← Alle dagbøker
diarist.Alias

connie

57 år165 cm10 innlegg 2001 0 følgere

Start107,6 kg
Sist101,6 kg
Endring−6,0 kg
BMI nå37,3
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. oktober 200110. november 2001
101,6 kg

..Lenge siden sist

Har ikke vært her inne på lenge nå, har hatt annet å tenke på en slanking. Egentlig så er jo ingenting viktigere enn det når man er for feit, men...barna kommer i første rekke, ikke sant?:-))
Vel, er ihvertfall glad for at jeg har gått ned i vekt, til tross for at jeg ikke har vært så veldig flink. Har bl.a feira en bursdag, og da spiste jeg 3 kakestykker.
Ser ut som om jeg greier å gå ned hvis jeg ikke KUN tenker slanking hele tida.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda10. november 2001
Hei Connie! Og gratulerer med fin nedgang! :-) Du har nok vært ganske flink innimellom, siden det går så fint til tross for litt kake. Det _er_ jo lov med _litt_ kake av og til! Og det kan godt hende at det går bedre hvis du ikke tenker på det hele tiden.

Det er klart barna må komme i første rekke! Men de har sikkert ikke vondt av at du spiser sunn mat. :-)

Lykke til videre! Har du noen mål du skal nå før jul? Du er jo virkelig nære ved å bli tosifret nå, det oppnår du sikkert veldig snart. Jeg håper på det jeg også...

klem fra skilpadda
103,9 kg

..måtte veie meg:-)

Måtte bare på vekta idag, og da viste den 103,9:-) Jeg har trimma på ergometersykkelen i helga, og gått tur. Men det er blitt litt øl i helga, håper ikke det kommer på vekta i morra....Vet ikke hvor fort det eventuellt vil vises på vekta?
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias windsochange29. oktober 2001
Flink du er! Øllet renner ut - not to worry! You go girl, dette går bra!
-klem fra winds-
c.AuthorAlias snirkeline28. oktober 2001
Herlig med nedgang i vekt!
Synes du er kjempeflink.

Stå på videre!
Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias RH28. oktober 2001
Hei connie!

Gratulerer så masse med kjempe fin vekt i dag! Kjempe flink har du vært til å trimme også!

Når det gjelder øl osv så merker iallefall jeg at dagen etter veier jeg mye mindre enn dagen etter det igjen! Dette fordi at øl fordriver vann og når man da veier seg dagen etter at man har drukket så veier man litt mindre enn dagen etter et igjen for da har kroppen fått innhentet litt vann igjen! Dette er iallefall slik jeg føler det!

Men stå på og ha en super slankesøndag!

Klem RH
c.AuthorAlias Minelli28. oktober 2001
Hei connie!

Jeg vet ikke det jeg heller, men bare fortsett å trimme, så kanskje det ikke synes på vekta i det hele tatt! Fint nedgang de siste dagene, da!

Ha en kjempefin søndag!

Klem fra Minelli
104,8 kg

veiedag igjen..

Så var det veiedag igjen, da. Har ikke gått ned mere enn 200 gram, og er litt skuffa over det. Men det er ihvertfall bra det går nedover, og ikke opp. Jeg har jo ikke vært så veldig flink denne uka heller... Skal ihvertfall aldri mere lage potetklubb når jeg slanker meg!

..Får håpe jeg går ned mere denne uka som kommer nå.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*25. oktober 2001
Hei på deg!
200 gram ned er myyyye bedre enn 200 gram opp!!Spesielt når du sier at du ikke har vært spesielt flink heller!Tenk litt på det du!*S* he he....potetklubb? Hva er det?...Kanskje det er kompe...det sier vi iallefall her på Sørlandet...det er sånn raspa potet med kjøtt inni?...eller?...

Uansett! NY UKE NYE MULIGHETER!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias RH25. oktober 2001
Stå på connie! Neste uke blir det nok ett bedre resultat! Men ned er ned og det er kjempe bra!

Ha en super slankedag!

Klem RH
105,0 kg

..et delmål..

