← Alle dagbøker
diarist.Alias

dietfun

57 år182 cm7 innlegg 2001 0 følgere

Start103,0 kg
Sist97,0 kg
Endring−6,0 kg
BMI nå29,3
📉 Ned 5+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
29. juli 20014. september 2001
97,0 kg

Back in business !

Nå er det nesten to uker siden sist jeg skrev i dagboken.
De siste to uken har jeg følt som en eneste stor sprekk, for jeg har spist tilnærmet normalt hele tiden. Heldigvis har jeg klart å holde treningen oppe med 3-4 ganger i uken, og i dag tok jeg sjansen på vekten. Må tilstå at jeg ble litt overrasket over at jeg ikke hadde gått opp i vekt igjen. Nå er jeg tilbake i god slankeform med samme målsetting for måltid og trening som tidligere. Håper at jeg i løpet av uken skal holde 97 kg og kanskje krabbe såvidt under. Neste uke er det 96 som er målet.
97,3 kg

Hurra, uke 3 og jeg går fortsatt ned

Nå er snart uke 3 av min slankekur ferdig, og her er menyen:

Frokost: 2 skiver med valgfritt pålegg, 1 glass skummet melk
Lunsj: samme som frokost
Middag ca 16.30: Mandag spagetti med karbonadedeig og selvlaget pastasaus.
Tirsdag american steak med bakt potet(resturant)
Onsdag kebab(uten dressing)
Torsdag spareribbs(bakt potet uten smør)(resturant)
Fredag hamburger(uten dressing)
Hamburger og kebab middagen kommer av at jeg fikk to middager på et kjøpesenter mot at jeg var med på en spørreundersøkelse om hva jeg synest. Dette måtte gjøres i løpet av denne uken så da var det vel bare å trå til. Det var derimot ikke helt etter planen at det skulle bli to middager på resturant denne uken også, men jeg måtte ut med kunder så da er det bare å bite tennene sammen.
Egentlig har jeg vært ganske flink. Alle middagene, selv de på resturant, har vært godt planlagte og jeg har spist så lite at jeg har vært sulten etterpå. Dessuten har jeg kuttet ut alt av dressinger og smør, så egentlig tror jeg ikke det har vært så galt, noe vekten heldigvis kan bekrefte.

Mellommåltid: Masse frukt og grønnsaker
Trening:
Søndag - Rydding av skrot på SATS(les pumpe jern)
Mandag - Joggetur 11km
Onsdag - Joggetur 6km
Fredag - Joggetur 11km
Treningen går meget lett for tiden, og jeg blir faktisk i dårlig humør om jeg ikke får trene. Dette tror jeg kommer av at kroppen er blitt litt lettere, noe som gjør at det er mer behagelig å trene. Løpingen går som en drøm. Til å begynne med bruke jeg 1t25min på mine 11km. I går kveld løp jeg samme løype på 1t5min så hei hvor det går. Gleder meg til å ta tiden når jeg har oppnådd mitt mål på 85kg, da må det bli bra.

Konklusjon:
Dette er gøy, ingen sult bare velvære, jeg gleder meg til fortsettelsen.


1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli18. august 2001
Hei!

Er det ikke strålende når alt går så greit? Husk det den dagen vekta ikke går så raskt ned lenger, når du har lyst til å skeie ut eller rett og slett bare føler deg i dårlig humør.

Hadde jeg hatt samme meny som deg hadde jeg nok snarere gått opp enn ned, så du er i grunn ganske heldig som går ned uten å bare leve på grønnsaker!

Fortsett og vær like flink, så går nok de tolv siste kiloene av ganske raskt!

