← Alle dagbøker
diarist.Alias

ellen

46 år164 cm22 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start67,0 kg
Sist60,0 kg
Endring−7,0 kg
BMI nå22,3
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. juni 200110. januar 2002
60,0 kg

Aktiv målsetting fungerer fint.

I går var jeg flink i forhold til de foregående dagene, og noe av grunnen er at jeg i forigårs var så utrolig lei av at jeg gjør ting på tvers av det som jeg vet er rett. I tillegg har jeg et relativt høyt aktivitetsnivå, i går jogget jeg i en time og sto dessuten ski i nesten to. Det kjennes på musklene i dag!

I dag har jeg derimot vært mindre flink så langt. Direkte uflink, faktisk. Snart skal jeg ut og trimme, så jeg får håpe en del av de ekstra kaloriene forsvinner da.

Gleder meg som sagt til å starte studeringa igjen. Da slipper jeg å bli kontinuerlig fristet. Mitt viktigste våpen mot slike fristelser er å minne meg selv til stadighet om at jeg egentlig ikke liker dette her. Har fungert utmerket med brus, og relativt bra med peanøtter og potetgull. Bøygen er kaker og sjokolade. Den jenta som ikke liker sjokolade har jeg enda til gode å møte!!! Prøver derfor å tenke at sjokolade smaker best om jeg spiser det ytterst sjelden. Jaja, noe må en jo ha å jobbe med!

Satser sterkt på å gå fra en elendig start til en fin avslutning på dagen.
Hilsen ellen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cassandra17. januar 2002
Hei ellen
Måtte bare si at det er deilig å høre flere med samme lasten.. Jeg kunne godt byttet bort alt annet i hele verden og jeg fikk kaker og sjokolade, men nå har jeg ligget unna i snart 3 uker, og da er det plutselig en annen faktor som slår inn.. Jeg kan være fristet som bare det, men så tenker jeg at det jeg har gått igjennom de siste ukene skal ikke ødelegges!! Jeg fortjener å se bedre ut nå, og blir så sta at man fortrenger suget, men hos meg kommer ikke denne følelsen før man har vært riktig flink i ca en uke i strekk.. etter det blir det lettere å si nei..i alle fall for meg!
Det er som regel når man kommer hjem og setter seg foran tv´n at suget kommer.. Kluet er å begrense TV tittingen, og prøve å holde seg opptatt med andre gjøremål som ikke får deg til å tenke på godteri.
Dette var kanskje ikke noe nytt, men vi er jo her for å hjelpe hverandre..
Klem fra cassandra
60,0 kg

Utskeielse, trim, utskeielse...

Hm. Av en eller annen merkelig grunn har jeg fremdeles ikke fått svi på vekta for mitt usunne kosthold, men jeg venter på en skikkelig baksmell.. Gleder meg til å starte studiene igjen, slik at jeg selv kan bestemme hva som skal befinne seg i skapene til en hver tid.

Det vanskeligste for meg er å avslutte et måltid. Når jeg sitter alene er det så lett å bare hente seg ny mat å gomle på mens avisa leses ut. Og har jeg først begynt er det forferdelig vanskelig å slutte. I morgen skal jeg ta med avisa på stua med en gang jeg har spist ferdig. Og når den er utlest bærer det ut på tur med en gang. Når jeg så kommer inn igjen synes jeg det er lettere å la være å spise.

Ikke blir jeg noe lykkelig av all denne fete og usunne maten heller. Jeg får umiddelbart dårlig samvittighet, men ikke NOK dårlig samvittighet til ikke å ta en kake til... Jeg blir dessuten lat, slapp og uopplagt, noe jeg godt vet med meg selv. Likevel, og det er dette som er så forunderlig, spiser jeg store mengder snop. Det er litt trist, men pr dags dato kan jeg ikke forstå at jeg noen sinne kommer til å bli en person som kan ha snop liggende urørt i skapene. Likevel synes jeg det er fint å ha det som et langsiktig mål.
Først og fremst skal jeg hvertfall ned til 55kg!
-ellen
60,0 kg

Kakerestene...

Hei og godt nytt år!
Det er mange, mange måneder siden sist jeg skrev noe her, og jeg er glad for at det også er noen kilo siden! Jeg greide faktisk å nå målet mitt for dette semesteret, under 62 kg ved årskifte, og det med god margin. Likevel er jeg ikke helt i mål. Planen er å gå ned til 55 kg dette semesteret.

