← Alle dagbøker
diarist.Alias

dompe

56 år163 cm5 innlegg 2002 0 følgere

Start83,2 kg
Sist80,3 kg
Endring−2,9 kg
BMI nå30,2
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
4. januar 200221. januar 2002
80,3 kg

oj.

Nå begynner det å skje noe her,nå er det ikke langt igjen til jeg er under 80.
Så det skal bli spennende å gå på vekta om en uke.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla28. februar 2002
NB!
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?

Kamilla
c.AuthorAlias mille22. januar 2002
Åh, det er så gøy ikke sant! Jeg er nå på 77-tallet og jeg kan love deg at det er mer moro på denne siden av 80! Du kommer etter og "peser meg i nakken" hvilken dag som helst nå. Velkommen skal du være!

Mille
82,5 kg

ikke så bra

uff nei dette går ikke bra,syns nå at jeg har holdt på en stund og så har jeg tatt av så lite så noe gjør jeg feil,har ikke spist søtt eller for mye fett,så da er det vel at jeg spiser for mye,så nå har jeg hvert inne på nettet og printet ut alt jeg kan finne om slanking,nå må jeg få komme skikkelig i gang her,ellers så er jeg redd at jeg kommmer til å gi opp.
Jeg skal i 40år s dag i påsken så jeg håper at jeg greier å ta av ca ti kilo til da,men det er jo ikke så veldig lenge til.
Så jeg må nok forandre på noe her.

Så om en uke så skal vekte ha gådt kraftig ned.helst under 80.
Men det blir sikkert litt for tøft å greie men det skader ikke å prøve.
Hilsen dompe
82,5 kg

Nå begynner vekta og bevege seg

Og heldigvis i riktig retning.
Jeg må jo innrømme at jeg har vært på vekta hver dag,klarer ikke å holde meg,men jeg må nok prøve å styre meg til en dag i uken.
Jeg har ikke så mye å skrive om i dag,men det går greit med meg,kjenner at humøret begynner å bli bedre og at lysten på noe er heller ikke så stor lengre.Så nå har jeg stor tro på at dette vil gå bra.

Hilsen dompe
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate299. januar 2002
Heisann!
Velkommen hit. Jeg har lest i dagboka di, og ser at du har skrevet ned en liste på hvorfor du vil slanke deg. Jeg har også en slik liste, og tro meg den har jeg hatt bruk for! Den skrev jeg helt i begynnelsen av dagboka, men jeg titter stadig innom den.

Det er flott at du har tatt en avgjørelse, men husk at man kan ikke slanke seg for noen andre enn seg selv. Jeg har også hatt en mor som stadig har mast om slanking, og gitt meg belønning i form av gaver, penger, klær, osv når jeg har vært flink. Men det funker ikke! Jeg må ville det for min egen del, og ikke for andres. I motsetning til deg, så har jeg en mann som liker meg uansett om jeg er tynn eller tykk (kanskje liker han meg mer når jeg er tykk). Men det er jo først og fremst jeg som må like meg selv!

Det høres iallefall ut som du er motivert for å slanke deg, og det er første skrittet! Jeg tror du vil klare det hvis du virkelig vil. Lykke til!

Klem fra Beate
83,2 kg

Ikke helt igang ennda.

Jeg har ikke fått summet meg til å begynne ennda,merker at jeg har lett for å utsette det,så nå må jeg bare hoppe i det så jeg starter i morgen.
Tenkte jeg skulle følle ett råd som jeg fikk og skrive ned grunnene for at jeg vil slanke meg.

1.For helsen,kjenner at ryggen og knærne begynner å verke,begynner jo å bli godt voksen og er litt redd for anndre sykdommer som fedme kan føre med seg.

2.For utseende,har jo veldig lyst til å bli liten og lett.
Og kunne bruke normal størrelse i klær og føle meg vell i dem.

3.For å slippe å føle meg mindre verdig blant folk,slippe å føle at folk stirrer på deg og tenker sitt.Sånn at jeg også slipper å grue meg for å gå ut.Føler at folk ser rart på meg hvis jeg kjøper en sjokolade eller tar barna med på mc.donalds.

4.Har stor tro på at mannen min ikke er så veldig begeistert for de ekstra kiloene mine,(var tynn da vi møttes)det blir ikke så mye inntimkontak at det gjør noe,og han pleier å kjøpe alle aviser eller blader der det står noe om slanking til meg,er vel egentlig ganske lei av ham,men jeg hvet ikke selv hvordan jeg hadde reagert hvis han hadde forandret seg så mye for det er jo ikke bare kropp og utseende som er annderledes men også humøret.Merker jo at han ser langt etter de jentene som er tynne,det går jo ut over min selvtilitt.

5.Så da blir jo den siste grunnen,at jeg vil ha større selvtilit,komme meg mer ut bland folk.og bli i bedre humør.

Så dette er de grunnene jeg kunne komme på i farten,kommer sikkert på noe etterhvert,det er utrolig bra å ha denne sia her.

Hilsen dompe
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine6. januar 2002
Heisann,
Lett å utsette, det har jeg gjort lenge nå. Ventet på en mirakelkur som kan gjøre meg slank over natten, men den finnes desverre ikke.
Har omtrent samme grunnene som deg bortsett fra det med mannen, det blir vell til menn generelt =) KJenner meg igjen når du forteller om mannen din som hinter om slanking. Har en mor som har vært sånn, og har vell kommet i litt trass mot henne. Vil ikke slanke meg når hun sier det. Skal jeg slanke meg gjør jeg det for min egen skyld, ikke hennes!