Nå har jeg vært litt slapp igjen...er forkjøla og daff, så det blir mere mat og mindre aktivitet. Andre mister apetitten når de er syke, jeg får mere matlyst, jeg!
Men skal være flink igjen f.o.m idag. Har jo veiedag på torsdag, og vil ikke altfor mye opp. Vil jo ned, da!
Har nå fått tak i libra-dietten, men den er jo på nesten 100 sider.. Også ser jeg at mat skal veies og slikt, - har ikke slik vekt engang, jeg. Men det hadde nok ikke vært dumt å fulgt en sånn diett.
For ikke å ta i for mye eller å være urealistisk, så har jeg som delmål å havne under 100 kg innen jul. Helst 95 da, men det tror jeg ikke er mulig. Ønsker meg masse motivasjon i julegave!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*23. oktober 2001
Hei på deg!
ALT ER MULIG!!! Ikke glem det da*S*...det er ca 9 uker til jul,og 95 er ikke helt uoppnåelig.Men da må du være streng med deg selv og ikke skeie ut noe før den tid!*S* Meg og noen flere her inne har inngått en avtale om å være veldig flinke de neste 61 dagene, dvs til og med lillejulaften:0)...og mitt mål innen da er å ende på 87! Det er 11 kilo det! Og jeg skal prøve å klare det!!*S* Er du med????
*sender over masse MOTIVASJON*...førjulsgave til deg!
Stå på connie! Dette klarer vi!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Matvraket23. oktober 2001
Hei connie :)

Du skal ikke se helt bortifra at du klarer 95 til jul nei, 100 er iallefall ikke umulig, det er helt sikkert.
Synes du er flink jeg :)

Ha en god dag. Klem Matvraket :)))
c.AuthorAlias to look23. oktober 2001
Hei

Jeg går på libra og det er en fin kur.
Du trenger ikke veie alt ting, det går fint uten.

Du skal har 5 måltider om dagen, 4 av de er brødmåltider.

Brødmåltidene besår av en skive brød (30 g) eller 2 tynne knekkebrød. På disse kan du spise 20 gram pålegg, velg gjerne magert pålegg (2 skiver skinke/2 skive ost (passelig tynne)/smørost/leverpostei/litt syltetøy - hva du vil men i begrensede mengder.) Fyll på tomat, salat og agurk, så får du deg et godt måltid.

Middag, 1 potet (passlig stor)
100-150 g. kjøtt (f.eks en kyllingfilet/2-3 kjøttkaker/2pølser)
Masse grønnsaker og vær forsiktig med sausen.

Spis hver 3 time og la maven hvile mellom hvert måltid. Drikk 3 liter vann om dagen, dette kan godt drikkes mellom måltidene.

Utfordingen er å begrense inntket, når du spiser hver 3 time holdes blodsukkeret stabil og mitt søtbehov er nå minimalt.

Stå på, dette klarer du.

Spør meg hvis du vil vite mer.

Hilsen

to look

- det nytter, man må bare være tålmodig og ikke gi opp.)


105,0 kg

helger er vanskelige..

Nå er helgen over da, og jeg vet at jeg har spist mere enn jeg burde. Trimma ikke noe hverken fredag eller i dag. Syntes helger er veldig vanskelig å slanke seg på, for da lager man jo alltid litt ekstra god mat til familien. Kveldene er fremdeles det værste for meg. Man koser seg mye mere med maten da, for da er unger i seng og man kan spise uten en eneste forstyrrelse. Men selv om jeg skeier ut litt av og til på kveldene, syntes jeg slankinga går rimelig bra, jeg. Går vel kanskje litt saktere nedover når jeg ikke greier å være like standhaftig hver dag.
I dag har jeg ikke spist så mye, kun 1 brødskive u/smør m/dansk salami, og to potetklubber. (elsker det til middag, men det er jo ikke det sunneste)

Det er så mange kilo jeg skal ned, og veien føles så lang. Det er derfor jeg alltid gir opp slankekurene mine også,- det er rett og slett for mange kilo, og målet er så langt fremme. Men jeg håper så inderlig at jeg kan greie det denne gangen.