Jeg hadde aldri greid å gå ned disse kiloene uten den hjelp og inspirasjon jeg fikk fra disse sidene i sommer. Nå håper jeg på å få et kraftig spark i riktig retning, for min egen svakhet for alle julerestene er bedrøvelig. Jeg spiser mer usunt nå enn i selve jula! Å kaste kaker er for mitt vedkommende ikke aktuelt, ettersom jeg nå bor sammen med en familie som mer enn gjerne vil ha. Dette dreier seg rett og slett om viljestyrke...

Denne dagen har begynt skrekkelig og med kaloriinntak som sikkert er tilstrekkelig for mange dager. Dette kan jeg ikke la fortsette! Jeg vil komme i mål.
-ellen
64,0 kg

Vanskelig helg i møte

Nå skal det feires bursdag hjemme, med alt av usunne ting det medfører. Har likevel ambisjoner om å greie dette sånn nogenlunde, og motivasjonen er betraktelig styrket etter å ha lest en del dagbøker her inne!
-ut på tur
-spise sakte, små porsjoner, velge sunt
-ikke miste målet av syne
-vann, vann, vann
Dette er selvfølgelig opplagte punkt, men det er greit å repetere dem en gang i blant. Og hvis noen har flere, er det bare å komme med tilføyinger!!!

Jeg har som mål å veie 63kg til månedskifte, og så gå ned 2 kg i måneden:
Slutten av september: 61kg
Slutten av oktober: 59kg (YOHO!!)
Slutten av november: 58kg (hvertfall)
Men så kommer eksamensperiode og juletid, og da skal jeg bare fokusere på ikke å kommer over 60kg igjen. Så får jeg heller ta meg sammen på nyåret.

Vet ikke hvor ofte jeg får anledning til å gå inn på disse sidene, heller, men jeg skal gjøre det så ofte jeg kan. Motivasjon og stå-på-viljen blir alltid styrket betraktelig.
Jeg ønsker dere i alle fall en fin slankehøst, og håper dere når målene, både når det gjelder trening og slanking!
Stor klem fra ellen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone17. august 2001
hallo!!!

Hadde bursdag selv for et par uker siden, og gruet meg litt til å stå ansikt til ansikt med en haug med kaker. Det gikk imidlertid greit. Jeg lagde meg en liten anretning med favorittfruktene mine (moreller, druer og jordbær). Da var det mye enklere å motstå fristelsene.

Ha en god helg!

Abelone
64,0 kg

10 blåbær i timen

..er ikke særlig mye, men det var omtrent det som var resultatet etter gårsdagens jakt. Istedet ble det is i store mengder. Gi meg noen tips hvordan jeg kan stoppe denne skrekkelige besettelsen! Å ikke ha is i fryseren er dessverre ikke et alternativ så lenge jeg er hjemme.

I løpet av denne sommeren har jeg gått ned 3kg, og selv om det skulle vært mer, er jeg rimelig fornøyd. Men jeg synes jeg har kommet alt for lett til det. Det er treninga som har reddet meg, men når skolen starter opp er jeg redd jeg ikke kommer til å være så aktiv. Det må med andre ord en skikkelig motivasjonsinnsprøytning til!! Håper jeg fortsatt får anledning til å være her inne, for det hjelper absolutt på! Det kan jo også være en fordel å selv bestemme hvilken mat som skal befinne seg i skapet da.

Ha en finfin dag, selv om det skulle regne i bøtter og spann og tåka skulle ligge som en bomullsdott over verden!
Klem fra ellen.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias ingrid16. august 2001
Hei Ellen!
Du har i alle fall suset forbi meg på vekta, og det er vel bra? (...for deg, i alle fall, haha!). Jeg har trent for lite, og det er nok grunnen til at jeg ikke har gått ned noe i det siste. Men jeg har tenkt å komme sterkere tilbake!
Når det gjelder tankene dine om aktiviteter framover... Det er bare å finne alternative treningsmetoder. Det finnes så mye å velge i, det finnes helt sikkert noe som passer for deg og din hverdag/økonomi/tid.
Bare stå på!
Klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias nicky15. august 2001
Hei ellen
Det ble jo trim ut av den blåbærturen da, og da fyker kaloriene av. 3 kg er jo bra, dette er jo ikke lett å holde på med. Har aldri vært glad i is, så jeg kan ikke hjelpe deg der. Men kanskje du skal slutte å legge is i fryseren????

Jeg har klart meg uten cola, nesten da, skeiet ut to ganger, men det må være lov så avhengi som jeg har vært av den.

