← Alle dagbøker
dietfun
57 år182 cm7 innlegg
2001
0 følgere
Start103,0 kg
Sist97,0 kg
Endring−6,0 kg
BMI nå29,3
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 4. september 2001
97,0 kgBack in business !
Nå er det nesten to uker siden sist jeg skrev i dagboken.
De siste to uken har jeg følt som en eneste stor sprekk, for jeg har spist tilnærmet normalt hele tiden. Heldigvis har jeg klart å holde treningen oppe med 3-4 ganger i uken, og i dag tok jeg sjansen på vekten. Må tilstå at jeg ble litt overrasket over at jeg ikke hadde gått opp i vekt igjen. Nå er jeg tilbake i god slankeform med samme målsetting for måltid og trening som tidligere. Håper at jeg i løpet av uken skal holde 97 kg og kanskje krabbe såvidt under. Neste uke er det 96 som er målet.
Hurra, uke 3 og jeg går fortsatt ned
Nå er snart uke 3 av min slankekur ferdig, og her er menyen:
Frokost: 2 skiver med valgfritt pålegg, 1 glass skummet melk
Lunsj: samme som frokost
Middag ca 16.30: Mandag spagetti med karbonadedeig og selvlaget pastasaus.
Tirsdag american steak med bakt potet(resturant)
Onsdag kebab(uten dressing)
Torsdag spareribbs(bakt potet uten smør)(resturant)
Fredag hamburger(uten dressing)
Hamburger og kebab middagen kommer av at jeg fikk to middager på et kjøpesenter mot at jeg var med på en spørreundersøkelse om hva jeg synest. Dette måtte gjøres i løpet av denne uken så da var det vel bare å trå til. Det var derimot ikke helt etter planen at det skulle bli to middager på resturant denne uken også, men jeg måtte ut med kunder så da er det bare å bite tennene sammen.
Egentlig har jeg vært ganske flink. Alle middagene, selv de på resturant, har vært godt planlagte og jeg har spist så lite at jeg har vært sulten etterpå. Dessuten har jeg kuttet ut alt av dressinger og smør, så egentlig tror jeg ikke det har vært så galt, noe vekten heldigvis kan bekrefte.
Mellommåltid: Masse frukt og grønnsaker
Trening:
Søndag - Rydding av skrot på SATS(les pumpe jern)
Mandag - Joggetur 11km
Onsdag - Joggetur 6km
Fredag - Joggetur 11km
Treningen går meget lett for tiden, og jeg blir faktisk i dårlig humør om jeg ikke får trene. Dette tror jeg kommer av at kroppen er blitt litt lettere, noe som gjør at det er mer behagelig å trene. Løpingen går som en drøm. Til å begynne med bruke jeg 1t25min på mine 11km. I går kveld løp jeg samme løype på 1t5min så hei hvor det går. Gleder meg til å ta tiden når jeg har oppnådd mitt mål på 85kg, da må det bli bra.
Konklusjon:
Dette er gøy, ingen sult bare velvære, jeg gleder meg til fortsettelsen.
Status etter 2 uker
Nå har slankingen pågått i ca 2 uker, og jeg må innrømme at dette går over all forventning. Siste uken har jeg tatt av 1 kg, og tilsammen 3,5kg siden jeg begynnte.
Jeg har gjort meg følgende tanker runt dette prosjektet:
1. Jeg har spist vanlig mat, men fokusert på å spise mindre, mer frukt og ikke sent om kvelden
2. Jeg har ikke spist snop, men heller fyllt på med eple, kiwi eller annen frukt
3. Jeg har IKKE drukket alkohol bortsett fra lørdag forrige helg. Dette tror jeg har bidratt enormt. Leste en plass at det ikke er kaloriene i alkoholen som er det verste, men at det ødelegger forbrenningen i flere dager etter inntaket. Derfor har jeg kun drukket alkohol en gang i løpet av disse 14 dagene, og da drakk jeg ikke øl og i relativt moderate mengder.
4. Jeg har ikke vært sulten. Dette er kanskje det som har overrasket meg mest. Jeg har ikke vært sulten i heletatt, og de gangene jeg har vært det har jeg spist et eple eller annen frukt eller grønnsaker.
