Flink!
Trente før arbeidstid både i går og på mandag. I morges forsov jeg meg, men tar sikkert en økt i ettermiddag... Er skikkelig inne i treningsmodus nå, og det føles deilig!
Skal ikke veie meg før neste torsdag igjen, selv om jeg veier meg på hjemmevekten hele tiden. Prøver å ignorere den, men den har en merkelig makt over meg - jeg tør nesten ikke la være å veie meg, i tilfelle jeg har gått opp 10kg fra dagen før! Tvangsmessig kaller man slikt. Nuvel, jeg jobber med saken. Uansett blir det spennende torsdag 5.9 kl. 1630, da klatrer jeg opp på Fedon-vekten igjen med godt mot. Håper jeg har gått ned masse til da!
Sliter forresten fremdeles med litt matforvirring etter ketoseperioden. Prøver å spise Fedon-mat, og på dagtid går det stort sett greit. Har med middagsrester fra fryseboksen hjemme og spiser Fiberrik ellers.
Men til middagen hjemme sliter jeg mer. Glemmer alltid å finne middagsmat på forhånd den geniale boken med alle oppskriftene, og ender ofte med et eller annet litt på siden av det anbefalte. Pølser uten brød, fiskekaker eller grillet kylling og sånt, fordi det er enkelt. Fedon sier jo at man skal planlegge måltidene på forhånd, og jeg er flink til det innimellom, men så glemmer jeg det igjen. Og da er veien til lettvint-maten kort...
Heldigvis er det sjelden jeg tyr til pizza og slikt lenger, og jeg spiser bare ikke poteter, pasta, brød og ris, så helt katastrofalt blir det vel ikke. Litt fetere enn det skulle ha vært kanskje.
Jaja. I dag har jeg boken med, skal være alene hjemme et par dager også, og dermed kan jeg planlegge mat bare til meg selv. Mye enklere! Så gjelder det bare å styre unna "jeg-er-alene-hjemme-og-kan-spise-hva-jeg-vil"-fella... ;-/
elisacat
Feller over alt...
Gikk virkelig i alle slankefeller som finnes i helgen.
Alkohol-fella: ikke noe problem. Rett oppi og bom fast til tanken var tom og jenta var full. Huff og gru!
Matfella: PIZZA! Av alle ting. Måtte ha det, bare måtte ha det. Magen min este opp som en stor, tung elefantballong, og jeg føler meg stor som et hus. Usj.
Godtefella: Jada. Sjokolade, is, mer sjokolade... Alt jeg kunne få tak i.
Bollefella: Jepp. Seven-Eleven kunne godt holde seg for god til å spre bolleduft over hele byen, det var bare umulig å la være å kjøpe en. Sukk.
Sjokolademelkfella: det går helt fint an å drikke seg kvalm på sjokolademelk...
Baconsadwichfella: hva er det med meg og bacon? Når jeg først fyser på det kan jeg spise i det uendelige. Blærg.
Føler meg skikkelig guffen nå. Har veldig dårlig samvittighet og føler meg oppblåst og ekkel. Takk og pris for at det er halvannen uke til jeg skal veies igjen!
Prøver å ignorere hjemmevekten min så godt jeg kan, men det er ikke helt lett. Har uansett bestemt meg for at hjemmevekten ikke teller, Fedon-vekten skal styre livet mitt nå. Håper bare jeg greier å holde motet oppe helt til neste torsdag, er litt redd for å haven i den derre det-er-lenge-til-neste-gang-så det-er-ikke-så-farlig-fella. Vel vel. Time will show.
Har i alle fall fått en flying start på hverdagen i dag; i morges trente jeg før jobb! Det føles utrolig deilig, har store planer om å gjennomføre trening hver morgen resten av uken, som straff for tøylesløsheten min i helgen.
Men nå skal jeg ikke tenke mer på det. Spist er spist. Nå er det Fedon-mat for alle pengene, jeg gir ikke opp av et lite helge-nederlag. Det er heldigvis flest hverdager!
elisacat
Jeg er på vei!
Fint med sånn ordentlig vekt gitt, ikke bare hadde jeg gått ned i vekt, men også i fettmasse, og det liker vi jo. Nå er jeg på full fart mot neste BMI-kategori...
Kurset hos Fedon var OK. I går var det mest presentasjon av hva vi skulle drive med i høst, og av deltakerne. Vi er 8 stk, alle med samme problem i større eller mindre grad.
