← Alle dagbøker
elis
61 år170 cm16 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start165,0 kg
Sist162,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå56,1
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Sliter og sliter
Her er en ny melding fra sliteren som ikke kommer seg noen vei.
Har nå begynt på Grethe Roede og håper det skal gi mer motivasjon. Jeg er jo ikke akkurat flink til å mosjonere og med en liten 1-roms leilighet så er det ikke mye plass til trimapparater
Ha en fin uke.
Elis
Sliter
med vekt og influensa. Var nettopp på vekten og den har ikke rikket seg. Kanskje like bra. Har knasket pastiller, kakao, te med honning etc for å stille hoste og sår hals.
Dette går treigt
Bare jobber for tiden og prøver desperat og ikke gi opp.
Nå kommer juleflesket til syne
Har egentlig vært ganske flink i julen, men har nok ikke vært aktiv nok.
Får satse på at dette friske, nye året vil hjelpe meg med motiveringen.
Det var en kilo ned
Det ble en kilo denne uken. Skal begynne med Xenical i morgen og er spent på hvordan neste uke ble. Har gått en del og vært flink med maten denne uken.
Elis
Slitsom dag
Orker ikke å skrive så mye i dag. Har vasket husvask i halve leiligheten i dag. Dønn sliten. Har i hvertfall fått mosjon nok i dag. Har heller ikke spist så mye. Pleier vanligvis ikke det når jeg vasker. Tilgangen til kjøleskapet er vanskelig fra toppen av en gardintrapp.
1 skive brød med litt letta-smør på.
Ellers har jeg spist av brødet uten noe på når jeg har vært sulten - kanskje en 2-3 skiver + 2 gulerøtter.
I kveld har jeg spist 2 skiver brød og 1 krus med suppe - kraftsuppe.
Klem Elis
Har vært til dels flink i dag
I dag har jeg vært på apoteket for å hente Xenical, men de hadde ikke preparatet inne. Skal bestilles opp.
Har ellers vært flink både med mat og mosjon. Har spist en tallerken havregrynsgrøt, 1 grov baguett med kylling og salat. Til middag hadde jeg en liten utskeielse - kjøpte med et tyrkisk brød fylt med fetaost og spinat. Hadde grønn salat til den. Det var nok litt mye olje i dette, men allikevel ikke det mest usunne som finnes.
Har i tillegg gått i 3 kvarter i dag. Har ikke gått fort, men alle monner drar.
Klem fra Elis
Nå er jeg igang igjen
Hei alle sammen.
Her har det sannelig vært helt håpløst i sommer. Jeg har ikke hatt en eneste motivasjon til å gå ned i vekt. Har gått en del, men har da spist nok til at vekten ikke har rikket seg. Har allikevel merket at formen er på bedringens vei.
Nå har jeg fått resept på Xenical av legen og skal prøve ut dette. Den koster vel flesk, men det er jo det som skal forsvinne. Flesk skal flesk fordrive for å skrive om et vanlig ordtak.
Jeg skal nå bli flinkere til å gå innom her hver dag og skrive litt. Blir kanskje litt mer motivert selv av å skrive ned fremgangen. Skal bare veie meg en gang i uken.
Klem fra Elis
17. mai er vel overstått
Har ikke vært på vekten - skal veie meg først på mandag, men noen utskeielser ble det jo i går. Is og godis, men man må jo kunne skeie ut litt en dag bare man starter på ny frisk med det samme.
Vi ses over helgen.
Elis
Som forventet
Denne uken har vært forholdsvis OK, men jeg har ikke akkurat tenkt slanking. Regnet nesten med at jeg hadde gått opp, men slapp unna med samme som sist. Har dessverre ikke gramvekt så litt +/- kan det jo være. Er i hvertfall i gang igjen. Det er ganske så deilig.
Har ikke vært noe flink med å gå denne siste uken, mest fordi pollensesongen er i gang og jeg har allergi så det holder. Trimmer litt inne i stedet, men har ikke egentlig energi til det. Håper dette endrer seg etterhvert som bjørka er ferdig.'
Hilsen Elis
Her er jeg igjen
Dette har vært en tøff måned. Kræsj på kræsj. Den ene utskeielsen etter den andre. Allikevel viste vekten minus en kilo på vekten. Har ikke vært motivert i det hele tatt denne måneden, men skal sette meg ned å lese dagbøker og får da forhåpentligvis motivasjon til å starte på nytt igjen.
Send meg motivasjonstanker alle sammen.
Hilsen Elis
God påske alle sammen
Ja, nå er enda en kilo vekk. Hadde egentlig ikke trodd at jeg hadde gått ned denne uken. Påskemarsipanen har kommet og jeg måtte (særlig) ha et egg (eller 3). Men gikk tur både lørdag og søndag i regnvær så noe forsvant vel. Hadde ikke noe særlig matlyst i forrige uke så det veier vel litt opp.
Er veldig matlei for tiden og vet ikke hva jeg har lyst på. Reiser bort i påsken og får servert maten. Kanskje det blir bedre da. Skal være flink i påsken, gå tur og sykle på ergometersykkel.
vi sees etter påske!!!
Klem fra Elis :-)
Kun en kilo, men bedre ned enn opp
Hei alle sammen. Har veid meg i dag og denne uken har ikke vært like bra som forrige.
Gikk lang tur i går, men det er det eneste jeg har rukket denne uken.
Får ta et tak denne uken.
Klem fra elis
Hipp hurra
Se her dere. 2 kilo første uka. En slankere meg skriver nå i dagboken. Og det etter en helg som faktisk ikke har vært helt godkjent som slankehelg. Dette tegner bra. Håper jeg klarer å være like flink. Har gått tur og brukt trappen + step hjemme.
Jeg føler meg flink og vet at jeg er det. Har nå skaffet frukt og grønnsaker (snacks) både i kjøleskapet hjemme og på jobb. Blir bedre enn sjokolade i lengden.
Ikke akkurat vanvittig motivert
Har jobbet overtid i 2 dager nå, og det er ikke akkurat "slankende". Er jo veldig lett å ty til noe lettvint å spise mens man jobber. Må nok skaffe meg noe frukt og grønnsaker til kjøleskapet på jobben.
Ellers vil jeg takke for oppmuntring fra dere. Jeg håper dette vil virke. Det SKAL virke. Motivasjon kom til meg.
Har i hvertfall fått mosjonert i dag. Det var slett ikke verst.
Jeg kommer ikke til å veie meg ofte (1 gang i uken), bedre å bli positivt overrasket en gang i uken enn negativt overrasket hver morgen.
Fint du er tilbake, og lurt å begynne på Grethe Roede kurs, det er godt med litt støtte og positivt gruppepress "ansikt til ansikt", i tillegg til det samme via tastetrykk her...
Lykke til videre !
Mvh Ella
Hvordan gikk det når du gikk på Xenical? Jeg har begynt med det nå, føler det funcker bra!!
Løft flasker med vann, det har du plass til i en 1-roms leilighet!!!!!!
Stå på!!!
Klem Måne