Minelli
99,0 kg

Status etter 2 uker

Nå har slankingen pågått i ca 2 uker, og jeg må innrømme at dette går over all forventning. Siste uken har jeg tatt av 1 kg, og tilsammen 3,5kg siden jeg begynnte.
Jeg har gjort meg følgende tanker runt dette prosjektet:
1. Jeg har spist vanlig mat, men fokusert på å spise mindre, mer frukt og ikke sent om kvelden
2. Jeg har ikke spist snop, men heller fyllt på med eple, kiwi eller annen frukt
3. Jeg har IKKE drukket alkohol bortsett fra lørdag forrige helg. Dette tror jeg har bidratt enormt. Leste en plass at det ikke er kaloriene i alkoholen som er det verste, men at det ødelegger forbrenningen i flere dager etter inntaket. Derfor har jeg kun drukket alkohol en gang i løpet av disse 14 dagene, og da drakk jeg ikke øl og i relativt moderate mengder.
4. Jeg har ikke vært sulten. Dette er kanskje det som har overrasket meg mest. Jeg har ikke vært sulten i heletatt, og de gangene jeg har vært det har jeg spist et eple eller annen frukt eller grønnsaker.
5. Jeg har jogget mye, og drevet med relativt lite styrketrening.

Konklusjon er at dette sålangt går veldig bra, og jeg gleder meg til å fortsette. I dag blir det et lite avbrekk i kuren da jeg skal i 30års dag, og her bevilger jeg meg nok en lite drink eller 2 også.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias fabienne13. august 2001
Så flink du har vært!!!
Du har virkelig fått ting til og klaffe for deg:-)
Ønsker deg fortsatt lykke til og som du vet følger jeg med fra side linjen!!!
stOOOOr kos fra fabienne
c.AuthorAlias Tusta12. august 2001
Hei dietfun.
Det er morro å komme tilbake fra tur og sjekke sidene til de som har skrevet noen ord i min dagbok før. Det er ekstra morro å sjekke sidene til de som har gjort det bra i løpet av den tiden jeg har vært borte, og det har du gjort. En imponerende jobb, som også er motiverende for oss andre som slanker oss på denne siden. Dessuten så er det morsomt å ha med en mann her også. Det er jo heller få av dere som har tatt denne siden i bruk. (Selv om jeg personlig kjenner flere menn som godt kunne ha gjort det :o)
Ordene dine til meg ang. cola drikkingen har vært gode for meg. Jeg har nå "bakt" ei lita cola inn i den daglige kosten min, for forløpig er jeg ikke i stand til å droppe den helt. Før jeg gjorde det så var hver cola en sprekk, og da var det lett å la dagen som helhet være en stor sprekk. Men nå som jeg har lagd rom for å drikke ei glass flaske eller en boks, så er det liksom greit det.
Tankene du har gjort rundt slankingen din er bra. Det går jo ikke ann å slanke seg hvis en skal gå rundt sulten hele tiden, og dessuten så vil overfokusering føre til at det etter hvert blir slitsomt å holde på, tror jeg.
Selv så fokuserer jeg forløpig mye på slankingen, men det får bare være sånn enda. Etter hvert håper jeg at jeg skal klare å veie meg ei gang i uka, i stedenfor hver dag, men forløpig så opplever jeg jo nedgang de fleste dagene, å da er det bare morro.
Må forresten få gratulere deg med overgangen til ny vektklasse. Det å høre til blant de "Overvektige" er mye hyggeligere enn å være med i "Fedme" gruppen. Jeg har jo også blitt overvektig i dag. Så hurra for oss to.
Du får ha ei riktig flott slankeuke. Håper du sjekker innom meg en gang i blant, for det er andres kommentarer som gjør dette til en lek. Jeg skal nok huske å sjekke deg en gang i blant, bare sånn at du vet at noen følger med deg :o)
Klem fra Tusta.
c.AuthorAlias Astoria12. august 2001
Det er jo kjempebra, du er kvitt fedme "stempelet" og kommet over på overvekt, ikke værst det. Ekstra moro syntest jeg det var at en gutt har tatt seg tid til å skrive i dagbøkene våre. Du er et funn. Stå på vider gutt

Stor klem fra Astoria
c.AuthorAlias abelone11. august 2001
Gratulere med flott vekttap!!Det ser ut som du har funnet oppskriften til varig vekttap.

Stå på.