Fedon startet med å fortelle hvorfor man bør holde seg til GI, og så satte han spisevanene våre i historisk perspektiv og forklarte hvorfor hans metode virket. Mulig at jeg blir fullstendig hjernevasket her, men det virker jo veldig logisk da, at kroppene våre ikke er tilpasset raffinert mat og at det er derfor så mange av oss blir syke av det. I tillegg så har jo de som har lett for å legge på seg et forsprang på alle de tynne i evolusjonsmessig perspektiv, for de som ikke hadde noe å tære på i trange tider, de døde jo...
Nå er det to uker til neste gang jeg skal på kurs, så jeg har god tid til å gå skikkelig inn for GI. Det gikk ikke så bra til frokost i dag, synes det er vanskelig å få i meg nok proteiner om morgenen. Men i morgen skal jeg jammen spise egg og bacon, _da_ blir det nok proteiner i massevis tenker jeg!
Ellers så skal jeg trene etter jobb, og så skal jeg hjem og lage en bedre GI-middag til min kjære. Ikke noe fyll og fanteri på meg i dag, skal bare ta det med ro og slappe av. Det er uansett for varmt til å gjøre noe fornuftig - det er meldt 26 grader i Oslo i dag...
Takk til alle som legger inn kommentarer til meg forresten, jeg blir like glad hver gang...
Når det gjelder prisene til Fedon , så er jeg helt enig i at det er dyrt. Det er vel ingen tvil om at den godeste herr Lindberg tjener litt penger på det her.
På den annen side er det ikke en sånn evighetsgreie som Grete Roede, av typen at man går på kurs etter kurs for å nå godvekta, og så må man gå på kurs igjen året etter fordi man har gått opp igjen.
Sånn som det ser ut for meg nå, går Fedon dypere inn i materialet enn GR gjør. Det er IKKE en sånn greie hvor man veier seg og snakker om hvorfor man ikke har gått ned siden sist. Veiingen er frivillig og veldig anonym, vi snakker ikke om den i det hele tatt, og det fokuseres generelt på kosthold, årsak og virkning. I tillegg kommer ernæringsfysiologen innom, og vi skal ha foredrag om effektiv trening senere i høst. Så foreløpig har jeg stor tro på at dette virker - og tro kan som kjent flytte selv små fjell som meg...
Og jeg må innrømme at jeg er en pyse, som ikke tør å ta ansvar for min egen slankeprosess. er så redd for å gjøre noe feil, at jeg ikke skal få det til, at jeg skal miste motet og ikke greie å drive meg selv fremover. Men helt ærlig så tror jeg at det går helt greit å leve etter boken uten å måtte møte lille Fedon face-to-face.
Ikke minst hjelper det jo å få hjelp og støtte fra dere...;-)
elisacat
PS Bare for å ha sagt det; han er ikke like kjekk IRL som på bildet bakpå boken!!! hihi...
22. august 2002
☹️83,7 kgVeiedag
I dag er Den Store Dagen for mitt Nye og Bedre Liv - igjen. Skal på kurs hos Fedon kl. 1630, og lurer fælt på hvordan det vil bli. Spennende å lære nye ting om kosthold og slikt, men aller mest spent er jeg på vekten min. Veide 83,6 på min vemmeliige, slemme hjemmevekt i morges, så forhåpentligvis vil vekten hos Fedon vise litt mindre. Men for all del; alt fra 83-tallet og nedover er nok til å få meg fornøyd...
Var ikke flink i går. Mistet helt piffen sånn i 1530-tiden, det var bare så vidt jeg ikke sovnet på bussen hjem. Lurer på om jeg kanskje spiste for lite i går, det ville nemlig ikke gi seg da jeg endelig fikk karet meg opp i sofaen heller. Var helt utafor, og orket ikke tanken på å trene. Og får å gjøre det hele enda verre spiste jeg sjokolade!!!
Huff og gru. Dog, det var "riktig" sjokolade, mørk, med 70% kakao. Og den er så mektig at jeg bare greier å få i meg en liten bit før det greier seg, så helt ille ble det jo ikke.
Etter noen timer på sofaen hvor jeg prøvde å lese litt Fedon-litteratur måtte jeg bare gå og legge meg, helt utslitt. For en møkkadag!
Heldigvis føles det litt bedre i dag. Rekker ikke å trene pga Fedon-kurset, men i morgen skal jeg til pers igjen. Og i morgen er det fredag og straks helg igjen! Jippi!