Ha en fin dag

Klem fra Nicky
c.AuthorAlias Tusta15. august 2001
Hei Ellen.
LEste kommentaren du skrev i Minelli sin dagbok om spisepress fra venner på "store" dager.
Vet ikke om jeg har noe fornuftig å si om det, men jeg ble sint da jeg leste det, for venner skal jo støtte deg når du nå er i gang med å slanke deg. Noe du forresten ser ut til å klare rimelig bra, på tross av all isen.
Har du sagt i fra til venninne dine om at du slanker deg? Be dem om å muntre deg opp heller enn å se skjeivt på deg når du forsyner deg lite. Hvis de er av den slanke typen, så kan du jo si noe om at du også gjerne vil bli så slanke og smekre som dem :o) Hvem vet hva litt smiger kan føre til.
Vel, jeg vet som sagt ikke om noe av dette kan brukes til noe. `Jeg tente bare da jeg leste det du skrev, og vet at jeg ville reagert veldig hvis jeg hadde opplevd det sånn selv. Men nå er jo jeg mye større enn du er, så det er kanskje derfor det er lettere for mine venner å forstå viktigheten av at jeg får lov til å slanke meg også i selskaper.
Ha en flott slankdag, Ellen.
Klem og varme tanker fra Tusta.
c.AuthorAlias victoria15. august 2001
hei ellen :-)

Synes du har vært veldig flink i sommer jeg!! Visse andre har heller gått tre kilo i feil retning... Det er jo ikke lett å holde seg unna fristelser som man har i huset. hmmm.. prøv å visualiser at du ikke liker is, æsj, det gjør deg kvalm. Ikke så lett men... Noen ganger når jeg har veldig lyst på sjokolade prøver jeg å hente frem den følelsen man har når man har spist altfor mye, det hjelper noen ganger. MÅ dere ha is i huset? ;-) Kanskje dere kan kjøpe en type du ikke liker? Eller bestem deg for at du får en liiten skål hver dag, og klar deg med det. Det finnes jo is-typer som ikke er så mektige. Les på merkelappen, noen er bare på 100 kcal pr 100 gram og det er jo ikke ille..

Klem fra Victoria :-)

stålkondis jeg.. hahaha.. det hadde du ikke sagt om du hadde sett meg pesende nesten falle av sykkel på spinningstime 2.
64,0 kg

På stedet hvil

Veide meg i dag, og jeg har hverken gått opp eller ned. Egentlig ganske fantastisk, for slutten av forige uke foregikk med mange begivenheter, mye snop og lite tur. Tok meg sammen i går, spiste sunt og gikk tur, pluss at jeg sov litt lenge i dag. Dagen har ikke startet alt for bra, sånn slankemessig sett, men den er enda lang! Snart skal jeg på blåbærjakt. Det forsvinner vel litt kalorier da!

Hilsen ellen.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky14. august 2001
Hei ellen og takk for koselig kommentar
Nå går dette så bra at dette kan ikke vare!!!
Har ikke lyst på snop eller noe etter utskeielsen i helga.
Det er vel noe som heter blod på tann, og dette skal jeg klare.
Gleder meg til jeg ser 6 tallet igjen.
Du har vært flink og gled deg over det, så kommer resten av seg selv. God blåbærjakt!!

Klem fra Nicky
c.AuthorAlias Minelli14. august 2001
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi, ellen!

Jeg synes det er helt herlig å tenke på at jeg faktisk har gått ned 5 kilo. Har jo den teite forestillingen om at alt under 3 kilo egentlig ikke er reell nedgang i fett, bare variasjon i vannmengde i kroppen. Men med 5 kilo, så må det jo være noe fett som har forsvunnet også! Ser veldig fram til den dagen jeg kan taste inn 80 for ikke å snakke om 70 kilo på treningsmaskinene! Da slutter jeg kanskje på SATS til og med og klarer meg på egenhånd! Jeg liker nemlig også godt å gå turer, men det blir litt kjedelig å gå de samme stedene i lengden. For at ikke turen skal virke så lang, pleier jeg å telle antall blomsterslag jeg passerer på veien. Da har jeg noe å drive på med underveis, og så har jeg målet å finne fler slag på neste tur!

...du kan jo telle blåbær!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias abelone14. august 2001
Hei!!!

Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi.

Så flott at du ikke hadde gått opp noe i dag. Det er jo fort gjort hvis du skeiet ut endel ganger forrige uke.
Håper resten av uka blir ei flott slankeuke for deg, og at du raser ned i vekt!!!