Har ikke veid meg siden sist, så jeg vet ikke om jeg er gått opp eller ned...håper jo på at det er ned, da..:-))
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias mettemor22. oktober 2001
Hei Connie!
Takk for brevet.Så du liker potetklubber,det er vel greit å
spise det hvis man ikke spiser for mye ,slik er det vel
med det meste,men det er jo så godt...Du syns du har for mange
kilo som skal bort,ja da,jeg kjenner meg igjen,jeg kan love deg at når du har tatt av ,så føler du det veldig godt på kroppen.Det er ca 1 år siden jeg var på GR-kurs,det var veldig
bra,minus 12 kilo på ett kurs,på kurset måtte vi skrive ned det vi spiste,tror dette var meget lurt,ble veldig påpasselig.
Jeg har mange kilo som skal bort,vil ikke sette meg for store
mål,tar 5 kilo i gangen...
Håper å høre fra deg,tror dette skal gå bra.
Hilsen mettemor
c.AuthorAlias Minelli22. oktober 2001
Hei connie!

Takk for gratulasjoner! Det er hyggelig å få!

Du har helt rett, jeg har ikke spist så mye i helgen, men det har vært stappet med kalorier i det jeg har spist da, så det er nok ikke så ille likevel. Hadde jeg spist enda mer mat hadde det jo nesten blitt dobbelt opp!

Har du satt opp noen delmål forresten? Det hjelper det, så bli ikke veien mot det endelige målet så lang!

Jeg synes også helgene var vanskelige i begynnelsen av slankingen, enda jeg bor for meg selv og kan kontrollere alle matinnkjøp. Det er bare å stålsette seg, unne seg bittelitt mindre godt for hver helg, og ikke la helgen gå over 3 dager!

Det går jo an å lage god mat som ikke er så feit, og spiser du langsomt, så spiser du også mindre enn du vanligvis ville gjort! Prøv det du! Det er jo ikke så farlig om man går litt saktere ned, men desto viktigere blir det da med delmål!

Lykke til med vekta connie!

Klem fra Minelli
105,0 kg

veiedag:-)

Idag var det moro å gå på vekta, det er så godt å se at vekta går nedover.
Forsøker å skrive mere senere idag, måtte bare kjapt inn og skrive vekta nå...:-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias mettemor19. oktober 2001
Hei connie!
Ja dette blir spennende,får tenke positivt så får vi se hvordan det går.Har du gått ned i vekt før?jeg har det,flere ganger,syns det var lettere før.
Ønsker deg lykke til,dette går bra!!!!
Hilsen mettemor
c.AuthorAlias Minelli18. oktober 2001
Hei Connie!

Så klart du kan få oppskriften på pastasalat! Se i overskriften på et av innleggene mine, trolig i juli/august, der står oppskriften! man kan jo variere i det uendelige med hva man har i, men jeg tror det er kombinasjonen av karbohydrater, protein og fett som gjør at nettopp jeg går ned når jeg spiser denne!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Minelli18. oktober 2001
Hei connie!

Gratulerer med flott nedgang da! Skulle ønske det var meg...

Hyggelig at du stakk innom chatten i går også! Du må ikke være redd for å kaste deg inn i diskusjoner, da! Noen ganger kan jo vi som har chattet mye bli litt interne, sånn som i går, men det er ikke noe å bry seg om! Det er bare å bli med! Det er jo sånn vi blir kjent med hverandre!

Ha en super-duper dag!

Klem fra Minelli
106,9 kg

Veiedag i morra.

Har bestemt meg for å ha veiedag på torsdager, siden jeg starta å skrive her inne en torsdag.
Slankinga går ganske så bra syntes jeg, men jeg er skrubbsulten på kveldene. Går greit om dagen, for da har jeg noe å gjøre hele tiden. Syntes det er godt å ha disse sidene her å gå inn på og lese i dagbøker, det øker motivasjonen mye. Men skulle ønske det ikke gikk så himla treigt å få frem en side!
Dette er hva jeg har spist i dag:
08:00 1 1/2 brødskive u/smør. m/hvitløkssmør
1 glass skummetmelk
11:45 2 brødskiver u/smør. m makrell i tomat og agurk
1 glass skummetmelk
15:30 1 tallereken pølselapskaus
18:00 1 brødskive u/smør. m/lett gulost og paprika.
21:00 2 små epler
TRIM:
Sykla 10 km på ergometersykkelen
106,9 kg

...hmm.