PS Selv om jeg ikke går ned mer på Fedon-vekten i dag, har jeg fremdeles nådd første delmål; -20kg!!! *liten piruett på kontorstolen*
Dette går jo riktig bra...
Har holdt meg unna vekten i dag også. Gikk stor omvei (i den grad det går an på verdens minste bad) rundt den der den stod og lokket; "Koooooom til meg, stig på så skal du få se i klartekst hvor flink du var i går!" Men jeg snudde på hælen og marsjerte ut igjen, uten å ha veid meg. *klapper seg selv på skulderen*
I morgen derimot, da skal det veies da tenker jeg. Spennende!
Trente i går, både styrke og kondisjon. Rart at jeg skal synes at det er så moro å trene på SATS i grunnen. Det er dyrt, og på det studioet jeg går er det massevis av sylslanke sylfider som står og henger rundt apparatene uten egentlig å gjøre noe særlig annet enn å kaste på håret hver gang det går en kjekkas forbi. Dog, en slags form for mosjon er vel det også...;-)
Men likevel er det deilig upretensiøst der. Jeg får være i fred på Rotexen min, og jeg føler ingen stirrende blikk selv om jeg kanskje er det største mennesket de ser der inne. (eller er jeg blind for mine medsøstre?)
Uansett gir det inspirasjon å være der, jeg har alltid lyst til å trene mer etter at jeg er ferdig. Har aldri gått ut derfra uten å få lyst til å komme tilbake, og alle de som jobber der er flinke til å ta vare på gjestene sine. Sånt betyr litt, synes jeg.
Og kroppen min er strålende fornøyd. Mine kronisk kranglende knær har ikke gitt lyd fra seg på lenge, og jeg føler liksom at holdningen min har bedret seg også. Nesen i været, ryggen rak, magen inn og brystet ut, takk!
Men jeg har _så_ lyst på sjokolade!!! Dere har smittet meg, jeg er egentlig ikke noe søtmons. Men etter å ha lest dere andres kvaler på sjokoladefronten får jeg lyst på jeg også. Greide så vidt å holde meg i går, spiste en liten is i stedet.
Apropos is. Et lite tips til dere GIdioter der ute; hvis dere skal være forsiktige med karbohydratene og likevel har lyst på is, kan dere selvsagt spise den ekle diabetiker-isen fra Hennig Olsen.*blæærg*
Men etter å ha lest nøye på pakningene kan det se ut som om man også kan spise Creme Chocolat-isen fra samme sted! I min nærbutikk finnes de i økonomipakninger, fem i pakningen eller noe sånt, og da er det bare 9g karbis pr enhet. De er riktignok bitte, bitte små, men det gjør i alle fall at man kan få en liten smak og fremdeles holde regning med antall karbiser kosen inneholder.
Isen i seg selv er jo akkurat så deilig full av fløte og sjokolade som alle de andre, så mange kan man ikke spise. Men som sagt, en gang i blant skader ikke en sånn liten tass opplegget vårt...
I dag har jeg spist:
frokost: all-bran med cultura
lunsj: blomkålsuppe med ost, et Ryvita med leverpostei
mellom: frukt og nøtter
Til middag skal jeg ha chili con carne, og så blir det vel et par egg til kvelds tenker jeg. Kjenner at jeg er litt matforvirret etter å ha vært så lenge i ketose, så jeg gleder meg til å komme på kurs i morgen og få skikk på saker og ting!
God slankedag til alle, nå skal jeg snart ut i solen og inn på treningsstudioet igjen...
elisacat
Støv på vekta...
Et bittelite steg fremover, men jeg er faktisk veldig stolt over at jeg greide å la være å veie meg i dag. Skal prøve å holde ut helt til torsdag, for da får jeg veie meg på en helt korrekt vekt igjen. Veldig rart at det skal være sånn stas å få vite fettprosent og vanninnhold?!? Men det blir liksom så konkret da. For hvis jeg ikke har gått ned i vekt, men fett- og vannprosent har minket, da har jeg fått masse muskler, og det er jo gøy.
Fikk virkelig kjørt meg på mosjonssiden i går. Jobbet i bar, det var lenge siden sist så jeg brukte mye krefter på å springe frem og tilbake. Det var stappfullt og kjempekjør hele tiden, så jeg var gjennomsvett da jeg kom hjem, og syntes virkelig jeg hadde fått en treningsøkt av dimensjoner!