Abelone
64,0 kg

Går for harde livet

Jeg spiser fortsatt is, og går stadig lengre stykker. Det skal mye mindre til nå enn da jeg begynte for å få dårlig samvittighet for alle kaloriene jeg tvinger inn i systemet. Merker at jeg greier å stoppe meg selv og at grensen for hva som er akseptabelt å spise er skjerpet. Det er dessuten mer inspirerende å velge sunt framfor passe-sunt. Til lunsj i dag hadde jeg fks lyst å varme grove rundstykker, sånne som ligger i fryseren. Men etter litt regning, fant jeg ut at 2 slike tilsvarte kalorimessig mer enn 4 knekkebrød. Var flink, valgte rett, ble stolt av meg selv!

Lurer på når det vises at jeg har mistet litt fett. Jeg føler meg hvertfall utrolig masse bedre og har mye mer selvtillit. Gleder meg til å legge første delmål bak meg, og sikter nå mot 62. Det skal gå fint!
God helg alle sammen.
Stor klem fra ellen.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky12. august 2001
Heisann ellen
Du er i siget nå, og drar litt for fort fra meg. Men jeg
henger på! Du har funnet oppskriften ser jeg, og er en
bestemt så hjelper det utrolig.
Det har gått greit for meg denne første uken, men hvem vet hvordan neste uke blir??

Ha en fin helg

Stor klem fra Nicky
c.AuthorAlias abelone10. august 2001
Hei!!!

Virker som om det har skjedd noe viktig med tankegangen din rundt mat. Synes ofte det er slik når man begynner å komme i form. Vil liksom ikke sløse bort det man jobbet så hardt for å oppnå med treninga.

Er sikker på at du når målet ditt snart!!!

Abelone
c.AuthorAlias Minelli10. august 2001
Virker som du har tatt ordentlig tak i slankingen, bare ikke la kaloritellingen gå helt til hodet på deg! A la frossenpizzaen kan man jo godt spise en plate sjokolade og få i seg 500 kalorier, men 500 kalorier kjøtt, frukt og grønnsaker er mye bedre! Ser ut som du har funnet ut det...

Kan du ikke måle deg da? Da finner du fort ut hvor cm med fett blir borte!

God-helg!
Klem, Minelli
c.AuthorAlias victoria10. august 2001
Hei Ellen! :-)

Du begynner jo å komme inn i veldig gode rutiner -Så BRA! Fullkornspasta har jeg kjøpt på helsekosten etter tips fra en annen her. (husker ikke hvem) Den skal være sunnere enn vanlig pasta ja, for den er laget av hele kornet. (Det blir omtrent som grovbrød i stedenfor loff om du skjønner) For å være helt ærlig så synes jeg vanlig pasta smaker bedre, men som tilbehør er det helt ok. :-)

Klem fra Vic.
64,0 kg

Mot alle odds: Ned!!

Det var ikke lystig til sinns jeg omsider tvang meg selv på vekta. Men gårsdagens tur må ha gjort underverker: Jeg har gått ned! Ute skinte sola fra skyfri himmel for første gang på år og dag, og jeg hadde passe mye gangsperre i rompa. Hvilken glede!!
La avgårde på bærtur, men fant ingen bær. Derimot var det utrolig godt å bare døse i lyngen til humlesnurr og en sval vind med fjellange.

Frokost: 3 knekkebrød med ost og tomat
Lunsj: 2 knekkebrød med ost, 1 eple
Mm: 1 tomat
Middag: 3/4 frossenpizza (ca 660 kcl) + salat, 1 is

Hadde selvfølgelig lyst på mer is, men jeg greide å holde meg. Og det var en kjempe god følelse! Fornuften seiret omsider.
Jeg vet dette ikke er noen slankediett, men jeg har gått en tur på ca 3 timer, og det hjelper vel på litt. Har dessuten tenkt å ta meg en kveldstur.

Ble utrolig oppløftet av nedgangen, selv om det ikke er en halv kilo engang! Selvtilliten tar plassen til fettet som forsvinner, og troen på at jeg skal bli slank en gang ble betraktelig styrket.

Stor klem fra ellen.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky9. august 2001
heisann ellen og takk for koselig kommentar
Det går fort unna med deg nå, jeg klarer ikke å henge med
i svingene, så du får snart begynne å vente på meg *ler*
Sprek du er da, som farer til fjells og leter etter mat!!!

Ha en fin dag

Klem fra Nicky som puster deg i nakken
c.AuthorAlias victoria9. august 2001
Hei Ellen :-)

Så fin fremgang, det fortjener du jammen etter all den turen du har gått!!! Jeg blir ikke lite misunnelig når du kan gå fjelltur rett ut av huset (høres sånn ut i allefall) Tenk hvor mye fine muskler du får også! Stå på videre, Ellen!

Klem fra Victoria :-)
c.AuthorAlias Minelli8. august 2001
Så flott nedgang, da Ellen!

