← Alle dagbøker
diarist.Alias

elis

61 år170 cm16 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start165,0 kg
Sist162,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå56,1
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
17. mars 200110. mars 2002
162,0 kg

Sliter og sliter

Her er en ny melding fra sliteren som ikke kommer seg noen vei.

Har nå begynt på Grethe Roede og håper det skal gi mer motivasjon. Jeg er jo ikke akkurat flink til å mosjonere og med en liten 1-roms leilighet så er det ikke mye plass til trimapparater

Ha en fin uke.

Elis
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias bidronninga7. april 2002
Hei..om du sliter med motivasjon så titt litt på boka mi,der ser du at det går an selv om en sliter.Jeg har spiseforstyrrelser som gjør at jeg sliter mye i perioder.Men nå har jeg overbevist meg selv om at det er jeg som har kontrollen og ikke mat eller følelser.Stå på dette kan du klare og her inne er det god støtte å få.Jeg trener ikke annet enn å gå tur og gjør mye i hjemmet så en må ikke ha noe utstyr.Lykke til....ett tips prøv eplesideredikk den er fantastisk ser det på rompa mi....klemmer
c.AuthorAlias ella10. mars 2002
Hei.
Fint du er tilbake, og lurt å begynne på Grethe Roede kurs, det er godt med litt støtte og positivt gruppepress "ansikt til ansikt", i tillegg til det samme via tastetrykk her...
Lykke til videre !
Mvh Ella
c.AuthorAlias Måne10. mars 2002
Spiser du frokost??? Jeg er veldig opptatt av frokost for tiden, jeg er på tilvennings kur. Det går i frukt og vann.

Hvordan gikk det når du gikk på Xenical? Jeg har begynt med det nå, føler det funcker bra!!

Løft flasker med vann, det har du plass til i en 1-roms leilighet!!!!!!

Stå på!!!

Klem Måne
161,0 kg

Sliter

med vekt og influensa. Var nettopp på vekten og den har ikke rikket seg. Kanskje like bra. Har knasket pastiller, kakao, te med honning etc for å stille hoste og sår hals.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine28. januar 2002
Heisann,
Håper du blir bedre snart! Må ikke la dette gå ut over slankingen da, og ikke gi opp! Vekten stopper ofte opp uten grunn og stuper nedover når det passer den. Bare ikke la den ødelegge for deg! Vit at du kan gå ned, se deg for deg i bikini om sommeren, uten å måtte tenke på vekt.. Vet at du klarer det. Stå på!

klem fra Therese
161,0 kg

Dette går treigt

Bare jobber for tiden og prøver desperat og ikke gi opp.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Amina17. januar 2002
Ikke gi opp! Stå på videre! Jeg vet hvor vanskelig det er å komme skikkelig igang, men det er bare etpar dager før en merker forskjellen, og inspirasjonen strømmer på!
Tenk så deilig hvis vi alle sammen kan gå sommeren i møte med litt mindre å bære på!
c.AuthorAlias Nina16. januar 2002
IKKE gi opp, stå på :)
159,0 kg

Nå kommer juleflesket til syne

Har egentlig vært ganske flink i julen, men har nok ikke vært aktiv nok.

Får satse på at dette friske, nye året vil hjelpe meg med motiveringen.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete8. januar 2002
Heisann elis

Godt nyttår! Julen har nok vært en hard nøtt for oss alle, men nå er det nytt år og nye muligheter. Dette klarer vi vet du.
Ønsker deg lykke til.

Hilsen Grete.
162,0 kg

Det var en kilo ned

Det ble en kilo denne uken. Skal begynne med Xenical i morgen og er spent på hvordan neste uke ble. Har gått en del og vært flink med maten denne uken.

Elis
163,0 kg

Slitsom dag

Orker ikke å skrive så mye i dag. Har vasket husvask i halve leiligheten i dag. Dønn sliten. Har i hvertfall fått mosjon nok i dag. Har heller ikke spist så mye. Pleier vanligvis ikke det når jeg vasker. Tilgangen til kjøleskapet er vanskelig fra toppen av en gardintrapp.

1 skive brød med litt letta-smør på.