I dag skal jeg trene på ordentlig. Ble ikke så mye av det i forrige uke, men nå skal jeg være flink jente igjen og trene annenhver dag - minst! Har funnet ut at hvis jeg greier å kare meg ut av dynene så er det aller beste å trene om morgenen. Blir liksom så pigg og våken av det, og føler meg sååå ultrasprek som står og svetter i et treningsstudio tidlig om morgenen! Det er kult å sykle ergometersykkel til Frokost-TV...
Ha en knalldag, alle sammen - vi gir oss ikke, eller hva?
elisacat
Slem helg
Jeg var slem jente i helgen. Hadde gledet meg til denne festen så lenge, og slapp alle slankeprinsipper over bord. Eller nesten alle. Drakk vin i stedet for øl, og jeg spiste minimalt med poteter, pasta og brød. Men full, det ble jeg. Og på søndag ble det pizza og litt potetgull. Og Cola. Skrekk!
Jaja, gjort er gjort. Nå skal jeg ikke veie meg før på torsdag, da begynner jeg på kurs, og da begynner liksom slankingen på alvor - igjen.
Var veldig aktiv på den fysiske fronten i helgen, man blir svett av å stå over gryter og kjeler i timevis og løpe frem og tilbake med kopper og kar. Og denne uken skal jeg trene så mye som mulig, og i alle fall _minst_ 4 ganger. Det blir nok bra.
Husker dere buksene jeg kjøpte før helgen? Jeg trodde at jeg hadde kjøpt dem kjempetrange, men jeg må ha krympet litt til, for nå sitter de perfekt! Kan både sitte og puste, så jeg føler at str 38 er innen rekkevidde før jul. Det skal bli _så_ deilig!!!!
Kjempegod slankedag til dere alle...
Høydepunkter
Høydepunkt 1:
Vekten hos ernæringsfysiologen _er_ virkelig snillere enn min egen. 83,7 klokken 16 om ettermiddagen, med klær og etter masse mat og flere liter med vann, det er godt for selvtilliten. Og nå er det bare 100g igjen til -20kg...
Neste delmål er 81: ny BMI-kategori! 2,7kg til - det burde jeg vel klare før 1. september synes jeg.
Og så kanskje runde 79,9 rundt den 15? Håper at kurset jeg skal begynne på i neste uke gjør at jeg tar meg selv i nakken enda en gang og virkelig får resultater. Vil jo så gjerne runde 70 før jul!
Høydepunkt 2:
Jeg har kjøpt mine første jeans på H&M - i str. 40!!!!!!!!!! JIPPI!!!
OK, de sitter som klistret. Jeg _får_ dem på UTEN å bruke tang og skohorn og andre egnede instrumenter - dog er det vanskelig å sitte og puste samtidig. Men hvem trenger luft når man har vanvittig kule bukser!!?! I helgen er det som sagt fest, og jeg planlegger å stå lett henslengt og se kul ut hele kvelden - i mine nye jeans. Sitte kan jeg gjøre når buksene er av... Hihi, det der kan jo gå riktig galt...;-)
At et klesplagg kan gjøre meg så lykkelig er vel lett patetisk, men det er faktisk litt av hovedgrunnen min til å slanke meg... Gleder meg enormt til å kunne gå inn i en hvilken som helst klesbutikk, finne klær i min størrelse (38, selvfølgelig) og slippe sure kommentarer og du-hører-ikke-hjemme-her-blikk fra de ansatte. Neste sommer skal jeg også gå i snuppekorte topper uten at magen henger ut på undersiden, og stille i bikini på stranda uten at alle (inklusive meg selv) peker og ler. Det kan bli for mye selvironi også...;-/
Høydepunkt 3:
Motorsykkelbuksene mine er _altfor_ store. Jeg må kjøpe ny dress! Neste år på denne tiden skal jeg ha ny, hel skinndress i sølv og svart, og siden slike koster 10-15000,- (må ha skreddersydd uansett hvor tynn jeg blir - er ikke helt anatomisk korrekt formet denne kroppen min...) kan jeg ikke gå opp i vekt igjen uten samtidig å slutte å kjøre motorsykkel. Og det vil jeg jo ikke!
Nei, dette ble mye. Er så glad for å være under 84 og at fettprosenten har gått ned siden sist, så det bare renner drømmer og håp ut av meg. Ser liksom lys i slanketunnellen i dag...