Enda bedre når man ikke anstrenger seg for å gå ned! Du har helt rett i at frossenpizza ikke er det beste å slanke seg på, selv om man ikke kommer så galt ut kalorimessig. Ser du på fettinnholdet derimot...

Du får ta noen flere turer og lete etter bær...det ser jo ut til å ha gjort susen!

Minelli
c.AuthorAlias abraxas8. august 2001
Fint å se at det er flere "turmennesker" enn meg her. 3 timer er lenge å gå, og gir flott fettforbrenning.

Jeg så du spurte hvor mange kalorier det er i en nutrilett-bar. De jeg har sett varierer mellom 210 og 219 kcl per stk. En bar skal erstatte ett måltid. Det blir vel nesten som pulverkuren til Nutrilett, bortsett fra at en porsjon gir litt flere kalorier enn pulveret gjør.
64,4 kg

Utrolig lenge siden jeg har veid meg

Jeg kjenner jeg har gått opp, og er så pysete at jeg ikke tør å gå på vekta for å se realiteten i øynene... Men i morgen bare må jeg. Kan hende det gir litt motivasjon å gå opp også. Så mye, men under ingen omstendigheter mer!

I dag har jeg vært på lang tur i 6 timer. Det føles bra, selv om det ikke tar bort den ekle bismaken fra forige uke.
Frokost: 3 knekkebrød og 1 banan
Lunsj: 3 knekkebrød
Middag: To posjoner tomatsuppe med litt pasta i, 1 grovt rundstykke
Mm: 1 eple, 1 is, 1 tomat
Kvelds: Ikke spist, men jeg skal nok greie å være flink ut kvelden!! Det skulle bare mangle.

Klem fra ellen.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone8. august 2001
ang. fiberbrød så legger jeg oppskriften ut i dagboka mi i morra.

abelone
c.AuthorAlias nicky8. august 2001
Heisann ellen
Nå er jeg i farta, og skal ned til 62/64 ganske snart.
Er så bestemt på å klare dette, at denne gangen tror jeg at det går. Deilig følelse når jeg legger meg om kvelden og vet at jeg har klart en dag til.
Stå på videre jente, jeg henger snart i hæla på deg!!

Ha en fin dag

Klem fra Nicky
c.AuthorAlias abelone7. august 2001
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi.
Du lurer på om jeg ikke blir slapp av å spise så lite. Jeg spiser da egentlig ganske mye. Fiberbrødskivene (6 stk i går) er skikkelig hjemmebakt grovbrød med masse fiber som gjør at jeg ikke blir sulten!!!

Skal heie på deg når du går på vekta i morra!!!!!

Stå på.

Abelone
64,4 kg

Nå er det ingen kjære mor:)

Denne siste uken har jeg virkelig vært alt annet enn flink. Skal likevel ikke gi meg på dette, og skal intensivere innsatsen kommende uke(r). Tror det blir litt lettere når sommerjobben avsluttes om noen dager. Da skal det bli lange turer! Gleder meg til å gå i fjellet, selv om været ikke er til å juble over.
I kveld er det lørdag..MEN i kveld skal jeg være flink!!
Ha en riktig god kveld.
Klem fra ellen.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias abraxas5. august 2001
Fjellturer er den beste formen for slanking! Det er ingenting som forbrenner mer kalorier enn å gå i fjellet (og så blir du så sunn og sprek attpåtil). Gøy er det også. Jeg prøver å få til et par turer i uka selv - gleder meg til lørdag, for da skal jeg gå på Galdhøpiggen, hvis det blir pent vær.

klem fra abraxas
c.AuthorAlias abelone4. august 2001
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. Når det gjelder kyllinggryta, så steker jeg sjampinjong og løk i ei jerngryte har så oppi kokt pasta og kyllingbiter uten skinn. Tilslutt tilsettes tomatpure og rømme. Det smaker kjempegodt med salat ved siden av!!!
Håper du kommer ordentlig i gang snart. Stå på!!!

Abelone
c.AuthorAlias Minelli4. august 2001
Hei ellen!

Ja, ja, så viste ikke vekta noen nedgang denne uka. En liten trøst er det at du i alle fall ikke har gått opp heller. Sånn sett er det jo bedre å være på stedet hvil! Da får det heller bli full skjpings i den kommende uka, så kryper helt sikkert vekta nedover igjen!