Det er godt å være slank, lettere til sinns, bare det er en grunn til å slanke seg. Og når en først begynner så raser det nedover. Dessuten blir det lettere etter at en har startet, da blir det en sannhet, din virkelighet. Og det finnes ikke no bedre følelse enn å oppdage at kroppen forandrer seg til det positive. Aldri slanket meg no særlig før jeg begynte forrigegang jeg heller. Gikk ned 13 kg på 2 mnd, men har lagt på alt nå nesten. Etter at jeg sluttet å skrive her inne. For 5 mnd siden. Denne gangen skal jeg klare det, og det skal du også! Tror du er motivert nå, og du har jo funnet denne siden, og du har oss til å backe deg opp når du trenger det, så går nok så bra så =) Skal følge med deg jeg =)

stooor klem fra Therese
83,2 kg

Tenk at vekta kunne hoppe så fort opp

Uff,jeg hvet ikke hva jeg gjør her inne,men at jeg trenger en skikkelig forandring i spise og trimme vanene mine er igjallefal helt sikkert,men så er det det om jeg er klar for forandringen eller om jeg er i det hele tatt motivert til å begynne.Men jeg har nå kommet meg inn her så da kan jeg i det minste gjøre ett forsøk.Det er jo litt lurt å begynne allerede nå enn å vente til april og begynne å få panikk over at en ikke har tatt av noe til bikini sesongen begynner.
Så nå kan jeg igjallefal bruke den tiden jeg trenger,så det blir ingen hurtig kur på meg.
Jeg har alldri slanket meg før,så jeg hvet ikke hvordan jeg skal komme meg igang og hvordan jeg skal gjøre det.
Så jeg får vel bare prøve meg fram,og lese andre sine dagbøker da lærer jeg vel endel etterhvert.
Jeg har jo klart å legge på meg 6 kilo i julen,ikke hvet jeg hvordan jeg har fått til det,men håper jo at mye av det er vann.
Så mitt første mål er å bli kvitt de 6 kiloene,før jeg går videre med de neste.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor4. januar 2002
Velkommen i gjengen av "nybegynnere" her i slankedagboken!

Jeg er også ny her og håper at dette er et supert virkemiddel for å holde motivasjon og inspirasjon på topp!

Jeg har tidligere gått flere Grete Roede kurs med godt resultat på alle kursene. Og hvorfor har jeg så godt opp i vekt igjen. Jo, jeg har blitt gravid igjen etter en stund og da har vekta rast oppover. Har nå ikke klart å gå ned igjen etter jeg fikk mitt 3. barn for snart 4 år siden.

Men nå er det slutt. Til sommeren har jeg planer om å kose meg på stranda uten å hele tiden føle at alle ser på "hu der dundra i bikini".

Jeg har nå tatt frem igjen GR-bøkene mine fra det siste kurset jeg gikk på, og har bestemt meg for å spise ca. 1200 kcal pr. dag. Og best av alt....nå er jeg skikkelig motivert.

Klem fra en medslanker:))
c.AuthorAlias mille4. januar 2002
Kjære Dompe!

Jeg er også ny her, og har tenkt å bruke denne dagboka til å motivere meg gjennom en lang slankeprosess. Det at andre følger med på deg og gir deg støtte og positive kommentarer er veldig viktig, for det å slanke seg kan være en veldig ensom prosess, det vet jeg fra mange tidligere forsøk! Det føles som om alle andre i hele verden er sylslanke og kan spise akkurat det de vil, og at det bare er du som må lide og forsake (og hva slags liv er det?)

Jeg synes selv det er viktig å tenke over hvordan en har det med seg selv, med kroppen og vekta slik den er. Hvorfor er jeg ikke fornøyd? Hva skal til for at jeg blir fornøyd med den kroppen jeg ser i speilet? Poenget mitt er at den beste motivasjonen er å ha klart for seg hvorfor en ønsker å gå ned i vekt. Det går lettere dersom en fokuserer på at dette er noe jeg ønsker å gjøre, dette gjør jeg for meg selv og mitt eget velvære, og dette er noe jeg tar ansvar for selv. Og ikke fordi vekta alene tilsier at jeg "burde" slanke meg, og fordi skjønnhetsidealene sier at alle bør være kjempetynne.

Når det gjelder hvordan en skal gå fram, så har jeg troen på den "gamle" oppskriften om mindre mengder med mat, sunnere og magrere mat, samt mer mosjon og fysisk aktivitet. Jeg tror altså ikke på piller, pulver eller banankur/ananaskur/eggekur e.l. Jeg har tidligere gått på Grete Roede -kurs, og det opplegget anbefaler jeg virkelig. Det er vanlig sunn og mager mat i ganske passelige mengder, som det går fint an å leve med over lang tid uten å føle at man går på noen "kur". Et tips til deg er å gå inn på nettsidene deres (greteroede.no) så kan du få masse innspill til et fornuftig slankeopplegg. Kombinerer du sunn og mager mat med litt variert trim noen dager i uka, vil du helt sikkert gå ned i vekt, og når du begynner allerede nå kan du gå bikinisesongen lyst i møte!

Du og jeg er ganske like i høyde og vekt, så vi kan godt slå følge nedover!

Klem fra Mille
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.