Ha en strålende flott slankedag, alle sammen!
elisacat
Spennende dag
Takk og pris, nå går det nedover igjen. I går veide jeg 85, og var uendelig lei meg. Må ha vært vann i kroppen etter all festingen i forrige uke eller noe sånt. Nå er jeg i alle fall på vei mot 83 igjen, og det føles bra.
I dag skal jeg til ernæringsfysiolog. Hun har en sånn kul vekt som måler sammensetningen i kroppen og ikke bare vekten, så da får jeg beskjed om fettinnholdet har gått ned og sånn. Kjempespennende! I tillegg pleier den å være snillere enn min egen vekt, og det håper jeg den er i dag også. Det er liksom enklere å holde stø kurs mot 70-tallet når man veier 83 eller 82 - 84 er liksom altfor nært opptil 85... Snodig, hva?
Ellers er det kjempestress om dagen. I går stod jeg og skummet av 15l kjøttkraft hele kvelden - skal koke suppe til 50 mann i helgen. Fikk svettet en god del over den komfyren kan man si!
Det er bra jeg begynner på kurs i neste uke, for jeg er stygt redd for at helgen kan bli tøylesløs. Særlig i alkoholveien. Det er liksom årets fylleslag for meg og vennene mine, og jeg orker ikke tanken på å være edru... Noen god slanketips? Har hørt det skal være lurt å spise proteiner først - noen andre som har prøvd dette?
God slankedag til dere alle!
Det går opp og ned...
...her i verden. I går var det nemlig avslutningsfest for festivalen, med mye drikke og stor ståhei. I tillegg sprakk jeg fullstendig fra opplegget mitt, og spiste potetgull. Og sjokolade. Sveitsisk, myk melkesjokolade, en gave fra en venn. Har greid å motstå den i ukevis, men i går hadde jeg null motstandskraft... Usj og æsj.
Heldigvis fikk jeg treningsånden over meg, og hadde en god og slitsom økt på SATS i går. Trene på en søndag?!? Det tror jeg aldri jeg har gjort før. Var rimelig stolt over selvdisiplinen min da! ;-D
Skal trene i ettermiddag også, så den dumme kiloen skal av igjen i en fei. Trening er første pri denne uken, for til helgen skal jeg på kjempekalas med en haug med venner, og da gjelder det å ha litt å gå på.
Dessuten har jeg bursdag i morgen. Får vel satse på å trene av meg en kakebit på forhånd...
God slankedag til dere alle!
JIPPI!
Er dehydrert til tusen - det ble ikke bare _litt_ alkohol i går, men pytt. Dette skal nytes så lenge det varer!
Sukk
Jeg skulle ønske det gikk litt fortere nedover. Men det er vel aller best at det går sakte, ellers renner vel kiloene på med en gang jeg er ferdig. Og det vil vil ikke ha noe av!
Egentlig burde jeg være fornøyd med at jeg ikke gikk opp, for i går spiste jeg is. Og drakk to glass hvitvin. Men jeg var fremdeles i ketose da jeg sjekket i morges, så helt ille kan det ikke ha vært.
Skulle så gjerne ha trent i går eller i dag, men i går tenkte jeg det var best å trene annenhver dag, og i natt kom jeg hjem kl. 0230, så det var ikke særlig fristende å stå opp kl. 0700 i morges for å trene før jobb. Sov heller lenger og tok en lang, deilig dusj...
Det blir nok sent i kveld også, men jeg skal jo ha vakt i morgen også, så jeg kan vel ikke helle i meg altfor mye alkohol. Så kanskje jeg greier å få trent før vakten min i morgen ettermiddag? Får ta med treningstøy og se hva som skjer... Evig optimist - heia meg!
elisacat
Deilig!
Endelig rundet jeg 83. Nå gjelder det bare å komme seg ned på 80 - det kjennes mye nærmere nå, selv om det egentlig bare er 400g som mangler fra i går! Men nå er det liksom bare tre-og-noe kilo som mangler, mens i går var det fire-og-noe... Lite som skiller, men mye i psyken!