Klem fra Minelli
64,4 kg

Prøver å skrive opp motivasjonen

Motivasjonen er på bunn. Mensen er på vei og jeg har konstant lyst på snop uten å være sulten. Jeg spiser alt for mye. Skrekkelig.
Skal prøve å tenke på framtida. Jeg gleder meg VELDIG til å få midje igjen! At det går innover i stedet for å bule feil vei. Jeg gleder meg til å få flat mage. Til å få en kropp jeg kan være stolt av!
I morgen skal jeg stå opp ekstra tidlig og ta en treningstur. Forhåpentligvis forbrenne noe av det jeg har spist i dag. Skal lage meg pastasalat jeg kan ta med på jobben.
Iskuttinga er forferdelig vanskelig. Det har blitt en vane å ta litt etter middag. Nå skal jeg prøve først å vente 10min slik at maten får synke, så 15, så 20, ...så 30. Håpet er at når jeg har ventet så lenge vil jeg holde meg helt!
Skal ta litt situps før jeg legger meg.
Selv om det går trott nå, så skal jeg virkelig komme under 64kg til slutten av neste uke!

Nå vet dere det, kjære støttespillere! Og dere skal jeg hvertfall ikke skuffe. Meg selv skuffer jeg hele tiden, men jeg føler en viss ...forpliktelse? overfor dere. Når dere er så vennlige og følger med meg, synes jeg nesten jeg må gi noe tilbake!

Klem fra ellen.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone1. august 2001
Hvis du har veldig lyst på is etter middag, går det jo an å ta litt yoghurtis. Kaloriinnholdet er ikke avskrekkende. Men det er ikke bare bare å ha en boks med yoghurtis i frysa heller.....
Bare vent til du er ferdig med mensen, da blir alt mye letter igjen.
Stå på . Ikke gi deg. Jeg vet du klarer det!!!

Gode tanker fra Abelone
c.AuthorAlias Isa1. august 2001
Finn erstatninger som er sunt, til slutt vil det opprinnelige behovet forsvinne. Det er noen som har prøvd å fryse 0,1% fett yogurt, kanskje det er noe for deg ?

Lykke til ihvertfall !

Isa
c.AuthorAlias nicky1. august 2001
Hei ellen
Noen laster må vi alle ha! Det er så vanskelig å bli kvitt de, men dette skal vi klare, midje skal vi få til neste sommer.
Da stiller vi i bikini begge to med smale midjer og smekre lår?? Jeg kommer snart i støtet, og da er det ingen unnskyldning på meg nei, da skal det gå bare en veg.
Ha en fin dag, og er sikker på at vekta ligger under 64 i neste uke!
Klem fra Nicky
64,4 kg

En eksemplarisk søndag

..for meg i hvertfall!
Frokost: Musli og melk, 2 skiver loff m. brunost, 1 banan
(Ok, litt drøy)
Lunsj: 0.1%yoghurt m. musli i
Middag: Ris, og wokgrønsaker og picnicskinke surret i hønsebuljong
Kvelds som lunsj
Dessuten 2 fersken

Formiddagstur på 30 min. På "langturen" var jeg ute i over to timer, men jeg tok en del bilder, så det var ikke to timer med rask gange. Har tatt hard tur fre og lør, så det var litt deilig å bare nyte naturen. Føler dessuten som om jeg legger merke til mer detaljer og fine ting med apparatet rundt skulderen. Nesten like fint som en hund!

Vet forresten noen hvor mange kalorier det er i en buljongterning? Jeg summerer ikke kalorier, men ser etter på varene så jeg skal unngå de verste synderne. Iskaffe så jeg her en dag tilsvarer ca 4 knekkebrød! Det var jo rett og slett skremmende. Plutselig består frokosten faktisk av 7 knekkebrød!

Nå er det en ny dag i en ny uke i en ny måned (snart, -uhu), og derfor en hel rekke nye muligheter:)
Klem fra ellen.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt30. juli 2001
hei Ellen!!!

jeg hadde oxo en fin slankesøndag i går...
det er deilig å slippe å ha dårlig samvittighet etter en helg.

deilig å gå tur ja...
har en del fjell rundt meg som jeg går i!

ha en flott slankeuke, Ellen!

klem fra kitt
c.AuthorAlias ingrid30. juli 2001
Hei!
Synes du var kjempeflink, jeg!
Det er jo den ideelle dagen, med hovedvekt på måltidene tidlig på dagen, mindre på ettermiddag/kveld.
Ja, det er ofte en får en liten "oppvekker" når en finner ut av kaloriinnholdet av ting. Jeg hadde en liten "forelesning" for kjæresten min her en dag da han hadde kjøpt Snickers, han fikk litt sjokk av å finne ut hvor mye av det totale dagsbehovet EN eneste sjokolade inneholder!! ;-)
Rart å tenke på at det er august snart... Disse månedene går så fort! Snart er det jul igjen... (Oi, overdriver litt nå, kanskje??!?)
Stå på!
Klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias nicky30. juli 2001
Hei ellen
Jeg synes du er flink som klarer å holde deg, enten det er helg eller hverdag.
Å gå tur i skogen er både koselig og avstressende og har det regnet litt så
lukter det så godt i tillegg. Jeg starter snart opp igjen, men ikke før i slutten av august,
skal kose meg så lenge sommeren varer, det går så altfor fort nå!!
Ha en fin dag

Klem fra nicky
64,4 kg

Vil jeg aldri lære?