Ellers har jeg spist av brødet uten noe på når jeg har vært sulten - kanskje en 2-3 skiver + 2 gulerøtter.

I kveld har jeg spist 2 skiver brød og 1 krus med suppe - kraftsuppe.

Klem Elis
163,0 kg

Har vært til dels flink i dag

I dag har jeg vært på apoteket for å hente Xenical, men de hadde ikke preparatet inne. Skal bestilles opp.

Har ellers vært flink både med mat og mosjon. Har spist en tallerken havregrynsgrøt, 1 grov baguett med kylling og salat. Til middag hadde jeg en liten utskeielse - kjøpte med et tyrkisk brød fylt med fetaost og spinat. Hadde grønn salat til den. Det var nok litt mye olje i dette, men allikevel ikke det mest usunne som finnes.

Har i tillegg gått i 3 kvarter i dag. Har ikke gått fort, men alle monner drar.

Klem fra Elis
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda3. oktober 2001
Hei elis,

Dagen din høres veldig bra ut - både riktig mat og mosjon! Man trenger heller ikke gå så fort for å forbrenne kalorier. Jeg vet hvilke tyrkiske brød du snakker om, de er veldig gode ja :-) sikkert litt for fete, men heller ikke så store, ikke sant? Og resten av dagen var jo veldig riktig. Stå på på samme måte, så skal du se det går nedover!

hilsen skilpadda
163,0 kg

Nå er jeg igang igjen

Hei alle sammen.

Her har det sannelig vært helt håpløst i sommer. Jeg har ikke hatt en eneste motivasjon til å gå ned i vekt. Har gått en del, men har da spist nok til at vekten ikke har rikket seg. Har allikevel merket at formen er på bedringens vei.

Nå har jeg fått resept på Xenical av legen og skal prøve ut dette. Den koster vel flesk, men det er jo det som skal forsvinne. Flesk skal flesk fordrive for å skrive om et vanlig ordtak.

Jeg skal nå bli flinkere til å gå innom her hver dag og skrive litt. Blir kanskje litt mer motivert selv av å skrive ned fremgangen. Skal bare veie meg en gang i uken.

Klem fra Elis
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias aas3. oktober 2001
Velkommen tilbake!
Jeg har funnet stor støtte på disse sidene, og er innom hver dag. Tips er å skrive ned hva en spiser for å regne ut kcal innhold, (og holde seg under en viss mengde kcal pr. dag), trene regelmessig og sette seg oppnåelige delmål.
Det kan også være fint å måle kroppsmål før slankestart, og måle seg for hver 5. kilo i reduksjon, da kan en se framskritt på den måten også. Det er mange folk på sidene her som har gått ned MANGE kilo, og det er en stor hjelp å spørre dem om råd/lese dagboka.
Lykke til! Dette kan du greie!

Klem og slankevibber fra aas ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
c.AuthorAlias lene3. oktober 2001
Heisann Elis. Jeg tror du gjør veldig lurt i å komme innom her hver dag. Jeg blir i alle fall kjempemotivert av å lese og skrive dagbok. Folkene her inne er helt supre og jeg er sikker på at du vil lykkes hvis du følger opp her inne.
Lykke til!
Hilsen Lene
160,0 kg

17. mai er vel overstått

Har ikke vært på vekten - skal veie meg først på mandag, men noen utskeielser ble det jo i går. Is og godis, men man må jo kunne skeie ut litt en dag bare man starter på ny frisk med det samme.

Vi ses over helgen.

Elis
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt19. mai 2001
hei elis!

en liten utskeielse er ikke farlig.
dessuten må man jo kunne kose seg litt ekstra på nasjonaldagen.
det blir spennende å høre de positive resultatene dine! jeg skal også veie meg på mandag!

klem fra kitt
c.AuthorAlias Tulla19. mai 2001
Hei Elis
Du har rett, det er lov å skeie ut ein gong i blant, berre det blir med den vesle utskeiinga. Merkar sjølv at det er vanskeleg å "hanke seg inn igjen" på rett spor etter ei slik utskeiing, men det skal vi berre klare!!
Desse sidene og alle koselege folka her inne gir massevis av motivasjon, det hjelper så godt!