Det hjalp å trene i går. I tillegg var det kjempestress på festivalen, stappfullt i lokalet og mye å gjøre. Og da blir det jo litt løping hit og dit...Ekstra trimpoeng! ;-)
I dag skal jeg ikke trene, og jeg skal heller ikke til ernæringsfysiologen, for hun var syk i dag. Så nå teller jeg på knappene, om jeg skal holde ut ketosen en uke til (fikk ny time neste torsdag), eller om jeg skal trappe ned og gå langsomt over på GI. Er mest fristet til det siste, for det er så mye godt, og sunt, i butikkene nå som jeg ikke kan spise - og jeg DØR etter å sette tennene i en kurv med jordbær, et eple eller en stor, saftig nektarin... Nam!
22. august begynner jeg på kurs hos Fedon forresten. Noen her som også skal? Jeg skal selvfølgelig fortelle dere alt om hvordan det er og hva slags råd han kommer med. Gleder meg veldig til å ta fatt på (forhåpentligvis) siste innspurt av slankingen under veiledning igjen - jeg trenger liksom noen som kan holde meg i ørene mens jeg holder på, det blir vanskeligere å skeie ut da synes jeg...
Selv om jeg ikke skal trene så får jeg nok noe mosjon i dag uansett. Det er nesten utsolgt på konserten jeg skal vokte i kveld, så det blir vel ikke mindre kaos enn i går. Og dessuten skal jeg gå fra jobben til konsertstedet, og det tar rundt 25min. Nå begynner solen å titte frem også, så det blir nok en ren fornøyelse å vandre langs Karl Johan i ettermiddag...
elisacat - blid og optimistisk
Så flink!
Fy søren, i morges trente jeg - før jobben! Tok 35min på Rotex, og føler meg _så_ flink. Etterpå spiste jeg en Eurodiett-sjokolade (litt mindre vond enn den andre maten...), så proteinbehovet er i alle fall dekket!
I kveld er det jazzfestival, og jeg skal jobbe som funksjonær. Det blir gøy, men stor alkoholfare! Får prøve å helle i meg vann så lenge det går, og holde meg til hvitvin når jeg "sprekker"...
I morgen skal jeg til ernæringsfysiolog, og hun har en kul vekt som måler alt fra fettmasse til vann-nivå i kroppen. Og helt korrekt vekt. Hvilket faktisk er kult, for den pleier å være mye snillere enn min egen vekt! er veldig spent på hva jeg egentlig veier nå. Kanskje jeg er nærmere 80 enn jeg tror?
Jeg har sett at dere andre har delmål som dere går etter. Det var ingen dum idé, her kommer mine:
83,6 kg: 20 kg tapt - ikke så langt unna!
81 kg: ny BMI-kategori
79,9 kg: runder nytt tall
73,2 kg: ny BMI-kategori og over 30 kg tapt...
70 kg: målet er nådd!!!! Og som et ekstra pluss er jeg nede i "lett overvekt"...
Jeg burde kanskje gå for 67 kg og nå normalvekt på BMI-skalaen, men jeg tror jeg ville følt meg litt _for_ tynn da. Jeg er liksom ikke den radmagre typen, og vil bare være så tynn at jeg føler meg vel.
Vil gjerne nå målet (størrelse 38-40 i klær) før jul. Det hadde vært så fint å komme på julebordet i en smashing, stilig julekjole, og ikke de uformelige sekkene jeg har pleid å komme subbende i... ;-/
Det er litt over 20 uker til. 0,7kg i uka er kanskje litt optimistisk? Vi får se hvor godt den vanlige GI-kosten virker på meg nå. Spennende tider!
Hmf...
Trente styrke og kondisjon i nesten to timer i går og kunne godt tenke meg å se litt bedre resultat enn 100g, men vekten min har et lite nedpsykingsprosjekt på gang tror jeg - det har nok gått for bra i det siste. I forrige uke, før jeg datt inn her, gikk jeg ned 1,7kg, så dette er sikkert vektens lille hevn. "Må ikke tro du er noe", liksom. Sukk.
Eller, forresten; det er muskler selvfølgelig! Egentlig har jeg svettet ut minst 2kg fett, og bare erstattet det ekle, blubbete med pene, faste, sterke muskler!!! Sånn er det så klart...;-)
Men men. Ned er ned, jeg får holde på min stakkars hekto og være fornøyd med den. Snart kommer det en til, og en til... Og vips, så er jeg nede i 70kg. Forhåpentligvis rundt juletider...
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Må lese boken din oftere!
ALly
Takk for koselig hilsen og gode tallønsker. Jeg skal bestille et to-tall til deg med det samme.
Lykke til med neste veiing!
komme 2-tall, kom hit :-)
Klem fra Jojoen