Dagen i går var en fin slankedag. Og så kom kvelden som den oftes gjør. Fra å være en flink slanker ble jeg forvandlet til et fråtsende udyr uten hemninger. Det føles som om noe i meg prøver systematisk å ødelegger hva den flittige delen har oppnådd. Jeg fikk ikke en gang dårlig samvittighet! Men etter tips fra en chatter tømte jeg resten av isen ut i vasken. Resten av boksisen. For her hjemme kjøper de inn is i så store mengder at en skulle tro de skulle starte isutsalg selv! Håper likevel desperat at jeg må ha lært noe av gårsdagen, og har overhodet ikke tenkt å gi meg.

I kveld skal jeg drikke masse te og kun spise frukt og 0,1% yoghurt. Spise middagen saakte og drikke en god del vann først. Gå tur.

Det var så hyggelig å se alle kommentarene etter gårsdagens innlegg, og så oppførte jeg meg slik... DET gir meg dårlig samvittighet.

ellen
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone29. juli 2001
Jeg kjenner meg veldig godt igjen om det eu sier om å ødelegge for seg selv. Sånn tror jeg mange her inne har det. Men det er bare å brette opp armene og starte på nytt med stor iver.
Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi!

Abelone
c.AuthorAlias Minelli29. juli 2001
Ja, sånn går det av og til for noen og enhver av oss! Jeg har moderert uttrykket litt; Lediggang er roten til alt ondt - Ledig tid er roten til alt usunt! Sånn har det vært for meg en stund, så jeg prøver å aktivisere meg mest mulig! Nå i ferien sitter jeg nesten alltid med et kryssord mens jeg ser på TV sånn at jeg ikke har hendene frie til å spise noe! Går det an å bli mer tullete enn det eller???

Det er jo ikke verre enn at du glemmer gårsdagen og starter på ny frisk igjen! Nå er det snart hverdag igjen og da synes jeg det er lettere å være flink - til og med selv om jeg har ferie!

Lykke til!
Klem fra Minelli
64,4 kg

Nå ble jeg glad!

Det var litt smånervøs jeg skrittet på vekta, men den fortalte meg at jeg har gått ned et halvt kilo denne uka. Så gøy! Kjenner hvordan motivasjonen kommer strømmende, -det jeg gjør fungerer faktisk! Før jeg begynte her har jeg betraktet slanking som en utrolig langsiktig greie hvor man ikke får "belønning" før man hadde holdt på lenge. Slik er det jo ikke! Ingenting er så gøy som å merke at en kommer stadig nærmere målet. Hvertfall nå føles det som om jeg skal holde ut til jeg blir fornøyd, men alle dager er jo ikke som i dag. Men med denne dagboka som hjelp kan det faktisk gå!!

Har greid å slutte å spise vafler på jobb, og nå skal jeg greie å slutte helt å spise is også. Laget pastasalat til middag i går, og søndagens matinntak skal jeg på forhånd skrive ned. Nå skal jeg imidlertid snart på jobb, og være der leenge...

Ha en kjempefin helg!

Stor klem fra ellen.

6 i heiagjengen
c.AuthorAlias aline28. juli 2001
gratulerer med vektnedgang, vaffellkutt og også snart iskutt!!

du er skikkelig flink! jeg klarer ikke helt å kutte godterier, men så lenge det er i små porsjoner, så er det jo ikke så farlig!!

lykke til videre!!!
klem aline
c.AuthorAlias victoria28. juli 2001
Hei Ellen!

Gratulerer med nedgangen, det er jo så deilig å se at vekten går nedover! Så flink du er som kan motstå vafler... Jeg klarer ikke si nei når jeg blir tilbudt jeg.. sukk! Må jobbe litt med viljestyrken der ja ;-).

Ha en god dag på jobb!
Klem fra Victoria.
c.AuthorAlias abelone28. juli 2001
Gratulere med vektnedgang, du er kjempeflink!
Stå på videre.