Abelone
99,9 kg

Statusrapport uke 2 i slankingen

I dag er det torsdag i uke 2. Forrige helg var det slankekutt fra lørdag til søndag kveld, da vi var i bryllup.
Søndag kveld begynnte slankingen igjen, og utgangspunktet har vært å fortsette samme taktikk som uke en d.v.s spise variert men lite, samt mye frukt og grønnsaker. Dette har fungert ganske bra, og jeg merker at jeg f.eks etter lunsj med 2 skiver brød faktisk er mett. Mellom måltidene spiser jeg gjerne et eple eller en gullerot. Har også denne uken trent bra, løpetur 11km mandag og torsdag, samt ingen nix alkohol og snop. Føler meg frisk og fin og ser generelt meget lyst på videre slanking.
Har besluttet å veie meg kun en gang i uken, og lørdag morgen er dagen så da er det bare å krysse fingrene!!!!!!
99,9 kg

Hurra, meget bra start !!!!!

Jeg har nå slanket meg i nesten en uke, og resultatet er meget bra 2,5kg ned. Jeg har egentlig ikke brukt noen spessiell diett, men vært fokusert på å spise mye mindre, mye frukt og grønnsaker, ikke snop, ikke pils eller annen alkohol, samt mye trening.

Diett:
Frokost(07:00)2 skiver, fritt valgt pålegg, 1 glass melk, 1 glass juice
Lunsj(11:30): 2 skiver brød, fritt valgt pålegg. 1 glass melk
Middag(16:30)man-ons: Grønnsakslapskaus med masse gode grønnsaker, 50g røyket saltet svinekjøtt, 2 middels poteter. Kokte en stor gryte som varte i 3 dager.
Middag(16:30) tor: 1,5 posjon potetmos, 1 boks tunfisk i tomat
Kveldsmat tor: 2 skiver med kaviar
Middag fredag(17:30): Chili conkarne.
Lørdag 4.8.2001: Veiing 10.30(før frokost) 99,9kg

I dag skal jeg i bryllup, så fra 16:00 - mandag 08:00 blir det ingen slanking, så får vi se hvilke resultat dette gir.

Trening: Har vert meget flink denne uken.
Søndag: Løpetur/gåtur 1,1mil. Tid ca 1time 25min
Mandag: Styrketrening
Onsdag: Styrketrening
Torsdag: Løpetur/gåtur 1,1mil. Tid ca 1time 20min
Fredag: Meget sliten
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tusta6. august 2001
Hei og gratulerer med en flott start. Det er ikke lenge du skal holde på slik før du er nede i gruppen for overvektige, og bort fra fedme gruppen. (Jeg ligger selv å venter på å tippe over der.)
Dessuten så er det stort å være kommet ned på et to-sifret tall. Hold ut videre. Her vil du få den støtten du trenger, og her kan du finne den nødvendige motivasjonen. Selv hadde jeg ikke hatt noen sjanse til å klare det jeg har klart hvis jeg ikke hadde brukt sidene her flittig.
Lykke til videre. Jeg skal prøve å følge med deg på veien videre nedover.
Klem fra Tusta.
c.AuthorAlias fabienne4. august 2001
Utrolig bra!!!
tenker det følest bra og få en slik pang start:-).Lykke til videre følger med deg på sidelinjen!!!
koz fra fabi........
102,5 kg

Dag 2, nå er jeg igang

Begynnte bra igår, løp 1 mil sammen med en kamerat. I tillegg klarte jeg å begrense størrelsen på middagen. Det som ikke var så bra var boksen med cola etter løpeturen.
Frokost 10.00 : 2 brødskiver med fårepølse og ost. 1 glass lettmelk
Mellommåltid 14.00: 1 skål Grønnsakssuppe
Middag: 1/2 ferdigpizza + 1 boks cola
Snaks: Gullerøtter
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias sissel31. juli 2001
Hei og velkommen;) Hold det tempoet du gjør nå og du er tosiffret innen mandag, kanskje før det! Men, 1/2 pizza!! Det er ca 800 kcal i et stykke pizza (har jeg lest) og du må løpe bra lenge for å bli kvitt de... Ikke for å rakke ned på deg, for du har ellers vært flink. Men det er bra å vite hva man spiser. Selv er jeg kjempe glad i pizza og hadde min utskeielse på fredag som var, så jeg er ikke bedre enn hva du er. Men tro meg, jeg angrer.. Jeg teller ikke kcal, men har en bok med oversikt over hvor mange kcal det er i mange matvarer som er/var vanlig i min kost. Det er snakk om å spise bevisst:)

Kjempe bra snacks og mellommåltid;)))

Stå på! Håper jeg ikke var for "slem", med tanke på at det er 1. gang jeg skriver til deg...