Jeg må ha sett feil på vekta sist, siden jeg nå veier mere igjen?? Spiser jo 1/3 av hva jeg pleide spise før. Dette er deprimerende! Har bestemt meg for at jeg vil ha veiedag på fredager, og SKAL greie å holde meg unna vekta de øvrige dagene (håper jeg da)*S*

Dette har jeg spist i dag:
08:30 1 kneipskive u/smør. m makrell i tomat og agurk. 1/2 glass lettmelk
13:30 1 kneipskive u/smør m/makrell i tomat og agurk.
1 kneipskive u/smør meg mager gulost og paprika
1 glass lettmelk
16:00 1 lite eple
18:00 1 posjon spaghetti m/kjøttsaus

21:00 1 lite eple

...pluss at jeg har sykla 10 km på ergometersykkelen i dag.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda16. oktober 2001
Hei connie! Ja vekta kan svinge litt opp og ned den - ikke mist motet! Det kan ofte være lurt å veie seg litt sjeldnere, så slipper man å følge med på _alle_ svingningene liksom!

Ser ut som du er veldig flink ja! Både riktig mat og trim. Dette går nok den riktige veien etter hvert!

Skal du være med på "-5"-konkurransen da? Det er Jenta*S* som holder styr på vår vektkategori. Bli med og få litt ekstra motivasjon!

hilsen skilpadda
105,7 kg

Hmm...

Hei:-)
Jeg har vært flink i dag også, men dette er hardt.
Dette er hva jeg hittil har spist: Frokost:1 hj.bakt brødskive u/smør. m/hvitløksmøreost 1 hj.bakt brødskive u/smør. m/lettjordbærsyltetøy
Formiddag: 1 hj.bakt brødskive u/smør. m/hvitløksmøreost
17:00 1 lite eple
19:30 1 tallerken aspargessuppe med litt ekstra asparges oppi.

..også har jeg sykla 5 km på ergometersykkelen. Akkurat nå sitter jeg og drikker litt øl. VET det er helt feil, men har hatt litt problemer psykisk den siste mnd, så det føles godt å ..glemme alt. Var på vekta idag, den viste 1,9 mindre enn igår... - det kan da ikke stemme??
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH13. oktober 2001
Gratulerer så masse med kjempe bra resultat! Kjempe flink er du!

1,9 siden i går kan stemme, det er massevis av vann som forsvinner den første tiden også deretter går fettet! Kjempe flink er du som sagt!

Stå på masse!

Klem RH
107,6 kg

starter med slanking!!

Hei.
Jeg bestemte meg for 2 dager siden at jeg MÅ begynne å slanke meg igjen. Og har greid å kutte drastisk ned på matinntaket disse to dagene:-) Var på vekten først i dag, og den stoppet på 107.6!! Herregud, veier jeg virkelig SÅ mye?? Jeg har forsøkt uttallige slankekurer, men aldri før har startvekten vært så mye. Håper virkelig jeg vil greie dette, har ikke lyst til å gå rundt og se ut som en elefant lenger. Skal veie meg 2 dager i uka, tror jeg.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias knotten12. oktober 2001
Lykketil på veien til et slankere liv :) det er mye hjelp å få her ved å skrive slankedagbok. Det er så godt å vite at det finnes andre der ute som også strever meg kiloene. Og det er ekstra hyggelig når noen skriver i boken din noe oppmuntrende når man sliter litt.

Ønsker deg en fin helg...!
c.AuthorAlias skilpadda12. oktober 2001
Hei igjen connie,

det du har spist burde gå an å gå ned i vekt på, mengdene ser bra ut (viktig å spise nok, for å holde forbrenningen oppe), og det er stort sett sunne ting du spiser. Men hvis du vil "forbedre" litt, så er noen punkter her:
- bytt ut kaviar med noe magrere
- bytt ut leverposteien med en mager variant (hvis du ikke allerede bruker en mager sort da! Det Sunne Kjøkken sin er kjempegod)
- stekt mat er ofte (men ikke nødvendigvis) fet; hvis du bruker særlig fett ved stekingen bør du slutte med det (men det har du sikkert skjønt av deg selv!)
- du bør få i deg mer grønnsaker, f.eks. kan det være uheldig å spise både poteter og pasta til middag (mye karbohydrater), hold deg til en av delene, bare en liten porsjon, og fyll opp tallerkenen med grønnsaker. Og spis gjerne et par frukter i løpet av dagen i tillegg til det du har spist i dag.