Vi står på vidare, dette skal vi klare!

Klem frå Tulla
160,0 kg

Som forventet

Denne uken har vært forholdsvis OK, men jeg har ikke akkurat tenkt slanking. Regnet nesten med at jeg hadde gått opp, men slapp unna med samme som sist. Har dessverre ikke gramvekt så litt +/- kan det jo være. Er i hvertfall i gang igjen. Det er ganske så deilig.

Har ikke vært noe flink med å gå denne siste uken, mest fordi pollensesongen er i gang og jeg har allergi så det holder. Trimmer litt inne i stedet, men har ikke egentlig energi til det. Håper dette endrer seg etterhvert som bjørka er ferdig.'

Hilsen Elis
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alida14. mai 2001
Hei elis!
Det viktigaste er vel att du føler att du er i gang.
Forstår att det kan være tøft å komme seg ut no i pollensesongen, men litt trim innendørs gjer nytten den også.
Stå på videre, dette kommer til å gå bra!
Hilsen Alida
160,0 kg

Her er jeg igjen

Dette har vært en tøff måned. Kræsj på kræsj. Den ene utskeielsen etter den andre. Allikevel viste vekten minus en kilo på vekten. Har ikke vært motivert i det hele tatt denne måneden, men skal sette meg ned å lese dagbøker og får da forhåpentligvis motivasjon til å starte på nytt igjen.

Send meg motivasjonstanker alle sammen.

Hilsen Elis
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alida9. mai 2001
Hallo Elis
Flott gjort å gå ned i vekt sjølv om du har hatt mangen "kræsj".
Etterkvart vil det nok gå enda bedre og det vil gå lengre tid mellom kvar "kræsj"
Stå på og ikkje gi opp, skal fortsette å kikke innom deg.
Hilsen Alida
c.AuthorAlias Tulla9. mai 2001
Hei Elis
Flott at du hadde gått ned, sjølv etter mange "kræsj".
Det er viktig at vi ikkje gir opp, veit du. Det kan gi god inspirasjon å lese dagbøker her inne, det er iallefall mi erfaring.
Stå på vidare, skal sjå etter deg.

Tulla
c.AuthorAlias Vår8. mai 2001
Det er alltid sånn at en må gå på en del kræsjer før en kommer i gang. Og så, plutselig, lykkes det, og det er vanskelig å si hvorfor. Kanskje alle feilslagene må til for å komme skikkelig i gang. Det er en del av grunnlaget, liksom. Så nå går det sikkert bra!
Hilsen Vår
c.AuthorAlias kitt8. mai 2001
hei!

så fint at du har gått ned i vekt. gratulerer!!

stå på videre!

klem fra kitt
161,0 kg

God påske alle sammen

Ja, nå er enda en kilo vekk. Hadde egentlig ikke trodd at jeg hadde gått ned denne uken. Påskemarsipanen har kommet og jeg måtte (særlig) ha et egg (eller 3). Men gikk tur både lørdag og søndag i regnvær så noe forsvant vel. Hadde ikke noe særlig matlyst i forrige uke så det veier vel litt opp.

Er veldig matlei for tiden og vet ikke hva jeg har lyst på. Reiser bort i påsken og får servert maten. Kanskje det blir bedre da. Skal være flink i påsken, gå tur og sykle på ergometersykkel.

vi sees etter påske!!!

Klem fra Elis :-)
162,0 kg

Kun en kilo, men bedre ned enn opp

Hei alle sammen. Har veid meg i dag og denne uken har ikke vært like bra som forrige.

Gikk lang tur i går, men det er det eneste jeg har rukket denne uken.

Får ta et tak denne uken.

Klem fra elis
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola3. april 2001
Dette er jo flott, elis,3 kilo på 2 uker er bra! Nå gjelder det å holde koken, så kommer kiloene til å renne av deg skal du se!
Klem, Viola.
163,0 kg

Hipp hurra

Se her dere. 2 kilo første uka. En slankere meg skriver nå i dagboken. Og det etter en helg som faktisk ikke har vært helt godkjent som slankehelg. Dette tegner bra. Håper jeg klarer å være like flink. Har gått tur og brukt trappen + step hjemme.