5. Jeg har jogget mye, og drevet med relativt lite styrketrening.
Konklusjon er at dette sålangt går veldig bra, og jeg gleder meg til å fortsette. I dag blir det et lite avbrekk i kuren da jeg skal i 30års dag, og her bevilger jeg meg nok en lite drink eller 2 også.
Statusrapport uke 2 i slankingen
I dag er det torsdag i uke 2. Forrige helg var det slankekutt fra lørdag til søndag kveld, da vi var i bryllup.
Søndag kveld begynnte slankingen igjen, og utgangspunktet har vært å fortsette samme taktikk som uke en d.v.s spise variert men lite, samt mye frukt og grønnsaker. Dette har fungert ganske bra, og jeg merker at jeg f.eks etter lunsj med 2 skiver brød faktisk er mett. Mellom måltidene spiser jeg gjerne et eple eller en gullerot. Har også denne uken trent bra, løpetur 11km mandag og torsdag, samt ingen nix alkohol og snop. Føler meg frisk og fin og ser generelt meget lyst på videre slanking.
Har besluttet å veie meg kun en gang i uken, og lørdag morgen er dagen så da er det bare å krysse fingrene!!!!!!
Hurra, meget bra start !!!!!
Jeg har nå slanket meg i nesten en uke, og resultatet er meget bra 2,5kg ned. Jeg har egentlig ikke brukt noen spessiell diett, men vært fokusert på å spise mye mindre, mye frukt og grønnsaker, ikke snop, ikke pils eller annen alkohol, samt mye trening.
Diett:
Frokost(07:00)2 skiver, fritt valgt pålegg, 1 glass melk, 1 glass juice
Lunsj(11:30): 2 skiver brød, fritt valgt pålegg. 1 glass melk
Middag(16:30)man-ons: Grønnsakslapskaus med masse gode grønnsaker, 50g røyket saltet svinekjøtt, 2 middels poteter. Kokte en stor gryte som varte i 3 dager.
Middag(16:30) tor: 1,5 posjon potetmos, 1 boks tunfisk i tomat
Kveldsmat tor: 2 skiver med kaviar
Middag fredag(17:30): Chili conkarne.
Lørdag 4.8.2001: Veiing 10.30(før frokost) 99,9kg
I dag skal jeg i bryllup, så fra 16:00 - mandag 08:00 blir det ingen slanking, så får vi se hvilke resultat dette gir.
Trening: Har vert meget flink denne uken.
Søndag: Løpetur/gåtur 1,1mil. Tid ca 1time 25min
Mandag: Styrketrening
Onsdag: Styrketrening
Torsdag: Løpetur/gåtur 1,1mil. Tid ca 1time 20min
Fredag: Meget sliten
Dag 2, nå er jeg igang
Begynnte bra igår, løp 1 mil sammen med en kamerat. I tillegg klarte jeg å begrense størrelsen på middagen. Det som ikke var så bra var boksen med cola etter løpeturen.
Frokost 10.00 : 2 brødskiver med fårepølse og ost. 1 glass lettmelk
Mellommåltid 14.00: 1 skål Grønnsakssuppe
Middag: 1/2 ferdigpizza + 1 boks cola
Snaks: Gullerøtter
Nå begynner slankingen !!!!!!!
Etter at jeg passerte 25 har jeg merket at vekten sakte men sikkert har økt. Dette har gått så sakte at jeg egentlig ikke har tenkt noe over det, men når jeg nå passerte 100 kg fikk jeg virkelig opp øynene for at det er på tide å gjøre noe. Jeg er ganske kraftig, da jeg har trent mye vekter, men merker at tyngden begynner å bli et problem når en skal løpe og drive lignende aktiviteter. Min målsettning er å nå 85 kg i løpet av høsten(før jul), og dette vil jeg nå ved å legge om mine spisevaner, kutte ut pils chips o.l, ikke spise så mye middag men mer brødmat. I tillegg vil jeg løpe mer i tillegg til å trene med vekter.
Er det ikke strålende når alt går så greit? Husk det den dagen vekta ikke går så raskt ned lenger, når du har lyst til å skeie ut eller rett og slett bare føler deg i dårlig humør.
Hadde jeg hatt samme meny som deg hadde jeg nok snarere gått opp enn ned, så du er i grunn ganske heldig som går ned uten å bare leve på grønnsaker!
Fortsett og vær like flink, så går nok de tolv siste kiloene av ganske raskt!
Minelli