fra mandag-fredag. Har liksom noe å glede meg til når helgen kommer..

Har egentlig ikke noe mer å føye til..
Ønsker alle andre slankere her inne lykke til videre. Har kommet enormt mange nye brukere her, noe som jeg synes er veldig positivt. Nå er jo sommeren her om drøye 6 måneder, så nå får vi gjøre oss istand til bikini sesongen...

Mange klemmer fra Emilie!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen8. januar 2002
Hei

Jeg meldte meg på i går jeg. Du ligger på det jeg lå på i vekt da du startet. Hvordan har peroiden vært. Syntes du har vært veldig flink altså. Du hadde samme BMI som jeg har nå. Ja tenk det er bikinisesong snart og nå eller aldri. Jeg trener også mye. Lykke til!
48,0 kg

Jeg trives med denne livsstilen

Hei!

Det går riktig så bra nå for dagen.
Føler jeg har begynt med de sunne matvanene og hittil har jeg bare spist sunn mat, og ikke rørt godterier eller annet usunt.
Treningen startet jeg ordentlig opp med i går for da ble det nemlig 1 time styrketrening etterfulgt av 1 time spinning.
Merker det litt på kroppen i dag, men det er bare deilig.

Har jo som mål å trene 2 spinning, styrke og aerobickstimer i uka, så jeg håper jeg skal greie dette. I morgen skal jeg en tur til Oslo for å møte noen venninner. På lørdag skal jeg på fjellet å stå litt på snowboard, så jeg komemr nok til å være litt aktiv.

I går når jeg la meg hadde jeg veldig god samvittighet, for jeg hadde spist sunt, riktig og mosjonert.
I går spiste jeg mange måltider også, noe som jeg skal begynne med.
Spiste 2 knekkebrød med salami, salatblader og agurk til frokost.
mellom: en kopp confecta.
lunsj: 4 stk kornmo kjeks.
middag: 1 laksefilet og en haug med grønnsaker(salatblader, brokkoli, agurk, erter, gulrøtter)
etter trening: 20 rosiner..

drakk også en haug med vann..
I går gjorde jeg også et lite impulskjøp mens jeg var i byen.
Kjøpte bio krom og eple-eddik kapsler. Har hørt mye bra om bio krom så jeg tenkte jeg skulle prøve det, og eple eddik kapslene var et rent impulskjøp. Har liten tro på sånt, men det er jo alltid verdt et forsøk.

Ønsker alle en videre fin slankeuke!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Moken6. januar 2002
Hei Emilie!

Jeg kan bare drømme om å komme ned på svimlende 48 kilo noensinne, selv om vi er like høye... ;o) Må bare si at jeg er en stor kakesmule misunnelig på deg!

Nå er jula med tilhørende fristelser (endelig) over og da er det mulig å sette igang for fullt igjen. Bare sunne saker og mye trening er vel det som skal til.

Fint å høre at du har det bra!
Klem fra Moken
c.AuthorAlias deprinette4. januar 2002
Hei,hei!
Ja, det er deilig å komme inn i de faste rytmene igjen..jeg syns også det..selv om det ikke går helt etter planen siden jeg fortsatt rusler hjemme ved juletreet og all julepynten..men det går i grunn ok alikevel..
Jeg har også hørt mye om bio krom...mamman min bruker også noe slikt..jeg har vurdert å kjøpe sånt selv, men så lenge jeg klarer meg uten er det ok,for jeg hater å svelge tabletter osv..:)
Jaja...gleder meg litt til uka, selvom det blir skole igjen, så skal det bli bra å komme ordentlig i gang igjen..trening osv..det skal bli bra!!:) Blir nok masse volleyball på meg framover...det skal bli herlig..til helga er det kretsmesterskap og da må vi skjerpe oss ja..:)
jaja..var på salg i går jg da...hmm..kjøpte meg to jakker,en inne jakke og en ute-jakke...ingen av delene på salg..:) men,men..vurderte å kjøpe bukser..men jeg venter med det til litt utover...er litt teit kjøpe bukser nå, hvis de er for store om et par måneder, som jeg håper på da vetu...:)
jaja..har ikke kommet ordentlig i gang med vann-drikkinga mi ennå jeg..det får jeg se å starte med..:)Har et ørlite håp om 66 på mandag, men vet ikke om jeg klarer det uten trening..hm..får se..:) Kanskje får jeg tid til å gå en lang tur en av dagene nå i helga..
Syns det går riktig så bra med deg jeg...flink er du!!
Nå må jeg stikke, men ønsker deg en god helg, og satser på at du ser endringer på søndag..:)
Lykke til!! Mange nye her inne nå forresten..jeg er glad jeg ikke er en av dem som starter først nå..:) Deilig å vite at jeg er igang liksom..Vet du forresten hvorfor vi plutselig har blitt ett år eldre??Ble alle det over natta til 2002 liksom??:)
Jaja..snakkes!
Klem Anette
c.AuthorAlias studine4. januar 2002
Heisann,
Takk for hyggelig kommentar. Klar over at du veier nesten halvparten av meg?? Synes du har en bra vekt (kanskje litt lite? men så sier jo ikke vekten så mye), og håper du satser mer på å trene å få mer muskler enn å gå ned i vekt. Er jo utseendet som teller og ikke vekten når en kommer ned i din vektklasse, finpussing lissom. Uansett ønsker jeg deg lykke til, synes du er flink jeg, som trener så mye! =)

klem fra Therese
48,0 kg

veien til det sunne liv.