Jeg føler meg flink og vet at jeg er det. Har nå skaffet frukt og grønnsaker (snacks) både i kjøleskapet hjemme og på jobb. Blir bedre enn sjokolade i lengden.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola27. mars 2001
Heia Elis, dette er jo kjempeflott! Klem, Viola.
c.AuthorAlias Serafina27. mars 2001
kjempeflott!!!! enig med deg når det gjelder veiing en gang i uken....gleder du deg ikke nå til neste uke? jeg er spent på både deg og meg.....*S* to kilo er en mega start!!!!
Serafina
c.AuthorAlias Ronja27. mars 2001
Kjempebra og gratulerer så masse med nedgangen:) Stå på og forsett sånn:)
Klem fra Ronja
c.AuthorAlias vår27. mars 2001
Hei! Fint! Nå er du i gang. Ikke gi deg! Vi følger med!
Vår
c.AuthorAlias pipp27. mars 2001
Så flott. Nå er du virkelig i gang. Tvi, tvi videre.
Pipp
c.AuthorAlias Mulle27. mars 2001
så flott! Gratulerer med en kjempefin start! Lykke til videre.
Mulle
165,0 kg

Ikke akkurat vanvittig motivert

Har jobbet overtid i 2 dager nå, og det er ikke akkurat "slankende". Er jo veldig lett å ty til noe lettvint å spise mens man jobber. Må nok skaffe meg noe frukt og grønnsaker til kjøleskapet på jobben.

Ellers vil jeg takke for oppmuntring fra dere. Jeg håper dette vil virke. Det SKAL virke. Motivasjon kom til meg.

Har i hvertfall fått mosjonert i dag. Det var slett ikke verst.

Jeg kommer ikke til å veie meg ofte (1 gang i uken), bedre å bli positivt overrasket en gang i uken enn negativt overrasket hver morgen.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias mia23. mars 2001
Hei du !
Det kan virkelig være drepen på gode fortsetter med masse overtid. Jeg har også vanskelig for å takle det - og denne helga må jeg regne med å jobbe en god del. Får handle inn frukt og grønnsaker jeg også - og titte innom her når "hungeren" setter inn...
Ha en motiverende helg !
Klem fra Mia
c.AuthorAlias kitt21. mars 2001
hei Elis!
det er nok lurt å veie seg bare en gang i uken. så fint at du mosjonerer! du virker godt i gang.
selv er jeg helt på bånn for tiden.
lykke til videre!
klem fra kitt
c.AuthorAlias Nicky21. mars 2001
Heisann Elis og velkommen inn i klubben
Å veie seg en gang i uken er bra, da har du et mål for øye, og det gjør at du gleder deg til den dagen kommer. Sett deg delmål underveis, ha en liten gulrot som du strekker deg mot hele tiden. Motivasjonen kommer og går, det er bare sånn det er, men ikke gi opp for det. Lykke til
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias vår21. mars 2001
Lurt å lese litt i andres dagbøker, syns jeg. Det er inspirerende. Og: Vi følger med deg!
Vår
c.AuthorAlias ariel20. mars 2001
Hei!Helt enig i at det er dumt å veie seg hver dag,jeg drev med det,både morgen og kveld faktisk.Men fy flate,det mister man fort motivasjonen av.Plutselig har man gått opp istedet og da er det lett å gi opp. Jeg har veiedag i morgen og er skikkelig spent,har klart å ikke veie meg hver dag. Noe annet som kan være lurt å ha på jobben er Ryvita knekkebrød,gode og sunne!!Jeg syns de er gode med hamburgerrygg eller philadelphia-ost på,og med masse agurk på toppen!! Slapp av du så skal du se motivasjonen kommer tilbake ;) Klem ariel;)
c.AuthorAlias Ronja20. mars 2001
hei:)
De første to-tre ukene er altid de verste, men etter en stund blir det mye bedre:) Å ha frukt med på jobben var en god ide:)
Ønsker deg en forsatt fin uke fremover:)
Klem fra Ronja
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.