Klem Sissel
103,0 kg

Nå begynner slankingen !!!!!!!

Etter at jeg passerte 25 har jeg merket at vekten sakte men sikkert har økt. Dette har gått så sakte at jeg egentlig ikke har tenkt noe over det, men når jeg nå passerte 100 kg fikk jeg virkelig opp øynene for at det er på tide å gjøre noe. Jeg er ganske kraftig, da jeg har trent mye vekter, men merker at tyngden begynner å bli et problem når en skal løpe og drive lignende aktiviteter. Min målsettning er å nå 85 kg i løpet av høsten(før jul), og dette vil jeg nå ved å legge om mine spisevaner, kutte ut pils chips o.l, ikke spise så mye middag men mer brødmat. I tillegg vil jeg løpe mer i tillegg til å trene med vekter.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias therese30. juli 2001
Heisann,
Ja skummelt med kg som bare sniker seg på. Snek seg på 30 kg på 4 år på meg, fikk vekt-vegring på de 20 siste, men fant ut at kg-ene var der selv om jeg ikke veide meg. Fikk hakeslepp da jeg gikk til slutt gikk på vekten.

Middag er viktig- både for¨å få i seg mangfold av næring og for forbrenningen, er jo så mange lette alternativer, så ville ikke byttet ut det med brødmat.. brødmat er gjerne tungt fordøyelig.

Om du er godtesyk er nutrilettbarer et godt alternativ (bytte ut et måltid, oxo er det skikkelig mettendes)! peanøtt er best -nesten bedre en chips! =) Og skal du på fest er det jo bare å spare opp litt kcal til kvelden, så du kan unne deg en pils eller to. Du bør vell holde deg på 1200-1400 kcal om dagen?

Ser du skal ned litt over 15 kg, det klarer du lenge før jul! Sikker på! selv gått ned 10 kg på under 2 mnd (blodtypedietten).
Nå ble det masse pjatt! =) Lykke til iallefall! Raser sikkert forbi alle!

klemmer therese
c.AuthorAlias aline30. juli 2001
hei og velkommen!!

du klarer nok raskt å komme ned de kiloene!!
det høres ut som du har satt en plan og da gjelder det jo bare å følge den!! ; )

lykke til
klem aline
c.AuthorAlias Alvegirl30. juli 2001
Hei !

Så gøy å få med noen mannfolk!!

Det at du er vant til å trene vil gjøre hele prosessen myyye enklere for deg!

Mine tips er: Begynn å telle kalorier - rundt 1500 pr dag bør være passelig slankekost for en mann. Bruk mye lyst kjøtt og fisk, mye grønnsaker. Bytt ut en del av vekttreningen med jogging. Musklene kan du heller bygge opp når du har kommet et godt stykke ned i vekt!!

Blir gøy å høre åssen dette går!!

Glad alv
c.AuthorAlias Måne29. juli 2001
Du kan jo prøve å kutte ut brødmat og heller spise knekkebrød, det har hjulpet med!!! Ellers synes jeg du skal fortsette å spise middag, men du kan jo ha litt ekstra grønnsaker til og kutte ut sauser og slikt!!!

Men du får ha lykke til da!!!

Klem Måne!!!
c.AuthorAlias RH29. juli 2001
Hei og velkommen hit!
Gleder meg til og se hvordan det går med deg etterhvert. Men husk og spis ofte men lite!

Ha en kjempe fin slanke dag!
c.AuthorAlias modah29. juli 2001
Hei du!Velkommen hit!Koselig at det blir mer menn her også da!Her kommer du nok til å hente mye motivasjon og støtte,det har hvertfall jeg gjort!Etter at jeg fant denne siden har alt gått myelettere!Dette klarer du!!
Lykke til!
Klem fra Modah!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.