Heisann alle sammen, og riktig godt nyttår.
Håper alle sammen har hatt en fin jule og nyttårsfeiring med masse god mat. Jeg har kost meg skikkelig i jula, og har spist og drukket godt. I går var det nok mange som lovet seg selv å spise sunt resten av året og jeg var en av dem. I dag når jeg tenker over dette i edru tilstand så skjønner jeg at dette er umulig. Det er umenneskelig å bare spise sunn og riktig mat, og derfor skal jeg faktisk ikke slanke meg på samme måten jeg har gjort før. Jeg skal konsentrere meg endel om kostholdet og trening, men skal ikke være så opptatt av vekta. Kommer kanskje til å veie meg en gang i uka eller no, og kommer heller ikke til å skrive her inne like ofte som før. Kommer nok innom 2-3 ganger i uka for å avlegge rapport og sånn..

Men jeg har visse nyttårsforsetter jeg også, som alle andre..
for det første skal jeg slutte å røyke(oops det var vist en hemmelighet) spise knekkebrød istedet for brødskiver, trene 3 ganger i uka(tilsammen 6 timer) Ikke godterier fra mandag-fredag. I helgene kan jeg skjeie ut litt..trene magen.. drikke masse vann.. ikke drikke mye alkohol, slutte å bite negler..

Dette var altså mine nyttårsforsetter..om jeg holder dem?sannsynligvis ikke..nyttårsforsetter er til for å brytes, men jeg skal prøve så godt jeg kan...I morgen skal jeg gjøre inkjøp av knekkebrød og sunne matvarer. I dag har jeg spist perfekt. knekkebrød, grønnsaker, fisk, pasta, bare sun mat og jeg har drukket masse vann og gått en 45 minutters lang tur.

Håper bare denne "bli sunn" motivasjonen varer:)
lykke til videre alle sammen.
Klemmer fra Emilie
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette2. januar 2002
Hei Emilie og godt nytt år til deg også!
Deilig å være tilbake her syns jeg...
Har også ganske bra motivasjon nå...særlig etter at jeg har kommet meg inn i gamle bukser som har vært for trange..litt synd at yndlingsbuksa nesten er for stor..men jeg skal på salg i morra!!:)
Jeg vil også satse på å få en bra livsstil nå..og går slankinga etter planen,så skal jeg være nær målet i slutten av februar..håper i alle fall å være helt ferdig med selve nedgangen i løpet av mars måned..så er det bearbeiding etter det..fram mot sommeren..og forhåpentlig for resten av livet..:) tror faktisk dette kan bli et fint år jeg..gleder meg til å kunne vise meg ute uten å føle meg som en svær elefant..håper jeg kan det engang..:)
Jeg har vurdert å ikke ha godtestopp i helgene jeg også..men la det være i ukedagene..men jeg vet liksom ikke om jeg klarer det uten videre..men jeg syns igrunn det med godtestopp blir litt for strengt..men jeg får se...jeg har ikke helt bestemt meg ennå..men i ukedagene skal det ikke bli godteri..:) Men det at vi klarte godtestopp så lenge som vi klarte før jul,det syns jeg er helt utrolig..:) Flinke er vi..:) Nå ser jeg veldig fram mot sommeren, og gleder meg til å gå til innkjøp av bikini..:) Dette skal jeg klare!!
Syns nyttårsforsettene dine var bra jeg..selv har jeg også 10 nyttårsforsetter...regner med å klare mange av dem!!:) Har aldri hatt så mange før..men jeg vet nå at jeg klarer ting om jeg bare går sterkt nok inn for det..så derfor skal jeg klare det!!
Røyking ja..det gjør jeg også...jeg har ikke det som et nyttårsforsett å slutte..det av den grunn fordi jeg har røyka lenge, og mye mer enn jeg gjør nå..jeg har liksom klart å kutte sånn gradvis ned..og nå tror jeg kanskje jeg skal kutte helt ut..men så er jeg ikke sikker om jeg vil helt..så jeg vet ikke...det har jeg faktisk ikke tenkt på å skrive om her inne..det er igrunn mye jeg ikke har tenkt på å skrive da men..greit å ha noe for seg selv også..:)Men det er jo bra hvis du klarer å slutte med det også..:) passer jo ikke helt inn i det sunne livet vi skal få oss..:)
Lykke til videre!!Selvfølgelig skal jeg skrive til deg...må jo se hvordan det går med deg..:)
Klemmer fra Anette
48,0 kg

nytt år= nye muligheter(har slettet gamle innlegg)

Heisann alle sammen!

Fant ut at det var best å slette alle gamle innlegg.
Vil starte på blanke ark :-)

Kommer for fullt etter nyttår.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.