Abelone
c.AuthorAlias Minelli28. juli 2001
Er det ikke deilig å se når vekta endelig går nedover? Det synes jeg...man kan skryte litt til andre, man er litt nærmere det endelige målet, og man blir i mye bedre humør...og da er det lettere å kutte ut både det ene og det andre! Flink du som har klart å bryte vaffelrutinen...du skal se at du klarer å kutte ut isen også!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias RH28. juli 2001
Gratulerer så masse! Kjempe morro og se at det går den rette veien for deg! Gratulerer også med vaffelkutt!
Ha en kjempe fin sol dag!

Sol klem fra RH
c.AuthorAlias nicky28. juli 2001
Hei ellen og grattis med nedgangen, Du har vært megaflink.
Vaffel m/brunost er jo så goooodt da. Det er bra du har klart å kutte ut det, jeg spiser vaffel hver dag på jobb!!! klarer ikke å holde fingrene unna.
Ha en fin helg du også

Klem fra Nicky
65,0 kg

Litt flinkere

Tirsdag:
3 knekkebrød med hvitost og en tomat
1 pose pasta al pesto og to skiver loff
1 banan
1 godmorgen
1 eple

Gikk dessuten en litt hard tur før jobb og fikk spist middag hjemme. Det var godt å komme på jobb uten å være sulten. Men selv om dette sikkert var kalorier så det holder, opplevde jeg å våkne om natta å være så sulten at jeg ikke greide å sovne med det første. Dette har jeg opplevd en gang før, og er utrolig merkerlig! Tok meg en skalk og sovnet igjen...
Følte meg ganske flink tirsdag. Ingen vafler i det hele tatt! Det hjalp nok å ha spist middag før jobb, i tillegg tygget jeg tyggis så e-stoffene bruste i blodet og tenkte på at jeg ikke ville fortelle dagboka om nok en utskeielse.

Onsdagen gikk ikke fullt så heldig for seg.
1 posjon havregrøt
1 eple
1 vaffelplate + 2 enkelt vafler (målet var max en plate:-/ Dette skal jeg forbedre!)
1 godmorgen
1 pose pasta al permo (med tomatsaus) og 4 skiver loff (for mye..)
1 duo
1 jordbæris
4 kuler yoghurtis
Jeg har ikke det helt varierte kostholdet heller, akkurat. Etter tidligvakt på jobb har jeg virkelig ikke tiltak til å gjøre noe stort ut av middagen. Har alle ingredienser til en pastasalat, men får meg aldri til å lage den.

Målet for de neste dagene er ikke vafler i det hele tatt og erstatte is med frukt. Nicky fortalte at hun var cocakoliker. Jeg er tyggoholiker! Selv om det ikke er så mange kalorier, er jeg overbevist om at kroppen umulig kan ha godt av denne e-stoffinnsprøytningen. Har noen tips om hvordan slutte med den?!

Lørdag er dessuten veiedag. Lurer på hvordan det slår ut! Nå skal jeg ut å gå en liten tur før jobb. Stå på der ute!! Dere er en fantastisk inspirasjon:)

Stor klem fra ellen.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias aline26. juli 2001
hei!

så lenge det er forbedring er det bra!!!
neste gang så vil du klare det ennå bedre!!!!

forresten vet du om det er fruktbiter i 0.1% yoghurten?
er den god? tenkte jeg skulle prøve den!

ha en fortsatt god dag!!!
klem aline
c.AuthorAlias ingrid26. juli 2001
Hei, og takk for kommentar!!
Synes du er flink, jeg. Det er ikke SÅ lett å holde seg unna fristelsene når en står midt opp ei dem hele dagen. Du har jo greid å redusere antallet vaffelplater pr. dag ganske betraktelig, da!
Jeg har veiedag i morgen.... Uæh, hvordan skal dette gå...?!?!?
Klem,
Ingrid.
c.AuthorAlias abelone26. juli 2001
Takk for hyggelig kommentar. Ja du har helt rett, jeg hadde en god følelse i magen da jeg la meg.
Skal følge med på veiinga di i morra, det blir spennende.....

Abelone
c.AuthorAlias nicky26. juli 2001
Hei ellen og takk for koselig kommentar
Du er spent på lørdagen nå, men jeg tror helt sikkert at det går rette vegen for deg. Syns ikke du har de store utskeielsene. Har hatt samme følelse om kvelden/natta, er jeg sulten får jeg ikke sove, kroppen må bare ha mat.
Lykke til med veiingen på lørdag, krysser fingrene for deg!!
Jeg kommer sterkere igjen til høsten, det skal jeg love deg.
Klem fra Nicky
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.