Det ser ut som du er godt i gang, og du vil sikkert få mange fine tips hvis du fortsetter å lese disse sidene. Og det er mange erfarne slankere her som kan svare på spørsmål også. Bare bruk forumet for det det er verdt!

hilsen skilpadda igjen
c.AuthorAlias connie11. oktober 2001
Takk for dere som skrev etter innlegget mitt idag. Jeg datt innom dette stedet sent i går kveld, og bestemte meg for å kikke litt mere i dag...og bestemte meg brått for å bli med her jeg også. Så jeg har ikke fått tid til å lese noe særlig i andre sine dagbøker, eller sett hva dette nettstedet har å by på.
Har greid meg fint med slankinga i dag, og sykla t.o.m 5 km på ergometersykkel:-)
Mista litt motet istad da jeg sjekka "test deg selv" på denne siden her. For å endre status fra "fedme" og til "overvektig" må jeg ned 26.4 kg!! Fatter ikke hvordan jeg skal greie det. Selvsagt vil jeg ned til normalvekt, men det er for langt frem for meg å tenke. Må ta en dag av gangen.

Jeg kikka litt på dagboka til ei av dere som skrev under innlegget her før idag, og hun spiste mye mindre enn meg pr.dag. Mulig jeg spiser for mye, da...selv om jeg syntes jeg spiser minimalt nå i forhold til før. Skriver her hva jeg har spist i dag, og håper en av dere kan komme med kommentarer/råd.

Frokost: 1 brødskive (hj.bakt) u/smør med egg og tomat
1 brødskive (hj.bakt) u/smør med leverpostei og agurk
1 glass lettmelk

Formiddag: 1 brødskive (hj.bakt) u/smør med kaviar
1 brødskive (hj.bakt) u/smør med egg og tomat
1 glass lettmelk

Middag: 1 porsjon (vanlig middagstallerken) med stekte
poteter, løk, pasta og pastasaus (hehe, litt av en
blanding)*S*

..foruten dette så har jeg ikke putta noe annet i munnen, og har drukket kun kaffe og vann.
c.AuthorAlias skilpadda11. oktober 2001
Hei connie! Velkommen hit, og gratulerer med å ha kommet i gang! :-) Det er faktisk ganske gøy å slanke seg, når man ser at det lykkes og når man får positive tilbakemeldinger. Og tilbakemeldinger får du masse av her! Jeg skal ned masse kilo jeg også, så jeg blir nok her en stund - vi får følge litt med hverandre. Lykke til fremover!
hilsen skilpadda
c.AuthorAlias Kikki11. oktober 2001
Hei og velkommen til disse sidene.
Jeg er også temmelig ny her, men er blitt skikkelig inspirert til å gå ned. Det er så motiverende å lese at andre har greid det, og også få råd om ting en lurer på.
Lykke til

Klem fra Kikki
c.AuthorAlias Minelli11. oktober 2001
Velkommen skal du være, Connie!

Uten disse sidene hadde nok jeg også passert 100-kilosgrensa etter sommeren. Istedenfor er jeg nå 13 kilo lettere!

Vet du hva som er lurt? Sett deg et endelig mål og mange delmål, så har du noe å strekke deg etter. Gi deg selv belønninger for hvert delmål, men ikke i form av mat, da. Ta fram gamle plagg som er for små, og legg de lett tilgjengelig, sånn at du kan slanke deg inn i dem. Sett opp en liten meny i forkant av hver dag, og begynn å trene litt eller gå turer om du ikke allerede gjør det!

Mye er nemlig gjort på det psykiske planet når du har tenkt igjennom hvordan du skal klare å gå ned i vekt. Da er det lettere å komme skikkelig i gang. Og selvfølgelig, bruk slankedagboka di flittig! Og les andres dagbøker. Det er utrolig mange flinke mennesker her!

Lykke til connie! Er vi enige om at dette skal bli din siste slankekur?

Minelli
c.AuthorAlias Tavannda11. oktober 2001
Da har du kommet til rette sted vet du!! Her kommer du til å møtte noen skikkelig koselige mennesker som kan oppmuntre deg og glede seg sammen med deg når du går nedover. Det er helt utrolig hva noen her inne har klart f. eks. *JentaS* Les i dagbøkene her inne og bli motivert, det hjelper alltid på meg. Du klarer dette vet du, litt om litt, kanskje du kan sette deg delmål og belønninger, det er det en del som har. Ellers er det jo flott at du allerede har begynt, kjempe bra og masse lykke til, ha en god dag!!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.